Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ramona, als jij je intake gesprek al hebt staan, doet jouw zh niet mee met de info avond. Op die avond spraken diverse artsen en lab mensen plus de hoofdverpleegkundige. tevens werden er die avond enkele filmpjes gedraaid van koppels die de ivf hadden gedaan / nog mee bezig waren. Ook konder er die avond vragen worden gesteld. Je moet je helemaal geen zorgen gaan maken over de eventuele pijn....als je geen last hebt van overgevoelige eierstokken en of iets diepere ligging hiervan dan kun je het prima aan, echt geloof me je bent een vrouw...laat het gebeuren.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieve allemaal,

Ik meld me ook maar vast aan.. Mits de punctie en TP goed verlopen natuurlijk.. Voelt bijna als de goden verzoeken om me nu al aan te melden voor wachtweken terwijl ik zaterdag pas ga starten met prikken..

Wat herkenbaar de verhalen van de omgeving. Die zit me ook erg 'dwars' en ben dan erg verdrietig dat wij nog geen kindje hebben mogen krijgen.. Ben nu moed aan het verzamelen om aan de tweede poging vol optimisme te starten, maar eigenlijk durf ik niet te hopen..

Had vorige keer vreselijk veel follikels (23 aangeprikt, 8 nog te klein) en de punctie was een hel.. Maarrrrrr; we gaan indderdaad voor VEEL GROEN!!!!!!!!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Ha inge welkom hier. Haha de goden verzoeken jij maakt het helemaal spannend. Maar ik herken het wel, ik heb nog nooit op een wachtbank gezeten, veel te eng en bang voor rood. Maar deze keer gaat alles anders! :-) Hoeveel bevruchtingen kwamen er uit al die follikels? Had je cryos? Moet je nu minder spuiten? Nou op naar een mooie poging!

@bella getsie moet je ook nog lang weekend erbij zitten! Houden ze niet wat rekening met jou? Ik wil ervan af, die jaloezie, precies wat je zegt, zijn negatieve emoties, kunnen we niet gebruiken....ik was zelfs zo heel erg, dat ik zwangere collegas uit de weg ga om niet te hoeven feliciteren en ook vermijd ik alle visuals op zwangere buiken zoveel mogelijk. Maar das een uitdaging: -). Maar nu probeer ik toch alles positief te benaderen, blij voor iedereen te zijn en berusten in wat mijn lot uiteindelijk ook mag zijn.kan ik ook makkelijker zeggen nu ik weer in een up zit hoor overigens.

Ergste lijkt mij dat dit iets is waar je altijd mee geconfronteerd zult worden. Rest vj leven vraagt iedereen of je kinderen hebt, en in het bejaarden tehuis wordt het een graadje erger.Maar goed, ja laten we lala in gedachten houden! Who knows, alles is mogelijk. Herken precies wat je zegt over als de embryo weer gearriveerd is. De eerste week ben ik altijd gelukkig en voel ik me net een normale vrouw die zwanger zou kunnen zijn. Dan voel ik me toch vrolijker.Ben trouwens ook bij osteopaat geweest nu, maandag nog een keer. Misschien helpt het!

@otjes, aspirine slikken, echt? Hm..Misschien ook maar doen..... Grtz Megan

Geplaatst

Ha megan, alle beetjes helpen zeg maar ;-)

Waren (maar) 6 eicellen uit die 23, waarvan 5 bevrucht en eentje geschikt om in te vriezen. En een voor TP. Beide waren 10 cellig. Helaas is de cryo niet goed ontdooid, dus nadat ik alle tranen had gedroogd zitten we nu weer in de race.. (short version haha)

Ik ken je ontwijking van zwanger zijn... Alleen lijk ik er op zo'n moment alleen maar meer tegen te komen. Mijn zusje is nu zwanger en ik vind het heel gelukkig voor haar (ze heeft ik oktober moeten bevallen van een overleden kindje bij 38 weken, heel verdrietig) maar ik kan haar buik niet aanraken.. En collega's ... Zucht.. Er waren er afgelopen jaar 6 zwanger en als leidinggevende moesten ze me dat allemaal vertellen.. En daarbij de extra info over hoe snel het was gegaan, er een nog helemaal niet aan toe was, en gelukkig een succesvolle iui -er wat weer heel mooi was. En ik had dat bejaardenhuis nog niet eens bedacht!!! Gruwel! Hoop dat ik natuurlijk dan plenty kleinkinderen heb, of zo dement dat ik ben vergeten dat het nooit heeft mogen zijn..

Wat doet een osteopaat?

Liefs,

Inge

Geplaatst

@ Inge

Oooh sorry dat ik het noemde haha ja wat een gruwel idee he?!? Zit ik natuurlijk weer naast iemand die tig kleinkinderen heeft en daar allerlei verhalen over heeft. Ik ben nog plannen aan het beramen hoe daarmee om te gaan...mijn vriend is een stuk ouder dus ik zit daar natuurlijk ook heeeeeelemaal alleen (met fles drank).

Osteopaat is een,....tsja geen idee eigenlijk, het is een lange opleiding in ieder geval, die van mij is orthomanueel arts, soort manueel therapeut-plus, en dan dus die opleiding; zij kijken naar beweeglijkheid van het lichaam, verkleving van organen, spanningen van binnen. En dan rekt en duwt hij dat allemaal weer in model. Ik hoop hiermee een betere doorbloeding te bereiken, want bij mij gaat alles altijd helemaal top, stimulatie, bevruchting, doordelen, cryo's....er nestelt alleen niks (fatsoenlijk) in. Zit wel in de alternatieve hoek, effectstudies zijn moeilijk blijkbaar. Eerste keer dat ik zoiets doe. Maar nu las ik van iemand die had ook een stuk of 6 mislukkingen, bleek een poliep aan de binnenkant te hebben. Nu denk ik dat ik dat ook heb (hypochonder). Maar ja zo'n onderzoekje lukt niet meer op tijd voor deze tp denk ik, grrrrr.

Oei vervelende ervaring trouwens met 23 follikels en dan dat resultaat! Balen ook he als je cryo niet goed ontdooit.......ben je net weer vol goede moed, bah.

Toch lees ik dat vaker, dat er meiden zijn met heel veel follikels en soms ook net zoveel eicellen, maar waar de bevruchting dan achterblijft. Ga je nu minder spuiten in de hoop op minder kwantiteit, meer kwaliteit?

Tsjonge je zus, dat is ook verschrikkelijk zeg. Tuurlijk ben je blij voor haar. Maar de buik aanraken kon ik ook niet, in mijn geval toen mij beste vriendin zwanger was (later begonnen etc). Dan houden we het voor onszelf nog een beetje nieuw he, ook al heeft de hele wereld het ondertussen al meegemaakt.

Lfs! Megan

Geplaatst

Inge en Megan, hahahahahaha zullen we dan maar met zn allen in 1 bejaardentehuis gaan zitten. Veel drank en party's hihi

Moest wel erg lachen en dat heb ik de laatste dagen niet veel gedaan thnx!

Megan, ja ze houden er echt wel rekening mee. De 1 meer dan de ander. Maar ja, het is een heel hechte familie en dan de 1e achterkleinkind van een nichtje die door iedereen geliefd is, ze is ook een topper, tsja dat maakt de hele familie blij en dan vergeten ze mijn pijn wel eens. Mijn man is gisteren heel even bij de baby geweest. Zijn nichtje is meer een zusje, dus dat begrijp ik wel. Mijn man heeft meer zoiets als het ons niet gegund is, waar ook hij verdriet van heeft, dan geniet ik graag van de kinderen om ons heen. Wel de lusten, niet de lasten. Ik hoop dat ik ook zo ga denken, maar heb het nu nog te moeilijk met mijn eigen proces en gevoelens.

Geplaatst

De smileys kopieren lukt niet op de ipad.....

Ik heb het lijstje even aangepast, wellicht nog iemamd vergeten...

Liesjuh, wanneer mag je weer naar het ziekenhuis? Pas de 31? Wel fijn dat je door mag!

Otjes, jij bent begonnen met prikken? Gaat het goed?

En bij jou Suzz?

Start prikken

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

19 augustus Belladonna (cryo poging)

22 augustus Tasch (cryo poging)

31 augustus Liesje

Testen

2 september Suzz

Geplaatst

Ik probeer dat bij mezelf ook inteprenten. Dat er miljoenen vrouwen zijn die de zelfde behandeling v'o'or mij zijn ondergaan. Bedankt voor je opbeurende woorden. x

Geplaatst

Start prikken

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

23 augustus Joekie (deca)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

31 augustus Liesje

Testen

2 september Suzz

Hallo allemaal,

Heb mezelf even toegevoegd ;) Hoop dat ik welkom ben :D

De 23ste mag ik beginnen met het spuiten van de deca! Heb er zin in! :D

Geplaatst

Hey Dames,

ik heb jullie verhalen allemaal gelezen!

Welkom Ramona, Megan, Joekie en Inge!

Duim voor jullie ook dat het groen word!!

Ik heb niet zo bizar veel tijd, moet nog een hele bovenverdieping schilderen.

En een laminaat vloertje leggen.

Had in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om mijn kamer opnieuw te gaan schilderen...

En dus die van Tim ook maar. En het was meer als dat ik dacht. (is altijd toch met dat soort dingen?)

In elk geval veel afleiding om niet te wachten op die allereerste FM.

Ik moet helaas rennen, tot heel snel weer!

(en mocht ik het helaas niet halen: het is bijna weeeeeeeeeeeeeekend!!)

Liefs Suzz

Geplaatst

Belladonna, ik heb ook enorm last van de hormonen, maar heb PCO en een natuurlijke cyclus zou veel te moeilijk zijn bij mij... Ze zitten bij ons inderdaad in 2 rietjes, maar we willen de kansen van de volgende poging vergroten... Eerst al afwachten of ze willen ontdooien, dus misschien moeten we het ons zelfs niet afvragen he... Maar we hebben ook zoiets van als het eerste goed ontdooit en de poging mislukt, dan hebben we er maar 1 meer zitten en dan is de kans groot dat ik weken hormonen neem om dan te horen te krijgen dat het ontdooien niet gelukt is... In jouw geval zou ik trouwens hetzelfde redeneren als jou.

Ramona, Megan, Joekie en Inge, welkom op het bankje!

Geplaatst

Aha Tascha, ja dan zou ik er ook 2 doen.

Succes met de keuze, of heb je die al gemaakt?

En succes met de hormonen...

Joekie, welkom! Welke behandeling doe je?

Meganen Suzz, jullie 1e meting komt alweer dichterbij! Spannend!

Wij zitten een ochtendje op t dierenziekenhuis in Utrecht. Onze grote hond heeft al een tijdje wat kachten.

Dus hopelijk kunnen ze hem makkelijk helpen.

Geplaatst

mmm, 99% kans dat het er twee zullen worden (als ze willen ontdooien natuurlijk he, maar heel waarschijnlijk dat we ze alletwee tegelijk laten ontdooien), de gynaecologe heeft er alleszins niks op tegen...

Ik hoop dat het niet te erg is met je hond!

xxx

Geplaatst

@belladonna, Ja het is een hele moeilijke situatie waarin je zit. Ik hoop voor je dat het geluk nog met jullie mag komen. Apotiecursus...... heftig! Maar als dit uiteindelijk kan leiden naar jullie kleine wonder dan moet je dat zeker met beide handen aangrijpen!!! Hoop natuurlijk dat het gewoon lukt voor jullie!!! Heeel veeel sterkte en een virtuele knuffel voor jullie!!

@otjes wat jij hebt ervaren is heel erg. zelf heb ik het ook meegemaakt met het inbrengen voor iui het is echt een drama had jij ook bloedverlies erna? Bij mij deed een man het en die was nogal hardhandig het was de 4de tp van het zaad met iui... Steeds moeilijk erbij maar wanneer ik meer zakte in de stoel dan konden ze er zo bij! Ik heb nu ook de angst eraan overgehouden met de eendebek inbrengen staat ales helemaal strak.... Hoe ervaar jij dat?

Hoe is het met de rest?

Voor alle nieuwe mensen welkom, alle die aan het prikken zijn s6 en voor de wachtenden onder ons! Hoop dat onze tijd snel verstreken is die wachtmaand pfffff....

Voor een ieder die ik vergeten ben sorry wens jullie wel het allerbeste!

Geplaatst

Hoi dames,

@all

ik had een heel stuk aan iedereen geschreven, maar de tel ging en mijn tekst ging verloren. Ik kom er later op terug.

Ik ben net naar de kliniek geweest, goed nieuws, zet mij maar op het lijstje, ik hoef geen wacht maand, en krijg de tp rond de 22e van hopelijk twee cryos als alles goed ontdooit en dan weet ik meer rond 5 september, nu dus officieel op de septemberbank. :)

welcome alle nieuwe dames!

Belladonna, gaat het goed met het hondje?

lieve groet,

Geplaatst

@Belladonna, klopt dat ik de 31e pas weer naar het ziekenhuis hoef voor de FM.

Heb het lijstje even bewerkt met smileys :hugg:

Een dikke knuffel voor iedereen!!!

:icon_flower: Start prikken :icon_flower:

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

31 augustus Liesje

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2 september Suzz

Geplaatst

@Ymkeh, wat super dat je gelijk door mag, succes!

@Belladonna, hoe is het afgelopen met je hond, hoop dat 't goed gaat!

@Suzz, heb je 't schilderen afgekregen en is het naar wens?

@Joekie, Inge, Ramona, Megan, welkom en heel veel succes met al wat komen gaat!

Weet niemand iets over de amh waarde??? Zou zo graag wat info hierover krijgen....

Liefs Liesjuh

Geplaatst

Ha megan, goed idee die partyflat als we bejaard zijn! Ik schrijf me ook vast in! ;-) en fijn Bella dat je weer even hebt kunnen lachen!

Wat mooi dat lijstje met smileys.. Maar eh,. Ik start met gonal f vanaf morgen (zaterdag) heerlijk uitgekozen, de eerste spuit zetten op een feestje in het park.. Zal er even een fikse regenbui voor uitzoeken, waar ik dan tenminste droog in een of andere aftandse toilet mijn shotje mag gaan zetten.. Zit ik tenminste droog. En ik moet vanaf woensdag (even naar de koelkast lopen, want kan die naam maar niet onthouden) orgalutran erbij nemen. En dan vrijdag de 19e eerste fm!

Whoehoeeee bijna begonnen! Enneh.. Ik ben bij UMCU, nog meer daar?

@all; heeel veel succes!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Waarmee ik eigenlijk bedoelde dat ik met iPad ook geen mooi nieuw lijstje kan maken.. Kan ook aan mij liggen en niet aan het apparaat..

@liesje geen idee wat dat is, sorry..

X

Geplaatst

Hallo allemaal,

wat is er allemaal weer een hoop geschreven dames, en wat lees ik toch weer een boel verdriet en daarnaast ook weer hoop.

Belladonna: wat een verdriet bij jou, het is zo herkenbaar. Sterkte!

Ik heb mezelf op het bankje gezet.

Ik weet trouwens niet wat een uitgangsecho is. Ik weet alleen dat ik 9sept m'n eerste echo heb, en zal vrij snel daarna de punctie hebben (tenminste als het gaat zoals het bij de 1e poging ging).

Allemaal heel veel succes en kop op hè, we gaan ervoor! Het zullen weer hoopvolle dagen worden en trieste dagen, maar we gaan voor GROEN!

:icon_flower: Start prikken :icon_flower:

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2 september Suzz

Geplaatst

Ai belladonna, lees even een blz terug dat je met de bewuste schoonfamilie ook nog een weekend weg hebt!! Met of zonder baby? Ai, daar zou ik ook tegenop zien! Bereid je maar op het ergste voor dan valt het wellicht nog mee. En anders je ruimte opeisen hoor! Ik slikte voorheen ook vaak de verkeerd geplaatste opmerkingen, maar mensen mogen heus wel weten welk verdriet je hebt!

Zorg goed voor jezelf hoor! En sterkte,, hoop dat het meevalt voor je..

Liefs,Inge

Ps. Lees dat je een cryo krijgt, zonder prikken? In dat geval; visualiseer bejaardenhuis vol gekke oude vrouwen lallend van de wijn en nee er maar een op!

Geplaatst
Hey Ymkeh, fijn dat je ook gelijk door mag! Is het bij jou in je natuurlijke cyclus? veel succes alvast!

Ja mag in natuurlijke cyclus, alleen pregnyl als het goed is, ben nog voorzichtig met blijdschap. hoop dathet doorgaat. :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden