Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he Lala,

Ja inderdaad, je kan maar beter niet denken aan doomscenario´s Daarbij zijn er op internet veel verhalen te lezen van mensen die met 1 nier het prima redden. Maar goed, ik denk dat iedereen het liever anders had gezien voor jullie...

Ben benieuwd hoe het met jou is Irma, weet je al wat je mag verwachten of hou je het geheim??

Ja, ik sta nog steeds elke nacht naast mijn bed te trappelen om 2 trappen naar beneden te gaan. En ondanks dat de boeken zeggen dat het tweede trimester vol van energie zou moeten zijn merk ik er niets van...En mijn tieten zijn weer gegroeid. Ik krijg nu weer striemen van mijn G cup zwangerschaps bh. Ik kan er wel om janken, het is echt veel te veel....ingmar blij, maar mijn rug vind het wat minder. Als dit zo doorgaat moet ik maar op zoek twee identieke 1 persoonstentjes en hopen dat ze daar dan wel in blijven hangen.... En afgezien van allerlei lichamelijk gedoe voel ik me wel fijn hoor...vooral het kamertje, ik zit zo zwaar na te denken over een beetje mooi behang enzo, maar ik wil het ook binnen budget houden, kijken hoe ver ik kom met een minimaal budget, dus een leuke creatieve uitdaging.....we zien het wel...

nou ik ga maar 'ns wat doen...

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik vind het moeilijk te reageren als het bij de een wat minder gaat dan bij de ander. Maar ik zag net berichtje van Lala en ik hoop dat je

blijft genieten en de hoop houden op een goede afloop. Ik blijf duimen en hopen voor je. Ik gun het iedereen zo.

Gisteren om half 9 de echo gehad, het is een jongen, dat was het eerste wat te horen kregen, overduidelijker kon het niet, ahhaha

Verder tot nu toe zag alles er gelukkig goed uit. Je weet het nooit maar hij ligt op schema, en de longen, hartje, beentjes, armpjes, hoofdje etc was in orde.

vanaf het begin heb ik gezegd het wordt een jongetje maar nog een stille hoop op een meisje maar nu weten we het...

Hoe is het met iedereen? Ik wens iedereen een fijn weekend toe. Het weer is niet alles maar dan maar gezellig maken binnen.

gr irma

Geplaatst

Irma!! Een jongen!!!! Van harte! Nou ik hoop oprecht dat je zwangerschap voor de rest goed verloopt. maar wat je zegt snap ik best. Het is lastig om door te kletsen over van alles en nog wat als 1 van ons zulk slecht nieuws heeft gehoord...aan de andere kant denk ik dat we Lala, of ie dan ook, niet helpen door dan maar een radiostilte er tegen aan te gooien. Uiteindelijk, lijkt mij, wil je dan ook je gedachten kunnen verzetten en dan is het misschien beter om niet de hele tijd te moeten gaan reageren op zo'n tegenvallende situatie. daarbij zal alleen maar tijd uitwijzen hoe het er voor staat en niemand kan wat doen. Dus hoe erg ik het wel niet vind, voel ik mij genoodzaakt om toch juist nu door te kletsen over andere aspecten van de zwangerschap. Als ik dat verkeerd begrijp of iemand tegen de borst stuit moet diegene dat echt zeggen hoor, dan dam ik mijzelf wat in!

Het weer is inderdaad niet okay, wie heeft dit besteld? Het is bijna de hele dag al verschrikkelijk donker, wel jammer. Ik heb vandaag ook weer een paar keer in het kleine kamertje gestaan waar binnenkort met een beetje geluk ons kindje komt te liggen. Het zijn nog kale muren en alles moet gedaan worden. Toch kan ik er de halve dag mijmerend in staan en me afvragen waar ik alle meubeltjes neer ga zetten. Ik weet precies wat ik wil, maar ja, het moet nog wel even gebeuren. Daarbij ben ik op het moment ook knetter druk met vrijwilligerswerk. Maar aanstaande week is in ieder geval gevuld met leuke vooruitzichten. Ook voor ons wordt de 20 weken echo spannend, en zal het duidelijk worden of de medicijnen die ik heb gekregen aan het begin van de zwangerschap nog gevolgen hebben gehad, maar voor de rest zal vooral duidelijk worden wat we krijgen. Ons gevoel zegt al een tijdje dat we een meisje krijgen. Ik heb altijd graag een jongetje gewild, maar goed, we zien wel, het is hoe dan ook welkom....

Fijne week iedereen!!!

Geplaatst

Hee Melis!

Als ik geen berichtjes van het werk zie gaat t goed!

Was me net alweer druk aan t ergeren naar aanleiding van een brief richting mijn advocaat van mm werkgever.

Ach ja, waarom zou t eens meezitten?

Maar goed, gaat best.

Gisteren de verjaardag vannmn moeder gevierd en t was best gezellig! Mn broer had de kinderen mee gekregen, niet volgens plan, maar wel fijn! Ook voor mam natuurlijk! (scheiding van broerlief is bijna rond)

Met mn neef afgesproken dat ie weer eens gezellig een bordspeldag komt doen hier. Zal rond de kerst zijn, heeft ie vakantie.

Aukus, je hebt gelijk hoor! Lekker blijven kletsen! T leven gaat toch gewoon door!

Hoe klinkt latex of uni behang met leuke sjablonen? Gaan wij hier wel doen hoor! Leuke tekening op muur of kast en voor de rest aankleden met vrolijke dingetjes. We gaan niet moeilijk doen met behang ofzo.

Ik moet van de zijkanten vh bedjes nog de spijltjes 1 keertje doen en dan is t klaar. Wel fijn hoor!

Zo, ik ga voor de rest vd dag niet veel doen, denk dat ik even plat ga. Effe helemaal niks.

Tot!

Xx

Geplaatst

He Lala,

Ik weet dat het volgende wat ik ga zeggen niet digitaal correct is maar± F%#" het werk! Laat je advocaat lekker zijn werk doen. Die is wel gewend aan dat soort correspondentie! Inderdaad is het maar beter om op andere zaken te richten.... Fijn dat je gisteren dan ook zo'n gezellige familie feestdag heb gehad. Goed contact met de neefjes en nichtjes is altijd goed he! Ingmar en ik doen er ook alles aan om goed contact met zijn broer zijn gezin te onderhouden. Wij weten beiden niet hoe het is om een goede band te hebben met je neefje of nichtje, maar ik vind het van groot belang dat onze kinderen goed met elkaar gaan opschieten later. Natuurlijk maakt het niets uit wat ons kindje straks voor sekse heeft, maar als het een jongen is dan hopelijk krijgt hij een goede band met zijn tweejarig neefje. We zien wel!

Ja, lekker latex e.d. dat doen we zeker ook wel. Maar ik ben niet zo van sjablonen. Ik kan goed schilderen, heb er tenslotte een dikke bachelor diploma voor, dus dat doe ik dan liever uit de hand. Hoewel ik vroeger veel heb bijgeklust voor muurschilderingen, ga ik dat voor de kinderkamer niet doen. 1 Muur behangen, zodat mijn moeder helemaal mee kan helpen en de andere wanden wit. Dan ga ik vervolgens óf op hout en óf doek dieren schilderen met daaronder de naam van het dier. Wordt het een jongen dan komen er vast ook wel wat voertuigen onder. Maar mijn piece de resistance zal een wolkenhemel zijn op het plafond. Ik wil een mobiel maken van krokkeltakken of drijfhout en er beestjes aan hangen, het liefste vogeltjes, maar dat zie ik nog wel. Heb trouwens een boekje gekregen van mijn moeder hoe je kleine hondjes en katjes kan haken, dus wie weet, maar een grote kans dat het uiteindelijk toch nog vilt wordt hoor...

Fijn dat je dan ook bijna klaar bent met die spijltjes. Ik vind het zo verschrikkelijk fijn om met de kinderkamer bezig te zijn. Maakt het een stuk echter. Net als de houten toeter die ik van mijn schoonzusje heb gekregen en ja hoor± Ingmar hoorde eergisteren voor het eerst zelf de hartslag van de kleine. Zo lief, hoe hij enthousiast werd! Hij deed het ritme na en ondanks dat ik het dan zelf niet kan horen wordt ik er zo verschrikkelijk blij van!

Ik lig nog steeds af en toe op bed trouwens. Gisteren druk en de aankomende dagen is het ook aanbuffelen hiero. Vanavond weer verder met het Serious Request project, hopelijk zijn de hormonale pubers wat enthousiaster gestemd! We zien het wel!!

Nou dan maar aan het eten beginnen.....gehakt cordonbleu (of hoe je het ook schrijft) met krieltjes en witlof met kaas en ham uit de oven...hmmmmmmmmm ik heb trek hahahaha

gr!

Geplaatst

Hier was t stappot spinazie! Jummmmm.....

Haha...met diploma op zak moet je wel uit de vrije hand tekenen ja!

Ik heb hier voor de poolkamer een sterrenhemel gemaakt, met fiber lampjes. Ik ga dat ook wel voor de frummelkamer maken. Had ik al verteld dat frummel een knullie is? Ik weet t niet meer hoor. Maar die sterrenhemel ga ik dan wel anders doen, pak voor de kinderkamer wel een stuk triplex. Overdag lekker wat wolkjes en een zon en dan 's avonds de sterretjes. Maar dat is een klusje voor als frummel er eenmaal is.

De namen zijn ook al duidelijk trouwens. Geen discussie nodig, hoewel ik nog steeds een meisjesnaam voor een jongen raar vond. Al is het dan de doopnaam. Maar goed.

Die gehaakte beestjes zijn leuk he?

Ben ook bezig, tussen al het andere door..... Het houdt me van de straat. Hahaha

Peter gaat straks de buik wat verstevigen zodat ik morgen kan beginnen met mozaieken. Groentinten met paars/roze tinten. Komt wel goed, denk ik.

Ik ga eens kijken wat er allemaal op tv is strakkies. Wordt weer bsnkhangen met een breiwerkje.

Eerste frummel vestje is af, ben aan een tweede bezig.

Tot maar weer!

Xx

Geplaatst

MMMMMMMM spinazie stamppot sounds good.... XD Ook al is het acht uur ´s ochtends hahaha! Dat met zo´n sterrenhemel ben ik ook van plan. Op internet kan je veel verschillende sterrenhemels kopen, dus het wordt nog even het een en ander uitzoeken. Maar omdat het kindje toch de eerste tijd bij ons op de kamer slaapt neem ik aan dat dat later wel los loopt. Kan het nog altijd op het lijstje zetten :) Maar je krijgt een jongetje, wat leuk! Dus nu staat de teller al op 2 knulletjes, da's te gek zeg! Oeh ben zo benieuwd, nog maar 2 daagjes slapen!!!! Ik blijf echter steeds maar naar super zoete dingen kijken en ook meisjesnamen blijven maar door mijn hoofd schieten... Jongensnamen totaal niet. Dus wellicht een meisje...ach jullie kunnen we er aan houden. Gelukkig hebben we de echo al om half tien, super spannend, maar lekker op tijd. Veel beter dan een keertje in de middag pas, dus ik kijk er erg naar uit!!!

Ja beestjes haken lijkt me wel leuk, maar omdat ik dus net als jou een wolkenhemel ga produceren leek het mij wel leuk om vogeltjes te maken, maar dat boekje is alleen van katjes en hondjes, dus ik zal maar even kijken hoe of wat. Zoals ik al eerder zei, vilt is net zo makkelijk en in lekker felle kleurtjes te krijgen...we zien wel! Maar je schiet al flink op zo met een tweede vestje! Ik ben tot 21 december nog druk met het serious request project. Tot die datum zoek ik alle spulletjes bij elkaar en dan hopelijk kan ik lekker aan de slag samen met mijn mama, maar eerst maar eens donderdag afwachten, toch wel makkelijk als we weten wat het wordt....

Geplaatst

Stamppot kan hier altijd! Ook midden in de nacht :)

Zo, net mn rittenstaat van 2011 in orde gemaakt en bericht van mn advocaat.

Blijf op de loonlijst tot 1 juli 2012, dan eindafrekening en een oprotpremie met behoud van ww recht.

Oftewel: vandaag de laatste dag stressen over t werk (hoewel....nog steeds geen loon, ben bang dat t weer mis is gegaan...toch zo maar weer even mailen dan)

En dan nu: lang leve de rustig aan modus, heb tijd zat.

Komende tijd maar een nieuw huishoud ritme vinden. En op zoek naar een auto. Tot nu toe klinkt t wel lekker...

Vk belde net: ze had de verslagen vd onderzoeken binnen. Ze was geschrokken. Volgende afspraak blijft gewoon staan, denk dat ik daarna naar het Azm moet switchen. Denk dat t (ook al blijft t goed gaan met frummel) een geplande ks wordt, ivm operatie e.d.

Maar we zien wel.

Effe snacken nu, en dan verder met breiwerkje. Buik mozaieken doe ik morgen wel...

Geplaatst

blij dat je tenminste een stress punt minder is!!

nu lekker gaan genieten, de vrolijker jij bent de vrolijker de frummel en de beter hij kan groeien!!

ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar probeer het!!

Geplaatst

Doen we ook! Bij de pakken neer blijven zitten helpt niet!

Zoals ik al zei, de paniek is weg, kan niks doen om frummel verder te helpen, hij moet t helemaal zelf doen nu. Geen/weinig stress is t beste voor hem, dus we gaan ons zo rustig mogelijk houden. Oftewel, niks meer waar ik geen zin in heb. Thuisblijven zal daar zeker bij helpen!

Komt goed!

Hoe is t met jullie dan, noekie?

Xx

Geplaatst

Hier gaat alles goed, merk wel dat het zwaarder word op het werk, dat ik meer slaap nodig heb. Ze zeggen dat je maand na 3 maanden weer energie hebt en dat dat dan de laatste 3 maanden weer minder wordt, nou de energie is ver te zoeken, haha. Nouja, het hoort erbij. Verder heerlijk aan het genieten, merk de kleine helaas wel minder sinds mijn blaasontstekingsverschijnselen. Hij ligt dan ook erg ver in de diepte dus daarom voel ik het waarchijnlijk niet zo duidelijk meer. maar goed, het mag de pret niet drukken. volgende week lekker een lang weekend vrij en dan gaan we lekker naar valkenburg :D:D:D Zoveel zin in, lekker lang weekend en naar de kertmarkt :D kijken of we weer leuke kleertjes voor de kleine tegen komen :D Dan mag ik ze eindelijk meenemen hahaha. En met een beetje geluk krijgen we eind deze week maar waarschijnlijk volgende week ook definitief bericht of we een huisje hebben :D Dus heb hele leuke dingen in het vooruitzicht :D

Heb jij nog leuke plannen voor de komende drukke maand ?!

Liefs

Geplaatst

Lala, zat net ff 'stiekem' je verhaal in maart 2010 te lezen, maar vrouwtje toch.. Ik heb zo'n respect voor je positieve energie die je (iig op mij) overbrengt! Superfijn om te lezen hoe je in het leven staat, petje af meis!!

Geplaatst

Nee, niet zo heel veel plannen. We gaan met kerst aan beide kanten uit eten, moet dat wel nog even regelen. Maar dat komt goed. Mn neefje komt gezellig een dagje bordspellen spelen, zodra hij vakantie heeft. Zit in zn examen jaar, en hij doet t goed! Zn zusje heeft zijn/ons gevoel voor Engels overenomen, dus die gaat ook als een speer en zn jongste zusje kon er eentje van mij zijn: knutselen, handwerken, tuinieren en vissen! En een klein dikkertje ook nog! Hahaha

Ze zijn leuk die kinderen. Helaas heb ik minder goed contact met de kinderen van mn andere broer. Zn oudste is een hele afstandelijke, geweest volgens mijn ouders, dus ik brn benieuwd of ze daadwerkelijk veranderd is. Maar of ik haar dit jaar met kerst zie is weer een vraag. De kleinste van die broer is wel een lekker ding. 3 is ze, en lekker eigenwijs, en al een betere huisvrouw dan haar moeder. Lol.

De pretecho staat wel nog gepland voor december. De toekomstige peetouders gaan dan lekker mee. Ben benieuwd hoor!

Denk dat ik me dit jaar maar weer eens ga toeleggen op t maken van lekkere dingetjes voor kerst. Loempia's, koekjes, soesjes, vlammetjes e.d. Had ik mn grote oven nog maar :(

Ach, t is behelpen, maar dat lukt toch wel hoor!

Laat je weten hoe t in Valkenburg is. Kunnen misschien ook wel even gaan, is tenslottenbijna om de hoek hier. Als we toch naar Maastricht moeten, kunnen we ook wel even over de kerstmarkt in Valkenburg. Goed idee!

Nee, weinig concrete plannen maar t zal toch wel druk worden denk ik.

Fijn dat alles goed gaat! Minder dat je blaasontsteking hebt. Jammer dat je daardoor de kleine wat minder voelt. Leuke plannen. Probeer je t ook wat rustiger aan te doen? Gewoon doen hoor!

Xxx

Geplaatst
Lala, zat net ff 'stiekem' je verhaal in maart 2010 te lezen, maar vrouwtje toch.. Ik heb zo'n respect voor je positieve energie die je (iig op mij) overbrengt! Superfijn om te lezen hoe je in het leven staat, petje af meis!!

Melis! Zie je, een positieve ik heeft invloed op anderen! T werkt! Hahaha.

Zoals ik daar ook al zei: door schade en schande, maar t helpt nu wel.....

We ZIJN het sterke geslacht, echt waar hoor! Maar fijn om te horen dat ik virtueel welliswaar, maar toch anderen kan inspireren of energie geven. Dank je voor t compliment, doet me goed. En geeft me ook weer energie ;) en zo is t cirkeltje rond.

Zal die energie maar eens steken in het mezelf aankleden en de kippen eruit gooien en de vogelvoerhuisjes aanvullen... ;)

Xx

Geplaatst

Ook al is het door schade & schande Lala, je hebt daarmee wel laten zien dat je overal positieve kracht/energie uithaalt. En dat maakt je bijzonder vind ik, niet iedereen kan/doet dat.

Fijne dag vandaag, mijn hart heb je hiermee gestolen!

Geplaatst

hej lala, ik heb gelukkig geen blaasontsteking maar ongeveer 3 weken geleden heb ik wel de verschijnselen gehad en sindsdien voel ik de kleine minder. maar ach, ik weet dat alles goed gaat en dat is het belangrijkste!!

Woon je zo dichtbij valkenburg? wij komen uit heerenveen dus we maken er gelijk een weekend van :D

Dan kunnen we ook mooi een dagje naar maastricht en nog even naar luxemburg :D

Geplaatst

Noekie, ik heb momenteel voor de 2e keer in één maand tijd blaasontsteking en voel de kleine daardoor ook minder. Zeker op dagen dat ik werk. Denk dat dat er wel een beetje bij hoort.

Geplaatst

He allemaal...

He lala, wat goed dat er duidelijkheid is met je werk zeg, goed vooruitzicht geniet ervan!!! Je bent echt een positieve bikkel, precies wat Melis zegt.

Arme Noekie en Melis, wat jammer van die blaasontsteking. helaas weet ik maar al te goed hoe klote je daar onder kan voelen. Echter nog geen last van gehad hoor, tijdens de zwangerschap, maar een drietal jaar geleden begon het bij mij, achter elkaar. Uiteindelijk zit er soms gewoon een hardnekkige bacterie. Ik moet zeggen dat er bij mij 3 dingen waren waardoor ik het weer onder de knie kreeg± cranberry pillen ('s ochtends en 's avonds 1), heel veel drinken, maar dan geen sapjes omdat die boordevol suikers zitten en dus ook geen limonade. En als derde wondermiddel ben ik mijn bekkenbodemspieren gaan oefenen. Door zo'n intensieve periode raak je toch onbewust wat angstiger voor de toiletgang, zeker als het plassen af en toe pijn kan doen. Door oefeningen met mijn spieren te doen kreeg ik weer wat meer gevoel daar beneden, maar vooral controle. Daardoor waren mijn bezoekjes aan het toilet minder verkrampt wat er weer voor zorgde dat ik mijn blaas goed leeg plaste. Hierdoor was het dan ook meteen een voedingsbodem voor de bacteriën afwezig en was de aanwas telkens niet zo sterk. Wie weet kunnen jullie wat met mijn tips, bij mij hielpen ze de laatste keer blaasontsteking is al een hele tijd geleden. Maar beterschap natuurlijk!

Noekie ik hoop zo dat je snel je huisje krijgt! Lekker nestje bouwen mmmmmm.

Leuk al die kerstplannen zeg! Zit er ook helemaal in, alleen wij hebben dat we eerste kerstdag altijd kiezen tussen 1 van de 4 ouderparen. 2e Kerstdag is traditioneel met de vrienden, lekker eten en dobbelen om foute cadeautjes die niemand wil krijgen, altijd hilarisch. Normaal staan Ingmar en ik lang in de keuken voor die dag (Ingmar is opgeleid tot sous-chef, maar is uiteindelijk de muziek in gegaan..) dit jaar niet. Want net als jij Noekie heb ik ook weinig energie, ik ga liever genieten met de vrienden.

Vandaag was ook weer een hectische dag trouwens. eerst naar het UWV, daar kwam de jobcoach tot de conclusie dat ik wel een goede was voor een training, gericht op hoog opgeleiden mbt netwerken etc. Nou ja, is altijd handig zo'n gratis training, dus dat ga ik nu ook doen. Daarna naar een vriendin die sinds oktober bij een soort kinky kapper achtige hippe salon werkt. Ik heb daar als model 2 1/2 uur op de stoel gezeten, maar ze heeft mijn haar echt prachtig geknipt. Super mooi, Ingmar weer helemaal verliefd hahahaha, altijd goed natuurlijk! Daarna op visite en toen was de dag weer om. Daar wordt je wel moe van dus ik ga zo lekker naar bed. Moet ook, want morgen om half 10 ga ik voor die GUO en dat is toch wel spannend.....maar heb er veel zin in!!!

dus slapen met mien donder!

p.s. ik mis Gabriella zo....waar is ze nou???

Geplaatst

Veel plezier Aukus!Wij moegen ons om half 2 weer melden om te kijken of nog alles ok is met frummel.Tot!Moetnrennen, nog veel boodschapjes e.d......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden