Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha henne,

Je hebt dus de bloedtesten in düsseldorf laten doen en hier de punctie e.d.? En heeft dan de arts uit dd de bloedtesten voorgeschreven?

Ik zal in mijn ZH eens voorleggen hoe ze tegenover zo'n samenwerking staan ..

Thanks!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Succes morgen!

Hoi Testr,

Ik ben bij IZZ verzekerd! Hier tot nu toe alles goed. Hebben morgen de 2e echo alweer, om opnieuw vruchtzakjes te gaan tellen, hihi. Toch wel weer spannend.

Geplaatst

Net terug van de echo, het is een tweeling en we hebben ook al 2 hartjes zien kloppen. We zijn zo blij, alles zag er goed uit en was ook goed met de termijn. Pfff ben zo opgelucht.

Geplaatst

Van harte Sylvia, wat leuk een tweeling. En wellicht ook een opluchting niet 3. Hoe gaaf dat ook is, is wel wat veel misschien.

Hoever ben je nu? Tijd om te genieten in ieder geval en neem je rust!

Geplaatst

Dank jullie wel. Idd ik kan nu een beetje genieten, het was nog zo onwerkelijk. Ja, 3 was wel erg veel. Ik ben vandaag precies 5 wkn en 4 dgn. Volgende week donderdag weer echo dan ben ik 7 wkn zwanger.

Geplaatst

Zo hee en dan nu al kloppende hartjes, dat is echt bijzonder en goed nieuws! Liepen ze qua ontwikkeling ook iets voor? Dat zou een vroege innesteling en je sky high hcg kunnen verklaren. Anyhow: wow!

Geplaatst

wow Sylvia, een tweeling!! gefeliciteerd meid!!!

Freggel, welkom meissie!!! ik zie dat jij ook nu aan de hoge dosis vit. D bent en vit. B en ook prednisolon gaat gebruiken. Heb je ook je immuunsysteem laten onderzoeken? Heb een tijdje niet meer meegelezen/gereageerd bij het ecd-topic, dus ben het daar effe kwijt!

Succes meid!!

henne, dus nu weet je eigenlijk nog niet echt veel meer, mmm...of kun je wel wat met de reactie van dr. Pf?

Inge, ik heb 3 ivf's in nl laten doen en de 4e in DD en de 5e doen we ook in DD. we rijden gewoon altijd op en neer, voor ons een klein uurtje rijden. Opzich nog te doen. heb een goeie baas die meewerkt.

over een weekje of 4-5 starten, ben benieuwd hoe de waarde van de dhea deze keer zal zijn. Ga morgen bellen voor een afspraak ergens medio maart. wordt waarschijnlijk ook een combi-afspraak, uitgangsecho denk ik meteen erbij ofzo.

Verder niet veel te melden!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool ik heb nog wel wat vragen, maar nu erg druk op werk dus moet het even laten rusten. Omdat ik ook pas begin april voor de allergietest kan, moet ik toch geduld hebben. Vanochtend weer allergie aanval op werk. Paar uur later giga ongesteld...

Geplaatst

Dank je wel Roos37!

Ik heb me net aangesloten bij het topic uitgerekend sept/okt en heb schreef daar: zwanger van 2e en 3e kind. Ik vond het helemaal raar en durfde het bijna niet. Er zijn nog zoveel meiden (zoals op dit forum) met geen. Ik voel me helemaal schuldig.

Geplaatst

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, ik weet zeker dat iedereen je dit van harte gunt. Geeft ons alleen maar nog meer hoop om door te gaan met behandelen. Ik word er persoonlijk juist altijd zo blij van als een forumgenootje zwanger wordt.

Geplaatst

Sylvia, je hoeft je echt niet schuldig te voelen! Mij geeft het hoop dat het ons ook gaat lukken!

Henne, 'gelukkig' ongesteld geworden, lichaam werkt dus toch nog een beetje mee, alleen weer balen van die allergie aanval.

ik kan de dhea-waarde via de ha laten testen, ga ik op 12 maart laten doen en dan op 30 maart gaan we naar DD voor de startecho en de planning voor de komende icsi. blijf het reuze eng vinden. wat als dat wat ik nu aan het doen ben, een soort van overdosis is, te veel van het goeie zeg maar? ik weet dan wel dat de waarde van mijn vit. D weer netjes was, maar toch.

ik moet het maar op me af laten komen en me niet druk maken. Ik kan er nu toch niet veel aan doen, behalve het ondergaan.

ga me langzaam klaarmaken voor de les.

Tot later meiden!

liefs,

Tool

Geplaatst

Vandaag de DHEA binnen! OOk besteld via internet.

Dit had dr. S ons aangeraden tijdens de evaluatie. Nu las ik alleen ergens in het topic dat er dan toch bloedcontrole moet plaats vinden. Ik wil dit dus gewoon aan mijn huisarts vragen, maar weet dus niet waarop hij mij moet laten prikken. (het kruisje op het lab formulier). Heet dat gewoon DHEA waarde ?

Tool, weet jij dit toevallig?

En na hoe lang slikken moet je de waarde laten prikken?

Geplaatst

he Wen,

ik kan je het lijstje dat ik van C. heb gekregen doormailen. Hierop staat waarop je allemaal moet testen.

en het is idd DHEA en niet DHEAS waarop je moet testen.

Twinkel, hoe is het vandaag gegaan???

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, ja alles was goed. Ik begin nu een beetje te geloven dat het echt is. Ukkie liep zelfs ietsjes voor dus de uitgerekende datum is iets vervroegd.

Ik ben benieuwd of jullie goede resultaten gaan halen met de dhea! Ik hoop straks op heel veel goed nieuws hier!

Geplaatst

Wen, ik heb je een pb gestuurd!

Hier eigenlijk de hele tijd van die irritante steken/pijn in mijn linker onderrug/bil wat ik normaal alleen heb als ik ongi moet worden. Zit pas op dag 21...heb ook gelezen dat door de DHEA je menstruatiestoornissen kunt krijgen. Dat mag ik toch hopen van niet. Komt mijn planning dadelijk echt helemaal in de war.

De dochter van kennissen die we ieder jaar op vakantie treffen heeft gisteren positief getest bij haar tweede ivf. wel blij voor ze, niet echt een dubbel gevoel, maar wel een gevoel van: zal het ons ook ooit lukken of is het dit???

Neusverkoudheid wordt steeds erger, not amused. maar goed, niets aan te doen. ik laat het maar komen en weer gaan.

gaan nu even broodjes halen en vanavond gaan we steengrillen...

liefs,

Tool

Geplaatst

Twinkel, fijn om te lezen dat alles goed was en dat ukkie zelf al ietsje voorloopt!!!

ik hoop dat de dhea iets gaat uitmaken en dat ik ook hier een positief berichtje mag schrijven

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden