Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2011


Mariek

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Joekie: Aha, ik doe het korte protocol dus is weer heel anders. Heb wel het idee dat ik meer succes verhalen bij lang hoor... Of lijkt dat maar zo?

Nikkie: Succes met opletten! Pff vind het ook erg lastig. Heb voordat ik met icsi begon 10 weken cambridge dieet gedaan en ben daarmee 8 kilo kwijt geraakt. Had al een paar verhalen gelezen van meiden die waren aangekomen door de hormonen dus dacht dan kan ik mijn overtollige kilo's maar vast kwijt zijn voordat er nog meer bij komt.

 

Ik ga trouwens volgende week met acupunctuur en heb net pillen voor mijn vriend binnen gekregen, b daddy. HIj maakt er elke keer grapjes over die naam.... hahaha maakt mij niet uit als het maar helpt! Iemand ervaring met 1 van de 2???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige keer ook acupunctuur gedaan. De eerste twee pogingen (vers, 1e cryo). Niet meer voor de 2e. Bij de 2e heb ik het over een heel andere boeg gegooid en ben ik een paar dagen voor de terugplaatsing Valdispert (of was het Plantival?) gaan slikken en heb dat trouw elke dag doorgedaan tot de testdatum. En toen wel zwanger. Maar of het daarmee te maken had? Je leest zoveel tegenstrijdige berichten. Wel/geen acu, wel/geen granaatappelsap, wel/geen aspirine, wel/niet veel bewegen etc etc... ik ben er niet van overtuigd dat het ene echt beter helpt dat het andere. Dat een goede doorbloeding van de baarmoeder beter is dan niet, ja, daar kan ik inkomen. Maar ik heb ook wel eens gelezen op een medische site over vruchtbaarheidsbehandelingen dat ze steeds meer het idee hebben dat de embryo zelf bepaalde stofjes afgeeft die de innesteling op gang brengt... en daar doe je volgens mij niet zoveel aan ;-) Denk wel dat stress niet goed is. Dus daarom ook acupunctuur gedaan, voor de ontspanning. Later dus Plantival genomen voor hetzelfde. Werkte wel, was heel ontspannen ;-) Heb het afgelopen keer niet gedaan, maar ga het voor de komende cryopoging wel weer doen.

 

b daddy pillen, haha! Inderdaad erg grappige naam. Wat zit er in die pillen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden

 

Even snel ( ben in de baas z'n tijd Foei!)

Vanochtend echo gehad en naar verwachting nog niet heelveel activiteit,

maar wel al baarmoederslijmvlies dat een beetje aan het opbouwen is

en ze zag 1 blaasje van 10 mm die het misschien wel gaat worden,

dus nog even afwachten. Maandag weer echo en als het dan gegroeid

is gaan we het proberen in eigen cyclus en anders toch met de

progynova. Ik hoop zo dt m'n lichaam mee gaat werken.

Ga snel verder. We hebben een mevrouw op de afdeling die

gaat bevallen van een drieling spannend!

 

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden

 

@ rosella spannend allemaal weer he... op naar maandag!!!

en wat joekie ook al schreef leuk werk heb je...

 

@ jo hele fijne vakantie!!!

 

@ nikkie hier ook wat kilootjes teveel... ik probeer ook gewoon een beetje op te letten met alles want streng op dieet hou ik nog geen uur vol :)

 

hier vandaag de papieren binnen gekregen... 25 sept start deca... 12 okt puregon erbij en dan 20 okt de eerste fm

er zat nu ook een formuliertje bij om een telefonische afspraak te maken of je er 1 of 2 terug-geplaatst wil krijgen... [we gaan voor 2 als we die mogen hebben natuurlijk] en dan kan ik ook gelijk even navragen over mijn dosering puregon... icsi1 had ik 100eenheden puregon en maar 2 follikels icsi2 125 eenheden en 4 follikels...

op de papieren van nu staat weer 100eenheden?!? maar goed even een belletje en dan word dat ook wel weer duidelijk :)

liefs mone

Link naar reactie
Delen op andere sites

grhhh!!! heel verhaal getikt... verstuurd en nu issie weg!!!

maar goed op nieuw

 

@ rosella spannend hoor... op naar maandag

en wat joekie ook al zei leuk werk heb je!!!

 

@ jo fijne vakantie!!!

 

@ nikkie hier ook kilootjes teveel hoor

probeer ook gewoon beetje op te letten met alles want een echt dieet hou ik nog geen uur vol :)

 

vandaag papieren van het ziekenhuis gehad... 25 sept deca 12 okt puregon en dan 20 oktober de eerste fm

[geen uitgangecho deze keer?!?] en er zat een papiertje bij voor een tel-afspraak of we er 1 of 2 teruggeplaatst willen krijgen [we gaan voor 2 mogen we die hebben] en mijn dosering puregon is weer naar beneden gezet... even vragen of dat wel klopt...

liefs mone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijnbaby succes met je fm!

 

Joekie heb jij zeker ook binnenkort je eerste fm?

 

Mone ik zou het ook zeker vragen hoorvan de eenheden.

Ik weet dat ze bij ons in het ziekenhuis standaard met 150 EH beginnen.

Maar ik loop niet in nijmegen en elk ziekenhuis doet het anders.

 

Enne ik heb zeker leuk werk. Zeker omdat ik ook vrouwen voorbij zie

komen die een kindje krijgen dankzij IVF/ICSI.

Ik hoop zo dat wij ook een keer mogen!

 

Fijne dag allemaal

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Ymkeh,

Gaan we weer gezellig naast elkaar op deze bank zitten. Kom ook van de aug bank. En wat kleurt sept rood, gatver. Hoe kan dat toch. Mijn vriend, een en al nuchterheid, had iets gehoord op de radio over de stand van Mars en de negatieve invloed daarvan, of iets dergelijks. Je zou het haast gaan geloven...

 

Dan gaan we ongeveer gelijk op met de cryo tp deze maand. Heb als alles meezit ook eind sept de tp en halverwege okt de test. Hoop voor ons allemaal dat het een heeeeeel groen bankje wordt!

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

22 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

30 sept - Shirley (deca+gonal-f)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

 

FM

12 september - Joekie

14 september - Mijnbaby

14 september - Joekie

 

Punctie

begin okt - Jo

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

eind sept - mijnbaby

eind sept - Mariek (cryo)

eind sept - Rosella (cryo)

eind sept - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

 

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joekie: Spannend morgen, ben benieuwd hoe alles aan het groeien is!

Mariek: Je leest inderdaad zo veel tegenstrijdige berichten. Het heeft ook wel met geluk te maken denk ik. Maar goed wat je ook al zei acupunctuur maakt ook dat je ontspannender erin staat dus dat kan zowiezo geen kwaad. Hahaha ja lachen he die naam. Dit is de omschrijving:

B-Daddy bevat Q10 en SelenoPrecise, een gepatenteerde stof die de aanmaak van normale, gezonde spermacellen stimuleert en bovendien het DNA in de zaadcel beschermt.

Klint goed, hopen dat het ook echt effect heeft. Ik zou bij de volgende poging toch wel graag wat cryo's achter de hand hebben..

Ymkeh: Wat een domper zeg van de cryo. Hopelijk volgende ronde wel succes.

Misschien klopt het wel wat je vriend heeft gehoord Mariek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey joekie en hoe is het gegaan vandaag bij je fm?

 

Hier verder weinig nieuws... Ziekenhuis gebeld ivm de dosering puregon... Klopte dus idd niet (kan gebeuren :) ) de dosering is nu gezet op 175 eenheden...

Nu op naar de 25ste dan kan de 1ste spuit er weer in...

 

Hoe gaat het verder met iedereen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dames,

Hey Mariek, ja zijn we weer, word je niet vrolijk van, augustus en september, nu las ik net dat Jet zwanger is, gelukkig weer wat groens, en daar zitten we weer. Ik zit met dubbel gevoel dat op de lijst plaatsen niet veel geluk brengt, ik ga zo effe knippen en plakken en laat het dan open, bijgeloof :)

HOi Shirley dank je.

 

HOe gaat het met jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

22 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

30 sept - Shirley (deca+gonal-f)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

 

FM

12 september - Joekie

14 september - Mijnbaby

14 september - Joekie

 

Punctie

begin okt - Jo

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

eind sept - mijnbaby

eind sept - Mariek (cryo)

eind sept - Rosella (cryo)

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

 

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

22 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

30 sept - Shirley (deca+gonal-f)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

 

FM

12 september - Joekie

14 september - Mijnbaby

14 september - Joekie

 

Punctie

begin okt - Jo

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

eind sept - mijnbaby

eind sept - Rosella (cryo)

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

 

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mariek balen zeg!!!!!

 

Mone goed dat je dus even gebeld hebt! nog even rust tot de 25e.

 

Joekie en..? wat te zien

 

Shirley hoe is het met jou?

 

Hier goed nieuws er is een follikel aan het groeien.

Joepie! waarschijnlijk een terugplaatsing in eigen cyclus.

Geen progynova!!.

Zo nu even rustig ik heb nu een follikel van 15 mm.

Morgen terugkomen en als de follikel dan groot genoeg is.

Volgende week maandag terugplaatsen.

 

iedereen succes,

groetjes,

roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie!! Fijn Roos!!

Dat is goed nieuws ;)

 

Ik ben vanmorgen voor 1e fm geweest. Er waren aan de ene kant 2 follikels van 13 en 1 van 10 en de andere kant 1 van 10 geloof ik. Er waren nog wat kleintjes maar onder de tien mm telde ze niet mee.

Ik moet vanaf vandaag 300 puregon ipv 150 spuiten en dan woensdag terugkomen voor 2e fm.

 

Ben benieuwd of er nog een paar kleine bij gaan groeien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mariek. He balen voor je zeg dat het zo druk is in het ziekenhuis en je dus een maand moet overslaan.

Vraagje ... heeft je vriend ook nog gehoord hoe lang Mars in deze stand blijft staan? Ik zit namelijk niet op die negativiteit van Mars te wachten! Ik ben toe aan veel positiviteit!

 

@Roos. Dat is goed nieuws van die groeiende follikel en de TP in je eigen cyclus.

 

@Joekie. Jij ook op de goede weg. Hopen dat die kleintjes een groeispurt gaan maken.

 

Ik ben vrijdag nog even langs het ziekenhuis geweest. Het nieuwe behandelplan en medicijnen opgehaald. Het is weer veranderd, nu toch weer woensdag 21 september de eerste deca spuit. Verder ga ik trouw elke week naar acupunctuur (nu 3x geweest), ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet denken ... heb nog steeds een houding van baat het niet dan schaadt het niet. Het lijnen gaat gestaag. Snoep niet. Eet gezond. Probeer meer te bewegen. Ga nu dus 40 baantjes zwemmen met een vriendin. Fijne avond allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start

23 aug - Joekie (deca)

25 aug - Jo

?? aug - Mijnbaby (deca)

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

30 sept - Shirley (deca+gonal-f)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

6 september - Joekie

 

FM

12 september - Joekie

14 september - Mijnbaby

14 september - Joekie

 

Punctie

begin okt - Jo

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

eind sept - mijnbaby

eind sept - Rosella (cryo)

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

 

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden