Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaan we trouwens nog afspreken meiden, bijv. in januari?

Hebben het er al een paar keer over gehad, maar ben de draad een beetje kwijt of we nou willen, wat, wanneer etc.

Fijn weekend!

x

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jahaaa erg gezellig, maar telkens loopt het toch ergens vast. Ik moet zeggen dat ik het de aankomende tijd eventjes heel druk heb, maar goed, er zijn er nog meer....?!

Heb trouwens helemaal de buik vol van al dat drukke gedoe, ik ben blij dat mijn project met serious request afgelopen is. Aankomende dinsdag nog even vrijwillig fröbelen en dan pas in januari weer. Morgen het wiegje bij prenatal ophalen en voor de rest allemaal huwelijksplannen uitwerken. En niet onbelangrijk, flink praten tegen de kleine, het lijkt erop dat we zowaar een naam hebben hahaha, dat had ik niet gedacht, meestal moeten Ingmar en ik tijden onderhandelen! Nou verder met mijn lazy sunday afternoon... :D

Geplaatst

Hahahaha....we hadden vijf jaar terug al een naam maar moest de kleine er nog bijgemaakt worden ;)

Meeting: prima maar weekend van de 22ste en 29ste zitten al vol. Januari dus.

Roep maar hoor!

Hier wilde ons mannetje écht niet op de 3d foto. Zn handen, voeten én navelstreng trok hij zoor zn gezicht. Daarentegen is t wel een exibitionistje, want zn piel liet ie wél goed zien. Rotzakkie! Hhahaha

We mogen na kerst terug, kunnen we pap fijn meenemen ook.

Hier weinig op de planning staan behalve de kerstkaarten schrijven en versturen, ben bijna op de helft. ;)

Vrede op aarde, en ook hier in huis nu. Ligt 1 hond in de mand te snurken, de ander op de bank en de twee kleintjes hoor ik snurken in de bijkeuken (waar hun benches staan). Je krijgt er spontaan weer slaap van.

Aukus, tijd voor wat meer rust voor jou! Neem em dan ook! Hihi. Ik ben blij dat ik 'even' geen werk heb.

Buik is be- mozaiekt ;) nog inwassen en afwerken. Zodra ie helemaal klaar is zal ik een foto plaatsen.

Meiden, doen jullie t rustig aan? Ik weet dat we pas net over de helft zijn maar da's nog best lang hoor! Voor de meesten van ons is onze zwangerschap een klein wonder, moeten we dan eigelijk ook zo behandelen he? Oftewel: kalm aan en geniet!

Gabriella, beterschap!

Melis, alles ok?

Tot!

Xx

Geplaatst

Lala - ben benieuwd of jullie kereltje de volgende x goed ligt voor de 3D echo, altijd spannend!

Hier gaat het met de dag beter lijkt het wel.. Heb een bloeddrukmeter en mijn bloeddruk is wonderbaarlijk stabiel iedere dag, althans een mooie waarde. Groeiecho was ook goed, mannetje weegt 1300 gram en ligt verder keurig op schema! Donderdag weer naar de gyn voor controle.

Ook ik ben sinds 2 weken volledig thuis (eigenlijk dus al verlof met 26 weken) en zoals Lala al zegt; Heeeeeeeeerlijk!! Het zwanger zijn begint nu ook zwaarder te worden; niet lang kunnen zitten, nog lichter/slechter slapen, weer moe worden, steken bij het lopen, indalingspijn. Dus enorm blij dat ik thuis ben..

Kijk elke 5 min op mijn Rabobank-app om te kijken of m'n salaris + 13e maand al is gestort, ik ga vandaag lekker cadeautjes kopen voor m'n mannen!

Fijne dag lieve meiden!!

Geplaatst

Veel plezier met shoppen Melis!

Hier komt t salaris pas ná kerst, zo zijn ze wel :S

Fijn dat je bloeddruk in orde is, of stabiel. Toch schrikken hoor.

Doe jij ook maar lekker kalm he? Fijn he, thuis zijn?

Geplaatst

Thuis zijn is het lekkerste wat je kan hebben als je zwanger bent (vind ik).. Dat werken vond ik helemaal niks.

Net het UWV aan de lijn gehad, toen ik vertelde van m'n ziekenhuisopname en zwangerschapsvergiftiging zei ze meteen; sterkte, ik bel je niet meer!

Wanneer heb je weer controle voor Jay?

Geplaatst

We mogen donderdag weer een echo laten maken in het azM. Als t goed is krijgen we dan ook eenafspraak met een gyn. Zal vast pas in t nieuwe jaar zijn. Als t goed is hebben mn oom en neef al het dossier laten opsturen naar maastricht zodat de nefrologe ermee aan de slag kan. Ik ben benieuwd of daar wat uitkomt.

Het grote nadeel van nu thuis zitten: ik heb minder energie dan normaal dus een poetsschema ofzo komt er gewoonweg niet van...wel jammer....het huis kan wel een poetsbeurt gebruiken. Hihi

Maar: geweldig lekker om thuis te zijn. Ben enorm lui vandaag, maar ach...

Geplaatst

Hey meiden,

Melis; ik ga zeker mn urine wat vaker laten testen als ik wat beter ben. Wat vervelend dat jij al een paar blaasontstekingen heb gehad.

Van t weekend toch nog langs de huisartsen post geweest en de verloskundige is nog bij ons thuis geweest want blijft toch allemaal wat vaag. Veel buikpijn, enorm duizelig en misselijk en nog steeds af en toe flauw vallen.

Maar.. die kleine heeft zich al goed laten voelen!!! Mn vriend kon m nu ook voelen schoppen.. Dat is dan wel even heel bijzonder zeg!

Conclusie blijft toch beetje dat de blaasontsteking er waarschijnlijk al even heeft gezeten en ik er nu goed van bij moet komen. Zie nog steeds wel wat grauw en geel, maar dat zal er ook wel bij horen.

Lang geleden dat ik ziek ben geweest, dus is ook wel even wennen om echt helemaal niets te kunnen en te hoeven zeg!

Heb ook onwijs veel zin om lekker te gaan shoppen, maar dat zal er niet in zitten komende dagen. Ben daarom maar behang op internet aan t uitzoeken.

voor iedereen; inderdaad erg lekker rustig aan doen, want zoals lala zegt al zijn we net over de helft; onderschat het idd niet.

liefs gabriella

Geplaatst

Fijn dat het beter met jullie gaat meiden!

Rustig aan blijven doen!

Hier nog steeds volop energie :happydance: gelukkig maar want constant extra werken en veel veranderingen op het werk en met mijn functie.

Maar geniet volop van alles en zolang ik me zowel geestelijk als lichamelijk happy voel gaat het prima.

En sinds vorige week huis al helemaal in kerstsfeer, kerstkaarten verstuurd en cadeaus in huis. Nu alleen nog shoppen en kokkerellen voor de brunch.

Drukke periode altijd maar ook zo gezellig!:tree:En wat is het heerlijk nu eindelijk zwanger te zijn.... dat geeft het dit jaar een extra dimensie!

Take care!!

Geplaatst

Echo/VK bezoek

Lala, 22 december Azm

Liek, 12 januari VK

Uitgerekend

Celene, 2 april

Vanny1979, 6 april

Noekie 1988, 6 april

Irma6717, 10 april

Lala, 15 april

Liek, 23 april

Aukus, 25 april

Gabriella, 27 april

Update!

Nog meer nieuwe data?

En mag het, ons jongensteam promoten???

:yah:

Irma, jij ook een jongen dacht ik, maar weet het niet zeker meer, dus nog maar even geen kleurtje gegeven!

Lala, jammer dat Jay zich zo verstopte, de boef!

Gelukkig donderdag een herkansing!!

Geplaatst

Rust nemen is heel erg belangrijk, zeker als je zwangerschap niet kwaaltjes-loos verloopt.

Ondanks dat 'over de helft zijn' al een hele mijlpaal is ben ik destijds (25w5d) enorm geschrokken van de mededeling in het zkh; als je je ziek blijft voelen, moeten we je kindje met een spoedkeizersnede halen. Voor m'n gevoel was ik al enorm ver in de zwangerschap, maar de kans op overleven is wel gering.

Sindsdien doe ik alles op een heel rustig tempo. Luister goed naar je lichaam, ze geven de signalen niet voor niets!

Hoop dat het afspreken gaat lukken, ik heb iig alle tijd van de wereld ;)

Fijne aovnd girlz!

Geplaatst

En dan hebben jullie ook nog eens gezonde kindjes..... Meiden, echt,doe waar je lekker bij voelt maar luister naar je lichaam. Mocht t zo zijn dat de hummeltjes eerder (moeten) komen, dan liever wel zo laat mogelijk, toch?

Het blijft een drukke periode, kerst. Ook voor ons die "even" geen werk hebben en thuis vanalles doen. Na al die tijd buitenshuis werken is het nu tijd voor in huis werken. Ik merk helaas dat 8 uur op een stoel zitten toch minder vermoeiend is dan tussendoor afwassen, strijken even snel een rondje zuigen of stoffen en dweilen. Geloof me: meer dan de helft van de tijd ben ik aan t handwerken maar die kleine rot klusjes tussendoor pakken veel energie. Geestelijk heb ik t nu veel beter maar lichamelijk....tja....is ook weer even een ritme waar ik in moet komen.

Zo, genoeg gezeurd.

Liek: leuk dat blauwe! Hahaha ons elftal. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoor, als de mannekes wat groter zijn...

Voor mij maakt t niet uit of t een zaterdag of zondag is de meeting. Fijn trouwens dat je leuke uitdagingen op t werk hebt. En dat t goed gaat. Echt fijn!

Aukus, hoe is ie?

Noekie? Alles goed?

Gabriella: ik hoop dat je je snel beter voelt. Lijkt me vreselijk om nu ook nog echt ziek te zijn. En ja, van een simpele blaasontsteking of urineweginfectie kan je behooooorlijk ziek zijn. De laatste keer had ik t ook pas door hoe geweldig ziek ik was toen ik het plein naar de huisarts oversteken niet eens meer kon zonder in het zweet uit te breken en zonder spierpijn. Echt, van huis, toen, naar huisarts, was letterlijk de straat en t plein over. Meer dan 200 m zal het niet geweest zijn. Voelde me 87 met een slechte conditie.

Geplaatst

He allemaal...

He lala, ik snap wat je zegt. Zoals je weet zit ik al sinds september werkloos thuis. En inderdaad er is constant van alles wel te doen. Toch heb ik het de afgelopen tijd er erg moeilijk mee gehad dat ik dus thuis zit. Niemand die het begrijpt en iedereen heeft het over genieten, zelfs mijn job coach. Ik heb er echt moeite mee gehad om toe te geven dat ik nu eenmaal in deze situatie zit. Want hoewel we helemaal blij zijn dat we zwanger zijn en eigenlijk ik weinig hoef heb ik toch een paar maanden last van een enorme onrust. Sinds ik de kleine voel ben ik wel nog meer bezig met de zwangerschap. Praten tegen mijn buik en genieten van zijn trapjes. (uhu, nu nog wel ;D) Maar goed, iedereen heeft het recht om te zeuren toch? Ik heb me gerealiseerd dat door dat onrustig gevoel ik eigenlijk alleen maar bezig ben geweest om elders vertier te vinden. Dus hup vrijwilligersprojecten en hup de deur uit naar vriendinnen om maar zo min mogelijk thuis te zijn. Ik heb me de afgelopen weken 3 keer voorbij gerend. Op dit moment hoef ik alleen vanmiddag en morgenmiddag wat te doen en dan ben ik vervolgens een paar weken 'vrij'...en op zich, voorbereiden op een komende bruiloft en bevalling is al stress genoeg. Dus inderdaad jullie hebben gelijk we moeten allemaal onze pas aanpassen. Hoe moeilijk ik dat dan ook vind. Maar afgelopen vrijdag op de kerstmarkt ben ik dan ook eerder naar huis gegaan vanwege harde buiken. Een duidelijk teken. Dus ik doe lekker rustig aan nu. Echt....hahahaha

Maar voor de rest weinig te klagen hoor. Gisteren het wiegje opgehaald en in elkaar gezet, dat staat nu heel parmant naast mijn bed. Fantastisch dat het elke keer zo leuk is die kleine dingetjes erbij. Het wordt steeds echter en ik moet zeggen. Ik kijk er erg naar uit, lekker knuffelen met de kleine lijkt me fantastisch. Zoals ingmar zegt: je moet de rest van je leven nog werken, dus geniet er nu wat van en stofzuig een keer extra als je je echt verveeld. Alleen ik heb liever sociale contact dan een luidruchtig apparaat hahahaha. Okay genoeg erover...

Ik kan me goed voorstellen dat je je rot geschrokken was Melis, daar wil je echt niet aan denken! Ik vind die foto's van premature kindjes ook altijd zo zielig. Kan het niet helpen, maar het lijkt me verschrikkelijk om meer apparaat dan kind te vinden in zo'n bedje.

Net als Melis ben jij vast ook erg geschrokken Gabriella. Misschien willen we allemaal geen zeurder zijn bij de VK, maar ik vind dat we het recht hebben om rustig aan te doen, alleen is het soms moeilijk om uit te voeren hahahaha.

Fijn dat het zo lekker gaat op je werk Liek, I envy you!

Nou ja, verder in de kerstsfeer dan maar weer, ik ga nog maar wat doen en dan spreek ik jullie later wel weer...

gr.

Geplaatst

Hee dames, hoe is t hier?

Hier alles ok, hoewel ik gisteren een slaap dag had. ;)

Straks om 2 uur weer een GUO. ben weer benieuwd!

Tot!

Xx

Geplaatst

He allemaal,

Lala succes zo straks met de GUO, mijn duimen zullen hun best doen! Lekker he zo'n bijslaap dag, heb ik af en toe, heeeeerlijk, lekker lummelen en stinken in je pyjama hahahaha.

Ik heb trouwens een vraagje...sinds ik het wiegje in elkaar heb gezet met Ingmar staat hij parmantig naast mijn bed. Nu heb ik alleen een diep geworteld gevoel dat ik heel graag het bedje wil opmaken. Is dit nu ook nesteldrang? Het slaat nergens op want het matrasje zit nog netjes in de plastic, maar ik wil gewoon de nieuwe hoeslakens uitwassen en er eentje om het matras doen. Belachelijk niet? Ik heb een heleboel tweedehands lakens gekregen, zelf een nieuw dekentje gekocht, maar afgezien daarvan een diep geworteld gevoel om het in orde te maken, terwijl het nog ruim 4 maanden duurt, echt wel raar. Wat vinden jullie daar nou van? Hebben jullie ook van die rare neigingen?

Pfff, wat kan een mens het zichzelf moeilijk maken zeg hahahaha. Ik moet nog een paar boodschappen halen, maar voor de rest schiet het al lekker op, kerst, here we come, ik heb er zin in!

Geplaatst

Hier de wandelwagen al helemaal klaar gemaakt.Voor de rest weinig last van nesteldrang, moet frummelkamer nog helemaal opruimen. Peter heeft alles dat we gekregen hebben op die kamer gezet, moet nog in orde gemaakt worden. Misschien zit er bij mij wel onbewust iets van: wacht maar even, je weet t niet....Maar tja, aukus, wat moet ik zeggen? Volg je hart! Gewoon doen hoor! Kleine komt er straks te slapen, dus waarom niet? Misschien wel een goeie om toch binnenkort maar aan de kinderkamer te beginnen. Bedje is af, denk ik. Moet t verfwerk even nog in daglicht bekijken maar zal wel goed zijn. Tot!Xx

Geplaatst

Stabiel! Meneer is 600gr, op schema.

Genoeg vruchtwater en volle maag en blaas. Gaat dus niet slecht!

23 januari terug voor GUO en poli gyneacologie.

4 jan naar VK.

Moet nog bloed laten prikken met 27 w. Rhesus c negatief check.

Tot zover!

Xx

Geplaatst

Lala wat fijn!!!!!! Gelukkig maar, zo wordt kerst een stuk aangenamer! en je hebt gelijk hoor, ben lekker het dekentje aan het uitwassen, nesteldrang, here i come hahahaha

Geplaatst

Hej dames, ik kreeg geen mail van nieuwe reacties maar het leek me toch stug dat er zolang niets geschreven was... toch even spieken en ja hoor ik heb weer van alles gemist :S

Lala, fijn dat het goed gaat!!

En wat schrikken hier, al die rare berichten, maar voorlopig valt het mee dus, gelukkig maar!

Hier gaat het goed, vorige week veel last van zuurbranden gehad, heb nu spul van de apotheek en dat helpt gelukkig!!

Ook ik moet met 27 weken weer bloed laten prikken voor een check.

Vanmiddag nog even werken en dan heb ik vakantie, heerlijk, 3 januari moet ik weer beginnen. Helaas sta ik in januari maar 5 dagen ingepland, hopenlijk veranderd dat nog :S

En dan vanaf februari wordt ik veel ingepland is mij beloofd zodat ik in mijn verlof zoveel mogelijk centjes krijg :D

Maar goed, bijna vakantie.. goh begon die nu maar :S haha

Iedereen vast fijne feestdagen!!!

Geplaatst

He meiden,

Jeetje melis, da's wel heftig voor je. Wat lijkt me dat onzeker allemaal. Je wordt hier sowieso af en toe wel even met je voeten op aarde gezet als je hoort wat er ook kan gebeuren. Doe inderdaad maar heel rustig aan!!!

Lala; fijn dat de kleine het allemaal goed blijft doen. Zo ga je inderdaad fijn de kerstdagen in!

Heb zelf tijdens de IVF pogingen vaak genoeg gezegd; kan me niet schelen hoe, als ik maar zwanger word. Al moet ik 9 maanden plat liggen... Bedenk me nu af en toe wel even dat ik toen niet helemaal wist waar ik het over had.. haha.

Aukus; gewoon die wieg opmaken hoor!! Bij ons is het boven (nog steeds!!) niet af, en over twee weken komen mn ouders deze kant op en nemen ook de wieg mee. Ik ben in staat m in een kamer neer te zetten die nog geschilderd moet worden denk ik.

Dus ja, kan me heel goed voorstellen dat je die neiging hebt!

Ik voel me inmiddels weer wat beter. Mn werk afgezegd voor de komende twee weken wat me rust geeft. Volgende week ga ik een weekje bij mn ouders bivakkeren omdat ik de troep in huis even niet meer trek en het ook gewoon gezellig is.

Gisteren nog voor een check bij de verloskundige geweest en die heeft een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt om daar langs te gaan. Het heeft er mee te maken dat ik een soort epileptische aanvallen heb (waarbij geen epileptische activiteit te meten is.. dus het komt voort uit spanningen). Toen ze hier vorige week was zakte ik even weg waar ze erg van schrok.

Nu willen ze voor de zekerheid dat ik langs het ziekenhuis ga, kans is dat ik dan voortaan bij de gynaecoloog moet komen en ook in het ziekenhuis moet bevallen. De aanvallen die ik heb erg onbekend zijn en eigenlijk is er weinig aan de hand. Mn vriend heeft me er altijd zo uit. Dus ik hoop dat we de gynaecoloog zover kunnen krijgen dat het echt niet nodig is. Maar ik snap hun absoluut. Als je niet weet wat het is schrik je je kapot.

Maar goed, eerst de kerst en oud en nieuw en even genieten!

He meiden, voor nu alvast heel fijne kerstdagen!

Liefs Gabriella

Geplaatst

hello,

he is dat niet standaard dat bloedprikken, ik moet dat ook, want ik ben ook o negatief. (moet altijd meteen denken aan die foute band uit amerika; type o negative hahaha, maar dat terzijde) Ik ben blij te horen dat ze het serieus oppakken hoor Gabriella, want hoewel ik het liever anders had gezien voor je klinkt het idd niet goed hoor. Weet ook niet of je liever thuis had willen bevallen, maar denk maar zo, in het ziekenhuis is alles bij de hand, dus is ook mooi voor als je daar gebruik van zou moeten maken. Daarbij, je kan lekker het daar vies maken en weer naar je schone huisje toe met een wel heel erg mooi cadeautje in je handen. Ik zou ook graag thuis willen bevallen, maar twijfel soms wel een beetje.....we zullen het wel zien hahahaha.

Dus iedereen ook zo druk met de kerst, man man, ik ben blij dat ik de boodschappen binnen heb. We gaan op tweede kerstdag traditioneel met de vrienden lekker eten en aansluitend dobbelen om verschrikkelijke cadeautjes van 5 euro per stuk. Ik heb echt mijn best gedaan om de meest walgelijke cadeaus te bedenken. Als grote topper dit jaar: de gratis kitsch kalender van de plaatselijke chinees samen met 10 pakjes instant noodles soep derrie. hahahaha heb er nu al zin in. Het leukste is dat er voornamelijk mannen zijn, dus toen ik een nep altaartje van Maria en jezus tegen kwam in roze metallic wist ik dat dat er ook een was. Alleen hoop ik stiekem dat ik die wel win hahahaha. Trouwens, voor het toetje gaan we chocolade fondue met fruit doen. Hadden ze mooie aardbeitjes bij de groenteboer. 500 g voor 5.98, nou belachelijk zeg, ik ben wel gek, maar zo gek nog niet. Kerst is wel een beetje weird.... nou ja, spreek jullie vanzelf wel weer. Geniet er maar van, volgend jaar moeten we iets pureren (ook leuk!).

Fijne kerst he!

liefs aukus

Geplaatst

Hihi, dat dobbelen klinkt leuk! En hoezo foute band? Haha

Heb ik ooit verteld dat ik met metallica in de kroeg gezeten heb? :)

Wij hebben gisteren nog de laatste boodschappen gedaan, viel reuze mee met de drukte. Hier is t bloedprikken omdat ik rhesusfactor C negatief ben, heeft verder weing met bloedtype te maken, geloof ik.

Gabriella, hoop voor jou dat je bij vk mag blijven maar zou t zeker wel even checken bij een gyn. Wie weet wat dat wegvallen van jou voor invloed heeft op je kleine.....

Hee dames, als alles goed gaat vlgd jaar dus een moederdagkadootje hihihi ;)

Tot zover, ga mannie wakker maken en dan even wat oefeningen doen voor mn rug en bekken, heb slecht geslapen. Vandaag met fam peter, morgen mijn familie. Wordt druk...

Fijn kerstfeest iedereen!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden