Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen geen rood dus kan nog alle kanten op. Al ik in de auto zit word ik wagenziek heb ik nooit. En ik ben weeig. Ik heb normaal na week 1 een negatief gevoel. En dat heb ik nu niet maar durf ook niet te hopen vind het zo spannend. Lijkt me zo gek en onwerkelijk als het gelukt is. Nog 2 nachtjes slapen. Hopelijk vliegt de tijd. Volgens een vriend zie ik er zwanger uit. Duim duim

Henne en hoe voel je je?

Geplaatst

Raba, ik hoop het zo voor jullie!!! Hou het topic even heel goed in de gaten. Ondertussen blijft het kaarsje voor jou en Henne doorbranden, hoor!

Geplaatst

Oh Raba dat klinkt goed! Je bent nu toch ook al over je nod heen toch? Of niet?

Hier tussen hoop en vrees. Ik voel van alles wat ik herken van zwanger zijn, maar wat makkelijk ook een naderende menstruatie kan zijn. Lage buikpijn en rupijn, soms uitstralend naar benen. Vooral als ik geplast heb. Dan ook een weeig misselijk gevoel. Kan allemaal positief zijn, maar ook op niks uitlopen. Wat dat betreft ook nog erg onzeker vanwege die allergie. Als ik idd zwanger ben, gaat het dan dit keer wel goed? Of gaan we weer met spijt in ons hart naar een vaag streepje staren? Gekke is vooral dat ik nog helemaal geen testdrang heb en er wel mee bezig ben, maar niet heel erg onrustig. Ik kan nog erg goed om mezelf lachen en nuchter blijven. Maar ondertussen zegt een klein stemmetje in mijn achterhoofd van alles dat ik niet verder durf te laten komen dan dat achterhoofd ;-) Ga nu in ieder geval maar naar bed. Vannacht erg slecht geslapen en morgen een flinke rit voor de boeg.

Geplaatst

Henne zo kiling die laatste dagen. Ik word nooit voor de td ongi of op de td of later. Want ik heb een cyclus van 27 tot 35 dagen. Succes met de rit naar dd

Geplaatst

Ooooh ik word echt gek. Ben echt kostmisselijk, maar mn darmen zijn ook weer van slag en ik zal zeker wel de zenuwen hebben voor de rit (rij niet zo vaak vijf uur op een dag in mn uppie) en de bloeduitslagen. Weet echt niet wat ik ervan moet denken, bah bah bah. Zo rot wil ik me eigenlijk alleen voelen met een hele goede reden....

Geplaatst

Ik lees hier op het forum af en toe mee en reageer ook een enkele keer.

Vooral Henne volg ik al een hele tijd en lees nu dat je weer een tp hebt gehad!

Dit keer dus met Prednison.

Meid, weet dat ook iemand hier voor je duimt!

Miki, ik jij schiet ook lekker op zeg!

Tot mijn grote verrassing las ik toevallig ergens dat ik hier ook maar op de lijst moet.

Eigenlijk vind ik het een beetje ongepast omdat ik hier niet heel actief meeschrijf, maar misschien kan ik anderen hoop geven met mijn verhaal.

Vandaar dat ik dan toch maar aan het verzoek ga voldoen ;)

Geplaatst

Onderzoek en overwegingen - pauze

voor wie overweegt een behandeling met prednison te gaan doen of hier onderzoek naar doet

Wen72: een poging gehad met prednisolon 5 mg. Helaas niet zwanger. Voor der volgende poging zal er wederom prednisolon overwogen worden.

Breden: een cryo en een verse TP gehad met 10 mg Prednisolon en Intralipid.

Bezig met/in voorbereiding op een poging met prednisolon

voor wie zich voorbereid op, of bezig is met een behandeling mer prednisolon

Henne, 5mg prednisolon, omega3 en vitD, cryo tp 16 feb nu DUIMEN! -> verhoging prednisolon naar 10 mg na allergische aanval op wachtdag 2

Breden: Volgende verse behandeling (begin maart) weer met Prednisolon.

Ceeke: 5mg prednisolon+intralipid bij cryo tp in maart

Roos37: 15 mg prednisolon + intralipide bij cryo tp eind februari

Tool: 5mg prednisolon, intralipid, DHEA, in voorbereiding op verse poging in april

Zwanger met prednisolon

voor wie zwanger is van een behandeling met prednisolon, dat dit lijstje maar heel lang mag worden....

Miki/Testr: 4e icsi, 1e cryo (ooit) met 5 mg Prednisolon t/m wk 20 (ivm allergie / geactiveerd immuun) + 1000 mg Omega3 en 2000 Vit D

Sylvia10 : cryo behandeling 15mg prednisolon + intralipid+ aspirine+fraxiparine

Twinkelstar:3e icsi (6de tp), 5 mg prednisolon, in combinatie met 500 mg omega 3 en 2000 ie vitamine d vanwege lichte afwijkingen in het immuunsysteem

Sikki: 9e icsi (10e tp), 10 mg prednisolon + intralipide + faxiparine t/m 12 weken + 1600 Omega3, 3200 Vit D

Geplaatst

Henne, moet je die hele rit in je eentje doen?! Hè bah! Naja eigenlijk niet alleen want Arnold is erbij. Wanneer krijg je de uitslag?

Sikki, jeetje 9 x Icsi dat zijn nogal wat pogingen meid. Maar nu wel zwanger! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je? (misschien heb je wel een ticker maar die zie ik niet met m'n Phone)

Geplaatst

Hoi Raba, weet je al iets! Spannend hoor.

Ik heb vanmorgen een echo gehad, ze zagen 1 heel duidelijk vruchtzakje en 2 kleinere( nog heel niet duidelijk) maandag weer nieuwe echo. Zijn wel even geschrokken. Maar kan nog alle kanten op 1, 2 of 3!

Geplaatst

Wow jeetje Sylvia! Dat zou wat zijn, een tweede drieling hier op het forum.

Ik sta stijf van de zenuwen. Pf stelde voor hcg te prikken en ik wilde uit zelfbeschikking eenmaal thuis vast een test doen en die is dus weer zo lekker vaag. Hij is niet duidelijk positief, maar ik wil m ook niet overtuigend negatief noemen. Ben dus heel erg bang voor weer een teleurstelling. Of gewoon niet zwanger en me weer van alle verbeeld hebben. Of een te laag hcg. Het is natuurlijk nog mega vroeg, drie dagen voor nod. Hoe hoog zou je hcg dan ongeveer moeten zijn?

Pf verwachtte binnen drie tot vier uur de uitslag te hebben toen ik daar weg ging rond twaalven. Dit wordt een hele lange rest van de middag. Ben ook nogal stuk van twee keer 2,5 uur rijden, dus alles bij elkaar zitten de tranen best hoog.

Sikki lief dat je me volgt. En leuk dat je op de zwangerenlijst staat, geeft zoveel hoop :-)

Geplaatst

Móet gewoon weer ff reageren.... ik vind het dapper van je Henne, dat hele eind rijden voor de bloedtest (hopelijk geeft de uitslag je duidelijkheid over de situatie in je immuunsysteem) en dan ook nog eens met een knoop in je maag en eerdere ervaringen op je netvlies een vroege test doen...

Hou vol!

Geplaatst
Móet gewoon weer ff reageren.... ik vind het dapper van je Henne, dat hele eind rijden voor de bloedtest (hopelijk geeft de uitslag je duidelijkheid over de situatie in je immuunsysteem) en dan ook nog eens met een knoop in je maag en eerdere ervaringen op je netvlies een vroege test doen...

Hou vol!

Henne, ...je weet wat ze zeggen: een streep is een streep. En ik begrijp ook wel dat het nog te vroeg is om te juichen maar het begin is er weer!!

En de MMM dames zullen steeds leven van afspraak naar afspraak, van echo naar echo, van bloeduitslag naar bloeduitslag....

Knuffel voor je en we hopen dat Pfeiffer je straks nog meer goed nieuws kan brengen!

Sylvia van harte wowie een drieling je gaat Miepie achterna!

Raba ik hoop dat het bij jou ook helemaal goed zit.

Dan hebben we 3 zwangeren in 1 klap!!

Greetz

Geplaatst

Haha Gabrie, lekkere optimist. Een streep ....het is die titel echt niet waard hoor. Het is meer een schaduw van een roze waas die je in een bepaald licht wel en in een ander licht niet ziet. Elke leek zou deze test negatief noemen en wegmikken,maar ik heb inmiddels een dusdanige roze waas door mijn hersens dat ik vanzelf streepjes ga zien. Wil de hoop nog heel even vasthouden voor dr Pf m helemaal de grond inboord.

Geplaatst
Haha Gabrie, lekkere optimist. Een streep ....het is die titel echt niet waard hoor. Het is meer een schaduw van een roze waas die je in een bepaald licht wel en in een ander licht niet ziet. Elke leek zou deze test negatief noemen en wegmikken,maar ik heb inmiddels een dusdanige roze waas door mijn hersens dat ik vanzelf streepjes ga zien. Wil de hoop nog heel even vasthouden voor dr Pf m helemaal de grond inboord.

Ik ben gek op roze.....:laugh:. licht roze, donker roze, knal roze.... doe mij maar een boel ROZE!!

Henne maak je zelf niet gek, en ga iets anders doen in de zijn van laat dit voor wat het is, los laten........

Neem een goed boek en denk niet aan HCG, emmie, doordelen, innestelingen weet ik het allemaal.

Ja makkelijk gezegd dan gedaan i know!

Nog een paar nachtjes slapen en dan kun je echt testen!! :duimen draaien: De duimen draaien door.

Geplaatst

Ow meiden, wat gebeurt er veel!

Syliva, wooohooo. Met jouw hcg waarden leek het ook al die kant op te gaan! Nou ik ben heel benieuwd hoeveel het er worden, succes!

Henne, aaarch. Ik ken je frustratie ook zooooo goed! Hoop dat Pfeiffer snel wat laat horen. Wij waren er vaak rond 13u en dan dus helaas pas rond 21u de uitslag, maar wellicht om dat er dan eten tussenzit. Meid, het kan allemaal echt nog. Ik hou goede hoop voor je!

Geplaatst

Lieve Henne, wil even 1 ding uitspreken....als er 1 iemand een forumaward mag winnen, dan ben jij het..... voor je optimisme en doorzettingsvermogen.

Wat zit jij weer in een spannende achtbaan zeg, tussen hoop en vrees. Meid, ik hoop zooooo van harte dat je eind van de middag positief nieuws ontvangt.

Zo te lezen is het begin er alweer, maar ja.... dat is voor jou n iet genoeg en dat begrijp ik heel goed. Hopelijk is de hcg-test overtuigender. Jemig, dat je het aandurft....dat zegt wel weer hoe dapper en krachtig jij bent. Petje af voor jou. Lieverd, dikke knuffel!

Geplaatst

Als ik uitga van die 80 HCG, die het VU aangeeft op NOD, dan zou een hcg level van 10-30 nu al mogelijk kunnen zijn. Als het hcg echt per 48u verdubbeld (wat het niet altijd doet, elk lichaam en zwangerschap verloopt anders).

Pfff... graag nu een 1e uitslag voor Henne aub!

Het is natuurlijk nog mega vroeg, drie dagen voor nod. Hoe hoog zou je hcg dan ongeveer moeten zijn?

Geplaatst

Sikki, fijn van je te lezen! Ik had het inderdaad gevraagd aan je. Ook al schrijf je niet actief mee, je bent wel een voorbeeld voor mij geweest of door te zoeken over prednisolon. En net als ik, kunnen anderen ZEKER hoop halen uit jouw ervaring!

Ik lees hier op het forum af en toe mee en reageer ook een enkele keer.

Vooral Henne volg ik al een hele tijd en lees nu dat je weer een tp hebt gehad!

Dit keer dus met Prednison.

Meid, weet dat ook iemand hier voor je duimt!

Miki, ik jij schiet ook lekker op zeg!

Tot mijn grote verrassing las ik toevallig ergens dat ik hier ook maar op de lijst moet.

Eigenlijk vind ik het een beetje ongepast omdat ik hier niet heel actief meeschrijf, maar misschien kan ik anderen hoop geven met mijn verhaal.

Vandaar dat ik dan toch maar aan het verzoek ga voldoen ;)

Geplaatst

Lieve henne

Wou even ol je reageren zijn elkaar x tegen gekomen in niet leuk topic

Meid ik wens je heel veel succes en sterkte en dat je zwanger mag zijn en blijven

Hele dikke knuffel

Liefs Jessica

Geplaatst

Henne weet je al wat? Ben zo benieuwd.

Yes nog even en ik kan slapen en hopen dat het lukt zodat we morgen om half 9 de bloedtest kunnen laten doen en dat we rond 11 uur de uitslag weten. Ik vind het zo spannend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden