Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Bloem, ik heb gewoon bij De Tuinen gekeken welke Q10 ze daar hadden en daar die genomen, wat voor mij gevoel het beste aansluit.

Bij mij is dit waarschijnlijk idd de reden dat het daarom niet eerder gelukt is met ivf en waarom ik de mk heb gehad. Ik betwijfel echter of je het met de inname van vit. D. binnen een week kunt 'verhelpen'. Alle beetjes helpen, maar je lichaam heeft toch meestal een tijdje nodig om het op te nemen en werkzaam te maken volgens mij.

Wij hebben in principe nog geen advies gekregen om wel of niet verder te gaan. Wij mogen zowieso pas na januari 2012 verder omdat we nog met die termijnbetalingen zitten. Zolang deze lopen, mag je niet beginnen aan een behandeling. Vinden we niet erg hoor, even rust is ook niet verkeerd. Maar daarna willen we wel weer zo gauw mogelijk beginnen. april/mei vermoedelijk. En moet vriend maar wat minder alcohol drinken met de carnaval, hahahahaha.

Mijn vit. D. zit volgens mij net in de categorie 'regelrechte Versorgung'. Heb ook het advies gekregen om vit. D. te gaan slikken. Dus dat gaan we dan maar doen. Volgende week bel ik met mijn acu om weer een afspraak te maken voor januari 2012. zal haar dan ook even vragen of ik de juiste Q10 heb.

Heb overigens de Q10 met L-carnitine.

Hoop dat het bij jou toch nog goed gaat komen!

liefs,

Tool

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@tool

wordt helemaal gek, ik weet niet of ik nu wel of niet vanavond door moet gaan met spuiten, probeer nu dr. P te bellen.

als het toch geen zin heeft kan ik net zo goed nu even stoppen. heb 3 dagen gespoten..

pfff, kom zo met nieuws terug

waarom heb ik dit onderzoek niet 2 jaar geleden laten doen damn!

He Bloem, ik heb gewoon bij De Tuinen gekeken welke Q10 ze daar hadden en daar die genomen, wat voor mij gevoel het beste aansluit.

Bij mij is dit waarschijnlijk idd de reden dat het daarom niet eerder gelukt is met ivf en waarom ik de mk heb gehad. Ik betwijfel echter of je het met de inname van vit. D. binnen een week kunt 'verhelpen'. Alle beetjes helpen, maar je lichaam heeft toch meestal een tijdje nodig om het op te nemen en werkzaam te maken volgens mij.

Wij hebben in principe nog geen advies gekregen om wel of niet verder te gaan. Wij mogen zowieso pas na januari 2012 verder omdat we nog met die termijnbetalingen zitten. Zolang deze lopen, mag je niet beginnen aan een behandeling. Vinden we niet erg hoor, even rust is ook niet verkeerd. Maar daarna willen we wel weer zo gauw mogelijk beginnen. april/mei vermoedelijk. En moet vriend maar wat minder alcohol drinken met de carnaval, hahahahaha.

Mijn vit. D. zit volgens mij net in de categorie 'regelrechte Versorgung'. Heb ook het advies gekregen om vit. D. te gaan slikken. Dus dat gaan we dan maar doen. Volgende week bel ik met mijn acu om weer een afspraak te maken voor januari 2012. zal haar dan ook even vragen of ik de juiste Q10 heb.

Heb overigens de Q10 met L-carnitine.

Hoop dat het bij jou toch nog goed gaat komen!

liefs,

Tool

Geplaatst

he bloempje, geen paniek. Ik neem aan dat dr. S ook de uitslag heeft gekregen? Kun je hem anders niet bellen en overleggen?

Dit is het nadeel dat je ergens achter komt als je met een poging bezig bent.

wie weet lukt het nu wel, mail dr. P anders even. Wie weet reageert hij wel heel snel!

sterkte!

liefs,

Tool

Geplaatst

@tool

Dr P gaat vanavond mijn mail beantwoorden...maar dan kan ik dus niet meer met Dr.S overleggen.

Dr. S gaf aan contact op te nemen met Dr. P denk dat hij misschien ook geen tijd heeft gehad om ernaar te kijken ik heb het wel doorgemaild maar werd direct terugverwezen naar Dr.P...pff en als Dr. P vanavond zegt dat het weinig zin heeft wat dan wel of geen spuit zetten ..heb mezelf misschien inderdaad erg moeilijk gemaakt.

Geplaatst

We gaan door met onze huidige poging...gelukkig heb ik al 2 mails gehad van dr. P , en wel heel blij dat hij zo snel reageert toch..fijne dokter moet ik zeggen

Bloempje ga op je gevoel af.

Vervelend dat beide heren nog geen tijd hebben gehad om eea met je door te nemen.

Gr,

Geplaatst

Jammer genoeg nog geen reactie door dr. Pf. Ben benieuwd naar mijn uitslagen van gisteren.

Vanmiddag al een mail gestuurd met een reminder voor hem. Want dat had die gevraagd. Maar helaas nu nog geen reaktie. Ik hoop straks nog wat te horen.

Bloempje fijn dat je toch reactie heb gehad

Geplaatst

merk al dat hij vooral 's avonds reageert, dus geef de moet nog niet op raba...beneniuwd!

Jammer genoeg nog geen reactie door dr. Pf. Ben benieuwd naar mijn uitslagen van gisteren.

Vanmiddag al een mail gestuurd met een reminder voor hem. Want dat had die gevraagd. Maar helaas nu nog geen reaktie. Ik hoop straks nog wat te horen.

Bloempje fijn dat je toch reactie heb gehad

Geplaatst

Raba, spannend. Hier ook de ervaring dat hij voornamelijk in de avonduren reageert. Gewoon een tweede mailtje er achter aan sturen, hoor. Heb ik ook regelmatig gedaan en kreeg dan wel mail terug. Kan mij voorstellen dat je de uitslagen wilt weten. Hou je ons op de hoogte? Knuffel

Geplaatst

Ik lees links en rechts over gebruik van prednisolon...iemand hieromtrent informatie over? Ik las dat je dit dan 10 dagen voor punctie al moet nemen, mocht het deze keer niet lukken zou het dan een idee zijn om hier volgende keer naar te vragen bij dr s of dr p?

Geplaatst

Bloempje, prednisolon en intralipid schrijft dr. P. voor. Gewoon een mail sturen en vragen of het in jouw geval zin heeft omdat bij hoop IK NIET een volgende poging kunt gaan gebruiken.

LIefs

Geplaatst

Bloempje, zo heb ik het ook gedaan. Ik kreeg eerst het advies om extra omega.3 te slikken. Alleen gebruikte ik al sinds een maand of twee de aanbevolen dosering. Ik heb hem toen gemaild en gevraagd of prednisolon of intralipid soms van toegevoegde waarde kon zijn vanwege mn bloedbeeld. Ook uitgelegd dat ik al geruime tijd dd aanbevolen omega 3 slikte. Hij heeft het toen voorgeschreven. Bij het gebruik van prednisolon is controle van het bloed wel belangrijk. dr. P geeft aan op welke dagen mbt icsi dit van belang is. De intralipid wordt via infuus toegediend. Dat gebeurd bij een vriend van dr. P. Die zit zon 20 km voorbij dusseldorf. Ik dacht dat dr. S het ook deed alleen toen ik daadwerkelijk een afspraak hiervoor wilde maken, bleek het toch allemaal moeillijk te zijn. Vandaar maar naar de bevriende arts van dr. P gegaan. Intralipid zelf meenemen en dan wordt daar het infuus aangelegd. Ik heb morgen weer een intralipid infuus. Drie dagen na tp van een emmy.

Geplaatst

Hi is heel druk, een reminder op zijn beide mailadressej kan nooit kwaad en helpt vaak. Zeg gewoon dat je in spanning afwacht. Hij reageert ook in het weekend vaak snel!

jammer genoeg nog niet door dr pf gemaild met de uitslagen. Zal wel maandag worden dan
Geplaatst

Kreeg net reactie hij heeft het gisteren avond verzonden. Jammer genoeg niks ontvangenook niet in mijn junk mail. Hij zit nu in berlijn zei hij. Dus zal denk ik toch maandag worden

Geplaatst

ik ben helaas te laat te laat voor de prednisolon maar kan we aan de slag met intralipid, nu zijn zowel mijn schoonmoeder als schoonzus verpleegkundige, zou hij het dan ook kunnen voorschijven en dat ik het thuis laat toedoenen?

Bloempje, prednisolon en intralipid schrijft dr. P. voor. Gewoon een mail sturen en vragen of het in jouw geval zin heeft omdat bij hoop IK NIET een volgende poging kunt gaan gebruiken.

LIefs

Geplaatst

ha Wen,

dankje voor je berichtje, ikke ga ook aan de intrapilid, baat het niet schaadt het niet.

had vandaag follikel meeting, 7 stuks maar nog niet groot genoeg, vanavond begonnen met de cetrocide, moest perse tussen 17 en 18 uur, weet jij waarom, precies om die tijd? zojuist eerste spuit gezet en voel me echt niet lekker worden, misselijk en heel warm, is dit normaal.

waarschijnlijk punctie vrijdag/zaterdag...ik hoop zo dat er 1 of 2 mooie emmy's uit komen.

Dr P schreef inderdaad dat die bij een vriend van hem kon die de kliniek om de hoek had zitten, maar lees bij jou dat die 20 km verderop is?

Zou ik het ook thuis kunnen laten doen door mijn schoonmoeder (verpleegkundige) en dan recept bij hem aanvragen.

Bloempje, zo heb ik het ook gedaan. Ik kreeg eerst het advies om extra omega.3 te slikken. Alleen gebruikte ik al sinds een maand of twee de aanbevolen dosering. Ik heb hem toen gemaild en gevraagd of prednisolon of intralipid soms van toegevoegde waarde kon zijn vanwege mn bloedbeeld. Ook uitgelegd dat ik al geruime tijd dd aanbevolen omega 3 slikte. Hij heeft het toen voorgeschreven. Bij het gebruik van prednisolon is controle van het bloed wel belangrijk. dr. P geeft aan op welke dagen mbt icsi dit van belang is. De intralipid wordt via infuus toegediend. Dat gebeurd bij een vriend van dr. P. Die zit zon 20 km voorbij dusseldorf. Ik dacht dat dr. S het ook deed alleen toen ik daadwerkelijk een afspraak hiervoor wilde maken, bleek het toch allemaal moeillijk te zijn. Vandaar maar naar de bevriende arts van dr. P gegaan. Intralipid zelf meenemen en dan wordt daar het infuus aangelegd. Ik heb morgen weer een intralipid infuus. Drie dagen na tp van een emmy.
Geplaatst

Bloempje, je hebt alleen iemand nodig die een infuus kan en mag aanleggen. Dr. P schrijft een recept uit voor intralipid, die bij de apotheek besteld en gehaald kan worden. Deze moet via een infuus toegediend worden. als jij zelf mensen kent die dit mogen en kunnen doen, heb je mazzel. Scheelt een lange rit naar langenfeld in duitsland. Daar zit nl.de bevriende arts van dr. P. Het is vaak geen optie om met de intralipid naar je huisarts of gyn te stappen want daar werken ze vaak niet aan mee. Vandaar dat de meeste van ons naar duitsland afreizen.

Geplaatst

Hoi Wen72 en Bloempje,

Ik ben met jullie mee aan het lezen want ik overweeg ook intralipid te gaan gebruiken. Heb via Eiceldonatie 1 kind, nu ben ik veel aanleg voor auto-immuum ziekte en lukt een 2e kleine nml niet meer. Ik heb aan het einde van mijn zwangerschap zware pre-eclampsie gehad en dat alles bij elkaar het een nieuwe embryo afstoot. Vandaar nu mijn hoop op intralipid. Mijn man is arts dus die kan het recept uitschrijven en ook het infuus aanleggen. Maar we kunnen op internet nergens de dosering vinden. Hoe vaak en wanneer moet ik het gebruiken, al voor de tp? Kan ik ook zo een mail sturen naar Dr P. (ken hem totaal niet) Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Geplaatst

vanmorgen om half 3 toch de resultaten gekregen.

Snap er weinig van zoals ik al gedacht.

een normaal IgE sluit niet uit dat een atopische ziekte, maar het maakt het onwaarschijnlijk is; in de normale bloedcellen lichte verlaagd hemoglobine

concentratie, absolute vitamine-D-tekort, de verhouding oplosbare transferrinreceptor / log ferritine (0,66) geeft een voldoende ijzer reservaat

(Referance bereik:

allotransplant, in plaats van in de bovenste van het verwachte bereik als prognsotic goed teken voor de mogelijkheid voor het induceren van tolerantie, in de cellulaire IMMUN

systeem een lichte monocytosis als discret activatie teken - ontbrekende resultaten zullen volgen

Voorlopige adviseren: door de vele immunologische effecten van vitamine-D, is een verhoging van het ontoereikende niveau door intkae van 2 x 1000 IE / dag

aanbevolen, het moduleren van de IMMUN op een zodanige wijze, dat mogelijk activaion borden vermindert, een voeding suppletie met 500 mg omega-3-vetzuren wordt ook aanbevolen

Geplaatst

Raba je hebt het helemaal vertaald! :-)

IgE waarden hebben te maken emt allergie. Die zijn bij jou normaal, maar dit sluit niet uit dat er iets kan zijn, het is alleen onwaarschijnlijjk.

Je hebt een licht verlaagd hemoglobine (volgens mij is dat dan gewoon bloedarmoede?) maar je ijzerreservaat (hemoglobina houdt verband met ijzer) is wel oke. En je hebt een sterk vitamine D te kort.

Ik mis denk ik een zin? Van waar je met de Tregs zit? Er staat nu 'in plaats van in de bovenste ranhge'... en dan gaat het over immuunsysteem en niet over waar die Tregs dan wel zitten. Ik verwacht aan de lage kant gezien het vit D tekort.

En er is een lichte 'monocystosis' dat zal verhoging van één of ander zijn? Wat een 'discreet activatie teken' is. Je imuunsysteem lijkt dus licht geactiveerd.

Je moet vit D nemen vanwege de gunstige invloed daarvan op je imuunsysteem. En verder omega-3 om je immuunsysteem te reguleren (modulate= regelen) en de tekenen (signs) van activatie te verminderen.

Op zich wel interessant om jouw waarden ook weer naast dei van Alan Beer te leggen. Naar aanleiding daarvan zijn velen van ons naast de vit D en omega toch ook aan de prednisolon gegaan. Pf schrijft dat niet heel snel uit zichzelf voor heb ik het idee, maar is er niet op tegen als je er zelf naar vraagt. Maar dan zouden we idd eerst moeten kijken naar al die CD percentages.

Geplaatst

Sylvia, ik heb je geprobeerd om je een pb te sturen met informatie. Ik doe momenteel echter alles via mn mobieltje omdat wij nog in een bungalowhuisje zitten vlak bij duitsland. Weet niet of het pbtje goed is gegaan. Ik ben morgenavond weer thuis en zal je dan uitgebreid antwoord geven op al jouw vragen.

Geplaatst

Sylvia, alvast wat antwoorden:

- je kan dr. Pf gewoon mailen. Ik was ook niet onder behandeling bij hem. Ook geen doorverwijzing gehad. Zal morgen in pb zijn mailadres en verdere info sturen.

- intralipid kan via de apotheek besteld worden. Niet alle apotheken zullen het kennen, maar na wat info kan het gewoon besteld worden, hoor.

- toediening is zo'n drie dagen voor en drie dagen na terugplaatsing. Zijn daarnaast wel wat andere factoren waar je rekening mee moet houden, maar die stuur ik wel in een pb.

Hier zelf ook een zoontje vanuit een icsi behandeling terwijl een brusje maar niet lijkt te lukken. Uit bloedonderzoek blijkt mijn imuunsysteem te geactiveerd te zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden