Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Luminous, he gadver meisje! Ik zat bij je op het bankje, en je was inderdaad heel snel groen!

Wat een hel moet het voor jullie zijn geweest!

Ik weet eerlijk gezegd niet wat de ziekte van Bechterew wil zeggen.

Ik duim voor je dat deze poging wederom groen word en vooral blijft!

Tineke, ik deed eerst IUI, maar mijn donor was op.

Toen zijn we overgestapt met het laatste rietje naar IVF/ICSI, en daarbij had ik maar 1 bevruchting

(van de 18 eitjes)

Vanuit deze beslissing zijn we bij ICSI gebleven.

Mijn zoon heb ik per ongeluk met IUI gekregen, ds ik hoop dat dit nu weer kan.

Van de hormonen van de ICSI werd ik zo depressief en niet gezellig om mee te leven.

Nu is het meer een verademing.

Maar ik ga terug als het niet lukt, alles is het waard voor een tweede kindje.

Liesjuh, goh, dat is dan krap bij je. Welke opleiding ga je volgen?

Vroeger toenik op school zat (o jee, ik word oud..) viel de eerste week vaak mee.

Boeken ophalen, lesrooster nakijken en zo,

tweede week begonnen dan de lessen.

Is dat tegenwoordig nog steeds zo?

Of heb je de introductie dan al gehad, en start daadwerkelijk les 1 op 12 september?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@liminous...tjee heb even gegoogeld wat de ziekte was...een vorm van reuma (even kort door de bocht) ....nou jullie krijgen het ook lekker voor de kiezen zeg, jij bbz, 1 eileider weggehaald, tsjonge allemaal niet niks hoor.

Hoop voor je dat je het mis hebt met je eisprong en dat je toch snel weer mag beginnen en hier dus kan aanschuiven.

Welkom in ieder geval

Geplaatst

@ Tineke, mmm, ja die wachtmaanden zijn wat, misschien verhuis ik wel met je mee, vrijdag weet ik meer, ook een wachtmaand, maar weet niet hoe het werkt met cryos, ze had het over dat je een cryo kunt terugplaatsen op natuurlijke cyclus of met spuiten. Dat begrijp ik niet helemaal

@Liminous, jeetje wat een tegenslagen allemaal, ja goed nieuws zou dan zo fijn zijn, gun het je ook van harte, net als alle dames hier. We hebben het niet voor het zeggen. Ik hoop dat het geen effect heeftop het zwanger worden.

@Suzz; hopelijk lukt het deze keer zo weer, dat zou mooi zijn.

Hoor wel eens verhalen dat je in de rustmaand zwanger kunt worden, maar volgens mij geloof ik daar niet meer zo in, maar wie weet dames in de rustmaand.

iK ga met mijnmoeder winkelen, mooie afleiding.

x

Geplaatst

@Tineke, dat wordt dan dus het novemberbankje voor jou... hopelijk komt de ongi snel door!

Ik moet straks elke maandag naar school, duurt 20 weken, dus ben dan in maart klaar als het allemaal goed gaat. Voor de rest is het

thuisstudie, gemiddeld moet je op 20 uur per week rekenen en de schooldag er dan bij.

@Suzz, het gaat om de opleiding Medisch Secretaresse. Ik heb de cursusmap al in huis en het medisch woordenboek, krijg veel Latijns

zag ik wel.... maar wel een leuke uitdaging!

@ Liminous, wat een tegenslag hebben jullie gehad... wens je heel veel sterkte en succes bij deze komende poging!

Wij zijn vanmorgen voor het eerst met onze dochter heen zwemmen geweest, ze vond het helemaal geweldig! Hadden we misschien veel eerder moeten doen, maar het kwam er niet van. A.s. maandag gaan we een midweekje naar Center Parcs en dus zwemmen, vandaar dat we nu effe moesten kijken hoe het ging.

Wens iedereen een fijne dag!

Geplaatst

Liminous, poeh zeg. Wat heftig! Welkom en op naar een groene kleur die groen mag blijf voor 9 maanden!

Hier vandaag erg verdrietig. Nichtje van mijn man is nu aan t bevallen. Zij krijgt de 1e achterkleinkind in de familie, de verwachting was lang dat wij die zouden krijgen. Maar ook hier worden we ingehaald. We gunnen ze het vreselijk, maar oh ik zou toch ook zo graag een eigen kindje willen. Misschien niet aardig om te zeggen en meiden die nu voor een 2e kindje gaan (en uiteraard duim ik ook voor jullie!) herkennen t misschien wel, maar ik hoef er echt maar 1. Gewoon een klein mensje met de eigenschappen van mijn man en mij.

Ppfff wat is t leven soms toch zwaar.....

Geplaatst

@Belladonna, kan me voorstellen dat je verdrietig bent, het is nu natuurlijk extra confronterend voor je! Zit ik ook nog te zwammen over de eerste keer zwemmen met onze dochter, sorry... moet beter nadenken wat ik schrijf, het was echt niet verkeerd bedoeld.

Wij hadden ook zoiets dat één kindje van je samen geweldig is, maar als ze er éénmaal is leek het ons ook weer erg leuk dat ze een broertje/zusje zal krijgen om mee te spelen. Moet wel zeggen dat er nu veel minder "druk" achter zit dan bij de vorige keer, het zou zo fijn zijn als het lukt, maar we zijn al geprezen met een prachtige dochter, dus het voelt anders....

Een hele dikke virtuele knuffel voor jou!!!

Geplaatst

Oh Liesjuh, voel je niet bezwaard hoor! Zo is t leven nu eenmaal. Overal kinderen, gelukkig maar, gelukkig dat anderen deze pijn bespaart blijft. En tuurlijk, als je er 1 hebt dan verleg je de grenzen en wil je graag een tweede. De meeste gezinnen hebben twee kindjes. Dat is "normaal". Maar het doet me nu gewoon zoveel pijn en verdriet, tranen stromen over mn wangen.

Gelukkig zo lekker naar puppy les. We hebben drie honden, die verzachten veel pijn.

Geplaatst

Belladonna, wat vind ik dit erg voor je, echt waar, ik word er zelf helemaal verdrietig van als ik het lees. Wanneer verwacht jij de tp te krijgen, je had geloof ik nog voor 2 pogingen toch? Wens je heel veel sterkte, fijn dat je honden je troost kunnen bieden!

Geplaatst

hoi belladonna,

ik leef erg met je mee, ik herken zo het gevoel, ik zeg altijd precies hetzelfde, een is meer dan genoeg, maar ....ja ook al veel ingehaald. Toch hoop voor ons dat het ook ooit zover komt. Dikke knuf

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik zocht een site met een forum waar ik over mijn gevoelens over IVF kan uiten. Gelukkig vond ik deze en ik kom bij jullie op het wachtbankje zitten. 16 september hebben we onze intake gesprek in Rotterdam. Ik vind het allemaal maar heel spannend. Hoor ook graag hoe jullie hier door heen komen.

Groetjes, Ramona

Geplaatst

@Belladonna, ik kan me jouw gevoelens zo heel goed herinneren. Precies hoe je je voelt als je iedereen om je heen ziet zwanger worden, de pamper, Olvarit reclames op tv doen al zeer, zelfs de maandverband reclame waarin ze zeggen: zo weet je datje lichaam goed functioneert. Goh, wat kon ik daar kwaad om worden.

De hoop voor ons op een tweede kindje is heel erg klein, ben inmiddels dik 41. Ze behandelen hier tot 42. Achteraf wil ik niet het gevoel krijgen: hadden we nou maar. Bij onze 3 IVF 's hebben we maar 4 terugplaatsingen gehad. Heel weinig eicellen en nog minder goede embryo's. Het kan, dus houden we ons daar aan vast, ook al is de druk minder.

Ik hoop van harte dat het voor jullie ook is weggelegd en dat het dan niet meer uitmaakt of je het eerste of het 25e kleinkind op de wereld zet. Dikke knuf.

Geplaatst

@Otjes; bedankt.

Voor jullie ook een spannende tijd, ik zal hard voor je duimen.

Het is zo fijn om te lezen dat anderen precies het zelfde voelen als ik, zoals waar jij het over heb om iedereen zwanger te zien worden, pamper reclame etc.. Ooo, ik kon niet van harte blij worden toen een vriendin vertelde zwanger te zijn. Ze had net een nieuwe relatie en dan binnen een jaar relatie ook nog zwanger. Dat deed me pijn, maar nu vind ik het leuk voor haar, maar ontwijk liever wel het onderwerp. Ondanks dat ik dit jammer vind, had het graag anders gedaan.

Is het alleen in Nederland waar ze tot 42 jaar IVF behandelingen geven? Liefs

Geplaatst

Ik loop bij het WFG in Hoorn, de punctie en terugplaatsing is bij het VUMC te Amsterdam. Onnet WFG vertelden ze me dat dit het laatste jaar voor me is om het te proberen. Er zijn meiden die ouder zijn hier op het forum, weet niet waar zij lopen.

Geplaatst
Hallo meiden,Ik zocht een site met een forum waar ik over mijn gevoelens over IVF kan uiten. Gelukkig vond ik deze en ik kom bij jullie op het wachtbankje zitten. 16 september hebben we onze intake gesprek in Rotterdam. Ik vind het allemaal maar heel spannend. Hoor ook graag hoe jullie hier door heen komen.Welkom bij de club
Geplaatst

Hier vandaag erg verdrietig. Nichtje van mijn man is nu aan t bevallen. Zij krijgt de 1e achterkleinkind in de familie, de verwachting was lang dat wij die zouden krijgen. Maar ook hier worden we ingehaald. We gunnen ze het vreselijk, maar oh ik zou toch ook zo graag een eigen kindje willen. Misschien niet aardig om te zeggen en meiden die nu voor een 2e kindje gaan (en uiteraard duim ik ook voor jullie!) herkennen t misschien wel, maar ik hoef er echt maar 1. Gewoon een klein mensje met de eigenschappen van mijn man en mij.

Ppfff wat is t leven soms toch zwaar.....

Hey Belladonna, hier wilde ik even op reageren. Toen ik 19 was droomde ik van zwanger zijn, moeder worden. Ik werd 25, nog niets en ik voelde me oud worden. En toen riep ik: ik hoef er echt maar 1!! Ik was bijna 29 toen ik aantelde van mijn zoon. O wat was ik gelukkig. Hemelse zwangerschap gehad, wel een klote bevalling, but who cares? Ik had mijn zoon en was de gelukkigste vrouw op de wereld. Toen mijn zoon bijna 1 jaar was, kwam er een hele harde mokerslag: de wens voor een tweede was als het kon nog heftiger dan voor mijn zoon.

Liesjuh vindt voor haar de druk minder, omdat ze een dochter heeft. Bij mij begint de stress, omdat hij al 2 is geweest, het leeftijdsverschil wordt steeds groter.

Voor mij heb ik hetzelfde gestres en druk op me, als toen ik voor het eerst zwanger wilde worden.

Ik begrijp helemaal de pijn die je voelt. Je hebt gewoon alles voor elkaar. En de een na de ander om je heen wordt zwanger (en jij denkt: wij ook bijna!) En dan gaan ze bevallen, al die baby's, en je denkt nog steeds: wij ook bijna! En gadverdarrie, ineens komen en broertjes en zusjes..

Stomme baby reclame altijd. Ben een keer boos geworden op mijn schoonzus, omdat ze me vroeg of ik kortingsbonnen had voor pampers, net na een mislukte poging.

Dus ik snauwde haar eigenlijk min of meer toe: waarom zou ik die idiote bonnen hebben? Ik krijg toch geen baby of zo??

Ach, en mijn moeder, ze bedoeld het lief. Zegt steeds: je bent nog jong. Jouw tijd komt nog wel. En geniet van je zoon, dat is toch ook een geschenk?

Ja, dat is het ook. En ik geniet ook, maar dat gevoel gaat niet weg.

Volgens mij beginnen mijn hormonen te werken, merken jullie mijn langdraderig gemopper?

Ramona, welkom hier!

Liesjuh, klinkt heftig, succes met je studie! Ik doe het je niet na in elk geval!

Geplaatst
Ohw, morgenochtend weer beginnen met prikken van de Deca!

O fijn, de eerste prik er al weer in!

Ik vond als ik mocht starten met prikken, dat ik echt actief bezig was met een baby maken, stom he?

Succes met prikken!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Wakkergeworden met bloedverlies, dus wij kunnen ook weer van voor af aan starten... straks naar ziekenhuis voor eerste bloedafname om te horen wanneer en met hoeveel hormonen ik moet beginnen...

Groetjes

Geplaatst
Goeiemorgen,Wakkergeworden met bloedverlies, dus wij kunnen ook weer van voor af aan starten... straks naar ziekenhuis voor eerste bloedafname om te horen wanneer en met hoeveel hormonen ik moet beginnen...Groetjes
Succes op naar een nieuwe kans
Geplaatst

@Ramona, welkom op dit bankje en succes met al wat komen gaat!

@Otjes, hoe ging het spuiten vanmorgen, viel het mee of tegen?

@Suzz, onze dochter is nu nog maar 7 maand, denk dat als ze 2 geweest is dat hier de "druk" ook wel toe zal nemen.

Wij zijn voor ons gevoel gezegend met haar, omdat we te horen kregen geen kinderen te kunnen krijgen en dan lukt de 1e poging,

dat is wel even een hele omschakeling in je hoofd. Mopper jij maar lekker verder hoor, hahaha.... kun je altijd nog de hormonen als

excuus gebruiken!!!

@Tascha, welkom en heel veel succes bij al wat komen gaat!

Ik ben vanmorgen ook ongesteld geworden, was al benieuwd of het wel of niet ging komen, omdat je er bij mij geen peil op kunt natrekken. Heb inmiddels 2 deca injecties gezet, dit gaat erg goed, geen last van. Morgen moeten we naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho en krijg dan de uitslag van mijn FSH en amh (heet het geloof ik...). Hopelijk is het niet nog slechter geworden, we zullen het morgen wel horen.

Allemaal een fijne dag!

Geplaatst
Tip gevraagd; wat doe je als je er niet meer in geloofd?

Ik denk dat ik dan afleiding zou zoeken, me totaal op iets anders focussen (wat haast onmogelijk lijkt, maar goed)

en er misschien even tussen uit ging.

Ik zou het niet weten, ik heb altijd moed dat het gaat lukken.. ooit is het mijn tijd,

en dat geld voor jou ook Ymkeh!!

Geplaatst

@liminous wat een heftig verhaal zeg! Heel veel sterkte met het verwerken hiervan!!! Ik hoop dat je aankomende poging meer geluk hebt! En in je baarmoeder he? Hadden ze ook verklaring hoe het ernaast kon gaan zitten? Misschien stomme vraag maar weet het niet zo goed!

@belladonna Ja heftig is dat hoor! Hoop dat dit de laatste 'tegenslag' is die jullie hebben hoor in de circuit! Op naar geluk in jullie leventje! Veel succes!

@ramona31 welkom op ons bankje. Ik zit in een wachtmaand en ga waarschijnlijk naar het bankje oktober of zelfs november dat is even afwachten wanneer ik oongesteld wordt! Ik wil je enorm veel s6 wensen alvast! Welkom!

@otjes veel s6! Vandaag je eerste dag deca! Yes daar ga je weer! Gordels om voor de Rollercoaster?

@ymkeh! Probeer erin te blijven geloven! Ook al is misschien het eind in zicht! En wat je ook kan doen (als je leeftijd het toe laat) fftjes een wachtmaand inlassen, ff pas op de plaats om er daarna met volle moed weer tegenaan te gaan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden