Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hee Dames..

Suuskaa beter dat je nog geen blauwe plekke hebt haha ja ik kan het echt niet zelf het doet niet pijn ofz maar het is bij mij meer het idee ik had dat vroeger al dat ik niet tege naalden kan.. dus toen ik hoorde van dat we zelf moeste gaan spuite .. kon er ook nog wel bij..

Purple1982 Wat een verhaal .. ik hoop voor jullie dat deze poging lukt.. :toppie: ik denk dat de wachttijd echt erg is ik denk er nu al non-stop aan laat staan de laatste 2 weken...ik ben benieuwd hoe ik die doorkom..

Wat ik me afvroeg ik heb iets gelezen over accupentuur dat dat zou kunnen helpen zijn er dames hier die dat er bij doen ?

En zijn er dingen die jullie bijv niet doen of juist wel doen of wel of niet eten ?

Ik doe nu gewoon zoals ik altijd doe met eten enz ik ben vorig jaar november al gestopt met roken toen wiste we nog niet da we bij ivf belande maar komt nu nog beter uit en drinken dat doe ik ook niet nu..zijn er dingen waar ik mischien op moet letten tips altijd welkom:laugh:

Ik wil ook graag op de lijstt als het mag.. ik ben begonne met lucrin 9-9 en met gonal-f op 17/9

heb 26/9 de eerste echo om te kijken of er wat gegroeit is ..

ik vroeg me ook af hoe jullie die handtekening onderaan maken

Sorry best veel vragenn .. maar heb er ook zoveel op het moment :)

xxx mywish

Hallo MYwish ,

Ik doe deze keer er akupunktuur bij ,ik weet niet of het helpt ,maar ik ben wel een stuk rustiger dan de andere keren .

Andere dingen die ik niet doe zijn ;warme baden(wel douchen uiteraard hihihi) ,geen sex ,geen kruik tegen de buik (zou veel te warm zijn ), wel altijd sokken aan (koude voeten vermijden) en A-Z mama vitamines nemen.

Verder vraag je hoe je een handtekening maakt , ok...............je gaat bovenin de pagina naar gebruikersinstellingen en dan staat er links in het lijstje ,handtekening aanpassen o.i.d. en daar kun je je verhaaltje ook kwijt .

Veel iefs H

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mamasoonihope Dankjee voor de tips ik ga ze zeker gebruiken..:icon_smile:. ik zit ook nog na te denken over accupentuur .. hoevaak moet je dan daar na toe en wat kost het ongeveer? het lijkt mij dat het ook geen kwaad kan om het wel te doen toch ?

Ik ga straks ff proberen me handtekening te maken.. ik zag dat jullie ook al wat tegen slagen hebben gehad maar dat je nu weer in je wachtweken zit... ik hoop het echt voor je dat het deze keer gelukt is het is echt heel erg als het niet lukt.. maybe zal de accupentuur een handje mee helpen deze keer ben je niet op van de zenuwen in de wachtweken die lijke me nog het ergst op de punctie na daar zie ik ook wel tegen op .. en wat betekent 8 cellig eigelijk?

Ik zag dat je vorige x 2 embryo's terug hebt laten plaatsen ik wou dat liever ook maar het ziekenhuis wil dat we er maar 1 terug laten plaatse ze vinden het risico te hoog met een tweeling kunnen blijkbaar veel meer dingen mis gaan.. maarja ik heb zoiets met 2 heb je meer kans maar het belangrijkste is natuurlijk een gezond kindje zou al dolgelukkig zijn met 1 kindje hoor maar zou je het kunnen vrage om bijv de laatste poging wel 2 te laten terug plaatsen of als hun beslissen van nie dan ook niet doen?

xxx my wish

Geplaatst

hier een update, geen terugplaatsing vandaag, 3 embryo's zijn nu 8 cellig (maar geen top kwaliteit) , TYPE 2, kweet het niet hoe ze dat precies beoordelen. ze willen morgen nog afwachten en als ze alledrie goed doordelen dan wellicht nog wachten tot woensdag, is dus dag 5. heb al gelezen op internet dat Dusseldorf de enige is die dit doet, iets van Cytoblast terugplaatsing. Maar heb ook al hier en daar gelezen dat het goed kan dat op dag 3 de embryo''s nog goed zijn en op dag 5 ze het toch niet redden, de vraag is dan natuurlijk, hadden ze het in mijn baarmoeder dan wel gered? Dilemma, dilemma..morgenochtend hoor ik of het di of woensdag wordt, nog even 2 acupunctuur behandelingen er tegenaan gooien, hopelijk baadt het. Ellende is dat ik al wel een week ziek thuis ben, superverkouden, zweterig maar gelukkig geen verhoging..is iemand bekend met terugplaatsing op dag 5?

Geplaatst

Hoi dames,

Ik meld me ook weer aan.. Ben helaas vandaag van het September bankje gevallen dus ik hoop hier wat meer geluk te hebben :)

Heb net het ziekenhuis op de hoogte gebracht, dus ik hoor morgen wanneer de uitgangsecho zal zijn.

Ik hoop en duim voor een heel mooi groen bankje!

Geplaatst
hier een update, geen terugplaatsing vandaag, 3 embryo's zijn nu 8 cellig (maar geen top kwaliteit) , TYPE 2, kweet het niet hoe ze dat precies beoordelen. ze willen morgen nog afwachten en als ze alledrie goed doordelen dan wellicht nog wachten tot woensdag, is dus dag 5. heb al gelezen op internet dat Dusseldorf de enige is die dit doet, iets van Cytoblast terugplaatsing. Maar heb ook al hier en daar gelezen dat het goed kan dat op dag 3 de embryo''s nog goed zijn en op dag 5 ze het toch niet redden, de vraag is dan natuurlijk, hadden ze het in mijn baarmoeder dan wel gered? Dilemma, dilemma..morgenochtend hoor ik of het di of woensdag wordt, nog even 2 acupunctuur behandelingen er tegenaan gooien, hopelijk baadt het. Ellende is dat ik al wel een week ziek thuis ben, superverkouden, zweterig maar gelukkig geen verhoging..is iemand bekend met terugplaatsing op dag 5?

Hmm, ligt eraan hoe je het bekijkt denk ik.. Mijn cryo's zijn ingevroren op dag 3, worden ontdooit op dag 4 en teruggeplaatst op dag 5.. En ik krijg idd een blastocyste teruggeplaatst..

Ik ben van mening dat als het embryo het buiten je lichaam het niet redt tot dag 5, het in je lichaam ook niet goed zal gaan.. Heb denk ik een beetje het idee dat het buiten je lichaam ''makkelijker'' is om door te delen omdat het verder dan geen andere obstakels om zich heen heeft.. Maar heb er eigenlijk nooit echt dieper over nagedacht..

Heel veel beterschap in elk geval en ik hoop voor je dat ze keurig dag 5 halen!

Geplaatst
Mamasoonihope Dankjee voor de tips ik ga ze zeker gebruiken..:icon_smile:. ik zit ook nog na te denken over accupentuur .. hoevaak moet je dan daar na toe en wat kost het ongeveer? het lijkt mij dat het ook geen kwaad kan om het wel te doen toch ?

Ik ga straks ff proberen me handtekening te maken.. ik zag dat jullie ook al wat tegen slagen hebben gehad maar dat je nu weer in je wachtweken zit... ik hoop het echt voor je dat het deze keer gelukt is het is echt heel erg als het niet lukt.. maybe zal de accupentuur een handje mee helpen deze keer ben je niet op van de zenuwen in de wachtweken die lijke me nog het ergst op de punctie na daar zie ik ook wel tegen op .. en wat betekent 8 cellig eigelijk?

Ik zag dat je vorige x 2 embryo's terug hebt laten plaatsen ik wou dat liever ook maar het ziekenhuis wil dat we er maar 1 terug laten plaatse ze vinden het risico te hoog met een tweeling kunnen blijkbaar veel meer dingen mis gaan.. maarja ik heb zoiets met 2 heb je meer kans maar het belangrijkste is natuurlijk een gezond kindje zou al dolgelukkig zijn met 1 kindje hoor maar zou je het kunnen vrage om bijv de laatste poging wel 2 te laten terug plaatsen of als hun beslissen van nie dan ook niet doen?

xxx my wish

Hallo My Wish ,

Ik ben vandaag de 8e keer naar de akupunktuur geweest ,in mijn geval kost het ong.€50 per keer ,maar het kan zijn dat jouw ziekte kostenverzekering het betaald ,moet je gewoon even in de polis kijken .

Ik zit vandaag op wd 6 en natuurlijk ben ik ook heel erg zenuwachtig ,ook al moet ik zeggen dat ik een beetje meer rustig ben dan de andere keren (misschien wel omdat deze cryo een cadeautje was waar we niks van wisten)

Over de punktie zal ik niet liegen ,bij mij doet dat heel erg pijn .

In het AZM plaatsen ze als de emmys niet van topqualiteit zijn 2 terug ,ook cryos doen ze per twee ,maar heb je topemmies ook maar altijd 1

Mijn cryo was op dag 2 nog 4 cellig ,toen ze mij zijn broertje teruggeplaatst hebben ,maar is voordat ze hem hebben ingevroren nog veranderd in een 8 cellig emmytje

Ik wens je veel sterkte en vooral ook een goede achterban toe,want die kun je wel gebruiken in deze tijd !!

Liefs H

Geplaatst

Meiden ,

Ik heb jullie steun een beetje nodig vandaag ,ik heb als sinds vanmorgen buikpijn en rugpijn en ben een beetje misselijk

geen lage buikpijn ,maar hoge buikpijn

Ik zit op wd 6 vandaag na een cryo en weet niet wat ik ervan denken moet

Liefs H

Geplaatst

hoi...

alle nieuwe dames welkom!!! dat het oktober-bankje maar super-groen mag worden...

@ liminious volgens mij zaten we ook samen op het februari/maart-bankje... lees dat je inmiddels het nodige hebt mee-gemaakt

pfoeiiii... niet niks meis

@ bloempje80 ik duim voor je

@ joekie morgen de punctie.... duim voor je

dat ze maar veel ei-cellen mogen vinden en dat de punctie mee-valt

@ jo1978 we gaan gelijk op.... mag ook de 25ste beginnen met de deca en dan heb ik 19okt de 1ste fm....

morgen de recepten inleveren bij de apotheek... hoop dat ze deze keer niet zo moeilijk doen

ze willen dat ik de medicijnen eerst voorschiet omdat ze op de een of andere manier niet kunnen zien of ik de medicijnen ook ergens anders weg haal en dat ik er een handeltje in drijf... nou NIET dus... ik weet het klinkt heel vaag maar de laatste keer zijn er heel wat telefoontje tussen mij/apotheek en verzekering gepleegt voordat ik mijn spul zo kreeg...

maar goed de vorige keren is het goed gekomen nu vast ook weer!!!

klinkt heel tegenstrijdig dit maar ergens heb ik zoiets van JOEPIE WE GAAN WEER BEGINNEN!!! maar ergens ook wel weer van bleghhh gaat het hele circus weer beginnen...

stom he!!! maar het is 85% joepie hoor en 15% bleghhh

als de eerste spuit weer gezet is al het vast weer 100% joepie zijn....

liefs mone -x-

Geplaatst

@bloempje: kan je helaas niet helpen. Volgens mij had ik wd3. Wat een rollercoaster is het toch... Mijn rietje ging vorige x niet goed. Dan denk ik ook hoe lang blijft het goed in de baarmoeder. Vindt 5 dagen wel positief. Dan is het al heel sterk. Misschien heb ik iets gemist, maar waarom 5 dagen?

@liminous. Welkom. Wat vervelend dat we elkaar telkens weer tegenkomen, betekent weer een tegenslag. Hopelijk nu beter.

@ all Vanmiddag kliniek geweest. Mijn follikel was al gesprongen. Mijn probleem is dat mijn follikel altijd op een uitzondering na niet veel groter wordt dan 16 mm. Alleen met stimulatie lukt dit. Wel balen want dat betekent dat we altijd stimulatie nodig hebben. Geen iui dus helaas. Wanneer dit rietje wel b lijft leven dan woensdag tp. Zo niet, wanneer het niet blijft leven dan is de kans groot dat het laatste rietje ook niet werkt. Nog even in spanning.

Geplaatst

@mommysoonihope ik weet het niet. Weet dat ik van alles voelde maar het niets wil zeggen. Kan alle kanten op. Hoop voor je de goede stterkte me wachten

Geplaatst

Dank jullie wel voor het welkom!

Wat fijn toch he, dat zo'n forum bestaat en je allemaal je ei kwijt kunt.. :)

Mommysoonihope, in dit stadium valt er nog niet veel over te zeggen helaas.. Wel fijn dat je wat rustiger bent als de vorige keer..

Mone, dat kan idd wel kloppen.. Inmiddels alweer bijna 8 maand na de eerste keer ICSI en nog steeds staan we met lege handen. Hopelijk wordt dit bankje mooi groen! Hoop voor je dat ze niet moeilijk doen bij de apotheek..

Ymkeh, laten we dan maar hopen dat dit het laatste bankje is waar we elkaar tegen komen :)

Pff ik weet op dit moment even geen raad met mezelf.. Maak weken van 52 uur, heb een vriend die ongeneeslijk ziek is (ziekte van Bechterew) waarvoor we vaak naar het ziekenhuis moeten en daarnaast ook nog eens alle behandelingen.. En dan moet ik ook nog eens zorgen dat het huis op orde is en dat ik niet in een sociaal isolement raak.. Bah bah, af en toe zou ik willen dat een dag meer uren had haha.

Merk dat ik best wel ondersteboven ben door mn menstruatie. Zeker omdat ik dit weekend en met name vanmorgen toch nog een hele mooie positieve test had..

Nu kan de rollercoaster dus weer van voor af aan beginnen.

Zijn er trouwens mensen hier die bekend zijn met Chlomid? Ik heb geen eigen cyclus dus heb nu 2x Chlomid 100MG gehad, maar ik voel me daar totaal niet prettig bij. Opvliegers niet te zuinig, een rothumeur en hoofdpijn.. Hmm, misschien moet ik toch maar eens vragen of ze ook nog wat anders hebben wat ik eventueel zou kunnen gebruiken..

Vriendlief heeft nachtdienst dus ik kruip lekker mn bedje in.. Sweet dreams allemaal en tot morgen!

Geplaatst

Hoi meiden,

de punctie is goed gegaan... er zijn veel eitjes aangeprikt en er waren er 14 goed genoeg...

donderdag horen we of er een tp is en of we cryos hebben.... spannend!

Joekie hoe is het met jou?

Geplaatst

Hoii hoii Liminous

Ik las jou berichtje hier ik hoor nog op het september bankje thuis maar lees hier af en toe ook even mee.... Ik heb zelf ook Chlomid gehad omdat ik een veel te lange cyclus heb dus ook geen eisprong aan maak de helft van de tijd ik voelde me bij chlomid ook niet fijn opvliegers humeurschommelingen enz nu dat ik met iui ben begonnen krijg ik puregon en pregnyl bij de puregon moet ik zeggen dat ik daar geen last meer van heb en het doet zijn werk net als chlomid het enige nadeel isdat je moet spuiten! Ik weet niet of je er wat aan hebt hoor maar dacht kan altijd ff reageren!!

Voor de rest wil ik je heel veel sterkte wensen met alles want zo te lezen maak je nogal wat mee..... Misschien is het niet verkeerd om de boel een keer de boel je laten en een rustmomentje voor jezelf te pakken!! Want dat kun je hard nodig hebben....

Groetjes amanda

Geplaatst

Hi,

Ik heb een vraagje....

Wanneer hoor je bij welk wachtbankje?

Ik ben in augustus al begonnen met deca en daaropvolgend de menopur. Na een dosis verhogingen en veel FM odat de follikels nieu wouden groeien, moest ik over op Glonal F. En dat werkte :)

Vandaar dat alles een betje langer duurde dan gepland. Ik heb gister de punctie gehad en hoor waarschijnlijk vandaag wanneer de tp zal plaatsvinden.

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd bij welk `wachtbankje`ik thuishoor :)

Wil graag met jullie mee kletsen!

Groetjes Marion

Geplaatst

Amanda, bedankt voor je berichtje! Dat kan ik dan idd wel ff opperen..

En idd, ben erg gehecht aan rustmomentjes maar die zijn tegenwoordig ver te zoeken.. Ik probeer meestal in het weekend rustig aan te doen maar dat gaat helaas ook niet altijd.. Bedankt in elk geval!

Iemand trouwens enig idee hoe lang Puregon houdbaar blijft als de ampul al geopend is? Ik heb nog een pen met ampul liggen van Maart, maar weet dus niet of ik dat dan nog kan gebruiken..

Sweetformysweet, welkom hier! Volgens mij mag je idd testen in Oktober dus dan val je onder dit bankje :)

Liefs

Geplaatst

Sweetformysweet welkom!!!

@ liminious weet het niet precies maar dacht ergens een keer te hebben gelezen na opening 3 weken ofzo... Niet echt lang in ieder geval... Dus denk niet dat je het nog kan gebruiken

Geplaatst

Hallo Meiden ,

Ik heb vandaag (op wd 7) na een cryo tp met een kv test (2 voor €5) licht postitief getest ,

Ik had gisteren krampen en was vanmorgen alweer misselijk dus ik kon mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen .

Ik heb op mijn 1e poging na nooit meer een positieve test in mijn handen mogen hebben dus ik ben al heel blij .........wat er ook uit mag komen ,we hopen natuurlijk een baby .....................duh !!

Nu hebben we besproken dat we nu niet meer testen tot vrijdag (als ik dat kan volhouden hahaha)

Liefs H

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden