Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Best spannend ook om te gaan slikken. En fraxiparine erbij.

Wen, heb je daar last van gehad? Heb jij ook gespoten toch?

Grtz Megan

Ik heb inderdaad ook fraxiparine gespoten tot en met de 12e week van de zwangerschap. Ik ben nu gestopt. Ondanks mijn licht verhoogde factor VIII. Zowel Gent, Serum, Pf en nederlandse gyn zagen geen reden tot vervolg. Wel kan het zo zijn, dat als er een groeiachterstand zou blijken of mijn factor VIII erg gaat stijgen ik alsnog aan de fraxiparine moet. Vooralsnog gebruik ik nu alleen nog aspirine.

Ik heb Pf gevraagd om mijn factor VIII te monitoren en dat gaat hij doen.

Wat betreft de fraxiparine zelf. Ik vond de spuit best wel eens vervelend. Hij is botter als die van de m.enopur, p.uregon, de.ca of cetr.oide. Hierdoor voel je het prikje gewoon net iets meer. Ik kan zelf nogal eens hardhandig zijn (zo van: Hup, even snel er in), met als gevolg dat ik een tijdlang behoorlijke blauwe plekken en bloeduistortingen op mijn buik heb gehad door de fraxiparine. Verder wat onderhuidse harde schijven. (die er nu nog zitten, en erg langzaam slinken)

Op sommige plekken voelde ik hem totaal niet, maar als ik maar in de buurt van een adertje kwam was het gelijk raak. Aan de andere kant, zou ik het zo weer gaan spuiten indien het nodig zou zijn.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen waarom spoot je dan niet in je been joh! Deed ik me de deca, iets meer plek, iets meer vet en iets minder gevoelig naar mijn idee.

Geplaatst

Dee, ik zou inderdaad ook nog geen bloed laten controleren (hebben wij toen ook niey gedaan) . Dat kan altijd nog als je zwanger blijkt te zijn.

Mocht je ooit nog info willen hebben over het bloed versturen, dan pb ik je wel. Is namelijk een heel verhaal.

Mijn huisarts prikt dit overigens dan voor mij (ipv het lab / ziekenhuis). Doet hij normaal nooit (de normale procedure is dat het bloedprikken via het lab van het ziekenhuis gaat), maar heeft nu al 4 keer voor mij deze uitzondering gemaakt omdat hij het zelf ook wel interesaant vind.

Via pf krijg ik dan per mail door wat e geprikt moet worden. Die mail stuur ik dan weer door aan mijn huisarts en die volgt dit keurig op.

Geplaatst

Henne, klinkt raar maar ik durfde niet te spuiten in mijn been. Dat leek mij zo ontzettend pijnlijk. Ik heb het nooit geprobeerd, maar van het idee kreeg ik het al benauwd. Dan maar blauwe plekken...haha.

Geplaatst

Niks vreemd. De laatste vier pogingen heef J mij moeten prikken omdat ik het zelf niet meer kon. Voordeel was wel dat ik mijn been/buik goed kon ontspannen en dan doet het sowieso minder pijn.

Geplaatst

Bedankt wen. Zal er goed op gaan letten. In het been misschien ook optie ja.... Jee, tot de 12e week ook nog, lang hoor. Held! Ze hebben mij ook een hoop dozen gegeven, dus ze zijn wel optimistisch....maar goed eerst maar eens zien of mijn cryos ontdooien en dan ook nog doordelen.

Dee, prima beslissing en gelukkig rust in je hoofd. Laat je weten hoe het met je griep/afstoting symptomen gaat, ik ben benieuwd hoe snel de extra dosis werkt.

Floortje, wat een nare situatie. Voor jou ook de laatste keer dus.....we zitten allemaal in hetzelfde schuitje lijkt het. Hopelijk gaan we Henne en Wen nog achterna....maarja. Toch heb jij dus ook van die verschijnselen? Tsja inderdaad je kunt altijd weer afbouwen toch. De laatste keer alles uit de kast....

Grt Megan

Geplaatst

Ik wis net mijn bericht, in plaats van het te verzenden, grrrrrr.

Inderdaad behoorlijk in hetzelfde schuitje lijkt het! Gelukkig kunnen we elkaar een beetje peptalk geven. Heb Pf gisteren niet gemaild en vanmorgen weer gewoon 5 mg genomen (twijfelde over 10 mg, nog steeds eigenlijk). Vanmorgen samen een potje staan janken bij een KV met één streepje... We dachten misschien een heeeeeeeel licht streepje te zien, maar volgens mij is dat gewoon suggestie. Weet het eigenlijk wel zeker. Griepgevoel is wel wat minder, en vannacht een paar kleine steekjes in mijn borsten, dus dacht: 'zal het dan toch?'. Heb niet meer geslapen.... Zal ik gewoon op 5 mg blijven? Mocht het toch nog tot een positieve test komen de komende twee, drie dagen dan bel ik direct Pf natuurlijk....

Dee, kost een nieuw bloedonderzoek tijdens de behandeling weer 250 euro? Ik vond die 800 al best pittig.. Ik dacht dat dat service was, zoiets zei hij. Dan zou ik inderdaad ook even wachten. Nog los van de benzine, want dat gaat ook helemaal nergens meer over! Morgen is het 10 DPO, ga je dan een testje wagen?

Wat het prikken betreft.... Ik heb een lekkere flubberbuik van de bevalling, dus dan lult het wel met spuiten ;-) Maar als je zo slank bent als Henne kan ik me wel voorstellen dat in je been minder gevoelig is. Het spuiten begon mij ook steeds zwaarder te vallen, dus ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer kon opbrengen Henne!

Geplaatst

Floor, ondanks alles ga ik het toch zeggen: ik testte deze keer 12DPO pas VAAG positief. De dag daarvoor had ik m zeker niet gezien. Vind het zo naar dat je vertrouwen helemaal weg lijkt te zijn. Dat maakt het allemaal gewoon dubbel zo zwaar.

Knuffel voor de wachtende dames!!!!

Geplaatst

Henne, je bent een schat. Ik weet nog steeds niet zeker of ze 5 of 6 dagen oud zijn bij terugplaatsing, maar het is dus 10/11 DPO. Ik heef het nog morgen en overmorgen... Nu nog even bedenken of ik er vandaag en morgen nog 5 mg bij neem.... Ik twijfel.

Ps. Ik lees niet actief mee in het topic waar ik net mijn langdradige verhaal heb opgeschreven, maar je kunt me evt PB-en als ik die hoeslakentjes kunt gebruiken, dan stuur ik ze op.

Geplaatst

Thanks Floor, lief, ik ga nog even met man in gesprek over wel/geen aerosleep etc.

En voor jouw idee: dit was 12dpo, je ziet zelf dat je je bril er echt bij op moet zetten. Ik ben niet iemand die altijd roept dat je hoop moet houden, geen bloed moed geeft etc, je voelt wat je voelt en in mijn ervaring zit je er mar zelden naast. Maar ja, ik voel nu niks, dus nu mag ik gewoon proberen je toch nog een beetje hoop te geven. En neem die 10mg maar. Als je negatief blijft testen bouw je weer af. Heb je twee/drie dagen 10mg geslikt ipv 5mg, so what.

[ATTACH=CONFIG]4639[/ATTACH]

Geplaatst

Leuk te zien! Ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijk duidelijke streep! Welke tests zijn dat? Ik herken hem niet...

Ik heb inderdaad 10 mg genomen, fijn dat je mijn gevoel nog even extra bevestigt, je had het gisteren natuurlijk ook al gezegd. We gaan er even uit, want ik kruip zowat tegen de muren op...

Geplaatst

Het was geen twijfelstreep nee, dat is waar, maar bij m'n eerste zwangerschap was 12dpo echt een stuk duidelijker. Overigens heeft Koekiemonster tot week acht ook consequent een dag of twee achtergelopen in groei...

Ik gebruik mat.care testen. Kan ik online bestellen, volgende dag in huis. Vaak aanbiedingen voor een set van negen stuks *grijns*. Grote voordeel vind ik dat het midstreams zijn, heb zo'n bloedhekel aan dat geklooi met pipetjes. Heb die KV dingen denk ik maar één keer ooit gebruikt.

Geplaatst

@ Floortje duim duim, ook al reageer ik niet altijd, ik leef enorm met je mee.

De verhalen over pipelle, volg ik ook met belangstelling, omdat het hier altijd op dag 5 a 6 mis gaat, dus iets op de innestelingsdagen.

Ik moet me alleen nog inlezen, tijd ontbreekt mij alleen soms om dat ala direct te doen. Maar ik meen dat men dit alleen in Gent doet, en dat dit niet in combi kan met prednison? Als iemand mij via een PB wil inlichten over de gang van zaken via Gent dan zou ik hier best blij mee zijn! Vooral ook ben ik benieuwd of Gent alle bevruchte embryo's invriest net zoals in DD, of als mensen pipelle doen in Gent en de rest van het traject in DD.

Hier ff mn frustraties uiten. De huisarts had vandaag terug gebeld, ze had overlegt met de geneacoloog, en hun kwamen tot de conclussie dat men immuunonderzoeken flauwekul vinden. In Duitsland zei men, was men maar an het experimenteren, en dat het niet bewezen was dat het helpt. Ze wilden dan ook niet mee werken met bloedonderzoeken, en immers ik had mijn 3 vergoede pogingen hier in Nederland al gehad, dus ze wilden ook niet mee werken aan vergoeden via het ziekenfonds, met de bloed onderzoeken.

Nee, idem met mn schildklier (struma), door een smoes van mij is hier een keer op getest door de huisarts, en dan komt het naar boven. En dan zegt de arts in het ziekenhuis zonder onderzoek zie ik het ook gelijk aan de dikte van je nek. Bij de afdeling geneacologie testen ze op van alles, nou dan kunnen ze de waarde van je schildklier toch meenemen????????? Of ben ik nu gek?

Pffff ik heb er gewoon geen woorden voor, vertrouwen in de gezondheidszorg in NL is tot een nulpunt gedaald.

Morgen naar DD voor de eerste echo. De laatste 2 cryo's liggen op mij te wachten.

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Haha, Lottepot! 'Be carefull what you wish for!' Ik ben na al die behandelingen 'dik en rond', maar niet zwanger! Heel lief van je trouwens en dank voor je steun! Ik kan je niet verder helpen met de Pipelle en ook niet met Gent. Ik weet wel dat Pipelle en Prednisolon niet samen gaat, omdat Prednisolon vermoedelijk juist het effect van de Pipelle onderdrukt. Ik herken zo je frustratie over de medische zorg! Mijn vertrouwen is ook tot een absoluut nulpunt gedaald! Ik ben er zo stuk van dan ik de hele tijd zit te huilen, terwijl ik normaal niet zo'n jankerd ben. Ik ga morgen of volgende week Gent mailen voor meer informatie. Ik wil weten hoe het zit en denk dat we daar toch op termijn nog een poging gaan wagen als we welkom zijn. Ik kan het traject niet zo negatief afsluiten met wat er in het ziekenhuis is gebeurd. Dat is zo'n dubbele kater en ik voel me zo in de maling genomen, dat ik denk dat we toch voor een derde ronde van voor af aan moeten gaan om er niet zo'n vieze smaak aan over te houden.

Succes met de echo morgen! Laat wat weten als je tijd en zin hebt....

Geplaatst
Floor wat spannend allemaal. Veel sterkte en succes

Dank je Raba! Voor jou ook spannend en veel wachten! Ik hoop dat het wachten wordt beloond met een prachtig kindje!

Geplaatst

Tjemig zeg Lottepot, je zou er bijna een andere huisarts om nemen zeg, wat een *** Met die experimenten zijn er hier toch maar mooi genoeg meiden zwanger geworden!

Geplaatst

Precies Floor, je slaat de spijker op z'n kop, zwanger gebléven! En we gaan er nog een stuk of wat weken aan plakken hoor, ben blij met die 23 maar we zijn er nog niet :-)

Geplaatst

Tja, heerlijk Henne, ik tel me je mee. Ik ben altijd blij als iemand hier op het forum in ieder geval de 26 heeft gehaald. Omdat men zegt dat het dan mogelijk is om ook zonder baarmoeder te overleven. Natuurlijk wil ik hier niet mee zeggen dat je nog maar 3 weken hoeft. Zelf lijkt het mij namelijk na die tijd ontspanender worden, als ik mijzelf inbeeld als ik zwanger zou zijn. 3 (tante zeggers) neefjes en nichtjes die met 26 1/2 week geboren zijn, en het zijn prachtkinderen. Ik vind het altijd zo in en in triest als meiden hier 20 weken zwanger zijn, en dat het dan mis gaat, daar kan ik echt wakker van liggen, zo emo grijpt mij dat aan.

Het liefst zie ik natuurlijk dat je nog minimaal 15 weken zwanger bent! Ik begrijp dat hoe langer het van binnen blijft zitten hoe beter het is. Ik hoop dat het overkomt zoals ik bedoel, en dat ik het niet nega of kwetsend bedoel.

Inderdaad van mijn huisarts, de eerste kennismaking............... en gelijk een goede. Ik hoop echt voor mijzelf en manlief, en voor het zooitje daar samen wat zich gezondheidszorg noemt, dat ik binnenkort een mooie echofoto mag laten zien, het resultaat van een experiment. En dan ook een afspraak bij hun maken op kosten van de ziekenfonds. Hoe is het spreekwoord ook alweer? Wie het laatst lacht, lacht het best???? Meer dan ooit hoop ik hierop. Het maakt mij wel strijdvaardig.

Groetjes Lottepot

ps: voor het eerst sinds heugenis weer eens snotverkouden en een ziekerig gevoel, ook al is het alweer aan het afnemen. Misschien omdat ik vatbaarder ben met prednison? Een goed teken toch, dat dit medicijn zijn werk doet.

Geplaatst

Lotte ik voel het precies zo hoor, tel de dagen tot de 26 weken en natuurlijk wil je dan ook nog niet bevallen maar áls er dan iets gebeurt, is er in ieder geval een kans. Als er nu iets gebeurt, begin je niks en dat vind ik nog steeds doodeng. Deels ook wel door verhalen van dit forum, we weten te goed wat er mis kan gaan.... In mijn directe omgeving daarnaast twee keer meegemaakt dat het me 38 weken nog mis ging dus of ik na die 26 echt geruster ben. Het blijft spannend tot je je kindje gezond en wel in je armen het.

En idd, wie het laatst lacht.... You go girl!

Geplaatst

Henne, maar inderdaad, ik heb het ook zo ervaren, die 26 weken is toch wel een hele belangrijke grens, ik vond het belangrijker dan de 37 weken. Komt helemaal over zoals jengelt bedoelt Lottepot! Ik tel ook met Henne mee naar de 26 weken. Is de grens om te behandelen overigens niet onlangs verlaagd naar 25 weken? Ik hoorde zoiets... Dat ze het meer van gewicht nog een paar factoren laten afhangen dan dat ze zich zo strikt aan de 26 weken houden. Dan nog zit je daar natuurlijk niet op te wachten. Laten we er ook maar niet aan denken....

Hier WD 7, 12 DPO negatief.... Neem vandaag nog Prednisolon, maar morgen ga ik afbouwen. Hoe lang moet ik daar over doen denk je Henne? 2 dagen 5 en dan niks, of is dat te snel? Ik hoef niet met afstoting rekening te houden.

Geplaatst

En Lottepot, ik hoop dat je ze daar over een tijdje een mooie foto van een echo kunt laten zien na het 'experiment' en dat je dan lekker naar een andere huisarts gaat! Houd je taai!

Geplaatst

In mijn ziekenhuis is het ook 26 weken. Maar ik las in het uitgerekend januari toppic, dat ze daar bij iemand, mocht het nodig zijn (hopelijk niet!) Ze gaan behandelen bij 23.5 dagen. Deze dame heeft, geloof ik, wel al eerder een vroeggeboorte gehad. Ligt denk ik ook hoe zwaar een kindje is enz. Ik kijk in iedergeval uit naar de 26 weken grens! Ik hoop dat er dan een beetje rust komt in het koppie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden