Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tjeee....Grabrie, ik zit even met m'n ogen te knipperen...begrijp ik nu goed dat er toch Chlamydia en ureaplasma?? What's that?? Pfff, zal wel even schrikken -en slikken- zijn...

Fikse kuur schrijven ze voor, maar daar boeken ze dus wel resultaten mee als ik het zo lees. Ben er echt even flabbergasted van. Weer iets nieuws in dit topic dat ergens eigenlijk zo simpel is, maar nooit naar wordt gekeken.

Overigens scoort mijn ziekenhuis wel weer een paar punten bij mij: voor onze eerste icsi hebben we beiden een antibiotica kuur moeten nemen, weliswaar niet zo'n heftige en lange, maar er wordt tenminste uit voorzorg wel iets gedaan aan evt infecties. Heb ik nog nooit van een andere ziekenhuis gehoord, ook dld of belgie niet.

In ieder geval voor jullie weer een stukje van de puzzel. Hoe gaat de planning er nu uitzien? En waar staat prednisolon in dit verhaal, is dat dan nog nodig? Hihi als ik al met allerlei vragen zit, hoe zul jij je dan wel niet voelen.... En neem ajb wel pro biotica erbij zoals ze aangeven want die antibiotica helpen alles om zeep!

Floor....dat heen en weer geslingerd worden...verstand versus gevoel (en bij mij zei m'n verstand dan vaak juist door te gaan!), dat ineens grote gevoel dathet niet klopt, dat het anders zou moeten zijn, het je afvragen hoe dit nou toch weer fout kon gaan, wat je dan in hemelsnaam nog anders moet of kan doen... Ik kan je maar twee dingen zeggen: neem de tijd en zoek de oorzaak/schuld/verantwoordelijkheid niet bij jezelf. Dat laatste zijn we nogal geneigd te doen omdat we nu zoveel zelf uitzoeken, regelen en weten, maar uiteindelijk zijn wij niet eindverantwoordelijk voor het slagen van een poging. Had ik nu toch maar.... en vul dan maar in.... Niet doen! Je hebt alles gedaan wat je kon. Tranen...ze komen zeker weten, dwing jezelf er niet toe, maar ga het ook niet uit de weg. Doorgaan is hoop houden en ondanks alles dus 'positief' blijven. (tijdelijk) stoppen is angst voor een enorm zwart gat. Maar ook: rust, jezelf weer even kunnen worden, alles op een rijtje zetten, rouwen en hoop opbouwen.

Je vraagt of mijn lijf alweer wat rustiger is. Dat wisselt. Heb nu drie weken geen allergie gehad, dus dat is veelbelovend. Helaas heb ik wel last van de bijwerkingen van de prednisolon. Mijn huid is snel geïrriteerd, snel branderig en warm en ik verwar dat soms met allergie en dan raak ik in paniek. Gisteravond had ik een, scoor zwangerschap normaal, enorme opvlieger....ik had het niet meer. Dat warme gevoel, die rode kop....gelukkig zakt een opvlieger snel dus weet ik dat het geen allergie is, maar de angst zit heel dicht onder de oppervlakte. Verder nog steeds moe en regelmatig harde buiken en zeurende rug en benen. Ook dat blijft me onzeker maken, zal ook niet meer weggaan. We gaan gewoon gestaag door, nog een week of 16... Op 5,5 jaar is dat niks ;-)?

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt meiden..... berichtjes doen me goed.

Jee Gabrie, das ook wat.... dus toch chlamydia? Wat goed dat je het hebt laten onderzoeken. Misschien slim om met DD te overleggen of zij het eens zijn met het geadviseerde protocol vanuit Athene?

Floortje, Lotttie, voor jullie ook een knuffel. 't Hakt er allemaal wel in hè.......

Geplaatst

Dee, ahumm....ik heb het inderdaad verteld tegen dr. S..... zijn reactie was: "Goh dat moet ook wat geld hebben gekost"??

Het enige wat ik dacht.....Nee, jij bent lekker gratis!

Maar op een ander forum zijn er 3 andere meiden die het ook hebben laten testen en....allemaal aan de antibiotica. Zou het dan inderdaad zo simpel zijn?

Henne, ik ben benieuwd naar de smaak ijslollies hahaha vries ik ze gewoon opnieuw weer in!

Ben er wel een beetje beduusd van maar ook wel erg blij dat ik het toch opgestuurd heb.

We zullen zien!

Geplaatst

Tssss,.... lekkere reactie van dr S. Met andere woorden: hij vindt het onzin. Nou ja, never mind. Wij weten inmiddels wel beter met dat soort dingen.

Gaap het is geloof ik cassis ofzo, in ieder geval de smaak die mijn man het minst lekker vindt haha....

Geplaatst

Yesssssssssssssssssss ik ben dol op cassis is namelijk mijn favoriet!!

Ik maakte nog wel de opmerking: Tja Dr. Pfeiffer heeft mij ook al honderden euro's gekost!

Ach ik laat het gewoon gaan....

Geplaatst

Hahah, nou een extraatje er dan dus bij LOL. Mijn man is verslaafd aan die dingen dus ze liggen altijd in de diepvries. Wilde er eerst een koelelement bij doen, maar dat is zwaar en dat moet je dan weer terug sturen en toen zag ik deze dingen...bingo....

En joh, als wij op gaan tellen wat dit wurm ons als gekost heeft náást de reguliere icsi behandeling... Pfeifer, benzine, acupunctuur, vitamines.... Deze ronde ook nog twee bekeuringen ;-)

Dat vertelde mijn schoonzus, die is counselor bij een vruchtbaarheidskliniek. In Griekenland moet je alles zelf betalen en je hebt dus stellen die als het kind er eenmaal is letterlijk zeggen dat het zoveel geld gekost heeft en n zo tegenvalt. Die denken een ideaal kind te krijgen omdat ze er zoveel in hebben gestoken, nou ik weet nu al dat die van ons een lastpak wordt :-))) daar durf ik zelfs nog wel wat extra geld om te verwedden!

Geplaatst

Lievies een forumgenootjes moet dringend haar koelkast legen, iemand nog interesse? Het zijn de meest gebruikelijke dingen, boter, kaas en eieren zeg maar. Laat maar even weten.

Geplaatst

Gabrie, wanneer gaan jullie weer starten n waar? Toch DD of weer naar Turkije? Mogelijk dat hier over een paar weken nog wat meloenen vrij komen als de 20 weken echo in orde is.

Een behoorlijke tijd dat je antibiotica moet slikken. Inderdad wel even kijken voor een probiotica er naast ofzo.

Als ijsbeertje niet had blijven plakken, hadden wij dit onderzoek in serum ook laten verrichten. Je leest er steeds meer over met positieve resultaten.

In gent moest mijn man overigens ook vooraf aan de antibiotica. Dat was alleen erg kort. Weet niet meer hoe lang, maar dacht iets van 3 dagen ofzo.

Geplaatst

Hi dames,

Wen, wat goed dat je nu duidelijkheid hebt over de prednison! Jeetje, al bijna 16 weken.... Wat gaat dat snel zeg!

Gabrie, wat goed dat je dat extra onderzoek hebt gedaan. Wel jammer dat er dan weer zo sceptisch op wordt gereageerd. Is er dan echt helemaal niemand die naar het totaalplaatje kijkt? Het lijkt wel of elke arts zo z'n eigen stokpaardje heeft. En in NL doen ze daar al helemaal niet aan, die stokpaardjes... Ik geloof dat ik al in mijn handjes mag knijpen dat ik het voor elkaar heb gekregen dat ik de Pipelle kan laten doen (heb ik gisteren een afspraak voor gemaakt) en dat ik deze keer een combinatie van menopur en gonal-f mag gebruiken! Overigens is dat misschien wel positief: dat ze bij mij in het ZH voor de laatste poging alles uit de kast lijken te willen trekken om de kleine kans zo optimaal mogelijk te benutten!

Ik denk zeker dat het een heel goed idee is om probiotica bij zo'n lange antibiotica-kuur te slikken... Ik gebruik al een tijdje probiotica en ik moet zeggen dat ik echt beduidend minder last heb gekregen van mijn darmen (heb net als Henne PDS). Is natuurlijk wel om een andere reden dan bij een lange AB-kuur. Maar klinkt 'natuurlijker' dan weer een maagbeschermer er bij te gaan slikken!

Floortje, als ik jouw bericht lees denk ik idd dat jullie nog helemaal niet klaar zijn om te stoppen. Maar dat realiseer jij jezelf ook wel. Het is denk ik heel goed om een rustpauze in te lassen en je in die tijd te gaan bezinnen op de mogelijkheden. Misschien wel vast een afspraak maken voor een intake in Gent? Of denk je dat in het ZH in NL er opeens ook veel meer mogelijk is na dat telefoontje van vorige week?

Geplaatst

Wen: vandaag eerst naar de huisarts om een recept te krijgen voor de antibiotica cocktail. Zie er wel tegen op omdat er bij te slikken. Ik bedoel ik slik al zoveel! VitD, Omega3, Foliumzuur, multivitamine, Thyrax pfff.

Nou ja voor het goede doel zullen we maar denken. Ja, inderdaad ruim 3 weken.

Wat ik wel opvallend vond was het feit dat een aantal meiden hetzelfde advies hebben gekregen.

In Turkije kreeg ik tijdens de punctie een antibiotica.

Wat doe jouw ijsbeertje het goed. Alweer bijna 16 weken.

Beanie, ik hoop wel dat mijn huisarts niet zo sceptisch gaat reageren.

Pipelle krijg je dat in het AMC? In DD kreeg ik ook een combinatie van GonalF en Menopur. In Istanbul was dat weer niet het advies ivm een lage LH. Dus volledig over op Menopur.

Hmm ik heb jou trouwens nog steeds in mijn lijstje staan mbt de Intralipid. Wie weet dat ik je binnenkort ff contact.

Doe je trouwens het lange protocol?

Hennieeeeeeeee pennyyyy, heerlijke ijslollies. Mijn neefje vroeg zich wel iets af:"bah waarom geen MAGNUM??"

Liefs,

Geplaatst

:happydance: Oh geweldig, lig me hier kapot te lachen, moet je je voorstellen dat ik dat gedaan had, de smeerboel....!! :clap2:

Geplaatst
Wen: vandaag eerst naar de huisarts om een recept te krijgen voor de antibiotica cocktail. Zie er wel tegen op omdat er bij te slikken. Ik bedoel ik slik al zoveel! VitD, Omega3, Foliumzuur, multivitamine, Thyrax pfff.

Nou ja voor het goede doel zullen we maar denken. Ja, inderdaad ruim 3 weken.

Wat ik wel opvallend vond was het feit dat een aantal meiden hetzelfde advies hebben gekregen.

In Turkije kreeg ik tijdens de punctie een antibiotica.

Wat doe jouw ijsbeertje het goed. Alweer bijna 16 weken.

Beanie, ik hoop wel dat mijn huisarts niet zo sceptisch gaat reageren.

Pipelle krijg je dat in het AMC? In DD kreeg ik ook een combinatie van GonalF en Menopur. In Istanbul was dat weer niet het advies ivm een lage LH. Dus volledig over op Menopur.

Hmm ik heb jou trouwens nog steeds in mijn lijstje staan mbt de Intralipid. Wie weet dat ik je binnenkort ff contact.

Doe je trouwens het lange protocol?

Hennieeeeeeeee pennyyyy, heerlijke ijslollies. Mijn neefje vroeg zich wel iets af:"bah waarom geen MAGNUM??"

Liefs,

Hi Gabrie,

Is prima hoor, vwb het infuus, stuur maar een PB-tje!

De Pipelle laat ik doen in het A.mstelland Z.iekenhuis, het is een ingreep die poliklinisch plaatsvindt en gewoon in de 'reguliere' zorg ook wordt toegepast. Alleen in relatie tot IVF is het nieuw, ze doen sowieso geen IVF in het A.mstelland. Maar ik ken de gyn's daar goed, dus dit was makkelijk te regelen en af te spreken! Deze keer doe ik het korte schema, dus ik gebruik nu de pil. Combi gonal en menopur is omdat ik de vorige keer niet echt goed reageerde op de menopur, en de eerste keer op de gonal eigenlijk beter... Het is het proberen waard! (en in het M.aasstad Z.iekenhuis hebben ze goede ervaringen met deze combi!).

Hoe is het afgelopen bij de huisarts vandaag?

Geplaatst

Aha Beanie ik weet niet waarom maar ik had de indruk dat je in het AMC liep.

Bij de huisarts was het een domper. Hij vond het de grootste onzin......... zo een zware kuur voor te schrijven en hij heeft het dan dus ook niet gedaan!

Heel vermoeiend allemaal. Ga nu het recept aan Serum zelf vragen en het daarna bij een andere apotheek proberen.

Bij onze apotheek willen ze een stempel van het huisarts of arts uit Nederland erop als het een recept uit het buitenland betreft.

Geplaatst

Gabrie wat frustrerend, bah waarom moet het toch zo moeilijk gaan. Mijn ouders zijn op het moment in Griekenland, als zij iets voor je kunnen betekenen... Zou niet weten wat hoor, misschien kunnen ze de medicatie van daaruit meekrijgen ofzo als het je hier niet lukt. Mijn apotheek accepteert ook geen buitenlandse recepten zonder stempel Ndl. arts.

Geplaatst
Gabrie wat frustrerend, bah waarom moet het toch zo moeilijk gaan. Mijn ouders zijn op het moment in Griekenland, als zij iets voor je kunnen betekenen... Zou niet weten wat hoor, misschien kunnen ze de medicatie van daaruit meekrijgen ofzo als het je hier niet lukt. Mijn apotheek accepteert ook geen buitenlandse recepten zonder stempel Ndl. arts.

Heeeel lief van je Henne maar ik zou inderdaad ook niet weten hoe of wat.

Heb net een mail gestuurd naar Serum. Ze gaan het recept zelf naar mij toe mailen.

Ga dan maar naar een andere apotheek en kijken of ik het daar tegen betaling kan krijgen.

Ja Hen, sommige apotheken zijn daar wat makkelijker blijkbaar in dan die van jou en mij.

Geplaatst

Ja en weet je, op zich vind ik het hartstikke goed van mijn apotheek dat ze alert zijn ed maar er is ook een grens in 'bemoeienis'....als je begrijpt wat ik bedoel. Als ik uitgebreid met de gyn bespreek welke antihistamine ik mag hebben en hun systeem geeft aan dat het afgeraden moet worden bij zwangerschap.... Tegenwoordig zeggen ze dan 'u heeft het met de arts besproken'...ja natuurlijk, duhuh...

Hoop voor je dat het lukt, misschien apotheek van ouders oid, dat het niet helemaal 'illegaal' lijkt ;-)

Geplaatst

Als ik voor de lol graag de antibiotica wil slikken....pfff.

Affijn Athene heeft het recept gemaild. Kijken hoever ik ga komen.

Ga ook kijken of het via apotheek online kan.

Geplaatst

Hoi Gabrie, wat een enorm gedoe zeg! Alsof het zonder dit gedoe niet al zwaar genoeg is! Ik bedacht me dat je d.oktero.nline kunt proberen ik heb daar goede ervaringen mee. Ik wilde het merkrecept van iets en niet het merkloze recept vanwege de vulmiddelen en heb het toen redelijk soepel gekregen. Zonder recept van mijn eigen huisarts, een arts bekijkt je verhaal dan en dan betaal je extra voor het consult. Is een hele andere situatie, maar misschien dat die apotheek ook makkelijker is met buitenlandse recepten. Wellicht moet je dan een artsconsult betalen omdat ze het nog aan een meewerkende arts laten zien, maar ik vermoed dat het het proberen waard is! Liefs, Floor

Geplaatst

Nee, nog niet gelukt maaaaar ik geef de moed niet op.

Het toeval wil dat ik zeer binnenkort voor 2 weken naar het buitenland vertrek.

In dat land verkopen ze antibiotica aan de toonbank zonder recept dus ik ga er van uit dat ik daar eea kan krijgen.

En anders probeer ik het bij dok.ter.online.

Spannend hoor 16 weekjes en wat gaat de tijd snel! Nog ff en dan zit je al weer op de helft.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik breek hier even in (ben een stille meelezer)

Ik heb een vraagje over de Intralipid. Ook ik heb het advies van doc. P gehad om dit te proberen voor onze eiceldonatie.

Nu is het voor ons echt niet te doen om voor het infuus naar Dusseldorf te gaan, we hebben via via nu iemand gevonden die het mij wil toedienen.

Nu mailde dr. P dat de inlooptijd ca 50 à 60 minuten is.

Hoe ging dat bij jullie? Kregen jullie 1 zak per keer?

En hoe lang was de inlooptijd?

Ook las ik hier ergens dat iemand ook zelf de infuusbenodigdheden besteld had via internet, wat

heb je precies besteld?

Sorry voor het vragenvuur, hoop dat iemand ze kan beantwoorden. Alvast hartelijk dank en ik wens jullie allemaal heel veel geluk bij het verwezenlijken van jullie droom!!

Geplaatst
Hoi meiden,

Ik breek hier even in (ben een stille meelezer)

Ik heb een vraagje over de Intralipid. Ook ik heb het advies van doc. P gehad om dit te proberen voor onze eiceldonatie.

Nu is het voor ons echt niet te doen om voor het infuus naar Dusseldorf te gaan, we hebben via via nu iemand gevonden die het mij wil toedienen.

Nu mailde dr. P dat de inlooptijd ca 50 à 60 minuten is.

Hoe ging dat bij jullie? Kregen jullie 1 zak per keer?

En hoe lang was de inlooptijd?

Ook las ik hier ergens dat iemand ook zelf de infuusbenodigdheden besteld had via internet, wat

heb je precies besteld?

Sorry voor het vragenvuur, hoop dat iemand ze kan beantwoorden. Alvast hartelijk dank en ik wens jullie allemaal heel veel geluk bij het verwezenlijken van jullie droom!!

Hoi Mirrie,

Wat goed dat je iemand gevonden hebt voor de toediening van het infuus...

Het advies om het infuus in ongeveer een uur (1 zak) in te laten lopen kun je aanhouden. Let wel even goed op, als je bekend bent met een ei- of soja allergie mag je dit niet gebruiken! Verder moet je uitkijken bij leverziekten, nierziekten, longafwijkingen en stollingsafwijkingen. Als je het nooit eerder hebt gebruikt is het raadzaam om het de eerste keer echt langzaam in te laten lopen. De tweede keer kun je het sneller laten inlopen, als je zeker weet dat je niet hebt gereageerd bij de eerste keer.

Wat je nodig hebt is in ieder geval een infuussysteem, en wat handig is is een zakje/flesje fysiologisch zout (NaCl 0.9%) van 100 ml, om er achter aan te laten lopen (dan weet je zeker dat je alle intralipid binnen hebt). Verder moet je uiteraard infuusnaalden hebben, bestel er dan een paar extra voor eventueel misprikken.

Succes met de behandeling!

Geplaatst

Ik heb idd ooit infuus benodigheden besteld via internet vanwege het intrallipid infuus. Ik zal anders wel even opzoeken wat ik toen besteld had en dit via een pb naar je doorsturen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden