Ga naar inhoud

Enquete voor mijn Profielwerkstuk over IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo ik ben Nadine en ik ben 16 en ik maak voor mijn examen een profielwerkstuk over IVF

Nou moet ik een handelingsdeel in mijn werkstuk hebben

Dus had ik het idee om vrouwen die IVF-behandeling hebben gehad of die het nog doorgaan te interviewen over ervaringen enzo.

Dus nou vroeg ik me af of iemand mag interviewen? Dat zou echt super zijn!

Het hoeft niet al snel te zijn want mijn leraar zei dat ik eerst meer over IVF moest weten om jullie iets te kunnen vragen

Maar ik weet niet of iemand hier interresse in heeft? Ik woon in Krimpen aan de lek in de buurt van Rotterdam.

Groetjes Nadine

Geplaatst

ik heb icsi gehad en wil best wat vragen beantwoorden

woon wel aan de andere kant van het land maar als je vragen in een pb-tje zet kan ik deze je zo terug mailen

of je maakt gewoon een vragenlijstje aan

er zullen genoeg zijn die je vragen willen beantwoorden

veel succes

groetjes

Geplaatst

Ik woon in de buurt van rotterdam... Ik wil ook best wat vragen beantwoorden.

Ik heb IUI en IVF/ICSI gehad en ben nu zwanger na de 2e behandeling!

Let me know!!

Groetjes, judith

Geplaatst

Heej heej,

Ook ik wil je vragen wel beantwoorden. Woon niet in de buurt, dus graag via een pb-tje :-D

Heb ICSI gedaan en nu zwanger van ons 2de kindje (beide via ICSI).

Groetjes,

Elke

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik wil je vragen ook wel beantwoorden via een PB-tje. Ik heb IUI en IVF gedaan en nu via de 2e IVF een prachtige dochter.

Groetjes, Kim

Geplaatst

Hoi Nadine,

Bijzonder dat je een werkstuk over IVF maakt. ik ben in afwachting van eerste ronde, mits PESA van mijn vriend goed uit pakt.

voor mijn werk reis ik hele land door, dus indien nodig wil ik ook wel keer met je af spreken.

Gr, Melanie

Geplaatst

Hallo,

Ik wil ook best vragen beantwoorden. Wij hebben 3 icsi behandelingen gehad en geen zwangerschap uit voort gekomen. Wij zijn gestopt met behandelen.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hai,

Ik wil hier ook best (via pb) aan meewerken. Ik heb drie ICSI-Pesa behandelingen gedaan en van de 3e poging zwanger geraakt. Eind januari ben ik bevallen van een gezonde zoon.

Groetjes,

Fientje.

Geplaatst

Ik heb al een keer eerder meegedaan met zo'n interview...die meiden hadden inderdaad ook een vragenlijst opgesteld en doorgestuurd.

Wil het best nog een keertje doen hoor. Ik ben vorig jaar bevallen van een zoontje (na 4 jaar bezig te zijn geweest) via IVF, zijn nu bezig met een nieuwe poging voor een derde kindje.

Geplaatst

Ik ben ook van de partij, een pbtje is goed hoor.

Talloze ivf pogingen, afgelopen mei bevallen van een ivf tweeling.

Succes.

Surf

Geplaatst

Hoi Nadine,

Wat leuk dat je je werkstuk over IVF gaat houden!

Ik wil je vragen graag beantwoorden hoor.. Maar zo te lezen heb je al veel 'aanbiedingen' gehad ;-)

Succes alvast!

Groetjes, Melissa

Geplaatst

Sorry dat ik zo vreselijk laat op reageer maar ik had het heel druk op school voor nederlands en was me profielwerkstuk gladjes vergeten en dus ook heel erg sorry jullie!!!

Het spijt me!

Ik vind het zo leuk dat zoveel mensen hierop hebben gereageerd ik zal gaan werken aan de vraag en op de site zetten

Maar het probleem is dat ik ook echt praktisch moet gaan wezen dus wilde ik toch graag met een iemand een gesprekje voeren zodat ik toch iets praktisch heb gedaan.

Maar voor de rest ga ik zeker een pbtje maken met vragen want dat vind ik echt leuk dat jullie daarop willen reageren!!! echt!!

Is er iemand die dichtbij rotteram woont? zodat ik miss met de bus ofzoiets kan komen ik zelf woon in krimpen aan de lek

Groetjes Nadine

Geplaatst

Sorry!! Spijt me heel erg!! Ik kwam er telkens niet aan toe om te kijken ivm met school

ik weet slap excuus maar sorry!!

ik moet nog werken aan pbtje enzo. maar ik zoek ook even iemand waarbij ik langs kan komen omdat het onderwerp ivf bij biologie hoort en de school een eis heeft dat je iets praktisch doet

Maar ik ga zeker dat pbtje maken!! Ik vind hete cht super leuk!

Geplaatst
Hoi Nadine,

Bijzonder dat je een werkstuk over IVF maakt. ik ben in afwachting van eerste ronde, mits PESA van mijn vriend goed uit pakt.

voor mijn werk reis ik hele land door, dus indien nodig wil ik ook wel keer met je af spreken.

Gr, Melanie

Ja leuk! ikzelf woon in krimpen aan de lek dichtbij rotterdam maar ik weet niet waar jij woont want ik wil best langskomen

Geplaatst
Hi!Ik wil ook je vragen wel beantwoorden, geen probleem. Mag ik vragen hoe je erbij komt om het over IVF te doen?Groetjes, SterreMaud

Hallo,

Leuk ik zal zo snel mogelijk aan die vragen gaan werken(sorry voor de heel erg late reactie)

Ik ben op dit idee gekomen doordat mijn moeder vroeger op het ivf-lab werkte en ik vorig jaar met biologie was dit ook een onderwerp en ik vond het wel interresant. Mijn moeder had ook nog allemaal boekjes enzo van de studie

groetjes nadine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden