Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel eva! Heb nu een beetje een dip. Voel me zo naar van de prednisolon, gejaagd en slecht kunnen slapen in combi met de misselijkheid. Ik heb besloten om rustig af te bouwen naar 10 mg ipv 15 mg. Heeft iemand ervaringen met die bijwerkingen? Henne jij had wel bijwerkingen toch? Pfff 's nachts maar 3 uur slaap en overdag super misselijk, dan ook nog een peuter om mijn benen heeft de hele dag, en bijna 7 wkn zwanger van een tweeling. Ik word nu al weer misselijk als ik het opschrijf. Werk maar uitstellen dat komt niet op de eerste plaats en gaat me zeker ook niet lukken.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvia wat vervelend dat je je zo rot voelt. Ik had wel wat bijwerkingen, maar weet ook niet meer echt wat nu van prednisolon kwam, wat er van m'n buikklachten kwam en wat van de stress en wat van een lijf dat een innesteling tegenwerkt. Ik sliep niet erg lekker iig en was veel misselijk. Maar waar de van kwam....

Heb je iets tegen de misselijkheid? Misschien dat zetpillen daarvoor een optie zijn om te proberen voor je af gaat bouwen? En idd rust. Werk komt wel weer (hoor wie het zegt). Kun je anders bloed laten checken op TRegs ed om te oordelen of je af kun bouwen?

Sterkte!

Geplaatst

Hé henne,

Slaap problemen komen veel voor bij prednisolon. Kijk maar eens naar dit tijdstip. Zit ik dan beneden en kan weer niet slapen. Ik zit toch best hoog qua inname dus kan best lager, ik ben gewoon helemaal op. Slecht slapen komt mijn zwangerschap ook niet ten goede denk ik. Ik heb primperan zetpillen gekregen, die helpen iets, maar dat slapen is echt frustrerend joh!

Geplaatst

Syl is slecht slapen in begin niet ook een zwangerschapskwaal (net als misselijkheid?)? Ik las het zoveel ook bij anderen. Wel vervelend. :(

Hier na afbouwen geen ander slaapritme, beide keren wel meer allergie. Maar misselijk/maag leek bij mij eerder erg te worden zonder dan met prednisolon. Maar goed, ik zat wel op een lage dosis.

Denk ik slim om even met een arts te overleggen! Sterkte, ben benieuwd.

Geplaatst

Sylvia, wat testr ook al zegt... Slecht slapen in het begin van de zwangerschap kan ook een kwaal zijn. Ik had het in het begin ook. Wel maar tot de 6de week ofzo. Nu kan ik de hele dag door wel slapen ;-).

En wellicht dat dit met een tweeling nog erger is (net als misselijkheid).

Maar het zou natuurlijk ook door de prednisolon kunnen komen. Ik slik maar 5 mg dus weet niet hoe het is met een hogere dosis.

Geplaatst

Tool, ik kan me voorstellen dat het lastig blijft om met dit soort nieuws om te gaan ook al ben je blij voor hun.

Ik hoop zo dat jullie straks ook met goed nieuws komen! Mijn duimen draaien weer!

Geplaatst

Misselijke prednison dames: prednison verminderd juist de misselijkheid!! Het wordt ook gegeven aan dames met extreme zwangerschapsmisselijkheid. ;)

Naw gaan wij volgende maand weer starten.. oh zo spannend....

Geplaatst

Het klopt wat Lottie zegt. Dus wil ik niet weten hoe ik me zou voelen zonder prednisolon. Slecht slapen in wel een bekende kwaal. Nou ja, het is voor een heel goed doel. Donderdag weer een echo van de tweeling en ben dan 7 wkn.

Hoe staan jullie er allemaal voor, weet iemand al een datum voor tp? Er was een tijdje terug een mooi schema gemaakt.

Succes meiden! Ik hoop zo dat het jullie ook lukt.

Geplaatst

Sylvia, ik had dit ook in het begin (slecht slapen) en had toen ergens gelezen dat night rescue van bach bloesem (wel de drops want in de spray zit alcohol) kan helpen als je niet meer kan inslapen. Het hielp mij wel iets.

Misschien een tip?

Geplaatst

Silvia succes vandaag met de echo van je tweeling, wat klinkt dat al echt!!

geneniet ervan.

Lottie, gaan jullie weer van start? wat spannend lijkt me dat weer.

liefs joske

Geplaatst

Dank je wel voor de tip twinklestar! Zal er eens naar gaan zoeken op het web of hebben ze het ook bij de Da of kruitvat?

Gister idd een echo gehad en hebben samen met mijn dochter en man 2 hele mooie knipper lichtjes gezien en ze groeien goed op naar echo nummer 4 met 10 wkn. Had ook niet anders verwacht ik ben zo misselijk. Ik mag ook al zwangeren bloedprikken (wil nml geen nekplooimeting) wordt het nog echter.

Geplaatst

Sylvia, mooi nieuws!!!

Wij ook geen nekplooimeting gedaan, scheelt een hoop stress. Zeker omdat uitslag eigenlijk niet zoveel zegt, alleen een kans.

Geplaatst

Idd testr, ik laat ze toch niet weg halen dus waarom zou ik het dan doen.

Ze willen de zwangerschap goed controleren, mijn vorige had ik nml veel complicatie´s.

Ook omdat ik ze goed ken en er zelf ook werk. Ik vind het nog heel wat hoor om 3 wkn te moeten wachten, zou het liefs elke week gaan haha. Ben er ook wel eens in paniek heen gegaan en even een echo gedaan was ik weer gekalmeerd (weet hoe gek het klinkt, maar als je in de positie bent dat het mogelijk is is het moeilijk om te laten) Na 12 wkn is mijn angst en paniek wat gezakt. Ik weet niet wat normaal is bij IVF en als je in het ziekenhuis loopt. Volgens mij bij ieder zkn anders.

Geplaatst

Ja, ik vind het heel spannend om straks weer te gaan starten. Als het goed is wordt ik een dezer dagen ongesteld en dan heb ik de 19e een telefonisch overleg met mn plaatselijke gyn. Ik wil dan overleggen om hier mijn cyclus te gaan monitoren om dan hopelijk mijn enige cryo in eigen cyclus terug te laten plaatsen (in Dusseldorf). Met een beetje mazzel kan de terugplaatsing aankomende cyclus al plaatsvinden. Met een beetje minder mazzel pas die maand erop. Maar het is wel heel erg spannend allemaal. Juist ook omdat ik aankomende week ga starten met een nieuwe baan en ik wil absoluut me niet in mn proeftijd ziek moeten melden/vrij moeten nemen vanwege dit...

Dus ik ga eerst maar eens ff kijken of alles deze maand in te plannen is, en anders starten we pas na mn proeftijd ;)

Geplaatst

Lottiemisschien voor je eigen rust dan een maandje wachten tot na je proeftijd? Wel enorm spannend om weer te beginnen. Overigens vraag ik me nog altijd af hoeveel invloed stress ed heeft hoor. De terugplaatsingen dat ik vakantie had zijn nooit wat geworden, de keer dat ik zwanger was zat ik in een enorm drukke periode. Uiteindelijk was ik binnen twee weken getrouwd, zwanger een aangenomen voor een nieuwe baan,... Hoezo geen stress?

Geplaatst

Joske, het is zeker stil hier. Niemand met een behandeling bezig momenteel?

Ik heb wel even een vraagje aan de inmiddels zwangere ex-prednisolon gebruikers. Ik ben nu 12 weken zwanger en mag dus gaan stoppen met de prednisolon. Ik vind het best eng om zo maar te stoppen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En zijn jullie in 1x gestopt of hebben jullie het eerst afgebouwd? Ik gebruik nu 5 mg.

Heb dr. Pf net ook al gemaild maar dacht dat iemand het hier vast ook wel weet.

Geplaatst

Sowieso afbouwen Twinklestar! Je bijnieren moeten zelf weer cortison aan gaan maken. Zelf heb ik in vier dagen afgebouwd vanaf 10mg, naar had het achteraf loever iets geleidelijker gedaan. Vanaf 5mg kun je natuurlijk een stap minder maken. Gefeliciteerd trouwens met de twaalf weken!

Wij hebben nu pauze idd. Ik moet eerst herstellen van buikklachten waardoor ik er ben afgevallen, dus ook eerst aankomen als er eenmaal een juiste diagnose is. Hoop heel erg begin mei weer te gaan prikken, maar twijfel erg of ik het weer met prednisolon ga doen. Voor de tp en de prednisolon waren m'n bloedwaardes helemaal top en enorm verbeterd tov de waardes in augustus. Op basis van die verbeterde waardes zou ik zelf niet eens over prednisolon gedacht hebben. Na de tp en met de prednisolon waren mn waardes opeens weer heel slecht. Ook hield de prednisolon de allergische reacties niet tegen. Ik vraag me dus af of de prednisolon dus de oplossing is voor mij,, moet ik nog eens goed over in discussie met dr pf. :-)

Geplaatst

Twinklestar, mooie mijnlpaal: van harte!

Ik was gestopt de 1e x met 12 weken ook, van 5mg toen 2x 2,5 mg dacht ik. Maar die keer viel bij mij niet goed (kreeg accuut veel allergie). In overleg met pfeiffer weer begonnen. Tot 20 weken, toen in kwartjes gestopt verspreid over 1 week. Dus 2 dagen 3/4, 2 dagen 1/2 en 2 dagen 1/4 zoiets.

Benieuwd wat Pfeiffer zegt, succes!

Jij ook he Henne, knuf

Geplaatst

Henne, wat vervelend van die buikklachten. Hopelijk ben je snel weer de oude. Als de prednisolon voor jou niet goed voelt zou ik het gewoon zonder proberen maar wel met de extra vitamine d en visolie!

Joske, dank je wel. Vandaag de echo dus ben best wel weer nerveus. Hoe gaat het met jou?

Testr, bij jou begint het al op te schieten hè.

Net reactie gehad van dr. Pf. Hij geeft aan om inderdaad af te bouwen. Hij zegt twee dagen de halve dosis en dan stoppen. Maar liefst daarvoor nog een keer de t-cellen laten controleren. (Komt hij nu mee...)

Eigenlijk zie ik momenteel geen mogelijkheden om binnenkort nog op en neer te rijden naar dusseldorf. Hebben jullie dit wel gedaan (testr?).

Ik ben er niet zo lang geleden nog geweest om de t cellen te laten controleren en toen was alles goed. Ook de gewone bloedtest die ik vorige week heb gedaan was helemaal goed. Pfff lastig. Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

he twinkel, gefeliciteerd met je mijlpaal!! 12 weken alweer!! lastige situatie, ik kan je hierin geen advies geven over het wel of niet weer opnieuw naar DD rijden voor de t-cellen te laten controleren. Opsturen is natuurlijk ook niet meteen een optie, of wel? Zou je het mss niet via de ha kunnen laten doen?

wij waarschijnlijk over een twee weken weer in de running.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden