Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alles goed hier! Geen tot weinig klachten en ik groei als kool....dat heet, de kilo's vliegen eraan :(

Maar alles goed verder.

Ben op mn vrije dag ook aan t fröbelen, had sokkenwol gekocht maar daar kan je leuke baby dingen van maken. Ben aan een omslagvestje begonnen. Ik vind dat ik nu wel langzaam wat mag gaan maken hahahaha

Zit met een boekje en mn breiwerkje op de bank.

Straks even met een van de honden weer naar de dierenarts, hij heeft een knobeel zo groot als een kippe-ei in zn hals zitten, lijkt me niet goed.

Diepvries is heleverd, mannen hadden nog een probleem om de oude uit de kelder te krijgen hihi

Maar ook dat is gelukt dus.

Tot zover! Ga maar even wat drinken...ik vergeet t steeds ;)

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier gaat ook alles goed in totaal weer 1,5 kilo afgevallen, was weer iets aangekomen maar het is er ook wel weer af. :D

Maar dat is niet erg, ik kan wel wat missen :D

Mijn darmen werken niet elke dag even goed, meestal gaat het 4 dagen in de week goed :S

Hoe gaat het met jou Melis?

Geplaatst

Hallo dames heeft een van jullie ervaringen met een week latere innesteling? Gisteren bij mijn echo bleek ik geen 7 maar 6 weken oude embryo te hebben met geen kloppend hartje? Dus 50/50 kans op late innesteling en anders miskraam? liefs esso

Geplaatst

Esso...nee geen ervaring mee. Maar ik ga heel hard met en voor je duimen dat t nog goed komt. Verdorie, dat is even slecht nieuws meid. Dikke knuffel! Kan je vast gebruiken.

Geplaatst

He Esso,

Dat is balen zeg. Weet je zeker dat je 7 weken bent, misschien kan een onregelmatige cyclus idd de oorzaak zijn van een 'late' innesteling. Helaas heb ik geen ervaring dus ik kan je moeilijk vertellen wat je het beste kunt doen.... Ik hoop dat het allemaal goed komt. Sterkte in ieder geval..

En ik moet ook op de kilo's letten Melis, maar ja.... dat klinkt makkelijker dan dat het is. Ik moet zeggen dat ik ook wel veel frustratie eten heb genomen; je bent toch bang voor van alles.... de laatste week gaat erg goed. Ik neem soep tussen de middag en ben van plan ook meer salades te gaan eten. Voor de rest blijft het moeilijk om van een gekookt eitje af te blijven, dus ik mag een paar keer per week 1 eitje bij het ontbijt. Ik eet wel 3 stuks fruit 's avonds na het avondeten, terwijl ik eerder niet zo'n fruit liefhebber was, maar nu vind ik het echt heel lekker. Regelmatig pasta dat gebeurt niet meer, ik heb in wel veel trek in oer Hollandse potjes zoals andijvie stamppot.... hmmmmm krijg alweer bijna trek hahaha....

Geplaatst

Hahaha, ja idd, niet lke dag :) Ik moet zeggen dat ik voor dat ik zwanger werd ik met dr Frank elke week een hele grote tree eieren haalde. En ik was er ook echt helemaal klaar mee, ik had totaal geen trek meer in eieren. Maar nu ik zwanger ben zou ik er wel meerdere op een dag willen eten, gebakken, gekookt, geroerbakt met groenten, maakt niet uit! Jammer genoeg is dat dus niet de bedoeling, maar ik kan zo genieten van een eitje, ongelooflijk. Maar goed....gelukkig zijn er nog meer dingen ook heel erg lekker :)

Vanavond ga ik naar familie in Utrecht, en mijn vader vroeg of ik 'mijn' canneloni wilde maken. Ik bak pannenkoeken, en ik vul ze vervolgens met een gehakt en groente mix en leg ze in een overnschaal met tomatensaus en geraspte kaas erover heen. Super lekker, heb er nu al trek in...klinkt heel raar, maar de combinatie is echt heel goed! Ach ja.... nou ik ga maar 'ns wat doen.....

O ja, Noekie, veel plezier bij je 2e tweede echo he!!!

Geplaatst

Dat klinkt lekker Aukus! En het is nog geen 9 uur... Ik maak altijd een pizza pannenkoek: kaas, ketchup en oregano, heerlijk! Hier in huis vinden ze dat raar maar er is niet zoveel verschil tussen pastadeeg en pannenkoekenbeslag toch? Misschien die van jou ook een keer maken, zijn een soort wraps... ik denk als ik het voorstel mijn vriend het een goed idee vind!

Geplaatst

Hier een dorp verderop in België is een pannekoekenhuis. JUMMIE!!! Zondag met een vriendinnetje pannekoeken gaan eten. Een mexicaanse. Gehakt, mais, pittige saus en salade......écht lekker hoor!

Ik denk dat ik de eieren maar juist weer uit de kast ga trekken. 8 kilo is écht niet normaal. Ik weet dat lijnen nu niet geweldig goed is, maar ik kan t wel onder controle houden natuurlijk.

Het probleem is dat ik nu echt mega trek in koolhydraten heb. Beetje jammer wel. ;-)

Noekie,

veel plezier!

Zal zo even t lijstje weer eens erbij pakken...

Geplaatst

Nou ik heb het al voorgesteld en er kwam een volmondig: "Lekker" uit! Nou hebben we afgelopen zondag pannenkoeken gegeten dus ik wacht even maar ga het zeker een keer maken! Kreeg er trouwens zoveel honger van dat ik een groot stuk kaas heb gepakt, haha!

Geplaatst

Lijstje maar weer eens.

Esso.........ik ga je er niet afhalen hoor! Ik ga ervan uit dat zolang we niks van je horen alles in orde is. Ik duim voor je!

Echo/VK bezoek

Gabriella. 15 september (2e echo)

Noekie1988, 19 september (VK)

Noekie1988, 21 september (2e echo)

Aukus, 4 oktober (2e echo gyn)

lala, 4 oktober combi-test

Liek, 6 oktober (2e echo)

lala, 10 oktober VK (echo??)

Aukus, 12 oktober (2e echo VK)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Lala, 15 april

Irma6717, ?

Aukus, 23 april

Liek, 26 april

Gabriella, 28 april

Esso, begin mei

Geplaatst

Caroline,

dat is gemeen! Ik zit op t werk, en heb hier de koelkast nog niet vol gegooid!! (Ze weten hier nog niet dat ik zwanger ben). Dat heet: op t hoofdkantoor weet mn manager het en de 2 directeuren, maar op de dependance waar ik zit weten ze het nog niet.) Heb al de hele tijd zin in een eitje of een lekker groot stuk kaas of worst. (In de pauze maar een langs de aldi hihihi)

Geplaatst

En dan had je het net in het feb topic ook nog over je ei kwijt kunnen, hihi... ja sorry, ik ben thuis. In de pauze even wat lekkere dingen halen dan maar!! Succes :-)!

Trouwens, wanneer ga je het vertellen op je werk?

Geplaatst

Hahaha.....al mn eitjes zijn op nu. :D Nou ja, de bevruchte eitjes dan he?

Aldi zit bijna om de hoek. Gaat lukken in de pauze hoor! En anders wordt t friture of lekkere bakker :D Komt helemaal goed! hahaha

Hier op dependance, en de rest van het spul op t werk, wil ik inlichten na de combi-test. Die is 4 oktober. Dan ben ik 12 wkn ver en is t gevaar ver geweken niet?

Even kijken of ik wat leuks kan doen. Roze en blauwe bagels ofzo. hihi

Eens kijken of de bakker hier wilt meewerken. Vast wel!

Maar langer dan dat kan ik het écht niet uitstellen, de 8 kilo gaan écht wel opvallen!

Geplaatst

uiteraard was alles nog goed met onze kleine :D het lag te slapen, van hoofd tot billen is het nu 4,8 cm groot en ligt goed op schema. Aan het eind werd onze beeb eindelijk wakker en begon zich heen en weer te wroeten :D mijn vader was mee, die heeft het gefilmd met het fototoestel, dus nu kunnen we het nog een terug zien en luisteren (het hartje dan) :D:D

Vanochtend zijn we in ondertrouw gegaan, aangezien het beter geregeld is als de kleine geboren wordt dat wij dan getrouwd zijn, dus dat staat voor 1 maart op de planning, eerst het formele gedeelte en dan volgend jaar of het jaar erop, even kijken wat het beste uitkomt, dan een feest etc. Dus al al met hebben we hier een heuze feestdag :D

Geplaatst

Collegaatje heeft een broodje gezond voor mij gescoord ;-)

Da's een half (bakker's) stokbrood met kaas, ham, groente en wel saus. MAAR LEKKER!!!!!!! (en veel hihi)

Geplaatst

Hey meiden,

Het heeft even geduurd maar ben niet weg hoor.. Lees af en toe zeker nog mee, maar ben zooo onwijs moe, hangerig en echt niet lekker. Nog wel heel gelukkig, en probeer me zo weinig mogelijk van mezelf aan te trekken omdat ik dan alleen maar chagerijnig wordt!

Ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe het met jullie kwaaltjes nu staat. En dan vooral obstipatie. Ben vandaag naar de dokter geweest omdat 's avonds mijn buik opzwelt alsof ik 7 maanden zwanger ben. Op zich wel een goede voorbereiding op hoe ik er straks uit kom te zien, maar het voelt niet heel fijn, zeker omdat ik weet dat het geen baby is wat ervoor zorgt dat het zo opzwelt...

Zit al aan de lactulose van de dokter en microlax. Verder zelf roosvicee laxo, danone acti-nog-wat, veel drinken, chili con carne, veel fruit... Als jullie nog tips hebben... Heeeel graag!!!

Verder ben ik volgens mij ook al best wat aangekomen dankzij de 'lekkere trek' die vooral plaatsvind als ik misselijk wordt. Tja, je hebt er alles voor over dat gevoel te laten verdwijnen.. Door de pannenkoek varianten kwam het water dan ook in mn mond!!!!

Esso; wat vervelend van je hoe de echo is verlopen. Ik hoop dat er zeker nog positief bericht gaat komen voor je. Heb begrepen dat dit mogelijk is.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Noekie, gefeliciteerd met weer een mooie echo en je aanstaande huwelijk!

Esso, hoop op goed nieuws. Kan idd dat het later is ingenesteld. Vanwege mijn wisselende cyclus bleek het bij mij eerder ingenesteld te zijn, andersom is dat dus ook mogelijk.

Fingers crossed meid!

Gabriella, alle dingen die je doet zijn al goed. Verder glas warm water 's ochtends en veel bewegen maar da's lastig als je je lamlendig voelt.

Zakjes vezels hielpen uiteindelijk het beste bij mij. Lijnzaad schijnt ook goed te werken.

Is een vervelend kwaaltje, hoop dat het snel beter gaat.

Ohhhh, heb dat nog steeds niet; trek in bepaalde dingen en meer trek. Ben al blij dat ik nu weer een belegde boterham eet en vandaag voor het eerst weer eens koffie kunnen verdragen haha! genieten jullie er maar lekker van hoor, met mate ;-)

Verder hier net als Noekie nog niet op mijn normale gewicht, moe, misselijk en veel plassen.

Hoort er allemaal bij en hou maar in mijn achterhoofd dat het straks meer genieten word. Hopelijk...

Vanavond is Moeders voor Moeders geweest en heb ik me aangemeld bij een verloskundige praktijk, beetje bij beetje ga ik er meer in geloven dat ik ZWANGER ben!

Fijne avond en tot snel.

Liefs, Liek

Geplaatst

Ooo Esso, we hopen allemaal zo met je mee.....wanneer heb je de volgende echo dan?

Wat fijn Liek dat je er al wat meer in begint te geloven, MvM is natuurlijk helemaal het goede doel om aan mee te doen. Hoewel ik soms de lucht uit zo'n blauwe fles wel erg vervelend vind....

Maar wat zou ik graag willen dat ik niet wat was aangekomen, in tegendeel, het is verschrikkelijk moeilijk niet te veel te eten. Deels komt ook voort uit frustratie en angst, maar toch....

Tja, Gabriella, ik moet zeggen dat ook ik af en toe een dag erbij heb zitten dat de ontlasting nog steeds te hard is. De zakjes van de dokter vond ik onwijs smerig. Ik heb met veel dingen geëxperimenteerd waar onder (gewelde) pruimen. Zowieso zijn veel groentes en fruit een goed idee. Dus fruit met schilletje of zoals manderijntjes en snaasaappels met eeb beetje binnenbekleding er nog steeds aan. Ik eet nu dagelijk 3 stuks fruit en probeer ze echt op de vezels te selecteren. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk rauwkost te nuttigen. Denk dan ook aan wortels etc.... komkommer met schil etc. Maar de lijnzaad of zemelen door de volle yoghurt is zeker een goed idee. Ik barst het lijnzaad een beetje op en met de vijzel (weet niet of het uitmaakt, maar toch) en bij de zemelen moet je er echt goed bij drinken anders werkt het juist verstoppend!!!. Ik probeer minimaal 1,5 l pak crystal clear te drinken, naast de glaasjes sap, melk etc. ik gebruik geen thee meer want dat is vochtafdrijvend en dus slecht. Laatst had ik bij de bakker een soort broodplakken van roggebrood met noten en rozijnen, heel zwaar op de maag maar dat werkt zeker wel. Ook hoor ik goede verhalen over ontbijtkoek. Het blijft lastig en straks in het tweede trimester gaat de progesteron geloof ik zelfs omhoog, we zullen het wel merken....succes in ieder geval...

He Noekie helemaal te gek die goede echo...

slaap lekker iedereen...

Geplaatst

goedenmorgen allemaal,

ik hoop dat het het met de meeste allemaal nog goed gaat.

tot nu toe gaat het bij mij nog steeds goed morgen de 2e ego, spannend dus weer.

ik kan het nog steeds niet bevatten dat ik zwanger ben en dat het tot nu toe de 1 e keer gelukt is, maar goed wij hebben een

vechtertje en dat ben ik ook, hahaha

mijn pa zegt al dat het op zijn verjaardag komt, hij 70 en nog een kleinkind maar hij vindt het maar wat fijn.

dus op naar april de 16e 2012

gr irma

Geplaatst

He Irma,

Leuk weer van je te horen!!! Ik moet eerlijk toegeven dat omdat ik niet zoveel meer van je vernam ik me afvroeg of het wel goed zou gaan. Het nieuws dat het dus goed gaat is erg fijn. Hoe meer zielen, des te meer vreugd he.... Onze topic is klein, dus ik hoop je vaker tegen te komen.

Ik denk dat we dat goed begrijpen hoor: dat het soms nog moeilijk te bevatten is. Voor iedereen hier is het natuurlijk een andere weg geweest, maar het heeft ieder van ons veel inspanning, angst en verdriet gekost om op dit punt aan te belanden. Ik moet zeggen dat ook al dat af en toe het nog heel eng is, ik hard mijn best doe om er zoveel mogelijk van te genieten. Leuk dat je kindje misschien wel op de verjaardag van je vader komt. Mijn vader is op 27 april jarig, ik moet nog even de termijn echo afwachten, maar vooralsnog sta ik met de uitgerekende datum op de 23ste. Maar ik kan goed begrijpen dat je pa het als een super cadeautje zou zien, dat heeft mijn ouwe ook :)

Ik was gisteren bij de H&M in Utrecht en heb even gekeken naar een fijne rib positiebroek van de nieuwe collectie. Leuke kaneelkleurige ook. Maar toen viel mijn oog op een andere rib, zonder kaartje. Na heel wat uitzoekwerk met een winkeljuffrouw kwamen we erachter dat het in de uitverkoop was. Hij is wel een maat te groot, maar ik denk maar zo, ik zal nog wel wat aankomen ben ik bang en voor 9 euro, wie kan dat nou laten liggen :) Echt therapeutisch hoor, ik weet wel dat het vroeg is maar ik heb er schijt aan; het voelt gewoon goed om op deze manier met de zwangerschap bezig te zijn. Daarbij is van het weekend de vinyl presentatie van Ingmar en ik wil er ook een beetje leuk uitzien, en ach zo'n zwangerschapsband geeft het gevoel alsof mijn buik constant geknuffeld wordt.... zo fijn :)

Nou tijd om wat te doen....

Hebben jullie al leuke plannen voor het weekend??

Geplaatst

Hahaha Irma,

mijn vader (73) zou de kleine ook graag op zijn verjaardag zien, maar dat zou betekenen dat frummel 3-4 weken te vroeg is. Dat is nou weer niet de bedoeling ;-)

Gabriella, mijn obstipatie begint minder te worden. Ik doe er niks meer aan, blijf relatief gezond eten, let dus inderdaad wel op vezels e.d. maar ga niet extra mn best doen om veel binnen te krijgen. Hoe dan ook: hier een flinke hoop 's ochtends zonder al te veel moeite meer. (Sorry voor de details!!)

Ook is het plassen minder geworden, dus misschien heft het elkaar wat op. Meer vocht vasthouden, betere ontlasting en minder naar toilet voor een plasje.... ik weet t niet, ben er wel blij om.

Heb dus nu heeeeel weinig klachten, de grootste is eigenlijk dat ik deze week gemerkt heb dat als ik opsta na lang gezeten te hebben, ik moeilijk op gang kom. Een been wil dan niet echt meewerken, dus ik vrees dat ik last van mn bekken krijg......maar daar is ook wat op te verzinnen. En daarnaast is mijn conditie echt waaaaardeloos! Trap oplopen moet al 3x langzamer dan normaal en boven alsnog uitgeput. Vooral 's avonds. Merk het ook bij het pool-biljarten. Kan mn balletjes nog wel stoten, maar moet rustiger om de tafel heen lopen en moet meer bewust gaan staan, mn boobs beginnen ook in de weg te zitten namelijk. En het toch enigszins gebukt staan werkt ook niet al te best op mn conditie. Gewoon sneller buiten adem.

Al met al: weinig klachten hier, maar daardoor ook wel weer meer twijfel: gaat nog wel alles goed?!

Irma, veel plezier morgen!! Dat alles maar lekker goed gaat en goed te zien is op de echo!!

Liek, fijn hoor dat je er wat meer in geloofd nu! :D Had dat ook hoor, dat na MvM ik pas erin begon te geloven.

Ik kan het echt niet meer ontkennen.......daarvoor groei ik te snel, zeg maar! hahaha

Tot zover dames!!

Veel plezier vandaag!

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden