Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik schrijf niet vaak mee op dit topic maar ik lees altijd met veel nieuwsgierigheid mee. Ik ben ook patient van Dr. Pfeiffer dus ik zet mezelf ook op het lijstje.

Onderzoek en overwegingen

Wen72: een poging gehad met prednisolon 5 mg. Helaas niet zwanger. Voor der volgende poging zal er wederom prednisolon overwogen worden.

Breden: een cryo en een verse TP gehad met 10 mg Prednisolon en Intralipid.

voor wie overweegt een behandeling met prednison te gaan doen of hier onderzoek naar doet

Bezig met/in voorbereiding op een poging met prednisolon

voor wie zich voorbereid op, of bezig is met een behandeling mer prednisolon

Henne, 5mg prednisolon, cryo tp 16 feb als ons eskimootje goed ontdooit

Breden: Volgende verse behandeling (begin maart) weer met Prednisolon.

Zwanger met prednisolon

voor wie zwanger is van een behandeling met prednisolon, dat dit lijstje maar heel lang mag worden....

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Breden ik hoop dat maart je meer geluk gaat brengen!

Onderzoek en overwegingen - pauze

voor wie overweegt een behandeling met prednison te gaan doen of hier onderzoek naar doet

Wen72: een poging gehad met prednisolon 5 mg. Helaas niet zwanger. Voor der volgende poging zal er wederom prednisolon overwogen worden.

Zwanger met prednisolon

voor wie zwanger is van een behandeling met prednisolon, dat dit lijstje maar heel lang mag worden....

Geplaatst

Ceeke: 5mg prednisolon+intralipid bij cryo tp in maart

Zwanger met prednisolon

Geplaatst

Succes iedereen!!!!

Zwanger met prednisolon

Miki/Testr: 4e icsi, 1e cryo (ooit) met 5 mg Prednisolon t/m wk 20 (ivm allergie)

Geplaatst

Mooi lijstje wordt dat zo :-) Ik heb zojuist de bloeduitslagen opgehaald bij de huisarts. Alles keurig, dus helemaal groen licht voor de tp donderdag. Pffff, die zenuwen voor dat ontdooien zeg.

Sylvia besef jij het al een beetje? Ben je erg onzeker over of het wel goed blijft gaan of valt dat wel mee?

Geplaatst

Vanmorgen weer getest en nog steeds positief, niet knal positief maar wel een streep of eigenlijk 2 hopen dat hij deze week donkerder wordt. Want het is wel een kruitvat test 2 voor 5. Ben nu al bang dat hij alleen maar lichter wordt of dat het toch te weinig is voor een zwangerschap. Stress nog niet voorbij.

Ik gebruik: Intralipid --------------------- 1 maand voor tp, 3 dgn voor tp en 3 dagen na tp

Apirine 80---------------------- samen met het beginnen van oestrogenen

fraxiparine 0.3------------------ 10 voor tp gestart

prednisolon 15mg--------------- 10 voor tp

Progesteron-------------------- 800 mg per dag 's morgen 4 en 's avonds 4 inbrengen.

En dan nog 2000 ie vitamine D en veel omega 3 (hema)

Geplaatst

Sylvia die spanning en angst begrijp ik maar al te goed. Maar je bent echt heel erg vroeg met testen he, als je nu al een dikke streep zou hebben zou je zwanger zijn van een achtling ofzo ;-) Ga je nu ook nog weer laten checken op Reg Tcells ed?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3595[/ATTACH]

Sylvia zie mijn testen, 1e was 12 dagen na eisprong, 2e 14 dagen erna en 3e 16. Dag 17 was hcg in de 500, zie handtekening. Vond men best hoog, mogelijk een 2ling!

Jij zit nog veel vroeger, dus geef het even de ruimte hoor!

Geplaatst

Roos37: 15 mg prednisolon + intralipide bij cryo tp eind februari

Zwanger met prednisolon

Miki/Testr: 4e icsi, 1e cryo (ooit) met 5 mg Prednisolon t/m wk 20 (ivm allergie)

Geplaatst

Misschiennog niet zo luid, maar zeker duidelijk Sylvia. Ik heb wel vagere streepjes gehad, dit is echt een mooie zeker voor de termijn.

Geplaatst

Zwanger met prednisolon

Sylvia10 : cryo behandeling 15mg prednisolon + intralipid+ aspirine+fraxiparine

Geplaatst

Tool: 5mg prednisolon, intralipid, DHEA, in voorbereiding op verse poging in april

Zwanger met prednisolon

Geplaatst

Tool: 5mg prednisolon, intralipid, DHEA, in voorbereiding op verse poging in april

Zwanger met prednisolon

Sylvia10 : cryo behandeling 15mg prednisolon + intralipid+ aspirine+fraxiparine

Geplaatst

Haha als je ziet wat wij allemaal gebruiken, prikken en slikken... het is haast erg. Nou ja, als we er maar zwanger mee worden en blijven meiden.

Geplaatst

Niet stressen Sylvia, dat zegt nog niks!! Kwaaltjes komen en gaan. Toen ik zwanger was, was ik misselijker voor de testdatum dan erna (oke dat waren waarschijnlijk zenuwen). En ik heb het ziekenhuis nog gebeld omdat ik meer menstruatieachtige pijn had dan wanneer ik ongesteld moest worden. Terwijl mijn borsten echt helemaal niks aan te merken was. Wat ik maar wil zeggen: het zegt niks. Kijk lieverd, ik ga je even streng toespeken ;-), je hebt een risoco genomen door vroeg te testen. We weten dat een groot deel van de zwangerschappen fout gaat voor je overtijd bent. De meeste vrouwen merken hier niks van, alleen wij zijn zo stom om het eerder te willen weten. Dat geeft heel veel hoop en blijdschap, maar ook heel veel angst en onzekerheid. Daar zul je nu doorheen moeten. Maar hou hoop, hou moed en hou vertrouwen (die pik ik even van miki uit een ander topic), want op basis van kwaaltjes kun je echt NIKS zeggen. Je hebt al heel vroeg een duidelijke test, probeer daar vertrouwen in te houden (en nee nu ook niet vanavond nog een testje er tegenaan gooien, want dan word je alleen maar nog onzekerder ;-)). Dikke knuffel!!!! (en ik weeeeeet hoe je je voelt en ook dat ik precies zo zou reageren, dus over een paar weken mag je tegen mij preken)

Geplaatst

keep the faith girl!!! ik sluit me aan bij Henne!

NU voel ik toch geen pijnlijke borsten toch meer en mijn lies doet ook pijn. O nee toch??!?!?!?!
Geplaatst

Syl zo fijn te lezen dat iedereen je begrijpt. Laat je niet gek maken heb vertrouwen.

De eerste week is gelukkig voorbij. We weten volgende week meer niet je ook bloedtesten?

Geplaatst

Ik heb geluisterd naar de tip en wijze les van Henne en gister proberen te ontspannen en niet getest. Vanmorgen met ochtend urine en DIKKE VETTE STREEP!!! Dacht meteen aan je Henne! Super bedankt dat ik even met beide benen op de grond gezet werd. Mijn dochter van 1 ging gister spontaan een kus op mijn buik geven, vond het zo mooi alsof ze iets aanvoelt.

Heb jij al stiekem getest Raba? Wanneer gaat jou cryo uit de vriezer, morgen toch Henne? Ga ook voor jou duimen dat hij er goed en wel uitkomt!

Geplaatst

Super Sylvia! Dat gaat goed zo :-)

Hier onwijs de zenuwen voor morgen. Ondanks de prednisolon blijf ik kwakkelen met mn buik en de allergieen, ben ook verkouden... Dan komen de twijfels weer. Doe ik er wel goed aan, moeten we niet wachten. Maar het feit dat mn buik rustig was en nu weer opspeelt wijst toch ook wel op ssssstressssss, dus dan kunnen we maar beter gewoon doorgaan. Morgenochtend eerst sporten, dan acu en dan het gevreesde telefoontje. Denk dat mn man dit keer maar moet bellen, ik durf niet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden