Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He getver dit zijn de meest klote momenten van een behandeling. Sterkte meid. Prednisolon kan inderdaad een optie voor je zijn, ik zou dit met dr. Pfeiffer zeker gaan overleggen.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bloempje, wat ontzettend k... dit! Ik had het zo gehoopt voor jullie. En ik begrijp zo goed hoe je je voelt. Vooral omdat je goede Emmy's had en er dan toch iets gebeurd waardoor het niet innestelt. De artsen weten het dan vaak ook niet. Wat een rotsituatie. Laat de tranen lekker stromen. En probeer dit eerst te verwerken voordat jullie verder gaan kijken. Wat een rot begin van het nieuwe jaar. Hopelijk komt het in 2012 helemaal goed. En heb je volgend jaar een prachtige IVF baby.

Bij mij zijn die regulatorische t-zellen ook verhoogd, 33,52 (bij jou ook toch?). Wat ik zo lees schijnt dat juist goed te zijn. Hoe zijn je andere waardes? Kan iemand dat trouwens zien in het alan beer boek over die regulatorische t-zellen (sorry die heb ik niet)?

Prednisolon zou ik zeker proberen als ik jullie was.

Sterkte.

Geplaatst

hi Twinkle, hoe is het begrijp is toch echt hoe hoger hoe actiever je immuunsysteem en hoe sneller je lichaam het niet lichaams eigen embryo eruit wil werken. begreep ook van mij HA dat dat zo werkt...

@Henne, hoe zit het nou precies? ben een beetje lost :-)

Bloempje, wat ontzettend k... dit! Ik had het zo gehoopt voor jullie. En ik begrijp zo goed hoe je je voelt. Vooral omdat je goede Emmy's had en er dan toch iets gebeurd waardoor het niet innestelt. De artsen weten het dan vaak ook niet. Wat een rotsituatie. Laat de tranen lekker stromen. En probeer dit eerst te verwerken voordat jullie verder gaan kijken. Wat een rot begin van het nieuwe jaar. Hopelijk komt het in 2012 helemaal goed. En heb je volgend jaar een prachtige IVF baby.

Bij mij zijn die regulatorische t-zellen ook verhoogd, 33,52 (bij jou ook toch?). Wat ik zo lees schijnt dat juist goed te zijn. Hoe zijn je andere waardes? Kan iemand dat trouwens zien in het alan beer boek over die regulatorische t-zellen (sorry die heb ik niet)?

Prednisolon zou ik zeker proberen als ik jullie was.

Sterkte.

Geplaatst

@henne, mag ik vragen of er een diagnose is gesteld ivm je vermoeidheid, ik ben ook al jaren zooo moe, maar de dokter gooide het altijd maar op mijn gevoelige darmen en stress...maar nu ben ik het beu en ga ik naar de internist. ik heb nooit werk gemaakt van die vermoeidheid maar nu in combinatie met de niet vervulde kinderwens na 5 jaar en de resultaten van Dr. P. ben benieuwd of de internist daar iets mee kan.

groetjes van een zeer verdrietige bloempje...nu eerder een treurwilg.

Hihi, ik ben al jaren chronisch vermoeid en heb een hele la vol voedingsaanvullingen. Een pilletje meer of minder draai ik mijn hand niet voor om. Kijk voor goede aanvullingen eens op https://www.derooderoos.com/catalog/ Ik geloof dat je tegenwoordig wel een receptje nodig hebt, maar dat kan evt via dr Pfeifer? Dit zijn goede preparaten en vaak ook niet al te duur. Mijn orthomoleculair arts waarschuwde me wel voor preparaten van De Tuinen e.d. Daar zit namelijk verder geen controle op.
Geplaatst

ach Bloempje, wat rot nieuws zeg!!!

in Maastricht zeiden ze altijd twee weken na de tp. Hebben ze in DD geen datum doorgegeven dat je kon testen? vind het heel rot voor je en kan me je tranen heel goed voorstellen en begrijpen!!!

Ik kan je wel vanalles zeggen, dat een volgende keer mss wel goed komt, maar daar heb je nu niets aan. Meid, een heel heel dikke knuffel voor jou en je mannetje.

probeer dit eerst een plekje te geven en dan rustig verder kijken.

Bespreek het nog een keer met dr. S. wanneer je eraan toe bent.

liefs,

Tool

Geplaatst

heb trouwens vandaag het recept via de mail van dr. P gekregen. gewoon op een papiertje, hadden jullie dat ook??? hoeveel moet ik er nu krijgen dan??? want er staat geen hoeveelheid op, lekker handig.

Geplaatst

nee geen datum meegekregen, maar het lijkt mij dat ik 2 weken na bevruchting toch kan testen? en bevruchting was dag van punctie of 1 dag later...

kan me niet voorstellen dat ik woensdag pas zou kunnen testen..

ach Bloempje, wat rot nieuws zeg!!!

in Maastricht zeiden ze altijd twee weken na de tp. Hebben ze in DD geen datum doorgegeven dat je kon testen? vind het heel rot voor je en kan me je tranen heel goed voorstellen en begrijpen!!!

Ik kan je wel vanalles zeggen, dat een volgende keer mss wel goed komt, maar daar heb je nu niets aan. Meid, een heel heel dikke knuffel voor jou en je mannetje.

probeer dit eerst een plekje te geven en dan rustig verder kijken.

Bespreek het nog een keer met dr. S. wanneer je eraan toe bent.

liefs,

Tool

Geplaatst

Bloempje, had in het DD topic al gereageerd, maar wilde je hier toch nogmaals heel veel sterkte wensen! Teleurstelling, onzekerheid, onmacht en allerlei andere gevoelens die nu naar boven komen. Schreeuw en huil het er maar uit! Het is gewoon k.t.

Eern dikke digiknuffel!

mbt de testdatum kan ik je weinig inzicht geven. In ons oude ziekenhuis in nl, werd ook altijd 14 dagen na terugplaatsing gezegd. Echter de afgelopen poging in Dusseldorf mocht ik 15 dagen na punctie testen. (dag 2 emmy's).

Op het december wachtbankje zat een ander DD meisje, die op dezelfde dag als mij een terugplaatsing had. Ook van een blasto. Zij mocht echter weer 3 dagen eerder als mij testen vanwege de blasto.

Het is gewoon ook extra klote (sorry voor de bewording) dat ze in DD nu dicht zijn. Anders had je daar naar toe kunnen bellen om het te vragen. Wel apart dat je geen testdatum mee kreeg. Maar ja, daar schiet je nu niets mee op.

Ik las ook dat je nu verder onderzooek wilt laten verrichten naar je moeheid. Mogelijk vind je daar de sleutel die jouw lichaam nodig heeft.

Lieverd, nogmaals heel veel sterkte!

Geplaatst

Hi meiden,

Gisteren bericht ontvangen van doc Pf. Hij heeft nog een aantal parameters nodig voordat hij een specifieker advies kan geven maar in elk geval mag ik ook aan de vitamine D en Omega-3. Nu had ik dat al zelf bedacht aangezien ik de uitslagen natuurlijk ook even bekeken heb: vitamine D was gedaald sinds mei (wat logisch is in de winter), het ferrine gehalte was veel te laat (ijzervoorrraad) en ook de CD-parameters waren verhoogd ten opzichte van de uitslagen in mei...

Maandag weer contact met de huisarts en daarna weer laten prikken in het lab. Beetje vreemd is het wel want de ontbrekende parameters stonden wel op mijn lijstje dat ik had meegenomen vorige week. Wellicht dat dit té moeilijk was?!! Anyway, we gaan gewoon opnieuw wat mensen aan het werk zetten;-)

Nu ga ik nog even terug lezen waar jullie de vitamines bestellen. Iemand een tip wat kleine pillen zijn?? Ik heb zo'n moeite met het slikken van pillen dat ik niet direct enthousiast wordt van het advies (naast dagelijkse aspirine, foliumzuur en Duphaston;-)! Maar goed, voor het goede doel moeten we wat over hebben.

@Bloempje, sterkte...

Meiden, ik wens jullie een fijne dag met een bijzonder uiteinde. Niet gemakkelijk in de fase waarin we zitten, niettemin biedt het nieuwe jaar weer nieuwe kansen!!

Geplaatst

@ ceeke. Ik gebruik devaron voor de Vitamine D, het zijn hele kleine mini tabletjes (de helft van DE PIL) je kan ze krijgen van de apotheek zonder recept, per tab 400ie. Succes.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik wilde jullie een gezond, liefdevol, vruchtbaar en gelukkig 2012 toewensen! Dat al onze dromen en wensen dit jaar mogen uitkomen!

(heb helaas nachtdienst gehad en duik dus nu lekker mn mandje in. Fijne dag allemaal)

Geplaatst

Voor iedereen hier veel gezondheid, geluk, liefde, moed, kracht, wijsheid, tevredenheid, lef, uitdaging, vriendschap en nog veel meer..... Haal eruit wat erin zit, het gaat een mooi jaar worden als je maar trouw aan jezelf blijft.

Liefs, Henne

Geplaatst

Hoi, even een vraag. Dr p. Heeft aangegeven dat ik drie dagen voor de tp en drie dagen erna een bloedtest moeten laten doen om te controleren dat er geen bacteriële infectie is ontstaan door de prednisolon. Dit wil ik eigenlijk gewoon aan de huisarts vragen. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Kan me voorstellen dat huisartsen niet echt positief staan tegenover het gebruik van prednisolon.

Verder vraag ik me af of die bloedtest nog een bepaalde benaming heeft?

Geplaatst

Ik had inderdaad het mailtje van dr. Pf meegenomen naar mijn huisarst waarin dit stond vermeld. Ook had ik een kopie van alle bloeduitslagen meegenomen. Mijn huisarts heeft verder weinig gezegd over de prednisolon. Hij vond het bloedonderzoek vanuit dr. Pf wel interesant en vroeg of hij de kopie mocht houden.

Ik kreeg van mijn huisarts toen gewoon een normaal bloedprik formulier mee om het te laten prikken.

Ik heb in het gesprek met mijn huisarts gezegd dat ik vanuit een icsibehandeling dit immunologische onderzoek moest laten verrichten en dat de immunologie arts wat afwijkingen had geconstateerd waardoor prednisolon werd voorgeschreven. Mijn huisarts heeft daar dus verder geen mening over gegeven, maar zonder verdere vragen een prikformulier meegegeven.

Twinkle, Succes! Gewoon proberen, hoor.

Geplaatst

He Twinkel, ik heb die vraag ook al gesteld aan mijn huisarts (via mail), maar nog geen reactie. Denk niet dat hij er moeilijk over zal doen. Zit alleen een beetje met het feit dat het al meteen moet worden doorgegeven aan DD. Weet niet of men zo snel is/zal zijn

Mijn huisarts staat er wel positief over. Hij vindt het maar jammer en vreemd dat hier niet vaker iets mee wordt gedaan, dat dit niet standaard bij onderzoeken hoort als er 1 of 2 mislukte ivf's zijn of miskramen, want je hoort het steeds vaker dat het aan het immuunsysteem ligt.

heb ook gevraagd of het intralipid infuus via hun kan worden gedaan. Als dit niet mogelijk is, dan laat ik het in DD doen bij de bevriende collega van dr. P. was toch van plan om vanaf de punctie tot 3-4 weken daarna vrij te nemen. Geen stress en geen gedoe op mijn werk. Dus dan zou het tripje naar DD wel kunnen zonder dat ik vragen krijg op mijn werk.

succes meid!!! Wanneer beginnen jullie weer?

Wen, ging jij nou in Gent verder? of had je daar een afspraak?

Bloempje, meissie, hoe istie??? Knuffel voor jou...geen leuke manier om het nieuwe jaar mee te beginnen...

heb dr. P nog gemaild over hoeveel prednisolon ik nu precies nodig heb, want dat stond er volgens mij niet op, en of de intralipid ook via hem voorgeschreven wordt. Die man wordt nog eens gek van mijn mailtjes, hahahaha

Ceeke, jij al een reactie? Zijn de ontbrekende parameters al binnen???

Henne, heb jij al alles binnen? Of moet je nog 'bestellen'?

meiden, fijne dag!

Geplaatst

Hi meiden,

Voor wat betreft de nieuwsjaarwensen sluit ik me aan bij wat al geschreven is! Hier het nieuwe jaar gestart met een vervelende verkoudheid, niet echt ziek maar elk uur 10 minuten hoesten kost toch een hoop energie;-( Nu aan het werk maar zo dadelijk twee afspraken waarbij ik veel moet praten... Lastig als je dan in adem nood komt. Tja, anders worden het gewoon korte overleggen!

Doc P is op vakantie!! Vandaar dat hij dus niet of traag gereageert op mails van ons (de stakker;-)... Ik heb inmiddels contact met hem gehad. De missende parameters kon of wilde het lab hier niet prikken dus daarom volgende week woensdag op naar Dusseldorf! Wil het nu ook helemaal uitgezocht hebben en gezien het gegeven dat CDmarkers tussen mei en december alleen maar verder boven de referentiewaarden uit zijn gestegen vermoedelijk toch wat aan de hand.

@Henne, dank voor je reactie op mijn mail! Nog geen tijd gehad om te reageren maar lief dat je tijd vrij hebt gemaakt!!

@Sylvie, dank voor de tip van de vitamine D. Het zijn inderdaad heerlijk kleine tabletjes die ik wel weg geslikt krijg. Nu nog even de olie (voor kids;-) opmaken en dan ga ik de tabletjes slikken.

@Tool, nog even wachten misschien op antwoord. Doc P is vanaf maandag 9 januari a.s. weer aan het werk;-)

@all, iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de vitamine D waarden door het gebruik van pillen omhoog gaan? Handig om te weten in verband met een stukje planning hier!

O ja, tot slot. Mijn huisarts heeft hier totaal geen kaas van gegeten, komt daar ook eerlijk voor uit maar wil me wel helpen waar hij maar kan. Geen idee of jullie ook zo'n fijne huisarts hebben getroffen maar dat geeft wel een soort van rust. Het is allemaal al moeilijk genoeg met de hele mmm! Aanrader dus om gewoon een gesprek met hem aan te gaan. En wat betreft het infuus. Vaak kan dat ook via de IVF-kliniek waar je loopt. Overleg met je gyn of IVF-arts wil misschien ook helpen?

Nu naar mijne eerste overleg, antaflutje mee, kopje thee erbij en dan... hoesten waarschijnlijk;-)

Dag meiden! Een fijne dag gewenst!

Geplaatst

he Ceeke, fijn om te weten dat dr. P met vakantie is. dan wacht k nog rustig af ;-).Vervelend dat je zo verkouden bent. Succes met de overleggen en beterschap!!!

jij dus volgende week naar DD om net ontbrekende bloedwerk te laten controleren.

Geen idee hoe lang het duurt van de vit. D. Ik ben er al mee begonnen.

wat betreft het infuus. ik wacht effe af wat de ha zegt. maar van de andere kant. ben toch van plan om vrij te nemen vanaf de punctie, dus ik zou het ritje naar DD wel kunnen maken voor het infuus...niemand die me extra vragen gaat stellen op het werk.

Geplaatst

Die vraag over de vitamine d had ik dr pf. ook gesteld.

Hij gaf dit antwoord :

the intake of the advised supplements will not influence your timetable, means every step in the right direction is optimizing your conditions, so you can start whenever you want. Regarding the vitamin-D, it is wise to check it after the winter.

Geplaatst

Geen dank Ceeke, we zijn er om elkaar te helpen.

Nog 10 dgn voor ik mijn decapeptyl krijg en gaat het echt weer beginnen hier. Helaas heeft de endocrinoloog nog meer immuun afwijkingen gevonden: ANA= positief en mijn lupus anti coagulans is ook positief (naast mijn al bekende Anti-TPO en eierstokken). Heeft iemand hier ervaring mee of heeft het ook?

Weet iemand of er tijdens het inlopen van het intralipid infuus ook nog een zak NACL (water) naast liep of alleen de zak intralipid? We gaan van de week eerst even een zak testen met inlopen voor we op onverwachte verrassingen komen te staan op het goede moment.

Hebben jullie in Nederland geen gynaecoloog waar jullie bij lopen, omdat jullie het allemaal via de huisarts laten prikken? Mijn gyn in Nederland zegt, je zegt maar wat er moet gebeuren en wat ze in het buitenland zeggen en ik doe mee. Heb ik zo te lezen hier heel erg geluk mee.

Succes allemaal weer en als nog gelukkig en vruchtbaar 2012.

Geplaatst

Sylvia mijn gyn wil wel meewerken maar geeft aan hier geen expertise in te hebben. En als ik dan toch met pfeiffer moet overleggen is bloedprikken via de huisarts gemakkelijker, kan hier om de hoek.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden