Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Knullie is weer goedgekeurd voor een paar weken. Ik bedoel: het is stabiel, en lijkt er zelfs een klein beetje op dat t ietsjes......écht maar ietsjes beter is geworden.

Dus over drie weken weer terug.

Alles okay dus. We zijn weer gerustgesteld.

Daarna naar de toyota dealer aan de overkant voor een autootje......het is een Aygo geworden. Fijn voor de boodschapjes en de langere stukken doen we wel met peter's auto. Belastingvrij en zuinig ook nog. Rood. Ook blij mee!

:D

Dat geeft weer een beetje hoop Lala!

Gefeliciteerd met je auto, geniet er maar lekker van!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liek!!! Wat fijn weer wat van je te horen. :D Wat is December altijd een drukke maand he! Wel fijn dat je het lekker druk hebt op je werk, dan is het maar weer snel kerst. En ook fijn dat je de kleine voelt. Ik voel hem met de dag sterker schoppen. Ik bedoel dan ook echt schopjes. Het hele plof principe heb ik niet meegemaakt. Ik voel hem een paar keer per dag en gisteravond was het weer een drukte van vanjewelste. Ik heb snel Ingmar ze hand gegrepen en naar de 'actieplek' gebracht. En ja hoor; Ingmar kreeg twee trapjes! Wel is waar moet zijn hand even wat graven in mijn buik, maar het was duidelijk merkbaar! Wat een prachtig moment zeg. Het is voor die mannen ook een lange strijd om op dit punt, om zwanger te mogen raken, aan te zijn belandt. Terwijl wij de chemische samenstelling van onze lichaam merkbaar kunnen verwoorden zitten zij er maar naast. Maar dat hij dan voor de eerste keer zo mee kan maken dat er echt leven in je zit. Nou dat is wel heel speciaal! Dus, daar zitten we dan, blij en tevreden op de bank met de tranen in de ogen en weer een stapje dichterbij. En dan ook nog in ondertrouw gaan over slechts 5 uurtjes. De week kan nu al niet meer stuk!

Geplaatst

Aukus wat super dat jullie het nu samen kunnen voelen!! en straks nog in ondertrouw, kan me voorstellen dat jullie dag niet meer stuk kan!!

Ik voel de kleine wel van binnen maar nog steeds heel lichtjes, aan de buitenkant is het hier helaas nog niet te voelen, dit komt waarschijnlijk doordat de kleine erg diep ligt.. vind het wel erg jammer, omdat ik de kleine maar zo licht voel zou het voor mezelf ook fijn zijn, die extra bevestiging (als ik het aan de buitenkant zou kunnen voelen)!! maarja het zal nog wel komen :D vanavond weer naar de vk, eindelijk weer even horen :D

Geplaatst

Akus,

Veel plezier vandaag!!

Geweldig dat Ingmar de kleine heeft kunnen voelen! Hier schopt t aardig maar niet als peter zn hand op mn buik heeft.

Liek,

Fijn weer wat van je te horen! Blij dat alles goed is, ben benieuwd naar je 20w echo!

Geplaatst

Heerlijk is dat he Aukus. Klaas-Willem heeft het ook al kunnen voelen, moest daarvoor wel iets harder op mijn buik drukken maar onze spruit liet van zich horen hoor!

Fantastisch vond mijn mannie het en het is inderdaad zo'n gelukzalig moment om samen mee te maken.

Zometeen weer naar de vk en daarna de 20 weken echo, wel fijn dat ik het zo ontzettend druk heb met het werk (nu ook alweer volop bezig), dan vliegt de tijd en heb ik minder zenuwen.

Jullie zo in ondertrouw, wat een super begin van de week!!!

Meiden, ik ga naar de echo meteen door naar kantoor want moet in overleg en nog met spoed wat dingen wegwerken, maar vanavond laat ik zeker weten hoe onze babyboy of babygirl het maakt hoor!

x

Geplaatst

Joehoe!!! Wij gaan ook een sterspeler afleveren voor FC april 2012!!!

:boy:

Alles is goed met onze kleine vent.

Fijne avond, xxx

Geplaatst

He Liek, fantastisch!!!! Wat grappig dat het bijna allemaal mannetjes zijn he! Daar kan de chinese waarzeg kalender nog een puntje aan zuigen hahahaha

Geplaatst

Liek, leuk! Ook een ventje! Volgens mij hebben we er te weinig voor een elftal, maar we kunnen misschien wel een honkbslteam maken. HahahahaFijn dat alles goed is, ben er blij van! Hier weinig te melden meiden, de kerstboom optuigen was denk ik teveel van het goede. Heb sinds dien weer last van mn rug, dus weer even kalm aan. Kerstkadoos zijn bijna binnen, nog 2 kleintjes halen. Voor de rest, lekker binnen en fröbelen. ;)Tot!

Geplaatst

Gister weer bij de vk geweest, alles gaat goed, is voel de kleine dus lichtjes omdat ik een voorliggende placenta heb, dus tegen de buikwand aan.

Nu weer 4 weken wachten :( haha, omdat ik in week 27 weer bloed moet prikken om resusfactor na te kijken.

Hier staat de kertboom nog niet, moet nog hahaa.

hebben te horen gekregen dat het dus niet eerder dan februari wordt dat we het huis krijgen, de huidige bewoners hebben het nog niet opgezegd. we hebben wel van de bewoners gehoord dat ze er in februari uitgaan, of dat begin of halverwege wordt weten ze nog neit :S dus in januari krijgen we dan eindelijk het verlossende nieuws :D Ook al weet ik dat we het huis wel krijgen is het toch wel fijn om het definitief te hebben, zwart op wit met datum erbij, maar helaas zullen we nog even moeten wachten...

Geplaatst

Shit Noekie....da´s weer een tegenvaller dat je nieuwe huisje op zich laat wachten. Ik snap dat je een beetje op hete kolen zit hoor! Maar hoe ongelukkig de timing wel niet is, uiteindelijk zullen jullie straks op je eigen stek kunnen genieten van je kindje en dan is de ellende van moeten wachten en niet weten waar je aan toe bent hopelijk snel verdwenen...

Hier staat de kerstboom ook nog niet hoor, maar wil er wel graag een. Maar ik wil altijd een echte. Alleen is Ingmar allergisch, dus die gaat hem niet tillen. Ik mag hem niet tillen, dus ik wacht nog even tot ik iemand bereid vind, of ik ga op zoek naar een kleinere. Het wordt weer even afwachten :D

Nou drukke dag maar weer, misschien heb ik vanmiddag tijd om langer te reageren, veel plezier allemaal!

Geplaatst

Hier staat een neppert, vindens we allebei prima en ook practischer met opruimen. Daarnaast alleen plastic ballen...met 4 lompe honden sneuvelt er anders teveel.

Noekie, balen zeg! Maar hopelijk zitten jullie wel dan fijn in jullie nieuwe huisje als de kleine zich aandient. Wordt dan wel nog even een maande doorbuffelen om alles op zn plek te krijgen, niet? Succes in ieder geval, en wel een leuk vooruitzicht. Samen met je trouwen :)

Hier weinig te melden hoor. Vanmiddag de laptop leeggooien, dan nog even overleggen met collegaatje of zij me naar huis kan brengen, anders breng ik mn auto vanavond al langs, zodat ik morgen niet met de trein hoef te gaan. Is nog een aardig stukje wandelen van station naar huis :S

Morgen ga ik dus mn spullen inleveren. Zal zelf maar een lijstje maken wat ik allemaal inlever, anders gaat dat ook weer mis. Heb ik geen zin in. Ik wil t écht afgehandeld hebben morgen.

Voor de rest, met dit weer krijg je me echt niet buiten. Moet er vandaag uit omdat ik naar fysio moet. Zal maar meteen de boodschappen erachter aan doen, anders krijg ik die niet binnen deze week. En we zijn al een tijdje door de koffiemelk heen. Koffie met gewone melk vind ik minder lekker. En ik moet nog kerstkaarten halen. Ik hoop dat t zo droog wordt.....

Tot! Veel plezier iedereen vandaag!

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje, heerlijk die trouwverhalen hier!!! En iedereen ook al lekker in de kerststemming.. Was eerst nog even ver te zoeken bij mij, maar er werd toch wel erg aangedrongen dat er een kerstboom moest komen, en ben er nu ook wel erg blij mee.

Zo te lezen voelen jullie de baby allemaal redelijk goed! Ik zelf tot een poosje geleden veel bubbeltjes.. maar dat is nu stukken minder. Bij de 20 weken echo kwam naar voren dat ook bij mij de placenta aan de voorkant ligt, dus dat is waarschijnlijk de oorzaak. Probeer er ook maar niet teveel mee bezig te zijn.

Verder heb ik al regelmatig de vraag gehad hoelang ik nog moet, zo puilt mijn buik nu uit. Dat wordt dus nog lachen met 35 weken zwangerschap straks... Moet nu al soms uit de bank omhoog getakeld worden.. en in bad gaan doe ik niet meer als ik alleen thuis ben, daar kom ik echt niet meer uit. Hebben jullie dat ook nu al?

liefs Gabriella

Geplaatst

Hihi...herken t wel! Het gaat nóg goed met uit bad komen, en ook uit bed komen....waterbed, fijn maar minder als je zwanger bent. Tja, ook ik hou mn hart vast...moet nog ietsjes minder dan de helft maar ook hier gaat t goed met mn buik.

Ook regelmatig de vraag op hoeveel maandjes ik al zit...6,7? Tjeemig....de helft pas! Hihi

Maar komt wel goed. Merk wel dat de bank ook minder lekker zit, eigenlijk overal zit t minder makkelijk.

Heb wel nu last van opgezwollen benen en vocht in mn handen. Dat maakt t alemaal toch een stukkie pijnlijker..

Bijna alle kadootjes in huis! Morgen de auto en laptop inleveren en dan écht niet meer denken aan werk.

Gaat lekker!

Tot!

Geplaatst

Ooooh wat fijn om te lezen Lala en Gabriella, ik heb precies hetzelfde! Mensen vragen ook hoe ver ik ben en uit de bank moet ik ook worden getakeld. Maar ik merk ook dat ik sneller last krijg van mijn onderrug. Vooral na stofzuigen of het bed verschonen (waarschijnlijk verkeerde lichaamshouding). Dan lig ik vervolgens op het bed of op de bank en dan is het een pijnlijke kwestie om om te draaien. Zoooo belachelijk gewoon. Maar goed, aangezien mijn mannetje iets voor loopt denk ik ook dat het maar het beste is dat ik me voorbereid op een tijdelijke immobiliteit die gewoon wat eerder toe zal slaan ;)

Trouwplannen zijn inderdaad erg fijn, maar wij zijn duidelijk ontvankelijk voor vaderlijke bemoeienis. Namelijk.....eerst zouden we gratis trouwen, toen alleen het stadhuis en thuis een gebakje, vervolgens op zoek naar een buurtcentrum en nu zijn we uitgekomen bij een heus partycentrum met een overnachting... o_O Mijn vader heeft wel gelijk dat ik tegen die tijd te moe ben voor allerlei ingewikkelde handelingen. Dus het argument dat ik lekker naar boven kan gaan om even te rusten en dan verder te gaan met feesten klinkt ook erg goed, maar jeetje....wat zijn wij beïnvloedbaar. Het is wel fijn dat de familie dat voor ons wil doen hoor, daar ben ik wel dankbaar voor, maar tegelijkertijd is het ook lastig te accepteren. Dus ach, we gaan gewoon een mooi feestje ervan maken. En dan zien we wel weer...

Gisteren had ik netwerk training bij het UWV en onverwacht heb ik daar heel wat opgestoken en is het nog een leuke groep ook, dus volgende week lijkt me al weer helemaal te gek! Vandaag een wat rustiger dagje, lekker thuis hangen, kleren wassen en de puntjes op de i zetten want morgen is dan de presentatie van ons project serious request kampen op de jaarlijkse kerstmarkt. Dat wordt een dagje blauwbekken en afzien, maar gelukkig hoef ik dan zaterdag niet meer. Dan is er een collega die het van me overneemt. Da's wel een fijn gegeven. Maar ik ben blij dat de stress en drukte weer wat afneemt. Ik hoef me straks alleen nog maar druk te maken over een leuke outfit voor het trouwen en dan is voor de rest alles geregeld... pffff.

Fijn dat je lekker klaar bent met je werk zo straks Lala, wat een goed idee om lekker zonder het nieuwe jaar in te gaan en te genieten van alle goede dingen die er nog wel aankomen. je hebt tenslotte genoeg aan je hoofd en ik kan me voorstellen dat de toestand van de kleine af en toe zorgen oprakelt. Met een beetje geluk blijft de schade beperkt en hebben jullie straks een zo gezond mogelijk mannetje om mee te kroelen....

Nou ik snap het wel Gabriella, ik wil ook een kerstboom, maar helaas nog geen tijd voor gehad, we zien het wel :D hoe dan ook, ik voel hem hangen hoor, dat kerstweer.

Ik ben trouwens ook wel blij dat er niet onwijs veel sneeuw ligt of dat het al veel vriest, zeker nu we zo'n aardig buikje krijgen, heb wel goede boots voor in de sneeuw maar toch. Ik denk dat ik alleen al uit angst niet veel zou gaan doen, vallen lijkt me erg onwenselijk.... Nou ik ga nog maar even terug naar bed en dan begin ik straks wel aan het hele rataplan....

cu!

Geplaatst

Fijn dat je 'opgeruimd' het nieuwe jaar in kan Lala! Hoe gaat het nu met de kleine eigenlijk? Binnenkort moeten jullie weer voor een controle?

En die buik.. ik maakte me al druk dat ik de enige was!! haha. Heb al zitten kijken naar ondersteunende buikbanden, maar begreep ook dat dit niet echt bevorderlijk is voor je banden, dat je daar zo lang mogelijk mee moet wachten.

Vind het af en toe wel vervelend, kan nu sowieso boven niet meer mee helpen, nadat ik ook maar iets gedaan heb moet ik een half uur bijkomen dus ook de rest van mn dingen moet ik erg plannen. Mn vriend lijkt het heerlijk al dat getuttel en niet teveel hoeven doen, maar ben gewend van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bezig te zijn!! haha, is dit een voorbereiding op straks?

Liefs gabriella

Geplaatst

Hahaha....echt hier gaat alles op halve toeren en geloof me, vaak met een middagdutje nog.

Kreeg vanochtend mn schoenen bijna niet meer gestrikt, sokken aandoen wordt ook al een karwei, en scheren 'down under' moet manlief echt bij helpen! Jup, de leuke dingen van een zwangerschap :D

Fijn dat ik niet de enige ben ;)

Stofzuigen kan ik nu wel weer, in t begin kreeg ik er echt achteraf harde buiken van. Toch iets van bekken instabiliteit. Hoe dan ook: kalm aan doen met stofzuigen dus. Desnoods in 3 fases. Maar niet meer alles in 1 keer.

Geplaatst

hej dames, ik sluit me bij jullie aan :D de buik groeit als kool :D stofzuigen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, op mijn werk doet mijn collega het en thuis zoveel mogelijk mijn vriend.

Verder ben ik blij om weekend te hebben nu, maandag woensdag en donderdag de hele dag gewerkt en dinsdag een halve maar ben daarna echt wel kapot :S

Geplaatst

Hier gaat t nu echt wat minder.. Gisteren verloskundige gebeld want blijf toch buikpijn houden. Kon vandaag komen voor een afspraak. Ging ik gisteren wat halen uit het schuurtje in de tuin, vind mn vriend me 20 minuten later.. Was ik flauwgevallen.

Hele dag geslapen, heel suf en 's avonds toch maar huisartsenpost gebeld. Kon gelijk door naar de EHBO omdat ik daar voor de balie ook alweer onderuit ging.

Ze hebben me gelukkig goed onderzocht en t blijkt dat ik een flinke blaasontsteking heb (helemaal niets van gemerkt!!!).

Vanmorgen nog voor controle naar de verloskundige en heb ook een te lage bloeddruk. Moet het nu heeeeel rustig aan gaan doen. Omdat de stress van de afgelopen weken teveel is geworden waarschijnlijk, ben ik ook veel misselijk en duizelig.

Maar... met de kleine gaat het gelukkig super!! Want tja, dan ga je je daar ook gelijk zorgen om maken...

Nu gerechtvaardigd veel slapen en niks hoeven. Voor even wel lekker eigenlijk...

liefs gabriella

Geplaatst

Jeetje wat schrikken Gabriella! Lijkt me verschrikkelijk eng om zo onderuit te gaan....doe alsjeblieft rustiger aan. Melis had dat ook toch, dat ze best wel lang met blaasontsteking liep en daar in eerste instantie niet zo veel van merkte. Nou, ik hap snel mijn prakje naar binnen en ga dan weer vrijwilliger op de kerstmarkt uithangen, ben blij dat het alleen vandaag is....ik ben het nu al zat....erg he...

Geplaatst

Gabriella!!!

Nu dan verplicht rustig aan doen! En doen he? Kleine gaat voor alles!

Laat je lekker vertroetelen, jij en kleine hebben t verdient!

Xx

Geplaatst

Gabriella, doe je rustig aan meisje?

Ook ik ben weer het slachttoffer; voor de 3e keer in 1,5 maand blaasontsteking. Op wat steken in m'n vagina na ook geen klachten, maar omdat meneer al is ingedaald in mijn bekken dacht ik die steken daardoor kwamen. Nu dus weer aan de antibiotica.

Laat je urine maar extra vaak checken, je kan beter een keer voor niks checken dan en keer te weinig!

Sterkte meis!

Geplaatst

Getsie Melis, het zit je ook niet mee! Goed rust blijven houden hoor meid!!

Zeker belangrijk je urine af en toe te checken, je weet maar nooit of je een blaasontsteking hebt; je hoeft niet er niet altijd iets van te merken.

:positive energie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden