Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Punctie

10 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

5 oktober -annemarie84

7 oktober - Suuska

11 oktober - twinkelstar

13 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Mommysoonihope

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

13 oktober - Limburgsemeid

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

19 oktober -annemarie84

21 oktober - Suuska

25 oktober- twinkelstar

27 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

zo nu klopt ie weer, toch?? x

Geplaatst
wauw sweetformysweet van harte!

en suuska mocht je ze nog zien van te voren?

Nope, ze zaten al in het spuitje.

Ik hoop ze over een week of 38 te zien. :happy:

Maandag heb jij de punctie.

Zie je er erg tegenop?

De morfine doet vast wonderen.

Ik hoop heel hard voor je dat alle follikels een prachtig rijp eitje hebben en dat je straks een voetbalelftal aan cryo's hebt.

En dat je die dan vervolgens helemaal niet nodig hebt.

Geplaatst

Goedemorgen lady's,

Ik heb vannacht zo raar gedroomd, dat ik het even met jullie wil delen.

Ik was zwanger zonder het te merken en moest opeens bevallen van een jongetje.

We konden het maar niet eens worden over de naam.

Merk dat ik ook deze keer er weer te veel onbewust mee bezig ben. Heb ook last van mijn hormoonhuishouding.

Kan overal wel om janken.

Mijn schoon zusje heeft een foto gestuurd van mijn zoon (3,5) met hun zoontje (0,7) erop.

Ach kijk nou zei mijn man, zo hoort het te zijn! Nou dan ga ik al hoor!

Hebben jullie daar ook zo'n last van?

Fijne dag vandaag!

Geplaatst

Ik heb alleen nog maar meegelezen hier en eigenlijk nog niet gereageerd.

Ik heb voor woensdag een afspraak staan in het ziekenhuis, ook geen bloedtest maar gewoon een urinetest.

Tot nu toe heb ik het nog steeds vol kunnen houden om niet te testen.

Ik heb eigenlijk ook echt geen idee meer wat ik nu allemaal voel....eerst dacht ik dat het gelukt was, aangezien ik steeds op dezelfde tijden misselijk was als bij mijn vorige zwangerschap. Daarna had ik wat bruin bloedverlies, waar dat van is weet ik ook niet? Innesteling misschien? Vandaag wat rood bloedverlies, nog niet echt veel maar toch.

Vorige zwangerschap dacht ik dat het niet gelukt was omdat ik ongesteld was geworden, achteraf bleek dit toch van de innesteling te komen. Het kan dus nog alle kanten op. Eigenlijk had ik vanmorgen willen testen maar door het bloedverlies durfde ik het niet meer. Misschien morgen?

Iedereen die positief heeft getest, gefeliciteerd! Ik hoop jullie toch te gaan volgen.

Voor degene waarbij het dit keer niet gelukt is, heel veel sterkte! En wel blijven hopen hè? Mijn 2e zoontje is ook pas geboren na de 8e tp.

Geplaatst
Voor degene waarbij het dit keer niet gelukt is, heel veel sterkte! En wel blijven hopen hè? Mijn 2e zoontje is ook pas geboren na de 8e tp.

Dit is mijn 8e TP,..:happy7: Hihihi

Geplaatst
Nope, ze zaten al in het spuitje.

Ik hoop ze over een week of 38 te zien. :happy:

Maandag heb jij de punctie.

Zie je er erg tegenop?

De morfine doet vast wonderen.

Ik hoop heel hard voor je dat alle follikels een prachtig rijp eitje hebben en dat je straks een voetbalelftal aan cryo's hebt.

En dat je die dan vervolgens helemaal niet nodig hebt.

ja inderdaad over 38 weken in real live zien is nog stukken beter!;-)

zie er als een berg tegenop, ookal weet ik nu wat ik met verwachten, behalve de morfine dan, maar goed het is maar 10 minuten en dat is toch eigenlijk niets?

had jij er nu een of twee terug geplaatst gekregen?

dit is onze tweede poging, wil er wel twee terug geplaats maar weet niet of dat mag?we gaan t zien,

ga je spreken!

liefs jo

Geplaatst
ja inderdaad over 38 weken in real live zien is nog stukken beter!;-)

zie er als een berg tegenop, ookal weet ik nu wat ik met verwachten, behalve de morfine dan, maar goed het is maar 10 minuten en dat is toch eigenlijk niets?

Niet alleen zal de morfine een wereld van verschil maken, maar je hebt nu ook veel meer follikels waardoor je eierstokken zwaarder zijn en dichter tegen de wand aan zullen liggen.

Ik denk echt dat het een stuk minder pijnlijk zal zijn dan de vorige keer.

En zo niet, is het inderdaad maar tien minuten. Of vijf minuten zoals bij mij.

Komt goed en laat je morgen de rest van de dag maar lekker verwennen.

had jij er nu een of twee terug geplaatst gekregen?

dit is onze tweede poging, wil er wel twee terug geplaats maar weet niet of dat mag?we gaan t zien,

ga je spreken!

liefs jo

Ik had er twee, maar ik ben dan ook >36 en mag zelf kiezen.

Aan jouw username te zien ben jij 33/34?

Ik hoop voor je dat ze dat dicht genoeg in de buurt vinden en dat je er ook twee teruggeplaatst krijgt. :happy:

Geplaatst

Ik heb me er even op gezet

Punctie

10 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

6 oktober -Jessica

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

5 oktober -annemarie84

7 oktober - Suuska

8 oktober - Jessica

11 oktober - twinkelstar

13 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

19 oktober -annemarie84

21 oktober - Suuska

23 oktober - Jessica

25 oktober- twinkelstar

27 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

Hey dames

Ik kom me hier ook melden na een paar x geen bevructing mag ik me eindelijk weer op een wacht bankje melden.

Iedreen die zwanger is van harte meiden geniet er van.

De meiden die nega hebben gestest heel veel sterkte.

Iedereen in de behandeling heel veel succes en toi toi toi.

Iedereen die wacht pffff spannend was het maar zo ver.

Liefs Jessica

zo nu klopt ie weer, toch?? x

Geplaatst

Sweetformysweet: wowwwwwwww van harte, echt super zeg! Dit bankje gaat gelukkig een stuk beter!

Jo1978: Heel veel succes morgen, op naar mommy embryootjes :) Wat je zegt binnen 10 minuten is het voorbij.

Nieuwe dames: Gezellig dat jullie mee komen kletsen!

Updat van mij: Gister de follikelmeeting gehad en er groeien 14 mooie eitjes! Vanavond de ovitrelle om 21.30 en dan dinsdag om 08.30 de punctie. Zoooo spannend. Woensdag dan niet naar de acupunctuur maar hopelijk vrijdag als er een terugplaatsing er is. Dan moet ik 2 x prikken. Voor de terugplaatsing moet ik komen en erna. En dan mag ik elke dag vieze kruiden drinken die er voor moetenn zorgen dat het beebje bljft plakken! Ik heb zo'n goed gevoel bij de acupunctuur. Nu met de eitjes ook al vorige x had ik er bij de follikelmeeting 7. We zullen natuurlijk nooit weten of de acupunctuur gezorgd heeft voor meer eitjes maar goed. Dinsdag hopelijk een goed berichtje dat de punctie "een eitje"was, hihihi.

Geplaatst

Sweetformesweet gefeliciteerd!!! Geniet ervan!

Lee hoe is het bij jou? Ben je weer opgenomen in het ziekenhuis?? Ik hoop dat het goed gaat en dat je thuis bent of snel thuis komt!!

En natuurlijk met een positieve test in handen! Je mag zo'n beetje testen toch? toitoitoi!!!

Geplaatst

Lee, hoe is het bij jou? Jij hebt vandaag de bloedtest in het ziekenhuis toch? Blijf voor je duimen meis! Hopelijk kom je straks met het goeie nieuws :)

Wat gek eigenlijk he, dat ze in sommige ziekenhuizen wel een optie hebben om je cryo te bekijken en in andere niet.. Vind eigenlijk dat ze daar een soort standaart van moeten maken.. Het is zoo speciaal!

Annemarie, toen ik je berichtje zag, moest ik denken aan een programma wat ik soms kijk: I Didn´t know i was pregnent. ) Voor de liefhebbers, is ook terug te zien op youtube).. Vind dit zooo´n bizar programma! Maar wel heel interessant!

Mama27 hoe is het bij jou? Je maakt het wel spannend hoor! Hopelijk is er niets doorgebroken..

Jessica welkom hier! Succes met die killing wachtweken!

Shirley, wat een goed nieuws! En een hele mooie score! Hopelijk gaat de accupunctuur jullie geluk brengen :)

@ hier.. Inmiddels beland op wd5. Maar voor mijn gevoel eigenlijk wd6 omdat ik dinsdag al vroeg de terugplaatsing had..

Ik had bij mijn zwangerschap 3 dagen voor de operatie hele felle steken in mn anus (sorry). Ik heb dat later nagevraagd en de gynaecoloog vermoedde dat dat het begin was van de bloeding.. Maar... Net had ik het ook weer!! Tis dan net alsof er iemand met een mes zo in je anus steekt.. Geen prettig gevoel dus! En het maakt me ook bang om wat de gyn heeft gezegd.. Maar goed, als ik realistisch ben is het daar natuurlijk veel te vroeg voor.. Brrrr ik wil gewoon weten wat het is!!!!

Geplaatst

Nou het is niet gelukt hoor :-(

Had de eerste week toch goede hoop, daarna beetje oud bloed verloren maar dacht dat het de goede kant op ging.

Sinds eergisteren wel wat rood bloedverlies maar het was echt bijna niks.

Vanmorgen getest, mijn vriend dacht een licht streepje te zien (als je goed keek leek het er ook echt op) maar ik dacht al dat het mislukt was.

Lekker terug in bed gegaan, alleen toen ik weer wakker werd was het dan zover...ongesteld :-(

Even heel onsmakelijk maar ik verloor echt bloedproppen, het was niet zoals normaal. Dus ik denk dat het toch heel misschien eventjes gelukt was.

Ik heb nu echt heel veel pijn aan mijn bekken en rug, net heerlijk onder een warme (zeg maar hete) douche gestaan. Hoop dat het morgen toch wel wat minder is, moet dan weer werken. Zal morgen ook even het ziekenhuis bellen, zal ik woensdagochtend wel geen test meer hoeven te doen...beetje onzin.

@Annemarie, ik werd een aantal jaren geleden doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat zwanger worden niet vanzelf lukte. Na een aantal onderzoeken zou ik een kijkoperatie krijgen om te kijken hoe het met m'n ene eileider was, zat vol met vocht enz. Nou 1e kijkoperatie gehad, was een 2e nodig om hem te verwijderen. Eenmaal wakker (na de 2e operatie) kreeg ik te horen dat beide eileiders heel slecht waren en dat ze er allebei gelijk uitgehaald zijn. Nou dat was op dat moment wel even een schok....dan dringt het opeens tot je door dat je echt niet meer op de normale manier zwanger kan worden. Maar goed dat er dan de techniek van IVF bestaat, hierdoor hebben wij vorig jaar toch nog een zoontje gekregen.

@Liminous, over "I didn't know I was pregnant" kan ik wel meepraten :-) Bij mijn eerste zoon wist ik pas 2 uur voordat 'ie geboren werd dat ik zwanger was! Heel bijzonder. Ik geloofde eerst ook nooit dat zoiets kon, sindsdien weet ik wel beter hahaha.

Geplaatst

Mama27, wat ontzettend balen zeg. Misschien inderdaad toch een hele vroege miskraam.

Hoe kan het dat je bij je eerste zoontje niet wist dat je zwanger was? Lijkt me echt heel bizar! Was je niet veel aangekomen!

Geplaatst

Mama wat een ontzettend verdrietig nieuws! Had toch stiekem nog een beetje hoop voor je!

En serieus? 2 uur voor de bevalling? Haha nu ben ik toch eigenlijk wel heel erg benieuwd naar je hele verhaal :)

Geplaatst

Hey dames.

Mama van sneu dan ben je stiekum heel blij en dan komt het alsnog.

Ik wens je heel veel sterkte

Sweet van harte gefeliciteerd.

Ben even wat kwijt de gene met punctie heel veel succes en op naar mooi tp en test en dan baby's.

Iedereen fijne zondag Jessica

Geplaatst

@Liminous, ik zal het verhaal wel even in het kort typen en dan kopieëren naar hier. Als ik het gelijk hier doe dan ben ik alles kwijt waarschijnlijk.

Geplaatst

Yordi is mijn eerste zoon, geboren op 23 mei 2000. Zelf was ik toen net de maand ervoor 20 geworden. Yordi is het mooiste souvenir wat ik ooit mee heb genomen van vakantie ;-).

Ik was namelijk in de zomer van 1999 alleen op vakantie gegaan naar de Dominicaanse Republiek, tja en zoals zoveel jonge meiden had ik daar een vakantieliefde. En soms, heel soms gebeurt er dan wel eens iets (en dat gaat dan, achteraf gebleken, niet altijd goed).

Eenmaal terug van vakantie begon ik opeens erg moe te worden, zo moe dat ik echt bijna niks meer kon. Bloed laten prikken en wat bleek….ik had de ziekte van Pfeiffer, oké gelukkig niks ernstigs dacht ik. De tijd daarna ging alles prima, ging gewoon naar school (woonde nog bij mijn ouders thuis), stappen, sporten, werken. Totdat ik op zondag 21 mei opeens wat last van mijn rug kreeg, heb mijn vriendin toen gebeld en gezegd dat ik de dag erna eventjes thuis bleef en niet mee naar school ging. Maandagnacht om een uur of 5 werd ik wakker met hevige rugpijn, de dokter gebeld en die vroeg of ik nog een paar uurtjes kon wachten en dan op het spreekuur kon komen. Nou dat ging dus echt niet lukken….Mijn moeder heeft me toen weggebracht naar de dokter, eenmaal daar braken de vliezen en moest ik met spoed in de ambulance naar het ziekenhuis. Dat was rond 6 uur en Yordi is een paar minuutjes over 8 geboren. Het ging dus allemaal opeens supersnel, heb de kans niet gekregen om aan het idee te wennen dat ik moeder werd, hij was er gewoon ineens! Gelukkig ging alles prima met ons beide, heb in al die tijd nooit 1 controle gehad. Heb dus vreselijk veel geluk gehad dat het een gezond jochie was (48cm en 2750g). Ben toen 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven omdat er thuis natuurlijk nog niks was voor de kleine. Mijn vader heeft de oude wieg en commode van ons vroeger van de zolder gehaald en even snel een kamertje ingericht. Mijn moeder en zus zijn kleertjes en alle andere benodigdheden gaan kopen zodat wij de volgende ochtend gelukkig weer naar huis konden. Het was dus best even schrikken maar ik was vanaf het eerste moment al gelijk superblij en trots op hem! Nu is het ondertussen een grote vent van 11 die al flink aan het puberen is, grrr hahaha.

Ik ben in die tijd eerst veel afgevallen door de Pfeiffer, kon weinig eten en sportte/werkte niet meer. Daarna ben ik dus wel wat aangekomen maar echt niet veel. (Woog in die tijd ook meer dan 20 kg minder dan wat ik nu weeg ….oeps, tja vriend leren kennen, samenwonen, behandelingen, zwangerschap.) Ik heb tot de week voor de bevalling nog gewoon gesport, deed aan aerobics/tae-bo, en gewerkt. Dus als voortaan iemand zegt dat ‘ie niet wist dat ‘ie zwanger was geloof ik dat gelijk!

Geplaatst

Punctie

10 oktober - Jo1978

11 oktober - Shirley

6 oktober -Jessica

3 oktober - Mywish

4 oktober - Liminous

5 oktober -annemarie84

7 oktober - Suuska

8 oktober - Jessica

11 oktober - twinkelstar

13 oktober - jo1978

14 oktober - Shirley

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

17 oktober - Liminous

17 oktober - Mywish

19 oktober -annemarie84

21 oktober - Suuska

23 oktober - Jessica

25 oktober- twinkelstar

27 oktober - jo1978

28 oktober - Shirley

Haha mama wat een verhaal! Vind dat soort dingen altijd heel leuk om te lezen of horen..

Maar was je niet heel erg geschrokken? En hoe reageerden je ouders en de rest van je omgeving?

Lijkt me zóóó bizar om zoiets mee te maken!

En weet de vader in kwestie van zijn bestaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden