Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bloempje, 2. Blastocystes! Dat moet goed gaan. Je weet nu in ieder geval dat deze een goede kans maken. Die andere 3 hadden het toch al niet gered.

Ga je echt met oud en nieuw testen? Ik zou dat niet durven ( in ieder geval met oudjaar). Heel veel succes nog met wachten en ik duim voor je.

Ik heb nu al twee keer de mail teruggekregen die ik aan dokter p. Heb gestuurd. Heeft iemand anders dat toevallig ook? Ik mail wel vanaf de iPad omdat onze computer het niet goed doet. Misschien toch even naar het andere adres sturen?

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

bloempje, wow, goed zeg. de wachtweken nu in. Ik zou ook niet durven testen, maar goed. ieder het zijnee, hihihi. Heel veel succes de komende weken!!! mijn duimen zijn aan het draaien voor jee!

Twinkel, ik heb ook twee keer iets teruggekregen, dat mijn mailtje niet werd afgeleverd. Heb het daarna nog eens gestuurd, maar helaas geen antwoord gekregen. Zou het gewoon blijven proberen.

Hier ongesteld geworden.

liefs,

Tool

Geplaatst

Doc P heeft ook een facebookpagina en accepteerd ook vriendjes........ http://www.facebook.com/Immudoc?sk=info

Wat ik persoonlijk een minder vind, is dat hij daar reclame maakt voor afvallen met HCG supplementen ( die gewonnen worden uit de urine van zwangere vrouwen) hij verteld er 10 kilo mee te zijn afgevallen in 18 dagen......

Het kan aan mij liggen, maar ik persoonlijk vind dat omdat er zo moeilijk aan te komen is, nou ja, jullie weten wat ik bedoel denk ik.....

Fijne kerst allemaal !

Geplaatst

Hmm heel dubbel inderdaad (of is het matching reclame van derden op facebook?) Ik heb vrienden verzoek gedaan. Hij zet het immers ook in zijn handtekening. Wel apart. :)

Geplaatst

vandaag bericht van dr. P gehad op mijn (nieuw gestelde) vraag wanneer we precies met de prednisolon moeten gebruiken bij onze 5e poging.

10 days before transfer (is dus de tp, toch?) eventueel ook in combinatie met de intralipid infuus.

Ik zal eens vragen of dit via mijn huisarts kan. die zitten toch in het ziekenhuis. of wellicht kan mijn buurmeisje ook een infuus zetten, ze werkt ook in het ziekenhuis.

eerst nog even een paar maanden mijn lichaam in optima forma brengen.

Heb het idee/gevoel dat ik de Q10 en it's energy begin te merken. geeft me weer een beetje hoop.

Geplaatst

Hmm, dat wordt met een cryo lekker plannen dan als je niet precies weet hoe lan je cyclus duurt. Ben zelf vandaag ongesteld geworden en in principe gaan we ons volgende maand dan aanmelden of de cryo. Moet alleen eerst dan dr Pf nog mailen voor recept, huisarts vragen wekelijkse check te doen, op werk inplannen.....zucht, ik haak al bijna weer af :-s

Wat betreft Facebook... Ik hou het zelf maar even gescheiden. En dat afvallen...we weten niet hoe ze daar in dld tegenover staan en het is en blijft natuurlijk wel een commercieel lab. Ik maak me er maar niet te druk om.

Geplaatst

Goed om te weten van die prednisolon, mijn arts vertelde mij dat ik op de dag van tp moest beginnen, heb het nog eens nagevraagd maar wist het echt zeker. Ik kan me niet voorstellen dat het zo snel zijn werk doet, het moet toch nog inwerken, ik ga denk ik ook 10 dgn van tp beginnen. Ik weet de dag van tp nml al.

Iemand nog iets van Wen72 gehoord, ik vrees het ergste (een negatieve test).

Geplaatst

he Henne,

wellicht heeft dr. P hierop een antwoord, mss is het een gemiddelde?

Dit was zijn gehele antwoord:

you should start with 5 mg Prednisolon/ day (intake always in the morning) 10 days prior the transfer. 3 days prior the transfer, it is advised to control the normal blood count to asure, that there is no significant bacterial infection (a possible typical side effect under prednisolon). If you want, you can combine this with the optional lipid infusion. 3 days after transfer same control and optional action again.

lijkt me idd lastig om het in te plannen wanneer je niet weet hoe lang je cyclus is. Mocht je een verse poging doen, dan is het iets makkelijker in te plannen. want dan weet je wanneer je begint met de hormonen en kun je ongeveer inplannen wanneer de tp is (of denk ik nu te simpel). Met een cryo tp idd iets lastiger. Maar had testr niet ook met een cryo tp?

Geplaatst

he Sylvia, volgens mij had Wen ook op de officiële testdag negatief getest. Ze beschouwden deze poging helaas als mislukt. Volgens mij zouden ze nu even rust nemen, dit een plekje geven en in 2012 volgens mij verder kijken, maar pin me er niet op vast.

het recept van de prednisolon zou ik dan via dr. P krijgen, via mail of ik kan het ook rechtstreeks naar de apotheek laten faxen.

Wil ook nog in januari een en ander afstemmen met dr. S. van DD.

Geplaatst

Die tien dagen is ook zodat je voor de tp nog een bloedcheck kunt doen, dus misschien dat het niet op twee dagen neer komt? Ik denk dat ik in het ziekenhuis om een vroege echo ga vragen om in te schatten hoe lang mijn cyclus gaat worden. Ik zat drie maanden lang op 35 dagen en nu was het 31.

Geplaatst

Syl, inderdaad is deze poging helaas mislukt. Ondanks de teleurstelling voelde het wel goed om na lange tijd weer in de race te zijn. Hierdoor strijdlustig voor een vijfde poging. In januari zal een evaluatie plaats vinden. Tevens een second opinie in gent. Heb niet eerder gereageerd vanwege een heftig griepvirus waardoor het hele gezin door is geveld, inclusief mijzelf.

Geplaatst

yep, dat geeft ie idd ook aan: 3 days prior to transfer blood control.

Hoop dat je nu een iets regelmatigere cyclus gaat krijgen!

Die tien dagen is ook zodat je voor de tp nog een bloedcheck kunt doen, dus misschien dat het niet op twee dagen neer komt? Ik denk dat ik in het ziekenhuis om een vroege echo ga vragen om in te schatten hoe lang mijn cyclus gaat worden. Ik zat drie maanden lang op 35 dagen en nu was het 31.
Geplaatst

Geeft niks wen, ik snap¨dat je ook wel wat van slag was natuurlijk. Ik heb dus de datum van tp door gekregen maar teven via mijn ned endrocrinoloog een uitslag gezien van lupus anti-coagulans die positief is. Helass dus aardig wat immuun afwijkingen. Anti-TPO, Eierstokken aangevallen, en nu dit erbij. echt een wonder dat mijn eerste dochter na de eerste ecd geboren werd. Welke sterkte slikken of gaan jullie slikken en hoeveel dgn van te voren beginnen jullie van de prednisolon en de heparine of asperine?

Ik heb het idee nu al mega med in te nemen: omega 3 (handvol), vitamine D (6 pillen), Foliumzuur 2x, Vitamine B6 en B12, gewoon nog de pil en 2 pillen voor mijn hoge onverklaarbare bloeddruk.En ik ben nog niet eens begonnen. PFFFFF Herkenbaar???

Geplaatst

He Syl,

herkenbaar ja, het slikken van heel veel pillen tegelijk om je lichaam in optima forma te krijgen, nog voordat je begonnen bent met alles...

anti-tpo heb ik ook verhoogd. dr. P raadde mij echter aan om een lichte dosis (5mg/dag) prednisolon te gaan gebruiken en niet specifiek de anti-tpo te gaan 'bestrijden'.

your autoantibodies towards TPO have indeed an effect on your fertility outcome. Due to the fact, that everything that stimulates your immune system will in consequence reduce the capability to induce tolerance, every autoimmune diseases causes negative influences. Generally, the local physicians only look at the endocrinologic effects, means, they substitute free thyroid hormone, if TSH will go up. This therapy has no effect on the autoimmune disease, the antibodies will constantly attack your TPO.

Dus het auto-immuunsysteem wordt hiermee niet 'geholpen' zeg maar en blijft dus geactiveerd en dus een tegenwerking voor je lichaam om je embryo te accepteren.

wat betreft de omega 3 en vita D. ik slik 2 pillen omega 3 (van Triomar) en 2 pillen vit. D. en kom hiermee wel aan de voorgeschreven dosis. weet effe niet het merk van de vit. D. zal ik voor je opzoeken.

succes meid!!! neem anders ook even contact op met dr. P via mail.

Geplaatst

Hier ook 5 mg prednisolon, gestart ongeveer 10 dagen voor terugplaatsing. Verder inderdaad onder meer de omega 3 (1000 mg epa), vitamine d3 en alle andere vanuit DD voorgeschreven supplementen. Inderdaad een hand vol. Ik heb geen idee wanneer je moet starten met heparine. Ik meen mbt asperine wel eens ergens gelezen te hebben dat je gaat starten als je cyclus begint, maar pin mij daar niet op vast. Mischien dat alan beer daar iets over schrijft.

Ondanks dat de prednisolon en intrallipid niet de gewenste zwangerschap bij mij heeft gebracht, heeft het bloedonderzoek wel zijn nut gehad. Gezien mijn reumatische klachten wordt er nu verder onderzoek gedaan. Hopelijk krijgen we dan ook de ontstekingswaarden wat naar beneden en sluiten wij een toekomstige vijfde poging wel positief af.

Geplaatst
Hier ook 5 mg prednisolon, gestart ongeveer 10 dagen voor terugplaatsing. Verder inderdaad onder meer de omega 3 (1000 mg epa), vitamine d3 en alle andere vanuit DD voorgeschreven supplementen. Inderdaad een hand vol. Ik heb geen idee wanneer je moet starten met heparine. Ik meen mbt asperine wel eens ergens gelezen te hebben dat je gaat starten als je cyclus begint, maar pin mij daar niet op vast. Mischien dat alan beer daar iets over schrijft.

Ondanks dat de prednisolon en intrallipid niet de gewenste zwangerschap bij mij heeft gebracht, heeft het bloedonderzoek wel zijn nut gehad. Gezien mijn reumatische klachten wordt er nu verder onderzoek gedaan. Hopelijk krijgen we dan ook de ontstekingswaarden wat naar beneden en sluiten wij een toekomstige vijfde poging wel positief af.

@all, in het boek van Alan Beer wordt volgens mij geadviseerd om op cyclusdag 1 te beginnen met Aspirine en op cyclusdag 6 met de heparine injecties, indien sprake is van een stollingsafwijking. In DD wordt geadviseerd om met beide medicatie na de terugplaatsing te starten. Dit doe ik persoonlijk al de laatste mislukte behandelingen, heeft helaas tot nu toe nog niets opgeleverd. Ik ga denk ik volgende keer meer de adviezen van dr. Beer volgen. Het lijkt mij nl. ook dat bij gebruik van de hormonen voor de stimulatie je bloed al gaat stollen en is misschien al te veel gestolt tijdens een terugplaatsing. Weet iemand hier meer over? Nederlandse artsen geloven hier niet in en dr. Pfeiffer is een expert betreft immuunsysteem, maar niet in stollingafwijkingen.

Geplaatst

Wat een pillen allemaal hè? Krijgen jullie dat allemaal makkelijk weggeslikt? Ik heb er soms wel moeite mee.

Ik heb toevallig vandaag een mail terug gehad van dr. P. Misschien was hij wel op vakantie dat het zo moeizaam ging met de mails. Ik heb gevraagd of prednisolon bij mij zin zou hebben en hij raadt een lichte dosis aan naast het gebruik van vitamine d (2x 1000 ie) en visolie. Ik heb nu trouwens omega 3 van sunwell (1000mg) maar daar zit dus eigenlijk maar 18% in. Weet iemand nog een goed merk? Het advies was om 500 mg te nemen.

Tool, wellicht straks ook weer in de race maar dan met prednisolon... Wanneer zouden jullie weer willen starten?

Wen, hopelijk krijgen ze je ontstekingswaarden naar beneden en kunnen jullie een 5de poging doen.

Roos, ik heb geen ervaring met heparine. Bij de laatste cryo poging heb ik op aanraden van de arts wel kisnderasperine gebruikt. Hier moets ik een paar dagen voor de tp al mee beginnen.

Geplaatst

Hihi, ik ben al jaren chronisch vermoeid en heb een hele la vol voedingsaanvullingen. Een pilletje meer of minder draai ik mijn hand niet voor om. Kijk voor goede aanvullingen eens op https://www.derooderoos.com/catalog/ Ik geloof dat je tegenwoordig wel een receptje nodig hebt, maar dat kan evt via dr Pfeifer? Dit zijn goede preparaten en vaak ook niet al te duur. Mijn orthomoleculair arts waarschuwde me wel voor preparaten van De Tuinen e.d. Daar zit namelijk verder geen controle op.

Geplaatst

Hi meiden,

Weet iemand of doc P wellicht op vakantie is?? Vorige week al gemaild, gisteren opnieuw (inmiddels heb ik 3 emailadressen, uiteraard alle 3 gemaild;-) maar geen antwoord... Misschien ben ik gewoon té ongeduldig, zeker gezien deze periode van het jaar! Mocht iemand wat weten dan lees ik het natuurlijk graag!!

Fijne avond,

Geplaatst

Misschien overspoelen we hem een beetje hihi. Er gaan natuurlijk steeds meer vrouwen mailen, hij moet op urgente mails als eerste reageren.... En hoe meer herinneringen we gaan sturen hoe voller zijn mailbox ;-) Ceeke, voor zover ik weet duurt het op het moment gewoon wat langer, wel frusterend als je erop zit te wachten.

Geplaatst
Hi meiden,

Weet iemand of doc P wellicht op vakantie is?? Vorige week al gemaild, gisteren opnieuw (inmiddels heb ik 3 emailadressen, uiteraard alle 3 gemaild;-) maar geen antwoord... Misschien ben ik gewoon té ongeduldig, zeker gezien deze periode van het jaar! Mocht iemand wat weten dan lees ik het natuurlijk graag!!

Fijne avond,

Mijn mail van een paar dagen geleden is ook nog niet beantwoord. Ik denk dat het vooral te maken heeft met de urgentie van de vragen en het is mij opgevallen dat hij op korte vragen sneller antwoord geeft. Een herinnering wil wel eens helpen.

Geplaatst

he Ceeke,

ik had laatst een korte mail gestuurd en kreeg zo een reactie. Op mijn vorige langere mail heb ik geen reactie gekregen.

Idd frustrerend als je op een antwoord zit te wachten. Ik weet niet of hij met vakantie is, hoop dat hij toch snel reageert.

liefs,

Tool

Geplaatst

Henne, bedankt voor de tip. Ik heb de andere vitamines wel via internet besteld. Ik heb een tijdje orthica gehad en heb nu now ( schijnt ook goed te zijn maar wel grotere pillen over het algemeen). De visolie had ik al in huis. Gewoon bij het kruidvat gehaald maar dat doe ik dus maar niet meer.

Ik weet niet of ik ooit kan wennen aan al die pillen slikken. Vooral met de visolie heb ik nogal moeite. Ik moet er letterlijk van kokken :-/.

Hebben jullie al een idee wanneer jullie weer verder gaan?

Roos en ceeke, ja het is inderdaad niet te volgen wanneer hij reageerd. Hij zou mij een schema mailen zodat ik precies weet wanneer ik moet beginnen met de prednisolon. Ook heb ik gevraagd of hij het recept hiervoor kan uitschrijven of dat dat via dr. S. gaat.

Hoe gaan jullie dat doen met bloedprikken tussendoor? Daar zie ik dan al weer een beetje tegenop. Aangezien ik al zo vaak niet aanwezig ben op het werk en dan ook nog eens weg om bloed te prikken om de zoveel dagen. Ik ben ook benieuwd hoe mijn huisarts hierop reageerd.

Geplaatst

Wat super dat jullie zo goed contact hebben met die Dr. P enzo. Ik lees zoveel mogelijk op deze site en kom vaak tot de conclusie dat hij bloed wil en dan lage dosis prednison, asperine, omega 3 en vit D. Of zie ik dat verkeerd? Ik heb alles in huis en elke arts verteld mij een ander tijdstip om de medicatie te beginnen, volgens mij is het best soms natte vinger werk en testen. Ik neem de midden weg van alles. Infuus intralipid ook thuis liggen. Dus kan wel bloed prikken bij Dr P. maar ga toch alles slikken en nemen wat er bestaat (behalve ivig) Hoe staat dat met jullie?

Wie heeft er in het nieuwe jaar het eerst een TP en wie zit er ook alweer nu in haar ww, wanneer moet je testen?

Geplaatst

@all. Hier slecht nieuws, vanmorgen om 6 uur getest, net voor het innemen van de bollen en negatief met kv test niet eens eens een licht streepje, ik had exact vandaag 2 weken geleden de punctie, en blijkbaar blijven zelfs 2 blastoom cysten niet zitten. Voor de eerste keer helemaal niets gevoeld....e zijn gewoon in het niets verdwenen. Inbegrip er zomaar in te geloven dat mijn lichaam niet baby friendly is. Ik kan zo nog wel 10 TP laten doen maar als ze toch weer direct in het niets verdwijnen. Ben er welvanovertuigd dat het aan die regulatorische t cel waarde zal liggen, maar volgens d HA. Is hier nieTs aan te doen. Weten niet wat we nog meer uit de kast moeten trekken. We hebben nu toch echt alles gedaan. Embryoscope, PICSI,, intralipid. Wat kan ik nog meer doen? Alleen nog prednisolon? Is dat het wonder...? Ik weet het niet meer. Lig huilend met iPad in bed. Ik kan niet huilen alleen als ik typ dan komen de emotiies..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden