Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Lottie dat is echt heel laag. Op de uitslagen van dr Pf staat aangegeven dat nader de 20 een absoluut tekort is. Ik had 41 en zelfs bij die waarde werd het voorgeschreven. Pf gaf aan 2000IE, op advies van mijn homeopatisch arts slik ik 4000 IE. Artsen zijn over het algemeen huiverig met hoge doses omdat het een in vet oplosbare vitamine is, maar zolang je waarde niet over de 90 komt zit je nog safe dus ik zou nu gewoon even flink hoog starten m dat tekort weg te werken. En misschien idd de cryo een maand uitstellen? Dat is wel onwijs balen, maar wijsheid en gevoel gaan helaas niet samen in dit geval (sta zelf waarschijnlijk ook weer drie maanden on hold en net al een fikse jankbui gehad).Oh ik slik vit D van Lamberts, bestel ik via De roode roos (.nl) Als je lid bent van een patientenvereniging of je hebt een voorschrift van een arts kun je daar met korting bestellen.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames, de info van Testr omtrent de uit te voeren bloedonderzoeken!

Testr, ik ben zo vrij geweest je eerdere mail te kopieren;-) Er werd al een paar keer aan gerefereerd en ik ben hem net gaan zoeken omdat ik a.s. vrijdag voor een bloedcheck moet... Ik hoop dat je het niet erg vind?

Twink
lestart, zoals aangegeven antwoord ik even hier. Dan is het voor iedereen volgbaar! Tool, uiteraard deel ik het ook graag met jou!

Aanleiding

Bij ons was de oorzaak onverklaard, waren al 6 jaar bezig en hadden inmiddels 6 iui's gehad, 3x ivf en 1x icsi. Spontaan waren we gemiddeld eens per jaar heel kort zwanger (max 1 week overtijd en lichte streepjes), bij een behandeling nooit. Ons gevoel was dat mijn lijf de emmies niet goed accepteert. Ook omdat ik veel allergien heb en ook ooit een bloedtransfusie heb gehad en daarnaast vaak in het 2e deel van mijn cyclus (en na TP-en) erg last had van opgezwollen buik, diarree en jeuk (helemaal erg als we kort zwanger waren!). We lazen daarom het boek van Alan Beer en over het immuun (allergie is immers een auto-immuunziekte).

Eenmaal Pfeiffer ontdekt, ging het snel. Hij bevestigde met uitgebreide bloedtesten dat mijn immuun continue actief was en zo een innesteling (zeker een blijvende) onmogelijk maakte. Allergie en bloedtransfusies zijn hierop zeker van invloed bevestigde hij. Zijn onderzoeken (en nog steeds) heb ik vergoed gekregen, omdat we het onder een verwijzing allergie doen. Wat zeker ook zo is bij ons.

Start Prednisolon

Ik gebruik 5mg Prednisolon vanaf 10 dagen voor TP. Heb toen voor en na de tp geprikt op ontsteking- en viruswaarden. Dit omdat ik die op de prednisolon (gekalmeerd immuun) moeilijk zou weg kunnen krijgen en een verhoging mogelijk weer het immuun verkeerd kan activeren. De ronde voor deze tp had ik ook een darmding, waardoor we zijn gestaakt (met de poging en de prednisolon).

Positief getest en dan

Eenmaal na de positieve test ben ik in week 4 van de zwangerschap naar dr. Pfeiffer gereden, omdat hij op veel meer check. Ook de T-cells, of de juiste wel meestijgen en de verkeerde laag bleven. Hij heeft hier zelf de meeste recente priklijst voor. Ik voelde mij in ieder geval qua allergie en die symptomen zoveel beter. Geen diarree, geen gezwollen buik, geen jeuk etc.

Bloedprikken via HA

Vanaf toen ben ik wekelijks via de huisarts op onderstaande* lijst gaan prikken. Maar het mocht om de 7-10 dagen van Pfeiffer. Uitslagen kreeg ik per mail van huisarts, met zijn interpretatie erbij. En die matchte ik met Pfeiffer. Inmiddels test ik om de 10 dagen (wel iets relaxeder) en interpreteer ik zelf (met onderstaande referentiewaarden, die wel iets veranderen na 3e maand zwangerschap). Als het goed is mail ik Pfeiffer niet. Hij heeft het druk zat. :)

Stoppen wanneer en hoe?

Toen we 12 weken waren nog 1x naar Dusseldorf geweest, om dit alles weer te checken voor het afbouwen (2 dagen 2,5 mg en dan stoppen) met Prednisolon. Zijn advies: in week 12 stoppen. Bloed was goed, tot nu toe elke keer. Maar na het stoppen nam mijn allergie direct zo sterk toe dat Pfeiffer adviseerde weer te starten. Zo'n reactie betekent een geactiveerd immuun, en dat kan eventueel "rejection" tot gevolg hebben. Dat risico wilde we niet lopen, maar wel eerst onderzoeken wat het (nu langdurig) gebruik van Prednisolon voor de kleine kan betekenen. En dan de risico's van beide tegen elkaar opwegen.

Mogelijke gevolgen gebruik Prednisolon

Mijn gyn gaf aan dat de mogelijke gevolgen voor de kleine van Prednisolon gebruik zijn: "Relatief maar bescheiden extra kans op glucose stof wisselingsstoornissen, bloeddrukproblematiek (hele kleine kans) en kans op groeivertraging (is beschreven maar ook bescheiden kans)". En omdat het door reuma patiënten al heel lang en vele hogeren dosissen wordt gebruikt tijdens zwangerschap, gaf de huisarts aan, durfde ik het aan om weer te beginnen. Mede ook omdat dit het enige middel qua allergie is dat mag tijdens borstvoeding, kun je nagaan!

Onze specifieke situatie

Een nieuwe stop poging doen wij mogelijk in week 20, op advies van Pfeiffer. Maar omdat ik ook mogelijk een andere situatie heb met antistoffen dat eventueel het bloed van de kleine kan gaan afbreken, wil ik eerst nog goed overleg hebben met hem hierover. Alleen heeft hij al zoveel vragen liggen momenteel. :)

Iedereen veel succes, wil je wat weten: drop je vraag hier. Ik antwoord graag!

xxxx

* Op het bloedlabformulier van Medial, staat aangevinkt:

Volledig bloedbeeld

Bezinking

Differentiatie

Onder kopje Haematologie.

Uitslagen zijn dan de volgende:

BSE

Hb

Ht

ery

MCV

RDW

trombo

leuko

segm

lymfo

mono

eos

baso

Referentiewaarden:

Mijn uitslag met referentiewaarden van toen ik rond de 9 weken was (sommigen licht verhoogt, maar was geen probleem):

attachment.php?attachmentid=3311&d=1326283637&thumb=1

Bij zwangerschap zijn Leuko en BSE (vanaf 3e maand ongeveer) iets verhoogt.

Tip: in het begin vinkte ik extra hcg aan, gaf me een beetje houvast. Maar ook stress! :)

Geplaatst

Bedankt voor het meedenken!!

Inmiddels heb ik mijn internist gezien. Hij heeft me een recept voor een D-drankje gegeven. Hij wil mij 2 keer per week 1000 geven... Ik denk, mede gezien het artikel (THNX!!) dat ik dat wat vaker ga innemen.

Pf. heeft nog niet gereageerd op mijn mail waarin ik hem vroeg wat hij wilde gaan prikken zodat ik wat dingen in NL kon laten doen. Maar ik heb naar bovenstaand mailtje gekeken en naar de lijst wat Pf. anderhalf jaar terug bij mij heeft geprikt. Dat lijstje heb ik meegenomen naar mn internist en hij heeft veel dingen aangekruist welke hij kon verantwoorden dat hij dat onderzoekt ;) De uitslagen mag ik morgen ophalen ;)

Geplaatst

Lekker Hollands voorzichtig :-), zou 2x per dag 1000 nemen, of wordt het vanuit een drankje beter opgenomen?

Als je wilt heb ik voor je internist een artikel over invloed van TRegs op doorgaande zwangerschap? Is wetenschappelijk artikel, heb ik aan de Pf gekregen. Vit D heeft gunstige invloed op TRegs.

Geplaatst

;) idd die hollandse voorzichtigheid.

Alleen in 1 ding zijn NL'ers soms wat minder voorzichtig... Hij had alleen 2 x per week op het recept geschreven, niet hoeveel 2 keer per week :P

Toen de apothekersassistente dat vroeg zei ik... 2 keer per week 5000...

Dus ik heb een mooie voorraad mee naar huis :P

Ik heb vandaag als opstart 10.000 genomen :P en neem verder elke dag wat in :P

Dat artikel heb ik volgens mij ook van hem gekregen. Indien ik hem niet meer kan vinden (of me vergis), wil ik hem wel van jou hebben.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Ik ben trouwens aan informatie aan het zoeken en lezen over een D-tekort. Kom ik uit op de B12 site en lees dat oa prednison vitamine d-tekort kan veroorzaken.

Geplaatst

Henne jij hebt t boek van alan beer gelezen toch. Staat er ook iets in over relatie vit d, tregs en m/a's ipv miskramen?

Want bij miskramen stoot het lichaam echt af maar bij m/a niet echt althans zo lijkt het.

Wat gebeurt er eigenlijk als je prednisolon neemt tegen afstoting en het kindje is niet gezond. Herkent je lichaam het dan wel een ongezonde vrucht? Want volgens de wetten vd natuur zou het lichaam de vrucht dan toch moeten afstoten. Zijn jullie dan niet bang dat de predni deze neiging onderdrukt?

Misschien stel ik een hopeloos domme vraag... sorry bij voorbaat! Maar heb t boek niet gelezen en vroeg t me gewoon af.

groetjes

Geplaatst

hai Testr,

ik heb elders begrepen dat mijn post je een rotgevoel heeft gegeven.

Allereerst mijn excuses dat de vraag je van slag heeft gebracht. er is niet over nagedacht of het iemand van slag zou kunnen brengen, stom.De vraag is ontstaan uit het feit dat ik nu pas bij 12 weken een ma heb gehad, en ik was benieuwd of er een relatie zou kunnen zijn tussen mijn inname van hoge dosis vit d gecombineerd met omega 3. Ergens zou ik namelijk na willen denken over toevoeging van prednisolon bij onze (eventuele) laatste poging, maar de vraag hield mij bezig of een evt missed a. dan misschien niet nog later kon optreden.Soms zit je bij het schrijven even volledig op je eigen spoor zonder t van de andere kant te bekijken, namelijk dat deze vraag anderen angst zou kunnen inboezemen. Niet handig van mij!Ik hoop dat je ondanks deze vraag toch nog erg kunt genieten van je laatste weken zwangerschap, je hebt toch perfecte echo's gehad dus laat je alsjeblieft door een domme vraag van je stuk brengen!Liefsnoor

Geplaatst

Geen excuus, ook nog even hier! Het is niet jouw vraag, maar de optelsom van prikkels hier die mij juist positief stimuleren even afstand te houden. Alle vragen, zorgen van anderen, dragen niet bij aan mijn rust en ontspanning. En nu wij na zolang zo ver zijn, neemt die spanning toch al best toe. :)

Knuffel, en lief dat je het nog even nuanceert naar mij. Maar niet nodig, ik kon het zeker zelf ook relativeren. Jij veel geluk, ik duim met jullie mee!

Geplaatst

Nog 1 aanvulling, dan houden we erover op. :)

Dit soort vragen is het forum voor bedoeld, dus die mogen echt gesteld worden! Als het al voor mij lastig is daar goed mee om te gaan, dan is het beter dat ik mij even terug trek.

Is maar tijdelijk hoor! Liefsss

Geplaatst

Noor, ik ga dan maar gewoon op je vraag in ;-) Ik denk zelf dat het twee verschillende dingen zijn. Je hebt jouw lijf dat een embryo en moet tolereren en niet moet afstoten. En je hebt het embryo dat zich goed moet ontwikkelen, wat natuurlijk alleen kan als het niet wordt tegengewerkt. Ik weet uit ervaring dat in Ndl. vroege miskramen (tot twaalf weken in idee geval) vaak afgeschoven worden op pech en 'waarschijnlijk een fout in het embryo'. Zelf ben ik ook lang in die gedachte meegegaan. Alan Beer gaat juist fel tegen die gedachte in en kijkt veel meer naar het lichaam van de vrouw. Zelf denk ik inmiddels dat als er in chromosoom onderzoek niks wordt gevonden en in immuunonderzoeken wel, je er redelijk van uit mag gaan dat het eerder aan de vrouw dan aan het emrbyo ligt.

Een vrouw met een goed functies Immuunsysteem ziet een embryo als iets vreemds, maar niet gevaarlijk. Ze tolereert het (dmv voldoende TRegs) en stoot het niet af (immuun wordt niet actief). Vit D stimuleren de TRegs, prednisolon onderdrukt activatie. Je helpt zo je lijf om het embryo op een voor de natuur normale manier te behandelen ipv het meteen als iets gevaarlijks te zien. Zo zie ik het. Je zet je imuunsysteem niet uit ofzo....Ik ben geen embryoloog en geen immunoloog, maar ik geloof niet dat prednison ervoor zorgt dat niet gezonde vruchtjes in kunnen nestelen en doorgroeien. Dat doorgroeien moeten ze tenslotte zelf doen, alleen je lijf moet er wel de gelegenheid voor geven. Maar het zo een hele relevante vraag aan dr Pf zijn. Die ik volgens mij zelf ook wel gesteld heb, maar blijkbaar ben ik daarin genoeg gerustgesteld om me het antwoord me meer te herinneren....

Overigens heb ik me ook al vaak het hoofd gebroken over het verschil tussen een miskraam en missed abortion. Denk dat dit vooral met hormonen te maken heeft, dat je lijf het pas zelf afstoot als bepaalde waardes (snel) dalen oid. Misschien weet Pf ook wel of dat nog te maken heeft met immuun.

Ik denk ik ieder geval miet dat de hoge dosis vit D en omega ervoor hebben gezorgd dat het zo lang goed is gegaan en toen opeens niet meer. Het kan toch aan het vruchtje hebben gelegen, er ligt niet voor niets een grens rond die twaalf weken. Ook met in die periode de placenta het over gaan nemen van de dooierzak, ook daar kan in de aanleg iets niet goed zitten. Of iets met stolling aan de hand zijn dat dan pas gaat spelen. En het kan ook zijn dat er iets gebeurd is waardoor je immuun toch opeens op is gaan spelen, ondanks de vit D en omega. Het vervelende is, je zult het waarschijnlijk nooit wachterhalen terwij je zo graag een oorzaak wilt weten zodat je een oplossing kunt zoeken... Wou dat ik kon helpen lieve Noor... je kunt in ieder geval je vragen voorleggen aan Pf, zodat je op dat punt gerustgesteld kunt worden?

En ik zal alan beer er nog eens op na slaan, maar volgens mij gaat hij en niet in op het verschil tussen ma en miskraam en hij heeft het ook niet over tolerantie/TRegs dat is echt iets van Pf.

Geplaatst

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. ik zal hem contacteren en het antwoord hier plaatsen.

Ik heb trouwens het weefsel wel laten opsturen voor onderzoek, ook omdat ik graag wil weten of het nou aan frummels gezondheid lag of aan de mijne. ik was namelijk in week 11 juist overgegaan van 5x400ie naar 1x400ie vitamine d... waarom weet ik niet maar het leek me zo veel ineens...

je zult begrijpen dat ik liever had gehad dat ik dat niet gedaan had want dan had ik dat in elk geval niet mee hoeven te nemen in mijn vraag 'waarom nou...'

Ja goed idee, ik ga hem vanavond ffkes mailen.

Alhoewel mijn boerenverstand zegt dat het kindje niet helemaal goed was want een gezond kindje dat al zo ver is zal er niet mee stoppen als de vitamine d inname wordt verlaagd. Het is immers niet zo dat je binnen een week een hels tekort hebt.

Nogmaals thanks

liefs

Geplaatst

Kan iemand mij vertellen hoe je het infuus met intralipid krijgt?

Is het gewoon een infuus in een ader in je arm en in hoeveel tijd moet het vloeistof inlopen?

Groetjes, Esther

Geplaatst

Hoi Esther,

Wordt via de bloedbaan toegediend( centrale ader dus)

De hoeveelheid en hoelang hangt af van je gewicht,voedingstoestand en verder klinisch beeld(hoeveelheid vet in bloed) als ik het me goed herinner(zelf niet gehad,werk in verpleging)

Denk toch dat je zo tussen de 2-5 uur aan infuus kan zitten. Is een gokje want hangt volledig af van allerlei factoren die ik al beschreef.

Geplaatst

@esther:

Zit even te neuzen op internet zie ook dat mensen het voor een punctie krijgen? Dit kende ik overigens niet! Dus weet niet waarvoor jij het moet,maar mocht het voor punctie zijn is deze info uiteraard onjuist.

Ik zag iets staan dat ik dacht, hey dat ken ik:happy: OOPS beetje enthousiast

Geplaatst

Bij mij duurde het ongeveer een uur...maar ik had een 100 ml zak

ik heb t er in brussel aan laten hangen want daar krijg je met de punctie altijd een infuusnaald ingebracht.

Heb na de punctie zoals gezegd nog een uurtje gelegen.

En de zak bij de apotheek gekocht met recept van dr. pf

gr

Geplaatst

Hi meiden,

Hier gaat het ineens snel. Baarmoederslijmvlies al mooi dik op dag 13 van mijn cyclus dus vandaag beginnen met de bollen en a.s. vrijdag de terugplaatsing al. Vanwege de allergische reactie van nu bijna twee weken geleden al aan de Prednisolon dus dat komt goed uit in deze;-) Overigens is de uitslag nog steeds niet helemaal weg maar de bloedwaarden waren ok volgens doc Pf.

Morgenochtend infuus met de Intralipid. Doc Pf heeft twee zakken voorgeschreven. Vermoedelijk krijg ik morgenochtend de vraag of er ook nog een zoutoplossing bij moet lopen. Is dat zo of gaat het alleen om die twee zakken Intralipid? En nu ik toch in de vraagmodus sta, hoe lang gaat dat ongeveer duren? En kan ik daarna gewoon weer aan het werk??

Nu weer snel door met werk!

Groetjes,

Geplaatst

Spannend Ceeke! Intalipid heb ik geen idee van. Heb wel het idee dat bijna iedereen dat nu ook gebruikt, of niet? Misschien vragen of het na de punctie kan, dan heb ik toch al een infuusnaaldje. Moet het dan na de tp ook nog een keer? Vind het allemaal zo'n gedoe worden dat ik bijna geneigd ben om alles lekker te laten zitten en het alleen met vit D en Omega te doen.

Op hoeveel prednisolon zit jij nu Ceeke?

Geplaatst

Bij mij was het destijds de bedoeling 1 zak 3 dagen voor de tp en 1zak een aantal dagen na de tp.

ik heb alleen de zak voor de tp gedaan omdat ik toen makkelijk een infuus kon krijgen in brussel na de punctie. Maar ik had geen zin om nog eens helemaal naar dd te rijden voor die zak die erna moest.

zoutoplossing... ik weet het niet meer zeker maar volgens mij niet. Sorry, vergeten!

Bij mij duurde het een half uur tot een uur. Eerst hadden ze m ingesteld op een half uur maar later kwam er iemand langs die hem langzamer zette.. jammer. Maar ik had zakken van 100 ml dus als jij 250 ml hebt zal het wel 2 uur zijn. Verder voel je er niets van, je kunt gewoon aan het werk. Je hebt alleen tigduizend calorieen binnengekregen dus je zult niet afgevallen zijn die dag :-)

Geplaatst

@Henne, de laatste keer dat ik doc Pf sprak was hij erg duidelijk in zijn mening over de toegevoegde waarde van de Intralipid. Ik heb inderdaad het idee dat het inmiddels "standaard" bij zijn behandeling hoort. Mijn IVF-afdeling werkt echt super mee dus we hoeven niet naar DD om aan het infuus te gaan. Dat scheelt natuurlijk een hoop tijd en km's! Op dit moment zit ik op 10 mg Prednisolon/dag maar ik ga doc Pf vanavond even mailen of het wijs is deze dosis te verhogen in verband met die vroegere terugplaatsing en het nog niet verdwenen zijn van de huiduitslag. Net als bij Noor is bij mij het advies om 3 dagen voor en 3 dagen na de TP aan het Intralipid infuus te gaan. Misschien wil je huisarts meewerken i.p.v. het ziekenhuis?

@Noor, dank voor je antwoord. Tja, als we er echt niet uitkomen dan gaan we doc Pf wel bellen of mailen;-) Ik had me inderdaad al voorbereid op een calorierijk dagje! De weegschaal maar even terzijde laten staan en het houden bij wat licht eten...

Geplaatst

Hmmm, twijfels twijfels.... Vind het zo moeilijk, juist omdat ik twee keer zwanger ben geweest zonder alle toeters en bellen. Laatste keer waren mijn bloedwaardes voor de tp en zonder prednisolon oid ook prima. Denk dat als ze bij de eerste meting zo waren geweest Pf niet eens een oorzaak had kunnen benoemen voor het niet zwanger worden. Vandaar dat ik het eigenlijk graag met alleen de D en Omage zou willen. Aan de andere kant: gooi ik dan geen kansen weg... Vind het zo moeilijk.

Infuus bij huisarts zal niet lukken, bloedprikken kon daar ook al niet. En recept moet dan ook via huisarts want mijn apotheek erkent dat Duitse recept niet....alleen dit typen krijg ik al helemaal de kriebels van....gedoe, gedoe, gedoe. Ik wil gewoon zwanger worden, da's alles....moet het nu zo moeilijk????

Ik zou trouwens juist niet te licht eten, want dan ben je die calorieën gelijk weer kwijt terwijl die meerwaarde moeten hebben voor de innesteling! Gewoon eten wat je normaal doet, lijkt mij?

Geplaatst

Dr pf vond het ook al prima las je t alleen tijdens (vlak na) de punctie nam hoor. Iets is beter dan niets. Laatste keer heb ik t ook niet genomen, compleet vergeten... en wel zwanger.

Volgens mij hebben gabrie van het afvaltopic en wen 10 zakken moeten kopen, ik denk dat gaap er wel een weg wil doen...

Meid anders hang er eentje aan als het na de punctie kan, volgens mij kan het voor jouw superslanke lijn ook geen kwaad :-) (jaloeoers....)

Als je er hier een koopt hoef je ook geen recept of moeilijk te doen verder. Baadt het niet dan schaadt het niet toch.

Maar ik ben ook niet geheel overtuigd hoor in mijn situatie... zwanger worden lijkt de laatste tijd wel regelmatig te lukken. Nu zoek ik nog een zakje om zwanger te blijven!

Als wij ng een aller aller laatste poging doen ga ik t ene zakje dat ik nog heb liggen er overigens wel aanhangen. De restjes opmaken zullen we maar zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden