Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tascha welkom wel balen he? Op naar een nieuwe kans! Veel geluk!

@all iedereen die ik vergeten ben! Hoe is het met jullie?

Hier goed zit op het wachtbankje zonder tijdslimiet!! Haha maar ja die stond er niet bij!!!

Groetjessss Tineke

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor alle lieve woordjes! Doet me goed. Helaas ben ik nog steeds in en in verdrietig. Na een zware bevalling is mijn man's nichtje gisteravond bevallen van een prachtige zoon. De hele familie in de wolken, al proberen ze echt rekening met me te houden. Maar de lieve woordjes en foto's van een stralende moeder met zoon die ik op facebook voorbij zie gaan. Ik trek t nu gewoon niet. Ik ben zo bang dat het ons nooit gaat lukken en we dus nooit zullen weten hoe het is.

Liesjuh, lief van je :-) we hebben idd nog 2 cryo pogingen en het is de bedoeling hierna te stoppen. Na 7 jaar tijd met 9 IUI's, 3 keer IVF en 5 cryo pogingen en in totaal 2 biochemische miskraam, een overstimulatie (met spoed ziekenhuis opname en vochtpunctie, 2 liter) en daarna een miskraam van een tweeling met 8 weken is de hoop alleen maar groter geworden. Maar het levensgeluk afgenomen en vinden we het steeds moeilijker de klappen op te vangen. Wellicht dat ik nog een second opinion laat doen in Belgie. We starten t najaar ook de adoptiecursussen dus wie weet wat de toekomst brengt....

Ymkeh, ik kan je dus niet opbeuren, maar de hand schudden... Bleh, wat beginnen we negatief. Een ding weet ik uit ervaring wel, dat is zodra ik met een nieuwe poging start, dan krijg ik weer energie en hoop. Ik hoop dat bij jou dat ook werkt. Het beste meis.

Hey Ramona, welkom, wat voor intake heb je precies?

Suzz, zoals ik al schreef probeerde ik niet iemand te kwetsen met de opmerking dat ik er echt maar 1 hoef. Vervelend te horen dat bij jou de druk alleen maar groter is geworden. Hopelijk zal deze poging je gezinnetje compleet raken. Ik zal voor je duimen!

Otjes, fijn dat jij er iets minder druk achter voelt, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn.

Tascha en mag je beginnen? Een cryo poging toch?

Dan starten we samen, mijn menstruatie is ook vandaag doorgekomen.

Geplaatst

De smileys kopieren lukt niet op de ipad.....

Start prikken

8 augustus deca Liesjuh

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus deca otjes

22 augustus menopur Liesjuh

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

Follikelmetingen

16 augustus Suzz

19 augustus Belladonna (cryo poging)

31 augustus Liesje

Testen

2 september Suzz

Geplaatst

Ja, een rollercoaster. We gaan er weer voor. Heb nooit moeite gehad met prikken. Punctie viel ook wel mee, terugplaatsing niet. Raar nichtje in mijn baarmoedermond, ze pakken die dan met een klemmetje vast om het embryo terug te plaatsen. Oeiiii. Enfin, het hoort er allemaal bij hè.

Begrijp je helemaal Belladonna. Ik duim hard voor je!

O ja, zijn er meiden die FB willen delen? Stuur ff een pb, dan voeg ik je toe. Of Hyves? Zijn van de vorige ronde nog steeds met een aantal meiden aan het babbelen en gaan straks zelfs een keer afspreken.

Geplaatst

Meiden wat wordt er al veel gesproken .... tis bijna teveel om te volgen.

Ramona, loop je bij het EMC ?? ik ook dus als je wat wilt vragen I am here :-)

Ymkeh...Ons bankje weet je nog, als je weer gaat beginnen komt de juiste spirit vanzelf weer...

suzz ...kop op meid vergeleken met mij ben je idd nog jong...(ik ben 11 jaar ouder)

Tascha....sterkte meis.

Geplaatst
Meiden wat wordt er al veel gesproken .... tis bijna teveel om te volgen.Ramona, loop je bij het EMC ?? ik ook dus als je wat wilt vragen I am here :-)Ymkeh...Ons bankje weet je nog, als je weer gaat beginnen komt de juiste spirit vanzelf weer...suzz ...kop op meid vergeleken met mij ben je idd nog jong...(ik ben 11 jaar ouder) Tascha....sterkte meis.
Hoi eer, dat is zeker zo, het luktte mij altijd snel op te krabbelen maar deze x is het lastiger. Nu verplichtte wachtmaand en dan gaan we er weer voor :)@ all dank je voor jullie lieve berichtjes! X
Geplaatst
Hey meiden,Bedankt voor alle lieve woordjes! Doet me goed. Helaas ben ik nog steeds in en in verdrietig. Na een zware bevalling is mijn man's nichtje gisteravond bevallen van een prachtige zoon. De hele familie in de wolken, al proberen ze echt rekening met me te houden. Maar de lieve woordjes en foto's van een stralende moeder met zoon die ik op facebook voorbij zie gaan. Ik trek t nu gewoon niet. Ik ben zo bang dat het ons nooit gaat lukken en we dus nooit zullen weten hoe het is. Liesjuh, lief van je :-) we hebben idd nog 2 cryo pogingen en het is de bedoeling hierna te stoppen. Na 7 jaar tijd met 9 IUI's, 3 keer IVF en 5 cryo pogingen en in totaal 2 biochemische miskraam, een overstimulatie (met spoed ziekenhuis opname en vochtpunctie, 2 liter) en daarna een miskraam van een tweeling met 8 weken is de hoop alleen maar groter geworden. Maar het levensgeluk afgenomen en vinden we het steeds moeilijker de klappen op te vangen. Wellicht dat ik nog een second opinion laat doen in Belgie. We starten t najaar ook de adoptiecursussen dus wie weet wat de toekomst brengt....Ymkeh, ik kan je dus niet opbeuren, maar de hand schudden... Bleh, wat beginnen we negatief. Een ding weet ik uit ervaring wel, dat is zodra ik met een nieuwe poging start, dan krijg ik weer energie en hoop. Ik hoop dat bij jou dat ook werkt. Het beste meis.Hey Ramona, welkom, wat voor intake heb je precies?Suzz, zoals ik al schreef probeerde ik niet iemand te kwetsen met de opmerking dat ik er echt maar 1 hoef. Vervelend te horen dat bij jou de druk alleen maar groter is geworden. Hopelijk zal deze poging je gezinnetje compleet raken. Ik zal voor je duimen!Otjes, fijn dat jij er iets minder druk achter voelt, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn.Tascha en mag je beginnen? Een cryo poging toch?Dan starten we samen, mijn menstruatie is ook vandaag doorgekomen.
Oh bella. Jij hebt ook al een hele reis achter de rug. Mooi hoe je hrt omschrijft, over hoop en levensvreugde. Ik weet de weg ook nog niet maar vandaag is ook belangrijk en het plezier hebben. We gaan ervoor en hoop dat die levensvreugde weer voorop komt. Hoe het ook mag lopen. Ik duim voor je Liefs
Geplaatst

Hai dames, ik ga dit wachtbankje ook volgen! Sluit me aan bij de dames met weinig geloof en veel hoop, ymkeh en belladonna ! Ik ben aan het spuiten voor icsi 4, onze laatste poging hebben we afgesproken. Heb tien mislukte terugplaatsingen achter de rug en herken het fenomeen dat het moeilijk is onbevangen vrolijk te zijn voor vriendinnen, later begonnen, eerder zwanger en inmiddels bevallen. Vind dat wel heel klote hoor, zij kunnen er ook niks aan doen. Ik probeer toch zo enthousiast mogelijk te doen, en ook rekening met haar te houden, doet zij ook met mij gelukkig.

En je hoort ook vaak: net als alle geloof weg is, lukt het. Dus wie weet is het wel goed ymkeh!

Heb op 13 augustus de eerste fm, dag 9.

Tot later, en succes aan allen. GROEN!!!!!!!!!

Megan

Geplaatst

@bella

Een extra knuffel voor jou. Wat lijkt me dat moeilijk. Je was er zelf ook al zo dichtbij, met 8 weken je tweeling verliezen. ......hoop dat je ergens weer kracht uit kunt putten. Het is zo oneerlijk meis. Wens je alle sterkte, wees lief voor jezelf! Lfs Megan

Geplaatst

@ Otjes,Misschie een brutale vraag, maar accepteer je dit of ga je verder zoeken naar een ziekenhuis die wel verder wil.

Een kinderwens is natuurlijk niet zomaar een wens.

x

Geplaatst

Heel veel sterkte Tascha.

Het gevoel dat je hebt wanneer je het bloedverlies ontdekt heb ik nog niet gehad, maar na wat ik gelezen hebt, lijkt het me erg heftig. x

Geplaatst

Belladonna,

Ik ben inderdaad gisterenavond ook weer mogen beginnen met de medicatie voor de cryo-poging. 2x/dag progynova tot 16/08, dan 3x/ dag progynova en op 22/8 echo en bloedafname om baarmoederslijmvlies en bloedwaarden te checken. Is 't bij jou ook een kunstmatige cyclus? Laat jij er 1 per keer terugplaatsen. Wij hebben er nu nog 2 in de vriezer zitten en gaan ditmaal waarschijnlijk voor alletwee tegelijk gaan (als ze al ontdooid geraken natuurlijk, maar we zouden ze alleszins alletwee laten ontdooien)

Ook ik heb het moeilijk met nieuwe zwangerschappen en bevallingen in de nabije omgeving. Ik wil wel blij zijn voor hen en gunt het hen wel, maar toch steekt het en blijft de angst dat het misschien niet voor ons weggelegd is dan opduiken...

Ymkeh, blij te zien dat je de moed lijkt terug te vinden! Ook voor jou hop naar een nieuwe kans! Verwen jezelf nu maar eerst eens goed tijdens de wachtmaand! (en laat je verwennen natuurlijk ook he :toppie:)

@all: hop naar een prachtig groen septemberbankje!

:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Ramona,

Aangezien in al zeker wist dat de poging mislukt was voor ik het bloedverlies ontdekte, viel dat op zich nogal mee... Ik zie het eerder als de start van een nieuwe poging en daar proberen we weer met volle moed aan te beginnen!

Geplaatst

Hey Beladonna, je gaat het niet opgeven hoor! Ookal is het beghoorlijk zwaar, dan kan je nooit zeggen dat je er niets voor hebt gedaan.

Las ook dat je met adoptiecursussen gaat beginnen. Heel mooi, daar hebben wij ook aan gedacht.

Bij het intake wordt gesproken over de belangrijke aspecten van de IVF procedure. Dan wordt besproken of we 1 of 2 embryo's willen gaan plaatsen? Vind dat best een moeilijke keuze. We wachten eerst maar af wat zij te zeggen hebben. het gaat ook over de terug plaatsing en over het invriezen. Dus ben benieuwd.

Geplaatst

Ramona, Lukt ook niet vanzelf hoor, maar ik blijf mezelf oppeppen en meestal nog met redelijk succes...

Mogen jullie vanaf de eerste poging er al voor kiezen om 2 embryootjes terug te plaatsen? 't Zijn inderdaad allemaal moeilijke keuzes waar je voor komt te staan... Vooral veel proberen praten en vragen stellen... en je kan natuurlijk ook altijd hier terecht he! Ik vind dit forum alleszins een fantastische ontdekking waar je veel steun uit kan halen en begrip vindt!

Succes!

Geplaatst
Meiden wat wordt er al veel gesproken .... tis bijna teveel om te volgen.

Ramona, loop je bij het EMC ?? ik ook dus als je wat wilt vragen I am here :-)

Ymkeh...Ons bankje weet je nog, als je weer gaat beginnen komt de juiste spirit vanzelf weer...

suzz ...kop op meid vergeleken met mij ben je idd nog jong...(ik ben 11 jaar ouder)

Tascha....sterkte meis.

Hoi eer,

We zijn onder behandeling in Gorinchem. Daar zijn we gestart met bloedonderzoeken en zaadonderzoeken. Zij werken samen met het Maasstad. Daar wordt de behandeling gedaan en wanneer de punctie is gedaan, dan mag mijn vriend met de eicellen in een koffertje naar het EMC om ook daar nog eens zijn zaadproductie in te leveren. En Gorinchem doet de echos dan weer. Zo hoef ik niet steeds naar Rotterdam te rijden. Maar jij doet de gehele behandeling in het EMC?

Geplaatst
Ramona, Lukt ook niet vanzelf hoor, maar ik blijf mezelf oppeppen en meestal nog met redelijk succes...

Mogen jullie vanaf de eerste poging er al voor kiezen om 2 embryootjes terug te plaatsen? 't Zijn inderdaad allemaal moeilijke keuzes waar je voor komt te staan... Vooral veel proberen praten en vragen stellen... en je kan natuurlijk ook altijd hier terecht he! Ik vind dit forum alleszins een fantastische ontdekking waar je veel steun uit kan halen en begrip vindt!

Succes!

Hoe doe je dat toch? Nu heb ik wel eens een huilbui omdat we niet spontaan zwanger kunnen worden.

Tijdens de intake wordt er gesproken of we er 1 of 2 embryotjes kunnen en mogen terug plaatsen. Misschan kan het helemaal niet, ik weet niet hoe dat werkt.

Dit is wel een leuke site om eens heerlijk van je af te kletsen.

Geplaatst

@Ramona..ja ik loop voor de hele behandeling in het EMC, dat komt voornamelijk door mijn leeftijd (net 42) dan moet je al snel naar een acedemisch ziekenhuis en het AMC ia wel stukken dichterbij maar daar hadden ze zo'n lange wachtlijst (en de doktor die het intake gesprek deed vonden wij nogal een muts 1 ste klas) zodat we toen op hun advies zijn gaan bellen met rotterdam.

Ben je al naar de info avond geweest? vond ik ook heel interessant en nuttig. Schiet al op toch je intake gesprek,,, waarschijnlijk kan je dan wel snel beginnen denk ik zo, 1 maand waarschijnlijk nog ff wachten en dan beginnen of misschien heb je geluk en hebben ze gelijk al plek.

Alle meiden die al zijn begonnen met spuiten suc6 ...

Geplaatst

@ eer ..Nog geen info avond gehad, misschien dat we dat nog krijgen te horen. Wat voor nuttige dingen heb jij er toen uitgehaald? Ikben zo bang voor de pijn die er gaat komen. 16 sept hebben we onze intake gesprek. We gaan eerst op vakantie en na onze vakantie is het dan zover.

Maar jij bent nu met je 3de poging bezig? x

Geplaatst

Jeee.... wat is er veel geschreven!

Zal alles straks even nalezen....

Vanmorgen heb ik de uitgangsecho gehad en deze zag er op één kleine cyste na goed uit. We kunnen dus verder met de behandeling. Kreeg te horen dat mijn amh waarde 1,3 was, zegt jullie dat iets? Het "hoort" te zijn vanaf 1,4 dus ik zit er net onder...

Mijn fsh waarde was niet op het goede moment geprikt, dus volgens haar niet reeël. De vorige keer was deze 16 en nu kwam er 3 uit... zou natuurlijk wel fijn geweest zijn als het echt zo was...

Ik zou graag wat meer weten over de amh, het ging vanmorgen allemaal nogal snel, ze had geen tijd om er verder op in te gaan... jammer genoeg!!! Dus alle info is welkom!!!

Liefs Liesjuh

Geplaatst

Hey meiden,

Wat fijn dat we elkaar toch zo door de dipjes heen kunnen helpen.

Het gaat vandaag wel een stukkie beter, maar ben wel vreselijk moe. Maar ja die stomme negatieve emoties eten al je energie op.

Lekker een lang weekend vrij, alhoewel. Met de schoonfamilie een weekendje weg. En daar is nog iedereen in de wolken van de dinsdag geboren baby. We zullen t zien. We hebben een eigen huisje, dus ga ik gewoon lekker bij onze doggies zitten.

Ymkeh, helaas herkennen we de situaties, tsja soms vraag je je ook vast wel eens af, why me.... Ik hoop ook dat het uiteindelik bij jou goed komt. Eerst even bijtanken in je wachtmaanf. Zelf vind ik dat altijd wel fijn, even nieuwe energie op doen.

Hey Megan, gezellig kom erbij :-) dus voor jullie ook einde traject. Ach we hebben Lala van bankje augustus, laatste behandeling en zwanger! De wonderen zijn de wereld niet uit, dus we gaan ervoor! Bedankt voor je lieve woordjes! We gaan elkaar er doorheen slepen.

Tascha, ik doe de cryo in de natuurlijke cyslus met alleen de pregnyl. Vorige keer wel ook lutinus (ander merk dan de bolletjes) gebruikt. Maar ik kan echt erg slecht tegen de hormonen, wordt er zo ongelukkig van. Dus dit keer weer zonder. Wij hebben nog 4 cryo's in 2 rietjes. Als er uit 1 rietje 2 ontdooien laat ik ze beiden terugplaatsen, ontdooit er maar 1 dan laten we er 1 teruplaatsen zodat we nog een poging overhouden. Waarom wil je er dit keer 2 terug laten plaatsen? Ze zitten in 2 rietjes?

Ramona, dank je! Ik geef nog niet op, maar het geloven in wordt wel erg moeilijk )-: maar als er over een week of 2 weer een embryo on board is, dan heb ik altijd weer vol geloof en hoop.

Liesjuh, top! Wanneer moet je weer terug naar t ziekenhuis? Die waardes zeggen me helemaal niets, sorry....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden