Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames, is er nog plaats op het bankje?

Dit is voor het eerst dat ik met een 'wachtbankje' meeschrijf, schrijf al wel een tijdje mee in het topic ziekenhuizen/ Isala klinieken Zwolle. Heb helaas al wel de nodige wachtbankjes erop zitten. Hopelijk wordt dit wachtbankje ontzettend GROEN!

We hebben op dit moment 2 cryo's en hopen dat ze goed zullen ontdooien. Morgen de eerste FM. Waarschijnlijk zal de testdatum ergens begin september zijn (maar zover zijn we nog lang niet). Dit is de eerste keer dat we cryo's hebben, dus dit is ook weer nieuw voor ons.

Ik zal zo alle verhalen even terug lezen. Veel succes iedereen!!!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hello again,

Liesjuh: sorry, geen idee. misschien is mijn amh ook wel te hoog of te laag(nogmaals, hypochonder), wat het ook is. Google biedt geen antwoord?

@ymkeh, fijn,meteen door! En lekker geen prikken.

@bella: wauwie wat een joekel! Gaat het goed met m ja? Fijn dat jij ook hier kunt neerploffen. Wanneer begint het feestelijke, ahum, weekend? Geweldig weer ook nog, neem een roze poncho mee, brengt wat kleur...sterkte!!!!

@inge: ik zit ook in umcu. kunnen we artsenbingo spelen om alvast in de stemming te komen voor de partyflat, gniffel.

@mare, welkom! Ook mijn eerste keer wachtbank ondanks nodige tp's. Beetje eng om rood te worden he.

Er zijn hier flink wat dames met een lange geschiedenis dus ik voel me hier wel thuis. We slepen ons er wel doorheen.

@ eer hoe gaat t met jou?

Lfs Megan

Geplaatst

Bella even een extravknuf voor het weekend. Hopelijk komt het niet te hard binnen. En kun je toch een beetje genieten. Lieve groet

Geplaatst

Start prikken

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (deca)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

19 augustus Belladonna (cryo poging)

22 augustus Tasch (cryo poging)

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

Terugplaatsing

22/23 augustus. 2 cryos. Ymkeh

Testen

2 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Hey meiden,

Wat zijn jullie toch lief!

Maar vandaag viel het 100% mee. We zitten in t park ik de efteling, dus heerlijk de achtbanen in en t was mooi weer!

Ik ben erg moe, maar heb toch wel lol gehad.

De babe en ouders zijn toch niet mee, dus dat geeft mij wel wat rust.

Hebben slecht internet verbinding hier. Dus schrijf wat minder.

Iedereen veel sterkte en succes. X

Geplaatst

@megan ; mag ik van jou van de fertiliteitartsen dr H? ..... Kwartet!!!

Lees ik nou dat je morgen je eerste fm hebt? Plan de volgende dan even op vrijdag de 19e, kan ik even zien wie er naast me komt in de flat! ;-)

@Bella wat fijn dat baby niet mee is... Nu even lekker ineen echte rollercoaster gezeten die geen IVF heet! Hou vol!

En welkom mare!

Geplaatst

Start prikken

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

Terugplaatsing

Testen

2 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Hey meiden, vandaag fm gehad, zagen 6 follikels, misschien nog twee kleinere. Baarmoeder was tiptop, bms 8. Woensdag de punctie, hoef niet meer terug.

Hoest verder met jullie? Inge begonnen met spuiten?

Grtz Megan

Geplaatst
Hey meiden, vandaag fm gehad, zagen 6 follikels, misschien nog twee kleinere. Baarmoeder was tiptop, bms 8. Woensdag de punctie, hoef niet meer terug. Hoest verder met jullie? Inge begonnen met spuiten? Grtz Megan
Wow super! De volg stap in zicht. Gefeliciteerd
Geplaatst

Hoi bella. Wat fijn. Voel met je mee. Hier ook continue van die onverwachte dingen die mij van mijn stuk brengen. Vriendin zwanger, kinderfeestje, neefje die vraagt waarom er die kamer leegstaat. Maar we zijn sterk. We doen het toch maar. Geniet! X

Geplaatst

Hey Meisjes,

ik lees alles mee, maar sjeetje, wat is het hier hectisch in huis!

Belladonna, fijn dat je neefje er niet bij is.

Altijd feest een baby, maar nu even niet! Geniet van je weekeinde!!

Vedorie, er wordt er een wakker.

Veel succes dames, ik kom heel snel terug!

Geplaatst

Heb mijzelf ook even toegevoegd aan het lijstje. Heb gisteren de eerste FM gehad en dat zag er goed uit. Rechts kregen ze niet helemaal goed in beeld (maar dat is meestal zo). Dinsdag terug voor de tweede FM.

Ik keek net even op het wachtbankje van augustus, die is echt schrikbarend rood.... ter compensatie moeten we er met z'n allen maar een overdreven groen bankje van maken :)!

De verhalen hier zijn erg herkenbaar. Veel mensen met al een behoorlijke geschiedenis. Het worstelen met de omgeving etc...... komende weken zijn er drie vriendinnen uitgerekend... Ben super blij voor ze, maar het is wel confronterend... Ach, jullie zullen het wel herkennen.

Maar nu vooral hoop, hoop dat deze poging gaat slagen!!! Ben er helemaal klaar voor!

Meiden, succes met spuiten, echo's en andere festiviteiten!

Start prikken

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

16 augustus Mare (cryo poging)

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

Terugplaatsing

Testen

2 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Hoi meiden ik lees wel mee, maar probeer me toch wat minder met het forum bezig te houden nu het er allemaal ff wat minder toe doet, ik leef echt met jullie mee maar ik moet nog best wel ff wachten voordat ik uberhaubt weer mag beginnen , eerst nog een gesprek op 25-8 en +/- 4-9 starten met de puregon.

@mare, ja het augustus bankje "SUCKS BIG TIME" het is echt een K .. bankje, ymkeh en ik zijn er ook vanaf gevallen...echt bizar slecht. Je weet gewoon niet meer wat je moet zeggen om de nog wachtende meiden een beetje op te vrolijken.

September moet gewoon beter worden, kan niet anders..

liefs eer

Geplaatst

Wat wordt er hier toch veel geschreven, bijna te veel om op alles te reageren...

@Megan, wat super dat je woensdag de punctie hebt van 6 follikels, heel veel succes!

@Esma, welkom op het bankje, ik zal je er even tussen zetten

@Mare, succes met je 2e FM dinsdag!

@Iedereen, heel veel succes met spuiten, echo's en alles wat er speelt!

Als er iemand iets wil weten over de amh-waarde, ik heb een nieuw toppic hierover geopend en hier staat precies omschreven wat het inhoudt, dus als je info wilt kun je effe lezen.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Start prikken

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

Terugplaatsing

Testen

2 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

Toch wel kaal als de smileys steeds weg worden gehaald hè... hahaha...

Geplaatst

Waarom vallen de smiley's er eigenlijk af? Ik vond het alleszins ook leuker met, dus heb ze even teruggezet...

:icon_flower: Start prikken :icon_flower:

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

:positive energie: Deze heet "positieve energie" en dat kunnen we allemaal wel gebruiken dacht ik, dus ook nog maar toegevoegd :msn-wink:

Geplaatst

Ha megan, spannend woensdag de punctie! lekker dat je niet meer terug hoeft..

Welkom esma!

En inderdaad de eerste spuit is gezet. Alleen de gonal-f. Moet weer even wennen aan het schema. Vorige keer deed ik mee aan een trial (cetrotrial) en stond alles achter elkaar op een A4tje en nu moet ik allees uit het boekje halen.. Begrijpend lezen is dan wat je moet doen hè! Was een beetje dizzy na de spuit en heb de hele avond hoofdpijn gehad. Volgens mij trekt dat wel weg na een paar keer spuiten. vond het toch weer spannend om die naald erin te steken..

Dat wachtbankje augustus was inderdaad dramatisch! Hoop dat wij het hier wat kunnen compenseren!

X

Geplaatst

hoi lieve dames,

ik ga mezelf proberen, weet niet of het lukt, te vermaken met heel veel dingen behalve ivf deze week. Net goed gesprek gehad met manlief, en alles zit mij toch erg hoog. Zo hoog dat ik nog alleen maar met ivf bezig ben. Ik denk wel aan jullie en lees ook nog mee maar probeer even een week mijn hoofd te legen. Donderdag echo, en dan kom ik weer terug. Intussen @all, veel succes met spuiten, fm, emoties en alles wat erbij komt. Ik denk aan jullie.lieve groet, Ymkeh

Geplaatst

Hallo Inge,

Bij de 1e spuit was ik ook erg duizelig, ik het zelfs het gevoel dat ik zou flauwvallen. Hoofdpijn bleef tot na mn menstruatie, is nu zo goed als over! Zit goed in mijn vel. Ik zag er erg tegenop, maar het is tot nu toe gelukkig meegevallen. Ik hoop dat je hoofdpijn gauw weg trekt. Succes met de volgende spuiten.

Groetjes, Esma

Geplaatst

@ymkeh...ook ik heb me voorgenomen iets minder actief te zijn .... je maakt jezelf helemaal gek en dat wil je niet. Ga lekker wat leuks doen deze week, een terrasje pakken of een stukje fietsen met manlief ... het wordt lekker weer deze week. geniet

@all, iedereen suc6 met spuiten en wachten etc...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden