Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, even een snel berichtje (vanavond reacties naar jullie status, effe druk op werk).

Echo was goed, alleen mn eitje was nog niet groot genoeg, dus morgen om 8.40 weer terug. Waarschijnlijk zondag de pregnyl.

Ik loop trouwens in t VU.

Tot laters en iedereen succes!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik weet niet meer hoeveel dagen er bij mijn eerste keer tussen de uitgangsecho en de eerste follikelmeting zat.. Vandaag was mijn eerste fm op stimulatiedag 7, dus zet vandaag mijn 7e shot gonal-f.. Dus dat zijn ook veel dagen ertussen. Ik volg het korte protocol.. Lijkt me ook lang bij jou, maar ze zullen het wel weten toch ;-)

Las ergens anders dat je hoofdpijn had van de spuit. Heb ik ook.. Vooral bij de eerste, maar gisteravond had ik het al wat minder dus dat neemt wel af!

X

Zo herkenbaar! Eerste fm precies een week na de uitgangsecho en ook hoofdpijn op de eerste dag!

Geplaatst

Vanochtend weer een fm gehad. Bms was iets dikker, geen duidelijke dominante follikel zichtbaar. Deze arts vond het nog te vroeg om de hele cryo poging nu al af te blazen, wil me maandag eerst terug zien en dan bepalen hoe verder.

Succes allemaal en een fijn weekend met veel zon (hopelijk)!

Geplaatst

Bedankt voor je welkom! En ik hoop het ook zo! Voor jullie allemaal sterkte en een fijn weekend!! Liefs

Pgd, welkom op ons bankje!Jeetje, dat duurt lang tot december!We duimen voor je dat je dan al een buikje hebt :happy:
Geplaatst

Hoi, hoi, vanmorgen helder rood bloed, dus zitten we op dag 1. Mag op dag drie beginnen met de Fostimon (300). Dag 11 maandag 29 augustus eerste FM. neem aan dat ik dan die week ook de punctie heb. Kan me niet echt meer heugen hoe dat de vorige keren is gegaan. Heb heel weinig follikels met nog minder eitjes erin, dat staat me nog wel bij helaas. Ach, je hoeft er maar 1 te hebben hè.

Spannend Mare. Duim voor je dat het doorgaat.

Succes Bella. Ik moet alleen voor puncties en tp naar het VU. Voor de rest loop ik in Hoorn.

De rest natuurlijk ook succes.

Wil iemand mijn status in de lijst veranderen?

Fijn weekend.

Geplaatst

Mare, zo da's toch weer spannend!

Megan, suc6 morgen, hoe laat hoor je t?

Suzz, hoe is t met jou?

Esma, prima aantal! Lekker laten groeien en goed voor jezelz zorgen.

Ymkeh, gaat ie n beetje met jou? Idd we zijn sterke vrouwen!

Inge, wellicht dat er nog kleintjes meegroeien? En ze zeggen dat kwaliteit beter is bij minder eitjes, ik heb er gemiddeld 35 gehad per keer en nog altijd zonder succes.

Verder iedereen veel succes met prikken en wachten.

Geplaatst

'N avond,

Mooi bella, wel vervelend nog n keertje terug maar ziet er in ieder geval goed uit!

Otjes, jetzt geht los! Dag 11, is stimulatiedag 9, had ik ook. Ze zullen wel in je dossier hebben gekeken wat je normaal 'doet'. Succes met spuiten alvast!

Inge nou dat lijkt op mijn situatie. Umcu mikt op 5-10. Ik had trouwens wel 13 follikels die zijn aangeprikt uiteindelijk. Pijn voor niets: -)

Djiezus gemiddeld 35 eitjes belladonna! Wat moet die punctie een hel zijn geweest.

Suzz morgen de iui?

Mare, nou de hoop is nog niet opgegeven dus! Hoe voel je je eronder?

Morgen word ik tussen 10 en 11 gebeld. .....spannend. ......!!!!

Wachtende en spuitende dames succes!

Grtz Megan

Geplaatst

@all die wachten op dat het eitje groot genoeg is; wat een gedoe, ik vind het ook erg spannend, maandag zelf weer terug, hopelijk is die dan niet gesprongen wat bij mij altijd vandaag gebeurd, maar ja, we wachten af. Allemaal succes, dat hij maar groot mag worden en het slijmvlies lekker dik, dan op naar cryo

@belladonna ja het gaat hier wel. Zit niet zo lekker in mijn vel als eerst, blijf hangen in een soort van gelaten gevoel. En mijn vriendinnejte die binnen een maand zwanger was is dit weekend terug van vakantie en wil zo graag afspreken, maar kan het gewoon niet, maar kann ook niet blijven weglopen. Maar wat dat aangaat, wil ik het liefst weglopen van de hele wereld. Maar mijn eigen zaak lijdt er ook onder. Doe weinig aquisitie, en dan hou je natuurlijk ook niet lang vol. :)

@Suzz, we gaan duimen met zijn allen, heel veel succes

@Esma, ja dat is gemiddeld en gezond voor je lichaam. hartstikke goeed.

Ik loop overigens in Elsendorp. Hier iemand nog meer? lieve Gr Ymkeh

Geplaatst

Ymke,

Ik begrijp dat je het moeilijk vindt om met je vriendin af te spreken. In mijn omgeving is ook iedereen zwanger of bevallen. Mijn 2 zussen aller bij pas bevallen, mijn vriendin/collega, mijn leidinggevende loopt met een dikke buik enz.. Maar goed, je moet maar denken mijn tijd komt nog wel. De ene keer gaat dit wat gemakkelijker dan de andere keer.

Kop op wat je zaak betreft, probeer daar je energie in te steken, dan heb je lekker afleiding en gaat de tijd snel.

Dit is bedoeld al een pep-talk, ik wil absoluut niet betweterig overkomen hoor.

Hou je taai.

Groetjes, Esma

Geplaatst

Oei....niet zulke mooie resultaten deze keer, geen cryos! Terwijl we de drie eerdere icsi's steeds 5 of 4 hadden. Vanmiddag gelukkig wel tp van twee hele goede.

Maar dat betekent dus dat dit echt de laatste kans is......dat is toch flink schrikken.

zucht!

Grt Megan

Geplaatst

Ah megan!! Wat balen! En extra spannend zo.. Nou zal ik extra hard gaan duimen voor je dat de twee Emmy's van vandaag blijven plakken!!

Succes!

X

Geplaatst

Ik werd trouwens gistermiddag gebeld door het ZH., niet maandag de tweede fm, maar morgen al. Dus wie weet morgenavond de dubbele dosis pregnyl zetten voor punctie...

Brr.. Maar nu met 'maar' zo'n 10 follikels vast beter te doen dan met 25 ;-)

X

Geplaatst

Megan, wat balen geen cryo's, maaaaaaaaar, als je emmy's blijven plakken heb je geen cryo's nodig!

Inge, wat spannend de punctie voor de deur! met 10 follikels heb je een goede kans toch? ik overstimuleerde meteen naar de 30 follikels. en daar hield ik dan helemaal niets van over. en een vriendin van me, had een punctie met 6, is zwanger en heeft 2 cryo's. Dus aantal zegt eigenlijk niet zo bizar veel. Veel succes!

Mare, ik hoop dat het maandag goed is, zodat je nu niet voor niets bezig bent! ik duim voor je!

Ymkeh, je kunt inderdaad niet weglopen. Fijn is anders. Maar zoals mijn moeder altijd zo optimistisch zegt: jouw tijd komt!!

Ik zit trouwens ook in Elsendorp.

Gisterenochtend de pregnyl gezet (blijft een rotprik!) en vandaag IUI.

Mijn eitjes zaten te dringen, en de echo liet zien dat ze op springen stonden.

Ben thuis even gaan liggen (heb een bobbel bij mijn baarmoeder, een eendebek geeft altijd een beetje bloed en buikpijn)

en toen ik straks opstond, voelde ik dat de wringende eitjes weg waren. Ze zijn dus perfect op tijd gesprongen,

ongeveer 2 1/2 uur na inseminatie.

Ik hoop op een zwangerschap, maar het idee zit in mijn hoofd dat het er twee kunnen zijn.

Vannacht lag ik in bed, en realiseerde me, dan moeten ze samen naar de zolder (dus verbouwen)

zal een andere auto moeten zoeken. Stom idee in mijn hoofd, ik loop te hard van stapel.

Eerst maar eens duimen dat we over 2 weken een positieve test hebben...

Fijn weekeinde meisjes, tot gauw weer!!

Geplaatst

@suzz, nou gefeliciteerd, daar zitten we dan! Klinkt goed bij jou! Ik heb een 6 &7 cellige aan boord. Minder dan anders, hopelijk brengt dit geluk!

Heb trouwens dezelfde dromen en gedachten als jij, maar weet ook dat dit echt nog even onzin is.....ach dromen kan geen kwaad toch?

Ik stel voor: let erop dat je voeten warm blijven. Heeft lala van augustus bankje ook gedaan en heeft,gewerkt. Grinnik. Ik grijp alles aan. Verder, ga ik er totaal niet in geloven en bedenken wat voor leuks ik ga doen als t mislukt. Tenslotte diepe buikademhaling doen, schijnt doorbloeding ook te helpen.

Nou jullie nog ideetjes?

Fijn weekend! Succes morgen Inge!

Megan

Geplaatst

Suzz, dromen mag altijd hoor! Altijd goed, positeve energie!

Inge, succes meid, tsja puncties, nooit leuk, maar ja helaas moeten we het ondergaan.

Megan, idd jammer cryo's en zeker als dit je laatste poging is. Dan moet je opeens heel anders gaan denken. Maar houdt de moed erin met je 2 prachtige embryotjes!

Ymkeh, spannend, wel apart dat je niet int weekend mocht komen? En oh je gevoelens zijn zo herkenbaar. Wij hebben vandaag een baby voetbal tenue gekocht voor de baby van mijn man's nichtje, daar gaan we deze week heen. Pppfff blijft moeilijk. Begrijpt je vriendin het als je zegt even wat meer afstand te nemen? Dit hebben wij ook met het nichtje gedaan, het zijn ook vrienden, maar tijdens de zwangerschap gewoon minder contact gehad. Zij begrijpen dat gelukkig erg goed. En inmiddels is de roze wolk niet meer zo roze (huilende baby, pijn na de bevalling, slapeloze nachten etc.). Dan kan ik er weer wat meer tegen. Onaardig van me, maar ja....

Ik mag vanavond de pregnyl zetten en dan is als het goed is vrijdag de terugplaatsing. Een minpunt, het is super druk in het Vu dus het kan nog gebeuren dat de ontdooing niet gedaan wordt en we een maand moeten wachten. Lastig... Op zich maak ik me daar niet boos over, maar ja je laad je er toch voor op. En zeker nu ik wel de pregnyl moet zetten, zo lekker is die niet... Wat zouden jullie doen? Ze gaven aan er wel alles aan te doen dat het door kan gaan...

Geplaatst

Hoi dames!

Zoals ik onlangs al schreef ben ik niet heel erg actief vanwege de drukte met mn werk.. Maar hier dan toch even een berichtje van mijn kant.. Heb helaas niet alles terug kunnen lezen.. Hoop dat ik na volgende week wat meer tijd heb..

Dames die aan t wachten zijn op een punctie, tp of tot de testdatum.. Heel veel succes!

Tegen alle verwachtingen in ben ik vandaag ongesteld geworden. Had gedacht mn eisprong nog niet eens gehad te hebben dus dit was een zeer aangename verassing! Gelijk 't VU op de hoogte gesteld, dus ik zal morgen wel gebeld worden voor de uitgangsecho.. Als alles zo verloopt als de laatste keer, heb ik 7 September de tp! Daar hopen we dan maar op :)

Een fijn weekend allemaal!

Liefs Can

Geplaatst

Hey Can, wat spannend zeg!

Fijn dat je nu dan ongesteld bent geworden, twee weken eerder dan verwacht ;)

7 september dat is het zo!

Bella, fijn dat die hele fijne pregnyl er al in zit!

Het is zo vrijdag!

En wat stom zeg dat als het druk is, je TP misschien niet doorgaat en dan een maand overslaan...

En jij bent er niet boos om? ik weet niet wat ik moet zeggen, ik zou wel boos zijn als het zover was!

Megan, voor ons is officieel wachtdag 1 begonnen... na vandaag nog 13 te gaan!

Geplaatst

Ha suzz, het wachten is begonnen; succes!!!!!

Vanmorgen de tweede fm gehad, 9 stuks en wat kleintjes.. Morgen de pregnyl en woensdag de punctie.. Aaaaaahhhhhh

Hoop dat het deze keer meevalt, zie er als een berg tegenop. Maar heb nu dan ook 13 minder dus dat helpt allicht!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hoi Inge,

Succes met pregnyl morgen. Het schijnt een vervelende spuit te zijn, ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Heel veel succes woensdag, ik zal zeker voor je duimen. Vaak als ik erg tegen iets opzie valt het achteraf mee. Ik hoop dat dit bij jou ook het geval zal zijn.

Groetjes, Esma

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden