Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lieve henne, ik zou willen dat ik wat van je angsten weg kon nemen... te herkenbaar voor mij en daarom raakt het me enorm. een dikke knuffel voor nu, laat die tranen maar rollen want het is al met al geen relaxt begin van een zo intens gewenste zwangerschap!! Dikke X

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach moppie toch, ik kan je niet helpen met mijn waardes, bij mij was t al binnen een week over. Als je t niet vertrouwt zou ik aan de 20mg blijven of mag dat echt niet van dr. Pf?

Laat de tranen maar komen. Zijn de spanningen die er nu uitkomen. Xxxxx

Geplaatst

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en vind het allemaal reuze interessant.

Zelf ook al 5 jaar in de molen en na 8x iui en 5x ivf zonder zwangerschap de stap gezet om dr .Pfeiffer te mailen.

Ik heb besloten het bloed te laten op sturen voor onderzoek.

Aan de ene kant hoop ik natuurlijk dat er iets uitkomt, aangezien we onverklaarbaar onvruchtbaar zijn.

Wanneer we de uitslagen binnen hebben, mag ik dan van jullie deskundigheid gebruik maken?

Ik weet dat jullie geen doktoren zijn, maar er zijn hier een aantal ervaringsdeskundigen (helaas) die er behoorlijk wat vanaf weten.

Henne, ik volg je nu een tijdje, en ik wil je laten weten dat ik enorm met je meeleef, wat een spanning!

Ik duim voor je dat het goed mag komen met deze zwangerschap.

Groet van Anna

Geplaatst

Henne, hoe gaat het?

@hier: woensdag de punctie, dus donderdag starten met de prednison.

Bij bevruchtingen en doordelers gaan we vandaag over een week de TP krijgen.

Vind het weer helemaal spannend.

Geplaatst

Spannend Lottie, start je pas zo laat met de prednisolon? Ik ben deze ronde al voor m'n menstruatie begonnen ivm allergische aanvallen. Spannend allemaal weer hè. Alvast veel succes woensdag!!

Anna natuurlijk denken we met je mee. Dit topic is er juist om ervaringen te delen!

Hier gaat het redelijk. Blijf erg onrustig en onzeker. Af en toe flink in paniek, vooral als ik wat ellende afscheidin heb. Ik ben heel er op m'n hoede, durf nog niet zonder allerlei reserves blij te zijn. En ondanks duidelijke kwaaltjes, misselijk, moe, sterk reukvermogen, voel ik me niet zwanger. Ben 'verstandelijk' wel zwanger, lees erover, denk na over dingen. Maar emotioneel ben ik niet zwanger zeg maar. Ik probeer wel elke avond even contact te maken met het wonder in m'n buik, maar het voelt no zo op afstand. Zal heel blij zijn als we vrijdag weer een stap vooruit kunnen zetten als hè op de goede plek zit. Dan komen er nog heel veel mee kleine stapjes, maar elke is er eentje.

De prednisolon ben ik aan het terugschroeven van 20 naar 15 mg, het advies van Pf. Kreeg van de 20 ook echt last van bijwerkingen zoals een hongergevoel. In combinatie met misselijkheid was dat geen doen. Zit nu twee dagen op 17,5 en dan weer op 15.

Geplaatst

Fijn om te lezen van je rationeel al wel zwanger bent. Ik hoop dat het gevoelsmatig ook steeds echter gaat worden. Ik ga voor je duimen dat het straks op de goede plek te zien zal zijn. Brr, doodeng denk ik.

Heel veel sterkte met wachten (alsof je nog niet lang genoeg gewacht hebt...)

@donderdag: bij dochter startte ik ook de dag na de punctie.

Bij cryo tp vorige maand startte ik 10 dagen voor tp. En toen kreeg ik een keelontsteking, durf dus eigenlijk niet eerder, zou wel moeten denk je?

Misschien Pf. zo maar ff mailen....

Geplaatst

Bedankt voor je reactie Henne, als ik tzt de uitslagen binnen heb post ik ze hier wel.

Heb jij vrijdag de eerste echo? Spannend!

Lottie, succes morgen met de punctie.

Geplaatst

Lottie is startte telkens negen dagen voor de tp, dan kon ik een dag of twee voor de tp nog bloed checken op ontstekingen. Nu ben ik veel eerder begonnen doordat ik overging van antihistamine. Of dit nu uitgemaakt heeft...geen idee. Ik heb wel ook het gevoel dat ik sneller verkouden ben als ik prednisolon slik. Ben veel aan het neus spoelen e.d. Maar gelukkig nog geen echt ontsteking gehad. Heb je toen wel gelijk antibiotica gekregen? Pf legde vrijdag nog eens uit dat de ontsteking op zich niet zo erg is, je werkt m meestal wel weg alleen wat moeizamer. Het gevaar is dat er een "gevaarlijk" signaal naar je imuun gaat en dat dit zich alsnog tegen het embryo richt.

Maar verder, als jij de vorige keren ook na de punctie startte lijkt me dat toch prima?!

Geplaatst

Whoeps, ik moest direct beginnen. Thnx voor de tip Henne.

Vandaag de punctie gehad. Morgen wordt ik gebeld over het aantal bevruchtingen. De embryo's, als ze ontstaan, komen in de Embryoscope.

Brr, vind het weer spannend!

Geplaatst

Lottie we duimen! Had je zes eitjes? Gezien het bericht van Gabrie :-) Mooi aantal, nu op naar zes kanjers. In Voorburg hebben ze tegenwoordig ook een embryoscope maar ze gebruiken m nog niet op grote schaal, zijn er nog mee aan het experimenteren. Voor ons is het niet gebruikt, vond ik eerst wel erg jammer maar ach....als dit goed gaat zullen we er niks meer van zeggen hè ;-)

Gabrie en Noor hoe is het me jullie?

Anna al bloed op kunnen sturen?

Geplaatst

Ik spreek even voor mijn beurt......

Ze had 12 eitjes waarvan vermoedelijk 6 rijp dus vandaar mijn opmerking.

Over een week stoppen met de pil en dan kijken of we kunnen beginnen moet dan nog een start echo maken.

Geplaatst

Ah oké :-) heb zelf altijd zooooo'n hekel aan niet rijpe eitjes. Word ik heel sjagrijnig van om de een of andere reden.

Zou er een reden zijn dat je toch nog niet kan beginnen? Je ziet er enorm tegenop hè? Klotezooi... En ik heb nu weer zo makkelijk praten, zelfs al ben ik er nog lang niet.

Geplaatst

Ik ben gewoon bang voor weer een teleurstelling die heb ik al namelijk al genoeg gehad (wie hier niet...).

En helemaal als je een lage AMH hebt blijft het elke keer weer afwachten....

Maar ach, we gaan er gewoon voor en zien dan wel weer waar het schip zal gaan stranden.

Zolang er geen cyste zit kan ik gelijk gaan beginnen.

Meid, probeer te genieten van het begin en we gaan er van uit dat nu alles oke is (3x is scheepsrecht!!).

Geplaatst

Ja dat is de ellende hè, we weten uit ervaring te goed wat er allemaal mis kan gaan. Je stapt er weer in omdat je hoopt dat het deze keer anders zal zijn, maar vertrouwen of zelfs "zin" is iets heel anders.

Angst voor de teleurstelling is enorm herkenbaar. Toen ik vorige week net zwanger was had ik zelfs even zoiets van "laat het nu maar meteen fout gaan, daarvan weet ik dat ik het kan handelen" ik durfde eigenlijk niet eens verder, zo bang dat we weer iets verliezen op het moment dat je je net eraan durft te hechten. Heb er nu ook heel veel moeite mee om fysiek zo duidelijk zwanger te zijn terwijl ik er mentaal nog niet aan wil. We weten veel te goed dat we er nog lang niet zijn (pfff, vijf weken, waarom zou ik blij zijn kom over twee maanden maar terug dan zal ik eens kijken wat ik kan doen)

Ik hoop echt heel erg hard dat er een paar mooie eitjes gaan groeien en dat het dan ook voor jullie "gewoon" eens goed mag gaan! Ga je prednisolon en intralipid gebruiken? De intralipid heb ik niet gedaan vanwege de logistiek, maar heb we de omega3 enorm omhoog gegooid, slik nu 2000 op een dag. Is dus ook een optie.

Geplaatst

Henne, ja het is inderdaad allemaal zo herkenbaar......Dat ik nu al zoiets heb van wat zal er NU weer mis gaan.

Maar ja heb gewoon weinig vertrouwen in dit hele gebeuren.

Een forumgenootje hier (uit Amsterdam) wil het infuus wel zetten dus qua logistiek is er niet echt een probleem.

De prednisolon ligt ook al thuis te wachten.

De vorige keer waar ik zwanger van ben geworden heb ik geen prednisolon of intralipid gebruikt. Dit keer ga ik in ieder geval wel aan de Prednisolon. Aan de intralipid twijfel ik nog een beetje.

Meid ik hoop dat de echo je wat meer vertrouwen kan geven dat je in ieder geval weet dat je kleintje op de goede plek zit.

En daarna is het weer afwachten tot aan de volgende echo.

Geplaatst

Ik heb me er al op ingesteld dat ik tot aan een goede 12 weken echo niet echt blij zal zijn. Zeg echt niet dat ik niet af en toe geniet, maar ik blijf heel erg op m'n hoede. Eerst zien, dan geloven....

Geplaatst

Idd, ik had 12 eitjes. Daar waren er zes van rijp.

Zojuist is de aarde onder mn voeten vandaan geslagen: er is slechts 1 bevrucht.

Morgen de terugplaatsing, dus geen emrbyoscope.

En morgen ook het Hoe Nu Verder Gesprek met de dokter.

Ik ben in staat om nu te stoppen met de prednison. Om overal mee te stoppen. Wat voor nut heeft het?

Heel verdrietig.

Geplaatst

Oh verdikkie Lottie dat is echt een kloterige domper :-((( Maar meis, it aint over till its over. Dus je gaat zeker niet stoppen met de prednisolon, je gaat morgen dit ene knokkertje ophalen en het koesteren. Wat nou embryoscope joh, lekker warm in je baarmoeder. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd en als wij alle uitzonderingen die mis kunnen gaan hier meemaken, dan kan er zomaar ook eens een positieve uitzondering tussen zitten. Ik weet het, ik heb nu makkelijk praten, maar lieverd de keer dat wij uit tien eitjes een emmie overhielden was wel mijn eerste vage streepje.... Hou nog ff vol! Dikke knuf

Geplaatst

Weet iemand hoe snel het infuus moet lopen? In DD heeft het de eerste keer bijna anderhalf uur gelopen, de tweede keer rond eentje en dr. Pfeiffer geeft nu door 30-40 minuten...beetje confusies allemaal...

Lottie, wat een domper zeg!! Hop dat deze ene het gat worden, begrijp je gevoel elevator!

Geplaatst

Lief van jullie!!

Dat de intralipid steeds sneller loopt is omdat als je iets voor de eerste keer krijgt, het vaak wat langzamer moet omdat niet bekend is of je er goed op reageert.

Ben trouwens wel blij dat ik iets eerder, dankzij de oplettendheid van jullie hier, met de Prednisolon ben gestart. Nu ik dagen eerder een TP krijg, is het wel wijs geweest om eerder te starten. Anders was ik vandaag pas gestart.

Geplaatst

Lottie, wat een domper! Met zoveel eitjes heb je toch de hoop op meer bevruchtingen. Natuurlijk heb je maar 1 goede emmy nodig, maar ik kan kij voorstellen dat het toch veel fijner zou zijn geweest als je nog wat cryo's had etc.

In ieder geval heel veel succes met de tp (en het gesprek)!

Henne, nogmaals succes morgen!

Gabrie, knuffel voor jou!

Egoberichtje: ik had dr. Pf gemaild met de klachten die ik had, die dagen voorafgaand aan de mislukte poging toen ik mijn bongi kreeg. Ook heb ik hem gevraagd of het een idee was om eventueel een lage dosis prednisolon te blijven slikken tot onze cryo volgende maand en daarna weer te verhogen.

Dit was zijn antwoord:

yes, it is indeed an option to keep a low dose of prednisolon (5 mg per day) until 10 days prior transfer, then again increase to 10 mg. It is necessary under this condition to exam the blood additionally 14 days prior transfer for checking the effect of a prolonged basic prednisolon therapy.

The pain in your throat cpuld be due to a possible slight infection and could have irritated your immune system and lead to a rejection through an activation of the immune system.

Wij hebben over 2 weken de evaluatie van onze poging en ik hoop dan direct door te kunnen met de cryo's (paar dagen daarna begint mijn cyclus) waardoor ik dan een maandje lang een lage dosis prednisolon zal blijven slikken en dit te verhogen voor de terugplaatsing.

Pff....zit mij nu af te vragen of ik dit zal doen. Ik was net aan het afbouwen en zat aan de 5 mg. Zal ik nu stoppen of nog een maandje doorslikken?. (ik heb nl nog niet de garantie dat wij direct door mogen voor de cryo's maar de kans is wel groot. Daarnaast moet het ontdooien goed gaan.....)

Weer een dillema erbij.

Tijdens onze vierde poging heb ik 5 mg gebruikt en ik had daar totaal geen klachten of bijwerkingen van, maar aan de andere kant: het is ook niet zomaar een snoepje wat je dagelijks gaat slikken.

Iemand ervaring met door blijven slikken?

Tool, onze intrallipid infuus (behalve de allereerste want die duurde veel langer) hebben iets van ongeveer een uurtje geduurd.

Geplaatst

Wat gebeurd er hier toch veel...

Wel prednison, niet prednison, blijft een moeilijke beslissing. @Wen: super dat je jezelf al weer zo snel hebt herpakt! Ik heb bewondering voor je.

Zit zelf nog steeds in dubio. Ga ip 21 juli weer starten met de decapeptyl, lange schema. Daarna mag ik menopur gebruiken, en daar ben ik erg blij mee. Maar die prednison... Ik heb op 19 juni een afspraak bij een gyn (niet de fertiarts) en dan wil ik het met haar bespreken. Mijn zus (is gezondheidswetenschapper) heb ik de artikelen over immuun laten lezen, zij vond het behoorlijk ingewikkelde materie. Ze is wat gaan speuren op internet en vond een heel interessant artikel over ATA+ en ATA- dames, waarbij de ATA+ dames een verhoogde kans (3-5x!!!) hebben op miskramen en IVF-pogingen die falen. Deze ATA heeft te maken met de schildklier, waarbij je schildklierfunctie niet afwijkend hoeft te zijn. Het gaat hier om antilichamen (anti-thyroglobulin en anti-thyroperoxidase) die verhoogd zijn. Bij een therapie met aspirine, prednison en thyrax zou het succespercentage omhoog gaan. Dit is zeker iets wat ik wil gaan bespreken met de gyn, is (hopelijk) met een bloedonderzoek vast te stellen.

Is er iemand die dit verhaal ook kent?

Groetjes, Beanie

ps @Henne: heel veel succes met je echo vandaag! Ik ga heel hard voor je duimen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden