Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bloempje, Ik weet niet wara je woont, maar ik heb ook genoeg in de koelkast liggen. Ik woon nabij Den Haag. Kan je zelf even kijken wat makkelijker voor je is.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben gisteren begonnen met de 2e behandeling voor embryo donatie, door het meelezen hier in deze topic heb ik ook gevraagd om Prednison, de kliniek waar ik loop, wil er niet aan meewerken, terwijl voor mijn gevoel ik als Fybromyalgie patient met een ANA van 652 terwijl dat onder de 50 hoort te zijn, (een autoimuunziekte) zeker reden heb om Prednison te gebruiken, mede omdat er bij mijn behandeling geen lichaamseigen cellen gebruikt worden.

Ook heb ik verder gegoogled en ben erachter gekomen dat bij eicel of embryo donatie in amerika, standaard 2 x dgs 5 mg prednison gegeven word tot 23 weken zwangerschap en dan afgebouwd word tot week 25.

Met dit verhaal en gegevens van jullie uit deze topic ben ik naar mijn huisarts gegaan en gelukkig was hij meer dan bereid om mee te werken!

Wou dit even met jullie delen, omdat ik hier wel lees,maar nog nooit wat gezegd heb en jullie verhalen er voor mij voor gezorgd hebben dat ik met meer vertrouwen in deze nieuwe behandeling stap,in de hoop dat het over een paar weken tot een positieve test mag leiden!

bedankt daarvoor allemaal!

Groetjes, Esther

Geplaatst

Succes Esther, ik volg jou ook. En dr. Pfeiffer, immunoloog Dusseldorf gaf bij ons eens aan dat dit bij embryo's volledig afkomstig van andermans DNA Prednisolon erg aan te raden is. Bij jou is het immers niet 50% maar 100% lichaamsvreemd en dat vind het immuun toch best een kluif! Tof dat je huisarts meewerkt zeg.

We duimen, voor iedereen!

Ik ben gisteren begonnen met de 2e behandeling voor embryo donatie, door het meelezen hier in deze topic heb ik ook gevraagd om Prednison, de kliniek waar ik loop, wil er niet aan meewerken, terwijl voor mijn gevoel ik als Fybromyalgie patient met een ANA van 652 terwijl dat onder de 50 hoort te zijn, (een autoimuunziekte) zeker reden heb om Prednison te gebruiken, mede omdat er bij mijn behandeling geen lichaamseigen cellen gebruikt worden.

Ook heb ik verder gegoogled en ben erachter gekomen dat bij eicel of embryo donatie in amerika, standaard 2 x dgs 5 mg prednison gegeven word tot 23 weken zwangerschap en dan afgebouwd word tot week 25.

Met dit verhaal en gegevens van jullie uit deze topic ben ik naar mijn huisarts gegaan en gelukkig was hij meer dan bereid om mee te werken!

Wou dit even met jullie delen, omdat ik hier wel lees,maar nog nooit wat gezegd heb en jullie verhalen er voor mij voor gezorgd hebben dat ik met meer vertrouwen in deze nieuwe behandeling stap,in de hoop dat het over een paar weken tot een positieve test mag leiden!

bedankt daarvoor allemaal!

Groetjes, Esther

Geplaatst

Hoi,

Ik lees hier al een tijdje mee en ken een aantal meiden van het Dusseldorf topic. Vorige week heb ik naar aanleiding van het advies van Dr. Scholtes immunologisch onderzoek laten doen. Vandaag heb ik de uitslag per mail ontvangen van dr. Pfeiffer. Ik snap er alleen helemaal niks van. Wie begrijpt het wel en zou me willen helpen om het toe te lichten? Mijn engels is niet zo heel best en die medische termen zeggen me niks. Hij adviseert vitamine d en visolie. Maar zo te lezen krijgt iedereen standaard dat advies.

Ik post die uitslagen even hieronder. Ik hoop dat iemand me wil helpen!

Allergie

** IgE CHL Serum

Entzündungsmarker

** Tumor-Nekrose-Faktor

alpha

CHL Serum

TNF alpha ist ein Marker für systemisch entzündliche Prozeße. Deutlich erhöhte Werte auch bei polycystischem Ovar (PCO) zu erwarten.

** Interleukin-6 EDTA-Blut

** Interleukin-2

Rezeptor (lösl.)

CHL Serum 373,0 IU / mL 158-623

** Interleukin 10 Serum

Haematologie

Leukozyten FLO EDTA-Blut 7,46 K / DL 4,00 - 10,00

Erythrozyten FLO EDTA-Blut 4,95 M / DL 4 - 5.5

Hämoglobin PHO EDTA-Blut 14,1 g / dL 11.5 - 16

Hämatokrit BER EDTA-Blut 40,4 % 34 - 45

** MCV BER EDTA-Blut 82 fL 81 - 100

** MCH BER EDTA-Blut 28,5 pg 27.5 - 34

** MCHC BER EDTA-Blut 34,9 g / dL 30 - 36

Thrombozyten FLO EDTA-Blut 341 K / DL 150 - 400

** Neutrophile FLO EDTA-Blut 50,1 % 39,3-73,7

** Lymphozyten FLO EDTA-Blut 38,7 % 18,0-48,3

Haematologie

** Eosinophile FLO EDTA-Blut 2,8 % 0,6-7,3

** Basophile FLO EDTA-Blut 1,5 % 0,0-1,7

** Monozyten FLO EDTA-Blut 7,0 % 2,4-12,7

Immunologie

** regulatorische

T-Zellen

FLO EDTA-Blut 33,52 %CD4+ 4,98-9,52

Immunglobulin G TUR Serum 1160 mg / dL 552-1631

* IgG 1 IMD Serum 6,56 g / L 4,05-10,11

* IgG 2 IMD Serum 4,51 g / L 1,69-7,86

* IgG 3 IMD Serum 0,25 g / L 0,11-0,85

* IgG 4 IMD Serum 1,43 g / L 0,03-2,01

Achtung geänderter Referenzbereich, da vom Unterauftragnehmer bestimmt!!

Immunglobulin M TUR Serum 175 mg / dL 33-293

Immunglobulin A TUR Serum 255 mg / dL 65-421

Kl. Chemie - Sonstige

** Ferritin CHL Serum 131 ng / mL 5 - 148

** Transferrin-Rezeptor

(sol.)

TUR Serum 0,88 mg / L 0,9 - 2,3

** 25-Vitamin D3 CHL Serum 30,6 ng / ml

Beurteilung:

Kl. Chemie - Sonstige

20-32 ng/ml relativer Mangel

32-100 ng/ml regelrechte Versorgung

54-90 ng/ml normal in Sonnenländern

>100 ng/ml Übermaß

>150 ng/ml Intoxikation

(Quelle: Prof.Dr.Jörg Spitz, Vitamin D-Prevention)

Lymphozyten-Subpopulation

** Leukozyten (absolut) FLO EDTA-Blut 7,46 K/Dl 4-10

** Lymphozyten

(absolut)

FLO EDTA-Blut 2,89 K/Dl 1,5 - 3,0

** Lymphozyten (relativ) FLO EDTA-Blut 39 rel. % 20 - 40

** Granulozyten

(absolut)

FLO EDTA-Blut 3,74 K/Dl 3,0 - 6,5

** Granulozyten (relativ) FLO EDTA-Blut 50 % 50 - 80

** Monozyten (absolut) FLO EDTA-Blut 0,52 K/Dl 0,0 - 0,5

** Monozyten (relativ) FLO EDTA-Blut 7 % 2 - 10

* T-Lymphozyten

(CD3+) relativ

FLO EDTA-Blut 77 % 60 - 85

** T-Lymphozyten

(CD3+) absolut

FLO EDTA-Blut 2,25 K/Dl 0,9 - 2,2

** T-Helfer (CD4+)

relativ

FLO EDTA-Blut 55 % 30 - 60

Lymphozyten-Subpopulation

** T-Helfer (CD4+)

absolut

FLO EDTA-Blut 1,59 K/Dl 0,5 - 1,2

** Zytotox. T-Zellen

(CD8+) relativ

FLO EDTA-Blut 20 % 20 - 40

** Zytotox. T-Zellen

(CD8+) absolut

FLO EDTA-Blut 0,59 K/Dl 0,3- 0,8

** CD4/CD8 Ratio FLO EDTA-Blut 2,7 1 - 3

** B-Lymphozyten

(CD19+) relativ

FLO EDTA-Blut 13 % 5 - 25

** B-Lymphozyten

(CD19+) absolut

FLO EDTA-Blut 0,38 K/Dl 0,1 - 0,4

** Nat. Killerzellen

(CD16+/CD56+)

relativ

FLO EDTA-Blut 8 % 5 - 25

** Nat. Killerzellen

(CD16+/CD56+)

absolut

FLO EDTA-Blut 0,24 K/Dl 0,1 - 0,4

Beurteilung/Empfehlung:

a normale IgE does not exclude a atopic (allergic) disease, but it makes it more unlikely; differential blood count without pathologic findings,

the ratio soluble transferrinreceptor/ log ferritin (0,4) indicates a sufficient iron reserve (referance range:

regulatory t-cells as t-cellsubset, responsible for the essential toelrance induction towards the fertilized egg as allotransplant, rather in the

upper of the expected range as prognostic good sign for the capability to induce tolerance, in the cellular immun system expanded CD4+.tcellpopulation

as diagnostic sign for an activation of the specific cellular immun system, which in consequence will reduce the ability to induce

tolerance; proinflammatoric mediators (sIL-2R, IL-6, TNF-alpha) and antiinflammatoric cytokines (IL-10) without pathologic findings

Preliminary advise: Due to the multiple immunologic effects of vitmain-D, for example indcuing a mora antiinflammatoric reaction via TH2-

cells, a suppplementation with 2 x 1000 I.U. vitamin-D/day is recommended; in order to modulate the specific cellular immun system in a way,

that reduces possible activations, a food supplementation with 500 mg pure omege-3-fatty acids is aslo advised

Geplaatst

Hoi Bloempje,

Ik ben vanmiddag bij mijn ziekenhuis apotheek geweest. Daar stond het wel in de bestel lijst en kende ze het middel ook. Moest het idd per 10 kopen, maar dat vindt ik niet erg. Ze moest nog wel nagaan of er geen levertijd op was. Ik zou morgen meer horen, dus ben benieuwd of ik het wel kan krijgen. Dan laat ik het je weten. Kost 25 euro per zak dus ben 250 euro kwijt vertelde de apothekersassistente.

Ik laat het je weten!

Geplaatst

Even snel voor de meiden met uitslagen....lukt het ook om ze als afbeelding te plaatsen? Dat is wat overzichtelijker.

Raba ik zag je pb. Deze week druk op werk met deadline, probeer het weekend te reageren!

Geplaatst

Bloempje, Sylvia: Bij onze apotheek duurde het ongeveer 4 a 5 dagen (weet het niet meer exact) voordat zij het in huis hadden (na bestelling bij de leverancier).

Esther, Wat fijn dat jhe huisarts wilde meewerken. Dat hoor je helaas nog te weinig. Ik wil je alvast heel veel succes wensen en hoop dat je binnenkort een knalpositieve test in handen krijgt.

Geplaatst

Even een off-topic vraagje, maar doe het toch omdat hier meer Dusseldorf topic meiden zitten.

Ik probeer al een aantal keren het topic van Dusseldorf te openen, maar krijg telkens een foutmelding. Hebben jullie daar ook last van?? Weet iemand hoe dit eventueel is op te lossen?

Geplaatst

Wen, ik kan er ook niet op komen. Gek hè? Zou het maximaal aantal berichten bereikt zijn ofzo?

Ik zit me suf te piekeren op die uitslagen. Weet iemand wat die regulatorische t-zellen zijn? De referentiewaarde is tussen de 4,98 en 9,52. Bij mij staat er echter 33,52 dik gedrukt.

Geplaatst

he dames,

ik dacht al dat ik de enige was, heb het aan Jheroen gevraagd. Hoop dat hij met een oplossing kan komen.

Wen, hoe gaat ie?

Esther, wat fijn dat je huisarts zo mee wil meewerken en idd, in jouw geval is het embryo 100% lichaamsvreemd is. Hoop dat het gaat lukken!!!

Bloempje, volgens mij heb je nu genoeg keuze om aan intralipid te komen. Succes meid!!!

ben gisteren met de vit. D begonnen. Heb nog steeds geen reactie van dr. P terug op mijn vragen. zou ik ze opnieuw kunnen stellen?

liefs,

Tool

Geplaatst
Wen, ik kan er ook niet op komen. Gek hè? Zou het maximaal aantal berichten bereikt zijn ofzo?

Ik zit me suf te piekeren op die uitslagen. Weet iemand wat die regulatorische t-zellen zijn? De referentiewaarde is tussen de 4,98 en 9,52. Bij mij staat er echter 33,52 dik gedrukt.

Even heeeel snel. Regulatoire T-cellen zijn de cellen die zorgen voor tolerantie van bijvoorbeeld een embryo. Bij zwangere vrouwen neemt het aantal T-Regs enorm toe en ze zijn dus ook belangrijk om zwanger te kunnen worden. De referentiewaarde moet je je even niks van aantrekken hier, omdat die op andere toepassingen is gebaseerd (orgaandonatie). Dr. Pf. geeft op basis van ervaring en alle metingen die hij gedaan heeft aan of het bij jou voldoende is.

Wil er later nog wel meer over uitleggen, maar moet nu weg!

Geplaatst

P.S. Je kunt ook even terugzoeken in het begin van dit topic heb ik ergens een verslag van ons bezoek aan Pf geplaatst met uitleg

Geplaatst

@all gisteren toch nog telefoontje van apotheek gehad en mijn man heeft net de 2 zakken opgehaald, dus alsnog gelukt...

lieve mede forummeisjes, bedankt voor alle hulp, en aangeboden zakken :-)

Geplaatst

ik had er 18. bij die score Twinkelestar. Nog gevraagd aan huisarts je kunt boven de waardes zitten dan eronder.

Ons weerstand meganisme werkt gewoon net even iets te heftig.

Ik ga begin januari nog wel naar de Internist, want wil ook weten waarom ik toch altijd zo moe ben, en dat al jaren. En natuurlijk ook redelijke gevoelige darmen, denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft..

dat altijd moe zijn heeft ook te maken..als je lichaam als zo hard aan het werk is om ervoor te zorgen dat je niet ziek wordt, dan is het denk ik ook moeilijker zwanger te worden..dat is bij mij dus ook het geval.

Ik ga nu er nog helemaal voor deze poging. Intralipid, kruiden, vitamines, acupunctuur en morgen de punctie.

Daarna wil ik even stoppen, want tja als mij lichaam de embryo toch afstoot dan kan ik nog wel 10 ivf pogingen doen, met prachtige embryo's maar dan blijven ze toch niet plakken

hopelijk kan de internist iets vinden...

Geplaatst

inmiddels heb ik de zakken

heb voor vanavond hotelletje geboekt. Hotel Achteck in DD. Ligt exact tussen Kinderwunsch en die intralipid kliniek in.10 min van de ene 15 minuten van de andere.

eens kijken wat het is, maar wil morgen niet te laat zijn. En tja kost 55 euro...dan moet dat maar..eens kijken of het wat is , anders boek ik direct voor zondag ook (voor de intralipid)

laat ik er zondag maar een dagje uit van maken.

Bloempje, Sylvia: Bij onze apotheek duurde het ongeveer 4 a 5 dagen (weet het niet meer exact) voordat zij het in huis hadden (na bestelling bij de leverancier).

Esther, Wat fijn dat jhe huisarts wilde meewerken. Dat hoor je helaas nog te weinig. Ik wil je alvast heel veel succes wensen en hoop dat je binnenkort een knalpositieve test in handen krijgt.

Geplaatst

Henne, ik heb het teruggelezen. Ik begrijp het nu iets meer maar vind het nog steeds ingewikkeld. Ik krijg het ook niet voor elkaar om de bestanden als foto op te slaan en hier te plaatsen. Maar ik type dan ook vanaf de iPad omdat er schijnbaar een virus op onze computer zit.

Misschien kun je iets met de dik gedrukte tekst? Dit zijn immers de waardes die afwijken. Ook heb ik het boek van alan beer niet omdat mijn Engels daar waarschijnlijk niet goed genoeg voor is.

Hierbij de dikgedrukte waardes:

Regulatorische t-zellen 33,52, referentiewaarde: 4,98-9,52

Transferrin-rezeptor (sol) 0,88, referentiewaarde: 0,9-2,3

Monozyten (absolut) 0,52 , referentiewaarde: 0,0-0,5

T-lymphozyten cd3+ (absolut) 2,25, referentiewaarde: 0,9-2,2

T-helfer (cd4+) absolut, 1,59, referentiewaarde: 0,5-1,2

Verder zie ik dat de zytotox t-zellen (cd8+) relativ net binnen de waarde valt. Het is 20% en de referentiewaarde is: 20-40.

Een stukje hierboven staan de bevindingen van dr. P. Ik hoop dat jij me er misschien iets meer over kunt vertellen! Alvast super bedankt.

Geplaatst
ik had er 18. bij die score Twinkelestar. Nog gevraagd aan huisarts je kunt boven de waardes zitten dan eronder.

Ons weerstand meganisme werkt gewoon net even iets te heftig.

Ik ga begin januari nog wel naar de Internist, want wil ook weten waarom ik toch altijd zo moe ben, en dat al jaren. En natuurlijk ook redelijke gevoelige darmen, denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft..

dat altijd moe zijn heeft ook te maken..als je lichaam als zo hard aan het werk is om ervoor te zorgen dat je niet ziek wordt, dan is het denk ik ook moeilijker zwanger te worden..dat is bij mij dus ook het geval.

Ik ga nu er nog helemaal voor deze poging. Intralipid, kruiden, vitamines, acupunctuur en morgen de punctie.

Daarna wil ik even stoppen, want tja als mij lichaam de embryo toch afstoot dan kan ik nog wel 10 ivf pogingen doen, met prachtige embryo's maar dan blijven ze toch niet plakken

hopelijk kan de internist iets vinden...

Bloempje, jouw verhaal lijkt wel veel op het mijne. Ik ben ook vaak moe. Niet zo zeer dat ik moet gaan liggen maar meer in de zin van weinig energie. Vroeger wel vaker hiervoor naar de huisarts geweest. Hij gooide het op stress en mijn darmafwijking. Ik heb altijd problemen gehad met mijn darmen. Hiervoor ook jaren geleden allerlei onderzoeken gehad. Echt een oplossing is er niet. Mijn darmen werken te traag en ik ben er inmiddels ook achter dat ik niet tegen vezelrijk voedsel kan. Dan krijg ik een hele opgezette buik.

Wat kwam er bij jou precies uit de testen van dr. P? En heeft hij het bij jou nog over prednison gehad?

Heel veel succes weer in dusseldorf!

Geplaatst

Dit zijn mijn dikgedrukte waarden

Ik snap niet dat sommige mensen moeten wachten en andere direct doorkunnen, maar ja dat zal hier wel mee te maken hebben.

Volgens mij is vooral die Regulatorisch T-zellen bealngrijk, de rest ziet er toch wel redelijk goed uit.

Transferrin-Rezeptor(sol.)

TUR Serum 0,86 mg / L 0,9 - 2,3

Granulozyten(absolut)

FLO EDTA-Blut 2,46 K/Dl 3,0 - 6,5

regulatorischeT-Zellen

FLO EDTA-Blut 18,82 %CD4+ 4,98-9,52

Henne, ik heb het teruggelezen. Ik begrijp het nu iets meer maar vind het nog steeds ingewikkeld. Ik krijg het ook niet voor elkaar om de bestanden als foto op te slaan en hier te plaatsen. Maar ik type dan ook vanaf de iPad omdat er schijnbaar een virus op onze computer zit.

Misschien kun je iets met de dik gedrukte tekst? Dit zijn immers de waardes die afwijken. Ook heb ik het boek van alan beer niet omdat mijn Engels daar waarschijnlijk niet goed genoeg voor is.

Hierbij de dikgedrukte waardes:

Regulatorische t-zellen 33,52, referentiewaarde: 4,98-9,52

Transferrin-rezeptor (sol) 0,88, referentiewaarde: 0,9-2,3

Monozyten (absolut) 0,52 , referentiewaarde: 0,0-0,5

T-lymphozyten cd3+ (absolut) 2,25, referentiewaarde: 0,9-2,2

T-helfer (cd4+) absolut, 1,59, referentiewaarde: 0,5-1,2

Verder zie ik dat de zytotox t-zellen (cd8+) relativ net binnen de waarde valt. Het is 20% en de referentiewaarde is: 20-40.

Een stukje hierboven staan de bevindingen van dr. P. Ik hoop dat jij me er misschien iets meer over kunt vertellen! Alvast super bedankt.

Geplaatst

thanks, bijna klaar met werken, dan naar acupunctuur en in de auto naar DD...de zenuwen beginnen nu op te spelen.

bedankt voor je berichtjes.

very much appreciated!

hertzliche grusse ;-)

Veel succes Bloempje!!
Geplaatst

HI Henne

begrijp ik dat de T-cellen waarde niet erg is als die hoog is, bij mij 18.

Even heeeel snel. Regulatoire T-cellen zijn de cellen die zorgen voor tolerantie van bijvoorbeeld een embryo. Bij zwangere vrouwen neemt het aantal T-Regs enorm toe en ze zijn dus ook belangrijk om zwanger te kunnen worden. De referentiewaarde moet je je even niks van aantrekken hier, omdat die op andere toepassingen is gebaseerd (orgaandonatie). Dr. Pf. geeft op basis van ervaring en alle metingen die hij gedaan heeft aan of het bij jou voldoende is.

Wil er later nog wel meer over uitleggen, maar moet nu weg!

Geplaatst

hi

inmiddels heb ik ze, ik had geluk er waren nog 2 zakken op vooraad 2 x 250 ml, 57 euro, maar ik vraag me nu of dat per stuk is of per 2..

rekening hebben ze naar de verzekering gestuurd, ben benieuwd of die dat gaan betalen ;-)

hoop het wel, grap is al duur zat.

jij nog twee maandjes wachten ziek ik, hopelijk is het zo februari en heb je dan goed nieuws :-)

Hoi Bloempje,

Ik ben vanmiddag bij mijn ziekenhuis apotheek geweest. Daar stond het wel in de bestel lijst en kende ze het middel ook. Moest het idd per 10 kopen, maar dat vindt ik niet erg. Ze moest nog wel nagaan of er geen levertijd op was. Ik zou morgen meer horen, dus ben benieuwd of ik het wel kan krijgen. Dan laat ik het je weten. Kost 25 euro per zak dus ben 250 euro kwijt vertelde de apothekersassistente.

Ik laat het je weten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden