Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

** ik breek ff in

Aukus, ik zie hier net dat je zwanger bent!

Van harte proficiat meid!! Vroeg het mij al af hoe het met je was!

Ben blij dat je lange wachten en alles wat je meegemaakt hebt eindelijk beloond wordt!

** breek terug uit

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Noekie fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad. Pijn bij het plassen klinkt als een blaasontsteking óf je plasbuis is geïrriteerd. Toch blijven door plassen hoor, anders wordt het alleen maar een nog grotere drempel zo'n toiletgang. Voor ik zwanger werd had ik er veel last van, maar hgeb dat goed onder controle gekregen met cranberry pilletjes, die zijn goed voor de zuurgraad en kunnen geen kwaad. Omdat de baarmoeder inderdaad meer op de blaas gaat drukken zoals Lala zegt dan is het mogelijk dat je de blaas niet helemaal goed leeg plast en dat kan dan een blaasontsteking in de hand werken. Gelukkig mag je snel bij de VK op bezoek en hopelijk heb je dan ook snel antwoord....

He Lala, ja snap dat je er ook weinig van kan zeggen, dat is logisch....ik zit er gewoon zo mee in mijn maag omdat ik zie hoeveel verdriet het oplevert bij Ingmar. Ik moet het misschien ook niet hier posten, want niemand heeft er wat aan, maar tja, het zijn van die dingen die dan zo onder je huid gaan zitten. Net als jouw ex....mensen zijn ook van die rare apen die graag over een ander zijn gevoel heen walsen maar o, wee als je dat bij hun doet. Ik kan me goed voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om iemand uitgebreid te feliciteren terwijl hij je zo te kakken heeft gezet trouwens...en wat je dan zegt over hormonen enzo, die maken het zeker minder makkelijk om niet rancuneus te reageren...Gelukkig maar wat we het goed hebben bij onze mannen. Wat leuk dat Peter kleertjes aan het uitzoeken is! Ingmar is vooral bezig met een babyfoon met een zo'n groot mogelijke schermpje zodat hij de kleine in de gaten kan houden, super lief....

In amersfoort en maar 3 uur reistijd, ach peanuts hahahaha, verschrikkelijk zeg! Idd lijkt een draagdoek mij ook helemaal te gek, en die wandelwagen, ach, we zien het wel, hopelijk is het al lekker droog weer in april / mei.... :)

goed, dingen doen maar weer, ik ga mijn kledingkast maar eens leeg ruimen, ik heb daar nog broeken in liggen die ik een paar jaar terug nog wel paste, maar voorlopig echt niet. Ik heb maar bedacht veel weg te gaan gooien. Allemaal kleding waar je niets mee doet, dat schiet gewoon niet op...

Geplaatst

HAhaha............blijf vooral hier plaatsen hoor Aukus......klagen helpt! Je bent t dan gewoon even kwijt. Maar wat een rare mensen heb je op de wereld he?

Ow, mannie heeft nog niet naar een babymonitor gekeken, ow jee....dat gaat helemaal fout, vrees ik....je gaat em vast op ideeën brengen hiermee! We moeten trouwens wel eentje hebben die tot 300 m minstens gaat, want de tuin is al een 150m denk ik....

Ik heb gisteren een hele mand met kleren die ik toch niet aankan naar boven laten brengen. Daar moet ik nog 2 kasten nakijken. Heb al veel weggedaan, maar kan nog meer ;-)

Moet trouwens ook wel, want frummel/Jay krijgt 1 van die kasten boven.

Overigens bewaar ik wel veel van die kleding, niet om nog eens aan te doen, maar om bijvoorbeeld place-mats van te maken. Ach.........ik denk dat er wel een aantal zakken weg kunnen trouwens...

En je hebt gelijk: wat ben ik blij met mn kerel! :D

Noekie, cranberry kan nooit kwaad! Kan je altijd pakken. Ik pak tegenwoordig drankjes met cranberry erin.........de tabletjes daar heb ik even genoeg van....

Geplaatst
** ik breek ff in

Aukus, ik zie hier net dat je zwanger bent!

Van harte proficiat meid!! Vroeg het mij al af hoe het met je was!

Ben blij dat je lange wachten en alles wat je meegemaakt hebt eindelijk beloond wordt!

** breek terug uit

He Akara, heb je een PB gestuurd, maar bedankt voor de felicitatie en natuurlijk jij ook gefeliciteerd met je wondertje!!!

Geplaatst

hahaha Lala, nou mannen en elektronica is bijna altijd een winning team. Althans bij de mijne dan. Hij is al een tijdje bezig, maar laatst zag ik dus dat de Aldi er eentje in de aanbieding heeft vanaf a.s. woensdag geloof ik. Maar goed, misschien was het schermpje te klein, want Ingmar leek bepaald niet onder de indruk. Ik vind het zelf allemaal een beetje onzin met een camera erbij, maar ik heb dan ook geen tuin met een diepte van 300 m. Ik woon in een oude woning van 1918 met genoeg ruimte om net mijn fiets, de container en een stoel te plaatsen inde achtertuin. Daarbij, als ik een kik hoor sta ik vast door een kiertje te gluren naar de kleine...goh kan echt niet wachten, heb er zoveel zin in...

En mensen zijn inderdaad soms heel raar. Maar ik heb mijn gedoe weer lopen spuien voor vandaag....dus ik ben er weer even klaar mee, hopelijk blijft dat ook zo.

Ik gooi trouwens mijn kleren niet letterlijk weg hoor...Óf naar de kringloop, óf ik bewaar het voor de kleding ruil beurs. Die wordt in april weer gehouden. Dan leeg je je eigen meegebrachte kleding gewoon bij de stapels die er toe doen en mag je mee nemen wat je wilt, er wordt niet gekeken naar hoeveel je mee neemt enzo. Wat over is gaat naar de kringloop. Is een initiatief van een leuke vrouw hier uit Kampen, ze heeft ook een super fout winkeltje met hele foute kinderkleding, echt wat voor Gabriella....

http://www.kunstigkitschwerk.nl/nieuwbinnen.html

okay, nu ga ik echt wat doen hahahah

Geplaatst

Aukus, idd gewoon lekker blijven praten, dat lucht op!!!

Tja, kleding opruimen... ik heb wel aan de kant gelegd wat ik niet meer pas, en daar blijft het voorlopig ook maar bij geloof ik hahah.

Het is inderdaad fijn dat ik vrijdag even heen mag, dan wordt ik weer gerust gesteld, anders had ik nu nog 2 weken moeten wachten...

groetjes

Geplaatst

He meiden,

't Was inderdaad stil hier!! Maar wat kan er veel bijgepraat worden in 1 dag. Moest echt even bijlezen, heerlijk!

Ik sloeg wel een beetje achterover over de 'opvulling' opmerking op de trouwerij Aukus! Ik zou daar ook van van slag zijn. Jemig, dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten, ontzettend vervelend! Zit je daar met je goeie gedrag terwijl je je eigenlijk ook niet al te best voelt, krijg je ook nog eens zoiets te horen.

En exen tegenkomen als je staat te stuiteren van de zwangerschapshormonen is sowieso tricky volgens mij Lala, maar kan me voorstellen dat je er niet op zat te wachten hem om de hals te vliegen na zo'n verleden samen toch?

Wat betreft de blaasontsteking; heb ik ook even na laten kijken maar bij mij was er ook niets te zien. Ik had geen pijn bij t plassen, maar wel ineens heel veel naar de wc, momenten dat het alleen wat druppelde en spanning op mn onderbuik. Dat kan er dan ook op duiden begreep ik.

Maar volgens de verloskundige heb ik gewoon last van mn banden die erg aan het trekken zijn. Daarnaast heeft mn lichaam een wisseling van de wacht laten zien lijkt het wel. De obstipatie is omgeslagen (in 1 dag tijd) naar het tegenovergestelde, had weer wat meer energie gekregen maar ben na het minste of geringste helemaal kapot, ineens veel hoofdpijn waar ik nooit last van heb... Maar goed, ik geloof zeker dat het weer een heleboel doet!

Wij zijn eigenlijk nog helemaal niet zoveel bezig met de babyuitset, alhoewel het wel wat begint te kriebelen. Kinderwagen hebben we al wel, een via marktplaats, precies degene die we wilden. Overige dingetjes komen allemaal. Alhoewel mn moeder volgende week een paar dagen langs komt (ze wonen ver weg) dus dan zal er ook wel het nodige ingeslagen worden!

Oja, wat betreft dat winkeltje heb je helemaal gelijk Aukus!! Kampen was het toch? ;) Helaas iets te ver weg maar ik ga vanavond nog even op mn gemak op die link kijken, helemaal super.

En hoe doen jullie dat op t moment met zwangerschaps bh's? Ben nooit zo'n ster in de aanschaf van die dingen (sta ik eindelijk in zo'n winkel ben ik mn maat vergeten...), en nu heb ik er op zich wel een paar, beetje goedkopere van de prenatal, maar aan het einde van de dag doen ze echt zo'n pijn. Ligt het er dan echt aan dat ze zo goedkoop zijn? Waar kopen jullie die dingen?

Nou, ik ga de boodschappen eens opruimen.

Liefs gabriella

Geplaatst

Fijn dat je moeder binnenkort langs komt Gabriella, ik heb met de mijne een paar weken terug mijn eerste zwangerschaps-bh gekocht. Ik heb me gewoon laten opmeten door een oudere verkoopster. Die legde uit waarom ik een grotere omtrek kreeg, aangezien je nog flink wat gaat aankomen. En dat je goed moest opletten dat de cup je borsten ruim omsloten. Uiteindelijk werd het een beugel-bh voor mij, want zonder beugel voelde toch een beetje minder stevig. Ik heb er een van Anita, was wel prijzig, maar gekregen van mijn moeder die erop stond. Het was ook wel nodig want ik groeide toen al uit mijn E cup. Had dikke striemen ´s avonds, maar ze blijven maar groeien ook, ongelooflijk. In ieder geval ik ben echt naar een lingerie zaak gegaan. Ik heb er maar 1 maar ik ben er super blij mee. Striae overal op mijn buik, maar mijn dames lijken de strijd ongeschonden door te komen.... :) Maar dat zal niet echt aan de bh liggen. Mijn advies, ga naar zo'n bh zaak, laat je adviseren en dan kan je altijd met die kennis kijken naar goedkopere bh-'s Maar wees er maar zeker van dat je maat van voor je zwangerschap niets zegt over wat voor meloenen het zullen worden... echt leuk voor de hubbies!

yo, ik ga weer wat doen!

p.s. Gabriella, thanks voor het medeleven, schoonmoeder is in mijn geval helaas een soort apart...

Geplaatst

ik heb niet echt een zwangeschapsbh, ik heb dezelfde bh gekocht die ik al had allen ik had een 85C en heb nu een 90D, ze groeien hier inderdaad ook nog steeds, eerst had ik nog ruimte over in de D maar nu past het goed.... tegen het eind moet ik toch wel weer een nieuwe bh dus k ben van plan om dan een zwangerschapsbh te kopen.. Maar advies vragen is niet verkeerd nee, ik denk altijd dat ik alles wel weet :D maar dat schijnt niet altijd zo te zijn :S haha

Geplaatst

Goeie! Binnenkort dan maar ook even naar een lingeriezaak ;)

Jongens, morgen meer, ben net thuis vh werk, en heb barstende hoofdpijn....

Even vanalles afwachten, maar het lijkt erop dat ik sneller met mn (web-)shop ga beginnen dan gedacht; volgens mij heb ik net te horen gekregen dat er een afvloeiingsregeling getroffen gaat worden, oftewel: ontslag.

Tja...timing kon anders, maar aan de andere kant kan t ook een blessing in diguise zijn. We zullen het zien....

Geplaatst

ooooh noekie dat herken ik, zeker als het om bh's gaat. Maar wat Aukus ook al zegt het groeit en groeit maar door!!! Echt ongelooflijk! Heb nooit heel veel gehad dus ook dubbel genieten voor mij nu, haha.

Nou, ik geloof dat ik mn moeder maar meeneem naar een lingerie zaak, je hebt me overtuigd aukus.

En succes met je schoonmoeder. Jammer dat je bij iemand die wat dat betreft dichtbij je zou kunnen staan niet echt jezelf kunt zijn. Ook erg jammer voor je man!

liefs gabriella

Geplaatst

Ach ja, Gabriella, ze is nooit een warm persoon geweest maar toch hoop je telkens weer dat je het verkeerd hebt gehoord, of begrepen...maar goed, klaar ermee, ze heeft genoeg aandacht gekregen vandaag!

Lala, ik hoop voor je dat je niet ontslag krijgt. Aan de andere kant, misschien heb je dan inderdaad de tijd en ruimte om je droom te verwezenlijken. Ik zit ook werkloos thuis en hoewel het moeilijk is moet ik zeggen dat het wel uit kwam, zeker toen ik zo moe bleek een paar weken geleden...ik herinner me ook dat je ook een grote nadeel van je huidige baan me ons deelde, namelijk de enorme reistijd en afstanden die je moet afleggen...dus wie weet, misschien is het beter zo...

Geplaatst

Inderdaad erg mooi Aukus!!! En nu eens zo'n filmpje zonder melodramatische muziek eronder die standaard in een keyboard geprogrammeerd zit.

Heb zelf ook die momenten.. dan besef je het allemaal ineens. Heerlijk!

Ik heb zelf al sinds een paar dagen dat ik heeeel af en toe als ik op bed lig en ik leg mn hand op mn buik iets voel bewegen in mn buik. De 'bubbeltjes' zoals die vaak worden beschreven voelde ik sowieso al. Misschien is dat andere wel mn darmen die aan de gang zijn, maar vind het idee dat het de baby is nu nog even leuker ;)

Ga een kop koffie drinken, heerlijk, ineens lust ik weer koffie!!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

aaaargh,

iedereen voelt maar plopjes enzo, het enige wat bij mij plopt is mijn geduld....ik wil ook wat voelen! Maar ik voel niets alleen maar maagzuur oprispingen....gelukkig lees ik overal dat de meeste vrouwen pas gemiddeld tussen de 18-20 weken wat voelen maar ik wordt zoooo jaloers...

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Lala, 7 november VK

Aukus, 10 november VK

Noekie1988, 14 november VK

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Lala, 23 november (20 weken echo)

Aukus, 12 december (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Noekie1988, 4 november extra controle VK

Lala, 7 november VK

Aukus, 10 november VK

Noekie1988, 14 november VK

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Lala, 23 november (20 weken echo)

Aukus, 12 december (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Helaas heb ik de kleine de afgelopen 2 dagen niet meer gevoeld, ik voelde het elke dag maar helaas. ben vanavond bij mijn vriendin geweest, die is net 5 weken geleden bevallen van hun eerste kindje en die vertelde mij dat zei ook de verschijnselen van blaasontsteking heeft gehad terwijl er in de urine niets te vinden was. bij haar bleek alles in orde te zijn. ook heeft zei de kleine bijna 2 weken niet gevoeld. Vind het wel fijn om te horen, het stelt me toch enigzins gerust!!

Heb vandaag te horen gekregen dat ze mij geen vast contract kunnen geven, dus ga er per 1 maart uit en mag dan na mijn verlof terug komen, heb er wel direct bij verteld dat ik dan vaste uren wil, ik wil nu wel wat verder komen en niets straks weer 3x een o uren contract hebben, daar pas ik voor. Momenteel gaat het financieel slecht met het bedrijf, veel kinderen die naar het nieuwe kdv gaan... Dus hopen dat ze me per 1 juli volgend jaar vaste uren aanbieden of bijv een min max contract van 20-30 ofzo, anders kom ik niet terug. ik moet even uitzoeken bij het uwv op welke loon ze mijn uitkering baseren, alleen de laatste maand of langer... dan zorgen ze op het werk dat ik dan veel uren maak zodat ik er financieel geen last van heb, dus daar ben ik wel blij om!

Dus tsja, het was niet helemaal wat ik verwachte maar ik zal het er eerst maar mee moeten doen, achja ik weet nu in ieder geval waar ik aan toe ben...

er werd me wel tig keer verteld dat ze me niet kwijt willen maar dat het alleen door de financiele situatie komt, tsja daar moet je het dan maar mee doen :S

Geplaatst

He Noekie,

UWV bepaalt je ww op basis van de gemiddelde uren die je over een jaar hebt gedraaid. De dagloon wordt dan simpelweg de gemiddelde hoeveelheid uren * je brutoloon. Uiteraard berekenen ze de dagloon voor 5 dagen in de week. dus over een periode van 28 dagen, krijg je 20* je bruto dagloon. De eerste 2 maanden krijg je 75% en daarna 70%. Ook wordt er 8 % vakantietoeslag ingehouden die je of aan het einde van je WW of eind mei mag verwachten.Zodra je zwangerschapsverlof in gaat, de WAZO, mag je voor die gehele periode 100% van je dagloon verwachten. Als je binnen een periode van 3 jaar elders een hoger loon hebt gekregen door óf meer uren, óf een beter uurloon dan kan je de documentatie meesturen en dan nemen ze dat mee.

UWV is geen vetpot, maar ik ben nog altijd blij dat we het hebben. Ik hoop dat je inderdaad straks óf meer uren krijgt, óf dat je ander werk kan vinden. Het is een vervelende situatie. Ik deed bijvoorbeeld ook erg veel binnen het bedrijf die afgelopen augustus mijn contract niet ging verlengen. Wel namen ze nog een manager in dienst, heel toevallig ook nog eens de schoonzoon. Nu hoorde ik laatst van een voormalige collega dat het helemaal in het honderd loopt, dan denk ik wel eens...tja...blijkbaar zagen ze mijn waarde voor het bedrijf te laat....

Maar kop op Noekie, WW is vervelend wat betreft weinig structuur, minder geld en geen collega´s maar aan de andere kant is het voor ons de mogelijkheid om ons helemaal op de zwangerschap te richten. Dat is ook wat waard!!!!

Ik vraag me nog een ding af dames, als jullie de kleine voelen, voelen jullie dat dan van binnen uit zeg maar? of is het zo dat je iets tegen je hand voelt ploppen als je die op de buik legt....ik snap niet waar ik nou op moet letten....grrr....zo jammer allemaal. Maar gezien mijn bandenpijn en gevoelige boobs (aha, ze gaan weer voor een groeispurt) denk ik dat het wel goed gaat....

Geplaatst

Ik ga per 1 maart er uit, dat is 5 weken voor de uitgerekende datum, dus ik ga dan gelijk met verlof, maar bij die uitkering moet ik nog even kijken op welk tijdsbestek zei het gaan baseren...

Heb de kleine gister een klein beetje gevoeld, gelukkig maar, het was kort maar toch fijn te weten dat er nog beweging in zit :D de kleine voel ik alleen van binnen, van buiten is er nog niet echt iets te voelen.

Geplaatst

Hoi dames!

Wat is dit? Een ontslag golf??

Krijg net een berichtje van een vriendin van mij: ze is ontslagen. Mmm.....t heerst denk ik?!

Anyways: er moet voor mij een hele goede regeling komen, anders gaan we naar t gerecht. Daarnaast heb ik een contract voor onbepaalde tijd en ben al 8.5 jaar in dienst bij deze baas. Ze weten dat ik zwanger ben, en schijnbaar gaan er dan strengere regels tellen voor ontslag. Dus, again, er moet een goede regeling komen.

Ik hoor donderdag wel hoe lang ik nog naar kantoor Weert moet gaan. Tot de tijd dat ik thuis moet/mag gaan zitten blijf ik vrolijk hierheen komen en mn werk doen.

Het zijn overigens plopjes van binnenuit. Lijkt op overactieve darmen. Maar nu de obstipatie en diarree er niet meer zijn, weet ik zeker dat t frummel (m/v) is.

Ik denk overigens ook dat het voor mij persoonlijk nog niet eens zo slecht gaat zijn, dat ontslag. Aan de andere kant had ik liever zélf die beslissing genomen en niet iemand anders. Maar goed. Het zij zo.

Tot zover! Zal mn werk maar gaan doen he?? ;-)

Geplaatst

Lijkt bijna wel zo he Lala,

Ik weet niet wat het is, maar misschien gaat het economisch toch niet zo goed als ze allemaal graag zouden willen zien...en alles wat in het nieuws komt de afgelopen paar dagen maakt dat niet makkelijker. Maar je hebt gelijk, ze moeten jou een goede regeling geven, gelukkig maar en voor de rest je ziet het wel toch, voorlopig weet je nog van niets...

ik merk vanzelf wel of ik iets voel, tot die tijd zal ik het moeten doen met zere boobs hahahaha

Geplaatst

hihi....ik vrees t wel Aukus....het moeten doen met zere boobs :S

Hier niet zeer, wel jeuk 's avonds. Die bolletjes groeien ook aardig mee :-)

Manlief heeft net een afspraak gemaakt voor een pretecho.

Doen jullie ook? Pretecho dan he?

hihi

Geplaatst

Jazeker gaan wij voor eeb pretecho. Fbto vergoed 100 euro en zo lang dat ook nog voor volgend jaar geldt dan doen wij het begin februari.....Het schijnt dat tussen 25 - 30 weken een 3D echo een goede representatie zal zijn van het uiterlijk.... We hebben ook al een echobureau gevonden waarbij alle opa's en oma's mee naar binnen kunnen. Super veel zin in alleen nog even wachten.....

Geplaatst

Tja....wij willen em dus wat vroeg(er).

En jup: lang leve FBTO!!!

Onze voogden gaan mee, denk ik. De peetouders dus. Peetmoeder in ieder geval, de peetvader moeten we nog vragen ;-) Maar die zit in scheiding, dus na dit weekend als zn mens eenmaal t huis uit is, hebben we daar wel tijd voor.

Maar goed, hebben ook nog een 6 weken om dat te regelen, dat heet: 6 weken om te regelen dat hij Peetoom word en meegaat naar de echo :D

Dus, dan zit ik op 22 wkn 6 dgn. Zat! Voor leuke foto's.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden