Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He allemaal,

Nou helemaal goed alles. En ja wordt een lang kindje, alle 3 de benen ijn lang! ;) Het wordt dus een jongetje. We zijn zo blij en dankbaar! De dag kan niet meer stuk. Gelukkig geen gespleten lipje of gehemelte zover te zien en dat maakt veel goed, daar waren we erg ongerust over. Alle orgaantjes aanwezig. Maar zo grappi toen ze keek naar het geslacht: wow zei ze, da's overduidelijk hahahaha Ingmar extra trots natuurlijk hahahaha. Dusss testosteron clubje zo he? Ben benieuwd wat voor sekse de overige dames mogen verwachten :D

lala, succes, ik ben benieuwd, duimerdeduim :)

Geplaatst

Ik moest even nadenken Aukus, met je 3 lange benen... Gefeliciteerd!

Het is toch erg fijn om een goeie echo te hebben, dat zie je hier op het forum... Wel veel knullen in april of zie ik dat nou verkeerd?

Geplaatst

Knullie is weer goedgekeurd voor een paar weken. Ik bedoel: het is stabiel, en lijkt er zelfs een klein beetje op dat t ietsjes......écht maar ietsjes beter is geworden.

Dus over drie weken weer terug.

Alles okay dus. We zijn weer gerustgesteld.

Daarna naar de toyota dealer aan de overkant voor een autootje......het is een Aygo geworden. Fijn voor de boodschapjes en de langere stukken doen we wel met peter's auto. Belastingvrij en zuinig ook nog. Rood. Ook blij mee!

:D

Geplaatst

Aukus! Een knullie! We kunnen inderdaad vlgs mij een elftal beginnen zo! Hahaha

Fijn adat alles in orde is. ;)

Irma,

Ik ben erg blij met mn autootje! Weer een auto van mezelf, is toch anders dan een leasebak. Fijn dat ie zuinig is! Is vind ze echt leuk hoor, die Aygo's. :happy:

Geplaatst

Aukus, thanks voor je lieve berichtje! Ik ligg idd vanaf woensdagmiddag in het ziekenhuis met klachten die duiden op HELLP syndroom. Echter geen afwijkede urine/bloedwaardes. Ze houden me extreem goed in de gaten omdat ze de baby nog een aantal weken willen laten zitten want ik ben natuurlijk pas 26 weken zwanger. Sinds gisteren gelukkig (!) katheter en magnesium-infuus vrij, maar moet volledige bedrust houden en zo min mogelijk prikkels krijgen. Hoe is het met jou? En met je kleine jongen?

Lala, wanneer mocht je je stoere Aygo ophalen? Veel plezier iig :)

Geplaatst

He Melis, ja, had terug gelezen in de maart topic dat je idd daar ligt ivm vermoedelijke HELLP. Maar ook dat het dus weer iets beter gaat. Heb je al een beetje zicht of je weer naar huis mag gaan of moet je voorlopig ervan uitgaan dat het een lang ziekbed in het ziekenhuis wordt? Ik heb echt met je te doen joh. Jammer dat je weinig prikkels mag hebben anders was ik even langsgekomen bij je. Met mij is het prima, ik voel steeds duidelijker wanneer hij beweegt. Het is een geruststellend gevoel dat dat steeds duidelijker wordt. Ik ga verder rustig aan de kinderkamer verder. Die kleine vent van me die moet natuurlijk wel een mooie kinderkamer krijgen, maar uiteindelijk zal hij toch eerst nog even op onze kamer blijven slapen 's nachts. het is wel lastiger voor mij trouwens om een leuke jongensnaam te bedenken waar Ingmar zich ook in kan vinden. Maar ach, we hebben nog een aantal weken in het vooruitzicht, dus tot die tijd gewoon maar blijven onderhandelen!

Volgens mij mocht Lala gisteren de auto ophalen, of anders vandaag. Wel jammer dat er een paar posts verdwenen zijn door een hardware probleem. Lekker ongrijpbaar zijn dat soort dingen altijd. Wat een grauw weer trouwens, ik heb dan spontaan nergens meer zin in als ik naar buiten kijk.... ach, misschien nog even een leuk boekje lezen, straks naar mijn moeder en daar gezellig eten want Ingmar gaat zo straks weer weg, hij moet optreden in de buurt dus ik ga vanavond kijken. Het is alleen wel harde muziek, dus maar kijken hoe lang het duurt eer ons ventje gaat protesteren. Ach ja, 1 nummertje meepakken is al mooi zat wat mij betreft :)

nou ja iedereen een fijn weekend, zal vast nog wel een paar keer checken....zeker nu jij zo Remi alleen bent Melis...

Echo/VK bezoek

Lala, 5 december VK

Aukus, 6 december VK

Liek, 12 december VK (+ 20 weken echo)

Noekie1988, 12 december VK

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 23 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

Melis,

Mocht gisteren mn autootje al ophalen. Hebben dus lekker veel ermee gedaan. Wat een leuk autootje zeg! Heb de laatste 10 jaar alleen maar lease-auto's gehad dus altijd ruim en luxe....maar deze kleine bak met geen extra luxe doet eigenlijk niet onder voor die auto's. Ik weet toch dat ik ooit ga schelden dat ik te weinig plaats heb maar dat doe ik met elke auto. Ook de grotere. Radio en cd speler doet t. De rest tom-tom en handsfree ding had ik al en zijn los. Scheelt een hoop. Vandaag t bakje even aan mijn ouders laten zien en dan ook maar meteen vertellen dat ik bijna werkloos ben. Eens kijken hoe snel mam wil komen helpen. ;)

Aukus,

Hoe was t optreden? Was je knul hard aan t protesteren?

Hier gisteren t autootje opgehaald en daarna door naar peters moeder, hobbys

Geplaatst

Hmm...

Hobbyspullrn halen en daarna niks. Nou ja, puzzel afgemaakt, de beeldjes voorbehandeld en half beschilderd en nog een paar mandala's gekleurd. En toen was t al weer 11 uur en bedje tijd. Gaat snel die tijd als je aan t fröbelen bent!

Buitrn naar mam toe denk ik niet dat we nog veel doen vandaag...

Fijn weekend allemaal!

En aukus, bedankt voor t lijstje, zal em van de week weer even updaten.

Geplaatst

He Lala, dat klinkt erg relaxed hoor, lekker fröbelen. Wij hadden het gisteren knetter druk. Lekker sinterklaas gevierd, we hebben een sterrenhemel lampje gekregen en slabbetjes en spenen, hartstikke leuk natuurlijk.

En meteen maar iedereen verteld dat we dus toch maar gaan trouwen. Alleen we hebben helemaal geen idee wanneer. In ieder geval voordat de baby er is, dan zitten we niet met het erkennen, rechtbank aanschrijven en samenlevingscontract opstellen. Dan kunnen we er in ieder geval vanuit gaan dat het meeste meteen is geregeld. Niet dat we een groot feest gaan geven hoor, daar is het geld er simpelweg niet voor en daarbij, waarschijnlijk vieren we het in januari / februari want dan ben ik hopelijk nog wat energieker. Die buik gaat alleen maar groeien de aankomende tijd. We nodigen iedereen na het stadhuis gewoon bij ons thuis uit, dus we houden het klein. Ik denk overdag familie en misschien een Indische rijsttafel bestellen bij een of andere catering als dat nog binnen het budget valt en dan voor de rest 's avonds de vrienden uitnodigen om Ingmar dronken te voeren. :D Mijn schoonzusje heeft al aangeboden om de bruidstaart te maken als cadeautje, als mijn nichtje bruidsmeisje wil zijn is dat leuk, maar ze wordt nergens toe gedwongen. En mijn moeder geeft mij een jurk http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/SIEH.html?currency=EUR We kijken nog even ofdat deze in de aanbieding komt na de kerst, maar het is helemaal de kleuren die ik leuk vind, stijlvol en eenvoudig. We wilden het in eerste instantie gratis op het stadshuis doen, maar dan mogen er maar 4 mensen naast het bruidspaar mee naar binnen. Mijn vader werd daar een beetje boos om, dus voor je het weet doe je het toch uitbundiger. Er zijn ook nog eens 2 collega kunstenaars die ik kan vragen voor een bruidsreportage die niet veel hoeft te kosten, nou ja, dat is dan allemaal nog wel te overzien hoop ik. Ingmar basalt ervan dat we geen zaal kunnen afhuren en dat hij geen romantisch aanzoek heeft gedaan. Lief he....maar dat maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.... goh volgens mij beginnen de bruiloft vlinders te komen....

Het optreden was goed te doen, geen protest gevoeld, pas op de terugweg liet hij wat van zich 'horen'...net alsof hij niet weg wilde hahahaha...maar goed hij zal er toch aan moeten wennen met een papa als muzikant. Als hij straks een paar jaartjes ouder is dan kan hij wel mee met enorme gehoorbeschermers, maar voorlopig is hij daar dan veel te klein voor. Ingmar heeft in Maart een of ander festival, als dat een beetje te doen is tegen die tijd ga ik misschien nog wel mee. Maar naar zaaltjes is het wel een beetje tricky, want als die te klein zijn dan heb je snel last dat het te hard gaat. Maar voorlopig gaat het lekker!

Vandaag maar even naar de stad toe lopen en inkopen doen voor het vrijwilligersgedoe van vanavond. Lekker sleutelhangers maken vandaag :) we zien wel hoe ver we komen....

Geplaatst

Hahaha...inderdaad relaxed! Nu nog een ritme voor t huishouden vinden! Hihihi. Ach, komt ook wel. Heb dit weekend in ieder geval niet gestreken. Komt er normaal niet door de week van, ben van plan dit vaker te doen, heb je meerover van je weekend. Lol

Straks even kijke of de was droog is, probeer zoveel mogelijk op de lijn te drogen.

En nu even snel koffie op lurken en me wassen. Moet om kwart over 10 bij dierenarts zijn voor staffje zn hechtingen eruit te laten halen. Daarnaast heeft Donjo vd week zo hard liggen rotzooien in de tuin dat ie een nageltje ingescheurd heeft ofzo...in ieder geval een rood pootje. Dus ook maar meteen laten nakijken.

Ow,....wat is een eigen auto toch fijn ;)

Morgen komt de kinderwagen! Helemaal blij! Vanavond de VK.

Kleine zaaltjes vind ik altijd link met veel herrie, krijg er zelf al last van laat staan zo'n ukje! En gefeliciteerd Aukus! Gekmhoe snel plannen kunnen wijzigen he? Maar je bruiloft klinkt goed. Gaat vlgs mij ook helemaal worden zoals jullie willen, zonder al te veel poes pas.

Ok, moet rennen nu!

Doeg, tot straks of nog later!

Xx

Geplaatst

Aukus gefeliciteerd!! Wij doen het ook, alleen dan op donderdag morgen gratis, dan de dag doorbrengen met de ouders en vrijdag avond een klein feestje voor de vrienden thuis.als ik dan kapot ben kan ik op bed gaan.Wij gaan 1 maart trouwen, 5 weken voor de uitgerekende datum :D

Ik zou mijn auto ook voor geen goud willen missen, heerlijk dat neit afhankelijk zijn :D

Veel plezier vanavond bij de vk! ik moet nog een weekje wachten :D

Maar dat maakt niet uit, donderdag gaan we lekker naar valkenburg en het weekend zal dan ook wel weer veel te snel gaan :D

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Lala, 5 december VK

Aukus, 6 december VK

Liek, 12 december VK (+ 20 weken echo)

Noekie1988, 12 december VK

Lala, 17 december pretecho

Lala, 22 december Azm

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 23 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Geplaatst

Noekie, 1 maart is een prachtige datum :) Manlief en ik zijn dan 6 jaar samen. Ik hoop een hele mooie dag voor jullie! Alvast gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

Lala, succes vanavond bij de verloskundige. Ik baal dat ik daar niet meer heen kan/mag, in het zkh voel ik me altijd zo'n nummertje, helaas.

Rijdt je auto lekker?

Geplaatst

Noekie,

Veel plezier in Valkenburg! En jullie ook gefeliciteerd zeg!

Wij zijn 5 jr terug getrouwd, maar we zouden t ook doen hoor, als we nog niet getrouwd waren en er een kleine op komst was.

Staffie moet zn poot 4x dag in een badje, antibiotica, plus pijnstiller en een sok om zn poot. Die uiteraard niet al te vuil of al te nat mag worden. Zucht.... Heel handig met een joekel van een tuin en een staffie meid die de deur open maakt voor meneer....

Daarnaast dus ook staff meneer 4x per dag op en van het aanrecht tillen...

Ben blij dat ik niet meer werk! ;)

Boerboelman moet 1x dag spullie in zn oor. En eigenlijk ook met een poot in bad. Nou is hij ruim boven de 50 kg, dus die ga ik echt niet tillen! Eens kijken of hij met zn poot in een emmer wilt blijven staan.

Nou wil hij niet dat je aan zn oren komt dus dat wordt ook weer vechten! Nog maar een zucht....

De dames zijn gelukkig gezond. Blij dat we de honden hebben verzekerd...

Tot!

Geplaatst

Auto is super!! Ik ga strakkies met de VK overleggen of ik niet toch ook bij haar mag blijven komen, al is t alleen maar voor een praatje. Ik denk dat ik t ook ga missen, vanaf week 25/26 moet ik in zkh onder controle...

Hoe is t met jou Melis?

Hou je je wel rustig nu? Kan me voorstellen dat je eigenlijk meer wilt doen dan mag of goed voor je is.

En nou ik er over nadenk, denk dat mannie en ik ook rond 1 maart 6 jr bij elkaar zijn. ;) weet nog dat ik eind feb terug kwam van vakantie, en we vrij direct daarna wat met elkaar kregen.

Effe kijken of de vk ook weer een echo wilt maken, kan me voorstellen dat zij ook even wilt zien wat er aan de hand is... Je hoort me niet klagen als ze t wilt doen! :D

Geplaatst

He allemaal!

@Noekie, ja toch wel leuk he trouwen! wij zouden het ook gratis doen, maar mijn vader staat erop dat hij de stadhuis kosten op zich neemt zodat de hele familie mee kan komen. Da's best wel lief van hem en stiekem erg fijn. Maar we staan aan het begin hoor, we moeten nog een datum kiezen zelfs! Dat is wel lastig, ik ga gewoon maar kijken welke vrijdag ochtenden er nog beschikbaar zijn eind januari / februari. Hopelijk hebben we een beetje keuze. Vandaag al wat mensen opgebeld en al best wel veel geregeld moet ik zeggen. Nu alleen nog drank en wat ik de familie voor schiet rond avondeten. Maar dat loopt vast wel los....leuk leuk leuk allemaal! Wat fijn dat je lekker naar Valkenburg gaat, daar is het echt wel leuk. Hopelijk heb je het weer een beetje mee, maar ach, met zijn 2-en nog even genieten van de rust kan natuurlijk noooooit kwaad!

@Lala, jeetje joh, wat een gedoe met je 'keffertjes' hahahaha, Of die ene met zijn poot in de emmer blijft hangen betwijfel ik eerlijk gezegd, maar kan je het opnemen??? Zal garant staan voor een paar prachtige momenten! Wel fijn dat je ze idd verzekerd hebt, zo'n bezoekje aan de dierenarts kan altijd flink oplopen! Ik moet zeggen dat ik het niet gedaan heb voor onze katten toen der tijd en dat ze ook weinig naar de dierenarts moeten, hopelijk blijven ze lang gezond.... Dus alweer een tijdje getrouwd? Hoe was je huwelijk gegaan toen der tijd dan? Was het romantisch en heeft Peter je gevraagd door op zijn knieën te gaan? In ene ben ik helemaal ontvankelijk voor sappige details, kom maar op ;)

Ook fijn dat je auto goed rijdt, nieuwe speeltjes zijn altijd leuk...

@Melis, wat fijn dat je weer thuis bent! Ik kan me voorstellen dat het minder leuk is om naar het ziekenhuis te moeten dan naar de VK. Wat dat betreft begrijp ik Lala maar al te goed dat een praatje maken met de VK net zo belangrijk is. Ik hoop echter dat ondanks alles de aankomende weken toch nog snel voorbij gaan zonder al te veel gedoe. En anders weet Lala nog vast wel leuke dingen om te fröbelen, daar kan je soms ook lekker van ontspannen hoor! Je bent dan gewoon lekker bezig en minder aan het malen misschien. Althans dat heb ik dan.

Goh het is maar 15.00 maar ik heb zo'n trek he, dus ik ga maar eens rustig aan bedenken wat het gaat worden. Vast kip shoarma, daar heb ik wel zin in. hmmmmm We zien wel....

fijne avond alvast dames!

Geplaatst

Damn, was al begonnen met t trouwen verhaal, maar poef....weg!

Okay, opnieuw dan....

Zoals ik al zei, net terug van vakantie toen. Vakantie naar Canada, net na mn 'scheiding' en vrij als een vogeltje maar nog zonder bestemming, zeg maar. Nou is Canada zo'n beetje t land van mn dromen, en heb ik er al jaaaaaren een hele goede vriendin zitten. Begonnen als penpals, ouderwets brieven sturen maar na zoveel bezoekjes en na zoveel jaren is Janice gewoonweg net een zus. Had dus tijdens die reis besloten te gaan emigreren. Peter ken ik al heel lang, zijn collega's geweest en zelfs toen we bij verschillende bedrijven gingen werken bleven we contact houden.

Peter wist ook dat ik de vakantienzou gebruiken om me "op te laden" en mezelf weer te vinden na alles wat er was gebeurd in mijn leven. Dus toen hij hoorde dat ik weer in t land was hing hij meteen aan de chat. Peter had inmiddels ook geen vaste relatie meer. Die avond flink wat af gechat, en bottomline was: hij vond mij aardig......heeeel aardig ;) dit was trouwens de eerste keer dat hij dat uitsprak, en geloof mij: ik kende hem alleen als collega, en collega schutter en collega bestuurslid. Privé kende ik hem eigenlijk niet. En als werkcollega is het een S.O.B. Oftewel eikel. Maar goed, ik zat in een fase van openmindedness dus liet hem zn zegje doen. Daarna zei ik heel vriendelijk dat als ie wat wilde beginnen met mij, hij snel moest zijn en ook naar canada moest verhuizen want dat was mijn plan dus. Het werd even stil aan de andere kant van de chat maar daarna kwam meteen een 'dan ga ik ook'. Er houdt mij hier niets vast en ach, zelfs al wordt t niks, dan kan ik altijd nog terug, ook in mn vakgebied. Tja....wat moet je daarop dan zeggen he?

We sloten af voor de avond, en ik heb best nog wel even wakker gelegen met gedachtes als: wil ik dit wel? En ben ikmwel klaar voor weer een relatie en hoe moet dat dan in Canada e.d..

Dag erna peter maar uitgenodigd voor een kop koffie, kon ik hem vertellen van De vakantie en hem uithoren wat zijn plannen nu waren. Heel erg kort: hij is niet meer weggegaan. Hihi wel letterlijk maar vanaf die dag waren wij een stelletje... Nog geen weekmlater sliep ik voor t eerst op zn flatje in eindhoven en waren we samen de papieren voor canada bij elkaar aan t zoeken. Binnen 3 maanden ging hij inderdaad op één knie om mij ten huwelijk te vragen. Zo hadden we een goed excuus om een feest te geven voordat we naar Canada gingen! Een half jaartje later zijn we getrouwd.

De dag dat ik ten huwelijk werd gevraagd moest ik mijn ouders nog gaan vertellen dat ik een nieuwe vriend had. Auwch... Hoe? Eerst maar even mn broer inschakelen. Die een sms gestuurd dat ik een nieuwe vriend had en dat we gingen trouwen. Hij verslikte zich bijna in zn ijsje.. Met hem en zn vriendin afgesproken in mijn bovenwoning later die dag. Leuk gesprek gehad hoor! Binnen 3 minuten zei mn schoonzusje, wat leuk! Zullen we er een dubbele bruiloft van maken? En 10 minuten later wisten we ook al dat zij ook naar canada wilde verhuizen dan kon zij daar als paaldanseres gaannwerken. Laten we t erop houden dat mn schoonzusje geen helder licht is, ze wordt dan ook lieftallig (hum) wipkip genoemd. Het gesprek met mn ouders 's avonds ook overleefd, en ja, het is een dubbele bruiloft geworden. Met toeters en bellen. We zijn zowel voor de wet als voor de kerk getrouwd in Rolduc, in Kerkrade. Heeft voor mij en mn broer betekenis. Mijn vriendin uit Canada was mijn getuige. De trouwjurk was de trouwjurk waar mn moeder ook In getrouwd is, ze had em altijd voor mij bewaard. En hij paste als gegoten! De week voor ons huwelijk regende het pijpestelen! En op de dag zelf, 14 september, was het >20C en hebben we tot ver in de avond zonder bijverwarming buiten gezeten! Super! Sommige vrienden van mij waren verbaasd mijn broer er ook te zien in trouwkleding :) en andersom. Een deel van onze vriendenkring overlapt...zeg maar. Hoe dan ook, een zeer geslaagde dag en avond en ik kijk er altijd met veel plezier op terug.

Zo...kan je er weer even tegen Aukus!

Detail: mn broer is ringen gaan uitzoeken bij dezelfde juwelier als ons en had in eerste instantie dezelfde ringen uitgezocht. Is maar goed dat die man helder genoeg was om te kijken of wij die ook niet toevallig hadden besteld :)

Geplaatst

Ik denk niet dat ik nog hof te zeggen dat Canada niet doorgaat he?

Het hele proces duurde zoooo lang, dat peter er niet meer tegen kon. Je leeft in limbo, tussen twee werelden. Te bang om iets nieuws te beginnen en nog te vroeg om dingen af te sluiten. Heel lastig. Een vriend van mij heeft uiteindelijk 4,5 jaar gewacht op zn visum. In ons geval had dat betekent dat we vorig jaar ergens hadden kunnen gaan, inmiddelsnwel bijna 5 jr ouder. Stel frummel had twee jaar eerder op de wereld gekomen, dan hadden we opnieuw moeten aanvragen. Een aanvraag, eenmaal ingediend, kan niet aangevuld worden, maar moet opnieuw ingediend worden. Met alle gevolgen van dien. Hoewel het een grote teleurstelling voor me was, ben ik wel blij dat we niet zijn gegaan. Er zijn teveel dingen gebeurd in de tussentijd die ik eigenlijk niet had willen missen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden