Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben de 1e stoppoging wel bij hem geweest (niet omdat hij aangaf maar ik om vroeg). Maar of dat zinvol was? Het gaf groen licht en toch viel het stoppen niet goed. De laatste stoppoging niet meer zijn kant op geweest, omdat het gevaar voor rejection verder in de zwangerschap te verwaarlozen is. Lastige keuze..

Henne, wat vervelend van die buikklachten. Hopelijk ben je snel weer de oude. Als de prednisolon voor jou niet goed voelt zou ik het gewoon zonder proberen maar wel met de extra vitamine d en visolie!Joske, dank je wel. Vandaag de echo dus ben best wel weer nerveus. Hoe gaat het met jou? Testr, bij jou begint het al op te schieten hè. Net reactie gehad van dr. Pf. Hij geeft aan om inderdaad af te bouwen. Hij zegt twee dagen de halve dosis en dan stoppen. Maar liefst daarvoor nog een keer de t-cellen laten controleren. (Komt hij nu mee...) Eigenlijk zie ik momenteel geen mogelijkheden om binnenkort nog op en neer te rijden naar dusseldorf. Hebben jullie dit wel gedaan (testr?). Ik ben er niet zo lang geleden nog geweest om de t cellen te laten controleren en toen was alles goed. Ook de gewone bloedtest die ik vorige week heb gedaan was helemaal goed. Pfff lastig. Wat zouden jullie doen?
  • Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

na een pauze van een jaar gaan wij weer beginnen aan onze laatste icsi poging..

Nou heb ik een geschiedenis van meer dan 10 miskramen en 2 bbz..

Ik had het 1 en ander gelezen over prof de sutter en anderen over de combi van aspirine utrogestan en prednison.

Mijn gyn staat hier voor open en wil hier wel aan meewerken. Alleen weten we niet in welke dosis.

Ik heb heeeeel uitgebreid onderzoek gehad in nijmegen. 1 hele dag met veel bloedonderzoeken en andere onderzoeken

en daarvoor al in anders ziekenhuizen ook. niks is gevonden ook niet met een hystroscopie. alles is dus verder goed.

Ik krijg wel 1x per 2maanden een b12 spuit en heb medicatie voor mijn schildklier.

Ik heb al naar uz gent gemailt maar die willen mij dus alleen helpen als ik kom voor een consult.. logisch wel natuurlijk

maar ben niet in de gelegenheid om te gaan helaas.

Is er hier iemand die mij aan de dosering zou kunnen helpen die word voorgeschreven?

Mijn gyn wil echt graag helpen aangezien dit de laatste poging is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Liefs Priscilla

Geplaatst

Hoi Priscilla, jeetje meer dan tien miskramen..ongelooflijk dat je de moed nog op kunt brengen om door te gaan. En uit alle onderzoeken is niks gekomen? Onvoorstelbaar toch eigenlijk, maar zeker wel een aanleiding om het in je immuun te zoeken en prednisolon te overwegen. De dosis is lastig, die hangt natuurlijk altijd samen met de aanleiding. Ik ben zelf begonnen op 5 mg maar dat is na de tp verhoogd naar 10 mg vanwege een allergische aanval. Volgens mij verschilt het ook nogal of je kijkt naar wat ze bijvoorbeeld in Amerika voorschrijven of hier. En met jouw geschiedenis zou ik zelf denk ik wel het zekere voor het onzekere nemen en niet te laag starten. Roos, als ik het goed zeg, heeft eea ook zelf uitgezocht en Testr en Lottie zijn ook erg thuis in de theorie, dus misschien kunnen die er iets meer over zeggen dan ik....

Is het overigens een optie om bloed te laten prikken in Dusseldorf, of is dat ook niet haalbaar?

Geplaatst

Hoi, bedankt voor jullie reacties. We hebben besloten niet weer een bloedtest te laten doen. De testen waren tot nu toe met de prednisolon altijd goed. Ik zie dus niet echt een meerwaarde om nu weer een test te doen. En wat zegt het nou eigenlijk over het stoppen?

Ik ga vanaf morgen dus langzaam afbouwen (wat ik overigens wel heel eng vind).

Rpb, wat erg dat je zoveel miskramen hebt gehad. En wat moedig dat jullie nu toch weer voor een poging gaan. Lijkt me heel erg moeilijk na zoveel ellende.

Ik zou het ook zeker gaan zoeken in een imuunafwijking. Toch zou ik aanraden je bloed te laten testen bij dr. Pf in Dusseldorf. Hij kan naar aanleiding van de bloedtesten precies vertellen hoeveel medicatie je zou moeten slikken/ gebruiken.

De behandeling kun je dan gewoon in nl doen.

Geplaatst

Hoi, hoe gaat het hier met iedereen!

Ik heb weer even een vraagje...hadden jullie bijwerkingen bij het afbouwen van de prednisolon? Ik weet nu even buist of het de zwangerschapsshormonen zijn, iets verkeerds gegeten of de prednisolon maar heb sinds gisterenavond last van mijn buik (heel veel lucht, gerommel en meerdere keren naar de wc terwijl ik normaal obstipatie heb), hoofdpijn en doodmoe. Het kunnen net zo goed de hormonen zijn hoor maar ik vroeg het me zo af.

En nog een vraagje over de vitamine d en omega 3. Blijven je die de gehele zwangerschap slikken of moet ik de dosering in de zomer verlagen?

Geplaatst

Hoi Twinklestar. Ik ben geen goed voorbeeld wellicht qua stoppen prednisolon. Want ik kreeg direct zware allergie de 1e keer en 2e keer ook licht. Maar dat is ook de indicatie waarvoor ik het kreeg. Ook hoorde bij mij dat darmen iets onrustiger werden ja. Hoofdpijn en moe heb ik af en aan, met of zonder prednisolon. Dus mijn gevoel zegt dat dit erbij hoort. Maar goed, kan altijd ook nog iets verkeerds gegeten zijn! Hoe dan ook als dat "het enige" is zou ik me niet teveel zorgen maken! Misschien iets conservatiever eten en dan zien of het beter gaat. Anders gewoon Pfeiffer mailen, hij denkt altijd snel en goed mee!

Zijn advies was om de dosis Omega3 en D hetzelfde te houden de hele zwangerschap. Waarom zou het in de zomer minder hoeven denk jij?

RPB, wat een heftig verhaal van jullie ook weer. Ik durf over de dosis alleen te zeggen. Als je zonder bloedtesten vooraf doet, zou ik niet op 5 mg maar 'safe' op 10 mg gaan zitten. Wel regelmatig controles op virus/ontstekingswaarden via huisarts/lab doen dan. Want daar loop je verhoogd risico op en dat kan alsnog de boel in de war schoppen. Sterkte!

Geplaatst

Testr, bedankt voor je snelle reactie. Ja je maakt je toch sneller zorgen na alles wat je in de mmm hebt meegemaakt. Nou heb ik altijd al darm problemen en is dat mijn zwakke punt. maar zo te lezen hoef ik me daar niet al te druk over te maken. Vanmorgen weer boven de wc gehangen ivm plotselinge misselijheid. Dat zal wel weer door de hormonen komen!

Gisteren sushi gegeten (alleen vegatarische en met krab) maar denk dat dat toch ook niet helemaal lekker is gevallen.

Ik dacht dat je in de lente/ zomer meer vitamine d kreeg ivm zonlicht en dat daardoor de dosis wellicht verlaagd kon worden. Maar heb op zich geen moeite met de vitamine d tabletjes. Wel met die visolie capsules. Brrr moet daar echt van kokken.

Geplaatst

Twinklestar ik had ook wat klachten met afbouwen van de prednisolon. Maar mijn buik is al maanden van slag dus kan het er ook weer niet direct mee in verband brengen. Vit d ed zou ik gewoon blijven slikken. De hoeveelheden vit d die wij nemen, maak je met af en te in de zon ook echt nog niet aan. En omega3 heeft niks met zon te maken :-)

Geplaatst

Hi meiden,

Ik heb even een vraagje. Sinds afgelopen dinsdag heb ik uitslag op mijn armen die ontzettend jeukt. Dacht eerst dat het aan mijn nieuwe trui lag maar het lijkt alleen maar erger te worden. Vanochtend even naar de weekendapotheek geweest en daar wilde ze me toch even door een arts laten bekijken, zeker toen ze hoorde dat we met een cryo poging bezig zijn. Maar even doorgelopen naar de IVF-afdeling en arts-assistent gezien. Zij heeft me Cytotec voorgeschreven.

Vanmiddag toch maar even een mailtje naar doc Pfeiffer gestuurd met dit verhaal en zijn advies om eerder te starten met de Prednisolon. Dat stond eigenlijk gepland voor eind van de week... Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie hiervan denken; ik heb namelijk nooit eerder een allergie voor iets gehad;-) Dinsdag was ik nog bezig met de Duphaston (=progesteron) die ik in de 2e fase van mijn cyclus ter ondersteuning gebruik. Woensdag zette de menstuatie door dus ben ik overgegaan op de estradiol maar toen had ik dus al die uitslag. We hebben al geconstateerd dat we geen nieuwe zeep, wasmiddel of wat dan ook in huis hebben. Dus wat heeft dit getriggerd??

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand al zo vroeg in de cyclus met Prednisolon is gestart? Morgen is cyclusdag 5. Pfff en dan moet ik maandag weer aan de IVF-verpleegkundige of arts gaan uitleggen dat ik al met de Prednisolon gestart ben ivm deze allergie terwijl ik dinsdag in het team besproken zou worden vanwege de timing van de terugplaatsing (ik wilde een indicatie hebben zodat ik netjes 10 dagen daarvoor de Prednisolon kon gaan slikken;-). Lekker handig weer bij elkaar. Probeer zo een foto mee te mailen maar weet niet wat of dat lukt.

Nu maar weer smeren met mentholpoeder want ik word echt gek van de jeuk!!

Liefs,

Geplaatst

Ceeke hoe bizar, ik heb dus ook sinds een paar maanden allergie zonder (tot nu toe) duidelijke oorzaak. Uiteindelijk kwam het twee dagen na de tp zelfs door de prednisolon heen, wat in theorie het juist tegen moet houden. Als ik je echt geen idee heb waar het van komt ......misschien zo je moeten overwegen dat eerst uit te zoeken.... Bij mij stond mm hele Immuunsysteem op afweer na die aanval, ondanks de prednisolon. Jeetje wel een ontzettend %}^}*#* timing weer zeg. Oh ik begin trouwens maar iets later met de prednisolon, tien dagen voor de tp zou in een gestimuleerde cyclus bij mij ook iets van dag vijf zijn.

Geplaatst

RBP, jeetje al meer al 10 miskramen. pfff.... kan mij zo voorstellen dat je naar de juiste sleutel aan het zoeken bent.

Wat zou je graag van gent willen weten? Wij lopen zelf sinds kort in Gent en daar is ook uitgebreid bloedonderzoek geweest, waaronder ook op immunologisch gebied. Ik heb het dr. de Su al eens over prednisolon gehad. dat was naar aanleiding van de bloedonderzoeken bij dr. pf in Dusseldorf. Dr. de Sutter vertelde mij toen dat zij eigenlijk altijd start met 10 mg predisolon ipv de 5 mg die dr. pf voorschrijft. Je zou eventueel ook bloedonderzoek via dr. pf kunnen laten verrichten. Middels fed-ex kan je die laten versturen zodat het binnen 24 uur daar is. Hoef je niet helemaal naar DD.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi dames!

Bedankt voor jullie reactie!

Ik zou natuurlijk het liefst de bloedtesten vooraf hebben maar helaas wordt dat volgens mij niet vergoed en ik heb mijn

reserve potje leeg.. ben vorig jaar mijn beide banen verloren en daardoor hebben we aan ons potje moeten zitten.. inmiddels alweer

druk aan het werk maar moeten het potje eerst weer vullen.

Daarom heb ik aan mijn gyn gevraagt of hij mee wil werken en dat wil hij wel mits de dosis niet te hoog is.

aspirine en progeston wil hij sowieso wel geven hoor maar prednison moest ik ff uitzoeken hoe hoog de dosis was en

vandaar dat ik dat hier even vraag..

Ik las bij iemand dat ze begon met 10mg en na de tp 20mg nam en bij zwangerschap zelfs moest verhogen naar 30mg..

maar dat zal waarschijnlijk uitzonderlijk zijn??

Ik moet wel zeggen dat ik echt heel uitgebreid onderzocht ben in nijmegen hoor.. ben een hele dag daar op t ziekenhuis geweest.

heb wel 25 buizen bloed af moeten geven.. ben ingespoten met radioactief spul.. heb met mijn neus dicht moeten ademhalen in een soort kapje met ballon..

en heb echt een hele waslijst met uitslagen van bloedtesten.. daarvoor heb ik al stollingsonderzoek gehad, chromosonen onderzoek, hysteroscopie, hsg, echt alles heb ik gehad, maar niks gevonden, ze zeiden tegen me dat de computer uitwees dat ik 70% kans had op een doorlopende zwangerschap (mis 1 eileider). Ik vroeg toen en al die miskramen dan.. en moet ik dan maar miskraam na miskraam krijgen? ja daar konden ze niks aan doen zeiden ze..

Zelf vond ik mijn b12 waarden te laag (laag-normaal) ze zaten in de grijze waarde zoals ze zeggen dus heb er op aangedrongen behandeld te worden en daarvoor krijg ik nu al een jaar lang elke 2 maand een b12 spuit. Ook slik ik nu bijna een jaar thyrax voor een te langzame schildklier. Hij was eigenlijk net op het randje van te laag daarom kreeg ik het om mijn schildklier net een extra boost te geven en nu zit hij op de goede waarde.De dosis wordt zodra ik een tp krijg verhoogd.

Dit is dus een klein beetje mijn verhaal.. en ja dit is onze laatste poging dus ik wil alles proberen wat ze denken dat helpt.. dus als jullie nog tips hebben voor mij heeel graag..

Alvast bedankt!

Veel liefs Priscilla

Geplaatst

Priscilla, zo te horen ben je al aardig binnenste buiten gekeerd. Kun je niet nakijken of je het vergoedt krijgt van je verzekeraar? Ik weet niet hoeveel je vergoedt krijgt in het buitenland? Ik heb namelijk alle bloedtesten gewoon vergoed gekregen. In principe staat het los van de icsi/ IVF en kun je het ook gooien op allergie e.d.Persoonlijk zou ik niet meer dan 10 mg slikken als je geen onderzoeken vooraf laat doen. Ook moet je uitkijken met de combinatie asperine en prednisolon. Aangezien dit voor maagklachten kan zorgen.Tevens moet je je 3 dagen voor de tp , 3 dagen na de tp en daarna om de 7 a 10 dagen laten testen op ontstekingswaarden. Mocht er een ontsteking sluimeren dan direct antibiotica nemen.Heel veel succes met jullie laatste poging.

Geplaatst

Hi meiden,

Heeft iemand van jullie de laatste dagen nog Pfeiffer gemaild? Ik heb hem vrijdag gemaild, maar nog geen reactie gehad. Ruim anderhalf jaar terug reageerde hij steeds zo snel, dus dit verbaast me. Weten jullie of hij nog steeds dezelfde emailadressen gebruikt? Of dat hij met vakantie is??

Misschien kunnen jullie trouwens ook mijn vragen wel beantwoorden.

Anderhalf jaar terug ben ik 1 van de eerste doordrammers voor Prednison geweest ;) Toen heb ik eerst bloed laten prikken, ben toen ruim 6 weken extra vitamine D en omega 6 gaan gebruiken, maar na die 6 weken was mijn bloedbeeld wel weer verslechterd. Toen heb ik dus Prednison gekregen en ben ik blijvend zwanger geraakt. Maar Pfeiffer heeft niet 1 maal het toen over aanvullende bloedonderzoeken gedurende mijn 23 week durende Prednisongebruik gewezen. Ik heb het vanaf de dag na de punctie tot en met 25 week zwangerschap gebruikt.

Het is allemaal goed gegaan, al is het met 23 weken zwangerschap wel ff spannend geweest aangezien ik met het afbouwen zware krampen kreeg.

Nu wil ik toch liever wel regelmatig mijn bloed blijven checken, zowel tijdens de wachtweken als eventueel, bij héél véél geluk bij een zwangerschap. Just for safe...

Maar waar moet precies op geprikt worden? Ik doe het het liefst in mijn lokale ZH via mn internist ivm vergoedingen. Kan dat of dient mijn regulatorische Tcellen ook steeds gecheckt te worden?? Iemand??

En ik ga de cryo in eigen cyclus laten TP'en. Wanneer moet ik dan starten met de Prednison?

Toen startte ik na de punctie ivm eicellen, maar dat is nu niet nodig. Is dan vanaf CD1 het beste of kan ik dan ook gewoon de dag na de eisprong kunnen beginnen??

Oefff, we weten nog niet eens of de cryo goed zal ontdooien, maar nu alweer stress ;)

Geplaatst

Twinklestar hoe gaat het nu?

Ceeke, jij ook allergie. Ah! Je bent maar een paar dagen eerder gestart dan normaal toch? Lijkt mij niet een probleem. Allergie wel, dus liever eerder proberen die de kop in te drukken, nog voor het ontdooien, dan erna lijkt mij.

RPB, je bent helemaal doorgelicht qua testen. Maar ik vermoed niet tva je immuun, dat doet men in NL niet voor vruchtbaarheid. Maar de reden om prednisolon te gaan gebruiken, kan wel uit het immuunonderzoek naar boven komen. Als je die niet in Dusseldorf kunt doen, dan zou max 10 mg een tactiek kunnen zijn. Volgens mij heeft Sunsetesther het ook op eigen indicatie zonder immuuntesten gedaan. Esther? Henne, 10 mg tegelijk in ochtend adviseerde Pfeiffer toch?

Lottie, jij dus t/m week 25. Welke dosis, dat je zo last kreeg bij afbouwen? Ik 5 mg, verlengd t/m week 20 (ipv week 12 zoals je meeste nu). Start prednisolon in principe 10 dagen voorde vermoederlijke tp geeft Pfeiffer aan dacht ik, alhoewel mijn ei zo vroeg kwam dat ik iets later was. Pfieffer heeft zoveel dames te helpen dat hij soms wat later reageert. Korte berichten met samenvatting in onderwerpregel naar zijn beide adressen willen nogal eens een reactie verspoedigen: Immudoc@ovi.com, Pfeiffer@labor-benrath.de

Spannend topic wordt het hier, toi toi toi meiden!

Geplaatst

Hi Lottie, wat spannend om weer te beginnen! Denk dat Pf wat drukker is dan 1,5 jaar gelden ;-) Op hele dringende dingen reageert hij nog steeds erg snel, zoals toen bij mij met die allergie (op zaterdag binnen vier uur).

De bloedonderzoeken die Pf. adviseert zijn in eerste instantie hele normale dingen, ontstekingswaarden, uitsplitsing van leuko's. Testr heeft er hier geloof ik een keer een lijstje van gepost, anders kan ik je wel een foto van mijn uitdraai pb'en. Dit kan gewoon via de huisarts (of internist als je daar toch al loopt).

De overige waarden, zoals de TRegs en als die CD uitsplitsingen, kunnen voor zover ik weer niet in Ndl getest worden. Maar zeg nooit nooit.... Kan je daarvan ook wel een uitdraai mailen, dan kun je het voorleggen aan de internist? Overigens zou dat dan 'alleen' bij zwangerschap en bij afbouwen moeten. Hoewel we over de zin daarvan hier nu natuurlijk ook discussie over hebben :-) Bij zwangerschap zou het iets zeggen over de kansen op een goede doorgaande zwangerschap. En voor het stoppen zou het aan moeten geven of afbouwen kan, maar ik denk dan zelf dat waardes pas na afbouwen zullen veranderen? Ik ben een absolute fan van pf hoor, begrijp me niet verkeerd ik vereer die man ;-), maar ik denk ook wel dat het vele bloedprikken voor hem gunstig is om data en vergelijkingsmateriaal op te bouwen.

Wat betreft de cryo en de planning. Je kunt vragen op welke dag de cryo is ingevroren en hoeveel dagen na een positieve ovulatietest ze dus gaan terugplaatsen. Op die manier kun je op basis van je cycluslengte zelf gaan tellen en tien dagen voor de (vermoedelijke) tp starten met prednisolon. Omdat mijn cyclus niet helemaal regelmatig is, had ik vrij ruim gerekend. Beter een dag of twee te vroeg starten dan te laat was mijn redenering. Maar jij bent bij de vorige keer dus ook pas twee/drie dagen voor de tp gestart? Dat advies van tien dagen is trouwens deels gebaseerd op de mogelijkheid om dan na een week (en de vóór de tp nog) te testen op ontstekingswaarden. Dan kun je de tp evt nog afblazen of er antibiotica tegenaan gooien :-)

Priscilla ook nog even reactie op jouw bericht! Het zijn idd behoorlijke kosten waar je tegenaan loopt en niet elke verzekering vergoed het. Ik denk dat de testen die dr Pf doet in Nijmegen niet gedaan zijn, is in Ndl gewoon helemaal geen issue. Maar neemt niet weg dat als jouw gyn mee wil werken en prednisolon voorschrijven, dat ik het dan denk ik gewoon zou proberen. Wat je nog wel kunt doen is je vit D gehalte laten testen, dat kan de gyn gewoon doen of de huisarts. Als dat laag of laag gemiddeld is, zou ik zeker vit D gaan slikken. En daarnaast ook omega3. Deze zorgen beiden voor een betere tolerantie van het immuunsysteem naar het embryo, terwijl de prednisolon het actieve afstoten voorkomt. Dat zijn twee verschillende kanten aan het immuunsysteem die beiden nodig zijn.

Oh en misschien vindt je gyn dit interessant leesvoer: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/is-your-body-baby-friendly/1001004002997683/index.html Een uitspraak dat tien miskramen 'niets aan te doen' is, wordt in dit boek volledig onderuit gehaald.

Ceeke hoe is het met jou nu?

Geplaatst

Thnx ladies!! :) Bedankt voor het meedenken!!

Inmiddels reactie van Pfeiffer:

start with 10 mg prednisolon 10 days prior transfer, addionally 3 days prior transfer check of the normal blood count an optionally a lipid infusion to get an additional antiinflammatoric around the time of embryo implantation. 3 days after transfer same rpocedure like 3 days prior the transfer. 6 - 7 days after positive pregnacy testing check of the lymphocyte subsets and the regulatory T-cells in order to verify, that the regulatory T-cells are expandinf as prognostic good sign for the neccessary induction of tolerance towards the fertilized egg. In your special case I would recommend the examination of the lymphocyte subsets and regulatory T-cells every month until the 28 week of pregnancy. Beside this normal blood counts every 7 - 10 days (this you can do in NL).

Henne, ik ben wel benieuwd naar je lijstje. Kun je mij die sturen? Trouwens, Komt jouw lijstje helemaal overeen met die van Testr?

Dit topic is een beetje te groot om helemaal terug te zoeken naar Testr haar lijstje ;)

Die CD uitsplitsingen kunnen in NL trouwens ook wel, maar dan duurt het vaak tijden voordat je die binnen hebt. Zo heb ik wel eens mijn AMH en stollingsdingen laten prikken via mijn lieve, altijd meewerkende, internist. Duurde echt weken en weken!!

Testr, ik had 10 mg per dag. En bij het afbouwen haalde ik er heel langzaam om de paar dagen er een kwart van 5 mg af. Ik heb weken gedaan over het afbouwen. Het vermoeden bestaat dat mijn afweer systeem weer krachtiger werd bij het afbouwen en dat mijn lichaam serieuze pogingen deed mijn dochter alsnog uit mn baarmoeder te krijgen. Die pogingen zijn mooi mislukt!! :)

Het resultaat kruipt hier nu over de vloer en probeert steeds de drinkbak van de hond omver te gooien ;)

Ik had al mijn mail naar beide emailadressen gestuurd, met als titel: Wish, to be pregnant again!

;)

\

Geplaatst

Ik had er wel 10 alleen heb er 1 om te proberen laten inlopen.

Toen nog 1,5 zak voor de tp en 1,5 zak erna en nu doe ik het om de 2 a 3 wkn 1 zak dus heb helaas niks over voor je. Anders had je het zo mogen hebben, ik krijg het gewoon vergoed. Ik ben vast niet de enige die intalipid heeft gebruikt. Succes!

P.S hier gaat overigens alles goed, van het weekend een bloeding gehad maar zondag op de echo was alles goed, 2 zwemmende kleine poppetjes. Eind van de week alweer 10 wkn.

Kan ik van iemand 2 zakken Intrapelid overnemen?

Groetjes, Esther

Geplaatst

sunsetesther, ik heb je een pb gestuurd.

Sylvia, mag ik vragen waarom je de intralipid nog gebruikt? is dit op aanraden van dr. P? of doe je dit vanuit jezelf?

Fijn dat alles nog goed gaat!! en alweer bijna 10 weken...gaat snel!

Geplaatst

Hoi Tool,

Tuurlijk mag je dat vragen. Nee ik heb geen contact met Dr p, ook nooit gehad. Ik ben op internet wezen speuren naar info over intralipid, daar kwam ik op een site van de onderzoekers of op de site van het onderzoekscentrum van Allan Beers. Ik weet het niet meer precies, daar stond dat de weking van intralipid 2 to 4 wkn was en ze daar om de 2 wkn een zak inlieten lopen. Nu heb ik de zakken en de infuussystemen en ik was ook behoorlijk aan het overgeven dus extra calorieën konden geen kwaad, het kost ons amper moeite om dat te doen thuis. Ik was ook wel bang voor afstoting die groter zou zijn door de tweelingzwangerschap.

Kort gezegd: ik had alles in huis en het kan geen kwaad, ik las het op een erg betrouwbare site.

Geplaatst

Een paar weken terug heb ik mijn vitamine D waarde aangekruist op een lab formulier. Vandaag de uitslag opgehaald bij de assistente. En wat blijkt? Negentien!!

Das best wel belachelijk laag!

Wat zouden jullie doen? 2 x 400 IE? Vragen aan arts aan een speciale extra hoog gedoseerde pillen of weet ik voor veel dingen?

Ik heb de assistente al gevraagd of ze aan de arts wilde vragen of hij mij wilde bellen en heb ook Pfeiffer al gemaild hierover, maar ik ben zo geschrokken dat ik het hier ook ff aan jullie wil vragen...

Kut! straks gaat mn cryo TP volgende maand niet door...

Geplaatst

He Lottie, dat is effe schrikken. Dr. P schrijft idd 2 x1000IE voor.

Ik gebruik sinds medio december 2011 de tabletten van het merk Sol_gar (schrijf het even gebroken).

Het is een potje met een gouden etiket waarop staat: Vitamine D3 Immune Complex, 60 vegetable capsules.

een capsule bevat 1000IE vit. D3. en uit bloedonderzoek via dr. S onlangs (begin februari van dit jaar) is gebleken dat mijn vit. D. waarde nu netjes is. Ik heb ze gewoon bij de drogisterij gehaald.

Sunsetesther, ik stuur je een pb (n tweede, hihihi) mbt de intralipid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden