Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daar was ik weer!

Lig nog steeds wel met een pijnlijke buik op de bank, nog maar even niet werken. Ben blij dat we dit gehad hebben. Deed erg veel pijn, maar gelukkig minder lang bezig dan de vorige keer. Zijn ook erg blij met de oogst; duimen heel hard dat ze allemaal bevrucht raken en we nu wel een voorraadje zullen hebben! Heb veel bloed verloren en mijn binnenste is nog erg beurs. Lopen doet dan zeer, net als voor de punctie met die trossen follikels die je dan ook wel voelt. Nu lekker aan de bolletjes, blegh! Wordt er allemaal niet charmanter van ;-)

@Ilse wauw wat een goed nieuws van je BMS! En dus zaterdag je punctie! Hoop dat er mooie cellen gevonden worden en dat je twee sterke teruggeplaatst krijgt! En je laatste poging, ai wat zou dat spannend zijn! Duimen draaien overuren, ook voor jou!

Ik kom uit Utrecht, lekker in het midden en een keertje high tea-en lijkt me leuk! En spannend ook ;-)

Mare al nieuws over je prgnyl?

X

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even stiekem hier spieke, jullie zijn al vol op bezig zie ik:)

Wile jullie even succes wensen Inge laat je lekker verwennen 8 eicelen is prachtg zeg!

Wanneer krijg je te horen hoeveel er bevrucht zijn morgen?

Ilse 18 folikels gezien jeetje mina dat zijn er nog al wat ben benieuwd hoeveel het er worden , vaak iest meer:)

Geplaatst

@all iets drinken lijkt mij ook gezellig, high tea inderdaad of zo. In den bosch zit pink lemon, erg leuk, en inderdaad ook spannend, zo ook wel veilig of zo :)

Ilse wat goed, gefeliciteerd.

Ik wil jullie graag wat voorleggen misschien herkennen jullie het.

Sinds een aantal weken, al tijdens laatste ivf poging en nu erna, ben ik erg duizelig, misselijk, hoofdpijn, en extreem moe, kan de hele dag slapen.Je zou bijna zeggen, je bent zwanger, maar helaas, morgen hopelijk tp cryos. Maar voel me zwaar belabberd en echt niet goed. Durf niets tegen kliniek te zeggen, bang dat ze zeggen dan gaat de tp niet door :). Herkent dit iemand na ivf? lieve groet, ymkeh

Geplaatst

Hoi Dames,

Hoe is het met jullie? Hier gaat het nog wel! Het wordt iedere dag wat lastiger het wachten... Ik heb maandag 1 cryo teruggeplaatst gekregen die 4,5 dag oud is. Wanneer is dan volgens jullie de innesteling? De cryo was nu nog 5 cellig en waarschijnlijk kwam dit omdat er voor PGD 2 cellen zijn afgenomen. Zijn er nog meer mensen onder behandeling in Utrecht?

3 augustus Esma (deca)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 augustus Ilse

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh

27 augustus Inge35 (1 embryo, hopelijk)

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

Geplaatst

Ha pgd! Ik ben ook in Utrecht! Er is ook een topic UMCU waar regelmatig geschreven wordt!

Hmm een antwoord op je vraag heb ik eigenlijk niet. Maakt het qua innestelen dan uit hoeveel dagen oud een cryo is? Wat is pgd eigenlijk?

@ymkeh vooral dat moe zijn en soms wat duizelig herken ik wel., nooit echt het verband gelegd met de behandeling. Als ik uit mijn werk kom, dan ga ik ook graag even slapen op de bank.. Wellicht emoties?

@zomeerzotheid we volgen je op het augustusbankje met spanning! Vanmiddag hoor je meer toch? Succes!

X

Geplaatst

Jeeee ik mag morgen voor de terugplaatsing! Heb brutaal gewoon vandaag gebeld en de ontdooing is goed gegaan, hopen dat ze doordelen, dat horen we morgen!

Ymkeh, vast en zeker emoties, ik herken het volledig en gaat bij mij altijd pas na een aantal maanden weer weg. Wellicht dat de nieuwe hoop na je tp morgen voor weer wat kracht in je lichaam zorgt.

Pgd, weet ik eigenlijk ook niet....

Ik woon in Amsterdam, gaan we een datum prikken?

Xx

Geplaatst

belladonna, super dat de TP morgen door gaat! Heb je je niet voor niets helemaal opgeladen!

Inge, goed dat je rustig aan doet. Je lichaam krijgt met een punctie altijd een flinke opdonder. Wanneer hoor je het aantal bevruchtingen?

Pgd, weet niet precies wanneer de innesteling zou moeten zijn, maar volgens mij zou dat bij jou nu ergens moeten zijn. De cryo is dan nu in totaal een dag of 7/8 oud. Heb je het idee dat je iets van een innesteling voelt? (volgens mij voelt overigens niet iedereen het, dus ook dat zegt niet zoveel). Succes! Ik

ben trouwens onder behandeling in zwolle. Zijn er nog meer zwollegangers op dit wachtbankje?

Ymkeh, met name de vermoeidheid en regelmatige hoofdpijn herken ik wel. Ik gooi het altijd op een combi van stress en hormonen (die volgens mij ook een tijdje na de poging nog in je lijf zitten). Het is natuurlijk een heel intensief traject waarin we met z’n allen zitten… meestal voel ik me pas een paar maanden na een poging me weer een beetje mijzelf.

Ilse, de laatste poging, spannend zeg…. Super dat er zo veel eiblaasjes zichtbaar zijn. Succes met de punctie zaterdag!

Zomerzotheid, ook ik volg het augustus bankje met spanning, succes!

Vanochtend weer een FM gehad. BMS en follikel zagen er goed uit, de pregnyl mocht er direct in! Dinsdagmiddag worden we gebeld of er een cryo goed ontdooid is, dat wordt dus spannend. Als alles goed gaat is woensdag de TP. Ben helemaal blij :clap2:!

Geplaatst

Hoi Ymke...snap je niets durft te zeggen..Ik was vorige keer 2 dagen voor een tussendoor IUI'tje (IUI tussen IVF's door) echt heel erg ziek, superveel last van mijn darmen, rennen naar het toilet. Kliniek gebeld en zei men, ach anders sla je deze maand toch over, als je ziek bent houdt het toch niet..nou ik heb dus echt 2 dagen me muisstil gehouden want ik wilde niet weer een maand wachten. Was al iets beter bij de IUI inseminatie maar helaas toch ongesteld geworden, weet niet of het er aan heeft gelegen dat ik zie was geweest maar wil gewoon alle pogingen benutten. Hier op kantoor ben ik er ook niet gecharmeerd van als mensen ziek rondlopen omdat ze zich niet ziek willen melden. Laatste IVF terugplaatsing zat ik 2 dagen later tijdens een meeting naast iemand die zat te zweten en te snotteren, nou ik kon die persoon wel wat aan doen, bij na de break ergens anders gaan zitten, dicht bij de deur en bij de frisse lucht. Eerlijk waar bij zoiets belangrijks wil ik gewoon niet ziek worden en zeker geen koorts krijgen. Misschien dat sommige het een beetje paranoia vinden maar we als je de baby wens hebt wil je er natuurlijk alles aan doen dat het goed verloopt. Ik hoop echt dat je opknapt en morgen fijn de terugplaatsing krijgt....en dat ze allbei ;-) mooi blijven plakken.!!!! Laten we gewoon met 'z'n allen besluiten dat er geen rood op het bankje komt!

@all, Den Bosch is ook perfect voor mij (ruim half uurtje voor mij). Ik zag dat er ook een vestiging van Pink Lemon is Best zit. Dat is een klein boerderijtje dat niet altijd open is maar wel open gaat als je met een clubje komt van minimaal 8 personen (wellicht hebben we dan dus prive locatie ;-). Maar wellicht niet zo handig qua centrale ligging ? Heb geen idee waar de andere geintesseerden vandaan komen. Inderdaad wel spannend maar wel eens heel fijn om zo vrij uit te praten over een onderwerp dat ons allen aan hart gaat (klinkt ook zwaarmoedig ;-). Ik wil er met mijn eigen vriendinnen ook niet altijd te lang over door blijven praten want tja..het is zoals het is (hoewel er altijd wel een luisterend oor is hoor).

@all Qua datum, denk dat een zaterdag wellicht het handigste is ?

Geplaatst

@ inge35 ow dat had ik nog niet gezien, zal zo eens kijken. PGD is pre genetische diagnostiek. Omdat mijn man BRCA2 gen drager is hebben we ervoor gekozen om de embryo te selecteren op het eventueel dragen van het gen... En dat kan alleen door middel van IVF of ICSI of door prenatale screening. Dat zagen we echter niet zitten omdat je dan bij het dragen van het gen gaat bevallen bij 16 weken... Dit moet overigens niet maar een meisje heeft erg veel kans om ziek te worden.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt. Gaat het al iets beter?

Liefs

Geplaatst

Mare, ik ben in Enschede onder behandeling en krijg de tp in Zwolle.

Een bijeenkomst hoeft van mij niet zo, dus jullie hoeven met mijn afstand geen rekening te houden!

Belladonna, heel veel succes morgen!

Geplaatst

Hoi meiden!!

Hoop geschreven weer! Gelukkig allemaal goede berichten:

@belladonna: jeeeeee morgen TP!! (mits doordelen, maar daar ga ik dan even vanuit!) Ga je maar lekker voorbereiden. Diep ademhalen, buikdansen, zorg voor een goede doorbloeding. Ofzo. Ik zucht de hele dag door, lijk wel gek.

@ Inge: goed zo, nog een dagje thuis. Kalm aan en get ready voor zaterdag. Ben heeeel benieuwd! Brr, spannend hoor. Fijn dat t beter te doen was en 8 eitjes is perfect. Mijn tweede punctie was wel de pijnlijkste, toen ook twee dagen mee zoet geweest. De andere drie keer waren prima te doen.

@ Ymkeh jij ook he, morgen tp?!? Jetzt geht los!

En bij Ilse is alles goedgekomen, zaterdag tanden op elkaar! Flink aantal follikels! Neem je pijnstilling?

Mare toch ook weer op t goede spoor. Mooi!!

@Bloempje jij bent aan het spuiten nog he? Wanneer is je eerste FM?

@Pgd1986 tsja die innesteling daar hoor ik zoveel verschillende berichten over, ik zou het niet durven zeggen. Pieneke destijds was wel stellig dat een wat ouder cryo eerder innestelt, en dat je dan ook eerder kunt testen, maar ik weet het niet hoor. In mijn ziekenhuis is een cryo bijna altijd ook 3 dagen oud. Hou je het wachten nog vol?

@ Suzz, zelfde vraag, hoe voel je je?

Voor mezelf weet ik het eigenlijk niet. Ben druk met werk en studie, maar probeer als ik merk dat ik ga stressen (ook al is het gewoon goeie stress) wel dieper adem te halen (freak). Ik kan het niet geloven dat ik volgende week weet of ik wel of niet moeder zou kunnen worden, dat als het nu, zoals aallllltijd, weer mislukt het gewoon klaar over uit is. Ik ben bijna 33, nog best jong. Maar geen ziekenhuis meer, dat trekt ook wel. Lange vakanties enzo. Ik probeer mezelf voor te bereiden op de klap door veel leuke alternatieven te bedenken en voordelen.

Maar goed. Ik kom uit de buurt van Amersfoort en vind het prima om naar den Bosch of omgeving te komen (of Zwolle, of Utrecht, of Amsterdam, etc. kortom I'm easy)

Een zaterdag is perfect. Het trekt mij net als Bloempje wel aan om gewoon eens met jullie die het echt snappen te praten. Ook al vind ik het ook wel eng en spannend.

Liefs Megan

Geplaatst

Ik wil jullie graag wat voorleggen misschien herkennen jullie het.

Sinds een aantal weken, al tijdens laatste ivf poging en nu erna, ben ik erg duizelig, misselijk, hoofdpijn, en extreem moe, kan de hele dag slapen.Je zou bijna zeggen, je bent zwanger, maar helaas, morgen hopelijk tp cryos. Maar voel me zwaar belabberd en echt niet goed. Durf niets tegen kliniek te zeggen, bang dat ze zeggen dan gaat de tp niet door :). Herkent dit iemand na ivf? lieve groet, ymkeh

Oh ja, nog vergeten Ymkeh jouw vraag.

Ik snap je angst precies, heb volgens mij ook twee keer gehad dat ik bang was dat ik moest wachten. 1 keer keelpijn en 1 keer een vaginale infectie en vitamine d-gebrek. Je wilt aan de ene kant dat je met zo veel mogelijk kans de poging ingaat, maar anderzijds heb je gewoon haast en kun je niet wachten tot het zover is.

Zijn dit je allerlaatste cryo's? Of zijn er verderop ook nog kansen? Je hebt geen handtekening momenteel en ik dacht dat jij ook niet veel meer in het verschiet had.

Gelukkig herkende iemand je verhaal, ikzelf namelijk niet, voel me altijd wel aardig fit. Als het tijdens de laatste IVF is ontstaan lijkt het me logisch dat het daarmee te maken heeft. Als je nu na deze tp veel rust kan nemen zou dat geen kwaad kunnen denk ik. Maar ik ben ook geen dokter. Misschien zou de huisarts gewoon eens een bloedscreening doen op wat dingen, dan ben je meer gerustgesteld. Als je echt denkt dat er wat meer met je aan de hand is dan 'gewoon' emotie, én als dit je allerlaatste cryo's zijn, zou ik toch langs de huisarts gaan en het ontdooien uitstellen als dat nog kan. Als dat toch al niet meer kan omdat ze vandaag al ontdooien dan zou ik gewoon heel veel rust en ontspanning zoeken, desnoods ziekmelden. Rustige wandelingen, boslucht etc, en je blij voelen. Net wat (bella dacht ik?) zegt, je laadt je ook wel weer emotioneel op na een tp.

Succes meid!!

lfs Megan

Geplaatst

@ Megan bedankt voor je reactie! Nee het is inderdaad gewoon afwachten! Het wachten gaat goed! In ieder geval een stuk beter als de vorige x! We willen eigenlijk de 4e testen, dan is mijn man jarig! Dus het zou wel een mooi kado zijn! Bij de vorige tp werd ik na 10 dagen ongesteld! Dus dat zou nu woensdag of donderdag zijn! Dus ik verwacht dat die dagen errug spannend gaan worden! En hoe is jouw verleden... :-)

Liefs

Geplaatst

Hoi Dames!!

Nou lees ik net alles, en denk: lekker reageren.. uhm.. nu weet ik het niet meer.

Dus ik doe het in stukkies, en als ik iemand vergeet: so sorry!

Bella, wat super morgen je TP! Natuurlijk bel je van te voren.

Ben zo blij voor je!!

Over dat innestelen, ik heb me laten vertellen dat een emmy/cryo dat doet wanneer het 5 dagen is (daarom kun je nooit later een TP krijgen volgens de gyn.)

Ymkeh, ik ken je gevoel. Ik heb eens een keer bij verschillende drogisten verteld dat ik zo snel mogelijk van mijn kwaaltjes af moest, was van levensbelang. En het antwoord wat ik het vaakst kreeg, heb ik toen gekocht. Ik was beter en mijn positieve test na 16 dagen in handen. (ik weet zo even de naam niet meer. waren vieze korreltjes, laten smelten in je mond en dan een drankje er achteraan, goooor!!)

Hier voel ik me eigenlijk... ja.. ik voel niets.. geen 'oh nog zoveel dagen voor ik kan testen gevoel' geen 'het zal wel niet gelukt zijn' gevoel.

merk niets aan mijn lichaam. Mijn moeder vindt dat mijn boezem groter lijkt, maar dat kan komen omdat mijn bh niet lekker zat. *schaam*

o, er gaat hier ergens een alarm af.. ik kom straks terug!

Geplaatst

@ Ilse: fijn dat je BMS nu dikker was. Op naar de punctie zaterdag en hopelijk worden er dan voldoende eitjes gevonden en bevrucht. Spannend.

@ Ymkeh: het kan ook allemaal spanning zijn ivm de IVF, te denken aan de emoties en alle hormonen en zo. Luister naar je lijf! Succes. Misschien wordt het na morgen allemaal wel wat beter als je de TP hebt gehad.

@ Belladona: groot gelijk dat je gebelt hebt. Brutale mensen hebben de hele wereld zeggen ze toch. Op naar de TP morgen.

@ Megan & Suzz: spannend hoor, nog een weekje meiden en dan weten jullie het eindelijk.

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

26 augustus Kim (1e FM bij 1e ICSI)

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

Zo, ben ik weer! er ging een alarmpje af, dat de brandmelder nieuwe batterijen nodig had.

Ook weer opgelost :)

Ilse, wat goed zeg dat je BMS goed was! Heeeeeeeeel erg veel succes zaterdag!

Ymkeh, succes morgen bij je TP (en hopelijk ben je goed opgeknapt dan)

Otjes, hoezo ben je van het bankje afgevallen? je hoort dan toch gewoon nog bij ons al is je FM pas 29aug.?

Of zie ik het nou verkeerd?

Of valt je testmoment dan in oktober (je ziet wel, ik ben helemaal niet zo goed thuis in hoelang trajecten lopen)

Morgen komt miojn nieuwe bed binnen.

Dus lekker op tijd slapen vanavond (op een matras op de grond Grrrr)

en dan morgen vroeg snel even kamer leegruimen en dweilen.

Zal morgennacht heeeeerlijk slapen (ben er denk ik dit weekeinde niet HAHAHAHAHAHA)

Fijne avond meisjes!

O ja, meeting omgeving Den Bosch: kei leuk!

Geplaatst

@Megan, jeetje Megan dus je laatste kans...als ik jouw ondertekstje lees moet het wel pittig geweest zijn, wij zijn ook al sinds 2007 bezig, maar vindt het echt erg om te lezen dat je een miskraam hebt gehad..echt heel erg. Ik ben niet gelovig maar ik ga deze week nog naar een kapelletje in Eindhoven wat kaarsjes aansteken dus ik pak ze er voor de gehele bubs hier bij...hele kerkje staat straks in het kaarslicht. Raar he, niet gelovig zijn maar toch..mijn ouders hebben laatst zelfs in Keulen een kaarsje aangestoken. Ga super super super voor je duimen, laten het dan ook maar meteen 2 kleintjes zijn. Wij hebben inmiddels 8 iui's gehad, 1 ivf + 1 cryo terugplaatsing + 1 x geen cryo's terug gekregen, die hadden de ontdooing niet overleefd. Ik ben ook bijna 33, dat is inderdaad best jong, vindt ik ook. Ik herken heel erg wat je schrijft, ik merk dat ik nu ook al heel veel denk aan hoe ik met de klap om moet gaan als het echt niet gaat lukken. Ben er nu al een boekje over aan het lezen, misschien voorbarig, maar dan heb ik het idee dat ik toch nog iets onder controle heb. Hoewel het moeilijk is om je op zoiets voor te bereiden, zeker als mensen zeggen, ach IVF dan lukt het uiteindelijk toch altijd..die hebben er geen verstand van. Maaaarrr ik hoop toch echt dat wij straks allemaal met goed nieuws aan de thee zitten !

ik ben nu morgen een week aan de deca, om te antwoorden op je vraag. Ik moet morgen ongesteld worden, maar vorige keer was ik dankzij de deca ook 6 dagen over tijd, dus tja..

2 jaar geleden was ik ook al voorbarig blij, ik was 6 dagen over tijd..en mijn bruiloft was op zaterdag..and guess, ik wordt ongesteld op de ochtend. Ik had zo graag op die dag verteld aan mijn ouders zwanger te zijn...ik dacht echt, wow ik ga nu trouwen en damn nu ben ik ook nog eens zwanger..Gelukkig heb ik ervoor gekozen om mijn dag niet te laten beinvloeden..handig is anders en heb ik het gewoon uitschakeld, maar denk dat er weinig zwaar ongesteld zijn op de dag dat ze in het huwelijksbootje moeten stappen.. kan er achteraf wel om lachen hoor :-)

Dus ik probeer echt zolang mogelijk geen hoop te hebben..niet dat het niet minder pijn doet.

Geplaatst

@all, kunnen we even een lijstje maken van wie er geinteresseerd is en dan ja/nee achter de naam zetten en dan mogelijke zaterdag.

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

26 augustus Kim (1e FM bij 1e ICSI)

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

@pgd ik word altijd 14 dagen na punctie ongesteld, twee dagen nadat ik met de bollen ben gestopt. Dat is voor mij woensdag. Dus bij mij zijn ook woensdag en donderdag de spannendste dagen. Met een cryo zie ik het meestal wel eerder aankomen, maar de bollen houden het tegen. Dus voorlopig voel ik me safe!

Grtz Megan

Geplaatst

@bloempje wat lief van je. Het is inderdaad niet niks allemaal. Je slaat je er gewoon doorheen -net als jij op je trouwdag, jee wat heftig zeg - maar er zit een hoop verdriet achter. Meestal gaat het prima, maar op momenten en zeker nu in deze laatste fase voel ik het soms al wel. Verwerken doe ik als ik duidelijkheid heb! Gelukkig heb ik ook genoeg te lachen en dat doe ik ook heel graag

:-)) ben wel heel blij met kaarsje!! Twee graag!!

Ja geweldig als we allemaal groen achter de thee zouden zitten! Lfs Megan

Geplaatst

Dank je wel meiden voor alle lieve berichten. Benieuwd of het goed is ontdooid. Spannend weer de wachtweken. Vandaag weer voor het eerst accupunctuur gehad en fysio voor nek. Voelt goed. Missch de hoop voor morgen. X

Geplaatst

Verdrietig. Embryos zijn afgebroken. Geen tp. Zo bellen of de andere embryos ontdooid kunnen worden voor morgen. Als het al kan vertrouw ik daar ook niet op. Als er een percentage van misgaan is horen we daar altijd bij.

Geplaatst

Oh Ymkeh, zo rot! Daar ben ik dus ook zo bang voor he, het nieuws krijgen dat ze niet ontdooit geraken... Maar als ik het goed begrijp zijn er nog cryo's en gaan ze die nu ook proberen? Maakt het niet uit dat de tp dan een dag later is? Ik duim alleszins dat het toch nog kan doorgaan en goedkomt!

:luck:

Go eskimo's go! :eskimo02:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden