Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je bent een schat dat je zo snel reageert Henne! De prednison is echt puur ter ondersteuning van de TP en dan 10 mg ivm endometriose. Ik zal even een kort mailtje sturen en morgen in ieder geval naar de 5 mg gaan.

Bedankt!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

Dank voor al het meedenken! Misschien dat ik alsnog aan de HA kan vragen of hij de vit. D wil laten bepalen. Gisteren wel een prettig gesprek gehad met de gyn, ze wil in ieder geval wel meewerken aan een eventuele pipelle. Maar wel met medeweten van de fertiarts. Dus ik heb voor aankomende donderdag een belafspraak met de fertiarts, als zij het goed vindt dan maak ik een afspraak voor de pipelle een week voor ik moet stoppen met de pil...

En jou idee, Henne, om met de mesoloog te overleggen toch weer te starten met omega3/vitamine D hoge dosis (slik nu alleen lage dosis van beiden) met ondersteuning van lever en nieren, vind ik erg goed. Ik ga binnenkort weer een afspraak met haar maken. Het tarwevrij (of eigenlijk: arm) eten gaat best wel goed en valt me alleszins mee. Ik heb bij de biologische winkel hele lekkere spelt-muesli gevonden, wat een uitvinding!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Henne wat fijn dat je pf je kon gerust stellen. Lees nog elke keer mee.

Want als we een geld boom hadden had ik graag toch nog een poging gedaan en dan met behulp van pf.

Beanie ik eet ook alleen maar spelt. Speltpasta is veel lekkerder. Brood bak ik zelf het meel koop ik bij z.u.i.d.m.o.l.e.n.

als je het g.o.og.eld vind je de site. Echt heel veel keus. Ook een site v.oe.d.i.ng.s.wa.ar gevonden via google. ook heel veel keus. Misschien heb je er wat aan.

Geplaatst

Raba heb je dan ook een goed recept? Want speltbrood bakt net wat anders dan tarwe en bij mij gaat het niet echt goed. Ik bak met spelt wel cake en koekjes. En met boekweit pannenkoekjes.

Raba misschien is vanhavertotgort.nl dan ook wel een tip voor jou. Ik koop daar oa speltpasta en spelt-honingwafels

Geplaatst

Beanie, wat spannend dat je misschien de pipelle gaat doen!

Ik kreeg vanochtend al gelijk reactie van dr P dat het toch beter was om helemaal af te bouwen.. Dus vandaag en morgen 5 mg en dan overmorgen 2,5 mg en dan stoppen. Super fijn dat hij zo snel reageert!

Nu ga ik dus weer een maand aan de pil en dan straks in november weer spuiten en slikken. Ik begin het alleen een beetje beu te worden. Steeds weer opladen voor een nieuwe poging, steeds weer de grote teleurstelling en dan toch maar weer de kracht vinden om door t gaan. Maar uiteindelijk alles voor dat enorme gewenste doel. Hoop zo dat we dat allemaal mee mogen gaan maken.

Geplaatst

Normaal gesproken heb ik geen problemen met het reageren van dr. Pf. Gaat altijd redelijk snel.

Maar nu ben ik al 4 dagen bezig om een nieuw receptje te krijgen voor vitamine D tabletten. Alle mail adressen al dubbel gebruikt.

Ik denk dat ik morgen maar eens de telefoon moet pakken, en in mijn beste duits een receptje vragen. Hopen dat ze het dan wel kunnen mailen.

Vandaag ook naar de huisarts geweest, om overleg te hebben zodat we de kosten die we maken met het immuungebeuren bij de verzekering kunnen declareren. Pfff wat lastig om iemand het uit te leggen als jijzelf het al een lastige materie vind.

En dan kregen we vragen als, waarom we in Nederland geen arts gezocht hebben die bekend is met immuunnproblemen. En de huisarts wilde een naam weten, wat voor een soort immuunproblem ik heb. Ze maakte de vergelijking, je hebt heel veel soorten appels, maar een jonagold is geen gouternet. Tja, en wat voor naam kan ik geven aan het immuunprobleem?????? Ik moest het antwoord schuldig blijven.

Ze wilde eerst gaan overleggen met een geneacoloog, welke is mij eigenlijk onduidelijk. En dan kan ik vrijdag of maandag de huisarts bellen voor haar antwoord, pffffffff. Wat een lastig gesprek............... En nog in de zenuwen of we iets van het geld vergoed zien.

@ Dolfijntje lastig hé, steeds weer de energie te vinden om jezelf op te laden. Het vreet energie, en dan ook nog dat je overal voor moet knokken, zonder het gewenste resultaat tot op heden. Maar kom op, we gaan door, we zijn sterker als we zelf beseffen! En kijk naar Henne, blijf geloven in jezelf. De wens is immers zo groot, groter dan alle ellende.

Lottepot

Geplaatst

Tja, een jonagold is idd geen goudrenet en de huisarts is helaas en geen immunoloog en geen fertiliteitsarts... Dus die zal erg zelf ook weinig kaas van kunnen maken eerlijk gezegd. Immuunproblemen worden in Ndl. over het algemeen niet als probleem gezien voor een zwangerschap. En een algemeen gyn zal dit vrees ik ook onzin vinden. Balen hoor Lottepot, hoop dat ze toch gewoon meewerkt.

Waarom heb je eigenlijk voor vitD een recept nodig?

Geplaatst

Hoi Henne, hoe is het vandaag met jou?

Ik kreeg in Duitsland ook een recept van dr. Pf. voor de apotheek. Dus ik neem aan dat ik nu ook weer een recept nodig heb om bij de apotheek terecht te kunnen.

Groetjes Lottepot

ps: er stond vandaag in de Stentor een piepklein berichtje over immuunproblemen bij zwanger worden en blijven. Met een website erbij geschreven. Ik zou mijn schoonouders moeten bellen om dat adres, omdat ik vergeten ben het over te kalken.

Geplaatst

Voor de apotheek wel, maar op zich kun je vitD overal kopen. Alleen misschien niet zo'n hoge dosis.

Hier gaat het redelijk. Ik blijf erg op m'n hoede voor de allergie, dat moet gewoon slijten. Als het nu weer een tijd wegblijft gaat dat vanzelf over. Verder gaat het steeds beter met vertrouwen en ook met de vermoeidheid ed.

Geplaatst

@ Henne Blij te lezen dat je vertrouwen steeds groter word, en je vermoeidheid minder.

Heeft het dan wel zin om mijn vitamine D op te krikken met en lagere dosis dan 3000 á 4000 mg per dag? En welke dosis neem jij bijvoorbeeld?

Groetjes Lottepot

ps: ik probeer al steeds mijn schoonouders te bellen voor dat webadres. Als ik het weet dan post ik het hier ook.

Geplaatst

Ik slik 4000 IE :-) heb tabletten van 1000 via rooderoos.nl Nu kan ik daar bestellen omdat ik vanwege m'n PDS lid ben van een patientenvereniging dus dat is wel makkelijk.

Net ook mail van Pf. Idd bloedarmoede, maar immuun ziet er goed uit. Geen tekenen van afstoting en goede tolerantie. Phew, blij! Maandag bloedarmoede en omgaan met allergie bespreken met gyn.

Geplaatst

henne ik gebruik het recept wat op de verpakking staat. Ik koop altijd de kant en klaar mix waarin alleen maar water hoeft. Gaat super in mijn broodbakmachine. Gooi er zelfs af en toe wat anders door heen zoals zonnebloempitten, pompoenpitten,gedroogde tomaten of italiaanse kruiden.

Geplaatst

Hmm, heb geen broodbakmachine maar zag wel dat ze idd recepten erbij geven. Misschien eens proberen, precies om wat je zegt. Ik bakte vaker brood, oa met olijven, pitten, tomaatjes....zo lekker! Maar met spelt lukt het tot nu niet goed.

Geplaatst

Oh wat frustrerend lottepot! Een huisarts die moeilijk doet, en ook nog aan een leek op immuungebied advies gaat vragen. Frustrerend! Ik heb dr P zijn factuur gewoon naar mijn verzekering gestuurd, zonder extra info erbij en wonder boven wonder kreeg ik gewoon het hele bedrag vergoed! Had het nooit verwacht, maar ben er erg blij mee! Misschien kan jij dat ook gewoon doen?

En over de vitamines: hoge dosis vitamine D is vrij te verkrijgen van het merk V.i.t.a.l.s (aan elkaar natuurlijk :-) ) 1000 iu per capsule, dus ik slik er 2 van per dag. Het merk is te bestellen op het internet. Als je googlet dan kom je vanzelf een website tegen die ze verkoopt. Sterkte hoor!

En je hebt helemaal gelijk hoor. We gaan er weer voor! De wens is zo groot!

Geplaatst

Even een knuffel voor alle dappere meiden hier! Mijn motto was altijd 'de wens is groter dan de elkende' en als je kijkt wat we hier vaak allemaal meegemaakt hebben.....dan moet die wens wel heel, heel groot zijn. Ik duim, hoop, bid dat hij voor iedereen uitkomt.

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik slik zoals gezegd nu Gentle Iron, ook omdat ik een wat grotere boost wilde dan met Floradix. Het schijnt geen verstopping te geven. Bij mij doet het dat ook niet, maar ik ben niet zwanger, dus dat zegt niet zo veel.

Ik zit te wachten tot het 10.30 is, als we dan niks hebben gehoord, mogen we komen. Het is (voorlopig, zeg nooit nooit) de laatste, ik moet hierna echt bijkomen, dus extra spannend!

Ik slik 2000 i.e. D, 700 Omega 3 en de standaard aanvulling. Op hoop van zegen dan maar!

x

Het is idd vanwege de verstopping, staaltabletten zijn daar berucht om he. Floradix had ik, maar beviel niet erg. Hb ging er ook niet echt super van omhoog. Kan ook dat het niet door een ijzertekort komt he, al lijkt een tekort aan B12 of foliumzuur me in mijn geval hel onwaarschijnlijk want dat slik ik in hele hoge doseringen. Maar even afwachten wat er uit de test komt. Zal iig jouw tip in gedachten houden!

Zie dat jij deze week een ontdooiing heb, spannend moment altijd, om niet te zeggen zenuwslopen....duim voor je!

Geplaatst

Nog drie minuten Floor.....pfff, ik scheet altijd zeven kleuren op dit soort dagen.

Ik wacht nog even de gyn maandag af over die ijzer, maar bestel anders idd die van jou.

Btw, omega mag rustig naar 2000 ofzo hoor. Zowel Pf. als mijn homeopaat als osteopaat hebben daar geen enkel probleem mee.

Geplaatst

Hi dames,

Even nog een aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb vandaag contact gehad met mijn fertiarts over de Pipelle. Ze kende het niet in relatie tot de IVF maar aangezien het vroeg gebeurd en ik kort kon vertellen wat het effect ervan zou kunnen zijn, vond ze het prima als ik dat laat doen. Dus ik ga de volgende (en laatste) poging voor de Pipelle!

Wen, jij had toch nog artikelen over de Pipelle? Zou je me die nog willen sturen? Dan kan ik die info ook doorsturen naar de fertiarts!

Ben nu in ieder geval blij!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Fijn Floor! En nu: Zennnnnnnnnnnn....

Haha die profielfoto, dacht eerst dat het een embryo was maar zie dat het allemaal testen zijn (waarschijnlijk negatieve testen dus eigenlijk ist helemaal niet om te lachen..... nou ja, we moeten wat...)

Geplaatst

Floortje, wat een goed bericht! Heel veel succes!

Beanie, ik ga even zoeken wat ik nog heb. Ik heb je mail adres nog en dan stuur ik het door. Wordt wel het weekend pas.

Geplaatst
Hi dames,Even nog een aanvulling op mijn eerdere bericht. Ik heb vandaag contact gehad met mijn fertiarts over de Pipelle. Ze kende het niet in relatie tot de IVF maar aangezien het vroeg gebeurd en ik kort kon vertellen wat het effect ervan zou kunnen zijn, vond ze het prima als ik dat laat doen. Dus ik ga de volgende (en laatste) poging voor de Pipelle!Wen, jij had toch nog artikelen over de Pipelle? Zou je me die nog willen sturen? Dan kan ik die info ook doorsturen naar de fertiarts! Ben nu in ieder geval blij!Groetjes, Beanie

http://www.telegraph.co.uk/science/9578014/Simple-scratch-could-double-success-of-IVF-treatment.html

Dit onderzoek kwam gisteren uit. Hopelijk heb je wat aan mijn link!

Floortje, wat een goed nieuws! Nu 2 slopende weken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden