Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ lala, als jij een contract hebt voor onbepaalde tijd en je bent zwanger dan mogen ze je niet ontslaan tot 6 weken nadat je weer terug bent van verlof!!

Ik heb een contract die afloopt op 1 maart en die hoeven ze dus niet te verlengen...

Ik weet nog niet of we een pretecho gaan doen, waarschijnlijk wel, ach we zien het wel. als we hadden besloten de 20 weken echo niet te doen dan hadden we zeker een pretecho gedaan, nu we besloten hebben de 20weken echo wel te doen hebben we het er eigenlijk nog niet weer over gehad..

en tsja, voelen doe je meestal pas voor het eerst tussen 17 en 22 weken, wij zijn alleen allemaal de uitzonderingen op de regel... en voelen het dus al eerder, dus maak je absoluut niet ongerust,!!!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noekie,

precies. Dus dat is 25 juni terug van zw.verlof (tenzij ziek....uiteraard) + 6 weken = 30 juli voordat ze me ontslag kunnen aanzeggen.

= vanaf nu 9 maanden (inclusief deze) en vanaf dat moment nog eens 9 maanden vanwege de dienstjaren. Dus komende 18 maanden krijg ik loon.

Nou weet ik niet wanneer ik "zonder werk" thuis mag gaan zitten, maar ik maak me dus niet druk.

Want na de 18 maanden heb ik recht op WW, okay, geen vetpot, maar aardig.

Inmiddels is frummel al een jaar of wat oud.....

is dit erg??

Pretecho is voor mn dinnetje die ook peettante/voogd wordt. Haar broertje krijgt ook een kleine, maar daar willen ze t geslacht niet van weten. Wij wel. En ik vind t wel leuk om haar hiervoor uit te nodigen. En daarbij: we krijgen t vergoed van FBTO. Ach ja....als ik dan toch al veul moet betalen voor een verzekering dan ook alles eruit halen, niet?

hihi

En daarbij: we weten zeker dat dit onze enige frummel is. Mocht t ooit nog eens zover komen, dan moet t al spontaan gebeuren

(waarvan ik de kans op 0.01% inschat...). Dus........lijkt me ook wel leuk om dan zoveel mogelijk dingetjes te doen en vast te leggen.

Jammer dat onze frummel waarschijnlijk als enig kind moet opgroeien, maar daarentegen heeft hij/zij wel een joekel van een tuin om te rotzooien en 4 woeffels die hem/haar beschermen (buiten ons om).

Tot!! Even kijken of ik t verslag nog afkrijg...

xx

Geplaatst

hallo allemaal,

goh das weer een hele tijd geleden maar we zijn er nog.

ik heb teveel energie in werken gestopt dan hier weer rond te kijken

met mij gaat het gelukkig goed en ik denk met de kleine ook.

ik voel hem nog niet maar heb wel last van bandenpijn dus een speciaal broekje gekocht en dat helpt heel erg

op het werk ook gesproken over hoe gaan we het doen na de bevalling, eerst was het een probleem dat ik

24 uur wilde gaan werken, na peno ingeschakeld te hebben en de vakbond, konden ze mij zo niet ontslaan

dus ik heb met hen bedacht dan toch 32 uur en dan 8 uur ouderschapsverlof.

dit heb ik zo ook vandaag voorgelegd en nu kon ik wel 24 uur komen werken dus even weekend nadenken.

wat een creativiteit zie ik voorbij vliegen hier op het forum, gaaf om te zien en erg knap hoor

ik hoop dat het met iedereen goed gaat en hoop dat iedereen ondanks enige tegenslagen weer met goed moed er tegenaan gaan

sterkte en tot horens weer

gr irma

Geplaatst

Irma,

Gebruik maken van je netwerk! Goed hoor! Enne.........ouderschapsverlof kunnen ze niet weigeren, maar moet wel in overleg ja.

Dus........ en nu kan 24 uur wel opeens? Wil je dat nog wel? Weer even goed over nadenken dan ja!

Tuurlijk gaan we met goede moed er tegenaan!

Fijn dat t met jullie goed is!!

xx

Geplaatst

goooooood morning,

alles goed met iedereen? Wat apart Irma, dat je werk niet duidelijk is, blijkbaar hebben ze het even goed nagelezen en blijkt het voor hun duurder als ze je ouderschapsverlof toekennen. Aan de andere kant, het is je recht en zo ben je wel verzekerd dat als je in de toekomst graag 32 uur wilt werken, dat dat dan mogelijk is. Ben benieuwd wat je gaat doen...

Ik ben trouwens wel benieuwd hoor Lala, of er nog veranderingen zullen plaatsvinden bij de nieuwe zorgverzekering van FBTO....wachten het maar rustig af :)

Morgen is er in de Isala Klinieken van Zwolle een kraammarkt, toegang gratis uiteraard waarbij er allerlei informatie te vinden zal zijn op het gebied van bevalling, kraamzorg en kinderopvang. Ik ben erg benieuwd...ik heb al wel kinderopvang geregeld voor 3 dagen in de week, maar hoe zit dat straks als ik een leuke baan vind, maar dat kan alleen maar full time of 4 dagen, dan ben ik wel benieuwd naar de mogelijkheden en vooral of je dan überhaupt geld er aan over houdt...Ook zit ik erg met de kwestie van borstvoeding. Je weet van te voren natuurlijk nooit of het wel of niet gaat lukken, dus ik wil informatie van een lactatiedeskundige, wat kan die dan precies voor mij betekenen. Dus al met al heb ik er veel zin in...

En hebben jullie al een beetje leuke plannen voor het weekend dan?

Geplaatst

Ik ga t bedje verder schilderen, denk ik. En heb gordijnstof gekocht. GAAAF!!! Paarse uiltjes! hahaha

Anyways, ik denk dat ik wacht met de gordijnen totdat ik "thuis" zit en mams een dagje kan helpen. Die is er geduldiger in, vooral met het uitmeten enzo.

Ben ook benieuwd naar de plannen van FBTO, maar ik stap net zo snel over hoor, als t te gortig wijzigt.

Eerste indruk: baas houdt geen rekening met zwangerschap, wil alleen dienstjaren uitkeren.

Maandag verdere discussies.

Tot!!

xx

Ow......dinsdag gaan we naar een borstvoeding info avond. Als t goed is een paar avonden. Ik ben benieuwd!!

Geplaatst

He lala,

je hebt toch wel rechtsbijstand? Als het klopt dat ze je niet mogen ontslaan vanwege je zwangerschap dan zullen ze er rekening mee moeten houden, laat ze dan maar over de brug komen!

leuk dat je paarse uiltjes gordijn stof hebt gevonden. Ik ben ook helemaal bezig met de kinderkamer attributen, maar moet helaas nog even wachten totdat er een muurtje staat. Pas dan kan ik schilderen en ik moet dus nu eenmaal wachten tot mijn vader tijd heeft....nou ja, is niet ander :) Wel bij de kwantum, of all places, leuke gordijnstof gezien, maar misschien iets te zoet, dus maar even wachten of ik weet of het een meisje is of een jongen....

Omdat mijn moeder het wiegje heeft weggegooid die mijn vader ooit heeft gemaakt heb ik een nieuwe gekregen van haar. Lekker simpel, precies wat Ingmar en ik graag zien..

[ATTACH=CONFIG]2731[/ATTACH]

helemaal verliefd.....ben benieuwd naar je uiltjes trouwens, kan je een foto meesturen?

gr

Geplaatst

1009

Misschien wat groot?? Maar dit is em! De gordijnstof dan ;-) (jysk - ook in t blauw te krijgen)

Precies ons: lekker melig en mijn kleurtje(s) :D

Aukus, wat een gaaf wiegje!! Zodra die van ons klaar geschilderd is, dan zal ik daar ook even een foto van plaatsen. Peter is zo trots! Het is zijn bedje ;-)

Geplaatst

Wat gaaf Lala!!!!! Ze zijn echt super leuk....ik ben zo benieuwd naar de kinderkamers straks....wel jammer dat we allemaal zo ver van elkaar af wonen, het zou leuk zijn om bij iedereen even binnen te kijken, ik ben dan ook echt zo'n 'man bijt hond' aanhanger, interieur zegt zoveel over een persoon!!!

cool...nou helaas, ik moet weer iets gaan doen van mezelf, maar ik kijk uit naar je foto!

gr

Geplaatst

Gelukkig weer goed nieuws vanaf hier!!

Het was wel even schrikken dat het hartje niet te vinden was, dus een echo gedaan en daarop was te zien dat het hartje klopt, hee, gelukkig!!

De kleine is waarschijnlijk gedraaid, hij ligt met de billen naar beneden en met rug naar buiten (naar mijn buik). Ook ligt de kleine aardig ver de diepte in, dus daarom was het hartje niet goed te vinden van buiten af en waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik de kleine niet goed meer voel.

Maar ben weer gerustgesteld gelukkig, met 10 weer controle, die blijft gewoon staan en een week erna de 20weken echo!!

Veel dingen/controles in het vooruitschiet dus, :D

Liefs Anouk

Geplaatst

Pfff............zal best schrikken zijn geweest anouk!!

Hier pak ik 1 - 2 x week de doppler en ga op zoek naar een rondzwemmend frummeltje. Hartje hoor ik bijna nooit, maar van de echo's die we gehad hebben was altijd wel te zien dat frummel heel beweeglijk is, dus stil zitten/liggen voor hartje te luisteren zit er niet in ;-)

Hier maandag de VK en dan over 3 weken de 20wkn echo.

Het schiet op met ons hoor! Jij al 18 weken!! Goed hoor! Jij bent toch de eerste in april van ons of niet??

Fijn weekend allemaal!!

xx

Geplaatst

ik weet het niet meer, er staat me wel iets van bij dat er iemand eerder was en iemand tegelijk met mij maar volgens mij zijn die niet meer actief in dit topic, k weet niet of dat in houdt dat alles nog goed gaat of niet...

Maar van de actievelingen ben ik de eerste hahaaha :D

Het schiet voor iedereen op naar de 20 weken echo!! Wij hebben hem met 20w3d, maar er zullen vast een aantal zijn die het voor de 20weken hebben :D

Fijn weekend

Geplaatst

He Noekie!!! Ik kan me voorstellen dat je hart even een sprongetje maakte inderdaad. Gelukkig zit ie veilig diep in jou....ook wel fijn een extra echo tussendoor. Ingmar baalt er al van dat we tot 12 december zullen moeten wachten. Maar dat is misschien echt de andere kant van een dopler, het hoort maar zoveel.....ik ben benieuwd hoe het volgende week voor mij al vergaan...

En volgens mij is Celene voor alsnog de eerste in de rij, althans volgens het lijstje, ze komt echter nooit hier babbelen, kent iemand haar dan? Ik lees net terug in 'onze' topic dat ze dus zwanger is van een tweeling, ze zal dan ook wel meer in de tweelingen topic zitten lijkt me....maar laten we haar maar gewoon staan? Da's wel zo aardig...

Vanny1979 is ook nog steeds zwanger ?!? Ze is als laatste keer ingelogd op 11 september....en kan verder geen gegevens terug vinden.....dus ook maar laten staan?

Nou ja, bah, nog even stofzuigen en dweilen dan maar, gut, ik heb zo'n hekel aan het huishouden dat ik het allemaal netjes bewaar voor het einde van de week #nietzoslim....

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Lala, 7 november VK

Aukus, 10 november VK

Noekie1988, 14 november VK

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Lala, 23 november (20 weken echo)

Aukus, 12 december (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

we laten ze inderdaad maar mooi staan, wie weet komen ze nog eens babbelen en zo lang we niet zien (in onderschrift ofzo) of horen dat het niet goed meer gaat ofzo dan laten we ze staan. toch?!

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje Anouk, wat lijkt me dat schrikken toen het hartje even niet te vinden was. Fijn dat er gelijk ook een logische verklaring voor was. Het is nog steeds mn allergrootste angst als we de verloskundige praktijk binnenkomen.

En wat een gedoe voor jullie met dat werk, ben je zolang voor een baas aan het werk, staat dan net nu je baan op de tocht. Het is ook echt geen lekkere tijd op t moment.

Maar de kinderkamer kriebels hier zijn wel erg leuk!! Ik vind de gordijnstof van Lala he-le-maal geweldig!! We hebben hier ook zo'n jysk winkel, dus misschien ga ik m ook wel aanschaffen!!

Ik merk dat ik totaal niet weet wat ik wil in de kinderkamer, maar misschien is het dan ook wel goed om van bijvoorbeeld de gordijnstof uit te gaan, en zo verder dingen erbij te bedenken.

Vanmiddag gaan we naar een loods waar ze oude meubels verkopen, kijken of we er een mooie kledingkast tegenkomen. Verder komt mn moeder morgen voor een paar dagen (zoveel zinin!!) dus dan zullen we waarschijnlijk ook wel de nodige winkels afstruinen en leuke dingen bedenken.

We wonen hier in een buurt waar al veel jonge kinderen geboren zijn, dus we krijgen al regelmatig wat speelgoed en andere leuke dingen. Gisteren nog een knalroze loopwagen, dus ja.. nu moet t wel een meisje worden!!! (vervolgens zat de 'kleine' van bijna 8 er een half uur mee te spelen... haha)

O, en wat betreft het man bijt hond idee van Aukus, moeten we straks gewoon regelmatig wat foto's hierop zetten, ik ben zelf inderdaad ook wel erg benieuwd naar jullie kamertjes, kleuren, meubeltjes, behangetjes enzovoort.

Ik ga hier nog even verder.. oma wil natuurlijk wel in een opgeruimd huis komen logeren!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

Gabriella,

Gaan we doen met die foto's hoor! En gordijnstofje is leuk he?

Aankleding verder wordt redelijk eenvoudig, witten meubels, behalve t bedje en dan een flinke tekening op de kastenwand.

Voor de rest aankleden met kussentjes en dingetjes ;)

Veel plezier met je moeder! Ik hou van tweedehands spulletjes! Hoop dat je slaagt!

Xx

Geplaatst

He allemaal,

ja, zodra ik ook foto´s heb gooi ik ze zeker erop, maar voorlopig zal het nog wel even duren.... Ik voel nog steeds niet ploppen maar ik ben wel een stapje verder in wat er allemaal nog meer bij komt kijken....gisteren was de kraammarkt in Zwolle en ik was aangenaam verrast! Veel kraampjes maar dus ook workshop. Helaas moest Ingmar gisteren optreden tegen de Belgische grens aan dus moest hij weer op tijd weg dus de workshops heb ik niet kunnen doen, dat was wel jammer. Voor de rest heb ik naast Kaatje Katoen ook een ander merk gevonden met een wasbare groei luier en ik moet zeggen nu ik ze ook in mijn handen heb gehad zie ik het helemaal zitten. super leuk ook al die frisse kleurtjes. Ik heb de consulenten dan ook helemaal de oren van het hoofd gevraagd en het leuke is dat ik nog een keer mag langs komen met de grootouders die daar behoefte aan hebben. Zoals mijn moeder, die gaat tenslotte ook een dag oppassen en daar is het dan ook zeker wel handig voor...

En het leek wel een of andere goody beurs, want ik ben naar anderhalf uur terug gekomen met een paar tassen vol waaronder veel leesvoer maar ook een tutellapje, spuugdoekjes, probeer verpakkingen etc etc. Was erg leuk dus. En al die zwangere buiken, dat is ook wel leuk om te zien. Als ik nog een beetje goed op de been ben in februari dan wil ik zoooooo graag naar de 9 maanden beurs....kom maar op met gratis monsters hahahaha

Verder heb ik gisteren nog zitten te kijken voor een leuke invulling voor ons uitje. Ik vind high tea ook erg leuk, maar aan de andere kant is iedereen best wel creatief, dus zat ik ook te kijken naar workshops. Alleen die zijn er pas vanaf 8 of 10 personen. Maar dat leek me ook wel leuk...ik ga nog verder op zoek, misschien kunnen we nog wat leuks vinden....

Geplaatst

Hey Aukus,

Wat een leuk idee van een workshop!!! Lijkt me inderdaad ook wel iets voor ons allemaal. Ik zal ook eens rondkijken.

Gisteren zijn we niet verder gekomen dan een nachtkastje kopen (die we eigenlijk geeneens nodig hebben..) maar hij is zo leuk. Grote loods met allemaal oude meubels, heel gaaf. Alleen zitten we erg met de maten van het kamertje, die laten niet te wensen over.

Maar nou zit er op dat nachtkastje een plakplaatje, dat deden ze vroeger wel vaker. Hij is echter niet meer zo mooi, ik ga het kastje ook helemaal kaal maken en opnieuw schilderen. Maar weet iemand hoe je zo'n plakplaatje erop maakt? Het is geen sticker hoor, maar er staat me iets van bij dat je dat met behangplaksel moet doen ofzo... Wil er een mooi bambi plaatje van vroeger op plakken.

De negen maanden beurs wil ik ook proberen naar toe te gaan, maar wat ons betreft komt hij misschien een tikkie te laat... Hangt er bij mij ook vanaf hoeveel buik ik inmiddels meesjouw, maar het lijkt me wel erg leuk.

Ik voel me nu verder prima, alleen al een aantal dagen zo'n zeurderige hoofdpijn waardoor ik tot niets kom. Erg jammer, snap ook niet goed waar t vandaan komt, heb normaal niet zo snel hoofdpijn. Paracetamol probeer ik te vermijden, alleen als het echt niet meer gaat. Zou misschien kunnen komen omdat mn borsten ook steeds groter worden, heb ook al wat last van mn rug.

Maar.. ga niet lopen klagen, ben nog steeds helemaal blij!!

Iedereen fijn weekend nog!!

Liefs Gabriella

Geplaatst

He Gabriella,

Elk kastje is er weer 1 he ;) Inderdaad behang plaksel gebruiken, gewoon de normale (goedkoopste) is afdoende. Voor een mooi resultaat kan je het beste het hele kastje dan, incl plaatje, aflakken. Wel door manlief laten doen hoor, niet goed voor ons zwangeren, maar sweet zeg bambi....sowieso zijn die ouwe disney plaatjes zo mooi...

Workshop lijkt me inderdaad leuk, een luiertas pimpen, of slabbetjes?? We moeten maar even kijken en misschien als er een paar andere dames ook mee willen uit het maart topic of iets dergelijks wordt het groepje groot genoeg, wie weet....

komt de hoofdpijn misschien door de verandering van de hormonen? Wij zijn ongeveer even ver en ik had er van de week ook met vlagen een beetje last van? Tenslotte begint Hcg af te nemen en wordt progesteron gehalte steeds hoger.... Gewoon een paracetamolletje of een extra dutje doen joh....gaat vast wel weer over :)

Geplaatst

Hey, had dat inderdaad nog niet bedacht van die verandering van hormonen. Merk ook dat ik steeds meer begin op te ruimen, schoon te maken... hihi. Wordt nog een echte huisvrouw!!

Met dat kastje gaat t nu goed komen! Dank je wel.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Was zaterdag zooo boos dat peter nog steeds niet had gestofzuigd of gedweild dat ik het uiteindelijk zelf maar heb gedaan. Pff....ben wel blij dat ik fysio heb in de tussentijd, want ik heb weinig last ervan gehad. Heel erg in t begin van de zwangerschap kon ik niet meer lopen na t stofzuigen.

Voor de rest nog steeds alles goed hier. Gisteren een rondje met 2 van de 4 woefjes (ahum) gedaan. Maar ik merk dat het trekken aan de lijn van Jewel toch aardig wat energie van mij vreet. Tjonge. Plan was om daarna nog te gaan poolen, maar het is uiteindelijk bankhangen geworden vanaf een uur of half 2. ;-) Wel eens lekker hoor! P had van allerlei (klus) plannen maar die heb ik lekker even in de koelkast gestopt. Het is ook wel even goed zo.

Workshop klinkt goed dames!!

Tot zover weer!

Heb mn chef trouwens gezegd dat ik niet meer naar Amersfoort rij. Zeker niet nu, zeg maar. De lol is er eigenlijk wel vanaf. Vriend/Advokaat van ons gaat t (onderhandelen) overnemen. Laat niet zomaar over me heen lopen. Komen ze misschien wat laat achter bij t bedrijf..........maar toch ;-)

Tot!!!

Geplaatst

Lala, een woede-uitbarsting richting je mannetje? Herkenbaar, manlief was laatst het hele huis van boven naar beneden aan het schoonmaken met Dettol, leek wel een tandartspraktijk hier. Heerlijk, en vooral erg lief dat hij dat doet, maar ik werd enorm boos en wel om het volgende; hij had alle ramen en deuren opengezet om te tochten en daardoor zaten er twee vliegen ins huis. WOEST was ik, dat kon toch niet, twee vliegen in huis? Hahahaha, gelukkig kunnen we er nu wel om lachen, schaam me dood om die uitbarsting.

Hoe is het verder hier met jullie, meiden? Las iets over een workshop, leuke ideëen hebben jullie hoor.. Veel plezier!

Geplaatst

Ja leuk he, die spontane woede uitbarstingen......... Pff...ben blij als ik die kwijt ben hoor! :D

Enne: "slechts" 2 vliegen? Ik zou blij zijn als ik maar 2 vliegen in huis heb. hihi...Het nadeel van "buiten" wonen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden