Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha gefeliciteerd dan maar he Sylvia... ;-) Ik moet zeggen dat ik beide zwangerschappen niet heb overgegeven, maar wel vreselijk veel moeite had met eten. Alles stond me tegen. Dat is ook één van de eerste dingen die ik merk: trek in andere dingen.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

henne ga jij tot de td wachten of ook zo vlot als Syl testen?

Testr. Ik was aardig positief maar sinds vandaag toch meer twijfels. Ben zo blij als het donderdag is. Durf echt niet eerder te testen.

Al kan dat volgens mij wel omdat het ook een cryo van 5 dagen toen die in de vriezer ging.

Geplaatst

Raba mij officiële testdag is volgende week zaterdag al (al, zucht....) De tp is in mijn natuurlijke cyclus dus er is uitgegaan van mijn ovulatie. Meestal test ik zelf een dag of twee voor m'n nod, ik ga nooit uit van de tp maa altijd van de punctie/ovulatie. In dit geval zou dat zou donderdag zijn. Maar ik test eigenlijk alleen vroeg als ik het gevoel heb dat er iets gebeurd is. Zo ben ik achter al die wel-innestelingen-niet-zwanger resultaten gekomen. Weet nu echt nog niet wat ik ga doen, hangt er gewoon vanaf hoe ik me voel.

Waar zit jij nu ten opzichte van je ovulatie? Erg hè dat heen en weer geslingerd worden!

Geplaatst

Ik heb ook de tp in mijn natuurlijk cyclus gehad op dag 20 is die teruggeplaatst. Op dag 13 had ik mijn eisprong. Ik heb een cyclus tussen de 27 dagen en 35 dagen. Had deze maand mijn ovulatie iets eerder. Dus denk dat ik dan op dag 28 ongi zou worden als ik geen bollen gebruikte. of natuurlijk zwanger ben. Ik hoop het zo. Op welke dag heb jij de tp gehad en wanneer was Jou ovulatie?

Geplaatst

Mijn ovulatie was dit keer keurig op dag 14, nu een week geleden. Tp was vijf dagen later op dag 19. Nod is dag 28, over een (lange!) week.

Geplaatst

Helemaal in een dip hier. Net een giga allergische reactie. Waarop blijft een raadsel. Ben zo bang dat m'n immuun nu al bezig is het af te stoten :-((( Heb Tavegil genomen, dus ga nu maar tukkie doen. Denk erover dr Pf. Te mailen of ik prednisolon moet verhogen... Kan echt wel janken.....en m'n bloedwaardes waren zo mooi pas geleden.... Klotezooi

Geplaatst

Och lieverd.. Zeker pfeiffer mailen. In onderwerp zetten "allergy after transfer, prednisolon up?"

Krijg je zeker snel antwoord! Hij heeft mij er zo ook doorheen gesleept.

Hoop dat snel zakt nu met Tagevil erbij zal dat wel.

Knuffel lieverd, ik weet hoe klote je je voelt. :-(

Geplaatst

Heb Pf gemaild, hoop dat ie snel leest. Ook gevraagd of het zin zou hebben permanent antihistamine te slikken, al zou ik daar ook niet blij mee zijn want Tavegil is dan de enige optie en dat is ook geen pretje. Ga nu in ieder geval even op de bank liggen, naar Zita luisteren en me positief opstellen. Want laten we wel wezen: het kan ook zomaar een teken zijn dat er iets aan het gebeuren is.... De vlekken zijn inmiddels weg, al voel ik me zeker nog niet jofel. Dank je wel lieve Miki!!!!!

Geplaatst

Onderzoek en overwegingen - pauze

voor wie overweegt een behandeling met prednison te gaan doen of hier onderzoek naar doet

Wen72: een poging gehad met prednisolon 5 mg. Helaas niet zwanger. Voor der volgende poging zal er wederom prednisolon overwogen worden.

Breden: een cryo en een verse TP gehad met 10 mg Prednisolon en Intralipid.

Bezig met/in voorbereiding op een poging met prednisolon

voor wie zich voorbereid op, of bezig is met een behandeling mer prednisolon

Henne, 5mg prednisolon, omega3 en vitD, cryo tp 16 feb nu DUIMEN!

Breden: Volgende verse behandeling (begin maart) weer met Prednisolon.

Ceeke: 5mg prednisolon+intralipid bij cryo tp in maart

Roos37: 15 mg prednisolon + intralipide bij cryo tp eind februari

Tool: 5mg prednisolon, intralipid, DHEA, in voorbereiding op verse poging in april

Zwanger met prednisolon

voor wie zwanger is van een behandeling met prednisolon, dat dit lijstje maar heel lang mag worden....

Miki/Testr: 4e icsi, 1e cryo (ooit) met 5 mg Prednisolon t/m wk 20 (ivm allergie / geactiveerd immuun) + 1000 mg Omega3 en 2000 Vit D

Sylvia10 : cryo behandeling 15mg prednisolon + intralipid+ aspirine+fraxiparine

Twinkelstar:3e icsi (6de tp), 5 mg prednisolon, in combinatie met 500 mg omega 3 en 2000 ie vitamine d vanwege lichte afwijkingen in het immuunsysteem

Geplaatst

Hang in there girl!!!!

En die anti-histamine zijn symptoom remmers, dus denk dat die door slikken geen zin heeft. Mag je ook niet bij auotrijden, dus ook niet echt praktisch.

Het zou zeker een teken kunnen zijn. Alle liefde naar je buik!!!

Geplaatst

Overigens was mijn ha geem fan van tagevil preventief slikken. Ik ook wel eens nagevraagd. Alleen incidenteel bij aanval. Maar benieuwd wat pfeiffer zegt, hij reageert vast snel! Heb je zijn beide adressen gebruikt? Anders no ff forwarden. :)

Geplaatst

HELD:

concerning the described symptoms, I would advise to increase the dosage of prednisolon to the double of the original dosage. Wednesday, you should control again lymphocyte subsets incl. regulatory T-cells in order to detect possible rejections and the expansion of this specific population as a good prognostic sign.

Op zaterdagmiddag he, binnen een paar uur. Dat wordt dan woensdag wel een ritje naar Dld. vrees ik want binnen een dag bloed daar krijgen is me de vorige keer ook niet gelukt. Ook nog even nagan of het 5mg morning and evening moet zijn of 10 mg in één keer. Pfff, aan de ene kant opgelucht, aan de andere kant is jet nu haast nog enger.

Geplaatst

Onderzoek en overwegingen - pauze

voor wie overweegt een behandeling met prednison te gaan doen of hier onderzoek naar doet

Wen72: een poging gehad met prednisolon 5 mg. Helaas niet zwanger. Voor der volgende poging zal er wederom prednisolon overwogen worden.

Breden: een cryo en een verse TP gehad met 10 mg Prednisolon en Intralipid.

Bezig met/in voorbereiding op een poging met prednisolon

voor wie zich voorbereid op, of bezig is met een behandeling mer prednisolon

Henne, 5mg prednisolon, omega3 en vitD, cryo tp 16 feb nu DUIMEN! -> verhoging prednisolon naar 10 mg na allergische aanval op wachtdag 2

Breden: Volgende verse behandeling (begin maart) weer met Prednisolon.

Ceeke: 5mg prednisolon+intralipid bij cryo tp in maart

Roos37: 15 mg prednisolon + intralipide bij cryo tp eind februari

Tool: 5mg prednisolon, intralipid, DHEA, in voorbereiding op verse poging in april

Zwanger met prednisolon

voor wie zwanger is van een behandeling met prednisolon, dat dit lijstje maar heel lang mag worden....

Miki/Testr: 4e icsi, 1e cryo (ooit) met 5 mg Prednisolon t/m wk 20 (ivm allergie / geactiveerd immuun) + 1000 mg Omega3 en 2000 Vit D

Sylvia10 : cryo behandeling 15mg prednisolon + intralipid+ aspirine+fraxiparine

Twinkelstar:3e icsi (6de tp), 5 mg prednisolon, in combinatie met 500 mg omega 3 en 2000 ie vitamine d vanwege lichte afwijkingen in het immuunsysteem

Geplaatst

henne, fijn dat dr. Pf zo snel reageert, balen dat je weer een allergie aanval hebt. Hoop toch echt niet dat je lichaam al aan het afstoten is. duim voor je meid dat het gewoon nog goed zit!!!

sterkte en een knuffel meid!!!

Geplaatst

Tjee Henne, ik heb even niet op de site gekeken. Wat een stress voor je!!! Ik slik alle prednisolon 's morgens in 1x 3,5 tabletje. Hoop dat je je morgen beter voelt joh. Waarom plaats je en Raba de cryo terug in je/jullie eigen cyclus, ik hoorde dat als ze het overnemen je slagingskans groter is. Nou stekte en misschien is je lichaam inderdaad wel bezig met innestelen!! Dat gebeurt ook snel na tp met een blasto. Ga voor je duimen meid.

Geplaatst

Thanks Sylvia, ik heb ne ook reactie van Pf dat het in 1 dosis in de ochtend moet.

Ik ben trouwens wel er blij met tp in eigen cyclus hoor! Als er met mijn cyclus n iets mis was, was het een ander verhaal. Maar ik heb een prima eisprong, bms wordt mooi dik, progesteron waardes zijn altijd prima. En ik ben ook zwanger geweest van een cryo dus wat dat betreft heb ik er alle vertrouwen in. Alleen dan nu die stomme allergie. En het meest frustrerende is dat ik nooit allergie heb, alleen n de laatste maanden. Ben echt wel bang dat deze poging nu al over en uit is, maar probeer toch positief te blijven. Moeilijk.

Geplaatst

Hetzelfde gleld voor mij syl ik heb ook een goede eisprong. Dus ik denk dat daarom brussel ervoor gekozen heeft. Tot nu toe vind ik het heerlijk zo zonder zoveel hormonen alleen de bollen. Ik denk als er niet voldoende slagingskans is in de natuurlijke cyclus dan had brussel het niet gedaan.

Henne hoe is het nu met Jou?

Geplaatst

Hi meiden, hier niet al te positief. Het gevoel is helemaal weg en ben vooral bang voor weer een allergische aanval. Bij alles wat ik eet en drink denk ik 'straks krijg ik het weer'. Voel verder ook niks meer, buik niet, borsten niet en al weet ik dondersgoed dat dit niks zegt, het voelt gewoon niet goed. Zie ook weer tegen de werkweek op die van redelijk relaxed opeens weer druk is geworden doordat ik woensdag naar DD moet rijden. Ben me suf aan het piekeren hoe ik woensdag bloed in DD kan krijgen. Misschien Vb morgen eens bellen of zij me kunnen helpen. Daarheen rijden kost nog altijd minder tijd dan van Rotjeknor naar DD.

Trouwens, vannacht voelde ik wel zo'n bepaald gevoel in mijn baarmoeder dat ik alleen ken van (bijna) zwanger, alsof er iemand van binnenuit aan het krabben is. Dat klinkt wel heel raar haha, maar misschien dat er wel meiden zijn die dit herkennen. Dus ik was even wel heel hoopvol, maar 'in the light of day'.....zucht....

Geplaatst

ach Henne meid, ik weet niet wat ik moet zeggen. kon ik het maar van je overnemen. Probeer je zoveel mogelijk te focussen op de positieve zaken. weet zelf ook heel goed hoe moeilijk dit is.

Wellicht dat het zh je idd kan helpen, scheelt jou wel weer een hoop stress en geregel. Nu op dit moment kun je echter nog niets doen aan het bloedprik gebeuren. Bel morgen op, en leg je verhaal voor. ze hebben je al eerder geholpen en staan toch niet negatief tegenover jou situatie? er is overal wel een oplossing voor te vinden!! het heeft geen zin om je hier nu vandaag druk over te maken! kop op meid!!! ik heb er nog steeds vertrouwen in !!!!

Geplaatst

Henne wil je geen valse hoop geven maar dat gevoel van krabben herken ik! Ik wist het nooit te omschrijven en had het nog nooit eerder gevoeld maar zo voelt het inderdaad!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden