Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik kom ook weer eens langs waaien. Ben helaas niet meer zo'n trouwe bezoeker...

Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal steeds meer bezig zijn echt met de kleertjes, kamertjes en ander gefrobel.

Hier is inmiddels behangen boven, nu 'alleen' nog maar heel veel schilderen, schuren, schilderen en nog eens schilderen. Jammer dat ik dat nu niet mag doen (behalve dan de latex) want scheelt een hoop tijd.

De wieg, ledikant, kast en commode zijn inmiddels wel in huis, maar er kan helaas nog niets ingericht worden.

Voel me zelf wel wat beter dan de laatste keer dat ik hier was. Lekker bijgekomen bij mn ouders. Ook langs de gynaecoloog geweest en het wordt toch een poliklinische bevalling. Ze noemen dat een verplaatste thuisbevalling. Dus gewoon mn eigen verloskundige en kraamhulp. Vind het toch wel erg prettig eigenlijk en een veilig idee.

Verder moet ik volgende week naar de fysio voor mn bekken. Lijkt toch niet helemaal lekker te zitten, en ze willen een bekkeninstabiliteit nog proberen te voorkomen. Zal wel loslopen, lijkt me goed er wat oefeningen voor te krijgen.

Moeten jullie ook al overeind gehaald worden uit de bank, bed en bad?

Noekie; wat fijn dat jullie een huisje hebben. Gefeliciteerd. En Lala; wat een onwijs leuk vestje en spencer heb je gemaakt!!!! Zou willen dat ik kon breien, vind het zo schattig! Maar ik geloof dat mn moeder op t moment ook al bezig is.

Aukus; hoe gaat het met de voorbereidingen verder voor je trouwerij? Al een ander recept gevonden? Vind het wel erg stoer dat je er nu ook nog een trouwerij bij aan het regelen bent hoor!!!

Ik ga hier verder in huis, morgen komt het kraambureau 'checken'. Fijn als inmiddels het hele huis een verbouwing is.. zal proberen er nog wat van te maken!!

Liefs gabriella

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gabriella, wat komt jouw kraambureau vroeg op bezoek zeg!

Hier vlgs mij pas in week 30 of daarombij.

Fijn dat je je wat beter voelt.

Overigens hebben wij verf op waterbasis en dat mag ik dan wel zelf doen. Is vele malen minder giftig bij opbrengen. Gedroogd maakt t niks meer uit, dan is t even giftig als t andere spul :)

Ook fijn dat verbouwingen aardig beginne op te schieten. Pff...ben blij dat wij maar kleine verbouwinkjes hebben...eigenlijk alleen schuiven met spullen en af en toe ergens een likje verf.

Bed, bank en bad....jup!

Vooral bad eigenlijk. Maar omdaarien op een zijkant wil nog wel helpen.

Bekkenfysio is goed te doen en waarempel t werkt goed hoor! Zou t zeker doen. Ben benieuwd of t bij jou ook gaat helpen. Elke dag een paar oefeningen hebben ervoor gezorgd dat ik weer kan stofzuigen e.d. Wel handig met 4 honden ;)

Schoonmams breit ook wat af en mams maakt voor ons dekentjes en lakens.

Wel fijn overigens, kan ik ze misschien nog borduren ook.

Net de boel gezogen hier beneden, was weggewerkt, moet nog strijken.....heb er weinig zin in. Traphekje geplaatst, oud papier uitgezocht.... Ach er was genoeg te doen weer.

Afwas staat ook nog, die maar eerst denk ik.

Tot!

Geplaatst

Ik heb nog geen datum gekregen voor bezoek van kraambureau, heb het ook aan de vk gevraagd, maar die zegt dat het waarschijnlijk deze of volgende week wel moet komen, als ik in februari nog niets gehoord heb moest ik maar even naar ze toe bellen.

Eigenlijk is het niet erg dat ze nog niet zijn geweest, het is ook hier 1 dikke chaos. Vandaag word het kamertje hier behangen. maarja, het inrichten doen we niet meer hier aangezien we straks zelf een huisje hebben, dus jah, hier staat ook alles nog uit elkaar etc.

Als we straks ons eigen huis hebben en alles is ingericht kan ik eindelijk inventariseren wat ik allemaal heb en wat er nog bij moet, het meeste is er al maar de laatste dingetjes moeten nog.

Fijn te horen dat alles goed gaat gabriella. En dat het bij jou ook al lekker op schiet!

Geplaatst

Ladies....

He Noekie, wat fijn dat je eindelijk een eigen huisje hebt zo straks. Ik kan me voorstellen dat je daar dan ook ECHT aan toe was onderhand :D Zo zie je maar weer, een brutale heeft de halve wereld. Super! Ik snap dat je dus nog maar even wacht met inventariseren van al je spullen. Wij krijgen morgen de kinderkamer en dan kan ik eindelijk al die kleertjes al uitwassen. We hebben echt veel gehad hoor ruim 3 grote shopper tassen vol. Echt ongelooflijk. Dus ik heb heel erg veel zin om die door te spitten :D

Hahaha Gabriella, jij ook al moeite met je steeds logger wordende lichaam. Ik heb dat ook hoor met de bank uitkomen en omdraaien in bed. 's Ochtends gaat het nog wel, maar aan het einde van middag dan begint het. Verschrikkelijk zeg. Ik sluit me aan bij de andere dames dat het verdraaid vroeg is om het kraambureau op bezoek te krijgen. Voor zover ik weet komt de mijne in de 7e maand op bezoek omstreeks week 30 net als anderen. Ik ben blij dat ze nog niet komt trouwens, heb idd wel andere dingen aan het hoofd. Ik moet zeggen dat het allemaal wel mee valt hoor wat betreft het huwelijk op poten zetten. Het meeste is al geregeld. Het zal niet lang meer duren en dan hebben we gewoon een fantastisch feest. Een goede vriendin is getuige en is bezig met een vrijgezellenfeest, dat vind ik echt super van d'r. Geeft toch een warm gevoel van binnen als iedereen zo betrokken is. We zien het wel :)

He Lala, ik schilder ook gewoon door hoor met acryl verf, moet prima kunnen, ik denk dat lijm en kit luchten daarbij nog veel gevaarlijker zijn alleen daar denken de meesten niet eens over na. Maar idd beter dat het maar een klein verbouwinkje is, ik denk dat alles nu wel 2x zo zwaar begint te worden. Ik merk dat alleen al met bukken pffffff.

Vandaag weer een drukke dag. Ik moet vanmiddag naar de longarts en onderhandelen over mijn medicijn gebruik. De VK vertelde even tussen het bedrijf door dat mijn medicijnen weeënremmers zijn, wat op zich fantastisch is natuurlijk. Alleen dan wil ze wel dat ik daar mee stop vanaf week 36. Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Ik ben al van een luchtverwijder die 12 uur duurt afgestapt naar een die het maar ma 6 uur doet. Dus ik ben in verhouding een stuk benauwder als ik wakker wordt. En dan heb ik het nog niet eens over de verandering in de vraag om zuurstof door de zwangerschap. Ik denk dat het lastig wordt om dus helemaal te stoppen. Maar goed, de weeën kunnen dan niet zelfstandig op gang komen en dan praten we over een inleiding. Dat is nogal wat. Sowieso is de mogelijkheid aanwezig dat het dus poliklinische bevalling gaat worden omdat ik toch met de astma klachten zit. Nou ja, ik zal eens kijken wat de longarts allemaal te zeggen heeft hierover :S

Ik ga maar bammetjes smeren voor die lange, tot laters....

Geplaatst

Van een poliklinische bevalling was ik al uitgegaan ;) ik ga ervan uit dat t bij ons zelfs een keizersnee wordt. 1voordeel: geen pufcursus nodig dan! HahahaWel lastig aukus, met je astma. Ík krijg al vaker niet genoeg lucht, althans zo voelt t, dus zal bij jouw vele malen erger zijn. Ik hoop dat de longarts een alternatief heeft voor je!Gaat lekker met de bruiloft he? Fijn toch dat iedereen zo meeleeft met jullie?! Super hoor!Noekie, aukus, wat lekker dat jullie al zoveel spulletjes hebben. En noekie, inderdaad zou lekker wachten tot alles op zn plek staat in jullie eigen huisje voordat je gaat inventariseren. Heeft nu toch geen zin. Verspilde energie. Kan je nog goed gebruiken ergens anders voor.Andere vraag: zijn jullie al bezig met het verzamelen van pampers? Aukus, jij gaat voor uitwasbaar he?En wie allemaal borstvoeding?Ik heb zelf t idee dat pampers inkopen nog veel te vroeg is... En jullie?Tot!Xx

Geplaatst

Het was inderdaad wat vroeg het kraambureau op bezoek, maar verder wel oke. Blijkt dat we een enorme aanvullende verzekering hebben, dus waarschijnlijk ook iets van 10 dagen kraamzorg!!! Wel luxe zeg.

Heb ook begrepen dat je tegenover om t minste of geringste al in het ziekenhuis moet bevallen. Zelfs als de weersvoorspellingen erg slecht zijn... hmm, gaat wel ver toch? Dus kan me voorstellen dat ook jij in het ziekenhuis mag gaan puffen Aukus met de astma..

Dingen verzamelen doe ik nog even niet, over drie weken staat als het goed is de kast boven, dan kan ik gaan inrichten. (en toegeven aan de verzamelwoede!)

Borstvoeding wil ik wel proberen te gaan geven, maar als t niet lukt lukt t niet. We zien t wel.

Gaan jullie ook nog naar de negen maanden beurs? Zou er graag heen willen, is volgende maand, maar zie mezelf ook niet echt de hele dag daar ronddrentelen als ik nu al eind van de ochtend onwijs moe ben.. Wel jammer.

Geplaatst

Hej hoi, nou het is weer iets veranderd, we krijgen zaterdag de sleutel van de vorige huurder :D dus kunnen we aan de slag joehoe!!!!!

Ik heb vandaag de brief gekregen, vr 27 jan komen ze langs van het kraambureau.

Vorige week heb ik al 4 pakken luiers gekocht, ze waren in de aanbieding bij de c1000, hun eigen merk, 1+1 gratis, dus 2 pak luiers 1 en 2 pak luiers 2 voor 18 euro.

Ook ik wil graag borstvoeding gaan geven, heb al wel een startersset flessen gekocht want ik ben van plan om na 3 maand (als ik weer ga werken) overdag flesvoeding te geven.

De negenmaanden beurs ga ik wel heen, een vriendin van me wilde er graag met me heen :D k mag alleen geen pinpas mee van me vriend zo flauw hahaha, ook ik heb last van de verzamelwoede gekregen hahahahahaha.

Dus dat wordt zakgeld mee en daar moet ik het mee doen! misschien maar beter ook hahahahaha

nou we zullen nog even behangen, dan is dat klaar, als we dan de deur uit gaan kan het kamertje bij schoonmoeder zo ingericht worden.

Geplaatst

He allemaal,

O da's wel beter Gabriella. Extra paar handen is natuurlijk altijd goed, kunnen jullie lekker extra genieten.

Ik heb trouwens vanmorgen de eerste druppels vloeistof uit mijn borst mogen ontdekken....nou hopelijk is dat een goede voorbode. Ingmar en ik willen ook graag zo lang mogelijk borstvoeding geven. En als ik nou ook nog eens een goede productie heb dan kan ik aardig wat gaan invriezen zodat we altijd wat achter de hand hebben :) Moet nog wel even op cursus, maar ik ben waarschijnlijk erg nuchter ofzo want ik kan me niet goed voorstellen wat ze me daar nou meer kunnen vertellen dan een kraamverzorgster. Maar goed ik krijg 100 euro vergoed voor lactatiedeskundigheid dus ik ga er zeker gebruik van maken.

Nou, dan nog maar even wat eten, schoonmaken en alles preppen, want vanmiddag komt de babykamer. Heb er zo'n zin in :D

O, ja Noekie, wat fijn dat je morgen de sleutel al krijgt! Ik zou wel allerlei hulp optrommelen hoor, klussen in onze conditie valt toch tegen...

En de longarts heeft mij andere mediijnen gegeven, want mijn longfunctie was naar beneden gegaan, alleen dat kan ook echt aan de zwangerschap worden geweten en is dan niet echt een zorgpunt. Wat betreft waar ik het beste kan bevallen dat laten ze in het midden, dus nou ja, ik wacht het maar weer af. Heb over anderhalf maand weer een afspraak. Als er dan geen verbetering is krijg ik waarschijnlijk een verhoogde dosis. Hoe dan ook mag ik niet stoppen met de medicatie in wk 36 ook al zijn het weeënremmers. Niet dat ik dat ooit van plan was. We zien wel hoe het loopt...

nou dingen doen!

gr

Geplaatst

Aukus, fijn dat je zo onder controle blijft!

En vanmiddag de babykamer! Leuk!!

Ben net goedgekeurd door de gyn en manneke Jay ook. ;)

Volgende week donderdag suikertest en bloedafname voor andere dingetjes ook. Inclusief rhesus c factor.

Dan de week erop op maandag weer een guo en afspraak met de gyn.

Twee hele leuke foto's meegekregen en morgen poging nummer drie voor een pretecho 3d foto/dvd.

Noekie, tja, negenmaanden beurs, ik weet t niet. Misschien wel misschien niet. Gelukkig zullen ze voor ons zwangeren vast veel zitplaatsjes gemaakt hebben. Eens kijken wie er zin heeft om mee te gaan, in mn eentje ga ik in ieder geval niet.

En veel succes met jullie huisje he? Fijn dat je morgen al kan beginnen! Veel hulp inschakelen hoor!

Borstvoeding gaat t hier ook worden hoor! Nog geen druppel gezien maar zal vast goedkomen. Wat ik begrepen had van die dame waar we een minicursus gehad hebben: niet opgeven. Hoe vaker je aanlegt, hoe beter de productie op gang komt. En de eerste paar dagen kunnen ze exht wel met wat minder voeding door hoor. Overigens wil ik ook gaan invriezen of in ieder geval kolven zodat peter evt. Een nachtvoeding over kan nemen. Dan is hij ook 1:1 bezig met mannetje. Komt vast goed met ons!

Luiers verzamelen ga ik eind feb wel mee beginnen. ;)

Mams heeft al lakentjes gemaakt, eens kijken of ik ze nog ga borduren. Denk t haast wel.

Tot!

Xx

Geplaatst

Yo meiden!,

He Lala, hoe was de pretecho?? Hopelijk heeft hij zich van zijn goede kant laten zien!

En Noekie, hoe is je nieuwe stek? Moet je flink aan de slag of valt het erg mee?

Hoe is het met jouw verbouwing dan Gabriella?

De 9 maanden beurs lijkt mij zeker een mooi uitstapje. Ik hoop dan ook dat ik me dan fit genoeg voel. In ieder geval bekijk ik het gewoon die week en hopelijk kan mijn schoonzusje dan mee, want ik ga niet in mijn eentje. Wel vind ik het lastig afwegen hoor: de eetafdeling van de huishoudbeurs lonkt ook, dus daar wil ik vast ook over heen hahaha XD

De negenmaande beurs staat natuurlijk garant voor allerlei aanbiedingen. Ik hoop dan ook dat ik een mooie aanbieding tegen kom van Kaatje Katoen voor de wasbare luiers. Ze hebben nu namelijk ook nog tijdelijk leuke luiers met limited edition print, dus lijkt me wel leuk om daar een paar van te scoren, als er dus korting op zit. In ieder geval is alleen dat al meer dan de moeite waard!

De commode en ledikant staat, lekker uitgesopt en op dit moment wacht ik tot mijn 6e was klaar is. Ik ben al het hele weekend aan het wassen. Maar ben er bijna doorheen. Na een verschrikkelijke strijd met ded maxi cosi heb ik eindelijk de hoes eraf gekregen om te wassen. Ik vind mijn nichtje en neefje lieve schone kinderen hoor, maar ik hoef niet geconfronteerd te worden met een vlek die niet door mijn eigen vlees en bloed is geproduceerd. Dat was nog best wel even uitvogelen, thank god voor google, want daarmee was het snel opgelost. Ik kan via marktplaats een leuke 1 pers. kledingkast scoren, dus die moeten we echt even gaan ophalen een deze dagen. Hij nog helemaal grenen, dus moet hem even wit schilderen. Maar het is precies wat we nodig hebben :)

Het is echt zo'n fijn gevoel om dat kleine kamertje binnen te lopen, wordt er helemaal warm 'n fuzzy van :D

Geplaatst

Hier gaat het goed, heb wel snel last van mijn rug :S

We hoeven in het nieuwe stekkie niet veel te doen, we wouden alleen graag laminaat op de kinderkamer, dat hebben we er gister in gelegd. Vandaag gaat mijn vriend de kasten naar het nieuwe huis brengen en dan kunnen die in elkaar, ik moet vanmiddag werken helaas, maar ja dat moet ook gebeuren, haha.

En als de kasten staan kan ik eindelijk uit gaan zoeken wat ik allemaal heb aan spulletjes, de meubels komen de 24e en als dat alles zijn plekje heeft kan ik ook gaan wassen haha.

Dus het schiet al lekker op hier :D

Geplaatst

Klinkt goed Noekie!!

Fijn dat er niet al teveel gedaan hoeft te worden!

Werk ze! Heb respect voor je hoor!

Net half uurtje gestreken maar nu al even pauze ;)

Mams is boven aan de slag. Uurtje slapen klinkt ook als een goed plan maar dat zal er niet inzitten :(

Tot!

Xx

Geplaatst

Klinkt inderdaad heerlijk noekie, fijn dat jullie nog een eigen plekje hebben kunnen krijgen. En het had ook niet nog wat langer moeten duren, nu kan je zelf ook nog het een en ander doen!

Hier ook regelmatig pauzes. Slapen doe ik al even niet meer overdag, wonder boven wonder gaat het 's nachts helemaal super (is een paar jaar wel wat anders geweest! In paniek rond vier uur 's morgens omdat ik nog geen oog had dichtgedaan en de volgende morgen er vroeg uit moest)

Heb eigenlijk ook wel zinin de 9 maanden beurs. Ben normaal niet zo van dat soort dingen, maar lijkt me heerlijk daar een beetje te tuttelen, rond te sneupen en op koopjesjacht. Kan me nu al wel druk maken over waar ik dat allemaal ga laten aangezien ik niet wil gaan lopen sjouwen en ik met een vriendin ga die ook zwanger is! Misschien toch maar zo'n boodschappentrolley aanschaffen! haha

Nou, ik ga me naar de volgende pauze toewerken, kan ik vanmiddag nog even echt geld verdienen.

liefs gabriella

Geplaatst

He Dames,

Ik las dus op de site van de 9 maanden beurs dat op 22 februari het ook vader-dag is. Hij komt er dan met een speciaal kaartje gratis is. Ik weet nog niet of ik hem mee krijg hahaha, maar lijkt me wel leuk en gezellig. Daarbij moeten we toch nog wat dingen halen en wie weet wat de beurs aanbiedingen zijn. Nou weer snel verder, moet echt gaan koken ~ honger :S

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Nou, hoe gezellig ik ook denk dat het zou kunnen worden; mijn vriend is zeker niet van plan mee te gaan naar de 9 maanden beurs!! Aan t begin van de zwangerschap een keertje samen naar de baby dump geweest, en daar schrok hij zich al kapot! hahaa. nee, dat zie ik niet gebeuren.

Hij is erg betrokken en er mee bezig hoor, maar spullen aanschaffen, twijfelen over welke luiers je gaat gebruiken... dat zie ik m m niet doen.

Gisterenavond even heel erg geschrokken maar thank god the internet. Zat op de wc en kreeg enorme kramp in mn onderbuik die helemaal doortrok naar mn rug. Achteraf bleek dat het om zo'n 'valse wee' ging. Schrok me helemaal kapot, juist omdat ik afgelopen weekend wat dingen had gelezen over de levensvatbaarheid van kindjes die met 25/26 weken geboren worden. Maar na anderhalve minuut was t ook alweer gedaan.

Maar goed.. weet nu een beetje wat ik me in april er bij voor moet stellen, was daar wel erg nieuwsgierig naar!

Zometeen naar de bekkenfysio. Ben benieuwd wat die kan betekenen. Mn linkerbeen is 's avonds zo op dat ik als een robot hier door het huis loop. Nog een uurtje werken vandaag en verder even helemaal niets!

Voor jullie fijne dag!

liefs martine

Geplaatst

Ook ik ga mijn wederhelft niet meekrijgen haha, die ziet het niet zitten, dat geslenter met mij whahaha.

Nouja, dan maar samen met mijn vriendin erheen, ik wil het toch wel graag een keer meemaken :D

Nou k zal even eten en dan vanmiddag weer werken.

Geplaatst

Hihihi, wat grappig die mannen he! Op het werk hebben ze bij Ingmar al een wedje afgelegd of hij wel of niet mee gaat. Hij twijfelt oprecht, want hoewel hij een verschrikkelijk hekel heeft aan het idee lijkt het hem ook wel weer handig de laatste dingen aan te schaffen enzo. En ik zie zijn getwijfel lachend aan. Wel lief dat Peter gewoon mee gaat Lala, dat is toch wel heel erg sweet! Ingmar reageert net als jouw vent hoor Martine, hij vind het maar niets zo'n grote winkel, op zich kan hij best wel even blijven staan kijken naar de techniek achter een of andere kinderwagen, maar na een aandachtige 10 minuten wordt er dan van binnen uit een stil zwijgende startschot gegeven: Hij is er dan overduidelijk klaar mee. Hahaha, echt grappig....

Lijkt me wel heftig Martine/Gabriella zo'n oefenwee, ik ben er ook wel benieuwd naar, maar moet toegeven dat voor nu het wat mij betreft ook wel goed is hoor, het is vast niet erg fijn :S En een robot been was alleen maar hip in den jaren 80; jammer man.

Leuk dat je vriendin wel mee gaat Anouk, wij vrouwen onder elkaar hebben nu eenmaal wel een langere adem voor dit type van foerageren hahaha. Ik heb een schoonzusje die vooral erg enthousiast is. We hebben ook veel spullen van hun overgenomen en zo staat er nu een mutsy stroler in de kamer. Ze is helemaal wild van dat ding, ik zag de liefde fonkelen in haar ogen toen ze laatst vertelde hoe erg ze het vond dat ze uit de bak gegroeid waren. Ik denk dat als de kleine bij haar komt als ik moet werken dat ik de wandelwagen dan meteen maar meelevert. Wordt ze blij van :) Mij lijkt een draagdoek helemaal het einde, dus daar ga ik denk ik wel voor. Maar wie weet hoe of wat, dit soort dingen kan je toch niet op vooruit kijken of werken.

Nou dingen doen dingen doen maar weer :D

Geplaatst

Hihihi

Manlief is een rare, maae daarom ben ik ook voor em gevallen. Hahaha

Hij gaat graag mee naar bijv de negenmaanden beurs en uit eten "met de meiden" is ook helemaal prima!

Als t gaat om wie heeft tmeeste gekocht voor de kleine staat hij met stip op 1! Hihi

Ik wil inderdaad de 9maanden beurs gebruiken om een draagdoek te scoren en misschien een startersetje flesjes. Borstvoeding heeft de voorkeur maar wil ook gaan kolven zodat manneke een dagje naar oma of oma&opa kan. En daarbij kan peter dan ook een voeding overnemen. Goed voor papa-kleine jongen band ;)

Voor de rest kijk ik wel wat er allemaal nog te scoren valt. Het meeste hebben we toch al, dus zal niet veel worden.

Moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niemand van de vriendinnen mee zie gaan ook. De één heeft niks met kinderen, de ander teveel :) en ik weet niet of peettante er tijd voor heeft.

Komt vast goed!

Zo, nog een kleine strijk en t bed verschonen. Rest is al zo goed als kan gedaan.

Tot!

Xx

Geplaatst

Nou heeeerlijk zo'n man zeg Lala, hahaha. Ik zie het ook nog wel hoor tegen die tijd, hoe dan ook ga ik de 22ste want dan kan mijn schoonzusje ook :) Nog even afspreken met haar of we niet met haar auto kunnen gaan, want ik zal he-le-maal kapot zijn en wil dan vast niet terug rijden...

O Gabriella, your secret is save with us hahaha.

Vandaag netwerktraining gehad en een sollicitatie gesprek, maar helaas lijkt er een breekpunt te vinden zijn, dus waaarschijnlijk heb ik hem niet, wel fijn om dat speedmeet solliciteren mee te maken, dat had ik namelijk nog nooit gedaan. Dus nou ja, ik ben al weer tevreden voor vandaag. Hard mijn best gedaan ha! Nu nog even mijn vent ophalen en lekker avond eten maken. En dan pyama aan en voetjes omhoog... fijn hoor!

Geplaatst

Zo, suokertest ook weer gehad. Pff, mierzoet drankje op de nuchtere maag en ook nog veel ook. Daarna elk half uur een plasje moeten inleveren en een paar druppies bloed. Pff....leuk is anders. Maar heb wel weer een hoofdstuk kunnen lezen. Ben wel nog steeds duf, ga even plat. Maandag uitslag bloedonderzoek en guo.Tot!Xxx

Geplaatst

He Lala,

Dat lijkt me minder zo op de nuchtere maag zeg, zo´n mierzoet drankje :S Ik hoop dat je volgende week dan een mooie uitslag zal krijgen.... Vandaag druk in de weer geweest, bij een bevriende ondernemer letters geschilderd op een bord en gezellig gekletst, nu maar even de rotzooi opruimen, eten maken en dan eindelijk rust.... ben er wel aan toe! Hebben jullie het ook dat je weer steeds vermoeider raken? Ik heb deze halve zwangerschap al geslapen, maar ik plak er binnenkort nog meer uurtjes aan!

Nou ja, gr. ik ga dingen doen

Geplaatst

Merk dat ik steeds minder kan hebben ja en daardoor sneller mn bedje opzoek. ;)

Maar t mag van mij wel. Islang geleden dat ik deed waar ik zin in had en er geen of weinig verantwoording over af hoef te leggen. Zo'n zwangerschap is een mooi excuus! Hiihi

Meneer Jay is ook telkens drukker aan t worden en sterker ook. Volgens mij kan ik nu ook al voelen als hij draait, en zeker als hij trapt. Dan beweegt mn hele buik mee. Je ziet nog nét geen voetafdruk ;)

Begin nu ook meer krampen te krijgen vooral 's nachts. De voorgeschreven/aanbevolen magnesium werkt niet. En hou steeds meer vocht vast. Ik merk t voornamelijk in mn linkerduim. Die voelt alsof hij is "omgeklinkt". Heb vroeger softbaf gespeeld, competitie. En af en toe kreeg je de bal dan verkeerd in je handschoen waardoor je duim achterover gebogen werd. Dit voelt net zo.... Inclusief bijbehorende pijn. Dus..om mn duim zit nu permanent een leukoplast getaped. Hoe minder beweging ik ermee kan maken hoe minder pijn. Kan nog leuk worden de komende maanden.

Eergisteren mn eerste rennie gepakt, vooral voor t slapen gaan veel oprispingen maar eigenlijk, buiten de andere kleien ongemakken om is dat t wel.

Denk wel dat er wat aan mn suiker gedaan moet worden, denk insuline spuiten maar dat zien we maandag dan wel.

Als ik alles bij elkaar optel zijn t behoorlijk veel kleien ongemakken en klachten en dan voel ik me alsnog beter dan ik de afgelopen jaren heb gevoelt. Raar eigenlijk. Waarschijnlijk omdat ik nu gewoon alles doe waar ik zin in heb. Sterker nog, niet doe waar ikmgeen zin in heb.

Ik ga bedenken wat we gaan eten dalijk.....heb nog geen idee.

Hoe is t met de rest?

Xxx

Geplaatst

Hier gaat het eigenlijk wel goed, zo nu en dan eens last van maagzuur, heb daarvoor antagel gekregen van de apotheek in dien nodig neem ik dit. Mijn verkoudheid wordt steeds minder, hoest alleen nog wat slijm op, maar blijf er nu niet meer in hangen gelukkig :D

De kinderkamer is af :D joehoe, het valt eigenlijk nog wel mee wat we nog moeten aanschaffen. nog hoeslakens, hydrofiele washandjes, wat badproducten. en eigenlijk wil ik nog graag een aerosleep hebben. Ook moet er nog een reis/luiertas komen maar die bestellen we als de kleine er is want dan willen we graag de naam erop hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden