Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik kan het me voorstellen lala, dit wil je nu niet hebben, al die stress!!!!

Ik ben blij dat het bij mij niet zo gaat, ze willen me wel houden maar ze kunnen me niet vast aannemen, aangezien het op dit moment erg slecht gaat, morgen avond komen we met z'n allen van het bedrijf bij elkaar en krijgen we wat meer te horen over hoe het er nu echt voorstaat, ik weet al wel het een en ander maar mag niks zeggen tegen mijn collega's, is soms best vervelend. Naast mij zijn er 3 met vaste uren die eruit gaan, iemand van het kantoor (tsja, die is niet direct nodig, dus jah dan is de keus in een lechte financiele situatie snel gemaakt) iemand met een vast contract, liep de laatste tijd al niet lekker, dus ook die keus is snel gemaakt en iemand heeft zelf ontslag genomen. ik denk dat dat het bedrijf ook niet verkeerd uit komt. Er zijn nu strax nog 12 met een vast contract, en nog 3 met vaste uren maar een jaarcontract. en dat van de op dit moment ongeveer 30 werknemers... het zal mij benieuwen wat er overblijft...

Maar goed, verder met mij gaat het goed, er is mij inmiddels vanaf hogere functies al tig keer verteld dat ze het niet leuk vinden dat ze mij niet voor vast kunnen aannemen, dat ik goed moet weten dat het niets met mijn functioneren te maken heeft, alleen met de situatie in het bedrijf, veel kinderen gaan van het kinderdagverblijf af... dus minder werk.

Maar goed, ondanks alles werk ik er nog steeds met plezier en hoop ik dat het volgend jaar juli beter met het bedrijf gaat zodat ik vaste uren op papier kan krijgen, ook al is het maar een jaar contract. We zien het wel, ga me er op dit moment ook niet al te druk om maken. Heb wel wat beters te doen :D

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala....wat kut allemaal zeg.... ik zou een gesprek met een arbo arts eisen en je rechten afdwingen... het is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Doe rustig aan he.....Ik ben op het moment aan het oppassen en kan daarom niet goed reageren...maar zodra ik thuis ben hoor je meer...

Geplaatst

Dank je. Heb de vk voor alle zekerheid gebeld. Plasje laten nakijken op blaasontsteking, en nvooral kalm aan doen. Bij meer pijn bellen.

Manlief weer gerustgesteld.

Geplaatst

Lala, verstandig dat je de vk hebt gebeld..

Vorige week donderdag had ik 1,5 uur lang harde buiken gehad, heb de vk toen ook gebeld. Die is langs geweest en heeft inwendig gevoeld, baarmoeder 1/4 verweekt door de harde buiken. Doorgestuurd naar huisartsenpost voor controle van m'n urine en heb idd een fikse blaasontsteking. Nu een week verder met antibiotica en morgen weer ff m'n urine laten checken of de kuur heeft aangeslagen.

Wil je niet 'bang' maken, maar alleen ff laten weten hoe belangrijk het is om af en toe ff je urine te checken en serieus om te gaan met harde buiken.

Meiden, jullie hebben echt superleuke ideëen voor een date! De datum maakt mij niet zoveel uit eigenlijk, ik/wij plannen nooit ver vooruit en manlief werkt veel onregelmatig in de weekenden ;-)

Aukus, veel plezier met oppassen!

Geplaatst

He allemaal...

Melis, leuk dat je je in de ideeën kan vinden! Er is 1 atleier/galerie war de workshop 40 euro kost, maar dan zijn we ruim 3 uur zoet, we kunnen ter plekke kiezen uit 10 verschillende modellen tassen, waarvan 1 er zeker als een luiertas kan doorgaan. Maar ook zeker andere leuke, of zelfs een rieten mand. Incl. drinken en versnaperingen, hoop ik dat de rest zich hier ook in kan vinden. De andere optie die mij te gek lijkt is babyshower workshop waarbij er allerlei attributen kunnen worden gemaakt voor de kinderkamer.

Oppassen was trouwens leuk, mijn neefje is echt zo'n jongetje, enorme wildebras maar wel lief. Komt hij elke keer naar me toe: baby in buik....ja zeg ik dan, een meisje of een jongetje. Vooral een jongetje lijkt hem wel leuk, hij heeft alleen een zusje en nichtjes, maar goed, we hebben er geen controle over he..

Wat je zegt over blaasontsteking, wel daar kan ik me goed bij voorstellen dat dat goed in de gaten moet worden gehouden. Het blijft tenslotte toch een ontsteking, die moet je altijd met eerbied benaderen als je het mij vraagt.

Gelijk heb je Noekie, niet doen hoor, je druk maken, als het lukt tenminste....(bij mij is dat wel eens een beetje lastig)

Lala, doe lekker rustig aan. Mijn opmerking over dat je werk misschien van je af probeert te komen, vond ik achteraf niet zo tactisch van mijzelf. Sorry daarvoor. Jij komt over als iemand die alles goed in de gaten houdt en zeker niet over zich heen laat lopen, dus als je extra gestrest werd van mijn opmerking dan...heb je hierbij mijn excuses....maar zal vast wel meevallen toch? Ik zou hoe dan ook een bezoek aan de arboarts eisen.

Over eisen gesproken, ik heb mijn verwijzing voor de GUO binnen en a.s. 1 december krijgen we dan die Geavanceerd Ultra-whatever Onderzoek. De verloskundige had weinig overreding nodig, dat was wel erg fijn. Het werd echter nog een hele emotionele rollercoaster toen de verloskundige stelde dat je altijd zelf nog maar eens dubbel moest checken of je een medicijn wel mocht. Toen werd ik zo erg boos. Hoe zit het dan met vertrouwen in je huisarts hebben, ik weet nog dat ik 2,5 jaar geleden dat medicijn gekregen had van mijn vrouwelijke huisarts. Na lang te hebben geneusd in een paar boekje kreeg ik dit medicijn met de mededeling dat de apotheek er wel niet mee eens zou zijn maar dat het geen kwaad kon. Nou dan ga je daar ook van uit. Althans ik dan. Ik nam aan dat de huisarts haar vak verstond en nu werd mij verweten dat ik dan de gevolgen van z'n medicijn zelf had moeten incalculeren. Nou dan had ik wel een studie medicijnen gevolgd en was ik geen schilder geworden. Ik werd echt heel erg boos en dus dik janken. Wat oneerlijk vind ik zo'n opmerking zeg. Ik probeer ervan uit te gaan dat alles straks goed is en dat ik een mooi gezond kindje krijg, maar als dat niet zo is, dan zal ik de rest van mijn leven ermee geconfronteerd worden. Nou reken maar dat ik dan ga procederen. Want hier hebben we niet om gevraagd. Je gaat naar de dokter om geholpen te worden en niet om nog meer problemen te krijgen....

Maar goed, zal het lijstje even aanpassen en dan moet ik me maar gelukkig prijzen want op zich heb ik nu wel kans iets eerder te weten of alles goed is en niet onbelangrijk wat het geslacht is, als ze dat kunnen zien...#kannietwachten

Echo/VK bezoek

Noekie1988, 14 november VK

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Lala, 23 november (20 weken echo)

Aukus, 1 december (GUO)

Lala, 5 december VK

Aukus, 6 december VK

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

Aukus jeej, wat een verhaal, ik moet zeggen dat ik het ook niet met de verloskundige eens ben, de arts heeft een studie medicijnen gehad en jij niet, daarbij heeft mijn verloskundige op de eerste intake gevraagd of ik ook medicijnen gebruikte en zoja welke, ook de VK heeft het nogmaal gecheckt of de medicijnen geschikt waren... Dan hadden ze bij jou ook best even kunnen doen. Misschien een idee om ook nog even contact met je huisarts op te nemen en het even vertellen, kijken hoe die er op reageert...

Fijn dat je nu eerder weet of alles goed is, dat is dan het positieve eraan, laten we het maar van die kant bekijken :S

Geplaatst

He Noekie,

We zijn er ook achter gekomen omdat de Vk dus vertelde (1 van 5; aardige grote praktijk) dat het absoluut niet mocht. De arts die mij dat had voorgeschreven die reageerde heel laconiek: "ja, in dierstudies zijn er negatieve ervaringen maar wat zegt dat nou".... en daar kan je het dan mee doen. Die arts is toevallig naar Afrika vertrokken op 1 oktober om daar zielige mensen te helpen. Zijn vervanger, hoorde het met afgrijzen aan, deelt mijn sentiment dat ik nog eerder in Darwin geloof (ipv de gerformeerde god uit kampen hiero) en dat ik dierproeven wel serieus neem (ik ben tenslotte ook een dier denk ik dan...) Hij heeft me dan ook weer naar een longarts gestuurd en daar wordt ik nu in de gaten gehouden. Maar die opmerking van de Vk (ik ontmoette haar dan ook voor het eerst gisteren) die schoot helemaal in het verkeerde keelgat. Ik had niet voor niets 2,5 jaar geleden specifiek medicijnen gevraagd om zwanger mee te worden, dus ik vind het allemaal verschrikkelijk nalatig...maar idd. we hebben straks eerder uitslag. En vooralsnog is het grootste risico dan dat er een spleten gehemelte of lipje is. Dat is cosmetisch redelijk recht te trekken, maar dat gun je je kindje niet...maar goed, probeer me maar zo rustig mogelijk te houden want stresshormonen zijn ook niet goed....tja...

Geplaatst

Het is dus geen levensbedreigende afwijking, dat schilt, het is neit leuk maar gelukkig niet het eind van de wereld!! Maar jeetje, wat een raar verloop zeg, en een rare reacties. En dat de opmerking van de vk in het verkeerde keelgat schoot kan ik helemaal begrijpen, dat zou bij mij net zo zijn!!!!

Geplaatst

Hee aukus,

Je opmerking zat helemaal goed, dus geen extra stress. Bedrijf probeert inderdaad van me af te komen. Maar dat gaat ze niet lukken zoals ze het eerst in gedachten hadden. Jammer voor hun ben ik in de tussentijd zwanger geworden. Ik denk namelijk dat dit scenario er al vanaf begin dit jaar lag. Even meehelpen bij bedrijf y zodat de holding meer grip op de zaak krijgt en bedrijf y meer massa in opdrachten, en dan van mij af komen. Want uiteindelijk ben ik n dure. Mijn arbeidswensen en de arbeiseisen van bedrijf x komen niet meer overeen, dus zal er een oplosssing gezocht moeten worden. En gezien bedrijf x een detacheringsbedrijf is, moeten zij mij doorbetalen zelfs al is er geen opdracht voor mij. En ja.,..dan ben je al snel een dure. Maar goed. Blijf erbij dat er toch nog vuile spelletjes gespeeld worden. Ga ik niet doen, ga heel eerlijk erin zitten. Althans, mijn advocaat. Maar goed.

Vanochtend mannie opgestaan, alle woeffies verzorgd en weer terug in bench en kennel gestopt en heb ik lekker kunnen uitslapen. Het gevolg ervan is wel dat ik geen plasje heb gevangen voor de HA. Maandag weer een kans. Harde buiken nemen af, denk toch stress.

Ow...die 20w echo van ons, is ook een GUO. werd ons al meteen aangeboden door de vk, hebben er niet eens om gevraagd. Dus... Wel fijn!

En ik kan ook zo lekker kwaad worden om dat soort stupide antwoorden of opmerkingen, Aukus. Te gek voor woorden hoor! Ik zou ook uit mn slof zijn geschoten! Wat weten wij leken nu van medicijnen af.....zucht.....

Heee, ik ga me ns omkleden, zit nog in pyjama. Wel lekker, maar nu toch echt tijd voor wat anders....hoewel.... Hahahaha

Geplaatst

Hebben jullie al rare dingen met eten?

Ik heb nu een fruit uit blik-tik.

Kan de hele dag door wel fruit uit blik eten. Niet helemaal gezond, maar t kan erger natuurlijk.

Heb van een kennis (diabeet)een suikermeter gekregen. Vanochtend nuchter, 4.7 wat relatief netjes is. Flink wat bammetjes gegeten en nét een half uurtje geleden, dus flink wat uren na t ontbijt weer getest: 3.0 da's niet goed. Dus volgens mij komt mijn fruit uit blik-tik niet uit t niets.

Ik hou t wel in de gaten, voorlopig heb ik er geen last van...

Maar raar is t wel...

Xx

Geplaatst

Ik heb nog geen rare tikken erbij gekregen,ben net weer echt beter,eet weer gewoon. Heb alleen veel zin aan drop, maar dat is vlak na de tp al begonnen...dus daar ben k al wel aan gewend haha

Geplaatst

Hihihihi, rare tikken zijn wel grappig....

Ik ben helaas altijd een vuilnisbak geweest, alles kan naar binnen geschoven worden aangezien ik niet aan recycling doe. Je kan mij 's ochtend wakker maken met een bolletje kaas en een zoute haring met uitjes. Ik gooi onverbiddelijk alles door elkaar want eerder ben ik nooit misselijk geweest en de rennies die we thuis hebben liggen zijn dan ook voor mijn vriend bedoeld als hij denkt mijn patroon te kunnen evenaren. Maar sinds kort heb ik dus last van zure oprispingen en dat is echt een mood killer voor mij. Ik kan daar letterlijk niet bij met mijn hoofd. Hoe kan dat nou? Ik lus nog steeds elke dag een eitje, maar dat heb ik ook al vanaf het begin. Tomatensoep smaakt prima 's middags, maar dat is al zo sinds ik 7 ben en voor de rest laat ik me vooral leiden door de constipatie. Want die is nu, in het progesteron tijdperk, weer helemaal terug. Het doet me denken aan een foute film poster waarbij het progesteron monster een arme zwangere vrouw (idd, moi) achtervolgd. Dus met een diepe zucht; geen witte bolletjes meer voor mij, maar lekkere waldkorn brood waar de lijnzaden je tegemoet springen bij het openen van de verpakking. Het moge duidelijk zijn, mijn enige vorm van tikken worden bepaald niet door het hoofd, hart, tong of maag, maar door het einde van de lopende band.

Voor de rest wordt de zwangerschap uitgedrukt in het ritme dat ik moet niezen. Want als allergische astmatische hijger staan mijn slijmvliezen vanaf het begin al op over drive. Dit resulteert zich in een nies salvo, meerdere keren per dag. Normalitair kan je dan wel een of ander goedje nemen, vergelijkbaar met hooikoorts pilletjes, maar nee, als zwangere kan je enkel tissues met lotion aanschaffen in de hoop dat niemand die rood doorlopen ogen aan andere hormonale veranderingen wijt. Niet dat ik zielig ben, want het is goed te dragen, maar het is zeker de tik waar ik het meeste van op kijk. Ook heb ik dat ik al wat kortademiger ben geworden en dat vind ik wel jammer. Ik probeer nu dan ook elke dag een half uur te lopen, maar dat is nog niet zo eenvoudig voor een lui persoon als mijzelf.

Voor de rest een heerlijk weekend gehad, Sinterklaas aan zien komen met neefje en nichtje en lekker een scholfiletje naar binnen gewerkt. Waarlijk een heerlijk weekend. Soms baal ik er wel van dat Ingmar zo vaak weg is in het weekend. Straks betekent dat wel dus dat ik niet meer alleen ben, want dan is de kleine er. Als hij nu nog een optreden heeft die ik leuk vind dan ga ik zeker nog even mee.....nu kan het nog makkelijk. Voor de rest weinig te vertellen....ik kan nog wel een tijdje doorgaan met ratelen, maar ik ga nog even mijn bedje in....het is wel goed zo!

Geplaatst

He Melis, thanks! Fijn dat iemand met me mee kan lachen XD....lag idd weer even te maffen niet veel later, ook veel te vroeg weer naar bed gegaan ´s avonds....tja, dan ben je wakker op maandagochtend om 05:00...hmmm misschien tijd voor een andere strategie?

Stond al wel om 08:00 in de C1000 om stiekem zo'n dubieus vleespakket aan te schaffen. Wakker dier is vast niet blij met mij, maar ja, wat kan je er aan doen he...het is voor Ingmar en mij toch 10 dagen vlees voor 1 euro per dag.....dat is toch wel handig in deze magere tijden...maar mag niet klagen, er is zat te doen vandaag, ik ga maar eens gauw op pad....

iedereen alvast een fijne (werk)week toegewenst...!

Geplaatst

Dat ode je goed Aukus, ik moet dat nog maar zien te redden! Nou, niet vandaag uitsluitsel, maar woesnsdag. Mijn advocaat wilde mee, dus ,oesr de advocaat van t werk er ook bij zijn. Afspraak verzet naar woensdag. Vandaag nog thuis, morgen meld ik me wel weer beter. Maar voor elke schijt ga ik nu naar huis hoor!Gisteren maar weer een rondje geschilderd. Anders komt t nooit af ;) de kopse kanten paars, de lange kanten botergeel. Denken we. Het grijs was/is nogal donker, tegen antraciet aan, vind ik té voor een bedhe. Dus, maar afschilderen en kijken of t mooi is, dat geel dus. Zal mn fiets ook maar weer uit de schuur pakken. Gezien ik binnenkort mn auto kwijt ben. Niet dat ik nu veel aan mn auto heb...ik "mag" hem alleen zakelijk rijden. Dus eigenlijk heb ik er niks an. Moet eigenlijk boodschappen doen. Als de ergste kou is opgetrokken kijk ik wel of ik ga fietsen of dat ik ga lopen.....Nou, tot zover maar even.Overigens ik ben ook vuilnisbak...dus rare dingen zat. Maar dat fruit uit blik is een nieuwe :)

Geplaatst

He Lala,

fijn dat je advocaat mee gaat, dan kan je hem lekker het meeste woord laten doen. Ik zou veel te emotioneel gaan reageren door de hormonen...vandaag had mijn vader me ook alweer snel op de kast. ik ben erg afhankelijk van hem om een muurtje te maken zodat ik de kinderkamer kan gaan beschilderen enzo, maar die komt er maar niet. Een paar wel gemikte opmerkingen zijn dan genoeg om mijn toorn te doen ontwaken. Pfffff, lekker lastig maar weer. Ik geloof wel dat het nu de juiste kant op gaat, hij gaat in ieder geval alles even na zodat we straks weten wat de goedkoopste oplossing is, dan kan ik hopelijk zsm ook daadwerkelijk aan het kamertje beginnen....#heberzinin....

Maar lastig he, zo´n bedrijfsauto, die had ik ook een tijd, maar dat gedoe allemaal, ik heb uiteindelijk maar de omschakeling gemaakt naar een privé auto, dan kan ik lekker doen wat ik wil. Ik gebruik de auto toch wel veel hoor, vooral met dit koude weer....dus ook krabben vanochtend, bah, da´s het enige wat gestolen zou mogen worden van mij.....ach ja....vanavond de leerlingen stimuleren nog meer te doen voor het serious request avontuur....(beetje ongemotiveerde lui.... :( ach ja )

Nou straks lekker vis cuisine, aardappeltjes gebakken met spekjes en wok groenten....was maar etenstijd -zucht-

Geplaatst

He Noekie,

Hoe was het bij de VK?? Nog maar een weekje en dan heb je de 20 weken echo - goed man! En jij weer 2 dagen later Lala!! Die van mij schiet ook al op. Wel is het zo dat sinds de afspraak staat de tijd in ene een stuk langzamer gaat. Maar ach, het is nog maar eventjes spannend.

Ik heb trouwens zo intens gedroomd dat het een meisje is....het speelt heel erg mee. Ik heb altijd geroepen dat ik een jongen wil hoor, maar de laatste tijd denk ik alleen maar aan meisjes namen, meisjes kleren en een klein meisje -period-.....ben zoooooo benieuwd.

Hoe gaat het verder met de dames? Liek?? Gabriella?? Irma?? Leven jullie nog? Joehoe!

Geplaatst

hoi allemaal,

ik zag dat mijn stukje in het weekend niet is overgekomen. Hier alles nog oke. vorige week de 8e weer naar de vk geweest en alles was prima in orde, bloed en bloeddruk, ijzer en de hartslag van de kleine ging goed tekeer.

Maandag de 28e de 20 weekse een week later maar eerder was er geen plek. We hebben geduld.

Zo te horen gaat het met ieders baby ook goed alleen de zaken erom heen minder. Laat jullie niet op de kop zitten en hoop op een goede afloop.

Ik kan wel zeggen vermijd stress maar dat lukt niet als je er zo voor staat, bah niet leuk hoor. Ik duim voor jullie.

ik hoor graag wanneer we gaan freubelen of wat afspreken qua thee drinken etc. Manlief wil niet mee, hij ziet het niet zitten al die zwangere vrouwen, hahaha

Qua eten heb ik nog niet voorkeuren, ik eet nog alles maar snaai nog steeds niet, er is nog steeds 1 kilo aangekomen.

Hoe is dat bij jullie||? Als ik kijk maar mijn collega die 4 weken minder ver is, zit zij al in de positiebroeken en zie ik toch echt al een buik. Die zie ik alleen eind van de dag...

Tot horens en kop op!!

gr irma

Geplaatst

Bij de vk was alles goed, het hartje was weer te vinden zonder een echo hahaha. Hij zit nu ter hoogte van mij navel, bloeddruk was ook nog steeds goed, ben begonnen met 110 55 en zit de afgelopen controles op 120 65, nog niks aan de hand dus :D Het buikje groeit goed hiero, niet alleen van binnen maar ook van buiten hahaha. Ik was eerst 3 kilo afgevallen, er is inmiddels nog net geen kilo weer bij dus de teller staat nog op iets meer dan -2 :D Moet nu meer volle producten eten, volle melk (bah) en slagroom (kijk now where talking, hahha) Dit omdat de kleine zich nu voet met mijn vet reserves, nou is dat niet zo erg maar er moet nog wel wat voor mij overblijven hahaha.

Dus alles gaat goed verder, stress vermijden lukt me nog aardig, tuurlijk baal ik dat ik per 1 maart geen contract meer heb maar ik probeer me er niet te druk over te maken, helpt niks, en lekker te genieten op het werk. Ik moet afwachten, per 1 juli mag ik dus terug komen, de vraag is alleen wat ze me dan kunnen bieden voor contract...

Geplaatst

He Lala, veel succes vandaag op het werk. gelukkig heb je je advocaat naast je staan! Ik hoop dat je een afloop krijgt waar je mee verder kan...

He Noekie, wat fijn dat het hartje meteen te horen was zeg! Wel blijf ik jaloers worden op al die verhalen van nog steeds weinig kilo´s aan gekomen te zijn. Bij bij staat de teller dus op +6 vanaf het begin. De VK noemde dat netjes....Mijn bloeddruk was wel hoger, maar ik zat me toen al helemaal druk te maken over de GUO, maar bleef ook binnen de perken. Ach, 1 maart lekker met zwangerschapsverlof toch, dan merk je het wel :)

He Irma, nou ik heb echt een enorme buik hoor, het is zo erg dat ik me afvraag of het er toch niet 2 zijn. Maar volgens de VK was dat goed nagekeken, dus ik heb vast teveel spek. Maar het is wel heel erg spannend, want net als jullie komt die 20 weken echo toch dichterbij....ben erg benieuwd allemaal. We moeten inderdaad snel afspreken om te fröbelen. Ik denk dat het dan toch januari wordt, wel het beste tijdstip, drukke maand voorbij ???

Gabriella, hoe gaat het met je verbouwing meid? En hoe is het met jou Liek???

gr.

Geplaatst

hoi dames ik wil iedereen even heel veel s6 wensen ik lees nog steeds met jullie mee.

wij hebben woensdag een cryo teruggeplaatst gekregen dus hier wordt het weer erg spannend over twee weken.

dames geniet van jullie zwangerschap het is jullie gegund vanuit mijn hart.

ps ik blijf lekker bij jullie meelezen haha

Geplaatst

He Clau,

Wat fijn om wat van je te horen!!!!! Wat goed dat jullie een TP hebben gehad van de week. Ik heb ze zelf niet meegemaakt, maar ik kan begrijpen dat de wachtdagen erg spannend zijn. Ik hoop zo op een goede uitkomst voor jullie! Zou wel fijn zijn als we dan eind 2012 toch nog elkaars kindje kunnen bewonderen..... :D

Leuk dat je nog steeds mee leest. Misschien heb je ook wel zin om in januari mee te gaan fröbelen, hoewel ik me kan voorstellen dat al die zwangere mensen wel een beetje confronterend kan zijn. Als het goed is komen er nog een paar vriendinnen van sommige mee, meen ik te hebben gelezen. Daarnaast kan het maar zo zijn dat je zwanger bent!!! Kunnen we massaal met je meeleven om de spanning in de eerste paar weken....

Ik heb zelf ook nog een meevallertje trouwens. Ik ben actief vrijwilliger op het bejaardentehuis en nu zag ik een interne vacature voor 15 opleidingsplaatsen tot verzorgende IG. Helaas starten ze in maart, maar ik ga gewoon solliciteren, misschien kan ik dan een half jaar later starten of desnoods pas in 2013, maar het lijkt me fantastisch om een gedegen opleiding en uitzicht op vast werk te kunnen krijgen. Zeker met zo'n kleine op komst is dat van harte welkom!!

Nou ga maar eens ontbijten....

Dames, waar zijn jullie nou allemaal? Ik begin me net een digitale autist te voelen zo....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden