Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jai k heb wel wat bij werkingen. Figuur wordt anders benen iets dunnere benen (mijn legging zat ineens wijd). verder iets boller, verder niks. Heb meer last van oestrogenen en die progesteron bolletjes. Opgeblazen gevoel.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmm, dunnere benen teken ik wel voor haha. Verder nog even afwachten of die hoofdpijn blijft. Kan vandaag ook alle spanning zijn.

En dan strakk weer wachtweken, oh hell waar zijn we weer aan begonnen??

Geplaatst

Raba en syl, heel veel succes in de wachtweken!

Henne, voor jou schiet het ook al op. Hopelijk voel je je straks wat beter.

Ik lees hier dat jullie extra Foliumzuur moeten slikken ivm prednisolon. Dat is mij nooit verteld. Breekt de prednisolon het Foliumzuur dan af?

Geplaatst

Advies van dr P eindelijk binnen, weet niet of ik er wat mee ga doen, wil me er eerst verder in verdiepen, mn het infuus....

regarding your questions about the advised procedure, I would give the following advise:

Due to the distinct detection of ANA, I would support the next egg donation with 10 mg prednisolon plus lipid infusion, beside the normal oral intake of 500 mg omega-3-fatty acids and vitamin-D (2000 I.U./ day).

The roadmap would be like this:

Starting with 10 mg prednisolon 10 days prior transfer (intake always in the morning); 3 days prior transfer control of normal blood count to make sure, that no bacterial infection occurs (typical potential side effect of prednisolon); additionally Infusion of 20% lipids (250 ml) 3 days prior transfer; 3 days after transfer again normal blood count and 250 ml lipid infusion; 6 – 7 days after positive pregnancy test control of the lymphocyte subsets including regulatory T-cells to make sure the the tolerance induction is functioning; in the first 4 weeks of pregnancy blood controls (blood count) all 7 – 10 days.

Geplaatst

Hier nog een die lichtelijk hoofdpijn heeft tijdens gebruik van prednisolon. Daarbij is het is nu voor de tweede maal dat ik tijdens gebruik van prednisolon keelpijn krijg. Heeft iemand hier ook last van? Vorige keer is de behandeling hierdoor waarschijnlijk mislukt. Zit nu ook weer in de wachtweken en tot mijn grote schrik nu op wachtdag 10 alweer beginnende keelpijn. Slik mij rot aan de strepsils, maar echt helpen doet dit volgens mij niet.

Geplaatst

henne woh wat super. ik duim voor je.

Roos wat vervelend dat je hoofpijn en keelpijn hebt. Hopelijk gaat het snel weer beter met je.

Suntesther snap goed dat je er nog over na wilt denken. Succes met je beslissing.

Syl apart dat je benen dunner worden.

Het tot nu toe nog geen bijwerkingen van de bollen. Slik altijd 0,5 foliumzuur. Aangeraden door radboud.

Wen hoe is het met jou?

Geplaatst

Hi meiden,

Ik kwam ook weer ff buurten. Zag de vraag staan of Prednison Foliumzuur afbreekt.

Voor zover ik weet breekt Predison geen Foliumzuur af. Echter, er is eens onderzoek gedaan naar vrouwen met extreme zwangerschapsmisselijkheid. Zij kregen Prednion tegen de misselijkheid. In die testgroep werd een iets verhoogd aantal kinderen met een hazelip geboren.

Op http://www.steunpunthg.nl/nieuws2.php kun je een verkorte uitslag van dit onderzoek lezen. Ik kan op dit moment zo snel ff niet de volledige vinden.

Nu is het de vraag of de Prednison het foliumzuur heeft afgebroken. Of dat die vrouwen sowieso niet zoveel Foliumzuur in hun mik hadden gekregen/gehouden vanwege het vele spugen. Hoe dan ook... Ik persoonlijk heb er voor gekozen om een extra hoge dosering te nemen om de kans op een hazelip te verkleinen.

Ik heb van de dag na de punctie t/m 25 weken (langzaam afbouwen met 20 weken) 10 mg per dag genomen. Mijn kindje is helemaal gezond geboren.

Ik zal hier weer eens vaker komen meelezen :)

Geplaatst

Goh Lotttie, dit wist ik niet.

Ik slik naast de Prednisolon, Omega 3 & Vitamine D (hoge dosis beide) ook Etos Zwangerzijn pillen, waarin 400 mcg (= 0,4 mg) Foliumzuur zit. Dat slik ik nog steeds.

Was dit sowieso te weinig dan? Ik las juist dat dit de dosis is die door officiële instanties wordt geadviseerd tijdens de zwangerschap.

He, ik hoop nu dat dit geen negatief effect heeft op onze ukkepuk! Bij de 20 weken echo was in ieder geval geen sprake van een open rug.

Geplaatst

Ha Lottie...ons lichtend voorbeeld ;-) samen met Miki inmiddels.

Donderdag is hier D-day meiden, om 12 uur bellen of ons enige eskimootje goed ontdooit is. Duimen maar.

Roos ik het ook het gevoel dat ik snotteriger ben sinds de prednisolon. Ik ben nu elke avond mijn neus/holtes aan het spoelen en probeer ook vooral veel te slapen en veel frisse lucht te krijgen. Ik vroeg me ook af of ik nu bijvoorbeeld paracetamol mag gebruiken. Heb ook een aantal snotterende collega's, wat me een beetje zenuwachtig maakt. Maar kan moeilijk de komende 20 weken binnen blijven ;-)

Voor je keel zou je een desinfecterende spoeling kunnen halen bij de apotheek? Of overleggen met Pf of de dosis Prednisolon omhoog moet?

Geplaatst

En ik lees hier dat men een hzenlip steeds vaker al tijdens de 20 weken echo kunnen zien. Wij hebben een zeer uitgebreide gehad, en ook meerdere, en dat was goed. Ik ben dus weer wat gerust gesteld!

Geplaatst
Goh Lotttie, dit wist ik niet.

Ik slik naast de Prednisolon, Omega 3 & Vitamine D (hoge dosis beide) ook Etos Zwangerzijn pillen, waarin 400 mcg (= 0,4 mg) Foliumzuur zit. Dat slik ik nog steeds.

Was dit sowieso te weinig dan? Ik las juist dat dit de dosis is die door officiële instanties wordt geadviseerd tijdens de zwangerschap.

He, ik hoop nu dat dit geen negatief effect heeft op onze ukkepuk! Bij de 20 weken echo was in ieder geval geen sprake van een open rug.

Miki geen zorgen maken! Je hebt toch nauwelijks overgegeven oid? En de 20 weken echo was prima. Niet druk maken lieverd!!!

Geplaatst

Thanks, doe ik! En nee, hier totaal niet overgegeven!

Miki geen zorgen maken! Je hebt toch nauwelijks overgegeven oid? En de 20 weken echo was prima. Niet druk maken lieverd!!!
Geplaatst

Goedzo!! Niet je druk maken!!

Wist je dat het niet tot weinig overgeven veel voorkomt bij de Prednisonzwangere chicks? Vanwege dus de Prednison ;)

Handige bijwerking is dat.

Je hoeveelheid foliumzuur is prima hoor!! :)

Enneh, het stress gebeuren wat ook in dat onderzoek wordt genoemd: ik heb onwijs in de stress gezeten gedurende mijn zwangerschap. Ik heb bijna een MK gehad (hematoom) en later kreeg ik veel krampen toen ik moest afbouwen met de Prednison... Dus als er iemand veel stress heeft gehad, ben ik daar wel een 'mooi voorbeeld van'. Dus ook de combinatie stress en prednison hoeft echt geen rare dingen te veroorzaken.

Als bij de 20 weken echo alles goed leek te zijn, dan mag je daar wel vanuit gaan hoor!! Open ruggetje en een hazelip is steeds beter op een echo te zien.

Geniet!! :)

Geplaatst

Henne, ik loop ook de hele dag zenuwachtig rond op het werk en wordt niet goed als ik iemand zie snotteren. Daarbij werk ik op een kantoortuin, waar we met 25 man bij elkaar zitten, dus zit er altijd wel een of twee bij, vooral in deze tijd van het jaar, die aan het snotteren zijn. Vindt dit ook erg vervelend, maar kan helaas ook niet weken thuis blijven.

Ik zal dr. P vragen of ik hierdoor de dosis prednisolon moet verhogen?

Wat betreft je vraag over het nemen van een paracetamol, heb ik begrepen dat dit nooit kwaad kon.

Geplaatst

Thanks Lotttie, doe ik. ;-))) Jij ook! En poeh, wat een stress heb je gehad. Maar zonder duidelijke gevolgen en das fijn.

Goedzo!! Niet je druk maken!!

Wist je dat het niet tot weinig overgeven veel voorkomt bij de Prednisonzwangere chicks? Vanwege dus de Prednison ;)

Handige bijwerking is dat.

Je hoeveelheid foliumzuur is prima hoor!! :)

Enneh, het stress gebeuren wat ook in dat onderzoek wordt genoemd: ik heb onwijs in de stress gezeten gedurende mijn zwangerschap. Ik heb bijna een MK gehad (hematoom) en later kreeg ik veel krampen toen ik moest afbouwen met de Prednison... Dus als er iemand veel stress heeft gehad, ben ik daar wel een 'mooi voorbeeld van'. Dus ook de combinatie stress en prednison hoeft echt geen rare dingen te veroorzaken.

Als bij de 20 weken echo alles goed leek te zijn, dan mag je daar wel vanuit gaan hoor!! Open ruggetje en een hazelip is steeds beter op een echo te zien.

Geniet!! :)

Geplaatst

He en dames, die Vitamine D en Omega 3 in hoge dosis maken je extra weerbaar tegen virussen he? Ik ben mijn hele leven al 2x per jaar (minimaal) zwaar ziek, van keelontstekingen, pittige grieppen, tot verkoudheid met zware bronchitis erbij.

Sinds ik die Vitamine slik op advies van Pfeiffer -wel eng om dit op te schrijven (goden ik verzoek u niet!)- ben ik nog niet zo ziek geweest! En dat is al sinds de zomer vorig jaar, dus ruim voor mijn zwangerschap en de prednisolon.

Wel was, tijdens het Prednisolon gebruik, de alcoholgel / handwas zeep mijn beste vriend. :)

Geplaatst
Thanks Lotttie, doe ik. ;-))) Jij ook! En poeh, wat een stress heb je gehad. Maar zonder duidelijke gevolgen en das fijn.

Ja, ik heb heel veel stress gehad. Maar nu ben ik wel mooi mama van het leukste en het liefste kindje ooit!

Jij nog zo'n 17 weken geduld!! :)

Geplaatst

Hahaha testr, ik heb ook nog nooit zoveel mijn handen gewassen met handwaszeep. Is momenteel ook mijn beste vriend.

He en dames, die Vitamine D en Omega 3 in hoge dosis maken je extra weerbaar tegen virussen he? Ik ben mijn hele leven al 2x per jaar (minimaal) zwaar ziek, van keelontstekingen, pittige grieppen, tot verkoudheid met zware bronchitis erbij.

Sinds ik die Vitamine slik op advies van Pfeiffer -wel eng om dit op te schrijven (goden ik verzoek u niet!)- ben ik nog niet zo ziek geweest! En dat is al sinds de zomer vorig jaar, dus ruim voor mijn zwangerschap en de prednisolon.

Wel was, tijdens het Prednisolon gebruik, de alcoholgel / handwas zeep mijn beste vriend. :)

Geplaatst

Goeie, ga ik morgen halen. Meiden ik ben ondertussen helemaal hyper. Het bloed van vorige week is blijkbaar toch aangekomen want ik kreeg vandaag uitslagen gestuurd van Pf. En mijn TRegs zijn gestegen van 16 naar 41, dat is mee dan verdubbeld!! De rest vd waardes moet ik nog even induiken en naast Beer leggen maar volgens mij zijn ook die gunstiger, ben helemaal flabbergasted dat die vit D en Omega dus duidelijk werken. Een superboost zo vlak voor een tp. Als ons eskimooje n ook maar meewerkt, dan komt het vast en zeker goed. Eenmaal bij mij gaat ie pakken, dat kan nu niet anders!

Ga snel ff eten, tot later!

Geplaatst

Zo, nu nog even wat minder hyper ;-) en met Alan Beer ernaast

Regulatory Tcels (voor de tolerantie) van 16 naar 41, zegt Beer niks over maar is dus sterk verbeterd

CD3 bij miskramen ed vaak high normal, was 70 nu 81, niet verbeterd

CD4 vaak high normal, van 48 naar 57, niet verbeterd en nu buiten de range van Beer

CD8 vaak laag, van 22 naar 25, licht verbeterd

CD19 high of elevated(>12%) van 18 naar 6, sterk verbeterd en nu binnen de range van Beer

CD56/CD16 (NK cells) elevated, van 11 naar 6, sterk verbeterd en nu ruim binnen de range van Beer

Kortom, nog wel wat tekenen van activiteit, maar met allergieën, diaree etc is dat te verwachten. Maar ook heel veel verbetering, vooral op de tolerantie, de Bcellen (CD19) en de natural killer Cells. Ik ben blij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden