Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Roos, Ik heb het boek gelezen van Alan beer en daar staat in dat je op een bepaalde dag van je cyclus 7 dagen ofzo dus dat heb ik gedaan. Ik heb waarschijnlijk het fosfolypide syndroom waardoor je ontstolt moet worden. Je kan ook al innestelings problemen krijgen daardoor en fraxiparine heeft ook even tijd nodig om in te werken dus vandaar. Hepraine/fraxiparine en asperine hebben een andere werking in je bloed. Ik ben 10 dagen voor tp begonnen ookl met de prednisolon. Ik haal niet alles uit Spanje hoor, ik lees het boek en mijn man in huisarts dus combineer alles een beetje.

P.S. Voelde me toch veiliger om nog maals mijn oestronenen te prikken, vanmorgen gedaan en wat denk je 1100! Joehoe. Zo lekker dat ik dat zo makkelijk kan aanvragen en de uitslagen heb.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sylvia, mijn zus heeft dat ook dit sydnroom. moest ook altijd bloedverdunners spuiten zodra ze wist dat ze zwanger was. zijn ze na 4 miskramen achter gekomen.

ik en mijn zusje hebben het niet (ik heb me al 3 keer hierop laten testen, en mijn zusje een keer).

lekker makkelijk als je man ha is en je dus makkelijker kan aanvragen en de uitslagen sneller binnen hebt! succes!!

Geplaatst

Dat aanvragen van lab, kan ik zelf doen. Ik werk in het ziekenhuis, dus pak een lab briefje en ga prikken, de gyn vond het allemaal goed. Hij zei prik maar wat je nodig denkt te hebben. Dan kijk ik in mijn computer en taadaa! Moet het niet te gek maken, dan krijg ik wel vragen, maar recepten zijn idd wel handig via mijn man.

Geplaatst

Aah nu snap ik het. Ik heb dit inderdaad ook gelezen in het boek van Alan Beer. Ik ben ook iets eerder begonnen met de aspirine, maar durfde niet zo goed te starten met de clexane. Mocht mijn cryoterugplaatsing mislukken, ga ik zeker de volgende keer ook hiermee eerder beginnen.

Leuk om te lezen dat anderen ook een beetje zelf experimenteren hiermee.

Goh wat fijn dat je man huisarts is, lijkt mij dan ook heel erg handig.

Ik heb Factor van Leiden, vandaar de antistolling. Ook helaas net zoals anderen pas achter moeten komen na 5 miskramen.

Hoi Roos, Ik heb het boek gelezen van Alan beer en daar staat in dat je op een bepaalde dag van je cyclus 7 dagen ofzo dus dat heb ik gedaan. Ik heb waarschijnlijk het fosfolypide syndroom waardoor je ontstolt moet worden. Je kan ook al innestelings problemen krijgen daardoor en fraxiparine heeft ook even tijd nodig om in te werken dus vandaar. Hepraine/fraxiparine en asperine hebben een andere werking in je bloed. Ik ben 10 dagen voor tp begonnen ookl met de prednisolon. Ik haal niet alles uit Spanje hoor, ik lees het boek en mijn man in huisarts dus combineer alles een beetje.

P.S. Voelde me toch veiliger om nog maals mijn oestronenen te prikken, vanmorgen gedaan en wat denk je 1100! Joehoe. Zo lekker dat ik dat zo makkelijk kan aanvragen en de uitslagen heb.

Geplaatst

Ja, alles goed. We hebben zondag het infuus inlaten lopen zonder problemen. Ze hebben 4 cryo's ontdooit en zijn nog goed ze belde ons gister. Morgen een TP van 2 als ze goed door delen. Als ze alle 4 goed zijn gaan ze kijken of ze goed genoeg zijn om de andere overgebleven 2 weer terug in de vriezer te doen. Ben erg zenuwachtig. Leuk om nu in Barca het forum te openen en te zien dat jullie aan mij denken.

Dank jullie wel allemaal!!!

Geplaatst

Syl, wat fijn! De cryo's hebben er zin in! Heel veel succes met de terugplaatsing! Wanneer komen jullie weer teruggereden of blijven jullie nog wat extra dagen genieten daar?

Duim voor je!

Geplaatst

Syl succes vandaag.

Vandaag horen we om 11 uur of onze cryo het overleeft heeft. Dan hebben we vanmiddag de tp. Ben benieuwd of de omega en vit d genoeg zijn geweest zodat die dit keer wel plakt. Spannend weer.

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Sylvia succes vandaag met de terugplaatsing. Geweldig dat ze alle 4 ontdooit zijn.

Raba jij ook succes! Wat is dat toch altijd spannend als je moet wachten op het bewuste telefoontje.

Geplaatst

Sylvia heel veel succes! Wist niet dat ze cryo's ook opnieuw konden invriezen, dat zou wel super zijn!

Raba zal voor je duimen!

Hier gisteren begonnen met de prednisolon. Vind het best eng ivm buikklachten en wat verkoudheid. Dat eerste lijkt iets minder geworden, het tweede meer... afwachten dus maar.

Geplaatst

Syl en Raba, spannend meiden!!! heel veel succes vandaag!!

henne voor jou ook weer spannend. en begrijpelijk dat het eng is. Heb vertrouwen, dan komt het goed!!!

Geplaatst

Dank jullie wel. Wij gaan zo naar de kliniek lopen. We moeten 1 uur van te voren aanwezig zijn (betaling en voorbereiding). Dan horen we hoeveel er over zijn er of er wat over is. Ben zo nerveus. Hoe jullie op de hoogte. Jij ook succes Raba!!!!

Geplaatst

Raba hoe is het gegaan? Sylvia morgen is het zover! Ik mag morgen voor een echo, kijken hoe het ervoor staat. Hoop op een tp rond de 18e....spannend. De prednisolon valt voor zover wel goed lijkt het. Dacht vandaag even koorts te hebben, maar temp was zelfs aan de lage kant. Waar je je al niet druk om maakt haha.

Geplaatst

Hoera we hebben een cytoblast teruggeplaatst gekregen. 23 febr testen.

Syl hoe is het bij Jou gegaan.

Henne succes morgen

Geplaatst

Raba, super nieuws!!! spannend, en nu de wachtweken in!! veel afleiding gewenst en duim voor een positieve test!!!

Sylvia, spannend ook voor jou meid!!! wist ook niet dat je cryo's weer opnieuw kon invriezen. Zou wel helemaal te gek zijn als het lukt.

Hoe is het gegaan met de tp?? succes de komende weken!!!

Henne, morgen de eerste echo! spannend meid!! Fijn dat de prednisolon meevalt! Laten we hopen dat dit het juiste recept voor jou is!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi allemaal, hier alles goed verlopen. Makkelijke tp gehad, voelde er niks van. 2 emmy in mijn buik. We hebben ze terug laten plaatsen op dag 5 zodat de aller beste overbleven. Helaas geen cryo´s over. Ze waren van goede kwaliteit, ook AH gedaan. Wij mogen 21 febr testen 2dagen eerder dan Raba, denk omdat onze emmy´s al verder zijn. s middag voor de zekerheid plat gelegen en net ontspannen uit eten geweest. Ik had ook iets verhoging toen ik uit NL vertrok maar dat kan ook door de hormonen komen. Ik heb mijn bezinking en CRP laten testen die was 6 en 2 ( wordt vaak getest om te kijken ook je ontstekingen hebt) niet dus. Als mijn test positief is ga ik en alles loopt goed ga ik die regelmatig testen als ik afbouw met prednisolon. Zaterdag ga ik nog een infuus met intralipid aanhangen. De kliniek hier adviseerde mij 2,5 mg foliumzuur, beetje veel lijkt mij?!?!? Iemand ervaring mee. Ik weet dat je extra moet nemen met prednisolon maar zo veel!!! Henne hoeveel prednisolon slik jij? Ik 15 mg en merk wel dat ik iets volle ben geworden. Zo spannend allemaal. Jij ook succes Raba!!!

Geplaatst

Sylvia ik slik 5mg prednisolon. Wanneer wil jij af gaan bouwen? Ik pas met 12 weken na controlle door dr Pf. Moet ook elke week idd algemeen bloedbeeld checken op ontstekingen.

Wat betreft de foliumzuur, ik slik 5mg ivm een MTHFR afwijking. Zou die 2,5 dus rustig slikken hoor.

Super van de terugplaatsingen meiden, nu duimen!

Geplaatst

Ja ik ga ook pas bij 12 wkn beginnen hoor met afbouwen. Voor 12 weken kan het zeker geen schade. 5mg! in een potje zitten toch pilletjes van 0.4. Nou dan moet ik nog meer innemen. Zal het maar braaf doen, kan er ook nog wel bij.

Geplaatst

Ik gebruik ook 5 mg foliumzuur. Dit is 1 pilletje, maar kan alleen op recept verkregen worden. Wellicht hebben ze ook 2,5 mg in 1 pilletje?

Geplaatst

Idd ik krijg het ook op recept. Zou hett even vragen anders slik je je suf aan die kleine dingen.

Hebben jullie eigenlijk last van bijwerkingen van de prednison? Ik heb wat hoofdpijn, maar dat kan ook komen doordat na twee weken buikloop dat opeens gestopt is met starten prednison (hoezo geen immuunprobleem) en k nu dus pas merk hoe slap ik ben. Zweet me ook rot, maar dat schrijf ik echt toe aan 'zwakte'. Hopen dat mijn darmen idd rustig blijben en ik die kilootjes er snel weer aan eet.

Echo was trouwens goed. Mijn lijf heef er zin in, had op dag 12 al een follikel van 21,5 mm! Morgen of uiterlijk overmorgen moet de ovu test positief zijn en dan vijf dagen later de tp. Ben dus echt net op tijd begonnen met de prednisolon. Ze vroeg er in het ziekenhuis nog naar, zijn zelf ook wel benieuwd hoe het nu zal gaan. Toch beter dan dat ze je voor gek verklaren :-)

We hebben dalijk dus een redelijk vol prednisolon wachtbankje.... Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden