Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Vanmiddag gebeld door t VU en ik ben zooooo ontzettend kwaad en verdrietig! We mogen deze maand niet voor een terugplaatsing want ze hebben te veel aanmeldingen!!! Ik snap dat gewoon echt niet.. Dat wij een indicatie kregen voor ICSI werd er verteld dat er een wachtrij was en dat we moesten wachten tot er plek was.. En nu worden er opeens nieuwe mensen aangemeld voor ICSI die dus voor degene gaan die al bezig zijn? Schiet mij maar lek, ik begrijp het echt niet.. Was ook erg verdrietig en vol onbegrip aan de telefoon, maar de betreffende medewerker deed niet eens de moeite om mij het te laten begrijpen..

Jaa ik mag ZEKER weten volgende maand komen voor een tp.. Ja, wanneer is dat dan zonder cyclus? Kan over 1 maand zijn, maar ook over 2 of 3 maanden.. Na lang aandringen heeft ze een uitgangsecho voor me geregeld voor 7 November, zodat ik als alles goed is, dan een kuurtje Provera mag om de menstruatie op te wekken.. Duurt dan 2 weken voor ik ongesteld wordt.. Oftewel.. Om en nabij de kerst zal ik dan weten of het wel of niet gelukt is.. Maar aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in die cryo's zal het dus een gezellige kerst worden..

Weet ff niet waar ik t zoeken moet op t moment.. Sorry voor mn gemekker en het stelt niks voor met het nieuws van Jesse, maar ik moest echt ff stoom afblazen..

He Liminous, ik breek even in. Ik kreeg vorige maand dezelfde mededeling. Begrijp je frustratie dus heel goed. Alleen bedenk wel dat het komt omdat het een cryo tp betreft. Het hele proces van ontdooiing en doordeling moet nauw in de gaten worden gehouden. Daarvoor hebben ze mensen in het lab nodig. En die kunnen maar een aantal ontdooiingen per keer goed monitoren en bijsturen. Het VU krijgt een aantal aanmeldingen per dag voor een cryo tp. Afhankelijk van het aantal kunnen ze allemaal worden ontdooid of krijgen een paar mensen te horen dat er teveel aanmeldingen zijn. Die mensen, zoals jij nu, en ik vorige maand, moeten dus een cyclus overslaan, maar krijgen wel de garantie dat we de volgende keer zeker door kunnen gaan. Het is zuur als je te horen krijgt dat je een maand moet overslaan. Heel zuur. Maar ik wil toch even een beetje relativeren... dat we over moeten slaan is omdat we cryo's hebben. Een hele luxe. Extra pogingen. Niet iedereen krijgt die extra kansen.

breek weer uit

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
He Liminous, ik breek even in. Ik kreeg vorige maand dezelfde mededeling. Begrijp je frustratie dus heel goed. Alleen bedenk wel dat het komt omdat het een cryo tp betreft. Het hele proces van ontdooiing en doordeling moet nauw in de gaten worden gehouden. Daarvoor hebben ze mensen in het lab nodig. En die kunnen maar een aantal ontdooiingen per keer goed monitoren en bijsturen. Het VU krijgt een aantal aanmeldingen per dag voor een cryo tp. Afhankelijk van het aantal kunnen ze allemaal worden ontdooid of krijgen een paar mensen te horen dat er teveel aanmeldingen zijn. Die mensen, zoals jij nu, en ik vorige maand, moeten dus een cyclus overslaan, maar krijgen wel de garantie dat we de volgende keer zeker door kunnen gaan. Het is zuur als je te horen krijgt dat je een maand moet overslaan. Heel zuur. Maar ik wil toch even een beetje relativeren... dat we over moeten slaan is omdat we cryo's hebben. Een hele luxe. Extra pogingen. Niet iedereen krijgt die extra kansen.

breek weer uit

Dank je wel voor je reactie! Inmiddels 2 dagen later is de boosheid wel weer afgezakt en begrijp ik het ook wel.. Ergens ook wel fijn dat ze niet zomaar klakkeloos wat doen, maar het gewoon echt goed in de gaten willen houden allemaal..

Neemt niet weg dat ik wel nog steeds ontzettend baal.. Maar dat lijkt me ook wel een logische reactie..

Zit nu ergens te twijfelen of ik die uitgangsecho van 7 November wel door moet laten gaan.. Na de bbz had ik opeens keurig 2 cyclussen van 29 en 30 dagen.. Is geen garantie dat dat nu weer zo is, maar als ik dan toch een maand verplichte rust heb, dan ga ik ook liever voor volledige rust en zie ik de rest wel weer als ik ongi ben geworden..

Anyway, nogmaals bedankt voor je reactie!

Geplaatst

Mywish...als je de behoefte voelt om het te vertellen ; doen; kan lekker opluchten.(t is je moeder)

Je moeder kan je ook fijn steunen in deze onzekere tijd.

Ik denk dat ze nu vast net zo verrast is als over 8 wkn..

PS ik zei het je eerder al hé.. bij mijn zwangerschappen was ik ook ziek in de laatste wachtweek..

Geplaatst

Mywisch gefeliciteerd reageer later wel even meer zit op mijn tel.

Mywisch ik zou het mijn moeder wel vertelen je hebt nooit zekerheid en ze kan je dan ook steunen

Liefs Jessica

Geplaatst

Jo1978: daar gaan we voor, geen cryo's nodig hoor!

Mywish: wowwwwwwww wat een goed nieuws!! groennnnnnnn. Komt goed meid heb vertrouwen. Lijkt me ook fijner als je het je moeder gelijk kunt vertellen.

Iggie: Hoe is de terugplaatsing gegaan??

Cuci: Wij lopen gelijk op! of ga jij eerder testen met je cryo???

Annermarie: Heb je er nog een test tegenaan gegooit of wacht je nog even?

Vanacht om 05.00 werd ik wakker met enorme buikpijn/kramp. Ben echt een half uur uit bed geweest toen was het nog niet over maar ben wel weer in slaap gevallen. Nu nog een beetje buikpijn maar heel lichtjes. Pff herkend iemand dit?

Hier

Geplaatst

oooo jesse toch, waar kom je nu mee....hoeveel shit kan je hebben....

ik vind het altijd moeilijk als iemand een negatief bericht meldt, maar jij jou heb ik een extra brok in de keel

ik denk aan je!

Geplaatst

Heey dames ja ik denk dat ik dinsdag de bloedtest afwacht en het haar dan vertel want vind het te moeilijk om voor me te houden .. Ik hoop dat alles goed blijft gaan..

Xx mywish

Geplaatst

Hi All,

Vandaag heb ik mijn TP gehad. Ging niet vlekkeloos. Ze konden het plekje niet bereiken ivm een "flapje" wat in de weg zat. Maar wel helemaal pijnloos. Er is een mooie 8 cellen emmy TP. Ik heb er nu nog 7 over waarvan 1 ook 8 cellen is. Binnen twee weken ontvang k een brief met de definitieve aantallen eitjes die zijn ingevroren. Ben benieuwd. Alleen heel erg stom, ik weet het... Maar ik durf me amper te bewegen, ben zo bang dat de emmy er uit valt.:happy:

@Shirley, vervelend die buikpijn, ik hoop voor je dat het snel verdwijnt.

Iedereen weer deze week heel veel succes.

Lfz Ig

Geplaatst

O help, Vandaag mijn terugplaatsing gehad en nu bloed ik een beetje, is dit normaal, heeft iemand hier ervaring mee?. Bij de TP hebben ze hierover niets gezegd.

Geplaatst

@iggie; idd kan heel goed van de eendenbek komen of dat het rietje het baarmoederslijmvlies heeft geraakt. Succes hoor; broeden maar!

Heel begrijpelijk dat je je heel rustig wilt gedragen. Mij is ooit verteld dat de cryo/embryo net een klontje pindakaas is..blijft wel plakken. Je mag op de kop staan:happy8:

@shirley: ik heb een dag eerder dan jij een TP gehad en heb die kramp ook gehad. Eerste dagen nog wat kramperig gevoel in bed gehad. Daarna wat buikpijn en sinds gisteren een 'vol' en bol gevoel in buik. Af en toe ook wat steken. Las hier of elders eerder dat dit ook kan komen door het vocht wat meegespoten is in de baarmoeder.

Succes hoor! Wanneer mag jij (ga jij) testen? Gebruik je hormonen?

@jo jij schreef toch ook over krampen na TP?

Geplaatst

ja inderdaad, heb ook wel wat krampen na de terugplaatsing,

maar is ook allemaal niets wat er met je lijf gebeurd, vooral de punctie hakt er aardig in.

lekker rustig aan doen, en als je het echt niet vertrouwd kun je altijd het ziekenhuis even bellen.

hoop dat je je snel weer wat beter voelt! laat je maar lekker verwennen door je mannetje :-)

liefs jo

Geplaatst

Jullie mogen mij wel rood maken hoor, ik heb vanavond weer getest en deze was negatief.

Ik geloof er nu echt niet meer in en ga ook stoppen met de hormonen.

Morgen bellen naar het ziekenhuis, want wil graag snel voor onze laatste cryo gaan

iedereen nog heeeeeeel veel su6!

Geplaatst

Dag Shirley27, ik heb een vroege test gekocht alvast :) ik denk dat ik op 24 okt ga testen.

@mywish: van harte gefeliciteerd ik hoop dat die groene testjes besmettelijk worden :) voor de dames die rood hebben getest veel sterkte !!

Geplaatst

hallo mijn is ester,ik en mijn man zijn al 2 jaar bezig om zwanger te raken maar dat wilde niet echt lukken dus zijn we voor verdere onderzoeken naar het ziekenhuis door verwezen.

omdat ik bijna geen eisprong had wouden ze dat ik een kijkoperatie onderging om zo te kunnen achterhalen waarom ik bijna geen eisprong maakte.

na de operatie kwamen wij erachter dat ik een erge vorm van endometriose had wat de eisprong belemmerde,ze gingen met ons om de tafel zitten en ze zeiden de enige oplossing voor jullie is dat jullie het traject in gaan,daar bedoelen we IUI en IVF CSCI mee.

we gingen er mee akkoord en we werden voor IVF uitgelood.

ik moest leren prikken wat ik heel eng vont,dus mijn man deed het dan.

en het ging vrij snel allemaal,de punctie viel opzich wel mee alleen als de fonkels verder opgezogen deed het wel pijn.

er waren bij mij 3 fonkels van de 5 die ze hadden gezien bij mij,toen ze werden onderzocht of er ook een eitje in zat was er maar bij 1 fonkel bij wie dat was dus een kleine tegenvaller,maar we blijven positieve.

we moesten wachten tot het ziekenhuis belde of we ook langs konden komen,dat waren spannende uren voor ons want ja we hadden maar 1 eitje.

maar om 9 uur kwam het verlossende telefoontje,we mochten naar het ziekenhuis komen.

de terugplaatsing was best wel even spannend en een mooie moment om te zien hoe ons eitje terug in je buik werdt geplaatst.

nu komen er nog 2 spannende weken voor ons aan,maar we zijn al zover gekomen dat is voor ons al heel wat, nu (rustig) afwachten tot de testdag.

Geplaatst

annemarie heel veel sterkte meid.

ester welkom hopen dat jullie wens net als van de rest in vervulling mag gaan.

Nou hier zit de laaste spuit pregnyl er in en nu op naar de test dag nog 6 dagen:0

ik heb last van mij(.)(.) hebben daar meer last van bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook maar ooo die onzekerheid weer pfff.

Nou iedereen succes met wachten .

iedereen die naga getest hebben sterkte meiden.

Die posi van harte en dat het van af nu alleen aar GROEN!!!!

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo allemaal. Ik kom mij ook even melden. Ik heb gisteren de TP gehad en kan nu niet wachten totdat het 2 november is. Dan mag ik officieel testen. Al denk ik dat ik dat iets vervroeg naar het weekend ervoor.

Geplaatst

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

2 oktober - purple1982

2 oktober - Bloempje80

4 oktober - Mommysoonihope

4 oktober - Maaikie

7 oktober - mijnbaby

7 oktober - setje

8 oktober - Joekie

9 oktober - Lee

12 oktober - mama27

13 oktober - Limburgsemeid

13 oktober - jesse 72

17 oktober - Liminous

17 oktober- mywish

19 oktober-annemarie84

21 oktober - Suuska

23 oktober - Jessica

24 oktober- iwish

24 oktober - Liedje

25 oktober- twinkelstar

26 oktober - jo1978

27 oktober - Simone76

28 oktober - Shirley

30 oktober - Iggie

welkom esther en anita..

suuska en jessica bijna testen...oeiii SPANNEND!!

Geplaatst

welkommm ester en anita !!!

annemarie heel veel sterkte...

iggiee is het bloeie gestopt vandaag?

ik heb morgen de bloed test kan niet wachten ben benieuwd...

xxxmywish

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden