Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, ben benieuwd! Hopelijk hebben jullie snel de uitslagen binnen!

all@ Mijn uitslagen zijn nog niet geplaatst omdat ik niet weet hoe ik mijn persoonlijke gegevens kan verwijderen / onzichtbaar kan maken. Iemand een tip? Ben nl niet zo handig met pdf.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wendy je kunt het stuk met de uitslagen uit je PDF 'knippen' en dan in een nieuw bestand kopieren. Als je het niet erg vindt dat ik je gegevens zie, wil ik het ook voor je doen. Ik zal je mijn mail sturen via een pb'tje.

Tool spannend. Dr P. is meestal erg snel, dus ik zou maandag/dinsdag even mailen of de uitslagen er al zijn. Hoe kunnen ze die afwijkende waardes T_P_O behandelen?

Geplaatst

Hi Wen, geen dank, je hebt een mailtje terug :-)

Ik heb gelijk even gekeken naar de waardes. Je Tregs zijn netjes, zoals Pf ook aangeeft. Maar een aantal andere waardes vallen buiten de referentiewaarden en als ik ze vergelijk met de referentiewaarden zoals Alan Beer ze in zijn boek gebruikt (hij is wat strenger dan Pf.) dan val je op bijna alle fronten binnen de groep vrouwen die vaak miskramen krijgt/moeilijk zwanger wordt.

CD3 en CD4 valen beiden binnen de range, maar wel 'high normal' precies zoals Beer beschrijft.

CD8 is bij jou juist hoog. Dit zijn cellen die de activiteit van een ander soort T Cellen wat temperen. Aantal is meestal laag bij vrouwen met miskramen, bij jou hoog. In mijn leken logica kan dat er misschien op duiden dat ze proberen een te actief immuunsysteem onder controlle te krijgen. Maar dat is echt speculatie van een nitwit hoor ;-)

CD19 is bij jou 13%. Beer geeft aan dat dit te hoog is (max 8%) en ook dat het bij vrouwen met verminderde vruchtbaarheid/miskramen vaak boven de 12% is.

CD16/CD56 valt op zich binnen de range, ook van Beer. Maar dit type cellen produceert de TNF-alpha die bij jou wel weer te hoog is (dus imuunsysteem is te actief)

Puur vanuit mijn standpunt, zou ik zeker prednisolon overwegen naast de omega-3. Je past precies in het plaatje dat Alan Beer schetst! Zelf wilde ik er in eerste instantie niet aan, op basis van de referentiewaarden van Pf. was het allemaal nog wel oke. Maar toen ik zag dat alles precies verhoogd en verlaagd was, waar Beer dat beschrijft was ik om. Natuurlijk slik je het liever niet, maar ik heb nog veel minder graag weer een miskraam die mogelijk voorkomen had kunnen worden.

Geplaatst

Henne, Nogmaals dank je wel voor je hulp!! Ik ga je morgen even wat uitgebreider terug mailen. (visite staat zo op de stoep).

Met dank aan Henne, komen hier dan de uitslagen:

[ATTACH=CONFIG]3001[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3002[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3003[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3004[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3005[/ATTACH]

Geplaatst

He Henne,

in de folder die ik over schildklier en zwangerschap heb gelezen zou ik (als ik het goed begrepen heb) een levo-thyroxine behandeling kunnen krijgen. tabletten zijn dit.een schildklierhormoon.

Ik zal dit volgende week nog bespreken met de huisarts.

Heb de uitslagen al doorgemaild naar dr. S., van wie de mailbox volgens mij vol is, hahahaha.

Ga ze ook nog doormailen naar dr. P. even kijken hoe ik het kan vertalen.

Wen, hoop dat je met de interpretatie van henne verder kunt en kunt afstemmen met dr. P.

als ik wat meer weet en snap van het boek van alan beer, ga ik je uitslagen ook eens nader bekijken. nu is het nog abradacabra hahahaha.

Geplaatst

Tool, denk dat je weinig hoeft te vertalen voor dr Pf. Medische termen zijn vrij universeel. Ik heb van mijn homeopatisch arts ook schildklierhormoon oid gekregen. Schildklier is echt heel essentieel. Pfff, wat een ontwikkelingen weer Tooltje...

Geplaatst

ja, dat kun je wel zeggen. ben de onderzoeken toch gaan laten doen, omdat er bij zita west al melding werd gemaakt en door jullie ook allemaal. en als je dan idd verder gaat zoeken en het blijkt dus dat in je eigen familie ook vormen van auto-immuunafwijkingen voorkomen, tja, dan is het idd verstandiger om dit te laten onderzoeken.

en wat ook fijn is, nou ja, fijn, er komt meer en meer helderheid/duidelijkheid wat een mogelijke oorzaak dus kan zijn geweest waarom het niet lukte al die jaren.

Geplaatst

Tja wat is dan fijn hè.... Ik was eerst heel opgelucht maar daarna ook heel boos wisten dit niet eerder wisten en dus al die pogingen "verpest" hadden. Maar dat probeer ik nu wel los te laten, het is zoals het is en daar gaan we mee verder. Gewoon heel goed dat je zelf op zoek bent gegaan en hebt aangedrongen.

Geplaatst

Raba, Wat goed! Hopelijk gaat dit onderzoek je meer inzicht brengen en wordt 2012 eindelijk een positief jaar voor jullie! Hoe is het verder met je??

All@ Waar hebben jullie de intrapillid laten toedienen (behalve via dr. S of dr. Pf). Zoek eigenlijk een adresje dichterbij (In nederland dus). Dit vanwege de toediening, enkele dagen nat terugplaatsing.

Geplaatst

oja, en vandaag naar mijn huisarts geweest. Hem verteld over de prednisolon en hij wilt mijn bloed wel monitoren. Ik heb hem alle bloeduitslagen van dr. Pfeiffer gegeven en merkte dat hij het wel allemaal interessant vond. Positief dus.

Geplaatst

he dames,

heb de uitslagen van dr. P. binnen.

wat ik zo kan zien, is dat mijn waardes allemaal netjes tussen de referentiewaarden zitten.

enige afwijkende waardes bij de regulatorische T-Zellen: resultaat 19.4, referentiewaarde 4.98-9.52, duidelijk verhoogd dus. en de Granulozyten relativ hebben een waarde van 48 en ref. waarde is 50-80 (dus net iets eronder) en de Monozyten (absolut) hebben een waarde van 0.54 en ref. waarde is 0.0-0.5 (dus net iets erboven).

Heb het ook maar doorgestuurd naar dr. S. en mijn schildklieronderzoek nog naar dr. P gestuurd.

en nog naar mijn broer. die is orthopeed, mss weet hij er ook iets van.

Dit schrijft hij erbij als Beurteilung/Empfehlung:

a normal IgE does not exclude a topic (allergic) disease, but it makes it more unlikely; normal blood count without pathologic findings, the ratio soluble tranfserringreceptor/log ferriting (0.8) indicates a sufficient iron reserve, vitamin D in the lower referance range, regulatory t-cells as t-cell-subset, responsible for the induction of tolerance towards the fertilized egg as an allotransplant, rather in the middle of the expected range, no significant pathologic findings in the cellular immun system - missing results follow (onderzoeksuitslagen zijn dus nog niet compleet).

Preliminary advise: the advised range for vitamin-D, regarding the geographical conditions, is 50-80 ng/ml; due to the multiple, especially immunological effects, of vitamin-D, a supplementation with 2 x 1000 IU vitamin D/day s recommended; in order to reduce possible activations in the cellular immun system and by this increasing the capability for inducing tolerance, a food supplementation with 500 mg oral omega-3-fatty acids/day is also advised.

Nou dat laatste doe ik al sinds we in DD zitten met 1000 mg /dag.

Ben benieuwd wat hier uit komt.

Geplaatst

Tool, Wat fijn dat de uitslagen al binnen zijn.

Kan mijn voorstellen dat het moeilijk interpreteren is. (had ik ook last van, maar gelukkig heeft Henne mij een stuk op weg geholpen). Daarnaast een paar avonden achter google gezeten.

Zelf slikte ik ook al een tijdje de aanbevolen hoeveelheid omega 3 etc. Ik had dat teruggemaild aan dr. Pf en hem voorgesteld of prednisolon en intrapillid anders geen optie was. Dat vond hij een goed idee, waardoor dat werd voorgeschreven. Mischien anders een idee?

Geplaatst

Tool de referentiewaarden van de TRegs moet je niet gebruiken, die zijn gebaseerd op onderzoek naar orgaandonatie geloof ik. Voor IVF zinn er (nog) geen oede referentiewaarden en baseert dr P zich op zijn ervaring en de talloze metingen die hij tot nu toe heeft gedaan. Ze zijn dus niet te hoog, maar vallen wel binnen de verwachte 'range'. Vit D heef hier ook invloed op.

Hoop dat alles in combinatie wat op gaat leveren. Wanneer ging je ook alweer naar de huisarts?

Wen, ga je nu en prednisolon en intralipid doen? Dat laatste lijkt me zo'n gedoe, dus ik hou het maar bij prednisolon alleen :-) denk ik....

Geplaatst

he, ga morgen naar de huisarts.

Ik had ook al reactie van dr. P teruggekregen op mijn schildklier verhaal.

Hierbij stelde hij idd het gebruik van een lage dosis prednisolon voor.

De uitslag van het onderzoek was nog niet compleet, wat ik van hem heb teruggekregen.

En hij had het idd ook over de vitamine D (2 x 1000 per dag geloof ik) en dus omega 3 500 mg/dag, maar die slik ik al.

Even kijken wat de huisarts zegt en wat dr. S. te zeggen heeft hierover. Moet hem het schildklier antwoord nog doormailen.

Geplaatst

Ik heb morgen al een afspraak in dr feiffer. In januari kon mijn man niet. Dus ik hem gisteren gemaild en we kunnen morgen al. Eerst na de adoptiebijeenkomst en dan door naar duitsland. Weten jullie of je daar kan pinnen of krijg je de rekening thuis, Of moet je contant betalen?

Wat reageert dr feiffer snel zeg en dat zelf om 23:45. Hij leest blijkbaar altijd zijn mail.

Ben zo benieuwd.

Welke omega 3 slikken jullie?

Ik had begrepen van een van jullie dat hij een deal heeft met een omega 3 leverancier en dat dat heel duur is.

Dus daar zal die morgen wel mee aan komen.

Geplaatst

Raba wij kregen gewoon een factuur thuis. En Omega-3 heeft hij niet een speciaal merk aangeraden/opgedrongen. Hij gaf alleen aan dat je goed moet kijken hoeveel pure omega-3 er in capsules zit. Vaak staan er 1000 mg op een pot, maar dan zit er per capsule maar 300 in ofzo. Meer heeft hij er tegen ons niet over gezegd :-)

Succes vandaag, ik ben benieuwd!

Geplaatst

he Raba,

ik heb advies ingewonnen bij de drogist en die raadde me Triomar 1000mg aan. Slik 2 tabletten per dag. Per tablet zit er 600mg omega-3 in.

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/5326/Gewrichten-Visolie-1000mg-Triomar-120-capsules

ik denk ook dat je de factuur gewoon thuis gestuurd krijgt.

Normaliter binnen 1 of 2 weken.

succes met de adoptiebijeenkomst vandaag en daarna door naar DD voor de afspraak met dr. P.

Ik heb tot nu toe via mail met hem contact gehad.

liefs,

Tool

Geplaatst

nou, gisteren bij de ha geweest. Heeft de uitslagen van dr. P bekeken en snapte er gelukkig wel genoeg ervan, hahaha. wat hem wel opviel was dat ze in DL andere eenheden gebruiken dan in NL.

Hij vond het zelf ook nog steeds vreemd en raar dat ze in maastricht niet eerder onderzoek hebben gedaan, zeker gezien mijn achtergrond en die van mijn familie.

Hij stelde idd voor om niets aan het schildklier verhaal te doen, dus geen meds tegen de TPO. Dr. P had namelijk aangegeven dat dit niet veel zin zou hebben, omdat je de bron erachter niet ondersteunt en de innesteling/afstoting dan toch nog zou fout gaat/gebeuren. Dit stond in zijn mail:

This therapy has no effect on the autoimmune disease, the antibodies will constantly attack your TPO. So, in your case it would be helpful to support your immune system additionally with low dose prednisolon. This will reduce the activity level of the autoimmune disease, and by that reduce the potential for rejection. Prednisolon has NO effect on the capability of tolerance, only the rejection potential will be reduced

Geplaatst

Hey Tool,

jouw beurteiling is zowaar bijna een copy van de mijne..er staat echt exsact hetzelfde..bij mij zitten alleen de t-cells in een lower range en bij jou the middle ofthe expected range.

alleen dan even in een andere volgorde. Ik snap ook steeds meer hoe ik 'm moet lezen. Mijn vitamine D was 4 , dus een stuk later dan 50-80...

Heb jij als advies gekregen om eerst nog te wachten met verder tegaan met ivf?

deze resultaten is dit de boosdoener waarop je niet zwanger wordt? Damn ...waarom heb ik dit onderzoek niet eerder laten doen. Het heeft dus uberhaupt nooit kunnen blijven plakken als ik het zo begrijp, is het de oorzaak of kan het een oorzaak zijn....

Hmm ben aan het twijfelen kan ik uberhaupt wel zwanger worden van ivf (volgende week punctie) als mijn waardes niet goed zijn, of kan ik ze snel opvijzelen met de vitamines D..

he dames,

heb de uitslagen van dr. P. binnen.

wat ik zo kan zien, is dat mijn waardes allemaal netjes tussen de referentiewaarden zitten.

enige afwijkende waardes bij de regulatorische T-Zellen: resultaat 19.4, referentiewaarde 4.98-9.52, duidelijk verhoogd dus. en de Granulozyten relativ hebben een waarde van 48 en ref. waarde is 50-80 (dus net iets eronder) en de Monozyten (absolut) hebben een waarde van 0.54 en ref. waarde is 0.0-0.5 (dus net iets erboven).

Heb het ook maar doorgestuurd naar dr. S. en mijn schildklieronderzoek nog naar dr. P gestuurd.

en nog naar mijn broer. die is orthopeed, mss weet hij er ook iets van.

Dit schrijft hij erbij als Beurteilung/Empfehlung:

a normal IgE does not exclude a topic (allergic) disease, but it makes it more unlikely; normal blood count without pathologic findings, the ratio soluble tranfserringreceptor/log ferriting (0.8) indicates a sufficient iron reserve, vitamin D in the lower referance range, regulatory t-cells as t-cell-subset, responsible for the induction of tolerance towards the fertilized egg as an allotransplant, rather in the middle of the expected range, no significant pathologic findings in the cellular immun system - missing results follow (onderzoeksuitslagen zijn dus nog niet compleet).

Preliminary advise: the advised range for vitamin-D, regarding the geographical conditions, is 50-80 ng/ml; due to the multiple, especially immunological effects, of vitamin-D, a supplementation with 2 x 1000 IU vitamin D/day s recommended; in order to reduce possible activations in the cellular immun system and by this increasing the capability for inducing tolerance, a food supplementation with 500 mg oral omega-3-fatty acids/day is also advised.

Nou dat laatste doe ik al sinds we in DD zitten met 1000 mg /dag.

Ben benieuwd wat hier uit komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden