Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Wen,

mijn schoozus is verpleegkundige maar ja ik vraag me af of zo'n infuus dan gewoon thuis kan worden aangelegd, en wat zou ik dan nog meer nodig hebben behalve dan dat zakje intralipid, neem aan dat er nog meer materiaal daarvoor nodig is, en ik weet niet zeker of zij dat zo uit het ziekenhuis kan meenemen. hoe lang duurt het toedienen ongeveer. las op internet dat je 2 mg per kg lichaamsgewicht moest tellen? zou voor mij iets van 120 mg zijn, volgens mij duurt dat wel een uurtje voordat dat in je bloed zit. Jij bent dus bij die bevriend arts geweest, hoe lang duurde dat, en is dat nog een stuk verder dan Dusseldorf? Morgenochtend ga ik naar mijn huisarts, eerste ontmoeten ik zal hem ook eens vragen, maar idd wellicht kent hij het niet..

vind het nogal gedoe om helemaal naar DD te rijden als ik hier iemand heb die het zou kunnen maar dan moet het ook weer niet teveel gedoe thuis zijn

Bloempje, je hebt alleen iemand nodig die een infuus kan en mag aanleggen. Dr. P schrijft een recept uit voor intralipid, die bij de apotheek besteld en gehaald kan worden. Deze moet via een infuus toegediend worden. als jij zelf mensen kent die dit mogen en kunnen doen, heb je mazzel. Scheelt een lange rit naar langenfeld in duitsland. Daar zit nl.de bevriende arts van dr. P. Het is vaak geen optie om met de intralipid naar je huisarts of gyn te stappen want daar werken ze vaak niet aan mee. Vandaar dat de meeste van ons naar duitsland afreizen.
  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wen

kun je mij ook een pb sturen met welke factoren ik rekening zou moeten houden ;-)

dat prednisolo heb jij niet he? ik hoor echt dat dat megaslecht is, maar vraag me dan ook af hoe lang men dit zou moeten gebruiken, is dat alleen na en voor de TP of echt weken of maanden? weet jij dat?

Sylvia, alvast wat antwoorden:

- je kan dr. Pf gewoon mailen. Ik was ook niet onder behandeling bij hem. Ook geen doorverwijzing gehad. Zal morgen in pb zijn mailadres en verdere info sturen.

- intralipid kan via de apotheek besteld worden. Niet alle apotheken zullen het kennen, maar na wat info kan het gewoon besteld worden, hoor.

- toediening is zo'n drie dagen voor en drie dagen na terugplaatsing. Zijn daarnaast wel wat andere factoren waar je rekening mee moet houden, maar die stuur ik wel in een pb.

Hier zelf ook een zoontje vanuit een icsi behandeling terwijl een brusje maar niet lijkt te lukken. Uit bloedonderzoek blijkt mijn imuunsysteem te geactiveerd te zijn.

Geplaatst

Hoi Raba

volgens mij lijken al die uitslagen echt mega op elkaar

dit is die van mij

, ik post nu nog een berichtje met de uitleg van Dr. P , wellicht heb jij er iets aan..omdat het zo met elkaar overeenkomt.

Beurteilung/Empfehlung:

a normal IgE does not exclude a atopic disease, but it makes it more unlikely; normal blood count unconspicious, the ratio solubletransferrinreceptor/ log ferritin (0,53) indicates a sufficient iron reserve (referance range:

advised

vanmorgen om half 3 toch de resultaten gekregen.

Snap er weinig van zoals ik al gedacht.

een normaal IgE sluit niet uit dat een atopische ziekte, maar het maakt het onwaarschijnlijk is; in de normale bloedcellen lichte verlaagd hemoglobine

concentratie, absolute vitamine-D-tekort, de verhouding oplosbare transferrinreceptor / log ferritine (0,66) geeft een voldoende ijzer reservaat

(Referance bereik:

allotransplant, in plaats van in de bovenste van het verwachte bereik als prognsotic goed teken voor de mogelijkheid voor het induceren van tolerantie, in de cellulaire IMMUN

systeem een lichte monocytosis als discret activatie teken - ontbrekende resultaten zullen volgen

Voorlopige adviseren: door de vele immunologische effecten van vitamine-D, is een verhoging van het ontoereikende niveau door intkae van 2 x 1000 IE / dag

aanbevolen, het moduleren van de IMMUN op een zodanige wijze, dat mogelijk activaion borden vermindert, een voeding suppletie met 500 mg omega-3-vetzuren wordt ook aanbevolen

Geplaatst

hierbij de uitleg van Dr. P, dan hebben jullie bij deze ook uitgebreide info

here is a short explanation about the results and findings:

Due to the fact, that the fertilized egg carries yours and your partners antigen, it fulfills exact the same criteria like a transplant for the female immune system. Therefore it is essential for getting and also staying pregnant, that the female immune system induces a tolerance towards the fertilized egg. This tolerance signal is produced by so called "regulatory t-cells", a subpopulation of CD4+-t-cells. Regarding the reference range behind the regulatory t-cells, it is referred to transplantation patients, because there is no reference range existing for women with fertility problems, because in this special cases, I had to compare your value with a women of your age from whom I know in the future, that she would get pregnant without any problems - this kind of reference population is not existing. But after over 500 samples of women, suffering from the same fertility problem, I can "expect" a range in which the values normally should be, it is from 10 - 30 %. This does not mean, that women with 10% regulatory t-cells won`t get pregnant. It just means, the capability of tolerance rises with the percentage of this cells.

The tolerance induction decreases with every activation of the immune system, because an activated system will rather reject than tolerate. In your case, the granulopenia (decreased granulocytes) can have such a effect. The granulocytes and monocytes belong to the evolutionary old cellular immune system. These cells are only involved in defending bacterial infection by phagocytosis and producing free radicals. If patients have decreased granulocytes, the risk for a bacterial infection increases, If this happens, the specific cellular immune systems (T- and B-cells) will be activated, to help defending the infection. As I mentioned above, each activation will reduce the capability for tolerance, that is why you should modulate the immune system with omega-3-fatty acids.

Vitamin-D has a very interesting effect on the immune system. It leads to an increase of the regulatory t-cells via a so called TH2-answer. Your have a deficiency in vitamin-D, so by increasing the level, you will also increase the amount of regulatory t-cells.

In short terms: modulation of the immune system and increasing the vitamin-D level will increase the population of regulatory t-cells and by this increase the chances to get and stay pregnant. And you should also avoid anything that stimulates your immune system, for example tablets with doses of vitamin-C.

Geplaatst

Bloempje in de meeste gevallen tot 12/14 weken voor zover ik weet. Dmv bloedonderzoek wordt dat bekeken. Overigens schreef iemand de het mede slecht is, dat valt lijkt me wel mee, anders zoude niet zowel vrouwen het gebruiken. Hoge dosis prednison hebben idd vervelende bijwerkingen en de moet je het liefst ook nie kan gebruiken. Maar dan hebben we het over doseringen die tien keer zo hoog liggen als wat in ons eval wordt voorgeschreven. Die lage dosis kan voo zover ik weet geen kwaad voor het embryo/kindje en ook weinig kwaad voor de moeder.

Geplaatst

Henny, dankjewel voor je snelle respons, mocht deze 3 ICSI niet lukken, deze week punctie met intralipid injecties voor en na TP ...ik was te laat voor prednisolon, mocht het niet lukken deze poging...ik hoop natuurlijk van wel maar ben het vertrouwen kwijt,

dan ga ik volgende keer ook aan de prednisolon.

ik zie geen handtekening bij jou, ook al lang bezig??

ook in Dusseldorf?

Bloempje in de meeste gevallen tot 12/14 weken voor zover ik weet. Dmv bloedonderzoek wordt dat bekeken. Overigens schreef iemand de het mede slecht is, dat valt lijkt me wel mee, anders zoude niet zowel vrouwen het gebruiken. Hoge dosis prednison hebben idd vervelende bijwerkingen en de moet je het liefst ook nie kan gebruiken. Maar dan hebben we het over doseringen die tien keer zo hoog liggen als wat in ons eval wordt voorgeschreven. Die lage dosis kan voo zover ik weet geen kwaad voor het embryo/kindje en ook weinig kwaad voor de moeder.
Geplaatst

Bloempje wij zijn nu ruim 5 jaar bezig, zes maal icsi gehad met in totaal negen terugplaatsingen. Daarvan twee maal zwanger. De eerste keer een missed abortion met twaalf weken, de tweede keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Naast de twee officiële zwangerschappen ook vier maal positief getest en toch ongesteld geworden, wat de aanleiding was voor immuunonderzoeken. Wij lopen n in Voorburg en dat bevalt erg goed. Onze arts daar steunt het besluit om prednisolon te gaan gebruiken bij een volgende tp. Maar voorlopig doen we even niks.

Geplaatst

Ik heb het allemaal laten uitzoeken door huisarts en gyn: "Het is en blijft een relatief veilig middel voor de zwangerschap, gelukkig maar

Relatief maar bescheiden extra kans op glucose stof wisselingsstoornissen, bloeddrukproblematiek (hele kleine kans) en kans op groeivertraging (is beschreven maar ook bescheiden kans)"

Dus minimaal risico voor kleine en dan alleen in hogere dosissen! Dit is enige wat zou mogen tijdens borstvoeding zelfs, dus echt te overzien. Dames met reuma gebruiken het al heel lang, ook hogere dosissen en dat gaat prima. Verder ken ik iemand die tijdens zwangerschap een stootkeur moest hebben: enkele weken met 100 mg in begin en langzame afbouw. In totaal was het veel meer dan ik bij elkaar krijg. Ook goed afgelopen en gezond kindje!

Ik gebruik het nu sinds begin september dit haar, 5 mg per dag. Ben nix dikker, geen gezwollen dingen (behalve van zwangerschap nu). Pas toen ik stopte kreeg ik allergie zwaar en dikke vingers. Nu weer beginnen, tot week 20, dan weer een stop poging. Maar in meeste gevallen gaat stoppen goed met week 12! Lees ook het verhaal van Sikki op freya en zwangerschapspagina.

Meiden, ik duim voor jullie!

Geplaatst

Hoi bloempje en sylvia,

Ik ga jullie morgenavond een berichtje sturen mbt alle vragen. Wij zitten nu nog in een bungalowhuisje en doe alles via mn mobiel. Niet echt optimaal voor wat antwoorden typen.

Ik slik ook een lage dosis prednisolon. Ik merk daar nog weinig van behalve dat ik minder last heb van mn stijve gewrichten. Zoals henne en testr al schreven, het is een lage dosering. Hierdoor onschadelijk voor het kind. In het buitenland word het wel vaker toegepast.

Bloempje, wanneer heb je weer een echo? Hopelijk komen er een paar kwalitatief goede eitjes uit voort.

Geplaatst

Even een ego bericht ik wilde de uitslagen d.m.v de bijlage toevoegen maar het is te groot. Heb het bestand in word bewerkt.

Moet even kijken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Tips?

Geplaatst

ik heb de tekst copy past gedaan..maar ja is wel veel

Even een ego bericht ik wilde de uitslagen d.m.v de bijlage toevoegen maar het is te groot. Heb het bestand in word bewerkt.

Moet even kijken hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Tips?

Geplaatst

@Wen,

heb het vandaag aan mijn huisarts gevraagd en een lage dosis prednisolon kon inderdaad niet zoveel kwaad, klopt het dat je er een beetje hyper van wordt?

wat denk jij zouden die inta lipid infuusjes het verschil kunnen maken?

Hoi bloempje en sylvia,

Ik ga jullie morgenavond een berichtje sturen mbt alle vragen. Wij zitten nu nog in een bungalowhuisje en doe alles via mn mobiel. Niet echt optimaal voor wat antwoorden typen.

Ik slik ook een lage dosis prednisolon. Ik merk daar nog weinig van behalve dat ik minder last heb van mn stijve gewrichten. Zoals henne en testr al schreven, het is een lage dosering. Hierdoor onschadelijk voor het kind. In het buitenland word het wel vaker toegepast.

Bloempje, wanneer heb je weer een echo? Hopelijk komen er een paar kwalitatief goede eitjes uit voort.

Geplaatst

@ bloempje: Ik ga ook een lage dosis prednisolon erbij slikken en ook nog heparine of asperine gebruiken (het wordt vaak samen gebruikt). Ik ben bij een endocrinoloog geweest in Nederland en die vertelde idd dat het een schade zou geven. Prednisolon wordt zelf gebruikt tegen pre-eclampsie aan het einde van de zwangerschap dat is in Nederland wel al toegestaan. Wanneer ga jij voor een tp?

Geplaatst

Raba, Ik wist ook niet hoe ik alles kon plaatsen. Henne heeft mij hiermee willen helpen. Mischien heeft zij nog tips.

Bloempje, Ik heb geen idee of Intralipid echt werkt. Ik had er ook nog geen ervaring mee. Ik heb wel het eea opgezocht via google en dan zijn de berichten erg positief en veelbelovend. Het geeft mij in ieder geval vertrouwen en dat is ook erg belangrijk.

Wat betreft de intralipid en prednislon: ik heb echt nog geen bijwerkingen ontdekt. Ook niet hyper ofzo. Maar als zoveel medicamenten (ook de hormonen) zitten er altijd wel bijwerkingen aan waarvan de een dit merkt en de ander nergens last van heeft.

Sylvia, mag ik vragen waarom de heparine? Dat is toch ook een soort bloedverdunner ofzo? Werkt dit hetzelfde als asperine. Hoe en wanneer gebruik je dit dan?

Geplaatst

Oja bloempje. Met betrekking tot de Intralipid. Er moet minimaal 24 uur tussen de Intralipid toediening en de punctie in DD zitten. Dit vanwege het narcosemiddel (propofol). Ook mag de intralipid niet op dezelfde dag worden toegediend van de terugplaatsing.

Verder wordt geadviseerd om het zo'n drie dagen voor en drie dagen na TP te laten toedienen, maar het komt niet op 1 of 2 dagen aan, hoor. Althans dat vertelde dr. P mij. Mijn infuus kon niet anders als 1 dag voor terugplaatsing plaats vinden en dat was volgens dr. P niet erg, zolang het maar niet op dezelfde dag van TP was of binnen 24 uur van de punctie.

Geplaatst

Allergie

**IgE CHL Serum 79 IU / mL

Entzündungsmarker

**Tumor"Nekrose"Faktor alpha CHL Serum folgt

Entzundungsmarker

**Tumor-nekrose-faktor alpha chl serum folgt

**Interleukin"6 EDTA"Blut

**Interleukin"2 Rezeptor (lösl.)CHL Serum 421 0, IU / mL 158"623

**Interleukin 10 Serum folgt

Haematologie

**Grosses Blutbild EDTA"Blut

Leukozyten FLO EDTA"Blut 6 06, K / DL 4,00 " 10,00

Erythrozyten FLO EDTA"Blut 4 73, M / DL 4,00 " 5,50

Hämoglobin PHO EDTA"Blut 12 9, g / dL 11,5 " 16,0

Hämatokrit FLO EDTA"Blut 38 1, % 34,0 " 45,0

**MCV EDTA"Blut 80 fL 81,0 " 100,0

**MCH EDTA"Blut 27 1, pg 27,5 " 34,0

**MCHC EDTA"Blut 33 7, g / dL 30,0 " 36,0

Thrombozyten FLO EDTA"Blut 198 K / DL 150 " 400

**Neutrophile FLO EDTA"Blut 52 4, % 39,3"73,7

**Lymphozyten FLO EDTA"Blut 33 0, % 18,0"48,3

**Eosinophile FLO EDTA"Blut 3 8, % 0,6"7,3

Haematologie

**Basophile FLO EDTA"Blut 0 8, % 0,0"1,7

**Monozyten FLO EDTA"Blut 10 1, % 4,4"12,7

Immunologie

**regulatorische T"Zellen FLO EDTA"Blut 38 68, %CD4+ 4,98"9,52

Immunglobulin G TUR Serum 1002 mg / dL 552"1631

*IgG 1 IMD Serum folgt

*IgG 2 IMD Serum folgt

*IgG 3 IMD Serum folgt

*IgG 4 IMD Serum folgt

Immunglobulin M TUR Serum 106 mg / dL 33"293

Immunglobulin A TUR Serum 171 mg / dL 65"421

Infektionsserologie

*EBV"DNA Viruslast PCR EDTA"Blut folgt

Kl. Chemie - Sonstige

**Ferritin CHL Serum 37 ng / mL 5 " 148

**Transferrin"Rezeptor(sol.) TUR Serum 1 04, mg / L 0,9 " 2,3

**25"Vitamin D3 CHL Serum 12 0, ng / ml

Beurteilung:

Facharzt für Laboratoriumsmedizin

Lymphozyten-Subpopulation

**Leukozyten (absolut) FLO EDTA"Blut 6 06, K/Dl 4"10

**Lymphozyten(absolut)FLO EDTA"Blut 2 00, K/Dl 1,5 " 3,0

**Lymphozyten (relativ) FLO EDTA"Blut 33 rel. % 20 " 40

**Granulozyten(absolut)FLO EDTA"Blut 3 18, K/Dl 3,0 " 6,5

**Granulozyten (relativ) FLO EDTA"Blut 52 % 50 " 80

**Monozyten (absolut) FLO EDTA"Blut 0 61, K/Dl 0,0 " 0,5

**Monozyten (relativ) FLO EDTA"Blut 10 % 2 " 10

*T"Lymphozyten(CD3+) relative FLO EDTA"Blut 75 % 60 " 85

**T"Lymphozyten(CD3+) absolute FLO EDTA"Blut 1 51, K/Dl 0,9 " 2,2

**T"Helfer (CD4+)relative FLO EDTA"Blut 44 % 30 " 60

T"Helfer (CD4+) absolute FLO EDTA"Blut 0 90, K/Dl 0,5 " 1,2

**Zytotox. T"Zellen (CD8+) relativ FLO EDTA"Blut 29 % 20 " 40

**Zytotox. T"Zellen(CD8+) absolute FLO EDTA"Blut 0 58, K/Dl 0,3" 0,8

**CD4/CD8 Ratio FLO EDTA"Blut 1 6, 1 " 3

**B"Lymphozyten(CD19+) relative FLO EDTA"Blut 12 % 5 " 25

**B"Lymphozyten(CD19+) absolute FLO EDTA"Blut 0 24, K/Dl 0,1 " 0,4

**Nat. Killerzellen(CD16+/CD56+) relativFLO EDTA"Blut 12 % 5 " 25

**Nat. Killerzellen(CD16+/CD56+)absolute FLO EDTA"Blut 0 23, K/Dl 0,1 " 0,4

Facharzt für Laboratoriumsmedizin

Beurteilung/Empfehlung:

a normal IgE does not exclude a atopic disease, but it makes it more unlikely; in the normal blood count slight decreased hemoglobin

concentration, absolute vitamin-D deficiency, the ratio soluble transferrinreceptor/ log ferritin (0,66) indicates a sufficient iron reserve

(referance range:

allotransplant, rather in the upper of the expected range as prognsotic good sign for the capability for inducing tolerance, in the cellular immun

system slight monocytosis as discret activation sign - missing results will follow

Preliminary advise: due to the multiple immunologic effects of vitamin-D, an increase of the insufficient level by intkae of 2 x 1000 I.U./ day is

recommended; to modulate the immun system in a way, that reduces possible activaion signs, a food supplementation with 500 mg omega-3-fatty-acids is also recommended

Hier zijn de uitslagen. Lukt me niet om het als bijlage toe te voegen. Henne wat zijn jou ondervindingen?

Geplaatst

Ik ben op aan het kijken op internet voor vit D 1000 IE www.gezondheidaanhuis.nl van vitals kost het voor 100 capsules 18,55. Omega 3 500 mg van optimax kost het 14,20 voor 90 capsules.

Bij http://www.gele-kruis.nl/carts kosten de vit D 100 IE 11,16 van lambrets 120 tabletten.

omega 3 visolie 500mg kost 7,86, 150 capsules van ortho vital.

Wat een verschil maar is ortho vital goed en lambrets? weet iemand dat?

Geplaatst

@all

Help, noodkreet..

ik heb nu 2 afspraken voor het zetten van Intralipid en nu zegt het ziekenhuis dat dit niet meer bestaat. Ik kan er domweg niet aankomen. Bij de leverancier van mijn apotheek heeft de groothandel het niet op voorraad en moet ik inderdaad per 10 kopen..maar ze hebben het niet.

iemand nog advies..wat moet ik doen?

Geplaatst

inmiddels reactie van dr pf zelf dat het goed is ik bestel de goedkoopste

Bloempje jeetje wat een toestand. Hopelijk vind je nog een oplossing

Geplaatst

Bloempje, owjee meid. hoop dat je er nog aan kunt komen, wat een stress zeg, dat kun je nu niet gebruiken.

Hoop dat Gabrie je kan helpen anders!

Raba, fijn dat dr P gemaild heeft. Ik zal ook eens gaan informeren.

heb overigens maandag een mail gestuurd naar dr. P. met allerlei vragen, maar nog geen reactie.

Zal het wel druk hebben de goeie man.

Heb ook intussen alle uitslagen binnen. Zal ik nu al bellen met dr. S. over hoe nu verder?

Vind het zo lastig allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden