Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, wat een goed nieuws!!! En wat spannend ook allemaal weer voor je! Ik hoop dat het deze keer helemaal goed mag gaan!! Op naar een mooie echo!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Freggel: gefeliciteerd! Fijn om een succesverhaal te lezen inderdaad!

Henne: las dat het bij jou spannend is.... kan me je angst en paniek voorstellen. Sterkte.... ik denk dat heel veel meiden hier op het forum met je meelezen, meeleven en voor je hopen dat het goed mag komen!

En nee, wij weten nog niet of we aan de Prednison gaan + hoeveel, Pf heeft er nog geen advies over gegeven. Hoe lang duurt het voordat het 2e deel van de resultaten bekend zijn? (alles waar 'folgt' achter staat op het overzicht) Hoe lang duurde dat bij jullie?

Geplaatst

Hoi iedereen.

Henne hoe is het met jou?

ik was 29 mei naar dr pf geweest.

ik heb bloedtest gedaan hij zegt als de bloed test was niet goed dan mag je met 50 mg prednisolon beginnen.

en geen vitamine C en Mulitvitamine gebruiken .

hij zegt vitamine C is niet goed voor Auto-immuunziekte afwijking.

en van hem mag ik met ivf beginnen maar 1 week voor het ivf moet ik bloedtesten doen.

Hij zegt over de MTHFR afwijking,maar ik snap er niet van .bijna niet gehoord over mthfr.

Kan iemand over mthfr afwijking uitlegen?

Graag wacht ik op jullie reactie.

Liefs,

Eva

Geplaatst

Hi,

Hier alleen maar onzekerheid. Ik test nog steeds positief, maar twijfel zelf erg of het wel 'positief genoeg is'. Vind de test niet duidelijk dikker worden en ben als de dood voor bloedverlies. Heb vandaag nog contact gehad met Pf of het niet duidelijk dikker worden van een test ook een teken van afstoting kan zijn. Uiteindelijk nu nog wer 5mg prednisolon toegvoegd (zit nu op 20mg) om te voorkomen dat we morgen idd afstotingsverschijnselen in het bloed zien en te laat zijn. Als het bloed oke is kan ik evt terug naar 15 mg. Blijf zo nerveus, angstig en onzeker. Sta elk kwartier te 'broekloeren', pff...

Eva jeetje 50mg, dat is niet niks zeg! Maar dan hoef ik me over 20 dus in ieder geval niet druk te maken hihi. Vit C raadt hij idd af.

MTHFR heb ik ook. Dat is een afwijking die veroorzaakt wordt door een genmutatie. MTHFR is een enzym dat homocysteine waardes beïnvloedt. Met een MTHFR genmutatie kun je foliumzuur niet voldoende omzetten oid, hoe dat precies zit weet ik niet, maar hierdoor kunnen de homocysteine waardes enorm toenemen en dat kan stollingsproblemen veroorzaken. Vrouwen met een MTHFR afwijking wordt geadviseerd om hoge doses foliumzuur (5mg ipv 0,5mg), B6 (ik krijg) 50mg) en B12 te nemen.

Geplaatst

Henne, lieverd, lees dat je omhoog bent gegaan met de prednisolon naar 20. Meissie ik hoop dat morgen de uitslag goed zal zijn en dat je weer Terug kunt gaan naar 15!

Geplaatst

Henne, ik volg je op de voet. Hoop echt dat alles goed blijft gaan!!!

Het is zo zenuwslopend......elke dag is weer een mijlpaal.

Heel veel sterkte in deze onzekere tijd.

Geplaatst

Dank je Gabrie, maar gaat helaas niet zo goed. Inmiddels wat rozig verlies en rooier bij afvegen, plus vrij veel kramp. Denk echt dat het opnieuw over en uit is. Ben aan het twijfelen of het zinvol is er morgen weer 200 euro tegenaan te gooien bij Pf. Als ik toch niet meer zwanger ben.... Aan andere kant, als er geen tekenen van afstoting zijn, zouden we kunnen concluderen dat de embryo's toch niet goed genoeg waren... Weet het even echt niet meer. Gevoel dat we geld, tijd en energie in een bodemloze put aan het pompen zijn.

Geplaatst

Henne, lieverd, wat een klotezooi! vanaf hier een digi knuffel!

Is het misschien wat om een bloedtest hier in nederland te vragen naar je hcg? dan kun je misschien zien waar je "staat" in je zwangerschap.

Die onzekerheid is zo slopend!

Geplaatst

Ach Henne wat spannend!!

Ook ik volg je op de voet en ik hoop toch zo ontzettend hard dat het goed komt met jou!! Maar ik snap dat de moed je in de schoenen zakt zo.. Wat een ellende weer!

Heel veel sterkte en ik duim!

Geplaatst

Ppffff wat slopend Henne.......

Denk wel dat het verstandig is dat Pf kijkt wat je bloedwaarden nu aangeven. Mocht het idd mis gaan dan heb je misschien wat aan die kennis om te beslissen hoe jullie verder gaan met de cryo's.

Voor nu duim ik nog even hard dat het toch goed mag komen en het bloedverlies loos alarm is...

Geplaatst

Henne ik hou mijn hart vast... ik hoop toch zo dat het niet van invloed is op de zwangerschap. ik weet dat je zelfs helder rood kunt krijgen en toch zwanger blijven maar ik snap dat je er gek van wordt. Hou vol meiske.

Morgen weer nieuwe tesy, met hopelijk een dikke streep!

Geplaatst

Henne snap zo goed dat de moed in je schoenen zakt. Mijn duimen draaien. Sterkte met deze killing dagen.

Wen wat vreselijk Dikke knuffel veel sterkte.

Geplaatst

Raba, dank je wel. Hoe is het met jou???

Henne, ik blijf voor je meeduimen, meis!!!

dames, wat zijn exact die afstotingsverschijnselen? Ik ben dus ongi geworden op wachtdag 9. Dat is voor mijn doen erg vroeg, want normaal houden dce bollen mijn ongi tegen en wordt ik pas ongi op dag 14.

Als ik terugkijk op deze poging, viel het mij op dat ik op dag 7 en dag 8 vage klachten had. Ik was erg licht in mijn hoofd, was lichtelijk misselijk en had last van opvliegers. Gezien het feit dat wij in het warme cyprus zaten, gaf ik de schuld aan de warmte icm prednisolon (terwijl ik normaal gesproken erg goed tegen de warmte kan, hoe warmer hoe beter, zelfs). Achteraf vraag ik mij af of dit wel door de warmte kwam, want ik heb er maar 2 dagen last van gehad en daarna werd ik dus ongi. Ik ga dr. Pf maar weer eens mailen......

Zit er ook aan te denken op toch maar bloed te versturen naar serum, anthene. Henne, jij had toch familie wonen in griekenland? Weet jij iets over de betrouwbaarheid van die kliniek?

Geplaatst

Gabrie, dank je!

Met het infuus is het helemaal goed gekomen (met dank aan het lieve forumgenootje)

Hoe was jou vakantie? Bijgetankt voor de komende poging?

Geplaatst
Gabrie, dank je!

Met het infuus is het helemaal goed gekomen (met dank aan het lieve forumgenootje)

Hoe was jou vakantie? Bijgetankt voor de komende poging?

Nee, totaal niet bijgetankt voor de volgende poging.

Heb gewoon alle moed en hoop verloren. Maar ik hoop dat het goed komt.

Was alles wat je besteld had bij dat bedrijf (infuus, naalden enz) oke?

LIefs,

Geplaatst

Lieve Gabrie, Even een dikke knuffel voor jou! Die medische molen is ook gewoon erg k.u....

Ik hoop zo voor jullie dat je binnenkort toch ergens weer de moed en het vertrouwen gaat terugvinden en dat de komende poging blijvend raak is!

De infuus spullen waren helemaal top.! Nogmaals dank!

Geplaatst

Lieve Wen,

Wat ontzettend jammer en verdrietig om te horen dat deze poging niet gelukt is. Hoop dat je jezelf de ruimte geeft om dit te verwerken. Want natuurlijk ben je hier heel verdrietig over.

Heel veel sterkte de komende tijd, en ik hoor het wel van je als je weer wat hulp nodig hebt....

Heel veel liefs, Beanie

Geplaatst

Wen ook hier nog even je sterkte wensen... :-( het is gewoon zo klote als het mislukt. Zeker als je er zoveel aan probeert bij te dragen om het te laten slagen.

Wat betreft Athene. Mijn schoonzusje werkt daar in een vruchtbaarheidskliniek, heb haar laatst wel gevraagd naar serum maar die kende ze niet specifiek. Zij is sowieso niet te spreken over de handelswijze van dergelijke klinieken, maar dat heeft vooral te maken met aspecten als zwart laten betalen en ook wel dingen als drie embryo's terugplaatsen, maar door en doorgaan zolang koppels betalen zelfs al is dat eigenlijk niet zinvol meer.... Het is ontezttend commercieel allemaal en dan op een griekse manier ;-) Maar medisch gezien klopt het allemaal wel. Ik heb op verschillende fora wel goede dingen gelezen over serum.

Gabrie ook voor jou een dikke knuffel. Wat wordt het op een gegeven moment moeilijk om je weer op te laden hè. Ik merk zelf dat ik zo moe, doodmoe, van dit alles begin te worden, dat zal bij jullie wel net zo zijn. Ik hoop dat je ondanks dat toch nog ergens een beetje puf kunt vinden voor de volgende ronde.

Ga m'n mail nog maar eens checken..,.

Geplaatst

Hi meiden, ik heb reactie van pf. Hij geeft aan dat de toename van TRegs een goede prognose geven voor tolerantie. Nu zou ik daar heel blij mee moeten zijn maar....mijn Nat Killer Cells staan op 35 (!!!) % en dat zint me echt voor geen meter :-(

TRegs zijn nu 22,1% was de vorige keer 17,2% dus idd gestegen, maar ik heb ook wel eens (zonder ivf) op 42% gezeten, dus ik vraag me ook hier af of het genoeg is.

Verder zijn ook mn waardes van CD19 vrij hoog (16%).

Ik slik nu 20mg prednisolon, Pf adviseert terug te gaan naar 15mg. Ik twijfel aan alle kanten. Die Killer Cells zitten me absoluut niet lekker. Beer schrijft hierover " deze celen produceren TNF alpha, wat de snel delende cellen van het embryo en de placenta doodt..." tja......

Vraagje dus aan de dames die zwanger zijn (geweest) met prednisolon en ook deze waardes hebben laten meten: hoe hoog waren jullie TRegs en Nat Killercells? En welke dosis prednisolon slikten jullie?

Ben er gewoon nog steeds niet gerust op, ondanks de geruststellende woorden van Pf.

Geplaatst

Oke, alweer een snelle reactie van pf:

you also have uterine NK-cells,which have an modulatory effect. These cells will also be detected. So the NK-cell expansion can be a normal effect in pregnancy.

Nou, dat hopen we dan maar he .... zucht...zit alweer in tranen.

Geplaatst

Henne, even snel vanaf m'n vak adresje; wat emotionele achtbaan! Ik leef met je mee. Wbt je vraag: bij mij waren nat killercells ook hoog de laatste keer en nog 2 waarden waren niet goed. Reg t waren op zich oke. Bij mij leverde het geen doorgaande zw op. Vraag is waar dat aan heeft gelegen. Kan nat ook embryo zijn geweest. Ter geruststelling: de keer dat het misging en mijn reg t zijn gecontr waren plots mijn zw klachten weg. Jij hebt de klachtjes nog en reg t is goed! Pers zou ik nog even doorgaan met hoge dossis pred. Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden