Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een verhaal Purple. Geweldig dat het nu raak is!

Spannend Bloempje, ik hoop dat het raak is!

Zojuist de tweede FM gehad: links zes eiblaasjes en rechts alleen een heel kleintje, die gaat niet meer mee doen.

Maandag of dinsdag de punctie, dat hoor ik vanmiddag.

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Fijn dat er zoveel activiteit is op dit forum!! Dat wachten is echt killing en ik vind het erg fijn om al jullie verhalen te lezen! Ik duim voor jullie allemaal!

@Purple: GEFELICITEERD!

@ Nes: Welkom!

@ My Wish en Suuska: heel veel suc6!

@ Bloempje: ik hoop met je mee! Suc6!

Groetjes Leonie

Geplaatst

Jeetje, Lee. Ik zag nu je vorige bericht pas, maar je hebt gewoon een heel elftal aan bevruchte eitjes!

Dat moet toch gewoon lukken!

Hopelijk valt het mee met de overstimulatie.

Geplaatst

Nog even een ander vraagje:

Ik heb afgelopen zondag mijn punctie gehad, maar ik heb nog zoveel last van mijn buik. Mijn buik is helemaal opgezwollen (vanonder mijn borsten tot onderaan) en elke stap die ik zet doet nog steeds pijn. Nu zeiden ze wel dat ik waarschijnlijk wel wat langer napijn zou hebben, omdat ik veel eitjes had. Maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. Hoe was dat bij jullie? Is dit herkenbaar?

Groetjes Leonie

Geplaatst

Suuska spannend meid!! Dan op weg naar de tp en de wachtweken :)

Leonie wat vervelend dat je nog zo'n last hebt! Ik heb tot 3 dagen na de punctie wat gevoeligheid in de onderbuik gehad maar niet meer dan dat..

Toch is het bij ieder anders hoor dus misschien zou je even het zh kunnen bellen? Die kunnen je vast vertellen of dit normaal is..

5 dagen is best lang denk ik..

Geplaatst

**breek in** Leonie, echt even ziekenhuis bellen. Zelf overstimulatie gehad met spoed ziekenhuis opname, voorkomen is beter. Je klachten kunnen er gewoon bijhoren, maar zeker serieus nemen. Succes!

Geplaatst

Bedankt Belladonna en Joekie voor jullie reactie.

Ik heb gisteren contact met het ziekenhuis gehad vanwege mijn aanhoudende klachten. Moest komen om bloed te prikken voor controle. Toen ik bij mijn fertiliteitsarts kwam, zei ze dat ik nog redelijk liep en dat het waarschijnlijk wel mee zal vallen.... Gisteren gelijk de bloeduitslagen gehad en die waren volgens de arts "redelijk". Weer naar huis gestuurd met de woorden: je moet goed op jezelf letten..

Ze hadden dus niet echt mijn zorgen weggehaald, want ik had ook gehoord dat je flink ziek kan worden van overstimulatie, maar jeetje Belladonna: met spoed opgenomen in het ziekenhuis?!

Vandaar dat ik even wilde pijlen hoe het bij anderen was..

@Belladonna: hoe wisten ze bij jou dat het overstimulatie was? Ook door bloed te prikken?

Groetjes Leonie

Geplaatst

Hoi Lee,

Hou jezelf maar goed in de gaten hoor. Ik ben na 2 van de 4 puncties opgenomen in het ziekenhuis met complicaties. De 2 keren dat ik niet 'ziek' geworden ben, had ik zeker tot 1,5week na de punctie flinke pijn....zoals jij beschrijft. Ik herken het verhaal dat ze zeggen dat de pijn moet afnemen ipv toenemen, maar alle 4 de keren heb ik dat juist andersom ervaren,.

Sterkte, beterschap en hou je zelf maar goed in de gaten. Rustig aan doen.

Purple

Geplaatst

Leonie, mijn overstimulatie is pas echt ontstaan rond wachtdag 10, en kreeg steeds meer pijn, maar bloed bleef goed. Totdat ik nauwelijks meer kon lopen en ik 2 liter vocht in mijn buik had. Dit hebben ze weg moeten halen en heb ik een week in het ziekenhuis gelegen. Dus zowel bloed als je pijn factor goed in de gaten houden. Pas bij mijn 4e ziekenhuisbezoek en bloedprikken werd ik opgenomen.

Echt absolute rust en heel veel drinken is echt het enige wat helpt waarbij het belangrijk is dat wat je drinkt ook weer uitplast. Minimaal 2 liter per dag drinken! En bij twijfel, gewoon weer t ziekenhuis bellen. Veel sterkte en 1 voordeel, overstimulatie is vaak een gevolg van hcg, dus een zwangerschap.

Geplaatst

Heee Damess...

Ik ben terug van de punctie nog bedankt voor al jullie lieve berichtjess

Ik vond het gelukkig 100% meevallen ik was echt bang toen ik er na toe ging had gisteren avond ook allemaal van die horror verhalen gelezen over punctie haha

maar ziekenhuis zei dat ik dat juist beter niet moet doen omdat iedereen het anders ervaart nou ik vond het dus echt meevallen het doet pijn maar het was op zich goed te doen was zo klaaar ong 5 min denk ofs lekkere spuit gehad haha daaar word je wel echt suff van maar ik voelde me er wel goed bij ...

had bij mij laproscopie morfine gehad en toen lag ik hele dag van me houtje af bekant dus deze viel wel mee

ze hadden 10 eitjes aangeprikt en 5 kunnen ze nu gaan gebruiken voor bevruchting volgens hun goede score dus ben er wel blij mee:happydance:

Heb ik het niet voor niks ondergaan nu is het afwachten tot maandagg..... kan nu al niet wachten die 2 weken worden echt killinggg

ik heb trouwens ook helemaal geen pijn of niks weet niet of dat er na nog gaat komen maar ik voel me gewoon primaa die spuit moet alleen nog beetje uitwerke voel me een beetjee dronken/stonded haha

hoe gaat het met de dames in de wachtweken ... ? is de spanning nog te houden ?

Suuska mooi dat je ook de punctie krijgt volgende week maandag of dinsdag ben echt benieuwd hopelijk valt het voor jou net zo mee als bij mij en heb je ook mooie eitjes ;)

lee doe het rustig aan en ik hoop dat je je snel beter voelt..

xxxmywish

Geplaatst
Jeetje nes. Jij vliegt nogal overal naartoe tijdens je behandeling!!Dat ik ons verboden zelfs tot na de eerste echo mocht het raak zijn. Maar natuurlijk in ieder geval van harte welkom hier :)
Ja meid, bedenk wel dat het leven ook nog gewoon doorgaat. Ik was in het begin veel te veel gefocust op de behandeling. Dat kostte mij te veel kostbare energie. Zwanger van de 2e iui ben ik geworden toen we na de iui een week naar Frankrijk gingen. Wellicht ontspan je beter als je even weg kan uit je omgeving.
Geplaatst
Ja meid, bedenk wel dat het leven ook nog gewoon doorgaat. Ik was in het begin veel te veel gefocust op de behandeling. Dat kostte mij te veel kostbare energie. Zwanger van de 2e iui ben ik geworden toen we na de iui een week naar Frankrijk gingen. Wellicht ontspan je beter als je even weg kan uit je omgeving.

Maar hier MAG het simpelweg niet.

Misschien is het wel een verschil dat ik heel andere hoeveelheden stimulatiemiddelen spuit en er kans is op overstimulatie. (ook in de wachtweken).

Hier mag het absoluut niet. (mocht je zwanger zijn moet eerst een buitenbaarmoederlijke zwangerschap worden uitgesloten voor je op vakantie gaat)

Geplaatst

Mywish mooie score meid!

Ik heb de punctie net als jou ervaren :D Lekker stoned en met de pijn viel het REUZE mee!!

Nu lekker rustig aan doen! Bij mij was het alleen iets gevoelig na de punctie maar verder niet pijnlijk.

De spannende tijd komt eraan!!

Geplaatst
Maar hier MAG het simpelweg niet.Misschien is het wel een verschil dat ik heel andere hoeveelheden stimulatiemiddelen spuit en er kans is op overstimulatie. (ook in de wachtweken).Hier mag het absoluut niet. (mocht je zwanger zijn moet eerst een buitenbaarmoederlijke zwangerschap worden uitgesloten voor je op vakantie gaat)
Nee, ok. Dat je niet mag herken ik. Als ik naar Bali ga dan zou ik te ver weg zijn als er iets aan de hand is. En op Bali is de medische zorg niet zo goed. Nu test ik net voor of net in mijn vakantie naar Bali. Als het raak is dan is het iig geen probleem omdat de eerste echo toch pas 3 weken later is. Als ik naar Istanbul ga voor 4 dagen vindt men het blijkbaar geen probleem als ik de Gonal F voor follikelstimulatie prik. Als ik terug kom heb ik meteen een fm. De medische zorg en fertiliteitsbehandelingen zijn daar wel op topniveau.
Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben net door het ziekenhuis gebeld (n.a.v. de bloeduitslagen van gisteren, waarbij mijn ferti-arts gisteren zei dat het "redelijk' was) en de gynocoloog zei dat mijn bloed te dik was en dat het dus niet zo goed is. Ik moet morgen om 10.00 in het ziekenhuis zijn voor verdere onderzoeken (echo's en bloedonderzoeken). Ik moet mijn tas met persoonlijke spullen vast meenemen, omdat als morgen de waarden niet goed zijn ik acuut opgenomen wordt in het ziekenhuis!!! Dat was net even chocking voor mij!!

Als jullie even niks van mij horen weten jullie dat ik opgenomen ben (ik weet niet of ik daar op internet kan) en anders stuur ik jullie het goede bericht dat ik weer thuis ben!

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Leonie

P.s Fijn dat je punctie meeviel Mywish! En een mooie score! Succes met wachten op de tp!

Ik ben trouwens wel jaloers op jullie, omdat jullie allemaal verdoving kregen! Ik kreeg dat helaas niet.. Raar he, dat elk ziekenhuis andere richtlijnen heeft..?!

Geplaatst

Lee Wat erg allemaal zeg !! veel sterkte morgen en ik hoop dat het meevalt voor je en dat je weer na huis mag dat je maar snel beter word ..

ja ik was ook echt blij met de verdoving die we kregen haha ;)

Geplaatst

Leonie, tuurlijk is dat schrikken! Maar als je er vroeg bij bent hoeft er geen vocht weggehaald te worden en dat is beter.

Middels nfuus en rust en veel drinken is het op te lossen!

Sterkte!

Geplaatst

zo hee hoop geschreven al vandaag.

@ lee veel sterke morgen

en alle wachtende veel succes!

ik ben zelf vanmorgen voor de eerste fm geweest, 14 in totaal

had ik de vorige keer ook ,maar toen zijn er maar 5 gerijpt, heb nu een ander medicijn (fostimon )

heeft iemand daar ervaring mee?

en ik krijg volgende keer morfine met de punctie, ben ook benieuwd hoe dat aan voelt?!

liefs jo

Geplaatst

@ lee sterkte!!!

@ jo1978 met fostimon heb ik geen ervaring maar heb ook morfine gehad bij mijn punctie... Heb er weinig van gemerkt eigenlijk,heel klein beetje draaierig als ze het inspuiten maar dat was zo over,verder geen pijn bij de punctie en wel veel geslapen die dag

Geplaatst

Hallo dames,

Mijn naam is Lynn ik ben 28 jaar en moeder van een dochter van 5 op natuurlijke wijze verwekt.

Dit is de eerste keer dat ik reageer op dit forum.

Ik wilde me ook toevoegen op het bankje van oktober, omdat ik zie hoeveel steun jullie aan elkaar hebben en om ervaringen uit te wisselen.

En dat kan een vrouw in deze periode heel hard nodig hebben.

Ik ben 19 sept begonnen met puregon dit is mijn laatste icsi poging.

Ik heb hiervoor 2 keer ivf gedaan, maar wegens slechte bevruchting hebben we overlegd dat de laatste poging icsi word.

De eerste poging heb ik een vroege mk gehad en de tweede geen innestelling.

Ik heb ook nooit cryo's gehad. 28 sept heb ik de punctie gehad daarvan had ik 5 eicellen, en morgen hoor ik of de tp doorgaat.

Ik ben supernerveus en doodsbang dat ook deze poging mislukt en omdat ik weet dat dit de laatste (vergoede) poging is.

Ik probeer positief te blijven en te denken.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte en succes wensen en mogen we over een tijdje allemaal een wondertje verwelkomen.

xx Lynn

Geplaatst

Hee lynn Welkom op het oktober bankje.. zo te lezen heb je ook al het een en ander doorstaan ik hoop voor je dat je morgen de tp krijgt en dat het deze keer gaat lukken ..

ik had ook 5 eicellen vandaag ben ook benieuwd wat daar van over blijft het is toch allemaal maar afwachten en ik snap dat je super nerveus bent en bang ik ben ook niks anders en dan is dit nog maar me eerste poging het lijkt me voor jou ook erg dat je weet dat nu de laatste vergoede poging is,, als het niet zou lukken willen jullie dan een betaalde poging gaan doen.. gezien je leeftijd ben je ook nog best jong ik ben ook nog best jong 22 ik had ook niet verwacht dat het allemaal zo zou moeten lopen voor een kindje maar ja we hebben het er allemaal graag voor over toch.. maar ik hoop voor jou dat je mommysoonihope mag volgen die is ook zwanger van haar laatste poging dat we haar allemaal maar gaan volgen haha:toppie:

maar dames had een vraagje ik had na de punctie weinig pijn vrijwel nergens last van ik heb daarna thuis beetje op geruimt op me gemak stofzuige en dwijle niks geks en eerst bloeide ik niet maar nie ineens wel iedere keer als ik na wc ga veeg ik bloed mee af is dit normaal of niet ik kan ziekenhuis ook niet meer bellen en zit tegen het weekend aan me buik voelt nu wel een beetje pijnlijk aan terwijl dat eerst niet was maar maak me meer zorgen om het bloed ik heb bij me laproscopie ook echt heel lang gebloeit maar kan iemand mij iets meer vertellen

en hebben jullie ook zoveel medicijnen over ik heb echt alles dubbel volgens mij ik heb nog 2 dichte potjes gonal-f (heb alleen de naalden gebruikt uit 1 doos 1tje is zelfs nog nie open geweest) en nog 1tje zit ook nog goed vol 3de potje nog meer als de helft van 1 potje lucrin 1 doosje prynill en nog pil strip heb eigen alles over is dat bij jullie ook zoo? ik spoot nie zoveel gonal-f maar 112,5 dus daar heb ik echt veel van over

xx my wish

Geplaatst

Mooie score mywish!

Ik hoop voor je dat daar die ene goede tussenzit.

Way een boel blaasje Jo.

Hopelijk rijpen er nu wat meer eitjes dan de vorige keer.

Jeetje Lee, dat is schrikken.

Ik hoop dat het meevalt en je morgen weer gewoon naar huis kunt.

Ik krijg ook alleen diclofenac en plaatselijke verdoving. Zit jij ook in Arnhem toevallig?

Welkom Lynn.

Vertrouwen houden he, deze poging is vast raak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden