Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Nikkie,

Ik geloof er allemaal niet zo in hoor, maar moet wel eerlijk zeggen dat al dat rood me toch wel beetje achter de oren deed krabben... heb het dus even proberen op te zoeken, maar het enige wat ik kon vinden staat op deze website. En als ik het goed lees, dan zou de negatieve invloed deze maand weg moeten zijn. Maar vind het allemaal wel erg vaag... Laten we het hopen! Op naar veel groen om al het rood in aug en sept te compenseren!

liefs,

Mariek

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Mariek, dat meen je niet, ik vind dat echt zo slecht, waar zit je? HOe voel je je?

@all Ik ben net terug van een fm meting en die moet nog behoorlijk wat groeien voor een cryo tp. Heb besproken dat ik er bang voor ben dat dit rietje ook niet goed uitkomt en dat begrijpt mijn dokter wel, die kans was er ook wel dat ook dit rietje niet blijft leven. waarop ik heb gevraagd of ik een iui mocht en een eventuele cryo tp als het wel goed ontdooit en goed blijft, daar gaat ze nu over nadenken. Ze was er geen voorstander van maar ze denkt er iig over na. Ze was op vakantie vorige keer toen ik de tp zou hebben en begreep ook niet waarom er geen extra rietje was ontdooit. Dat geloof je toch niet, als ze er wel was, was het andere rietje ook ontdooit en wisten we of die wel zouden blijven leven. Maar ja. nu afwachten. Misschien iui en tp. Of geen van beiden. Nog even onzekerheid.

Geplaatst

@Mijnbaby. Succes morgen meid met jullie 1e FM!

@Ymkeh. Sterkte met die onzekerheid en het afwachten ... blijft lastig he ...

@Mariek. Nou das goed nieuws als die negatieve Mars invloed deze maand verdwijnt! Het september bankje gaat al net zo dramatisch worden als ons augustus bankje. Vreselijk om te zien ... Gelukkig is er net weer een nieuwe groene bij gekomen, das zo fijn om te lezen!

Geplaatst

Vandaag eerste fm gehad, het zag er gelukkig goed uit.. er zaten hele mooie tussen..

ook veel kleintjes.. vrijdag hem ik fm 2 en als het allemaal goed loopt zondag of maandag de punctie

Geplaatst

Mijnbaby, we lopen echt gelijk op!! Gezellig hoor! Ook ik heb zondag of maandag de punctie :)

Ik ben weer terug van de fm! Vijf follikels tussen 13-16 mm.

Daarnaast nog wat onder de tien maar die tellen ze niet mee.

Vrijdag weer fm. Ws laatste voor de punctie.

Ben benieuwd hoor.. Die 300 eh Puregon moeten toch wat doen zou je zeggen...

Geplaatst

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

30 sept - Shirley (deca+gonal-f)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

FM

16 september - Mijnbaby (2e fm)

16 september - Joekie (3e fm)

Punctie

18/19 september - Joekie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

eind sept - mijnbaby

eind sept - Rosella (cryo)

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Geplaatst

Mijn baby en Joekie jullie gaan idd gelijk op.

Fijn joekie dat je het met meer eenheden goed groeit.

Ik heb gisteravond de ovitrelle gespoten.

Nu afwachten of ze maandag goed grnoeg zijn voot terugplaatsing. Ze zitten met 2in een rietje en als ze allebei goed ontdooien plaatsen we ze allebei terug.

Nu lekker aan het spelen met m'n nieuwe telefoon :-)

groetjes,

roos

Geplaatst

Joekie:

We lopen idd gelijk op:) wat leuk....

Ik mag vrijdag ook weer voor een FM en als het goed is dan zondag/maandag punctie spannend!

ik weet niet hoeveel er zaten.. en waren ook wat kleintjes van 11 enzo.. maar er zat gelukkig ook

wel links en rechts wat grote bij... ik hoor vrijdag hoeveel er +- mee doen voor de punctie...

Geplaatst

Hallo dames,

Ik wil zo graag mijn ei ehhhh (kwijt is hier niet de juiste woordkeuze) bij me houden:happy7: .

Ik heb 12-9 een eerste terugplaatsing gehad van een cryo. Ik zou zo graag met jullie mee willen kletsen, maar ben zo bang om mee te doen. Ik heb namelijk al uit een eerste ICSI poging een fantastische dochter en voel me schuldig naar sommigen dat ik zoveel geluk heb gehad. Ik gun het jullie allemaal van harte. Ik denk dat we als we allemaal voor elkaar het beste wensen, ooit al onze dromen uitkomen, omdat we positieve energie sturen en daarna ontvangen. Klinkt vast te zweverig, maar goed misschien ben ik een klein beetje zweverig. Ik loop namelijk nu al 2 dagen (op) met eieren :happy7:

Ik heb weinig ervaring met cryo's, maar het is in mijn natuurlijk cyclus teruggeplaatst en het is een blastocyst. Ik heb er zelf een heel goed gevoel bij, maar ik kom maar weinig successtory's tegen over cryo's. Daarom vraag ik mij af of ik niet te positief ben. Net zoals ik me afvraag of het wel oke is dat ik vandaag al 3 koppen koffie heb gedronken. En me afvraag of ik nog wel ham, komijnenkaas en weet ik veel mag eten. Ik wil zo graag een succesje neerzetten voor alle dames op de wereld, it keeps the hope alive, maar heb geen enkele mogelijkheid om dit voor mijn gevoel te beïnvloeden, behalve dan het positieve gevoel vasthouden.

Ik heb met mijn man afgesproken het aan niemand te vertellen, omdat bij een negatief resultaat, je dit ook weer moet vertellen. Maar ik wil zo graag met iemand erover praten en hoop dan ook dat ik me bij jullie mag aansluiten.

Liefs,

Mama van Carmen

Geplaatst

Welkom mama van Carmen!

Gezellig dat je mee komt kletsen en ik hoop dat er een positievetest voor je in het verschiet ligt!!

Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt!! Hopelijk klopt het! :)

Geplaatst

Ook van mij hallo mama van carmen.

Lastig he als je het aan niemand vertelt,

terwijl het je wel heel erg bezig houdt.

wij hebben het ook aan niemand vertelt,

dus ik snap je erg goed.

groetjes,

roos

Geplaatst

@ Loeki thnx en voor jou wens ik dat ook

@ Rosella: hallo naamgenoot (gniffel, heb bewust maar andere afzender gekozen om de verwarring te voorkomen). Ik lees dat jij ook een cryo teruggeplaatst krijgt. Vind je het ook zo spannend en ben je je ook continu aan het afvragen of alles wat je eet of drinkt en doet wel mag? En het is idd zo zwaar om het voor je te houden.

Dit is wat ik nu voel na 2 dagen terugplaatsing: gevoelige tpls, angry bird gevoel hahaha ben echt niet te genieten, gekriebel in mijn buik, nuongekleurde gele plas (excuses voor de platte tekst) en ben de hele tijd afleiding aan het zoeken. Ik heb nog nooit zo hard gewerkt op mijn werk hahahaha

Ik ben ook bbenieuwd naar al jullie symptomen na de terugplaatsing. Wie weet hebben onze collega-ivf moeders hier straks ook wat aan. Ik weet wel dat iedere vrouw weer anders reageert, maar vind het zelf ook fijn om te lezen wat er bij anderen speelt...een soort herkenning.

Iedereen zoveel succes en liefde gewenst

Geplaatst

mamavancarmen: na mijn ivf tp voelde ik van alles, harde vierkante borsten, niet te genieten, hoofdpijn, misselijk, zin in hartige dingen, ik dacht ik ben zwanger, maar toch neit, had zelfs positief getest, maar uiteindelijk toch niet. Ik weet niet of het door de bolletjes komt, maar het zei in mijn geval iig weinig. Laten we voor jou hopen dat alles heel veel zegt. Succes

Geplaatst

Hi Ymkeh,

Ik heb er toch een heel positief gevoel over. Ik snap wel wat je zegt hoor. Het is natuurlijk de wens is de vader van de gedachte, maar toch.....ik voel me zo goed..... kan zijn dat ik mezelf in de mailing neeem....maar toch.... ik heb zo een goed gevoel erover.... ik kan het moeilijk onder woorden brengen....

Ik hoop voor jou net als voor mezelf en al die anderen dat we ons deze maand gelukkig mogen prijzen.

Liefs,

Mama van Carmen

Geplaatst

@all, ik kom op het Oktober bankje terecht, heb morgen punctie en dan ma/di/wo terugplaatsing...dus dat wordt testen in Oktober. hopelijk kleuren we allen groen.

pfff nerveus..

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

FM

Punctie

16 september -bloempje80

18/19 september - Joekie

19/20 sept - bloempje80

eind sept - mijnbaby

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

Geplaatst (aangepast)

Hoi,

Ik kom hier ook maar eens meekletsen, wie weet brengt het geluk. :happy3:

Manlief en ik zijn, na 7 mislukte IUI's, nu bezig met IVF nummer 1.

Ik ben 8 september begonnen met Lucrin en vanaf 17 september komt daar Gonal-F bij.

Zijn hier meer dames die Lucrin krijgen?

Ik geloof dat dat veel minder gebruikt wordt dan deca, kan er ook op Google niet heel veel over vinden.

Even een poging om te kijken of ik mezelf in het mooie lijstje geplaatst krijg, ben nieuw hier dus weet niet zo goed hoe het werkt...

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

8 sept - Suuska (lucrin +(17sept) gonal-f)

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

FM

Punctie

16 september -bloempje80

18/19 september - Joekie

19/20 sept - bloempje80

eind sept - mijnbaby

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

aangepast door Suuska
Bloempje erbij gezet
Geplaatst

Het zit niet echt mee. :( Zondag moet ik terugkomen voor de 4e en hopelijk laatste FM!! Vind het nu wel welletjes zeg! Mijn buik voeld opgeblazen en ik moest nieuwe puregon halen want ik was er doorheen :(

Gelukkig zijn er nu wel 8 follikels te zien tussen de 10 en de 19 mm!

Hoe was het bij jou mijn baby?

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

8 sept - Suuska (lucrin +(17sept) gonal-f)

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

FM

18 september - Joekie (4e fm)

Punctie

16 september -bloempje80

19/20 sept - bloempje80

eind sept - mijnbaby

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

Geplaatst

@Joekie. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar een punctie maar zie het positief dan kunnen ze nog even lekker door groeien joh. Mooi aantal hoor 8 stuks.

@Suuskaa. Welkom en succes met jullie 1e en hopelijk laatste IVF poging.

@Bloempje. Hoe is vandaag je punctie gegaan? Nu duimen voor een mooie bevruchting.

@MamavanCarmen. Inderdaad hou dat positieve gevoel vast. Naar mijn idee helpt dat echt. Succes!

Ik heb vandaag weer mijn wekelijkse acupunctuur sessie gehad ... haha. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik er van moet denken. Baat het niet dan schaadt het niet is mijn motto. Ik kijk uit naar woensdag, dan gaat de eerste deca er weer in. Ik ben er klaar voor om het traject weer in te gaan. Qua kilo's ben ik er nog niet klaar voor maar dat neem ik maar even voor lief, alles voor het goede doel zeg ik dan maar.

Geplaatst

Hallo Meiden ,

Ik ben niet nieuw op het forum ,maar ik heb een hele tijd niet actief meegedaan .

Ik zit nu in de wachtweken na onze allerlaatste betaalde poging ,deze keer heb ik de tp gehad van een 8-cellige cryo.

We wisten helemaal niet dat we een cryo hadden ,ik had al via het groentevak topic dankzij een paar heel lieve vrouwen alles bij elkaar voor een zelf betaalde poging en toen ik het zh belde kreeg ik te horen dat ik nog een cryo had ................

Mij tp is geweest afgelopen dinsdag de 13e en ik mag pas de 4e Oktober testen wat is dat een verschrikkelijk lange tijd he ?3 weken is de standaard ww in maastricht voor een cryo

Meiden we gaan voor een grasgroen Oktober bankje of niet ??

Kan iemand mij in het lijstje plakken ?

Thanks H

Geplaatst

Wow mijn baby, wat relaxed dat je al na 2 fm's gelijk de punctie ingepland krijgt! Heerlijk!!!

Ik hoop je snel te volgen ;)

Zie je er tegenop? Wat voor medicatie krijg jij bij de punctie?

Mommysoonihope: welkom!! Spannende tijden bij jou! Hopelijk kelur je het een beetje groen hier ;)

Geplaatst

Start

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

FM

18 september - Joekie (4e fm)

Punctie

16 september - bloempje80

19 september - mijnbaby

19 september - bloempje80

22 september - mijnbaby

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

4 oktober - Mommysoonihope

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden