Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Melis....nou wie weet kan jij ook mee doen met freubelen???En woede uitbarstingen tja....dat hoort er nu eenmaal bij...ze zullen er maar even mee moeten leven....He lala ik geef je helemaal gelijk; laat ze maar betalen... Krijg je geen problemen met de onderhandelingen doordat je weigert naar Amersfoort te gaan? Of staat daar niets over in je functie omschrijving?Ben lekker aan het mee kijken bij de zwemles van mijn nichtje...spreek jullie later...

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahahaha, ja 2 maar... Van die irritante dikke vliegen, die continu achter elkaar aanvlogen... Kan er nog 'boos' om worden hahaha...

Aukus, wat lief dat je dat zegt/vraagt.. Lijkt mij enorm gezellig, weet niet hoe de andere dames erover denken? Veel plezier bij het kijken naar de zwemles :)

Geplaatst

Gewoon meegaan melis!

Nee, kom niet in de problemen door niet naar Amersfoort te gaan. Technisch gezien kan ik mn werk net zo goed van hieraf doen. ;-) Maar dan moet er wel werk zijn.........ben heeeel druk vandaag (hum....)

Geplaatst

Ja zekers gewoon mee gaan, wat mij betreft: des te meer zielen, des te meer vreugd....

Maar goed heb nog niet concreet de juiste plek gevonden en de tijd dringt, ik ga er morgen ochtend even voor zitten...

Fijn dat je niet in de problemen kan komen Lala en vervelend dat de dagen niet zo goed gevuld zijn met werk, dat maakt het er niet makkelijker op lijkt me.

Nichtje was heel trots, zwemmen zonder bandjes is natuurlijk ook een mijlpaal....

Geplaatst

De mogelijkheden tot dusver....

http://www.functionart.nl/index.php?sectie=11 Workshop tassen maken, wel een aardig prijzig, maar volgens mij krijgen we ook wel goede materialen tot onze beschikking, dat vind ik dan ook wel wat waard. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ze toevallig ook luiertassen hebben en/of een workshop slabben pimpen een mogelijkheid is en dan met name hoeveel dat dan zou gaan kosten. Maar eerlijk gezegd vind ik zo'n grote shopper tas ook wel erg leuk hoor....

http://www.galerie-lucie.nl/workshop-pak-en-plak-lijm of een eigen gebracht meubeltje helemaal pimpen????? Deze galerie doet ook aan tassen pimpen, alleen zijn dat vilten tassen in verschillende formaten en of kleuren

http://www.galerie-lucie.nl/babyshower-workshop of leuke spulletjes voor de babykamer maken??? dat kunnen we dan ook doen en waarom niet gewoon voor onszelf??? Het leuke aan deze workshop is dat er verschillende mogelijkheden zijn

http://www.galerie-lucie.nl/workshop-maak-je-eigen-kinderkamerkunst nou dit ziet er ook wel leuk uit....gewoon kinderkamer schilderijtjes maken (wij zwangeren kunnen tegen acryl hoor...)

voor de rest zijn er een hoop workshops te vinden die wat algemener zijn zoals sieraden maken, servies beschilderen etc. Het leek mij wel leuk om dus wat gerichter op onze zwangere staat in te gaan....

Okay, reageer maar, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Geplaatst

Damn.............niet teveel keuze geven!! Dan kan ik niet meer kiezen! hahaha

Is voor allemaal wel wat te zeggen. Hebben we al een datum trouwens?

Goed gevonden Auk!

Geplaatst

Na een half uurtje nadenken.............ja, soms moet bij mij iets heel langzaam doorsijpelen.....denk ik dat mn voorkeur uitgaat naar een tas pimpen. Ben toch van de textiel, vrees ik. hahaha

Overigens, alles goed bij VK gisteren. Hartje eindelijk eens goed gehoord, en t was/is krachtig en regelmatig. Ben er blij om, ben dan ook niet bang voor de 20w echo. Jammer genoeg geen echo, dus nog even wachten om te weten te komen wat Frummel nu is. Een knullie of een meid.

Echo/VK bezoek

Aukus, 10 november VK

Noekie1988, 14 november VK

Noekie1988, 21 november (20 weken echo)

Lala, 23 november (20 weken echo)

Lala, 5 december VK

Aukus, 12 december (20 weken echo)

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 22 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

nee het datum prik verhaal liep een beetje dood de vorige keer. Ik moet zeggen dat ik een tas ook wel praktisch vind, die gebruik je altijd nog en dan hoeft het voor mij persoonlijk ook geen luiertas te zijn. Ik moet wel zeggen dat was betreft data het voor mij weinig uit maakt, behalve 16 en 17 december dan, maar voor de rest kan ik bijna altijd. Ik denk wel dat het handiger is om in de middag ergens af te spreken, aangezien we toch met flinke reistijden zitten van mensen, dus dan is een avond gewoon te veel.

Fijn dat je het hartje goed hoorde. Ik mag overmorgen weer. Ik moet wel eerlijk zeggen dat dan toch elke keer ik wel een beetje wat spanning voelt, zal het hartje wel te horen zijn etc? Voor de 20 weken echo ben ik trouwens wel gespannen. De huisarts heeft me toch de verkeerde medicijnen gegeven de eerste paar weken dus ik weet gewoon dat er een kans bestaat op een gespleten hemeltje en of lip. Dat vind ik natuurlijk een eng gegeven. Hoewel dat natuurlijk vandaag de dag goed verholpen kan worden wens je het je kindje niet toe. Wel jammer het dat ze zo moeilijk doen over echo's, ik snap dat niet hoor, ik vind dat dat standaard best wel zou moeten kunnen, we betalen best veel voor al die zorgverzekeringen. Ben ook zo benieuwd naar de nieuwe polis, ik kijk al geregeld op de site...want anders doe ik die pretecho nog wel even voor het einde van het jaar....die laat ik mooi niet door mijn neus boren hahahaha.

Maar goed, fröbelen, daar heb ik wel zin in, misschien nog een leuk idee dat als wij weten welke datum we kiezen dat we dan eventueel nog anderen uitnodigen, misschien weet Melis bijvoorbeeld nog wel een paar gezellige meiden uit haar topic die daar meer dan zin in hebben .... ik ben overal voor in!

Geplaatst

Mooi!! Dit is eigenlijk ook leuk voor mn dinnetje/peettante/voogd frummel ;-) Die zou ik ook wel mee willen eigenlijk. Ze woont een uur (en een beetje) van ons vandaan, en eigenlijk zien we elkaar te weinig, maar dit zijn dan wel de leukere dingen om samen te doen.

Wat vervelend trouwens van je huisarts! Niet slim zeg! Ja, dan kan ik me voorstellen dat je met een goede dosis spanning naar een echo/onderzoek toeleeft.

Misschien een idee om én dit jaar een echo te doen én volgend jaar? hihi Heb de kleine letters niet bekeken of t per zwangerschap of per kalenderjaar geldt.

Eerlijk gezegd hebben we niet gezeurd om een echo. En ach....over 2 weekjes en een beetje toch al de 20w echo. Maar ik ben wel blij met de Doppler. Ik hoor frummel in ieder geval langszwemmen, en dat is best telkens weer een geruststelling. Maar nu heb ik gezien waar zij de doppler neerzet om te luisteren, dus kan ik dat morgen eens zelf proberen.

Vandaag gaat em niet worden: moet tot 5 uur werken, dan moet ik om 5 voor 6 bij de chiropractor zijn (da's 30km van huis, maar een 60 vanaf werk) en dan moeten we om 8 uur weer in Weert zijn voor voorlichtingsbijeenkomst borstvoeding.

Bij een vrouwke thuis, en het lijkt er sterk op dat we de enige zijn. Dus lekker privé les. Ofzo. hahaha

Ben echt wel benieuwd hoor!

Is er al iemand bezig met zwangerschaps-yoga ofzo??

Geplaatst

He ja, Lala, gewoon meenemen hoor, we zien het wel toch!

Volgens mij geldt die 100 euro voor een extra prenatale screening oftewel echo per zwangerschap, maar het was leuk geprobeerd.

Zo'n borstvoedingscursus lijkt me ook wat. Ik heb toevallig met een lactatie deskundige gepraat afgelopen kraammarkt in het ziekenhuis, zij adviseerde dat het met 7 maanden een mooie tijd was. Hier in Ijsselmuiden, een dorp naast Kampen is er iemand en die geeft 3 avonden voorlichting voor maar 45 eurie, dus dat ga ik denk ik doen. Het is tenslotte toch zo dat je over het algemeen niet veel vrouwen in het openbaar borstvoeding zien geven. Hoe staan jullie daar trouwens tegenover? Halen jullie ook gewoo discreet je tiet eruit straks??? Ik denk ik wel, dat lijkt me juist ook zo ideaal aan borstvoeding, geen flesjes opwarmen....

Zwangerschaps yoga lijkt mij wel leuk, maar ik ga daar dan pas over een tijd mee beginnen. Daarbij lijkt hypnobirthing mij erg fijn. Alleen heb ik nog geen goede cursus in de buurt kunnen vinden en ze zijn vaak erg prijzig. Wel is er een engelstalig boek en cd te bestellen bij bol.com en dat ga ik dan ook wel doen. Ik ben ervan overtuigt dat bevallen staat of valt met ontspannen, dus zwangerschapszwemmen of gymnastiek dat zal ik niet zo snel kiezen eerlijk gezegd...

Geplaatst

Ow, heb je een link voor die hypnobirthing bij bol?

Doe namelijk heel veel via/met hypnotherapie. Ben zo eigenlijk ook gestopt met roken. Overigens ook met een engelstalige versie.

Die cursussen zijn hier trouwens wel goed te krijgen....maar ook prijzig geloof ik, en daarbij vind ik: dat kan je ook thuis doen. Daar hoef ik niet zo persé iemand bij te hebben die t me voordoet....

BV voorlichting:

Die dame hier doet het voor 17 euro voor 2 personen per avond, 3 avonden, dus we zijn net een 6 euro meer kwijt dan jij. En ja, de tiet gaat er gewoon uit hoor! Lang leve de draagdoeken ;-) En daarbij heb je hele leuke borstvoeding-shirtjes/tuniekjes. Juist het "onafhankelijke" van het borstvoeden spreekt mij aan. Geen magnetron of pannetje water nodig! En ik hoop zo lang mogelijk ermee door te kunnen gaan (als t uberhaupt gaat werken hoor!). En ja, die voorlichting is wel nodig, ken verder niemand in mijn omgeving die BV geeft. Waarom vraag ik me dan af. Is het beste en t goedkoopst? Toch?

Wij wilden dus zwangerschapsmassage gaan doen, maar ik moet wachten tot 2012, op nieuwe vergoeding voor alternatieve geneeskunde. Anders wordt t me te duur. Lijkt me wel leuk trouwens die cursus. Kan Peter me lekker masseren ;-) ALTIJD handig hahaha

Toch tijd zat, of niet? Vanaf week 26-27??

Geplaatst

hej hoi,

vanaf hier ook weer wat leven :D Ben vrijdag avond ziek geworden, nu weer langzaam aan het beter worden.

Ik begin de kleine ook alweer te voelen, is inmiddels wat minder prettig, haha, er wordt behoorlijk geschopt, nu dus in mijn buik....

en niet meer aan de zijkant.. Maar ach, het is fijn te weten dat alles goed gaat :D

Maandag mag ik weer naar de verloskundige en de week erna de 20 weken echo.. :D:D

Geplaatst

Anouk,

Beterschap!!

Gaat snel nu he? Lekker hoor, komende 2 weken weer controles/echo's.

Kalm aan he?!! Jij goed gezond, beebje goed gezond, dus.....

Geplaatst

Okay.........datum......

Komende 2 weekenden bijna helemaal vol.

Weekeind van 3/4 dec vrij

Weekeind van 10/11 dec vrij

Weekend van 17/18 dec vol

Kerst - vol

Oud-nieuw - vol

Hoe klinkt wachten tot het mooie 2012?? of hadden we/jullie dat al bedacht?

Damn..........als je t zo opschrijft dat gaat de tijd snel zeg!! :S

Geplaatst

ik kan het weekend van 10/11 dec niet, dan gaan we naar de kerstmarkten in valkeburg, dus tjsa, dan blijft er weinig over :S

Is het het leukst als we alleen komen of misschien partners mee? het is maar een idee...

Groetjes

Geplaatst

Ik vind januari net zo goed hoor, dat is toch zo'n donkere maand over het algemeen.

Partners mogen wat mij betreft wel mee, maar ik krijg Ingmar echt niet mee hoor, die is niet van het fröbelen of we moeten een drum workshop houden, dan wel.... van mij hoeft ie ook niet mee hoor, ik zou het verschrikkelijk vinden als hij alleen maar mee gaat vanwege mij... Maar neem gewoon mensen mee die je weet dat het leuk vinden als je behoefte daaraan hebt. Lala neemt toch ook een vriendin mee. Ik weet nog niet of ik iemand mee neem, ik zie het wel :)

he Anouk, jij bent de laatste tijd al een paar keer in de lappenmand he? Hopelijk heb je het nu gehad tot ver in het nieuwe jaar....

Geplaatst

aaaaaaaaaaaaaargh,

ik kan niet meer slapen.....bedankt nachtelijke bezoekjes aan het toilet,

waardeloos, morgenmiddag ben ik weer gebroken....

Geplaatst

whahaha, daar heb ik gelukkig nog geen last van, ik moet me zelf verplichten dat ik eruit ga om te plassen als mijn vriend er uit moet, meestal rond half 5. Als ik dat niet doe dan krijg ik buikpijn als ik er uit moet..

Geplaatst

Hihihi Ja misschien drink ik teveel...of mijn vriend snurkt te hard....de kat wil niet opzij en bromt als ik hem aanstoot en mijn bal is ook nog lek....maar het aller ergste is dat ik dan weer in mijn bed lig en me bedenk dat ik eigenlijk zo´n enorme trek heb dat ik het gevoel heb dat ik snel wat moet eten of anders komt het nooit meer goed. Soms blijf ik dan liggen en soms sneak ik weer 2 trappen af op weg naar een pennywafel.

Aangezien ik toch emotieloos dingen naar binnen schuif op dat uur dan maar iets luchtigs :)

Maar ik heb eigenlijk vanaf het begin 's nachts naar de wc gemoeten. Heeft ook voordelen, kan mooi de was in de droger stoppen bijvoorbeeld. Ik heb alleen rond de 10 weken een paar dagen de nacht door gehaald...net als vroeger...maar helaas is het daarmee gedaan, wellicht voor een lange lange tijd hahahaha.

Morgen naar de verloskundige, joehoe....ik ga dan meteen mijn zorgen bespreken omtrent dat verkeerd voorgeschreven medicijn gebruik. eigenlijk wil ik graag voor de 20 weken echo naar het diagnostisch centrum in het ziekenhuis, want ik wil het goed nagekeken hebben. Hopelijk denkt de verloskundige met me mee....

Nou lekker even een frisse douche nemen en dan op bezoek bij een vriendin, ze heeft een dochtertje van bijna 5 maanden, even lekker tutten :)

Geplaatst

Hee Aukus,

hoop dat t gezellig was bij je vriendin. Maar dat zal best, of niet?! Lekker getut?

Goed dat je morgen het medicijngebruik even op tafel gooit! Kan nooit kwaad.

Borstvoeding info avond was TOP! Heel leuk en leerzaam en aangezien we met zn 2-tjes waren, was dit voorlopig even voldoende. Snel door de stof heen gegaan. We hebben met deze dame afgesproken dat we een maandje voor uitgerekende datum (of daaromheen) nog een keertje terugkomen voor een soort opfriscursus. Heel leuk! En ja, dit gaan we wel doen eigenlijk.

Noekie:

Uhm....manlief wil best mee, maar ik vrees dat fröbelen niet echt zn ding is. Daarnaast is hij al niet blij met alle tassen die ik nu al heb, dus er nóg eentje er zelf bij maken, dat gaat waarschijnlijk écht te ver. ;-)

Maar als we alleen gaan uiteten ofzo dan wil meneer best mee, denk ik.

Ik hoef er 's nachts bijna niet meer uit. Gelukkig!! Daarentegen ben ik altijd al voor 7 uur wakker...........ook in t weekend... aangezien ik teveel medelijden met onze buren heb. Teefje boerboel wil nogal de buurt wakker blaffen 's ochtends. :(

Elke ochtend dus.

Uitslapen doe ik al 2,5 jaar niet meer.

Snacken 's nachts doet mn man wel hahaha Die snaait inderdaad op terug weg van toilet.

Zo................mijn noodventiel is weer een beetje gesloten. !(*%(!#*!)(#*#&!*&?(*@$&!#)~ bijna ex-collega's! Tsskk...

Vraag ik netjes of ik morgen middag en vrijdag verlof kan pakken (dit doe ik eigenlijk nooit! Ik pak gewoon verlof...) wordt t geweigerd, zonder naar mijn idee goede reden.

Dus........ ging mijn noodventiel alweer open. De collega die al meerdere messen in mn rug heeft gestoken begint nu al (hum, beetje laat) mijn begeleiding. Oftewel: sinds hij weet dat ik ontslagen wordt, wordt ik onder een microscoop gelegd, althans, mijn werk dan.

Heeft eigenlijk geen zin meer, en zorgt ervoor dat mijn nekharen permanent overeind staan.

Maar goed, sinds 2 uur al aan het bomen hoe ik t kan aanvliegen zodat ik alsnog morgen middag en vrijdag verlof heb.

Heb mn concept maar even langs mn advocaat gestuurd. ;-)

Maar goed, ben dus nog steeds not amused!

Geplaatst

He Lala,

Ja heerlijk zeg zo'n klein meisje in je handen. Mijn vriendin vond het ook erg leuk want blijkbaar kunnen Saartje en ik goed samen door een deur. Ze heeft heerlijk ontwapenend gelachen naar me en de fles werd dankbaar ontvangen. Voor de rest lekker lopen kletsen over zwangerschap enzo, alleen volgens mij viel het nogal op dat ik zwanger was: "Meid, jeetje, wat zie heb je een lekker zwanger buikje en je TIETEN!!!!!" Lekker hilarisch dus weer. Maar idd. Mijn borsten groeien alweer bijna uit mijn zwangerschap bh, als dit zo door gaat krijg ik echt meer last van mijn rug ben ik bang...Ingmar is echter helemaal in zijn nopjes....Ik snap niet wat mannen ermee hebben, maar altijd fijn dat iemand er blij mee is...

Ja Lala, 2,5 jaar niet uitslapen, ach als je het gewend ben is het niet erg. Ik ben ook niet zo'n uitslaap persona hoor. Ik ben een echte dauwtrapper, maar het midden in de nacht wakker worden breekt me wel een beetje op....

Fröbelen lijkt me wel erg leuk hoor, maar als er meerdere mensen hun partner willen mee nemen dan moeten we misschien idd meer aan een etentje gaan denken. Toch lijkt het me leuker om met de vrouwtjes onderling te gaan, maar schik me naar de mening van van de grote massa.

Lala, wat kut dat ze nu zo moeilijk gaan doen. Het is natuurlijk zo dat zo'n collega extra irritant is. Houd de hormonen in de hand en bedenk wat voor leuke dingen je straks kan gaan doen??? Maar dat is echt wel irritant ja. Ze willen natuurlijk af van het feit dat je als zwangere andere rechten hebt, misschien proberen ze het op niet goed functioneren te gooien, maar dan zou je dat al veel eerder moeten hebben gehoord, vooral in functionering gesprekken etc. Of is die collega gewoon een beetje sociaal retarded? Ik kan me voorstellen dat je flink last krijgt van harde buiken door alle stress, werkelijk niet goed hoor! Ik denk dat een arboarts dat helemaal zal begrijpen!!

Nou, mijn vent maar even ophalen zo straks en dan lekker aan de hollandse winter kost!!!

Geplaatst

Oe....hollandse winter kost!! LEKKER!!!! (Roept een klein indisch vrouwke!) Hahaha

Nou..........als ik nu eens wist wie de arbo arts was of waar onze arbo dienst zit!

Da's punt 1.

Punt 2: Alle regels mbt arbo en zwangerschap zijn al overtreden, er is nog steeds geen RI&E gemaakt en/of ondertekend.

Punt 3: Het is juist deze collega die aangegeven heeft dat hij "niet ontlast wordt door mijn werkzaamheden". Maar daar niks van tegen mij gezegd heeft. Nergens terug te vinden, in geen enkele mail, gespreksverslag of iets dergelijks.

Punt 4: mijn vertrek van bedrijf x terug naar bedrijf y (Ben uitgehuurd aan bedrijf x) wordt afgedaan als "in overleg besloten dat de match er niet is, en zal A haar werkzaamheden bij X per 1-1-2012 niet voortzetten.

Punt 5: NIEMAND behalve waarschijnlijk collega met de messen HR, en directeuren weten van mijn op handen zijnde ontslag.

Hmmppfff.......

en dan krijg ik ook nog vrolijk van de sociaal gestoorde planner de vraag of ik even een kennis-matrix wil invullen. Hij, die net mn verlof afkeurt en weet dat ik niet lang meer bij hun werk....

Ik moet zeggen dat ik van boosheid / machteloosheid de tranen hoog heb zitten.

Laatste HR gesprek ging over welke opleiding en hoe snel ik die kon beginnen en t volgende gesprek is: exit. Vwb evt. niet functioneren: nergens in geen enkel verslag terug te lezen.

Op de dag dat mij verteld werd dat ik ontslagen zou gaan worden is er een iemand aangenomen voor dezelfde functie. hmm............geeft je te denken....

Ik ben weer eens mega achterdochtig.....laatste keer was toen mn toenmalige kerel een affaire had. Hij is ex inmiddels.

De wens voor een snelle afhandeling van ontslag is groot....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden