Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow, wat dat betreft hebben we t makkelijk. De naam erop borduren kan ik zelf. Lang leve borduurmachine!

Hihi

Snel gedaan Noekie! En inderdaad, valt best mee wat jullie nog moeten hebben.

Hier ook hoor, badproducten hebben we van mams gekregen voor kerst. Dus nog wat kleine dingen hier.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook hier veel vermoeidheid. Vandaag de Floradix maar weer opgezocht. Na die blaasontsteking werd me dat aangeraden, drie keer daags... maar met een geheugen als een zeef op t moment... Maar het werkt wel echt.

Vanmorgen had ik nog veel plannen, het is niet verder gekomen dan mn haar in de henna zetten waarbij ik zo ongelooflijk moe werd van het uitspoelen en alles weer schoonmaken dat ik daarna een uur heb geslapen!

Ik voel hier ook steeds meer beweging, maar ook krampachtige dingen in mn onderbuik. Draaien voel ik ook nog niet echt, lijkt me ook wel bijzonder om te voelen! Maar heb zelf soms het idee dat er van binnen iemand rechtop staat en staat te housen..

Nu ff bijkomen van t boodschappen doen en zometeen lekkere pizza in de oven schuiven... oeioeioei....

Liefs gabriella

Geplaatst

Heb pizzadeeg liggen. Zijn boodschappen aan t doen. Denk dat ik pizza ga maken voor vanavond, misschien ook voor bezoek straks. Wel balen , kan ik de finale van the voice niet zien :(

Geplaatst

Waar zijn dan toch die vrouwen die blakend van de energie de tweede helft van hun zwangerschap doorkomen? Wil niet te veel zeuren erover hoor, maar wordt er af en toe wel wat moedeloos van als ik bedenk dat ik nog tot april 'moet'. Wat ik bedoel; ik ben echt ongelooflijk dankbaar dat ik nu zwanger ben, begrijp me niet verkeerd, maar ik begin steeds meer alleen maar zwanger te zijn in plaats van dat ik ook nog andere leuke dingen kan doen en ondernemen.

Net eventjes boodschappen gedaan, nu alweer stekende pijnen in mn onderbuik waardoor ik niet anders kan dan zitten, terwijl ik straks nog een kleine van school moet halen, boodschappen moet doen enzovoort... pfffffff En dan te bedenken dat de meeste vrouwen zo'n vier weken voor de bevaldatum pas met zwangerschapsverlof gaan. Ik met mn 10 uurtjes werk in de week denk nu soms al eens of het niet verstandiger is om binnenkort al te gaan stoppen....

Maar goed, de babykamer is bijna klaar (!!!!!) zodat ik me daar ook wat meer op kan richten. Geeft ook wat meer positieve energie.

Hmm, en is afgelopen week niet de meest sombere dag geweest?

Sorry voor mn gezeur hoor, maar zo af en toe ben ik, naast dat ik naast mn schoenen loop van geluk het ook allemaal wel even zat om alles te moeten plannen en er dan ook nog achter te komen dat de helft niet gaat lukken.

Nou, nog maar een bakkie koffie erin en dan op naar t schoolplein!

liefs gabriella

Geplaatst

Gabriella,

Dat klinkt heel bekend! Echt geloof me: ik zou niet weten hoe ik t moest zoeken als ik nu nog fulltime moest werken. Net met mannie boodschappen gedaan maar uit de auto stappen zorgt al voor bandenpijn. Heel fijn!

Hier gaat echt álles op mn gemak. Beddegoed had vier dagen geleden al verschoond moeten worden maar ligt er nog op. Manlief mag t zo eraf halen en me helpen t bed te verschonen. Hij mag ook dweilen hier. Ga ik ook niet meer trekken vandaag. Hoeveelheid energie is echt van dag tot dag verschillend. Het zal er wel bij horen denk ik dan. Ik heb echt mega veel respect voor dames die tot 4 wkn van te voren door kunnen werken en nog fluitend de boodschappen doen na die tijd.

Ik voel met je mee.

Succes met alles nog, enne...die drie maanden komen we ook nog wel door hoor!

Xx

Geplaatst

Hahahaha.. heerlijk om te horen Lala!!! Ik koop voorlopig gewoon even geen zwangerschapsbladen enz. meer. Net met de kleine van mn vriend boodschappen wezen doen, alleen lukt gewoon niet!! Gelukkig is hij zo sterk als een beer en kon de tassen in de auto en in huis sjouwen.

Je bent trouwens wel lekker bezig met de spencertjes!! Ga zelf proberen een dekentje te haken voor in de kinderwagen. Wil op die manier proberen de wagen wat op te pimpen. Of is breien beter omdat dat wat steviger is? Hoor graag advies!!

liefs gabriella

Geplaatst

Hihihi Gabriella en Lala, ik klaagde over een lage energie erserve hebben bij de VK laatst. Vroeg ik aan haar hoe het toch komt dat er in de boeken van Mariëlle Croon te lezen is dat de meeste vrouwen blakend van de energie de 2e trimester door komen. ''Ja , dat zijn gewoon boeken" zei ze, schijnt heel normaal te zijn dat de meeste vrouwen zich als een plumpudding voelen de halve dag. Ik heb het ook, hoewel ik me wel dwing hoor om dingen te doen, val ik meestal 's avonds dan om half 9 in slaap op de bank. En dan denk ik net als Lala, gelukkig maar dat ik niet hoef te werken. Maar toch, zoals gisteren, kreeg ik een afwijzing binnen, terwijl ik dat eigenlijk al lang verwacht had en dan doet dat toch pijn.Maar over het algemeen heb ik niets te klagen, ik kan op en top genieten van de zwangerschap en heb eigenlijk weinig grote problemen.

Ja wat kwaaltjes net als jullie en dat mensen nog harder schrikken van mijn formaat dan dat ik dat zelf doe, maar toch....eigenlijk is het prachtig allemaal. Het enige wat ik betreur dat dit waarschijnlijk de enige keer is dat ik ooit zwanger zal zijn, dat is wel jammer, want ik vind het wel een hele speciale ervaring, zelf met bandenpijn als ik me te onvoorzichtig omdraai in bed....

In ieder geval alvast een fijn weekend, en meiden, rustig 'an he!

Geplaatst

Gabriella,

Maskt denk ik niet zoveel uit. Haken of breien. Ik kan ook heel losjes breien waardoor t alsnog niet stevig is ;)

Het ligt denk ik ook aan je garen. Katoen is altijd steviger dan wol of acryl. Dus..ligt er helemaal aan wat je ermee wilt bereiken. Als je voor leuk en toch oom warm wilt gaan, zou ik gewoon een dekentje van fleece eronder doen. Puur voor de leuk, het is tenslotte dan bijna zomer, dan maakt t niet uit wat je doet. Dan vind ik persoonlijk haken leuker. Kan je leukere patroontjes mee maken.

Overigens zorg ik er altijd voor dat t bederfbare spul makkelijk uit de auto gehaald kan worden en de rest mag manlief dan doen zodra ie thuis is. Dan maar even niet alles meteen wegleggen.

Fijn toch dat vk's de werkelijkheid inzien ;)

Roze wolk? Uhm...tja... Hihihi

Ook hier waarschijnlijk slechts 1x zwanger. Hoe dan ook nooit meer hormoonbehamdelingen dus als er een tweede komt dan moet ie al spontaan komen!

Manlief schoot net keihard in de lach.... Ik schijn nu met de dag dikker te worden. Fijn hoor! Heb t zelf niet door, behalve dan dat ik mn navel ook niet meer kan zien als ik 'normaal' naar beneden kijk. Hihihi

Komt helemaal goed met ons dames!

Ga even een uurtje plat. Bandenpijn, heb zelf gedweild, moet dat nu met pijn bekopen, en we krijgen ook nog bezoek straks. Ugh.....het is dat ik van hun een schommelstoel krijg anders had ik afgebeld. ;)

Fijn weekend! Rustig aan he?

Geplaatst

ik ga toch maar voor het haken, vind ik makkelijker.. Heb al hel veel van die vierkantjes liggen maar kom er niet goed uit hoe ik die aan elkaar moet maken. Het ziet er op internet wel heel mooi uit, maar kan ook niet bedenken hoe dat te doen..

Geplaatst

Zal even wat opzoeken voor je....

Weinig was gaat helaas niet door. Waterbed is lek, dus dekbed helemaal doorweekt. Gelukkig lag ik boven in t logeerbed. :S

Dus nu dekbed, overtrek en tijk wassen en dan hopen dat we een nieuwe zak ergens kunnen krijgen.

Geplaatst

Ik heb zo'n Anita band gehaald voor buik en rug, ik ben erg benieuwd of het wat gaat uitmaken, morgen maar uitproberen met schoonmaken. We krijgen namelijk dinsdag de trouwambtenaar op bezoek :S

Spannend. Heb vanmorgen een hele vragenlijst ingevuld, leuk hoor even alles weer terug halen... Ik ben benieuwd waar ze het dinsdag over wilt gaan hebben. Hopelijk iets waar we ons in kunnen vinden. Het is zo raar om maar even vanaf de website aan te geven welke trouwambtenaar je wilt zonder dat je zo'n persoon kent. In sommige gemeentes kan je dan ook iemand laten beëdigen voor een dag, maar Kampen doet daar niet aan, da's wel jammer.

Voor de rest nog even naar de C&A gegaan. De zwangerschapsbroeken die ik had, daar ben ik gewoon een beetje uit gegroeid, erg he :S Gelukkig 2 mooie broeken gevonden! Samen met 2 shirtjes voor 54 euro, ach, dan kan ik die laatste 3 maanden lekker in een warme broek doorbrengen, want ik moet eerlijk zeggen dat een legging met deze wind toch minder wenselijk is.

Leuk trouwens al dat gebrei en gehaak. Ik leef de aanstaande 2 weken helaas in een stroom van gebeurtenissen rondom de bruiloft en, eerlijk is eerlijk; ik heb er veel zin in. In ieder geval iedereen een fijn weekend (lekker laat)

ciao

Geplaatst

O lijkt me heerlijk Aukus om je bezig te houden met je trouwerij! En natuurlijk gaat ze het hebben over iets waar jullie je in kunnen vinden, het is toch jullie 'verhaal'?

Die band van Anita heb ik inderdaad gepast bij Prenatal. Zat helemaal heerlijk, maar vond m toen wat duur. Heb op Marktplaats gekeken en m daar besteld voor maar 15 incl. verzenden. Koopje dacht ik.. totdat ie kwam, bleek dat ik niet goed gekeken had, wel van anita maar alleen voor je buik. En aangezien mn buik al flink aan t groeien is past ie nu al niet meer... hahaha

Maar hoop deze week een bekkenband van mn fysio te krijgen die ze heeft besteld. Wees maar blij met je band, ze zitten echt heerlijk!

Qua kleding leef ik al weken in twee broeken en twee jurkjes... moet zeggen dat ik soms ook zo weinig energie heb dat het me alleen maar interesseert dat het lekker zit en het warm is... Dat komt van de zomer allemaal wel weer... maar ben soms ook wel bang dat ik de laatste maanden/weken toch nog een nieuwe broek moet regelen, ook hier begin ik er aardig uit te groeien.

liefs gabriella

Geplaatst

Gabriella,

Misschien gaat dit helpen:

LET OP! Misschien wilt u de vierkanten eerst netjes stomen voor u verder gaat met de afwerking.

Plaats de vierkanten met 5 vierkanten in de breedte en 8 vierkanten in de hoogte. Haak de vierkanten samen met naturel - haak de vierkanten eerst samen in de lengte en dan in de breedte. Hou 2 vierkanten met de verkeerde kanten tegen elkaar en haak ze samen aan de goede kant als volgt: 1 v in de hoek van het eerste vierkant, 2 l, 1 v in de hoek van het volgende vierkant, 2 l, 1 v in de volgende st op het eerste vierkant, 2 l, 1 v in de volgende st op het tweede vierkant, 2 l, 1 v in de volgende st op het eerste vierkant, 2 l, 1 v in de volgende st op het tweede vierkant etc. en eindig als 1 v is gehaakt in de laatste hoek op beide vierkanten, knip de draad af en zet vast. LET OP! Zorg dat de overgangen tussen ieder vierkant netjes worden als ze in de andere richting samengehaakt worden.

Geplaatst

Aukus,

Leuk hoor! Al die voorbereidingen voor jullie huwelijk! Gezellig!

Hier gelukkig alles een beetje op de groei gekocht dus alle positiebroeken passen nog. En daarbij ook nog t een en ander gekregen dat een flinke maat te groot was in t begin. Pas er nu steeds beter in. Alleen mn shirtjes en tuniekjes worden te klein nu. Gelukkig had ik die ook allemaal aan de grote kant dus het kan nog wel een week of twee, drie.

Vrees dat daarna ik inderdaad wat nieuwe shirtjes moet kopen.

Zo'n anita band hebik over nagedacht. Vind ze duur, denk dat ik in duitsland een paar slips ga kopen. Bij real zwangerschapsslips voor 7,50. Dat zijn betere prijzen.

Hadden nog meer in de aanbieding, vsn de week maar even shoppen daar.

Okay, waterbed is gemaakt, kunnen er straks al in slapen. Volgende keer hebben we een neiuw matras nodig. Een investering van minstens 300 euro dan. Maar goed, fijn dat we dat dan alvast weten.

Tot zover!

Ga morgen high tea doen met de "meiden van maart 2010".

Mochten wij nog wat willen afspreken, denk niet dat we al te lang moeten wachten. Denk dat ik morgen nog nét redt met een dik uur in auto zitten maar dat zal niet meer lang t geval zijn, vrees ik.

Anders maar afspreken als de mannetjes (en evt vrouwkes) er al zijn?

Tot!

Xx

Geplaatst

hello hello,

Ja trouwen is best wel leuk en de voorbereidingen en dan met name de voorpret is iets wat je liever niet mist hahaha. Maar al met al wel druk en ergens zal ik dan ook wel blij zijn als het straks gebeurd is. Gelukkig heb ik de dag van te voren mijn kapper bezoek in kunnen plannen. Ik moet alleen nog samen met vriendin en schoonzusje even bedenken wanneer ik de taart zal opmaken. Donker chocolade taart met een brownie hart. Met witte fondant bekleed. Hmmmmmm, ik heb er nu al zin in. En de aankomende 2 weken moet ik toch ergens een gaatje kunnen vinden voor het epileren en verven van mijn wenkbrauwen... en nog koekjes bakken als huwelijksbedankje (cake pops is te tijdrovend) hmmmm. En ondertussen gaat het vrijwilligerswerk en het huiswerk voor de netwerk cursus....wat een gedoe.

Maar om terug te komen op de, inderdaad dure, buikband van Anita....Met cup H ben ik in een paar maanden tijd enorm mijn rug gaan belasten, dat en afgezien dat ik steeds meer de proporties van een walvis aan neemt maakt dat ik af en toe zo'n pijn heb in mijn rug dat ik letterlijk bijna geen kant op kan. Zwangerschapsslips heb ik al van de Hema, maar deze band voelt letterlijk als een bh voor mijn rug. Ik heb gisteren door de stad gekuierd met mijn moeder met die band om en ik heb 's avonds niet zoveel last gehad als eerder. Vandaag komt de grote proef echter. Als ik inderdaad beter kan schoonmaken dan is het die 40 euro helemaal waard! We moeten nog een paar weken, maar ze noemen het niet voor niets de laatste loodjes. Iedereen vraagt in mij omgeving of ik al bijna uitgeteld ben ofdat er stiekem niet meer dan 1 erin zit. Dat geeft wel een beetje aan hoe het ervoor staat. Ik ben huge. Ik ben nooit de allerslankste geweest. Ik geef de voorkeur aan een lekkere maaltijd dan blij zijn dat ik me hongerig in een maatje 36 zou kunnen persen. Dat vind Ingmar mooi aan mij, zegt ie. Dus ik kan alleen maar blij zijn, voor hem en voor mij.

Maar de laatste tijd blink ik uit in schoonheid want ik voel mij dus echt te groot voor woorden. Daarbij wil het geval dat ik zo erg gegroeid ben dat ik last heb van een van de gênantste dingen die elke volle vrouw zou kunnen treffen. Mijn bovenbenen schuren tegen elkaar, verschrikkelijk vind ik dat. Dus er zat maar 1 ding op en dus werd het de C&A gisteren. Zoals jullie weten ben ik geslaagd en niet ontevreden daarover. Als je niet op dieet mag en dat je het vooruitzicht heeft dat je groei nog even gestaag door gaat dan is een nieuwe goed passende broek de beste remedie tegen alles. Er is niets fijner dan een warme broek als die vervelende Oosten wind blaast en ik geniet niet veel later van een warme chocolademelk en apfelstudel op een buitenterrasje. En als antwoord op het gelukzalige gevoel wat mij treft op dat moment schopt de kleine, wat is het toch fijn om een maatje groter te zijn!

En wat je zegt hoor Gabriella, alles draait om comfort deze dagen. er is weinig over van mijn vertrouwde style. Maar afgezien daarvan is het toch wel handig iets aan te trekken. Nu heb ik zeker nog wel wat leuke jurkjes, maar zoals ik al hierboven schreef is de behoefte ook groot naar wat warme kleren. Dus ach, met een beetje geluk dan groeit het nog mooi mee, heb in ieder geval stretch hahahaha.

O ja en wat betreft samen komen voor iets leuks, ik ben gewoon te druk op het moment om op poten te zetten en inderdaad wordt het steeds drukker en lastiger voor iedereen. Misschien is het maar beter om het te verplaatsen voor als de kleintjes er zijn, lijkt me ook erg leuk!

Geplaatst

Zo Aukus, jij was vroeg vanmorgen!!! Om die tijd had ik een klein jongetje naast mn bed staan wat vroeg of het al tijd was, heb m gelukkig nog even terug in bed kunnen bonjouren.. Dat zijn voor mij (zeker nu) toch echt geen tijden...

Klinkt allemaal erg leuk je trouwerij, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik nu niet zou weten waar ik de energie vandaan zou moeten halen. Petje af hoor!! Maar misschien kan er die dag tijdens de speech een dankwoord uitgaan naar de buikband van Anita, want ik weet zeker dat je daar erg veel baat bij gaat hebben.

Gisterenavond heb ik besloten om m ook aan te schaffen als die bekkenband me niet genoeg steun geeft. Mn vriend was bij t popcentrum hier in de buurt aan t werk en zou pas om 2 uur 's nachts thuiskomen en ik wist gewoon niet hoe ik van de bank moest komen. Was het ineens zo zat! Bij mij is het zo dat je van achteren niet ziet dat ik zwanger ben, maar als ik me omdraai er zich een metamorfose voor je ogen afspeelt. Alles zit van voren en hangt heb ik het idee. Dus mn banden zijn goed belast.

Naja, genoeg gezeurd, heerlijke zondag voor de boeg met playmobil spelen en ik denk mn kast even uitmesten op zoek naar iets wat past. (en anders de kast van mn vriend even doorzoeken.. loop inmiddels al in zijn adidas broeken.... oeiiiii wat ben ik daar altijd op tegen geweest!!!)

Oh en Lala, wat een vervelend verhaal van je waterbed. Ooit ook zo'n ding gehad wat niet helemaal goed ging. Als alles dicht zit ligt het heerlijk... maar eenmaal lek... Gelukkig is het voor nu opgelost!

Denk inderdaad dat we de date moeten gaan maken als de kleintjes er allemaal zijn. Lijkt me ook erg leuk!

Liefs gabriella

Geplaatst

Diegene die zin en tijd heeft mag best donderdag een komen waaien voor koffie en gebak, is dan toch open huis voor mn verjaardag ;)

Maar je hebt gelijk aukus, twee bruiloften hier in t verschiet en nog een verhuizing, he noekie?

En dan nog alle kinderkamer perikelen. Denk eerlijk gezegd dat t voor ons allemaal, wel of geen bruiloft, aardig druk begint te worden.

Bedacht me dus net dat billedoekjes wel al kunnen he?! Dat betekent dus ook de aanbiedingen nakijken.

Wat betreft rug, ik heb regelmatig een sessie bij de bekkenfysio en de chiropractor, en eerlijk gezegd houdt mn rug t nog wel vol. Wat mij gigantisch verbaast aangezien dat zo'n beetje mn zwakke plek is.

Wat mij meer "dwars" zit na t poetsen e.d. is mn buik. Krampen en bandenpijn. Dus denk ik dat een slip het voor mij nog wel doet. Voor mn 1.58 ben ik nooit echt smalletjes geweest, maatje 38 is t laagst haalbare voor mij geweest. Zat vaker op maat 42 dan op de 38, maar nu schiet eigenlijk alleen mn. Uik nog naar voren. Dikker worden in mn kont heb ik opgegeven. Men zegt wel dat ik nu ook in mn gezicht dikker wordt. Ik zie t niet maar tja, ik zie ook niet echt dat mn buik veel dikker wordt.

Wat dat betrefy denk ik dat ik gewoon op mn oude kilos terug val na zwangerschap. Moet dan al heel veel geluk hebben wil er meer af zijn.

Een meeting als de kleintjes er eenmaal zijn klinkt vind ik ook heel goed eigenlijk. Lekker in de zomer, iedereen redelijk op de rit en dan fijn ergens een terrasje of een bbq?

Gezien de meesten van ons BV willen gaan doen....is misschien een "thuis" visite dag nog wel t fijnst?

We zien wel. No pressure. Laten we de kleintjes maar eerst eens zo gezond mogelijk op deze weeld zetten.

Nou, ga me langzaam opmaken voor een ritje richting utrecht!

Tot!

Ow ja, morgen dus GUO en gyn bezoek voor mij.

Xx

Geplaatst

Geen suiker! Jippie!

Manneke is goed gegroeid, zit op 1300 gram. Stempeltje ok voor 2 weken.

Over 2 weken weer een guo maar dan is nefroloog erbij ook.

Waarschijnlijk bevalling in 38ste week, en zoals t er nu naar uitziet een "normale" bevalling.

Denk t eerlijk gezegd niet, denk dat manneke besluit om in stuit te blijven liggen hoor!

Hmm....nog maar 10 weken!

Da's rap.....

Xx

Geplaatst

Da's goed nieuws Lala!! Weer een stapje verder.. en jeetje.. nog maar 10 weken, als je t zo zegt gaat dat heel snel!!!!!!

Heb zelf ook het gevoel dat er hier eentje eerder geboren gaat worden. Maar misschien ligt dat ook aan het feit dat ik me niet kan voorstellen dat mn buik nog dikker kan.

Ben benieuwd naar de fysio morgen, wat die kan betekenen. Vandaag nl net afgesproken om naar de 9 maanden beurs te gaan met een vriendin, en dan wil ik wel wat energie hebben om alle proefpakketjes mee te nemen en leuke aanbiedingen te scoren!!!

Oh en Lala, je hebt me echt te hoog ingeschat, dat soort beschrijvingen van haakpatronen enzo kom ik nooit zo goed uit... snap ik niet. Ik neem m binnenkort mee naar een tante die erg van het haken is. Maar wel erg lief dat je de moeite hebt genomen.

Nou op weg naar de Gamma, leuk kleurtje voor de commode en kinderkast uitzoeken!!

liefs gabriella

Geplaatst

Hahaha...dan komt t vast goed. Zowel met kleurtjes als met haakwerk! Hihi

Hier ook 9 maanden beurs. Zal de dag van te voren goed uitslapen! :)

Geplaatst

Jaaaa heb ook zin in de 9maanden beurs, ik ga samen met mijn schoonzusje op de 22ste, dan missen we nix hahaha. Ingmar durft niet mee hahahaha. Nou ik zie het wel zitten om lekker met mijn schoonzeusje te gaan, beter dan zo'n zuchtende man die met angst de lange beursgang doorkijkt op zoek naar de nooduitgang :D

Fijn dat je geen suiker hebt Lala, ik hoor het morgen....ik moet trouwens achter de pc vandaan. almost hubbie moet erachter, spreek jullie morgen.

Geplaatst

Nou ik ben weer eens een grensgevalletje :S

Nuchter had ik 5,1 geprikt en na een uurtje en vies drankje was dat 7,7. Dus ik moet voor weer een test gaan en vooral nuchter zijn. Lekker kut allemaal dus en het ergste eraan is dat het he-le-maal niet uitkomt want als ik vrijdag weer moet gaan dan heb ik dus ook vrijgezellenfeest, nou de weekend daarna wordt natuurlijk helemaal niets, dus nou ja....dan maar vrijdag. Dus nu ben ik aan het rondzoeken geweest, als je niet nuchter een waarde hebt van 7.8 of hoger, dan heb je wel zwangerschapsdiabetes. Zo flauw maar weer.

Als ik vrijdag terug ga dan moet ik na de nuchtere prik een drankje met 75 g glucose en vervolgens 2 uur niets doen. Grrrrrr, ik kan mijn tijd wel beter benutten...nou ja, ga maar de agressie ervan af poetsen :S

Geplaatst

Ik had de uitgebreide versie met om t half uur bloedtest en een plasje inleveren...

Boek mee, helpt! ;)

Succes vrijda!

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden