Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gave shizzle Lala, lekker hoor dat gefröbel!

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met mijn suiker zit, nog een paar weekjes wachten en dan weet ik het :D Op zich is het natuurlijk best wel wenselijk als de orgaantjes wel goed rijpen enzo...dus nou ja, afwachten maar. Ik had al een beetje info gedaan naar een dieet. Gewoon gezond met maar liefst 4 tussendoortjes om je stofwisseling aan de gang te houden zonder veel te schommelen. Nou ja, geen suikers natuurlijk. Ik drink veel limonade, ik probeer al zoveel mogelijk een light limonade te scoren, maar soms heb ik die slecht, lekkere, normale limonade, dus dat zou dan wel afzien zijn...

En Noekie is nog steeds stoer ja, alleen ik snap helemaal wat je zegt Lala, dat denk ik elke dag als ik om mijn dooie gemak naar beneden schuifel...nog even en dan is het met de rust gedaan hahahaha ;)

Geplaatst

Hihihi....

Light schijnt ook niet goed te zijn vanwege de aspertaam. Suikers ook niet, dus ben nu maar braaf thee aan t drinken met 1zoetje op een hele mok. Of aangelengd vruchtensap.

Minderen met koolhydraten zal t wel doen. Ik check zo nog even na de warme hap, maar zal maar alvast beginnen met minder koolhydraatjes. Maar goed, even kijken wat de gyn en/of dietiste ervan zegt.

Ga morgen bellen.

Overigens kaasje en vleesje tussendoor is altijd ok, veel eiwitten geen/weinig koolhydraten.

Mocht je wat zoeken, dr.Frank, southbeach en ....dieet lijken veel op elkaar en zijn koolhydraat arme dieten. Fijn, al de hele dag last van demen.....tjeemig, hoe heet t ook alweer,....demen...vergeetachtigheid. Hihihi

Melis, zal eerst even een voor mn eigen frummel maken, maar denk wel dat bestellen kan hoor ;)

Zal morgen even t vest afwerken en er een foto van maken en hier zetten. Vestje is ook gaaf geworden. :D

Geplaatst

Hej hoi, fijn dat het met de kleine goed gaat lala,nu jij nog, haha. Balen dat je suiker te hoog is,maar ach er zijn ergere dingen.

Ik heb mijn dag er weer op zitten gelukkig,morgen nog en dan dinsdag pas weer, heerlijk. Ben erg verkouden en ben veel aan het hoesten, slaap slecht, dus ach eigenlijk wordt het steeds zwaarder :( ik moet nog 8 weken werken, tot 1maart. Dan moet k nog 5weken. Zal blij zijn asls het zover is, werken wordt steeds zwaarder!

Geplaatst

Hoge suiker kan dikke baby worden met alle problemen van dien. Maar ik gok erop dat ie op peter likkt en n snelle stofwisseling heeft ;)

Maar goed t is niet helemaal goed natuurlijk.

Tjee, ik snap dat je baalt en dat t steeds zwaarder wordt. Voorzichtig aan met je verkoudheid!! Niet ziekworden hoor!

Geplaatst

Dat is waar lala, maar aangezien ze je nu in de gaten houden wat dat betreft kunnen ze het nog gaan sturen.. je suikergehalte dan :D

Ik hoop ook dat ik niet ziek word!! hoop heel erg dat er vandaag op het werk een kind niet komt of ziek is, dan kan ik lekker naar huis!

Maar ja, op dagen dat je graag naar huis wilt kan dat vaak weer niet, zo jammer, haha.

Geplaatst

Ja suiker baby's zijn groot, ze liggen voor op ontwikkeling qua gewicht, maar juist dat de longetjes dan niet voldoende gerijpt zouden zijn dat vind ik vooral het engste. Dr Frank dieet heb ik goede ervaringen mee, In 4 maanden tijd ben ik ruim 16 kilo afgevallen. Mijn vriend daarentegen zelfs 30! Maar zelfs met zwangerschap suiker is het van belang dat je wel koolhydraten neemt. Anders kunnen er giftige afvalstoffen vrijkomen bij het verbranden van je lichaamsvet. Het idee is dat je precies op 0 eindigt. Je dieet moet zo worden afgestemd dat je precies eet wat je gebruikt, dat is best wel tricky. Ben benieuwd wat je gyn zegt. Ik kan mijn kop nog even in het zand steken, in de week van ons huwelijk moet ik prikken voor resus en 2 weken eerder dus de suiker. Ik had het verkeerd begrepen; maar ik krijg dan juist die week de uitslag.... Maar goed, ik hoop echt niet dat ik het heb...het is wel het laatste waar ik rekening mee wil houden op mijn bruiloft :S

Ik hoop dat het rustig blijft Noek, hoe zit het op de vrijdagen dan doorgaands? Ik kan me voorstellen dat er een hoop ouders juist op vrijdagen en maandagen vrij nemen van hun werk als het even kan. Het weer is zodanig dat iedereen het liefste binnen blijft. Dus ik hoop het voor je! en ziek worden daar heeft niemand echt controle over, gewoon een kwestie van geluk en gestel denk ik....

Hier is het vandaag ook weer een drukke dag. Ik ga zo straks naar mijn moeder een paar lapjes halen. We zijn een soort hangende lap aan het maken voor boven de commode. Daar komen allemaal steekzakken in waar ik van alles in kan stoppen. Bijvoorbeeld talkpoeder etc, zodat de commode zelf zo leeg mogelijk blijft. Dan kan ik met 1 hand gewoon pakken wat ik nodig heb, best handig! Het meeste hebben we al gehaald. De gordijnen voor de babykamer zijn ook klaar en die ga ik dan ook even ophalen. Het is rotweer, dus hopelijk overal lekker rustig.

Hoe is het bij jullie allemaal trouwens? Hier in Kampen hebben ze vanwege de hoge waterstand de waterkering opgebouwd. De overloopgebieden langs de ijssel zijn allemaal al ma. gevuld. Dus half Kampen in rep en roer. We hebben het geluk dat we in een oude wijk wonen. Toen ze die bouwden in 1918 wisten ze precies wat de hogere punten waren, dus onze voetjes blijven droog....als het goed is :D

Iedereen alvast een fijn weekend, gr!

Geplaatst

vrijdag is de rustigste dag van de week, en er hoeft volgens mij maar 1 kind niet te zijn en ik kan naar huis :D maar we zullen zien...

hier in Heerenveen heb ik nog niet echt iets gehoord over het water, alleen op het nieuws over groningen.. het zal hier wel wat meevallen!

Dit weekend gaan we het laatste behang van de muren halen, dan volgende week behangen en vloertje leggen :D

Gister hebben wij ook gordijnen gescoord :D dus die moeten nog even op maat gemaakt worden (doet mijn schoonmoeder, ideaal) en dan is dat ook klaar :D

het schiet eiindelijk op haha!

Geplaatst

Tjee, jullie liggen vlgs mij echt voor!Ik moet de gordijnen nog maken hoor! Heb wel al alles in huis. Maar dat breien is veel te leuk op t moment!Zal vandaag maar de kerstboomafbreken, kan peer em naar boven brengen en kan ik verder gaan met opruimen vd hobbykamer zodat de kinderkamer vrij gemaakt kan worden.Eens even kijken waar de verhuisdozen liggen, heb nog veel kleding dat 'weg' kan.Ja, je zult koolhydraten moeten nemen tijdens zwangerschap, maar mag best beperken. Hoop voor jou aukus dat je geen suoker hebt en lekker vd bruiloft kan genieten. Overigens is incidenteel hoog niet erg als t maar niet structureel is.Hoop voor je noekie dat een kindje niet komt kan je lekker naar huisje toe!Aukus, klinkt goed allemaal hoor! Die muurtas klinkt ook goed! Ik heb er twee van de lidl, eigenlijk voor schoenen, maar die kan ik wel ook gebruiken denk ik. Aan de andere kant denk ik niet dat de commode veel genruikt gaat worden gezien kleine voorlopig bijnons beneden slaapt. Wbt hoogwater, in dit deel vh land hebben we er weinig last an. Althans, ík merk er weinig van. De andere kant vh dorp kan wel eens onder water komen maar zo erg is t nog lange niet. Succes daar in kampen! Hoorde t gisteren al op t nieuws dat er bij jullie van alles klaar gezet was.Tot!

Geplaatst

ik hoorde het net ook op het nieuws.. achja we zien het wel..

Er waren inderdaad minder kinderen, joepie, inpricipe mag ik dat tot 10.30 blijven omdat ze me 3 uren uit moeten betalen tenzijn ik er mee akoord ga en dan ook minder schrijf, ik heb het laatste maar gedaan, dan maar 1,5 uur ipv 3, maar ik lag wel lekker om 930 weer in mijn bedje :D even lekker geslapen tot half 1, heerlijk!!

Net even boodschapjes gedaan, luiers meegenomen, in de aanbieding bij c1000 :D 1+1 gratis, kijk das nou leuk shoppen :D et zijn dan wel eigen merk luiers maar dat maakt niet uit :D

Fijn weekend allemaal!!

Geplaatst

Haha, droge voetjes hier 'heur'! fijn dat je lekker weer even hebt kunnen slapen :) Wel grappig, ik krijg straks tegen het einde van mijn zwangerschap de uitwasbare luiers. Maar ik zit er zeker over na te denken om een pak wegwerp luiers te halen voor de eerste paar dagen tot het meconium eruit is, dat is tenslotte teerachtig heb ik gelezen. Dus misschien is het wel makkelijk. Wat ik over heb kan ik dan mooi als achter de hand luier gebruiken, of voor als we op stap gaan. Man ik kan echt niet wachten. Ik kijk ook erg uit naar de volgende mijlpaal van 26 weken, omdat de levensvatbaarheid dan zeker aanwezig is. Ik ben echt soms zo blij dat het niet meer lang gaat duren er dat we straks een lief klein mannetje hebben....zucht

Nou de boodschapjes binnen dus Ingmar gaat de plinten verwerken en hopelijk de gordijnrails ophangen dan kan het gordijn geïnstalleerd worden en dan hopelijk kunnen we morgen dan de commode mee nemen bij mijn schoonzusje vandaan :) Heb echt zin om die in te ruimen ...

Nou fijn weekend voor als ik jullie niet meer spreek :)

Geplaatst

Hier kan de wol weer naar boven, en dan kan ik verder met de hobbykamer en kinderkamer.

Moet nog een schot wit verven en ik haal de kastdeuren uit de kasten om te schuren en schilderen. De plastic grepen gaan eraf en ik zet er andere houten knoppen op, in kleur van de schildering meegeverfd. Kan dan meteen dienst doen als kapstok zeg maar.

Ideeën genoeg in ieder geval

Fijn weekend allemaal!

Xx

Geplaatst

wegwerp luiers achter de hand hebben is altijd handig, hou er alleen wel rekening mee dat ze snel uit de eerste 2 maten luiers zijn... (het is zonde dat je ze weg moet gooien omdat ze niet meer passen) En idd misschien is het wel handig om voor de eerste dagen wegwerp te gebruiken, het lijkt me lastig om de eerste ontlasting er weer uit te krijgen...

wij gaan wegwerp gebruiken, maar ieder zijn eigen keus, beide hebben zo hun voordelen..

We zijn alweer druk bezig met behang scheuren, het schiet maar niet op, grrr. Maar het moet er toch af, dus ff doorbijten. Volgende week gaat schoonmoeders behangen, en dan daarna het laminaat erin leggen en dan inrichten :D dus eigenlijk moet het volgende week helemaal klaar kunnen zijn, op de finising touch na dan :D

Helemaal zin in, hehe eindelijk, hahahaha. ieder zegt ach je hebt nog tijd genoeg maar eigenlijk had ik het 4 maand geleden al af willen hebben :D:D

Geplaatst

GAan hier ook de wegwerp luiers doen hoor!

Krijg een schommelstoel van een vriendin van ons, due gaat bij ons op de slaapkamer komen. Jippie!! Was altijd al de bedoeling ;)

Vwb millieu: hebben dus een houtkachel kunnen halen en we zijn van papier briketten aan t maken. Daarnaast wil ik inderdaad zoveel mogelijk ophangen ipv in de droger gooien. Dus, kachel stoken met eigen houtje en briketten van alle reclame krantjes e.d. Dat verwarmt dan de tuinkamer alwaar ik de was kan drogen hihihi

Vanochtend een vouwfiets voor mn mannie gehaald. Die gaat binnenkrt met de fiets en trein naar t werk.

En daarna t nieuwe kippehok in elkaar gezet. Staat inmiddels ook al op zn plek.

Ik ben benieuwd of en hoeveel kippen erin gaan logeren. In t voorjaar krijgen ze een nieuwe plek. De kippen dus. En kan t grote tuinhuis afgebroken worden. En verplaatst.

Ga nu jog wat briketten maken en dan effe een uurtje plat. Veel gedaan vandaag al.

Tot!

Xx

Geplaatst

Giletje is ook favoriet hier. Ben em ook in n maatje groter aan t maken, in t blauw. Wordt ook leuk maar duurt wat langer wel hihihi

Geplaatst

He Lala, crea beest dat je er bent, ziet er goed uit hoor. Ik heb vandaag ook min of meer gefröbelt. het leek mij wel een leuk idee om cake pops te maken en aan de gasten te geven als bedankje voor het aanwezig zijn op de bruiloft. Wat een ramp was dat. Ik moet maar weer de boeken in want het recept kwam niet ten goede, dus dat was wel jammer. Lekker weer een drukke week deze week. Morgen training UWV en voor de rest druk bezig met de kinderkamer, de lingarts bezoek ook nog even tussendoor. Pffff, soms lijken dingen tegelijk te komen, ach ja.

Voor de rest weinig te vertellen. Ik hoop dat de afspraak bij de gyn goed verloopt trouwens, well anyway. CU soon!

Geplaatst

Donderdag komt mams op bezoek dus ga ik met kinderkamer en inloopkast/kamer aan de slag. Haal morgen de deuren vd kast, kan pap die alvast schuren als ie wilt ;)

Noekie, fijn dat je weer goedgekeurd bent en de kleine goed groeit!

Aukus, dan weer de boeken in:) lijkt me wel leuk als bedankje!! Tot zover, wordt weer ingemaakt met poolen :-)

Geplaatst

Oja wat ik in alle vreugde vergeet te vertellen, wij hebben gister achter een huis aangebeld, zelfde straat alleen dan nr 12 ipv 11 (hiervoor stonden we ingeschreven) en zo'n kleine 3 uur later hebben we te horen gekregen dat het huis van ons is :D:D:D:D:D we kunnen er morgen in als we willen (het huis staat al leeg en van de huidige duurder mogen we tegen een kleine betaling de sleutel eerder hebben) en per 1-2-12 is het huis echt van ons :D:D::D:D

Geplaatst

Gefeliciteerd! Ow.....lekker, je eigen huis!

Wordt potverdorie wel druk voor jullie komende tijd, maar lekker hoor!

Ritsel maar veel klussers! Hihihi

Kop soep, broodje en koffie doet al veel hoor :) hahaha

Geplaatst

Ach, t blijft wel altijd n bijzondere dag 1-4 ;)

Ik zou zeggen, kalm aan maar dat zit er niet in he? Succes met alles!!

Geplaatst

Dat kalm aan is inderdaad lastig haha, al hoef ik deze maand gelukkig niet veel te werken, das wel lekker die rust, maar helaas is het dan aan het eind van de maand minder leuk...

Maar goed, februari mag ik veel werken, en dat wordt nog zwaar.. maar goed, over de maand februari wordt mijn verlof berekend...

Nu nog maar even genieten van de rust dus!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden