Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

pfeiffer is ook te mailen op pfeiffer@labor-benrath.de.

Bloempje, wat fijn dat alles toch nog op tijd binnen kwam! Heel veel succes met de punctie!!!

Heb je vanavond het intralipid infuus? En daarna zondag weer of maandag???

Het infuus duurt ongeveer een uurtje voordat het zakje leeg is. (behalve bij mij de eerste keer. Deze was per ongeluk te laag gezet waardoor ik ruim 2,5 uur heb gelegen aan het infuus.....ach alles voor het goede doel).

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bloempje die t regs mogen juist hoog zijn, moeten juist hoog zijn :-)

Je Immuunsysteem moet normaal twee dingen doen. Alles wat vreemd en gevaarlijk is, zoals virussen ed, aanvallen dus actief zijn, maar tegelijk ook de zaken die vreemd en niet gevaarlijk zijn, zoals een embryo, tolereren. Dat actief zijn en tolereren gebeurt door andere cellen. Bijvoorbeeld natural killer Cells zijn actieve cellen en die regulatory t Cells zorgen voor tolerantie.

Er kunnen grofweg twee 'problemen' zijn

1) je Immuunsysteem is te actief en valt het embryo aan. Je hebt dan bijvoorbeeld te veel natural killer Cells. Zelfs al zou je tolerantieniveau goed zijn, dan kan de actieve status toch problemen geven.

2) je Immuunsysteem is niet perse actief, maar het is niet tolerant genoeg. In de praktijk stoot je het embryo dan dus ook af. Dit heeft te maken met te weinig regulatory t Cells. Bij vrouwen die zwanger zinn, stijgt het aantal t regs ook enorm. Pfeiffer vindt het zelfs een indicatie voor een goed verloop van je zwangerschap, de mate waarin die TRegs toenemen.

En natuurlijk kan er ook beiden aan de hand zijn, dat je Immuunsysteem zowel geactiveerd is als niet tolerant genoeg.

Voor die TRegs worden vitamine d en omega geadviseerd. Dus als je TRegs aan de lage kant zijn (niet gebaseerd op de referentiewaarden op het formulier!).

Bij een actief Immuunsysteem kan prednisolon een oplossing zijn (het kan ook de tolerantie ondersteunen maar is primair voor het onderdrukken van de activatie)

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Wat ik er dan zelf van snap ;-) het blijft ingewikkelde materie. en het lastige is dat we hierin onze eigen weg moeten zoeken omdat de IVF artsen hier geen verstand van hebben en pfeiffer uiteindelijk geen gyn is.

Ik zal ook kijken of ik de twee pagina's met referentiewaarden van alan beer kan scannen en hier plaatsen.

Geplaatst

Hoi Bloempje,

Zo jij hebt geluk. Ik heb 250 euro moeten betalen (voor tien zakken) en de verzekering zou niet betalen zeiden ze. Waar laat jij het inlopen, in Duitsland of thuis? Ben wel een beetje bang om het thuis te doen straks gebeurt er wat? Voelde jij iets bij het inlopen?

Heel veel succes bij de tp en ga voor je duimen !

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik ben het zo met je eens dat de ivf-artsen zo weinig verstand hebben van dit soort dingen en er ook niet voor open staan. Zo jammer, we hebben het al moeilijk genoeg en moeten het ook nog allemaal zelf gaan uitzoeken en bergen geld betalen. Ik ga ook maar eens snel aan de vit D en omega 3. Dank voor de tip. Baat het niet dan schaad het niet.

Geplaatst

Tool, lief dat je aan mij denkt!

Hier is het balancerend tussen een positief en een negatief gevoel. Echte wachtweken blues dus.....

De ene keer ervan overtuigd dat het vanwege de 2 bevruchte eicellen niets gaat worden. Dan weer hoopvol en positief vanwege de prednisolon en intralipid. Het blijft afwachten. Ik heb mij wel voorgenomen om voor het allereerst te gaan vroegtesten. Nooit eerder gedrurfd, maar de laatste keer werd ik echt overvallen door mijn ongi en dat wil ik niet meer. Ik zat toen op mijn werk. Het was de 9e wachtdag. (tijdens de eerdere mislukte pogingen brak mijn ongi altijd op de testdatum door, dus ik verwachte nog helemaal niets). Ik had mijn jaarlijkse functioneringsgesprek. vanwege wat gerommel in mijn buik (als ik ongi moet worden heb ik normaliter altijd last van mijn rug ipv buik), besloot ik nog even snel een plasje te doen alvorens ik het gesprek in ging. Toen bleek dat de poging mislukt was en ik toen dus ongi was geworden. Ik ben daar toen zo van slag van geweest. Ik voelde immers niets aankomen. Dat wil ik nu voorkomen en ga dus dit weekend beginnen met vroegtesten. Ik ben liever voorbereid met meerdere dagen negatieve testen als dat alles zomaar ineens uit de lucht komt vallen. Nu maar hopen dat ik dit weekend nog steeds zo stoer ben als ik de test in handen heb. Officieel mag ik pas de 22e testen. Zondag is wachtdag 9 en dan wil ik echt toch de eerste test gaan doen.......bibber,bibber.

Ik heb in ieder geval vier kruidvat testen gehaald. Die goedkope. En dan maar elke dag testen.

Sylvia, ik heb ook vaker gehoord dat de verzekering het niet betaald. Mijn apotheek heeft de rekening per ongeluk naar mijn verzekering gestuurd, maar die zal ik van de week wel teruggestuurd krijgen, vermoed ik.

Mbt je vraag over het infuus. Ik voelde niet echt wat. Ik merkte alleen dat ik tijdens het tweede infuus wat kramp in mijn arm kreeg. Ook begon de naald op een gegeven moment wat te irriteren, maar zodra het infuus er uit was, was dit na enkele minuten al weg.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat de bijwerkingen nihil zijn, behalve als je een soja of eiwit allergie zou hebben ofzo. (vanwege de bestanddelen).

Henne, Wederom bedankt voor al je uitleg! Dankzij jouw heldere antwoorden ga ik steeds meer dingen beter begrijpen.

Geplaatst

Gelukkig is onze gyn er niet op tegen dat we prednisolon gaan gebruiken. Maar ze kan ons er ook niet echt over adviseren. En dat vind ik soms erg lastig.

Wat betreft vitamine D. Dat zijn wel in ver oplosbare vitamines, dus je plast een teveel niet zomaar uit. Het is daarom wel slim om af en toe je gehalte te laten testen, dat moet een huisarts ook gewoon kunnen. Bij mij was het ook echt laag, dus dan in je redelijk wat gaan slikken zonder veel risico.

Omega moet omega3 zijn. Omega6 activeert het Immuunsysteem juist.

Geplaatst

Wen, spannend zeg. Nog een paar daagjes wachten! Wat vreselijk dat je menstruatie precies doorbrak voor je functioneringsgesprek. Pfff, dat wil je toch echt niet. Heb je het gesprek nog wel gevoerd of was je te emotioneel? Dan inderdaad liever vroeg testen en in ieder geval al een beetje kunnen voorbereiden mocht het niet goed zijn. Maar daar gaan we uiteraard niet vanuit hè!

Kunnen jullie al weer op het dusseldorf topic komen? Ik nog steeds niet.

Ik zit een beetje in de stress hier. Schijnbaar is dr. 'S. Er vanmorgen nog en dan heeft hij vakantie. Dit wist ik niet. Ik dacht vanaf de 21-ste. Aangezien mijn menstruatie begin januari is moet ik nu het behandelplan en het recept nog hebben. Ik probeer zijn assistente al te bellen maar die is niet te bereiken. Als ik haar zo niet kan bereiken betekend het dus dat ik weer een maand extra moet wachten.

Ik heb dr. P trouwens nog gemaild om 1 en ander toe te lichten. Nog geen reactie terug ontvangen.

Geplaatst

Ik heb dr P gemaild en binnen een dag gewoon 2 x antwoord van hem gehad, hoe super!

Hij heeft mij specifieke adviezen gegeven binnen mijn problematiek en vervolgens een lijst gestuurd waarop ik mijn bloed moet laten testen....

Geweldig , heb er geen woorden voor!

Dat word dus maandag naar de huisarts voor een labformulier!

Geplaatst

Hij is zeker mijn held, wat geweldig gewoon, ben geeneens zijn patient!

Hij schreef mij te laten testen op (en heb jij hiervan ook de referentie waarden?:

blood count

IgE

IgA

IgM

IgG

soluble trabsferrinreceptor

ferritin

vitamin-D

B-cells

CD4+T-cells

CD8+T-cells

CD3+T-cells

NK-cells

CD25+/CD127- regulatory T-cells

HLA-DR+/CD8+T-cells

TNF-alpha

sIL-2R

IL-6

IL-10

Geplaatst

@Wen,

vond het wel weer eng hoor narcose, maar wel heerlijk zo suf erna...vandaag te horen gekregen dat er 5 emmy de scope ingaan, nu hopen dat ze mooi doorgroeien en dan woensdag terugplaatsing, morgenavond weer een hotelltje geboekt (wel een ander, want die van donderdag was echt niets) en dan maandagochtend aan het infuus...

als het nu niet lukt.. stoppen we een tijdje..eerst maar eens vitamine D verbeteren.

keeping my fingers crossed. hoe voel jij je?

Bloempje, hoe is het gegaan vandaag?
Geplaatst

same here, geen idee hoe lang dat duurt...

Na lang wachten hebben ze gelukkig terug gebeld! Ik mag in januari weer verder. Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat het extra vitamine d gebruik resultaat oplevert?
Geplaatst

thanks Gab, het heeft vast geholpen, 5 embryo's in de scope, en nu moeten ze mooi groeien en het allerbelangrijskte , blijven plakken, want dat is volgens mij

het probleem...

Twinkel blijf ze bellen en stuur ze anders een mailtje.. Ook naar dr. S.

Succes!

Bloempje we duimen voor je.

Geplaatst

ik hoorde vandaag dat brocolli het immuunsysteem ook activeert, iemand hier van gehoord? ik weet wel dat brocolli goed is tegen kanker, dus volgens mij lijkt het me wel kunnen dat het de KN-cellen activeert, nou ja dan maar aan de worteltjes of spinazie..

Gelukkig is onze gyn er niet op tegen dat we prednisolon gaan gebruiken. Maar ze kan ons er ook niet echt over adviseren. En dat vind ik soms erg lastig.

Wat betreft vitamine D. Dat zijn wel in ver oplosbare vitamines, dus je plast een teveel niet zomaar uit. Het is daarom wel slim om af en toe je gehalte te laten testen, dat moet een huisarts ook gewoon kunnen. Bij mij was het ook echt laag, dus dan in je redelijk wat gaan slikken zonder veel risico.

Omega moet omega3 zijn. Omega6 activeert het Immuunsysteem juist.

Geplaatst

hoi sylvia,

ik laat het maandag in DD doen, heb hier niemand kunnen vinden. ik wil ook eerst eens even kijken hoe ze het in DD doen en dan kan ik daarna beoordelen of het hier ook had gekund. vanavond naar een hotelettje in Dusseldorf...ik laat je weten hoe het was.

Hoi Bloempje,

Zo jij hebt geluk. Ik heb 250 euro moeten betalen (voor tien zakken) en de verzekering zou niet betalen zeiden ze. Waar laat jij het inlopen, in Duitsland of thuis? Ben wel een beetje bang om het thuis te doen straks gebeurt er wat? Voelde jij iets bij het inlopen?

Heel veel succes bij de tp en ga voor je duimen !

Geplaatst
ik hoorde vandaag dat brocolli het immuunsysteem ook activeert, iemand hier van gehoord? ik weet wel dat brocolli goed is tegen kanker, dus volgens mij lijkt het me wel kunnen dat het de KN-cellen activeert, nou ja dan maar aan de worteltjes of spinazie..

Zit er in brocolli niet heel veel vitamine C? Dan zal dat het wel zijn. En het immuunsysteem 'activeren' wordt ook vaak gezegd als ze claimen dat iets je weerstand verhoogd. Hoe letterlijk moeten we dit nemen? Volgens mij is het advies van dr Pf om geen extra vitamine C te slikken. En alleen als je idd een geactiveerd immuunsysteem hebt, raadt hij ook wel aan om voedsel met een hoog vitamine C gehalte te vermijden. Bijvoorbeeld sinaasappels. En misschien dus ook wel brocoli :-)

Geplaatst

mmmmmmmm.........heb dus een te actief immunsysteem en ben ook nog eens verslaafd aan brocolli........hierdoor dus gewoon de afgelopen tijd minimaal wekelijks wel een keertje gegegeten.

Geplaatst

Bloempje, fijn om te lezen dat alles goed is gegaan! Een mooi aantal de embryoscope in! Laat je het infuus bij de kinderwens kliniek van dr. S doen of ga je naar dr. Fl in Langenfeld?

Geplaatst

snik, waarom Reageert dr. P niet op mijn mailtjes??? ga ze nog maar eens doorsturen (naar beide adressen dan maar).

Bloempje, 5 in de embryoscope, super!!! veel succes!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb even wat over brocolli opgezocht. Zie deze website http://kuipers5.home.xs4all.nl/broccoli.html. Brocolli staat op nr1. van gezondste groente. Het staat ook bekend als een goed middel tegen kankercellen. Er zit inderdaad wel vitamine c in (en geen d).

Bloem, wat goed 5 Emmy's in de embryoscope. Nu duimen dat ze allemaal mooi doordelen.

Wen, persoonlijk zou ik even wachten totdat je de uitslag van de test weet voordat ik het dossier zou opvragen. Aan de andere kant ik geloof dat ze vanaf de 23-ste gesloten zijn dus als je er haast mee hebt dan kun je het beter nu doen. Maar zijn er in belgie geen wachtlijsten? Dus voordat ze je dossier dan nodig hebben ben je ook weer een tijdje verder.

Wij hebben het er ook over gehad. Met name na het verhaal van iemand die hier ook schreef (ben even kwijt wie ook al weer)dat ze in Brussel verse tese doen met een naald. Mocht de derde poging mislukken willen we daar misschien wel voor gaan.

Maar hoe voel je je? Heb je al getest? Ik hoop zo dat je positief test!

Tool, mag ik vragen waarover je hebt gemaild? Ik had ook een mail gestuurd met de vraag over iets meer uitleg en om te vragen of prednison in mijn geval ook zin zou kunnen hebben of dat vitamine d voldoende is. Hier heb ik ook niks meer op gehoord.

Snap jij de lijsten van dr. P? Ik vind het allemaal erg ingewikkeld en vind het toch wel vreemd dat je zo weinig toelichting krijgt bij een test die ruim 600,- euro kost.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden