Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn huisarts stond op zich niet heel negatief tegenover het gebruik van prednisolon. Hij had het er alleen over dat je bij langdurig gebruik sneller kans hebt op botontkalking. Heeft iemand van jullie daar wel eens over gehoord?

Ik had dr. Pf nog een mailtje gestuurd met daarin het verhaal van mijn huisarts. Hij heeft inderdaad uitgelegd dat het normaal niet uitmaakt maar wel als je zwanger wilt worden/ al bent omdat het 6 tot 12 uur duurt voordat je bij een ontsteking koorts krijgt. En dit dus bepaalde cellen activeerd waardoor je lichaam het embryo zal gaan afstoten.

Binnenkort dus maar weer bellen met de huisarts. Als hij niet verder wil meewerken ga ik kijken of ik kan overstappen naar de huisarts van mijn vriend. Hij heeft een hele fijne huisarts die overal voor open staat. Ik heb niet zoveel met mijn huisarts maar kom er verder ook echt zelden dus misschien scheelt dat ook nog.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij langdurig gebruik van hoge doses prednison krijg je idd botontkalking, maar dat lijkt me met deze lage dosis niet het grootste risico ;-)

Artsen zitten vaak zo vast in de standaard praatjes. Mijn gyn waarschuwde me voor te hoge dosis vit D omdat dit een n ve oplosbare vitamine is. Mijn homeopatisch arts geeft aan dat ik een vit D tekort heb en er 4000ie oer dag van moet slikken. Als mijningenieur dat hoort krijgt ze denk ik een rolberoerte :-))

Heb dr P emaild voor een recept, ben benieuwd, heb het heel kort gehouden met een faxnr van de apotheek erbij. Weet nu ook wat concreter wanneer ik moet beginnen, had namelijk gisteren een posi ovu test dus kon gaan rekenen. Verwacht de tp rond 17 feb....krijg nu toch wel een beetje de kriebels. Als dat stomme ding maar goed ontdooit, als k maar geen infectie krijg, als als als. Pffff.

Vraagje aan de meiden die al prednisolon gebruikt hebben. Van testr wee ik dat zij er voorzichtig is geweest met contacten om infecties te voorkomen. Hoe hebben anderen dat gedaan? Ging je gewoon naar je werk? Kwam je in de buurt van kleine kinderen? (mijn neefjes en nichtje zijn altijd verkouden) Ging je gewoon naar de sportschool? Uit eten? Naar een winkelcentrum? K wil hè liefste zo gewoon mogelijk doen, maar ook geen risico's nemen....

Geplaatst

Hoi henne, ik houd daar niet echt rekening mee anders kan je wel in een cocon gaan zitten. Je kan ook moeilijk iedere poging 2 weken vrij nemen en alleen maar thuis zitten). Wel let ik een beetje op met mensen die erg verkouden/ grieperig zijn (geen 3 zoenen geven bij begroeting e.d).

Zaterdag heb ik een kinderverjaardag van mijn nichtje en daar ga ik ook gewoon heen. Maar je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt. En als dat thuis zitten is dan zou ik dat zeker doen. Misschien anders ook even vragen aan dr. Pf?

Geplaatst

Ik heb alles met de prednison gewoon doorgedaan, werk in de verpleging, hou wel de normale hygieneregels in acht, ben overblijfmoeder, dus ook genoeg gesnotter,niet knuffelen, dat niet en heb mezelf ook niet opgesloten in huis.

Ik krijg van Prednison trouwens ontzettend blauwe plekken, hebben meer dat ?

Geplaatst

Oh dat wordt lachen, ik heb nu al heel snel blauwe plekken. Maar nu je het zegt, mijn oma heeft een tijd prednison gehad en die had idd heel erg veel blauwe plekken. Je huid kan bij langdurig gebruik geloof ik ook iets dunner worden. Haha, lekker spulletje hè dames ;-)

Ik zal idd wel gewoon gaan werken, maar wil wel vragen of ik wat vaker thuis kan werken. En denk dat ik m'n neefjes en nichtje maar even op afstand hou. Hoewel dat natuurlijk ook geen 16 weken te doen is mocht ik zwanger worden. Sporten doe ik bij de fysio in een heel klein zaaltje waar iedereen na gebruik de apparaten afneemt. Ik denk wel dat ik een stuk alerter zal zijn, zeker me hygiëne enzo.

Geplaatst

Toen ik prednisolon slikte (5 mg) was mijn zoontje snotverkouden. Ik was angstig dat hij mij zou aansteken. Maar nee hoor, nog geen kriebeltje of kuchje gekregen in die tijd. Ik heb verder wel iets meer rekening gehouden met het prednislon gebruik tov het dagelijkse leven. Ik ging bijvoorbeeld niet met mijn zoontje zwemmen en probeerde mijn nachtrust zo veel mogelijk te pakken (ben normaal nogal van de korte nachten).

Ik heb verder geen last gehad van het prednislon gebruik en eigenlijk er ook niets van gemerkt.

Nu is het wel zo dat wij afgelopen week een second opinie hadden in gent waarbij er ook gesproken is over de immunologische afwijkingen. Ik had de uitslagen van dr. Pf vantevoren al per mail (met mijn dossier) gestuurd.

In Gent is nu ook bloed afgenomen en zij gaan onder meer ook kijken naar afwijkingen op het gebied van immunologie. (blijft wel een feit dat dr. Pf echt DE expert op dit gebied is, waardoor ik de Gentse uitslagen ook weer naar hem wil gaan mailen). In gent werd toen gelijk uitgelegd dat zij dan (bij immunologische afwijkingen dan) prednisolon gaan voorschrijven met een minimale dosis van 10 mg ipv 5 mg. Ben dus benieuwd.

Geplaatst

Ik ga over 2 weken ook beginnen met prednisolon maar moet ik echt zo bang zijn voor een virus of bacterie?

Ik heb bij mijn vorige ivf (net in de tijd van de Mexicaanse griep) naar de costa geweest van een tp. Daar heb ik het opgelopen en had op de terugweg 40 graden koorts. Na 2dgn via huisartsenpost in het zkh beland, longfoto gemaakt. Gewoon uitgeziekt, daarna heb ik nog een wortelkanaal behandeling gehad vanwege mijn ontstoken wortel in mijn kies en 2 antibiotica kuren en dit allemaal voor de test. Het is echt ongelofelijk, ik had alle hoop al opgegeven. Maar niks was minder waar ik was wel zwanger! Zonder aspirine en predisolon. Ik snap er nu nml niks meer van waarom de embryo heeft ingenesteld ik had maar een BMS van 5.7. Als ik hier alle verhalen hoor of infectie enz hoor hoe belangrijk het is. Zelf met mijn immuun afwijkingen. Of ik heb gewoon ongelofelijke mazzel en geluk gehad.

Geplaatst

Syl, herken wat je zegt, hoor! Toen ik in 2007 zwanger raakte hield ik nergens rekening mee. Geen suplementen, prednisolon, intralipiid etc. Wij hadden net een reis gemaakt naar Kenia en slikte zelfs nog malaria tabletten. Zwaar verkouden teruggekomen en direct gestart met icsi. drie weken na het beeindigen van die malaria tabletten (inclusief nare bijwerkingen) was ik na icsi zwanger. Bleek achteraf dat je drie maanden niet zwanger mag raken na het slikken van malaria.....desondanks alles goed gegaan en is mijn zoontje kerngezond.

Tijdens de afgelopen echo in Gent bleek ik een endo cyste te hebben. Dat gaat hand in hand met endometriose. Nooit geweten.

Hierdoor hetzelfde als jij. Snap er niets van dat mijn zoontje zich toen heeft ingenesteld.

Aan de andere kant kan je lichaam en immuunsysteem in de loop van de tijd veranderen.

En overal waar ik nu zelf invloed op kan uitoefenen om de innesteling maar beter te laten verlopen, pak ik aan.

Moet overigens dr. Pf gaan mailen met de bevindingen van de endo cyste. Wil eigenlijk weten of dit ook mijn overactieve immuunsysteem kan veroorzaken. De cyste was overigens minimaal dus die laten ze vooropig gewoon zitteb.

Geplaatst

Ik pak nu ook alles aan. Heb net het boek van Alan beer gelezen en ga nu ook goed op voeding letten. Geen light producten meer en weinig suiker. Tomaten sap zou erg goed zijn om een immuun systeem rustig te maken. Dus morgen maar naar de supermarkt tomatensap halen, o ja en spinazie haha. Ben benieuwd wat dr. P je gaat aanraden over je cyste. Succes!

Geplaatst

@all,

hier even een update, zojuist dr. S gesproken (vanuit de auto..want was op weg naar kantoor dus niet ideaal) hij had het erover om mij MHA en HMA te meten, ik kon het niet goed verstaan. En later had hij het over het laten checken van de stollingstatus van het bloed. Is dat nu hetzelfde als die afkorten. Weet iemand van jullie welke afkorting het moet zijn.

Hij vroeg nog wat er uit het immunologisch onderzoek gekomen was en hoe mijn vit D waarde was, ik ga aan dat ik nu een megeshot vit D van mijn internist heb gekregen omdat mijn vita D waarde extreem laag was. HIj gaf aan dat dit de reden kan zijn voor het niet innestelen idd.

Zodra mijn vita D3 goed op niveau is zouden we een poging kunnen wagen met een iets minder milde medicatie, dus andere medicatie en zwaarder...en weer de embryoscope (niet AH dus, embryscope is beter schijnbaar)

De verleiding wordt natuurlijk nu weer groot maar ik wacht echt tot na de zomer, heb nog de stille hoop dat als mijn vita d goed is dat het misschien wel zelf lukt....

Kan iemand mij aan de afkorting helpen?

Ik ga zo leven hoe het met jullie allemaal gaat.

Geplaatst

Bij gebruik van 5 mg prednison heb ik ook nergens last van gehad, maar bij een tweede poging met 10 mg heb ik bijna een keelonsteking opgelopen. Hele week thuis geweest met keelpijn en koorts. Ik denk dat ik het op mijn werk heb gekregen. Misschien was dit gewoon pech, maar ga de volgende keer toch vragen of ik eventueel antibiotica erbij kan krijgen, want met koorts stoot je een embryo alsnog af.

Geplaatst

@Bloempje, ik denk dat dr. S AMH bedoeld, dit is een hormoon waaraan ze kunnen afmeten of je nog genoeg eicellen in je eierstokken hebt.

Hier kan je volgens mij ook vanaf leiden of je vervroegd in de overgang komt.

Momenteel ben ik ook het boek van Alan Beer aan het lezen, is genoeg goede informatie te vinden.

Wat dr. S zegt dat een vitamine d tekort reden kan zijn voor het niet innestelen van een embryo komt overeen met wat Alan Beer hierover schrijft.

Alan Beer meldt dat bij hoge doseringen van vitamine d en visolie een deel van zijn patienten alsnog binnen een half jaar zonder behandeling spontaan zwanger zijn geworden. Vitamine d reguleert nl. je immuunsysteem. Bij een tekort kan het je immuunsysteem triggeren en eventueel overactief maken, zodat je zelfs allergien enzo krijgt.

Geplaatst

he dames,

vandaag het recept voor de intralipid gekregen van dr. P en ook de uitleg hoeveel prednisolon ik nodig heb. blijkbaar stond er N1 op en dat in duitse apotheken duidelijk, maar ned. apotheken zouden dit ook moeten weten, hahahah. Dus na ons gesprek bij dr. S. gaan we maar eens richting apotheek. En als ze moeilijk doen, dan gaan we even langs de huisarts.

Gelukkig doet hij niet moeilijk over het bloedprikken.

Geplaatst

@Roos, dankjewel voor je snelle reactie.

nu bedenk ik me, waarom hebben ze dit niet eerder getest dan, dat AMH...ze hebben we op andere dingen getest maar hier niet op.

en stel dat AMH te laag is, is daar dan uberhaupt iets aan te doen.

heb imiddels via het ziekenhuis een vitamine D shot gehad, gaat oraal. want met supplementen kreeg ik het niet omhoog..

denk dat ik het eerst een half jaartje zelf ga proberen maar weer, ben het beu om nu weer een volgende poging te doen. zeker als vita D niet in orde is.

Vorige keer alles uit de kast getrokken, intalipid, embryoscope, 2 prachtige blastulas..en geen resultaat.

tja ach herkenbaar voor iedereen hier.

denk dat ik dat boek toch maar eens moet gaan kopen, is alleen in het engels toch?

@Bloempje, ik denk dat dr. S AMH bedoeld, dit is een hormoon waaraan ze kunnen afmeten of je nog genoeg eicellen in je eierstokken hebt.

Momenteel ben ik ook het boek van Alan Beer aan het lezen, is genoeg goede informatie te vinden.

Wat dr. S zegt dat een vitamine d tekort reden kan zijn voor het niet innestelen van een embryo komt overeen met wat Alan Beer hierover schrijft.

Alan Beer meldt dat bij hoge doseringen van vitamine d en visolie een deel van zijn patienten alsnog binnen een half jaar zonder behandeling spontaan zwanger zijn geworden. Vitamine d reguleert nl. je immuunsysteem. Bij een tekort kan het je immuunsysteem triggeren en eventueel overactief maken, zodat je zelfs allergien enzo krijgt.

Geplaatst

waar zou ik mijn AMH kunnen testen, muv DD?

Geplaatst

Ik dacht dat AMH in NL standaard bij intake ivf/icsi wordt gedaan. Bij mij wel althans. Pfeiffer in DD heeft hem ook nogmaals gedaan. Misschien kun je naar het ziekenhuis in NL (als je daar bent geweest) eens bellen of het bij hun is geprikt (of hele dossier opvragen)?

Er valt uit de uitslag te concluderen wellicht wat de dosis zou kunnen zijn voor stimuleren. En sommigen hebben baat bij dhea om eicel voorraad te boosten:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?15249-DHEA-hormonen-tegen-lage-AMH

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12222-DHEA-bij-lage-eicelvoorraad-en-ter-voorkoming-MK

Maar eerst maar eens afwachten of het zo is!

Geplaatst

@Testr, bedankt voor je snelle reactie, heb net reactie uit DD en idd is mijn AMH getest, 1,03 , niet hoog dus..ik ga meteen hierover lezen.

Ik vraag me af hoe hoog die moet zijn, weet jij dat?

Ik dacht dat AMH in NL standaard bij intake ivf/icsi wordt gedaan. Bij mij wel althans. Pfeiffer in DD heeft hem ook nogmaals gedaan. Misschien kun je naar het ziekenhuis in NL (als je daar bent geweest) eens bellen of het bij hun is geprikt (of hele dossier opvragen)?

Er valt uit de uitslag te concluderen wellicht wat de dosis zou kunnen zijn voor stimuleren. En sommigen hebben baat bij dhea om eicel voorraad te boosten:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12222-DHEA-bij-lage-eicelvoorraad-en-ter-voorkoming-MK

Geplaatst

@Testr, bij 2 ziekenhuizen in NL waar ik een behandeling heb gehad, hebben ze de AMH niet gemeten. Ik dacht dat ze in NL standaard de FSH meten. Blijkbaar meten sommige ziekenhuizen ook de AMH waarde. Misschien zijn ze in NL eindelijk ook wakker aan het worden.

@Bloempje, het kan zijn dat ze in DD jouw AMH in eerste instantie niet gemeten hebben omdat je vrij jong bent voor een DD patient. Tenminste als jij van 1980 bent. Je kan het natuurlijk altijd voor de zekerheid vragen waarom ze dat bij jou niet meteen getest hebben.

Geplaatst

amh wordt helaas niet standaard bij ieder ziekenhuis getest. Tenminste, bij mij bij het azm is het niet eerder getest. eerste keer dat ik ervan hoorde was hier op het forum en bij onze 4e ivf/icsi in DD.

bloempje, het kan zijn dat DD ook weer andere waardes hanteert dan de nl-se artsen. als je dr. S. mailt zou hij je wel kunnen zeggen wat je waarde zou moeten zijn.

Bij mij was ie voor mijn leeftijd net nog goed en binnen de marge. Opnieuw laten testen hoefde niet als we voor een 5e keer zouden gaan.

Ga m volgende week wel vragen naar evt. ook DHEA.

Weet alleen niet of het dan teveel van het goeie wordt, that I'm not overdoing it, snappie, omega 3 al een hoge dosis, vit. D ook een hoge dosis, prednisolon erbij, intralipid...volgende week maar even bespreken en voorleggen aan hem.

Geplaatst

@roos, nagevraagd, ze hadden het afgelopen december gemeten

1,03

fijn dat ze me dat dan ook niet hebben laten weten, het had 2,5 moeten zijn, ik ben 32..

maar wat zegt dit nu? is het heel slecht?

iemand any idea?

@Testr, bij 2 ziekenhuizen in NL waar ik een behandeling heb gehad, hebben ze de AMH niet gemeten. Ik dacht dat ze in NL standaard de FSH meten. Blijkbaar meten sommige ziekenhuizen ook de AMH waarde. Misschien zijn ze in NL eindelijk ook wakker aan het worden.

@Bloempje, het kan zijn dat ze in DD jouw AMH in eerste instantie niet gemeten hebben omdat je vrij jong bent voor een DD patient. Tenminste als jij van 1980 bent. Je kan het natuurlijk altijd voor de zekerheid vragen waarom ze dat bij jou niet meteen getest hebben.

Geplaatst

Bij mij is in voorburg amh gemeten in emc niet terwijl ze daar wel beweerden dat de slechte resultaten dan aan mijn leeftijd zouden liggen. In Voorburg bleken zowel fsh als amh prima.

heb vandaag mail gehad van dr Pf dt hij recept naar apotheek heeft gefaxt, benieuwd of ik het zonder commentaar meekrijg hihi. En dan wachten tot ik ongesteld word en me aan kan melden... Ga rond 7 feb beginnen met prednisolon, toch spannend,

Lees van de week verder bij! Nu Ff uitgeteld

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden