Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lala, ja, hele korte echo gehad, alles ziet er nog steeds goed uit! Groeien en bewegen goed, helaas niet opgemeten en ook geen fotootje meegekregen (volgende keer zelf om vragen) maar voorlopig weer gerustgesteld!

Geplaatst

Gabriella, je ticker is gelukt hoor, leuk!!

Aukus, hoe is je feestmaaltijd bevallen? Geniet er lekker van meid, eet ook maar een taartje namens mij, haha!

Fijne avond meiden..

Geplaatst

Jaaaaaa ik wil ook zo een ticker ik wacht nog even tot mijn echo de 19e.! Ben nu exact 6 weken en moe........ pffff werd door drukte vandaag licht dizzy dus moet meer aan(NOG MEER????)mezelf gaan denken.

Nog niet misselijk jeehhhh liefs esso

Geplaatst

He allemaal,

nou pesto is echt niet meer voor mij weggelegd, ik had een klein beetje op de pizza gedaan, een heel klein beetje maar toch werd ik misselijk. Stom zeg, had er zo'n zin in.... Maar als ik dan toch last heb van mijn zeurzak dan ga ik nog maar even door:

Bij mijn laatste zwangerschap die uitliep op een miskraam had ik me al bij 6 weken aangemeld bij de plaatselijke verloskundigenpraktijk, met de miskraam hadden we contact. Na de miskraam werden we anderhalf week later opgebeld waarom we niet waren komen opdagen voor de echo. Ik was toen nog helemaal verbouwereerd en heb er alleen maar uit kunnen krijgen van: hallo, we hadden een miskraam check je computer??? En dat was dat dan, geen excuses, niets.... Ik dacht dat hoewel ik me er aan stoorde dat ik vast overgevoelig reageerde en heb het daarbij gelaten. Maar nu vanochtend heb ik me weer aangemeld bij die verloskundigenpraktijk en ja hoor, binnen een minuut weer een discussie. Dit was mijn vierde zwangerschap zei ze. Eh nee, herhaalde ik, ik weet zeker dat dit mijn derde is, ik weet zelf toch wel hoe vaak ik zwanger ben geweest? In dat geval zou de computer wel verkeerd zijn....antwoordde de dame aan de andere kant aan d lijn (met zo'n bekende zucht van het zal wel, geloof je toch niet)

Misschien ben ik gewoon hormonaal maar er is iets met die verloskundigenpraktijk waardoor ik er nu al helemaal geen vertrouwen meer in heb...verschrikkelijk zeg. Ik had ook graag willen vertellen dat ik zeker wist dat ik 7 weken en een dag ben omdat ik dus onder behandeling van het fertiliteitscentrum gisteren een echo door heb gemaakt, alleen ik kreeg gewoon de kans er niet voor. En nu zit ik hier kokend van de woede en frustratie op de bank te tikken, zo hard als ik kan (arm toetsenbord).... Ik heb de eerste keer sinds ik zwanger ben serieus de behoefte om een gruwelijke misdaad te plegen. Het zal vast wel hormonaal zijn maar wat mij betreft zijn er een paar mensen rijp voor een nekschot in dit oer degelijk gereformeerd dorp kampen (sorry hoor, ik heb niets tegen een geloof en ben eigenlijk pacifist, geloof me)

aaaaaaaaaaaargh, ik ga maar schoonmaken

hopelijk is jullie dag beter begonnen....

Geplaatst

hej aukus, dat is inderdaad geen lekker begin van je dag, maar als je geen vertrouwen meer in ze hebt dan zou ik lekker opzoek gaan naar een anders, je moet er wwel een goed gevoel bij hebben vind ik!

Ik ben ook eindelijk begonnen te kijken op internet naar een verloskundige, maar heb er nog niet een gebeld, ik ga het vant weekend met mijn vriend uitzoeken en beslissen welke we gaan bellen. Ben morgen 10 weken, dus het word nu echt wel tijd :D

Geplaatst

He elinorac (caroline) en Noekie,

Ja misschien wel, alleen Kampen is niet zo groot dat je iets anders hebt dan de praktijk waar ik dus eventjes heel boos over was. Aan de andere kant is het misschien ook kortzichtig van mij om alleen op basis van 2 nare ervaringen het vertrouwen geheel op te zeggen, ik ga dus maar gewoon even de intake afwachten en eventueel mijn frustraties ventileren. Uiteindelijk zou ik altijd nog kunnen overstappen op een andere praktijk een dorp verder op. Maar goed, deze praktijk zit wel op loopafstand en tot nu toe heb ik het idee dat het vooral de assistente is waarmee ik even in conclaaf moet. Uiteindelijk zijn slechte omgang manieren nog geen garantie voor slechte vakinhoudelijke kennis....ik zie het wel... Nu ga ik maar 'ns lekker een uurtje liggen, want ik heb slecht geslapen het lijkt wel of ik om de drie uur een blaas heb die op knappen staat....

o_O

Geplaatst

ik zou het misschien met de intake wel vermelden, misschien dat de verloskundige wel zijn/haar excuses aanbied, ik vind dat wel het minste wat ze kunnen doen en dan kunnen ze misschien eens in gesprek gaan met de assistente, als ze niets weten kunnen ze er ook niet aan doen.

Geplaatst

Hier in t dorp zelf zit geneens een vk praktijk. Dorp verderop wel en een dorp verderop naar t zuiden wel.

Eigenlijk hebben wij gekozen voor de praktijk t verst weg, die sprak ons t meest aan.

Je moet wel vertrouwen hebben aukus. Bel anders even een vkpraktijk een dorp verder, en babbel eens even met die mensen? Misschien dat je dan al een ander gevoel krijgt? Je betaalt toch? Of je verzekering dan. Komop zeg! Dit is te belachelijk voor woorden. Ik had al opgehangen denk ik.

Maar nee, mijn ochtend begon ongeveer even slecht.

Mijn man heeft de neiging om alles wat niet 'van hem is' bij mij op mn buro te kwakken en dan doodleuk te zeuren dat ik mijn buro moet opruimen.

De helft van de zooi op mijn buro is niet van mij maar van hem. Daar ga ik van!

Krijg dan ook nog de vraag via sms of ik niet vergeet dat de kastjes bij de aldi in duitsland gehaald moeten worden. Enig idee hoe zwaar die zijn? Aaaaaaaaaahhhhh!!! En bovenop dat alles valt ook nog een bierfles kapot op het kantoor, zodat ik die ook nog heb kunnen zuigen.

Gelukkig was lunch met mn ouders wel gezellig.

Xx

Geplaatst

het gaat weer lekker hoor ik wel haha, mijn dag is eigenlijk rustig begonnen :D mijn vriend gaat om 0445 de deur uit en daarna ben ik mijn bed weer in gedoken, heerlijk geslapen tot 1100 toen was het wel tijd om er uit te komen :S :D Zometeen om 1415 werken tot uiterlijk 1800 en dan nog even lekker van mijn vriend genieten want morgen ben ik met het werk naar ameland en kom pas zaterdag ochtend weer thuis.

Geplaatst

Ach ja.....

Ik ben altijd even boos en dan ben ik het bijna weer vergeten, hoe kan het ook anders, zo gelukzalig zwanger, afgezien van een pesto incident hier en daar. Ik vind het zelfs niet erg dat ik werkloos ben, dat is echt raar voor mijn begrippen hoor! Maar ik krijg zo MvM op bezoek, altijd leuk dat soort zwanger dingen... Jammer dat je ochtend ook zo rot begon Lala, ik moet zeggen dat ik me kan indenken dat rotzooi van een ander opruimen niet leuk is. Dat commentaar krijg ik ook altijd van mijn vriend hahaha. Je zou mijn atelier moeten zien, da´s echt erg. Toch ben ik de enige die een structuur kan zien in de chaos.... arme Ingmar, hij heeft maar met me te leven hahaha... Maar een beetje jammer van die kastjes ja, dat kan hij toch wel even doen, een beetje vent.... hahaha (grapje-ik wed dat je vent erg mannelijk is etc.)

Goh Noekie, wat voor werk doe jij dan met je relaxte uren en je uitstapjes naar eilandjes? Of heb je gewoon een personeelsuitje? Toevallig ben ik vanaf morgen avond op Terschelling te vinden omdat Ingmar met een van zijn bandjes moet optreden voor de organisatoren van Oerol. Een soort afterparty, als ze goed gekeurd worden dan kunnen ze wellicht volgend jaar terug komen op het festival zelf, dus erg spannend. Hoewel Ingmar niet graag wil dat ik meega 'in mijn conditie' kan hij mij dit weekendje niet door de neus boren ha! Als het geluid te hard is ga ik wel een stukje verderop kijken naar wat vertier..... Maar je hebt gelijk, meldt je niets in de intake, dan heb je ook geen recht op zeiken... ach ja, ben 't alweer kwijt...

nog even een wierrookje branden dan is het klaar voor MvM....ben benieuwd....

gr

Geplaatst

Aukus, ik heb dubbel gelegen van het lachen om je woede-uitbarsting over de verloskundigenpraktijk. Geweldig hoe je dat verwoord..

Hoe gaat het met jullie, meiden? Veel last van kwaaltjes?

Geplaatst

Ik werk op een kinderdagverblijs en die relaxte uren horen bij de bso, best lekker die uren in deze weken en inderdaad ik ben alweer vrij:D

Wij hebben morgen studiedag van het werk (hebben we 2x per jaar) dan is de opvang dicht en gaan we onder andere kijken naar de punten die we kunnen verbeteren, het werken met de viesie reggio emilia, hou we dat misschien nog beter kunnen toepassen etc. wat we morgen allemaal gaan doen, k heb geen idee. We mogen blijven slapen op kosten van het werk dus ja, dat leek mij ook wel gezellig, zo leer je je collega's weer beter en op een andere manier kennen, ook een stukje team bealding, maar dan niet als collega's per groep maar als collega's van elkaar, van het bedrijf. we hebben een bedrijf met ongeveer 25 medewerkers dacht ik dus dan is dat nog een keer te doen.

Geplaatst

Aukus,

Mijn mannie is heel relaxed en doet alles! Is dus heel makkelijk ;) maar een opruimtik heeft hij wel met bepaalde dingen. Het aanrecht en het kantoor. Dat moet netjes. Dat de rest onder anderhalve cm stof en hondeharen ligt, dat is niet erg :S beetje overdreven, maar zo is t wel. Hihi

Hij is een schatje hoor! En vandaag was gewoon zo'n "ik heb hier geen zin in maar moet t doen en ben ook nog zwanger en kan bijna niks meer" ontploffing. Gewoon, een fijne hormonale ontploffing. Gelukkig heb ik die niet vaak en was mannie niet in de buurt anders had hij waarschijnlijk pijn gehad. Hihi

Heb voor de rest vd dag lekker niks meer gedaan. De kastjes liggen nog in de auto, ik ruim de afwas nog op en dan ga ik op de bank bedenken wat we gaan eten vandaag.

Melis: weinig klachten, beetje obstipatie, af en toe zure oprispingen, ik plas nog steeds als een gek en blijf raar dromen, maar dat was t ook wel ;) verder heb ik overal en nergens zin in, kwa eten dan he?

Geplaatst

Lala, heel herkenbaar.. Gelukkig heb ik geen last van obstipatie gehad, ik kan juist beter en vaker naar de wc. Hoe relaxed is dat? Voorheen ging ik 1x per 2 dagen en nu gewoon dagelijks :):) Dat plassen duurt nog wel ff denk ik. Ik drink dagelijks 2-3 liter water dus ik plas ook veel, maar niet meer zoveel als in het begin.

Heb zo'n enorme trek in een broodje kroket met veel mosterd, wie weet trakteer ik mezelf er straks wel op! Jammie..

Geplaatst

Aaaah Melis, broodje kroket, nou dat heb ik ook geprobeerd van de week, geen strak plan hahaha, maar klinkt wel goed. Ik voel ook echt dat ik zo wat moet gaan eten maar ik heb geen idee wat....verschrikkelijk vind ik dat. Maar ben blij dat ik je heb kunnen vermaken vandaag met de verloskundigen-raging-hormones verhaal hahahaha Kwaaltjes: moe, prikkelbaar, zuurbranders na te veel eten, misselijk na verkeerd eten, opgeblazen gevoel en regelmatig naar de wc moeten zodat goed doorslapen bijna onmogelijk is. Daardoor bruut gewekt worden tijden REM slaap en daardoor weer eens dromen die nergens op slaan, gisteravond droomde ik dat mijn vriend een nieuw flatscreen had zo groot als een muur. Maar ik wou iets posten op zijn prikbord van Facebook dus ik een boormachine halen een gaatje boren en vervolgens een berichtje met punaise achterlaten op de flatscreen. Ingmar boos en ik verontwaardig: ik laat nooit meer iets achter op je facebook!!! En ja hoor, wakker en plassen maar weer....'t is wat...

Noekie, vet relaxed dan, jij hebt al helemaal een training gehad hoe je kinderen moet conditioneren??? Dat is echt wel makkelijk! Voorbereid dus, ik kan me nu al voorstellingen maken van gênante momenten waar ik een oplossing voor moet bedenken, ik denk wel dat ik heel streng ga worden. Ik houd van duidelijke regeles, alleen of Ingmar en ik snel eens worden dat is dan nog de vraag....

Hij klinkt wel lief hoor Lala....typisch dat mannen zo selectief kunnen zijn he, dat is ook vaak zo met als ze boodschappen halen. Ik heb het over avondeten, maar zou zelf bijvoorbeeld een toetje meenemen, maar dat moet ik als hij naar de winkel gaat uitdrukkelijk vragen, dat is wel typisch, maar goed, het is wel beter voor de lijn als hij boodschappen gaat doen....Weet je al wat je gaat eten?

bijna weekend, lekker uitwaaien, wat jij noekie!

Geplaatst

Ha meiden,

Lig uitgeteld op de bank. Mijn drukke baan zorgt voor goede afleiding, maar vandaag lichamelijk ff terug gefloten. Gelukkig kookt mijn man, heerlijk is dat!

Ik heb om 13.00 uur de echo. Nog een ochtend werken en dan hopelijk een spetterend begin van het weekend!

Zo spannend....

Noekie, voor jou alvast een prettig weekend!

Geplaatst

Stamppot ijsbergsla met spekkies en uitjes en karbonaatjes. Had ik me zo bedacht. Nu nog wachten totdat mannie thuiskomt. Zal het dan ook maar afmaken anders is het op voordat hij thuis is. Hihi

Liek, veel plezier morgen! Hoop dat alles goed is en mooi te zien!

Hmm....kan iemand t lijstje weer naar voren halen? Gaat nooit lekker op de iPad :(

tot!!!

Geplaatst

Hier is ie

Echo/VK bezoek

Aukus, 7 september (1e echo)

Liek, 9 september (1e echo)

Clau, 12 september gyn

lala, 14 september (2e echo)

Gabriella. 15 september (2e echo)

Noekie1988, 21 september (2e echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Ilcsike (Ilona), ?

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Clau75, 8 april

Lala, 15 april

Irma6717, ?

Gabriella, 28 april

Liek, 29 april

Aukus, eind april

Esso, begin mei

Geplaatst

hallo dames pff het was me een nachtje... mijn buik draait overuren haha wist niet meer hoe ik moest gaan liggen te warm ook een jonge kitten op bed die poepjes laat, en met dode muisjes aankomt heel leuk maar niet zo fijn qua slaap. Ik wilde er ook nog bij vermeldde dat mijn 1e echo maandag de 19e september is... kan dat erbij in het overzichtje? thanks esso

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden