Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ilse succes morgen!!

@ymkeh. Ooh morgen ook niet door? Poehh.. Woorden schieten te kort.. Toch knap dat je man probeert te praten. De mijne is (ook?) nooit zo uitgebreid in zijn reacties.. In een of twee zinnen benoemt hij waar ik wel een uur over door kan zagen.. Tja iets met mars en Venus geloof ik.. Maar wel ingewikkeld als de een daar wel meer behoefte aan heeft..

Ja.. Wij horen morgen of en hoeveel er bevrucht zijn en of er cryo's gemaakt kunnen worden ... Hoop zo dat het er meer dan een zijn !!! Heb nog steeds pijn van de punctie. Steken in buik en opgezwollen. Moet heel veel plassen en ook dat is wat pijnlijk bij het begin.. Begin ineens te twijfelen of het wel normaal is .. Hadden jullie dat ook, of ben ik gewoon er kleinzerig ;-)

Brrr vind het ook zo spannend!! Worden morgen tussen 10 en 11 gebeld..

X

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bella, hoe ging je TP vandaag?

We duimen voor je!! Spannende tijd breekt weer aan!

even tekst verwijderen, er gaat iets fout, probeer het zo opnieuw..

Geplaatst

Inge, ik zou even bellen met de poli. Ik wil je niet ongerust maken, maar ze vroegen mij eergisteren of ik veel moest plassen ivm een overstimulatie. Dus dat zou een symptoom kunnen zijn.

Kan even niet vinden hoeveel eiblaasjes je had, maar na de punctie verergerd dat en ook als je weer zwanger zou zijn.

Geplaatst

Hey meiden, tp ging goed. We hebben er 1 teruggeplaatst gekregen. De ander ging zo slecht dat dit nadelig zou kunnen zijn voor de goede embryo. De goede is een blastocyste! Maar ja, dat was die van twee maanden geleden ook...

Ik mag 7-9 testen. Wil iemand mij op het lijstje zetten?

Inge, zeker serieus nemen. Veel drinken en dit moet je ook echt allemaal weer uit plassen. Zelf ben ik vorig jaar door zware overstimulatie in het ziekenhuis beland, gelukkig is dat echt zeldzaam dus wees niet bang. Maar zorg goed voor jezelf, neem genoeg rust en bij teveel pijn t ziekenhuis bellen. Liever te vroeg en te vaak bellen, dan te weinig.

Geplaatst

Heb net even gebeld, en toevallig was de verpleegkundige ook bij mijn punctie geweest. Zij vond het nog ok omdat ik (heel) veel bloed heb verloren zitten er behoorlijk wat beurse plekken waar mijn blaas op drukt. Wel rust houden en als ik niet goed uit kan plassen gelijk weer bellen.

Naja als het goed is zit ik er morgen weer voor de TP ;-)

@belladonna nu goed broeden hè!

X

Geplaatst

Inge, zoals al vaker is genoemd. Houd je lichaam goed in de gaten en probeer rustig aan te doen. Als je het niet vertrouwt dan gewoon het ziekenhuis bellen (daar zijn ze voor). Succes morgen!

Belladonna, Fijn dat er 1 teruggeplaatst is, spannend!!!

Ilse, morgen de punctie! Succes! Hopelijk vinden ze veel mooie eicellen. Heb zelf weinig last van de pregnyl, maar dat zegt niets. Ieder lichaam reageert weer anders… hopelijk knapt je humeur snel weer op !

Zomerzotheid, wat een verschrikkelijk bericht. Ik snap dat je zwangeren, baby’s etc. uit de weg gaat op dit moment.

Bloempje, ik ben ook niet gelovig, maar heb wel ‘iets’ met het aansteken van kaarsjes. De boekentip ga ik zeker even opzoeken op internet, bedankt!

Ymke, het omgaan met de omgeving (en de omgeving met mij) is met vlagen heel lastig. Geef jezelf ook de ruimte om af en toe ‘nee’ te zeggen als dingen op dat moment te confronterend zijn. Goed voor jezelf zorgen is belangrijk, maar soms ook erg moeilijk.

Het kletsen op het forum vind ik erg gezellig, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt de behoefte heb om af te spreken. Natuurlijk wens ik jullie veel plezier met jullie meeting!

Geplaatst

@ymkeh

Ik had het over een jaar geleden. Destijds na de 2e icsi poging nog 2 cryos over. Maar die bleken toen allebei niet goed( per 1 ingevroren, is standaard in umcu. Ze ontdooien en plaatsen smiddags meteen terug)

Nu hebben we geen cryos. Twee verse emmys aan boord, das t laatste.

@bella gefeliciteerd! !! Een mooie blasto, goeie groeier!

@ ilse succes met de punctie.

Ben heel benieuwd. Gek en fijn en eng idee he, de laatste?

@Inge ben zo benieuwd! Laat maar gauw weten morgen en pas op je lichaam.

Grtz Megan

Geplaatst

@ Ymkeh: jeetje meid wat een nieuws zeg. Echt heel erg voor je. Veel sterkte en probeer er anders samen even tussen uit te gaan.

@ Belladona: helemaal super een balsto terug geplaatst. Ik ga heel hard duimen dat ie blijft zitten en dat je 7/9 positief test. Spannend.

@ Inge: ben nog steeds heel hard voor je aan het duimen dat er morgen gezegd wordt dat er bevruchting heeft plaats gevonden. We horen het wel!

@ Ilse: succes morgen met de punctie.

Ik ben vandaag geweest voor de 1e FM. Rechts 10 follikels gezien, waarvan 3 >10mm en links 6 follikels. Zondag terug om te kijken hoe ze dan gegroeid zijn en waarschijnlijk dinsdag de punctie. Spannend.

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

icon_sunny.gif Uitgangsecho's icon_sunny.gif

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

toppie.gif Follikelmetingen toppie.gif

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Kim (2e FM bij 1e ICSI)

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

myfignerscrossed.gifTerugplaatsingmyfignerscrossed.gif

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh GEEN TP

27 augustus Inge35 (1 embryo, hopelijk)

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

goodluck1.gif Testen goodluck1.gif

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

7 september Belladona

Geplaatst
Verdrietig. Embryos zijn afgebroken. Geen tp. Zo bellen of de andere embryos ontdooid kunnen worden voor morgen. Als het al kan vertrouw ik daar ook niet op. Als er een percentage van misgaan is horen we daar altijd bij.

Jeetje wat een teleurstelling :(

Vind het super balen voor je!!!

Sterkte en ik hoop dat je de volgende ronde bij de gelukkigen zal horen!!

Geplaatst

Ja.. Wij horen morgen of en hoeveel er bevrucht zijn en of er cryo's gemaakt kunnen worden ... Hoop zo dat het er meer dan een zijn !!! Heb nog steeds pijn van de punctie. Steken in buik en opgezwollen. Moet heel veel plassen en ook dat is wat pijnlijk bij het begin.. Begin ineens te twijfelen of het wel normaal is .. Hadden jullie dat ook, of ben ik gewoon er kleinzerig ;-)

Brrr vind het ook zo spannend!! Worden morgen tussen 10 en 11 gebeld..

X

Oeh wat spannend meid! Hopelijk worden het mooie embryo's en gelijk een paar goede cryo's!! Veel geluk voor morgen!! Laat je't weten?

Geplaatst
Hey meiden, tp ging goed. We hebben er 1 teruggeplaatst gekregen. De ander ging zo slecht dat dit nadelig zou kunnen zijn voor de goede embryo. De goede is een blastocyste! Maar ja, dat was die van twee maanden geleden ook...

Ik mag 7-9 testen.

Spannend!!! Iik duim voor je! Op naar een mooie zwangerschap :)

Geplaatst

Ymkeh,

Wat vreselijk. Mijn man en ik hebben het samen ook een tijdje heel erg moeilijk gehad. Ik kon toen ook geen baby, zwangere etc. Luchtten of zien. Ben toen een aantal keren met iemand van maatschappelijk werk gaan praten. We hadden toen 1 operatie, twee IVF zonder cryo's, 5 IUI 's nog een operatie achter de rug. Het heeft mij wel geholpen.

Geplaatst

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

7 augustus Shirley (deca+gonal-f)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Shirley (icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 en 24 augustus Ilse

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

22 augustus Shirley (1 embryo)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

Geplaatst

Hoi Inge,

Spannend hoor! Succes met de uitslag.Ik hoop dat je snel van de pijn af bent. Kheb geen idee of dit normaal is. Ik moet vanmiddag naar het zhuis voor 2e fm meting, ben benieuwd wanneer ik de punctie heb. Alles is tot nu toe mee gevallen, maar als ik de verhalen lees zie ik steeds meer op tegen de punctie.

Gr. Esma

Geplaatst

Hoera! We hebben een TP, en al om 11 uur.. En er is er maar een geschikt voor in de vriezer. Dat vond ik wel even slikken. De bevruchtingen gAn goed, er waren 7 embryo's en dan maar eentje .. Ik maak me dan gelijk druk over de vorige ronde, 1x verse mislukt in 1e wachtweek en de enige cryo ontdooit niet goed.. Bla bla bla..

Manlief draait het overigens om.. Inge wel 1 mooie TP en een mooie in de vriezer.. Die we terugkrijgen vandaag is btw een 8 cellige.

@esma er zijn er ook (veel) die d epunctie niet zo ervaren als ik dat heb.. Dus vergeet mijn verhaal!! Ik hoop dat het voor jou beter te doen is! Spannend joh al snel de punctie.

Ok..Inge relaxxx!! Positief! Rust! :-) en dat twee weken volhouden ;-)))

X

Geplaatst

Wat een vroege vogels allemaal ; )

Dames sorry hoor heb mijn wachtweken zo vol gepland dat ik niet veel op internet te vinden ben. Probeer steeds op mijn telefoon te kijken maar dan kan ik niet inloggen.. frustie!

Ymke: Hoe voel je je nu? IK hoop dat je het een beetje een plekje kunt geven.

Bloempje: Wat een verhaal trouwens van je trouwdag. Knap dat je de knop toen hebt kunnen omzetten!

Ilse: Heel veel succes met de punctie. Laat je maar lekker verwennen heel het weekend.

Inge: Wowwww wat spannend! Lekker rustig aan doen vandaag en dan blijven plakken!!!

Esma: Hoor je vandaag dan ook wanneer de punctie zal zijn?

Kim: Goede score he! Wanneer moest jij nu weer terug?

Meiden die al ffe aan het wachten zijn, wat voelen jullie?

Het is nu een week en 1 dag geleden dat ik de punctie had en mijn buik is aardig opgeblazen vooral sávonds. Mijn borsten ook (voel me net lolo ferrari, hihihi). Ik hoop zoooooo dat het raak is. Ik zal niet kunnen wachten tot 5/9... Straks naar Noordwijk, lekker een nachtje weg met mijn vriend. Hopelijk blijft het een beetje droog :(

Geplaatst

@ Inge super succes!!

@ Shirley volgens mij hebben wij op dezelfde dag terugplaatsing gehad... Zit jij ook in Utrecht? Wij op 22-08 om 14.50 uur! Wij gaan als alles goed gaat, zondag 04-09 testen, dan is mijn man jarig :-)!

Veel plezier! Geniet ervan!

Voor de andere allemaal veel succes!!!

Liefs

Geplaatst

Joepie Inge, gefeliciteerd en lekker gaan,broeden. ik snap dat het resultaat tegenvalt. Maar, vandaag een topper en die blijft gewoon zitten! En dat je vorige cryo niet goed ontdooide zegt niks. Ik heb ook heel veel cryootjes gehad die niet ontdooiden, en de vorige ronde had ik er 4 die stuk voor stuk goed waren. En we lopen in t zelfde ziekenhuis, dus zelfde eisen: -)

SUCCES!!!!!!!

Later even spieken hoe t met Ilse is gegaan.

Geplaatst

@ Esma: ben benieuwd wanneer je de punctie hebt. Ik vind de punctie ook erg spannend, maar daar komen we doorheen. Het is voor een goed doel.

@ Inge: helemaal super een 8cellige. En 1cryo is beter dan niets. Al ging het ontdooien de vorige keer niet goed, iedere keer is anders.

@ Ilse: succes met de punctie, ik spiek vandaag nog wel een keer hoe het gegaan is. Lekker rustig aan doen het weekend.

@ Shirley: ik mag morgen weer terug voor de 2e FM. Geniet lekker van je overnachting in Noordwijk, heerlijk samen. Ik ga hard duimen dat je positief test 5/9

@ PGD: zou een leuk verjaardagscadeau zijn als je positief test op de verjaardag van je man. Ik ga heel hard voor je duimen.

Alle andere dames heel veel succes en op naar een heel groen bankje!!

Geplaatst

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 en 24 augustus Ilse

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

30 augustus (2 embryo's?)

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

13 september Ilse

Geplaatst

Hallo allemaal, daar ben ik weer!

Punctie is reuze meegevallen. Alleen die 1e prik is vervelend, maar verder ging het allemaal goed.

Ik weet niet wat de accupuntuur natuurlijk doet, want dat heb ik eerst gehad.

Er waren 19 eiblaasjes aangeprikt en 11 eicellen gevonden!

Dus we hopen dat er iets goeds bijzit en dan hebben we dinsdag de terugpaatsing om half 12.

Als alles goed gaat hebben we 2 embryos terug, omdat ik dus boven de 35 jaar zit en de laatste poging, dus vandaar.

Heb nu wel last van wat buikpijn, mag paracetamol nemen, maar ik kijk even hoe ik het kan hebben en dan zien we wel.

Morgen gaan we de spullen pakken voor de vakantie en dan maandag weg en dinsdag even terug voor de TP.

Ga weer even rusten!

Geplaatst

@ Ilse: helemaal super zeg 11 eitjes. Hopen dat er veel bevrucht worden, ik ga duimen voor je. En heel fijn dat de punctie meegvallen is. Lekker genieten van een weekje vakantie en dinsdag ff terug voor de terugplaatsing. Spannend.

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 en 24 augustus Ilse

27 augustus Esma (2e FM)

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

30 augustus Ilse (2 embryo's?)

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

13 september Ilse

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden