Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 957
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Bloempje meldplicht!!! :D Hoe is het bij jou gegaan??:happy11:
Bij deze..punctie was vreselijk boe hoe, eerste keer vond ik meevallen, maar dit viel me toch even goed tegen, maar ok voor het goede doel. Van de 16 follikel zijn er 14 eicellen gevonden, uiteindelijk gingen er al direct 3 kapot..bleven er 11 over voor bevruchting... En er zijn er uiteindelijk 6 goed bevrucht. 3 zijn er al direct ingevroren dus heb geen idee vandekwaliteit en 3 liggen er in de stoof zich te ontwikkelen, hopelijk gaat dat goed want tja geen idee hoe de cryo,'s. zijn want die vriezen ze a direct in,is nieuw bij geertgen, die werken nu mrt kinderwunsch in duseldorf samen. Had stiekem op meer gehoopt..ben stiekem bang dat de verse misschien niet goed ontwikkelen en wat dan.... En hoe is de status bij jou
Geplaatst

Balen dat de punctie tegenviel, Bloempje.

Ik hoop dat de drie verse van goede kwaliteit zijn zodat je de cryo's niet nodig hebt.

Ik zie dat ik uit het lijstje verdwenen ben, mag ik er weer in?

Onder Start

8 sept - Suuska (lucrin +(17sept) gonal-f)

En onder FM

26 sept - Suuska (1e FM)

Geplaatst

Suuska, je staat er weer bij (bij de fm)

De lijst wordt up to date gehouden vandaar dat bij de start alleen de dames staan die nog moeten beginnen.

Anders wordt de lijst enorm lang.

Start

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

30 sept - Shirley (deca+gonal-f)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

FM

18 september - Joekie (4e fm)

26 september - Suuska (1e fm)

Punctie

19 september - mijnbaby

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

19 september - bloempje80

22 september - mijnbaby

eind sept - Rosella (cryo)

'''' - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

4 oktober - Mommysoonihope

Geplaatst

Bloempje wat balen dat het zo naar ging!!!

Nu maar hopen dat er een prachtig emmytje terug geplaatst kan worden dat 9 maanden blijft plakken!!

Spannende dagen zo toch hé!! :(

Wel gek dat ze direct al 3 cryo's hebben ingevroren! Is de eerste keer dat ik het zo hoor!

Hopelijk zijn de andere van prachtige kwaliteit!

Geplaatst
Bloempje wat balen dat het zo naar ging!!!Nu maar hopen dat er een prachtig emmytje terug geplaatst kan worden dat 9 maanden blijft plakken!!Spannende dagen zo toch hé!! :(Wel gek dat ze direct al 3 cryo's hebben ingevroren! Is de eerste keer dat ik het zo hoor!Hopelijk zijn de andere van prachtige kwaliteit!
Ja dat is nieuw sinds dat geertge. Met Düsseldorf samenwerkt, betekent wel dat de kans op goed ontdooien 90 procent is maar ja hoe de kwaliteit dan is. Ps nog meer mensen die bij geertgen lopen hier?
Geplaatst

Hee dames..

Ik las jullie forum en het lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen.

Omdat ik op dit moment niemand eigelijk heb om er mee over te praten lijkt het me leuk om met vrouwen te praten die in het zelfde schuitje zitten..En ik las dat jullie ook allemaal rond deze maand beginnen of te horen krijgen of het gelukt is dus hoop dat ik me erbij mag voegen..

Mij vriend en ik beginnen deze maand aan onze eerst ivf behandeling..Ik zelf ben 22 en mij vriend is 28 we zijn nog best jong dus maar ze waren er al snel achter wat er aan de hand was ik heb namelijk afgesloten eileiders dus we hebben geen andere behandelingen gehad en beginnen nu meteen met ivf..

Soms vind ik het echt moeilijk om er mee om te gaan weet niet of jullie dat ook hebben? Ik was voor dat we bezig waren met deze behandeling al als de dood voor ziekenhuizen en naalden en medicijnen altijd al geweestt .. nu heb ik onder hand alles al gehad laproscopie enzz.. met veel angst ondergaan en dan de uitslag werd er nie veel beter op...:( nu zijn we al een paar dagen aan het spuiten ik ben begonnen met lucrin te spuiten mij vriend moet het doeen haha ik kan echt geen naald zien dus ik ben blij dat hij het doet en sinds vandaag dus ook begonnen met gonal-f ik heb nog helemaal geen ervaring met ivf behalve de vele informatie die ik van het ziekenhuis gekregen heb maar het lijkt me leuk om met jullie te kunnen praten en deze tijd door te komen

Groetjess mywish

Geplaatst
Suuska, je staat er weer bij (bij de fm)

De lijst wordt up to date gehouden vandaar dat bij de start alleen de dames staan die nog moeten beginnen.

Anders wordt de lijst enorm lang.

Aha, ik wist niet dat de lijst zo werkt. Dank voor de uitleg. :happy8:

Welkom mywish.

Nog iemand die aan de Lucrin zit ipv deca.

Ik hoop dat je snel succes hebt.

Geplaatst

De laatste fm gehad vanmorgen! (4e)

Dinsdag de punctie!

Start

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

FM

Punctie

19 september - mijnbaby

20 september - Joekie

22 september - mijnbaby

23 september - Joekie

eind september - Rosella (cryo)

?? september - Ymkeh (cryo)

begin okt - Nikkie

Geplaatst

Hee Dames,

Leuk dat ik mee mag praten Gistere de eerste gonal-f gezet had tot nu toe niet echt bijwerkingen (hoop die ook niet te krijgen)

Suuska ik zag dat jij ook gisteren begonnen bent met je gonal-f Wij lopen wel erg tegelijk dan had je ook nergens last van?

ik had een vraag wat betekent fm want dat heb ik nog niet gehoord en waarom krijgen sommige lucrin en andere deca?

ik heb trouwens 26 september me eerste echo weer op het ziekenhuis kan niet wachten want vind al dat spuite niks maar ja het is voor een goed doel dat moeten we maar voor ogen houden

groetjes my wish

Geplaatst

Suuska ik zag dat jij ook gisteren begonnen bent met je gonal-f Wij lopen wel erg tegelijk dan had je ook nergens last van?

groetjes my wish

Inderdaad precies tegelijk. en ook de 26ste de eerste echo.

Ik heb behoorlijke hoofdpijn gehad t/m vrijdagochtend, maar ik weet niet of dat van lucrin of van de pil kwam (ik kreeg vroeger ook altijd hoofdpijn van de pil).

Waarom soms lucrin wordt voorgeschreven en meestal deca weet ik niet, dat vroeg ik me ook al af.

Ik heb wel gevonden dat lucrin over het algemeen minder bijwerkingen geeft, dus daar hebben we mazzel mee. :happy:

Geplaatst

Haha toevallig ja dat wij tegelijk de eerste echo hebben ik ben rond 9 uur aan de beurt.. ben benieuwd hoe het iedereen hier vergaat en hoeveel van ons deze maand het geluk hebben om zwanger te zijn.. wat is jou leeftijd eigelijk suuskaa?

ik had vorige week ook wat hoofdpijn niet echt heel erg maar denk dat het van de lucrin komt op het ziekenhuis zeide ze dat da de enigste bijwerking gaf bij lucrin dus dan hebben wij geluk mij vriend heeft eergistere mis geprikt dus enigste wat ik heb is een grote blauwe plek op me buik tot nu toe.. maar ja kan gebeuren ben allang blij dat ik het niet zelf hoef te doen dan lag ik zeker iedere avond knock out moet me er nu echt al heletijd toe zetten maar zolang ik nie kijk gaat het goed:laugh:

groetjes my wish

Geplaatst

Ik mag om tien uur.

En ik ben al 38.

Ik heb trouwens geen moeite met prikken.

Bloedprikken is altijd wel een drama omdat ik heel dunne adertjes heb, maar die naald mijn buik infrotten is gelukkig geen probleem. (nog) Geen blauwe plekken dus. :icon_smile:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad van 2 embryo's (eentje 7- en eentje 8-cellig) en mag op 2 oktober testen.

Ik dacht dat dan ook NU het moment is aangebroken om me hier te melden (wachtbankje), maar als ik de laatste reacties lees...had ik al eerder mee kunnen schrijven.

Zit ik op dit wachtbankje (van oktober) wel goed trouwens?

Zou iemand mij ook op de 'lijst' kunnen zetten....ik weet niet hoe ik dat doen moet. Omdat ik ook niet weet hoe ik zo'n onderschrift kan regelen (historie), zal ik me hieronder even voorstellen.

Ik ben getrouwd. Ik ben 29, mijn man 34. 9 jaar geleden zijn we in het ziekenhuis gestart met onderzoeken en daarna behandelingen.

Diagnose: PCOS. Omdat ik destijds jong was (20 jaar) zijn we 'klein' gestart:

Ovulatie-inductie met 1tablet clomid, daarna 2tabletten, 3tabletten. Daarna met Puregon ovulatie-inductie (streven was dan om 2 follikels te krijgen); ook 6x.

Omdat ik toen het idee had dat dit wel eens lang kon gaan duren; en ik kreeg gelijk :( zijn we naar de Isala-klinieken gegaan (Zwolle), zodat ik het beter kon gaan combineren met mijn werk.

Daar aangekomen stelde de gyneacoloog voor om met IUI te beginnen en wij waren dolblij. We waren inmiddels alweer een paar jaar verder met 'klein starten wegens mijn leeftijd', onderzoeken en wachten.

6x IUI gedaan. Doordat er vaker complicaties optraden aan het begin of tijdens de behandeling, is daar wederom flink wat tijd in gaan zitten (incl. verplichte wachttijden natuurlijk).

En toen door voor IVF. Als ik terugkijk was onze koek al aardig toen we eindelijk konden starten met IVF. Al die jaren zonder resultaat en alle emoties die de wens met zich mee brengt incl. behandelaspecten (wachten, hopen, vrezen, verdriet, rouw, teleurstelling, wachten, medicatie, spanning etc.).

IVF 1 : 2 verse embryo's en 2 cryo's teruggeplaatst : niet zwanger

IVF 2 : 2 verse embryo's teruggeplaatst : ZWANGER! en op in april 2010 moeder geworden van een zoon

IVF 1 en 2 (en al die 8x dat we gepoogd hebben tot een punctie en terugplaatsing te komen, maar wat niet lukte door complicaties) beide keren in het ziekenhuis opgenomen wegens overstimulatie, zeer forse buikpijn en een eierstok die om zijn as gedraaid was. Punctie van ivf 2 heb ik zo heftig ervaren, dat ik toen gezegd heb dat ik noooooit meer een punctie zou doen. Die 'grens' had ik nooit van mezelf verwacht, want ik wilde altijd de 3 pogingen benutten als het nodig was.

Wonderbaarlijk ben ik bij IVF 2 uiteindelijk dus wel zwanger geraakt. Nog steeds iedere dag heel erg dankbaar!

In sept. 2010 weer aangemeld bij het ziekenhuis vanwege de wens voor een brusje.

Januari 2011 cryo-terugplaatsing gehad (2 embryo's; over van ivf 2); niet zwanger.

Mei 2011 weer een IVF-behandeling: 16 eicellen, goede zaadkwaliteit, maar geen enkele embryo ..... dus geen terugplaatsing. (hiervoor hadden we altijd wel embryo's, de ene keer meer dan de andere keer).

September 2011 ICSI-behandeling (en in juli begonnen met voortraject met de pil etc.).

Tijdens de ICSI-behandeling; 8 eicellen, 7 rijpe eicellen en uiteindelijk 5 bevrucht. Vandaag 2 embryo's teruggeplaatst (van 7- en 8-cellen) en mag 2 oktober testen.

Of er nog cryo's zijn, is nog niet bekend.

Het is een heel verhaal geworden, maar hierboven 9 jaren samenvatten....vind ik dat ik het toch best knap gedaan heb. :laugh:

liefs Purple

Geplaatst

Hoi dames,

Wat een verhalen allemaal.

Welkom aan alle nieuwe dames.

@bloempje. Hopelijk gaat het door. Zoals je weet zit ik ook bij geertgen. Moet ook nog aan nieuwe protocol wennen. Waarom 3 aan het ontwikkelen?

@mywish, komt goed, stap voor stap. En succes!

Kleine update. Follikel was te klein. Morgen nieuwe meting als die er dan nog is. Is die er nog en follikel is gegroeid dan dinsdag iui en donderdag/vrijdzg tp cryos als ze deze x wel blijven leven al zegt de dokter dat de kans er is dat deze ook niet doorgaat. We zullen zien.

Geplaatst

Start

21 sept - Nikkie (deca)

25 sept - jo1978 (deca)

eind sept - Mone (deca)

Uitgangsecho

11 oktober - Nikkie

FM

Punctie

19 september - mijnbaby

20 september - Joekie

22 september - mijnbaby

23 september - Joekie

eind september - Rosella (cryo)

?? september - Ymkeh (cryo)

Geplaatst

Volgens het lijstje:

@Mijnbaby. Morgen punctie, sterkte!

@Bloempje. Ik duim voor een terugplaatsing!

@Ymkeh. Succes morgen met je nieuwe meting! Ik duim dat tie gegroeid is.

Geplaatst

Hee Dames..

Suuskaa beter dat je nog geen blauwe plekke hebt haha ja ik kan het echt niet zelf het doet niet pijn ofz maar het is bij mij meer het idee ik had dat vroeger al dat ik niet tege naalden kan.. dus toen ik hoorde van dat we zelf moeste gaan spuite .. kon er ook nog wel bij..

Purple1982 Wat een verhaal .. ik hoop voor jullie dat deze poging lukt.. :toppie: ik denk dat de wachttijd echt erg is ik denk er nu al non-stop aan laat staan de laatste 2 weken...ik ben benieuwd hoe ik die doorkom..

Wat ik me afvroeg ik heb iets gelezen over accupentuur dat dat zou kunnen helpen zijn er dames hier die dat er bij doen ?

En zijn er dingen die jullie bijv niet doen of juist wel doen of wel of niet eten ?

Ik doe nu gewoon zoals ik altijd doe met eten enz ik ben vorig jaar november al gestopt met roken toen wiste we nog niet da we bij ivf belande maar komt nu nog beter uit en drinken dat doe ik ook niet nu..zijn er dingen waar ik mischien op moet letten tips altijd welkom:laugh:

Ik wil ook graag op de lijstt als het mag.. ik ben begonne met lucrin 9-9 en met gonal-f op 17/9

heb 26/9 de eerste echo om te kijken of er wat gegroeit is ..

ik vroeg me ook af hoe jullie die handtekening onderaan maken

Sorry best veel vragenn .. maar heb er ook zoveel op het moment :)

xxx mywish

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden